Inköpschef
Sök bland 31 lediga jobb som Inköpschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef - en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för avverknings- och planeringsresurser, för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Rollen ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Director Sourcing and Logistics och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 13 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara vattenteknik? Xylem är en global ledare inom vattenlösningar med ett starkt fokus på innovation och hållbarhet. Vi söker nu en Supplier Quality Manager till vår produktionsenhet i Emmaboda – en nyckelroll där du får leda och utveckla vårt leverantörskvalitetsarbete och vara en viktig del i vår resa mot förbättrad kvalitet och effektiva processer. Om rollen Som Supplier Quality Manager har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla avdelningen för leverantörskvalitet i Emmaboda. Du leder ett engagerat team bestående av kvalitetstekniker som arbetar med våra leverantörer samt mättekniker som ansvarar för kvalitetskontroller och kalibrering av mätdon. Du driver utvecklingen av arbetssätt och processer med målet att säkerställa och förbättra kvaliteten på det material och de komponenter vi tar in från våra leverantörer. I rollen ingår att skapa en kultur av ständiga förbättringar och att tillsammans med ditt team arbeta proaktivt för att säkra materialflöden av rätt kvalitet till vår produktion. Du ansvarar också för samarbete och uppföljning gentemot leverantörer, samt för att driva kvalitetsrelaterade förbättringsprojekt i nära dialog med interna och externa intressenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och utveckla avdelningen med kvalitetstekniker och mättekniker. Säkerställa och förbättra leverantörskvalitet och interna processer. Följa upp och utveckla leverantörssamarbeten ur ett kvalitetsperspektiv. Driva kvalitetsförbättringsprojekt och förebygga kvalitetsavvikelser. Utveckla teamets arbetssätt, metoder och kompetenser. Arbeta aktivt med ständiga förbättringar inom avdelningen och leverantörskedjan. Din profil Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring, gärna i en ledande roll. Du har goda kunskaper i kvalitetsverktyg, är bekväm med att arbeta med statistik och har en förståelse för ISO 9001-standarder. Det är meriterande om du har en akademisk utbildning inom relevant område. Som ledare är du lyhörd, uthållig och engagerad. Du har förmåga att motivera och inspirera dina medarbetare och är trygg i att driva förändrings- och förbättringsarbete. Du är också van att samverka med leverantörer och interna avdelningar på ett professionellt sätt. Du behärskar svenska och engelska obehindrat och har mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Xylems produktionsanläggning i Emmaboda. Resor kan förekomma. På Xylem Hos oss får du möjlighet att arbeta i en global koncern med ett starkt lokalt engagemang. I Emmaboda finns en av Xylems största produktionsenheter i världen, där vi kombinerar teknisk kompetens med en tydlig hållbarhetsagenda och socialt ansvarstagande. Vi erbjuder ett arbete där du får stort ansvar, utvecklingsmöjligheter och möjlighet att påverka – både i din dagliga roll och i ett större sammanhang. På Xylem arbetar vi utifrån våra kärnvärden: ansvar, respekt, integritet och kreativitet. Vi söker dig som känner igen dig i dessa värderingar och vill bidra till att utveckla dem vidare. Ansökan Vill du vara med och lösa några av världens mest akuta vattenutmaningar tillsammans med oss? Urval sker löpande. För frågor om tjänsten, kontakta gärna: Daniel Långberg, Rekryterare: [email protected] Fredrik Jaensson, Quality Manager: [email protected] Representant för Unionen är Anna Skansfors, för Akademikerna/Sveriges Ingenjörer Jenny Johansson, för IF Metall Sofie Malmborg, för Ledarna Martin Johansson, 0471-24 70 00.
Vill du leda inköpsarbetet i ett högteknologiskt företag som utvecklar hållbara lösningar för framtiden? Academic Resource söker nu en Inköpschef till vår kund – ett väletablerat bolag i framkant inom miljöteknik. Här får du en central roll i att driva och utveckla inköpsfunktionen i nära samarbete med produktion, teknik och ledning. Om företaget Vår kund är ett anrikt teknikföretag med lång erfarenhet av att utveckla innovativa maskiner och system inom bland annat biogas, bränsleceller, värmepumpar och kylsystem. Verksamheten är samlad på en plats sydost om Stockholm, där kontor, R&D, verkstad och laboratorium finns under samma tak. Företaget verkar internationellt men har korta beslutsvägar och en entreprenöriell kultur – perfekt för dig som vill påverka och ta ägarskap i ditt arbete. Om rollen – Inköpschef Som Inköpschef ansvarar du för att leda, strukturera och effektivisera företagets inköpsarbete. Du får ett helhetsansvar för att säkerställa kostnadseffektiva inköp, starka leverantörsrelationer och god lagerbalans – samtidigt som du bidrar till företagets tekniska utveckling och hållbara tillväxt. Du arbetar operativt med inköp men har också ett strategiskt ansvar för att utveckla inköpsprocesser, leverantörsnätverk och kostnadsstrukturer. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla inköpsfunktionen i nära dialog med ledning, utveckling och produktion. • Ansvara för inköp av komponenter och material, främst bearbetade och/eller gjutna metalldelar samt standardkomponenter som lager, tätningar och fästdetaljer. • Förhandla med leverantörer och hantera avtal och leverantörsrelationer. • Arbeta aktivt med lagerstyrning, planering och kostnadsoptimering. • Säkerställa att leveranser sker i tid och enligt krav. • Arbeta i och vidareutveckla processer i Monitor ERP, som är företagets centrala verktyg för inköp och produktionsplanering. • Stötta planering och logistik i den egna verkstaden. Din profil: • Minst 5 års erfarenhet av inköpsarbete inom tillverkande industri – gärna i en ledande eller koordinerande roll. • God teknisk förståelse, särskilt inom bearbetning och metallkomponenter. • Mycket god erfarenhet av ERP-system – meriterande med Monitor ERP. • Van förhandlare med förmåga att bygga långsiktiga relationer med leverantörer. • Analytisk, kostnadsmedveten och lösningsorienterad. • Goda kunskaper i både svenska och engelska – i tal och skrift. • Du är strukturerad, noggrann och trivs i en bred roll där strategi kombineras med operativt ansvar. Vi tror att du… …vill arbeta i ett bolag som kombinerar avancerad teknik med miljömässig hållbarhet. Du lockas av en verksamhet med korta beslutsvägar, hög teknikhöjd och internationella kontakter. Med din erfarenhet och ditt driv har du möjlighet att bli en nyckelspelare i företagets fortsatta utveckling. Om anställningen • Tjänst: Heltid, tills vidare • Placering: På plats, sydost om Stockholm • Start: Enligt överenskommelse Ansökan Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: inkc0625 Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander [email protected]
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Inköpsavdelningen på Saab Kockums växer i takt med att verksamheten växer och inom Strategiskt Inköp rekryterar vi nu en Sektionschef för Services & Production Supply. Som sektionschef hos oss kommer du leda och fördela arbetet inom sektionen i linje med satta mål inom Sourcing & Supply. Du leder och coachar dina medarbetare bland annat genom planering och utförande av inköpsaktiviteter. Du kommer jobba tätt med underhållsverksamheten samt produktion i projekt och linjeform, vara delaktig i utveckling av organisationen samt utveckla gränsytorna mot BU och Produktion. Huvuduppgifter: * Utveckla inköpsarbetet inom resp område för att möta behov i närtid och framtiden. Utbilda och utveckla medarbetare för att möta dagens och framtida behov och medarbetarens utveckling * Leda och fördela upphandlingsarbetet inom Sektionen för att möta uppsatta projektmål * Säkra resursbehov baserat på behovsplan och scenarioplanering * QDC ansvar för leverantörsbasen inom sitt resp område, leda och fördela arbetet med leverantörsbas inom sektionen * Säkra att sektionen levererar på satta mål och KPIr inom Sourcing&Supply * Utveckla gränsytan mot BU och produktion, coacha och supporta medarbetare att hitta rätt samt driva förbättringar i gränsytan. Leda och driva egna aktiviteter tillsammans med kollegor från BU och Produktion. Sektionschefen rapporterar till Head of Strategic Sourcing. Din Profil Vi letar efter någon med relevant inköpsbakgrund, som är en beprövad förhandlare och som drivs av att coacha och utveckla medarbetare. Du har en flerårig bakgrund inom Inköp eller produktion/projekt. Då rollen innebär att du interagerar med flertalet stakeholders internt såsom externt finner du det spännande och utvecklande att jobba med förändring och att bygga nätverk. För att vara framgångsrik i denna roll har du * Förmåga att engagera, motivera och utveckla medarbetare * Goda kunskaper om upphandling av System eller Egenritade produkter eller komponenter * Goda kunskaper om Inköp * Förmåga att leda arbete men samtidigt delegera där lämpligt * Mycket god förmåga att presentera och att kommunicera i tal och skrift Meriterande förmågor: * Budgeterfarenhet * Underhållsverksamhet Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda. I och med att vi nu går in i en semesterperiod kommer urvalsarbetet för denna tjänst påbörjas först efter sommaren. Det innebär att du som söker kan förvänta dig återkoppling tidigast i mitten/slutet av augusti. Vi kommer att övervaka inflödet under sommaren och kan komma att plocka ner annonsen innan sista ansökningsdatum har gått ut så sök gärna idag!
Om tjänsten Cyclife Sweden söker en engagerad och driven Teamchef Inköp som vill leda och utveckla deras inköpsorganisation. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för att effektivisera inköpsprocessen och minska företagets totala inköpskostnader. Du kommer att stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis för att säkerställa att inköpsbeslut är i linje med företagets mål och efterlevnadskrav. Rollen kräver ett närvarande ledarskap, stark kommunikativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med förbättringsprocesser och förändringsledning. Du kommer att spela en nyckelroll i att optimera inköpsprocessen och säkerställa att den följer uppsatta KPI:er. Dina arbetsuppgifter • Leda inköpsprocessen effektivt för att minska företagets totala inköpskostnader. • Stödja chefer inom organisationen genom att erbjuda vägledning, bästa praxis och expertis. • Välja, hantera och utvärdera Cyclife Swedens leverantörer samt övervaka deras prestationer. • Hantera hela inköpsprocessen från leverantörsval och kontraktsförhandlingar till betalningshantering. • Stödja verksamheten i alla inköpsrelaterade aspekter, från strategiska inköp till optimering av lagernivåer. • Genomföra strategiska inköp, förhandla och förbereda inköpskontrakt eller ramavtal samt hantera synergier med EDF-koncernen vid behov. • Delta aktivt i förbättrings- och transformationsprojekt samt samarbeta med andra avdelningar för att optimera verksamheten. Din profil Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom inköp eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. • Dokumenterad ledarerfarenhet. • God förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete. • Förmåga att planera och leda arbetet på ett strukturerat och effektivt sätt. • Stark kommunikativ förmåga. • Erfarenhet av att driva förbättringsarbete och förändringsprocesser. • Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • God datorvana och kunskap i MS Office. • B-körkort. Meriterande • Erfarenhet av att arbeta i SAP. Övrigt • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Tillsvidare • Lön: Enligt överenskommelse • Start: Enligt överenskommelse • • Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Alice Nerö via e-post: [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Är du en affärsdriven inköpare med passion för trä och en vilja att påverka på riktigt? Trivs du i en snabbfotad och entreprenöriell organisation och lockas av möjligheten att spela en nyckelroll i en stark och växande organisation? Då kan rollen som kategoriansvarig för Sveriges Fria Bygghandlares enskilt största kategori – virke – vara nästa steg för dig. Om Sveriges Fria Bygghandlare Sveriges Fria Bygghandlare, f.d. Woody Bygghandel, är ett delägarägt och delägarstyrt bolag med 34 lokalt förankrade bygghandlare som tillsammans har ca 70 anläggningar och skapar ett alternativ till centralstyrda kedjor. Styrkan ligger i självständigheten – varje bygghandel är unik, men med gemensamma fördelar och avtal som skapar lönsamhet för alla. Som en del av Sveriges Fria Bygghandlare blir du en del av ett team med högt engagerade och kunniga personer med stor branscherfarenhet och en stark entreprenörsanda som brinner för förändring och förbättring. Det är en glädjefylld arbetsplats med högt i tak och korta beslutsvägar där medarbetarna ställer upp för varandra och arbetar tillsammans för den övergripande målsättningen – delägarföretagens lönsamhet. Rollen utgår från huvudkontoret i Nacka Strand. Om rollen Som Kategoriansvarig för virke har du ett helhetsansvar för den enskilt största kategorin och arbetar aktivt med att driva kategorins strategiska utveckling. Genom förhandlingar, avtalsarbete och affärsutveckling säkerställer du ett konkurrenskraftigt sortiment och goda villkor som skapar tillväxt och ökad lönsamhet för bolagets delägare. Du skapar starka relationer med leverantörer och handlare, säkerställer attraktiva avtal och rätt sortiment samt stöttar aktivt delägarna i affärer och upphandlingar. Som kategoriansvarig har du stora möjligheter att påverka affären och driva utvecklingen framåt. Du blir en del av ett dynamiskt team med korta beslutsvägar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som har en stark drivkraft och ett genuint intresse för trä och trävarumarknaden. Du är analytisk och har lätt för att fatta strategiska beslut, samtidigt som du är en skicklig förhandlare med erfarenhet av inköp. Du bygger långsiktiga affärsrelationer med lätthet och trivs i en roll där struktur, prioritering och samarbete är avgörande. Du är flexibel, anpassar dig snabbt till förändringar och har en ödmjuk inställning – för dig går laget alltid före jaget. Du är van att arbeta i verksamhetssystem och har goda kunskaper i Excel. B-körkort och tidigare erfarenhet av inköpsarbete är ett krav. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected]
Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer. Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. Idag består Q-linea idag av ett interdisciplinärt och motiverat team på över 80 personer i både Sverige, Italien och USA. Verksamheten i Sverige bedrivs från Uppsala i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och Fyrislund. Manager Supply Chain Vill du leda och utveckla vår supply chain i en tekniknära medtech-miljö? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att optimera och vidareutveckla vår supply chain-funktion. Som Manager Supply Chain på Q-linea får du möjlighet att arbeta i kärnan av vår operationella verksamhet med helhetsansvar för inköp, orderflöden och logistik – och på så sätt bidra till snabbare och mer effektiv behandling av livshotande infektioner som sepsis – på riktigt. Om rollen I rollen som Manager Supply Chain har du operativt ansvar och ett nära, hands-on ledarskap för ett mindre team (i dag 3 personer). Du ansvarar för hela supply chain-processen – från inköp och orderhantering till lager, pack och distribution – samt för de system och rutiner som stödjer denna. Du arbetar nära vår COO och ingår i företagets operationella kärna, med stora möjligheter att påverka, förbättra och skala upp verksamheten inom supply chain i takt med att Q-linea växer. En central del av rollen är att kontinuerligt förbättra processer, rutiner och systemstöd (ERP) för att säkerställa effektivitet, kvalitet och regelefterlevnad genom hela kedjan. Placeringsort är Uppsala. Exempel på arbetsuppgifter: * Operativt leda och fördela det dagliga arbetet i supply chain-teamet, samt coacha och utveckla teamets medlemmar. * Planera och ansvara för inköp – inclusive att själv hantera vissa leverantörskontakter, förhandlingar och avtal – för att säkerställa materialförsörjning och kostnadseffektivitet. * Hantera orderflöde och logistik: övervaka lager, plock & pack, distribution och leveranser av Q-lineas produkter i rätt tid med hög kvalitet. * Utforma och följa upp relevanta nyckeltal (KPI:er) för supply chain, analysera utfall och driva kontinuerliga förbättringsinitiativ. * Implementera och vidareutveckla systemstöd (affärssystem/ERP) och rutiner för inköp och logistik i syfte att öka effektiviteten och skalbarheten. * Säkerställa att kvalitets- och regulatoriska krav (t.ex. ISO 13485) uppfylls inom hela leveranskedjan i samarbete med kvalitetsavdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * 3–5 års erfarenhet av arbete inom supply chain, logistik och/eller inköp, gärna i en reglerad bransch (helst medicinteknik/IVD). * Minst 2–3 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som chef, teamledare eller projektledare inom relevant område. * Akademisk utbildning inom logistik, Teknik eller annat relevant område alternativt motsvarande erfarenhet, kurser och certifieringar. * Erfarenhet av att arbeta i och förbättra processer inom affärssystem (ERP). * Utmärkta förhandlings- och kommunikationsfärdigheter. * Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: * Erfarenhet av affärssystemet Infor M3. * Erfarenhet av att bygga upp eller skala supply chain-funktioner i ett växande företag. Personliga egenskaper * Strukturerad, drivande och lösningsorienterad – du får saker att hända (en "doer"). * Kommunikativ och samarbetsinriktad, med förmåga att bygga goda relationer. * Trygg i att driva och prioritera arbete i en föränderlig miljö och trivs med högt tempo. * Genuint teknikintresse och drivs av ständiga förbättringar. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad i en organisation där din insats har betydelse – både för patienters liv och vår gemensamma framtid. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 31 jobb