Är du student eller relativt nyexaminerad inom ekonomi/inköp med modeintresse? Vår kund är ett internationellt bolag, där du i rollen som Assortment Planner kommer ansvara för administrativa arbetsuppgifter relaterat till inköpsprocessen. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett svenskt internationellt modebolag. Produktsortimentet är uppdelat i olika avdelningar och kategorier, och du kommer samarbeta tätt med andra Planners. Du kommer även att samarbeta med övriga på avdelningen och produktteamet. Ert mål är att säkerställa bästa möjliga produktleverans till bolagets kunder. Det är uppdrag på 50% under sommaren, med start 27/6. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kvantifiera sortiment utifrån övergripande strategier och uppsatta inköpsmål * Ansvara för orderläggning och uppföljning av beställningar * Analysera försäljningssiffror och identifiera möjligheter till optimering VI SÖKER DIG SOM - Är student eller har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller textilekonomi, gärna med viss relevant arbetslivserfarenhet - Har erfarenhet av att göra analyser, kan se samband i siffror och bidra med insikter som stödjer affärsbeslut - Har goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i olika affärssystem - Behärskar både svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift - Är självgående, strukturerad och tar ansvar för att utveckla både dig själv och arbetssättet - Har en strategisk helhetssyn, kan prioritera och agera proaktivt i ett högt arbetstempo - Är analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att dra relevanta slutsatser utifrån data Övrig information - Start: 2025-06-27 - 2025-08-31. - Omfattning: 50% - Placering: Stockholm city. Möjlighet till hybridarbete 1 dag/vecka. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du ha en nyckelroll i ett flöde där struktur, ansvar och laganda står i centrum? Som Material- och Produktionsplanerare hos oss får du en varierad och viktig roll där du inte bara planerar – du ser också till att saker händer. Du blir en del av ett sammansvetsat team där alla bidrar, och där din insats gör verklig skillnad i både det fysiska materialflödet och i affärssystemet IFS Prime. OM TJÄNSTEN Som Material- och Produktionsplanerare har du ett bredare ansvar som även innefattar fysisk hantering av material. Du ansvarar för att saker blir gjorda och att material kommer på plats både fysiskt samt i affärssystemet IFS Prime. Du erbjuds Möjlighet att arbeta i ett bra team, där alla bidrar med sin del och där var och en har ett ansvar i flödet! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och starta Shop Ordrar på kort och lång horisont * Frisläppa inköpsrekvisitioner för att tillgodose materialbehovet * Styra materialdrivning för att säkra materialtillförsel * Hantera kassation och inlägg av färdiga produkter * Inlägg och batchspårning i förråd * Skapa Transport Requests och hantera utflöde av material * Hantera returer till leverantörer * Genomföra inventering i koordination med linjen * Kontinuerligt uppdatera produktionsplanen VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet 1-3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering och/eller operativt inköp - Erfarenhet av att arbeta i IFS Det är meriterande om du har - Förmåga att planera på längre horisont och exekvera enligt plan - Förmåga att vara strukturerad och själv driva på aktioner - Bra samarbetsförmåga - Förmåga att identifiera förbättringar är meriterande För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Flexibel - Hjälpsam - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world. www.nkt.com We are looking for a Sr Sourcing Specialist to join our expanding team! At NKT, we are engaged in innovative projects that drive the green transition. Our complex cable installations, both offshore and onshore, utilize the latest technology to ensure top quality and efficiency. We manage the entire process from production to rigorous testing, requiring meticulous planning and coordination. The complexity of our projects includes long processes and handling permits. As a Sr Sourcing Specialist, you will lead sourcing projects, develop competitive supplier bases and act as a business partner for local stakeholders. This is a significant chance to take part in the green transition while being part of a global company that emphasizes sustainable development and growth. Lead strategic sourcing initiatives In this role, you will develop and execute tactical sourcing plans aligned with business and category managers. Your responsibilities will include managing supplier relationships, handling negotiations and ensuring contract compliance. You will also support the execution of category strategies and implement risk mitigation activities to enhance supply chain resilience. Your responsibilities will include: * Implement procurement activities and execute sourcing projects * Manage supplier relationships and performance * Identify cost optimization initiatives You will report to the Sr Manager Sourcing and Project Management and collaborate with business lines, group functions, and suppliers. The location for this position is Karlskrona. Experienced procurement professional with strategic mindset We are looking for an experienced procurement professional with a strategic mindset and analytical skills. Possessing clear communication and interpersonal skills, along with good time management and a team-oriented attitude, is essential. The ability to think critically and evaluate existing processes will play a vital role in enhancing procurement outcomes. Your CV includes: * University degree in Procurement, Supply Chain Management, Business Administration or related field * 5+ years of experience in strategic procurement or supply chain management * Extensive experience in negotiation and contract management * Experience in sourcing and procurement processes, market analysis and supply chain management principles * Fluent in both spoken and written Swedish and English Proficiency in procurement systems and tools, including SAP and Excel, is advantageous. Contribute to a greener future NKT is committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work. As a Sr Sourcing Specialist, you will have the opportunity to grow your skills in an international setting, be part of a collaborative team, and contribute to the green transition. You will play a key role in driving procurement excellence and supporting NKT's growth journey. " As a leader, it is important to involve and engage my team through participation. I believe this builds strong teams where we work together towards our goals and have fun along the way." says Hiring Manager, Markus Nilsson-Roos. Read more about our offer and listen to some voices of NKT Connectors here! We will review applications continuously, but we recommend you apply no later than 8th of May. An extract from the criminal record, alcohol- and drug tests, medical tests along with personality tests, will be part of our recruitment process. Be a Connector of the green tomorrow! #LI-JA1 #LI-Onsite
Hos vår kund får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du ges möjlighet att utveckla branschledande teknologier. Företaget investerar i sina medarbetare genom att erbjuda stöd, resurser och utvecklingsmöjligheter inom organisationen globalt. Här får du varierade arbetsuppgifter och en chans att påverka framtidens mobilitetslösningar. Om företaget Företaget är en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin med full kapacitet inom design, utveckling, testning och tillverkning av komplexa elektroniska system. Med fokus på innovation, kvalitet, miljömedvetenhet och säkerhet skapar de produkter som är smartare, renare, säkrare och lättare. Här drivs man av visionen att omvandla mobilitet – och att skapa framtidens teknik redan idag. Dina arbetsuppgifter Som Indirect Purchaser ansvarar du för hela den kommersiella relationen inom tilldelade indirekta kategorier såsom IT, logistik, lokaler, teknisk utrustning och MRO. Du arbetar med leverantörskvalificering, avtalsförhandling, kostnadsbesparingar och relationsbyggande – både med leverantörer och interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Förhandla avtal och analysera offerter samt villkor. Stötta intressenter i leverantörsval och identifiera besparingsmöjligheter. Utveckla leverantörsrelationer och utvärdera deras prestation. Driva och följa upp KPI:er samt strategiska mål för avdelningen. Samarbeta med Legal-avdelningen vid avtalshantering. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor. Du är affärsmässig och har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har: Erfarenhet av inköp, gärna inom indirekta kategorier. Goda förhandlings- och analysförmågor. Kunskap inom avtalsrätt, sourcingstrategier och leverantörshantering. Relevant universitetsutbildning inom t.ex. inköp, ekonomi eller logistik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från global eller matrisorganisation är meriterande. Placering: Vårgårda eller Linköping Resor: Kan förekomma både nationellt och internationellt. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Din nya roll Som operativ inköpare har du ansvaret att lägga beställningar och följa upp leveranser, samt säkerställa att produktions- och projektmilstolpar uppnås. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet, lagarbete och snabba åtgärder från dig och våra leverantörer. Dina viktigaste kontaktytor, förutom naturligtvis leverantörerna, kommer att vara planeringsavdelningen och flera olika projektkontor. Du kommer att ingå i ett kategoriupphandlingsteam med andra strategiska och operativa inköpare, alla baserade i Järfälla/Solna. Dina löpande uppgifter kommer huvudsakligen att vara följande: - Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov - Beställning och orderhantering - Inhämtning av kostnadsberäkningar - Hantering av leverantörsfakturor - Löpande återkoppling till kundansvariga - Leverantörsrelationer och uppföljning - Flödesoptimering För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Ha 1-3 års erfarenhet i rollen som Operativ Inköpare. Vara flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Ha mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Vem är du? För att lyckas och blomstra hos vår kund tror vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du bibehåller fokus på målbilden. Du behöver vara ansvarsfull, proaktiv och ha en positiv attityd. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-18 Slut: 2026-02-28, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Denna tjänst kräver att du genomgår en säkerhetsprövning baserad på gällande regelverk kring/av säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsprövning kan ytterligare krav på medborgarskap gälla. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Är du en erfaren strategisk inköpare som trivs i en dynamisk miljö där inköp spelar en avgörande roll i verksamhetsutvecklingen? Då kan detta vara uppdraget för dig! Vi söker nu en skicklig konsult till en affärsnära inköpsfunktion inom ett större bolag med starkt fokus inom hållbarhet, leverantörsutveckling och affärsmässighet. Ditt uppdragSom strategisk inköpare kommer du att ta ett helhetsansvar för att utveckla och implementera kategoristrategier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utveckla och genomföra kategoristrategier (inkl. spendanalys, initiativprioritering, hållbarhetsarbete) Säkerställa att strategier och inköpsinitiativ är förankrade hos interna intressenter Leda arbetet med leverantörsutveckling och etablera strukturerade SRM-processer (Supplier Relationship Management) Leda upphandlingsprojekt i linje med den övergripande kategoriplan Följa upp och rapportera besparingar Arbeta för ökad avtalstrohet och bevaka leverantörsmarknaden Genomföra CSR-riskanalyser och leverantörssegmentering Genomföra upphandlingar och skriva avtal enligt riktlinjer Vi söker dig som har: Några års erfarenhet av dokumenterad upphandling, förhandling och avtalsjuridik Förmåga att arbeta självständigt med struktur och ansvar Personliga egenskaper: Affärsmässig och kommunikativ Relationsskapande med god samarbetsförmåga Självgående och proaktiv Placering: Stockholm, ca 3 dagar/vecka på plats Start: 2025-08-25 till 2026-01-31 Omfattning: 100 % Urval sker löpande – vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker nu en driven Procurement Coordinator som vill vara med och sätta strukturen för inköpsprocesser inom tech på en bank i Stockholm. Rollen innebär att koordinera flera avdelningar med fokus på avtal, regulatoriska krav, cybersäkerhet och riskbedömningar. Det handlar om att säkerställa att rätt personer är involverade i processen och att dokumentation hanteras korrekt. Du kommer vara navet mellan flera stakeholders och se till att inköp genomförs på ett tryggt och effektivt sätt. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Procurement Coordinator blir du central i att driva inköpsprocesser framåt. Du ansvarar för att organisera och koordinera möten, hantera dokumentation och samarbeta tätt med flera nyckelfunktioner. Koordinera inköpsprocesser för tech, inklusive legala och regulatoriska delar. Samarbeta med avdelningar som Legal, Inköp, Risk, DPO, CTO och cybersäkerhet. Upprätta kommittéer med rätt beslutsfattare beroende på inköpet. Säkerställa att dokumentation är korrekt och att riskbedömningar genomförs. Coacha och stötta stakeholders i processen. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att koordinera projekt och processer, gärna inom inköp, tech, IT eller administration. Du kanske tidigare har arbetat som koordinator, projektledare, executive assistant eller liknande, då det viktigaste i denna roll är din förmåga att organisera, hålla ihop processer och kommunicera effektivt med flera parter, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som värderas högt är din förmåga att ta initiativ, skapa struktur i komplexa sammanhang och coacha olika stakeholders genom processerna. Du är lösningsorienterad, trygg i dialog med många parter och har ett intresse av att förstå teknikens roll i affären. Övrig information Start: Slutet av augusti eller början av september. Plats: Stockholm Omfattning: 50%, med eventuell möjlighet att det på sikt blir heltid. Anställningsform: konsultuppdrag. Säkerhetsklassning: blir du aktuell för rollen kan en bakgrundskontroll samt utdrag ur belastningsregistret genomföras. Om företaget Kunden är ett bolag med en fantastisk företagskultur där samarbete och omtanke om kollegor och kunder står i fokus. Här möts du av ett varmt klimat där alla hjälps åt. Uppdraget är spännande och viktigt för organisationens framtida processer. Genom ett gott arbete finns möjligheten att långsiktigt bli en nyckelperson i organisationen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Möjligheten Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation Vi söker en operativ inköpare hos Components i Ludvika – en enhet inom Power Transformers. Som inköpare är du en central kontaktyta mellan flera funktioner som du jobbar nära, så som SCM, kvalitet, planering & produktion. Vårt företag expanderar nu hastigt vilket innebär att vi har ett behov av dig som tycker om problemlösning och att skapa struktur. Hur du kommer att göra skillnad: Skicka inköpsorder och kontinuerlig uppföljning med våra leverantörer. Planera och prioritera material med leverantörer Boka transporter av material från leverantör till Hitachi Följa produktionen av lindningskopplare och vara delaktig i att lösa problem som uppstår Bidra till att utveckla våra processer i den nya IT-miljön (SAP) Positionen erbjuder intressanta möjligheter till personlig utveckling och ger en mycket god inblick i hur vår verksamhet styrs. Din bakgrund: För att lyckas i denna roll så är du bekväm och trivs med att hantera flera projekt & intressenter parallellt Du har en akademisk bakgrund relaterad till produktion eller logistik, eller så har du tidigare erfarenhet från dessa områden Du har erfarenhet av att arbeta i Excel och gärna SAP Flytande i engelska och svenska, skriftligt och muntligt Arbetet sker mestadels från kontoret. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Ytterligare förmåner kan vara kopplade mot den specifika tjänsten Mer information: Denna roll är baserad i Ludvika och kräver frekvent närvaro på kontor och produktion. Välkommen med din ansökan! Rekryterande chef Magnus Salmons, [email protected], svarar gärna på dina frågor om denna tjänst. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Övriga frågor kan ställas till Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
Operativ Inköpare till Zollner Group AB Din roll Vill du arbeta i ett företag som hela tiden utvecklas för att ligga på topp? Som inköpare på Zollner Group kommer du rakt in i en utvecklingsinriktad och energirik miljö. I rollen som inköpare är du spindeln i nätet mellan våra säljare, kunder och leverantörer. Koncernen Zollner Group AB består av två varuhandlande bolag, Voky och Nordic Souvenir. Inköpsavdelningen ansvarar för inköp till båda bolagen, och beroende på din profil och våra behov kan du tilldelas ansvar kopplat till endera av bolaget. Voky AB är ett av Sveriges största företag inom produktmedia, med ambitiösa tillväxtplaner för framtiden. De flesta inköp rör produkter som designas utifrån kundens önskemål. Inköpen genererar en stor mängd ordrar, och fokus ligger på effektiva flöden, digitalisering, automatisering och att hantera de avvikelser som uppstår. Nordic Souvenir AB är Skandinaviens största grossist inom souvenirartiklar. Här ligger fokus på att säkerställa rätt kvalitet, leveranstider, inköpspriser och ett lager i balans. Som operativ inköpare på Nordic Souvenir ansvarar du för inköp av över 2000 artiklar från ett femtiotal fabriker, till en verksamhet som omsätter ca 70 miljoner. Vi omsätter tillsammans över 200 miljoner och har de senaste åren utvecklats starkt och gemensamt skapat en trevlig arbetsmiljö med stort engagemang och arbetsglädje! Bolagens styrkor är engagerad personal, kreativa produkter med god kvalité, hög leveranssäkerhet och smarta inköpskanaler. Läs gärna mer om oss på www.voky.com och www.nordicsouvenir.com. Vem trivs hos oss? Vi motiveras och drivs av att utveckla våra arbetssätt för att överträffa våra tidigare prestationer, vilket leder till att vi utmanar alla gängse arbetssätt i branschen för att nå ökad effektivitet och kundnöjdhet. Vi arbetar utifrån standardiserade arbetssätt under ständig utveckling för att nå maximal optimering, kvalitet och affärsnytta. Om dig Du är stresstålig, effektiv och noggrann. Du klarar att hantera ett högt tempo med många ordrar parallellt, har ”koll på läget” och strävar efter att hitta sätt att förbättra våra arbetssätt och rutiner på. Du har fallenhet för administrativt arbete, en förmåga att få saker gjorda och att ge god service. Du känner ägarskap för dina arbetsuppgifter och ser till att det du ansvarar för blir gjort i tid och med god kvalitet. Du kan ha en utbildning från yrkeshögskola eller universitet, troligen med inriktning mot inköp, ekonomi, logistik eller ett närbesläktat område, eller har förvärvat erfarenhet inom orderadministration eller inköp genom arbetslivserfarenhet. Datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Zollner Group. Sista ansökningsdag är den 15 juni. Vi genomför löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så vänta inte med din ansökan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Johanna Andersson [email protected] 0702726266 EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med kontor i Norrköping och Linköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se
ValueOne is looking for a Sourcing Manager for a consultant assignment at a larger company with an international footprint south of Stockholm. The position must be filled as soon as possible and lasts for at least six months with a high probability of extension. ValueOne specializes in supply chain management, purchasing, and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself Occupational pension Health and care insurance Health care allowance Personal coaching and career advice Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org) The role As a Sourcing Manager you will be responsible for purchasing sheet metal managing the supplier portfolio, leading commercial negotiations, implementing technical changes, and handling price updates and cost optimization. You will play a key role in ensuring competitive sourcing and long-term supplier relationships. Experience and competencies To succeed in this role, you preferably hold a higher degree in Engineering or Economics and have proven experience in sourcing, preferably within the automotive/ heavy vehicle industry. You are fluent in Swedish as well as in English, both spoken and written, Application We look forward to receiving your application. Feel free to contact Fredrik Andersson at +46 (0)73 222 64 30 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.
Välj ett jobb för att visa detaljer