Vill du utvecklas inom inköp i ett globalt och högteknologiskt företag? På Dockstavarvet – en del av Saab – får du chansen att ta nästa steg i karriären. Vi söker dig med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom inköp, logistik eller liknande område som vill jobba i en bred roll med både operativa och strategiska inslag. Om tjänsten Som inköpare hos oss arbetar du med allt från att lägga beställningar och följa upp leveranser till att ha kontakt med leverantörer och bidra till förbättring av inköpsflöden. Du får stöd från erfarna kollegor men också möjlighet att snabbt ta eget ansvar. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inköpsorder och följa upp leveranser Kommunicera och förhandla med leverantörer Arbeta i ERP-system (gärna Monitor) och Excel Säkerställa korrekta lagernivåer och priser Bidra till förbättringar av inköpsprocessen Vem är du? Vi tror att du är i början av din karriär, med: Relevant utbildning inom tex inköp, logistik eller teknikeller Arbetslivserfarenhet av inköpsarbete, lager, logistik eller administration Du har också: God datorvana och goda kunskaper i Excel God svenska och engelska i tal och skrift Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat Meriterande är erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor. Vi erbjuder dig En trygg anställning i ett globalt teknikföretag Stora möjligheter till kompetensutveckling Stöttande kollegor och engagerade ledare En chans att bidra till framtidens försvarslösningar Om Dockstavarvet Dockstavarvet har utvecklat och byggt båtar i över 100 år och är idag en systemleverantör inom Saab-koncernen. Vi är en del av framtidens marina lösningar, med kunder i både Sverige och internationellt. Läs mer om oss här. Din ansökanDina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via onepartnergroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2025-07-20. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mail på grund av GDPR. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD på OnePartnerGroup på 0660-689 602. Välkommen med din ansökan!
Är du kommunikativ, noggrann och driven – och har erfarenhet av inköp, supply eller sourcing? Vill du arbeta i en högteknologisk miljö med viktiga uppdrag och härliga kollegor? Då är det dig vi söker till vår kunds växande Procurement-team! Vi erbjuder en spännande roll som Junior Operativ Inköpare där du blir en nyckelperson i någon av kategorigrupperna mekanik, elektronik, system eller kabel och komponenter. Dina arbetsuppgifterSom Junior Operativ Inköpare kommer du att spela en central roll i att säkra materialflödet till vår kunds produktion, som präglas av projektbaserat arbete och höga krav på kvalitet och leveransprecision. Du arbetar tätt tillsammans med planering, projektkontor och leverantörer för att säkerställa att rätt material och tjänster finns på plats i rätt tid. Det innebär att du dagligen gör allt från att lägga beställningar och bevaka leveranser till att hantera fakturor och följa upp leverantörers prestationer. Rollen kräver både struktur och flexibilitet – du behöver kunna prioritera, lösa problem snabbt och samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du blir en del av ett team som köper in komplex teknisk utrustning som datorhårdvara, sensorer och mikrovågskomponenter, vilket gör att du ständigt utvecklar din kompetens inom teknik, inköp och logistik. Exempel på centrala arbetsuppgifter: Beställa material och tjänster utifrån behovsplaner Bevaka och följa upp leveranser (orderexpeditering) Hämta in kostnadsuppskattningar Hantera leverantörsfakturor Föra dialog och uppföljning med leverantörer Ge löpande återkoppling till interna kunder Arbeta med flödesoptimering mot produktion Vi söker dig som: Har 1–3 års erfarenhet inom inköp, supply eller sourcing Trivs i en dynamisk och tempofylld produktionsmiljö Är självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad Har god samarbetsförmåga och en positiv attityd Klarar av att fatta beslut även när inte alla instruktioner är på plats Praktisk information: Omfattning: Heltid, 100% Placering: Stockholm Period: 11 augusti 2025 – 31 december 2025 Sista ansökningsdag: 27 juni 2025 Övrig information: Denna tjänst kräver att du genomgår en säkerhetsprövning i enlighet med gällande regelverk för säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsklassning kan särskilda krav på medborgarskap förekomma. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Poolia söker nu för Saab:s räkning flera strategiska och operativa inköpare som vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle genom världsledande försvars- och säkerhetslösningar. Saab står inför spännande tillväxt och söker drivna personer som vill vara med och utveckla framtidens teknologi. Om tjänsten Som inköpare hos Saab kommer du att spela en nyckelroll i inköpsarbetet och arbeta nära både leverantörer och interna utvecklingsteam. Uppdragen varierar beroende på roll och erfarenhet – från strategiskt inköpsarbete med långsiktiga leverantörsrelationer till operativa uppgifter såsom beställningar, uppföljningar och leveransbevakning. Vi välkomnar ansökningar från både juniora och seniora profiler. Uppdragen varierar i omfattning och längd, och vi matchar din kompetens med rätt möjlighet! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Förhandla och teckna avtal med leverantörer - Delta i projektteam och säkerställa att inköpsmål uppnås - Ansvara för leverantörsbedömning, uppföljning och utveckling - Hantera orderläggning, leveransbevakning och materialflöde Vem är du? Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller inköp - Tidigare erfarenhet av strategiskt eller operativt inköp, gärna inom industri eller teknik - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP, IFS är meriterande - Förmåga att arbeta självständigt, men också som en del av ett team Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Poolia söker nu för Saab:s räkning flera strategiska och operativa inköpare som vill vara med och bidra till ett tryggare samhälle genom världsledande försvars- och säkerhetslösningar. Saab står inför spännande tillväxt och söker drivna personer som vill vara med och utveckla framtidens teknologi. Om tjänsten Som inköpare hos Saab kommer du att spela en nyckelroll i inköpsarbetet och arbeta nära både leverantörer och interna utvecklingsteam. Uppdragen varierar beroende på roll och erfarenhet – från strategiskt inköpsarbete med långsiktiga leverantörsrelationer till operativa uppgifter såsom beställningar, uppföljningar och leveransbevakning. Vi välkomnar ansökningar från både juniora och seniora profiler. Uppdragen varierar i omfattning och längd, och vi matchar din kompetens med rätt möjlighet! Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Förhandla och teckna avtal med leverantörer - Delta i projektteam och säkerställa att inköpsmål uppnås - Ansvara för leverantörsbedömning, uppföljning och utveckling - Hantera orderläggning, leveransbevakning och materialflöde Vem är du? Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller inköp - Tidigare erfarenhet av strategiskt eller operativt inköp, gärna inom industri eller teknik - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av affärssystem som t.ex. SAP, IFS är meriterande - Förmåga att arbeta självständigt, men också som en del av ett team Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Just nu söker vi på Jefferson Wells en Materialplanerare till vår kund i Helsingborg. Har du erfarenhet av materialplanering, lagerhantering och inköp inom industriell miljö? Trivs du i en roll där du får samarbeta med flera funktioner och bidra till förbättringsarbete? Då kan detta vara uppdraget för dig! Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Helsingborg Start: Snarast möjligt Uppdrag: Konsultuppdrag, 12 månader Om uppdraget Som Materialplanerare kommer du att vara en viktig del av Supply Chain-organisationen hos vår kund i Helsingborg. Du kommer att arbeta nära både produktion, depåledning och andra funktioner för att säkerställa att rätt material finns på plats i rätt tid. Du kommer att ha ett brett ansvar som inkluderar både operativa och förbättringsdrivna uppgifter. Rollen passar dig som är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att ha många kontaktytor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: * Behovsplanering, inköp och hantering av reparerbart material till verkstadsunderhåll och fordonsleveranser. * Skapa och följa upp inköpsordrar i SAP. * Säkerställa leveranser i tid och följa upp leverantörers prestationer enligt QCD (Quality, Cost, Delivery). * Identifiera och hantera potentiella leveransproblem. * Optimera materialflöden och processer i samarbete med andra funktioner. * Driva förbättringsarbete och uppdatera leverantörsdata i SAP. * Delta i lösning av materialbrister och implementera åtgärder. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och har ett starkt driv att förbättra och utveckla processer. Du har lätt för att samarbeta med olika funktioner och kan fatta snabba, välgrundade beslut när det behövs. Vi ser gärna att du har: * Erfarenhet av materialplanering, lagerhantering och inköp. * God systemvana, gärna erfarenhet av SAP. * Förmåga att arbeta självständigt och prioritera i en dynamisk miljö. * God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. * Erfarenhet från industriell verksamhet är meriterande. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalet sker löpande.
Är du en produktutvecklare med kommersiellt fokus – och en skarp förmåga att identifiera sortimentsmöjligheter? Nu har du chansen att ta en nyckelroll i vårt sortimentsteam – där analys, affärsmannaskap och kundfokus står i centrum. Vi söker dig som kombinerar produktkänsla med kommersiellt driv, och som vill ta ansvar för att utveckla produkter som både kunden och affären älskar. Du har erfarenhet av produktutveckling kopplat till produktion eller private label, och är van att arbeta nära leverantörer, med höga krav på både kvalitet och lönsamhet. Om rollen Som produktutvecklare med kommersiellt fokus blir du en viktig del av vårt sortimentsteam. Din uppgift är att driva produktutveckling över flera kategorier, alltid med målet att stärka sortimentets relevans, lönsamhet och konkurrenskraft. Du arbetar datadrivet och insiktsbaserat – med fokus på att identifiera sortimentsluckor, analysera marknadstrender och ta fram konkreta utvecklingsinitiativ. Du är också med och bygger kategoriplaner i nära samarbete med teamet. En central del av rollen är att utvärdera och utveckla leverantörsrelationer kopplat till nya och befintliga produkter – där du är med och formar samarbeten som möter våra krav på innovation, kvalitet och kommersiell hållbarhet. Du arbetar tätt med flera interna avdelningar, inklusive inköp, marknad, logistik och ekonomi, för att säkerställa smidiga lanseringar och ett starkt sortiment över tid. Du kommer bland annat att: • Driva produktutveckling och vidareutveckling av sortiment i flera kategorier • Identifiera och kvantifiera sortimentsmöjligheter genom analys av försäljning, trender och konkurrens • Bidra till framtagning och uppföljning av kategoriplaner tillsammans med sortimentsteamet • Identifiera och utvärdera nya leverantörs- och produktionspartners i samarbete med inköp • Arbeta med kravställning, produktkalkyler, dokumentation och lanseringsförberedelser • Samverka med marknad, logistik och andra avdelningar för att säkerställa effektiva lanseringar och sortimentsflöden Vi söker dig som: • Har minst 5 års erfarenhet av produktutveckling inom retail, e-handel eller liknande miljö • Har arbetat nära leverantörer i utvecklingsprocesser – gärna inom produktion eller private label • Har ett starkt kommersiellt sinne och drivs av att förbättra lönsamhet och kundvärde • Är datadriven och analytisk, med förmåga att omvandla insikter till konkreta produktinitiativ • Trivs i ett tvärfunktionellt sammanhang där samarbete och kommunikation är avgörande • Är både operativt handlingskraftig och strategiskt reflekterande • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Bonuspoäng om du i din ansökan berättar om ett exempel där du identifierat ett sortimentsbehov – och hur du tog det till lansering. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Känner du igen dig i beskrivningen? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Om företaget Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning. Inom Home Furnishing Nordic ingår många online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox. Vi har även 9 fysiska butiker under varumärkena Trademax och Chilli.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Letar du efter nya spännande utmaningar och vill bli en del av ett starkt strategiskt inköpsteam, där högt tempo och fokus på affären står i centrum? Affärsenhet Gripen söker drivna strategiska inköpare med vana av förhandlingar i internationella miljöer och som brinner som för affärer. Vår avdelning behöver komplettera med erfarna och drivna strategiska inköpare. Du kommer att ha en viktig roll där du får möjligheten att arbeta med unika, utmanande och intressanta inköpsuppdrag i internationella miljöer på ett företag i tillväxt. Strategic Sourcing inom Business Unit Gripen är ansvariga för den kommersiella, strategiska delen av inköp för vår tillverkning i Sverige och i Brasilien. Inom vårt ansvar ligger att skapa kommersiella förutsättningar för materialförsörjning primärt till Gripen. Våra medarbetare samarbetar inom leverantörsteam och har en tät och direkt dialog med produktionen. Som strategisk inköpare hos oss kommer du att ansvara för ett antal leverantörer där din erfarenhet och affärsmässighet tillsammans med ditt driv och strukturerade arbetssätt kommer väl till användning. Du leder olika leverantörsteam med deltagare från olika avdelningar, där ni tillsammans utvärderar och säkerställer att leverantörer utvecklas i rätt riktning inom kostnad, ledtid, kvalitet och leveransprecision. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: * Förhandla nya avtal, vidareutveckla och säkerställa efterlevnad av leverantörsavtal i enlighet med kunders och verksamhetens behov * Utveckla och implementera inköpsstrategier * Säkra och arbeta mot avdelningens mål och KPI:er * Utveckla relationer med nya och gamla leverantörer Din profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och som är kommunikativ samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi tror att du som person är innovativ och lösningsorienterad och trivs i en roll där du får arbeta självständigt, likväl som i team. Du leder dig själv och andra mot resultat och mål med din kunskap och positiva attityd. Du är strukturerat och har gärna många bollar i luften samtidigt. För att vara framgångsrik i rollen ska du ha: * Ekonomisk eller teknisk examen från universitet eller högskola eller motsvarande akademisk utbildning * Flerårig erfarenhet från Strategiskt inköpsarbete * Erfarenhet att självständigt leda olika typer av leverantörsförhandlingar och utforma ram och pris-avtal * En mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vår kund inom robotproduktion i Västerås söker en driven och erfaren Category Manager till sitt team. I denna roll kommer du att ansvara för att övervaka leverantörers prestationer, utveckla inköpsstrategier samt samarbeta med globala team för att driva inköpsprocesser framåt. Din insats blir avgörande för att förbättra kostnadseffektivitet, minska leveranskedjerisker och säkerställa smidiga flöden i en dynamisk och innovativ miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden • Ansvara för den dagliga hanteringen av leverantörsbasen, inklusive uppföljning av leverantörsprestanda inom områden som leveransprecision, kvalitet, responsförmåga och ledtider. • Bidra till att utveckla och genomföra inköpsstrategier samt kontinuerligt bevaka leverantörsmarknaden för både befintliga och potentiella nya leverantörer inom tilldelad kategori. • Leda kommersiella förhandlingar samt hantera löpande prisförändringar, leverantörsavtal och dokumentation i relevanta system. • Driva kostnadsoptimering och aktiv riskhantering inom kategorin. • Ansvara för inköpsaktiviteter i samband med lansering av nya produkter. • Samarbeta tvärfunktionellt, främst med avdelningarna för FoU, Kvalitet och Inköp, samt globalt med team i framför allt Kina och USA för att stödja tilldelade uppgifter. Krav • Gedigen erfarenhet av inköp, utveckling av leverantörsrelationer, förhandlingar samt arbete i affärssystem (ERP) är mycket eftertraktat. Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt och i internationella team är en stark fördel. • Erfarnhet av Category Management. • Flytande svenska, i både tal och skrift. Vänligen skicka in ditt CV på engelska! Tillträde och ansökan Startdatum: 18 aug 2025 Slutdatum: 31 mar 2026 Sista ansökningsdagen: 26 jul 2025 Ort: Västerås Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
The Opportunity We are looking for a curious and motivated employee to our Purchase department for Surge Arrester unit in Ludvika. You will be part of our newly formed SCM and Purchase team, consisting of skilled and driven colleagues. We value a positive work culture, delivering results while enjoying our work. As an Operational purchaser, you will be responsible for purchasing selected materials and products to our production. You will collaborate closely with various departments, including Production, Planning, Order Management, and Engineering. The Surge Arrester unit are in a growth phase where we believe that you can contribute to our interesting journey. How you'll make an impact Placing purchase orders in our system (SAP and others) for your area of responsibility. Responsible for follow-up and OTD of the deliveries. Collaborating with suppliers including forecasting. Actively participating in meetings with related departments. Analyzing of material consumption and propose update of master data in SAP. Contributing to the development of our internal processes. Your Background Several years of experience in manufacturing industry. You take ownership, are structured, goal-oriented, and strive for continuous improvement. A team player with a solution-driven mindset. Strong analytical skills, helping you define and prioritize tasks for the best of the unit. Fluent in Swedish and English, both spoken and written. Experience from manufacturing industry is considered positive. Knowledge of SAP or similar ERP systems is a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting managers Karina Larsson [email protected] and Tomas Arnoldsson [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson +46 107 38 25 17; Unionen: Michael Fosselius +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollestedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected]
Är du redo att ta ett strategiskt grepp om inköpsfunktionen i en modern industriverksamhet där struktur, affärsmässighet och långsiktighet är avgörande? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en strategisk inköpare till en nyckelroll hos ett väletablerat och teknikdrivet industriföretag med bas i Anderstorp. Detta är en roll för dig som vill arbeta nära både produktion, utveckling och leverantörer med stort mandat att påverka framtidens inköpslösningar och bidra till företagets fortsatta framgång. Om rollenSom strategisk inköpare har du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du driver inköpsplanering utifrån både kundprognoser och interna behov, ansvarar för strategiska leverantörsrelationer och säkerställer att inköp sker enligt kundunika krav och kvalitetsstandarder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Prognoshantering och långsiktig inköpsplanering Leverantörsutvärdering, uppföljning och utveckling Förhandling av strategiska avtal och prisvillkor Stöd i offertarbete och val av leverantörer Inköp av råmaterial, verktyg och kundunika artiklar Deltagande i projekt kopplade till nya artiklar och leveransstruktur Du är även en nyckelspelare i kvalitets- och förbättringsarbete tillsammans med kvalitets- och miljöorganisationen. Vi söker dig somHar gedigen erfarenhet av taktiskt eller strategiskt inköpsarbete inom tillverkande industri, gärna i roller där du arbetat med både operativa och affärsnära delar av inköpsprocessen. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett starkt kommersiellt tänk och trivs i rollen som intern samarbetspartner och extern kravställare. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med inköpsstrategier, avtal och leverantörsutveckling Vana av att arbeta med prognoser, artiklar och lagerstyrning Förståelse för kvalitets- och miljökrav kopplade till industrileverantörer God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i affärs-/ERP-system Förmåga att arbeta såväl självständigt som tvärfunktionellt Placeringsort: Anderstorp Urval sker löpande – skicka in din ansökan snarast Intresserad? Sök direkt eller connecta via purplerekrytering.se Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim. Alla ansökningar hanteras med full konfidentialitet.
Välj ett jobb för att visa detaljer