Service Manager

Redo att hitta din grej? Testa nytt, utbyt erfarenheter och upptäck vad du verkligen gillar att göra. Din roll I rollen som Service Manager ansvarar du för några av våra nätverkstjänster, och du rapporterar till Service Owner och linjechefen för Network. Du kommer att operativt leda det dagliga arbetet som de olika teamen utför, till hjälp har du utpekade Team Coachar. Det operativa ansvaret inkluderar Saabs verksamhetskritiska infrastruktur avseende nätverk, och då avseende vidmakthållande av servicenivåer samt löpande utveckling av aktuell tjänst. Du kommer även tillsammans med dina kollegor säkerställa och ansvara för att vår driftsmiljö underhålls och servas genom regelbundna och schemalagda aktiviteter för att förebygga eventuella driftstörningar. Det innefattar incident, revisioner av regelefterlevnad, kapacitetshantering samt budgetering och livscykelhantering för all nätutrustning. Utöver den löpande driften kommer du även att ingå som projektdeltagare i små och stora projekt rörande Network. Du kommer att jobba med att ta fram tekniska lösningar utifrån verksamhetens behov och gällande regelverk samt se till att Saabs säkerhetskrav alltid efterföljs. Utöver detta kommer du också att deltaga i det strategiska arbetet för att framtidssäkra SAAB:s infrastruktur, jobba med förbättring samt optimering av befintliga lösningar. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du är en person som ständigt vill lära, du har lätt att växla mellan olika uppgifter och har en god prioriteringsförmåga. För dig är IT inte bara ett jobb, utan mer utav en livsstil. Vi tror att du har en god kommunikation och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom nätverk, alternativt ett stort intresse och en passion att utvecklas inom detta. För att trivas i rollen tror vi att du har följande: * En relevant högskoleutbildning eller flera års erfarenhet av liknade arbete * Erfarenhet av att leverera nätverk IT lösningar som en intern eller extern leverantör till flera kunder * En förmåga att översätta säkerhetskrav som NIST och CMMC till andra tekniska lösningar Vi ser det även som meriterande om du har: * Erfarenhet av arbete enligt ITIL och ISO 27001 * Arbetat utifrån Project management processer och ramverk Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

15 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Service Manager

About NKT At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology and takes centre stage as the world moves towards green energy. NKT designs, manufactures and installs low-, medium- and high-voltage power cable solutions enabling sustainable energy transmission. NKT is headquartered in Denmark and employs 5.000 people. NKT is listed on Nasdaq Copenhagen and realised a revenue of EUR 2.6 billion in 2023. We connect a greener world We connect a greener world. www.nkt.com Bli en del av ett världsledande företag och en viktigt del i den gröna omställningen! Vill du vara en del av ett engagerat, serviceinriktat och inspirerande team? Vill du bidra till att utveckla och förbättra NKT:s digitala applikationstjänster? Då har vi rätt jobb för dig! NKT expanderar och söker en engagerad Service Manager som kan bidra till vår tillväxt med kompetens inom IT-programvara och applikationer. Din roll kommer att säkerställa utveckling och support av högprioriterade IT-tjänster globalt. Ansvara för produktionsnära IT-system och driva projekt För att säkerställa våra leveranser till organisationen kombinerar vi egenutvecklade IT lösningar med "out of the box-lösningar" från leverantörer. Vår avdelning är en viktig stödfunktion till NKTs kundleveranser och vi hanterar stöd till en stor del av NKTs växande affärsområden. Som Service Manager koordinerar du arbetsgrupper samt ansvarar för att egenutvecklade IT-leveranser uppnår ställda förväntningar. Du kommer arbeta nära och i samarbete med vår produktions- och kvalitetsavdelning för att säkerställa att IT-systemen fungerar i enlighet med processerna. Anställningen innefattar arbetsuppgifter som fokuserar på att utveckla befintliga lösningar och att introducera nyskapande alternativ som svarar mot verksamhetens förväntningar. Du kommer dessutom ansvara för projekt av varierande storlek inom ramen för Digitala Lösningar. Vi arbetar i en agil verksamhet med fokus på ständig förbättring och har sammansatt DevOps i ett nära samarbete med verksamheten.  Digital Solutions är en global organisation med medarbetare i Europa och Indien. Service Manager rapporterar till Senior Manager Digital Solutions och tjänsten är baserad i Karlskrona. Kommunikativ Service Manager med erfarenhet av digitalisering i produktionsindustrin Digitalisering av affärsprocesser är en stor del av vår vardag och att förstå processer och hur dessa kan effektiviseras och digitaliseras är en framgångsfaktor. För att lyckas i den här rollen behöver du därför ha förmågan att förstå och bryta ned krav från de affärsområden vi stödjer. Du kommer vara ansvarig för service och IT system nära vår produktion, därför är det också viktigt att du har erfarenhet av MES-system i kombination med ERP. Erfarenhet av underhållssystem inom produktion kan också ses som meriterande. Vi söker dig som får energi av att arbeta i en verksamhet med internationell prägel som utvecklas och förändras snabbt. För att lyckas i denna roll behöver du vara lyhörd mot den verksamhet du stödjer, samtidigt som du är kostnadsmedveten och strategisk. Du har dessutom en förmåga att organisera arbetet väl och är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift. De tjänster vi levererar snurrar på on-premise infrastruktur såväl som molntjänster. Att förstå IT-infrastruktur är därför en fördel.  Förutom ovan innehåller ditt cv: * Relevant utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet * Professionell erfarenhet från leveranser av IT-tjänster och system i en multinationell verksamhet * Vana vid agila metoder och ramverk inom mjukvaruutveckling * Vana att hantera externa leverantörer * Serviceinriktad med en analytisk förmåga * Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Process Specialist till välkänt industriföretag i Linköping!

A-huböppnade i Linköping i januari 2022. Med 40+ års samlad erfarenhet hjälper vi kandidater att hitta rätt jobb i Östergötland och Jönköpingsregionen inom IT/Tech, Engineering och andra roller som exempelvis ekonomi, marknadsföring, försäljning och HR. A-hub hjälper till att forma människors framtid och underlätta företagstillväxt. För oss handlar det om så mycket mer än att bara fylla positioner; det handlar om att främja framgång och professionell lycka! Just nu söker vi en Process Specialisttill vår kund som är ett svenskt välkänt industriföretag i Linköping. OM ROLLEN För kunds räkningsöker vi nuen konsult till deras Operational Support Management team som består av 8 personer. Som Process Specialist tar du ägarskap för processerna genom att säkerställa att de är väl dokumenterade. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet av processerna och förankring av dessa inom IT organisationen. Du utbildar dina kollegor i processerna och du följer operativt upp att de efterlevs. Som medlem i teamet behöver du ha hög samarbetsförmåga men samtidigt kunna jobba självständigt då du driver ditt eget arbete framåt. Du kommer bland annat jobba med följande arbetsuppgifter: Process/Procedur Utveckla och förbättraprocesser/procedurer Skapa utbildningsmaterial samt utbilda Uppföljning av procedurefterlevnad Skapa rapporter/dashboards Leveransuppföljning Ärende- och trendanalyser Major Incident Management ÖNSKADE KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i tjänsten har du: Kunskap och erfarenhet av IT Service management processer (tex. incidenter, problem och change mm) Generell IT kunskap Bra kommunikationsförmåga både i tal o skrift Generell koordineringsförmåga Drivande och förbättringsbenägen Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Teamspelare Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet av: Att arbeta i ITSM verktyg såsom ServiceNow Agilt arbetsätt Teamledning ITIL v4 För att vara aktuell för den här tjänsten har du svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer behöver genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde. VI ERBJUDER Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub, där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag. Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledning av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester. ÖVRIG INFORMATION Placering: Linköping Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Arbetstider:Helgfria vardagar mellan 07.00 och 18.00 samt beredskap enligt särskilt schema. Upplägg: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Love Fransson på [email protected] eller Alice Lindell på [email protected] Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! OM A-HUB GROUP A-hub är en snabbt växande utmanare inom rekryterings-, konsult- och bemanningslösningar. Vår plattform möjliggör snabbare, effektivare och mer högkvalitativ kandidatmatchning, samtidigt som mer tid och vikt kan läggas på att stärka relationerna mellan arbetsgivare och kandidater. Vi attraherar kandidater genom att kombinera branschens bästa digitala verktyg, inklusive en mjukvara för kandidatsökning, med de vassaste rekryterings- och konsultcheferna. A-hub är verksamma i regionerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Östersund och Umeå, men arbetar operativt med vår digitalt drivna verksamhet över hela landet. Vi är dessutom utsedda till karriärföretag 2024!

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
IT-ansvarig till framåtstävande Vinning

Ta steget in i en framstående roll inom IT hos Vinning! Om du har erfarenhet inom support, drift och förvaltning av IT-miljöer, är detta din chans att utvecklas i en spännande bransch. Vinning står i framkant av järn- och metallåtervinning med enheter runt om i Sverige. Som IT-ansvarig kommer din kompetens inte bara gynna din utveckling utan också spela en nyckelroll för företaget. Ansök nu och bli del av en dynamisk och framtidsinriktad organisation som inte bara strävar efter att vara bäst i branschen utan också att göra en konkret skillnad för miljön. OM TJÄNSTEN Vinning står i framkant av innovation inom järn- och metallåtervinning och med sin senaste satsning på SkrotSmart - en revolutionerande Drive-In lösning för smidig återvinning av järn- och metallskrot - är de redo att förändra spelreglerna. De möjliggör att en traditionell bransch rustas för att möta framtidens krav i en cirkulär värld. Vinning utvecklar smarta lösningar och främjar hållbar utveckling. De ser till att affärsnytta möter planetnytta. Följ med på resan att för en mer hållbar och miljösmart produktion. I den här rollen får du möjlighet att arbeta med koncernens IT-lösningar för att optimera våra återvinningsprocesser och därmed direkt bidra till ett mer hållbart samhälle. Vinning erbjuder en arbetsplats där innovation och hållbarhet går hand i hand, och där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vinning har etablerat 26 metallåtervinningsanläggningar över hela Sverige och driver det banbrytande konceptet SkrotSmart som finns mellan Trelleborg och Sundsvall, vilket gör det enklare än någonsin för privatpersoner och företag att bidra till en cirkulär ekonomi. Som IT-ansvarig hos Vinning kommer du att ha frihet under ansvar kring företagets IT-drift och IT-verksamheten. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta för att utveckla Vinning och företagets erbjudande för att möta kundernas behov. För att kunna axla rollen ser vi att du har en bakgrund inom IT-teknik eller IT-support med erfarenhet av drift och förvaltning av IT-miljöer. Låter det som något som skulle passa dig? Följ med på resan redan idag! Du erbjuds - Ett företag under tillväxt med spännande framtidsplaner - En roll att växa i, med möjlighet att göra skillnad i koncernens IT-drift och tillväxt - Goda interna och externa samarbeten runt om i Sverige ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa Vinnings IT-drift och optimera koncernens IT-verksamhet * Ha extern kontakt med systemleverantörer * Ägandeskap och helhetsansvar för koncernens hårdvara och nätverksstruktur * Intern support till medarbetare i koncernen, där du kommer att stötta kollegor lokalt och runt om i Sverige i IT-frågor * Agera kravställare och systemtestare mot leverantörer * Arbeta med certifikatförnyelse * Ansvara för IT-standarder och policys * Driva integrationsprojekt och integrera nya bolag till IT-miljön vid förvärv VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning inom IT - Har minst 3 års arbetserfarenhet som IT-tekniker eller support alternativt liknande, där du ska ha jobbat med support samt drift och förvaltning av IT-miljöer - Har goda kunskaper av Microsoft 365 och Microsoft Azure - Har kompetens från uppsättning av hårdvara och nätverk - Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då det krävs i daglig dialog och dokumentation med kunder och kollegor - Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du kan komma att kommunicera med internationella leverantör - Har B-körkort. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta med integrationer mellan olika system - Tidigare erfarenheter av att arbeta med eller i affärssystem - Har erfarenhet som projektmedlem eller kravställare i utvecklingsprojekt Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Serviceinriktad - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs här för mer information om Vinning!

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chinese Speaking IT Administrative Coordinator

We are looking for a Chinese (Mandarin) Speaking IT Administrative Coordinator for a global company in Gothenburg. Start ASAP, 1 year contract to begin with. Our client is an European R&D center. They are a new electric mobility technology and solutions brand that is aiming to satisfy the global demand for premium electric vehicles. Their work comes to life in products and services from world leading brands. Description of the assignment Our client is now searching for an administrative coordinator to create, manage and follow up on Purchase Requisitions (PRs) for IT department, especially in the Application License Management Area. In this role they see a fairly junior candidate. Previous experience with similar tasks is beneficial but most important is the right mindset, attention to detail and other personal attributes. Qualifications and skills required for the role Administrative experience License Management experience Basic technical understanding Fluent in English, both in spoken and written language. Mandarin (Chinese) language knowledge is a plus Personal attributes Strong attention to detail Great organizing skills Excellent communication skills Flexible mindset Service minded Time management skills This is a full-time consultant position through Incluso in Gothenburg. Start is ASAP and the contract period is one year to begin with. Please submit your CV and cover letter as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Global Digitalisation Graduate ERP

Global Digitalisation Graduate Program at Mölnlycke® IT, Digital Enablement and Global Business Services Make your next step a big one If you’re ready to have an impact in a career that makes a difference, Mölnlycke® is your next step. Healthcare professionals are struggling to cope with the immense pressure on the healthcare system. The trend to deliver more with less has been increasing for several years. The pace of digitalisation is high and the global digital health market is expected to grow significantly in the coming years, as software, hardware and services are incorporated into healthcare. Mölnlycke aims to be the industry benchmark, creating sustainable, competitive and differentiated value by delivering customer-centric digital solutions. This includes a focus on digital ecosystems, new business models and data-driven healthcare using artificial intelligence, Big Data and analytics. The company will also ensure it has a robust and future proof digital backbone to enable efficient ways of working When joining our graduate program you’ll be helping to equip medical professionals around the world with solutions to improve outcomes for patients. Either at the core of the product development or at the foundation that makes it possible. And you’ll be developing yourself in a global environment with a caring, inspiring culture. All that while building a successful career, with real purpose. Mölnlycke Healthcare invites forward-thinking graduates to embark on a journey – where passion, purpose, courage, and collaboration converge to redefine what's possible in the world of medtech. Who you are • Strong interest in digital capabilities in combination with business process development • Interest in how a company through ERP (SAP) platform can optimise business and support processes. • Curious drive and willingness to learn and explore • Analytical and logical skills for solving complex problems • A humble, self-reflective mindset open to change. • A structured and independent way of working • Ability to combine theoretical knowledge with hands-on application • Excellent communication, networking and collaboration skills • Strong ability to express your perspective and ideas verbally and inwritten Education and Experience • University graduate from 2022-2024, any of the below or a combination: - M.Sc. Engineering, Computer Science or equivalent - M.BA Finance, Accounting or equivalent • Fluency in English spoken and written. Is this exactly what you’re looking for? Or what you didn’t know you were looking for? Then let’s start up a conversation! Our approach to diversity and inclusion At Mölnlycke diversity is not just a vision, but our strength. We are dedicated to fostering an inclusive workplace that values and celebrates the power of diversity. At the heart of our commitment is the belief that diversity fuels innovation, creativity, and problem-solving. We invite you to be a part of a team where authenticity is embraced, and every employee, regardless of background or any other traits, experiences a true sense of belonging Programme details Duration: 19 August 2024 – 30 June 2026 Conditions: Full time permanent position Location: Gothenburg, at the Mölnlycke® headquarters New headquarter from 2025 in GoCo Health Innovation City, Mölndal. What is an ERP transformation? Read more here: https://www.sap.com/products/erp/what-is-erp.html?campaigncode=crm-ya22-int-1517075&source=ppc-2nor-google_ads-search-71700000113437292-58700008511299613-s4hana_s4hana-x-x-x&dfa=1&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIjdK36eDBgwMVDpdQBh1w9QKAEAAYASABEgK_F_D_BwE&gclsrc=aw.ds About Mölnlycke® Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health, and in early 2025 our headquarters will move there. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/career

21 mars 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Application Process Specialist

IPCO AB are now looking for an Application Process Specialist, to manage our strategic business system platforms. You are an essential part of IPCO Group IT and the team Business Support & Applications, with the assignment to continuously develop and ensure efficient solutions and processes. This means to provide secure, robust and modern applications, always supporting future business requirements. Your daily work will be conducted in tight cooperation with business stakeholders, key-users and selected suppliers. This is an exciting opportunity for someone who wants to be a part of our transformation journey, in a truly global setting! Your Mission In the role of Application Process Specialist, you will act as an advisor and mainly make sure that our strategic CRM platform, Microsoft D365, is configured to meet future business requirements. Strong cooperation with business stakeholders, external partners and global key-users is the key for success. You have high interest and focus on efficiency and quality, with a mindset that always prioritize an optimized administrative model. You cooperate closely to business, to identify business requirements and implement adjustments that enables process optimization and automation. You have focus on master data quality. You support the organization with training and ensure that all relevant documentation is updated. Your Responsibilities - Run global forums for continuous dialogue with the business stakeholders. You will collect business requirements, prioritize, and execute together with the team and partners. - Participate in projects, including information gathering, analysis, design, implementation, testing and go-live processes. - Act as advisor towards business stakeholders regarding best practices and making business processes and way of working more efficient. - Perform testing of software configuration and solutions to ensure that system and process flows meets business requirements. - Independently run meetings, workshops, trainings, presentations and create appropriate documentation. - Support and provide-training to appointed key-users. - You troubleshoot end-user issues in cooperation with selected suppliers. - You ensure available and relevant documentation, users-guides etc. - You have focus on master data. - Your Profile - A true team player who strives for continuous improvement, development of yourself and the team. - Good communication- /change management skills, you can easily interact with you colleagues and stakeholders. - Basic leadership skills and be responsible to drive projects and coordinate activities. - Innovative and solution-oriented thinker, with a structured and analytical ability. - Service minded, positive and open mindset. Requirements - Fluent in English. - Degree in Computer Science or equivalent knowledge. - Good knowledge of Microsoft D365 or comparable CRM systems. - 2-5 years of experience in similar work as Application Process Specialist or a comparable role. Meritorious - Experience from work in similar position with CRM platform solutions such as D365 or comparable. - Working within a global manufacturing industry/organization or as an external consultant with expert skills within CRM-solutions. - Valuable if you have good knowledge of business processes within D365 Sales and Customer insights (Marketing & Customer voice). - Business process modelling, to capture business requirements, facilitate workshops to provide guidance, recommendation for appropriate implementation. - Experience as a Project manager and/or Change manager. - Experience from global organizations is an advantage as we work in an international environment.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Applikationskonsult sökes till Effekt!

Om företaget Effekt är en affärssystemspartner med kontor i Stockholm och Skellefteå i Sverige och Warszawa i Polen. Vårt mål är att skapa system som är innovativa, funktionella, användbara och underhållande. För oss handlar det inte bara om teknik eller källkod - det som verkligen betyder något är våra kunders affärer och deras verksamhet. Vårt mål är alltid att öka våra kunders intäkter eller sänka deras kostnader samt att hjälpa dem att lyfta fram sina viktigaste tillgångar, deras kunder. Våra kunder finns i vitt skilda branscher - allt från finansbolag och tjänsteproducerande bolag till vårdcentraler och grossister. De erfarenheter vi dragit från våra uppdrag försöker vi alltid överföra till alla våra kunder. I vårt dagliga arbete jobbar vi efter tre ledord, Tydlighet, Professionalism och Nytta. Allt vi gör, från erbjudande och offert till projekt och leverans ska vara enkelt och tydligt att följa. Vi ska vara professionella i vårt bemötande mot våra kunder samt mot varandra. Vidare ska vi alltid sträva efter att leverera nytta i det vi gör till våra kunder. Om tjänsten Som Applikationskonsult hos oss är du expert på hur företagets produkter fungerar och du arbetar rådgivande i hur dessa kan hjälpa kunderna till en mer effektiv verksamhet. Applikationskonsulter hos oss jobbar med hela kedjan - från att förstå kundens behov till konfiguration, integration, utbildning och leverans. I rollen som Applikationskonsult är du väl insatt i både kundens verksamhet och vår produktportfölj. Arbetet sker nära tekniken, där du kommer arbeta i exempelvis Business Central och Bizzjoiner. Du arbetar i gränslandet mellan verksamhet och IT med både kunden och utvecklingsteamen. För att lyckas i rollen som Applikationskonsult hos oss behöver du ha en analytisk förmåga och framför allt tycka att det är roligt med teknisk problemlösning. Eftersom att du kommer arbeta nära kund så tror vi också att du är konsultmässig och agerar rådgivande mot ditt kontaktnät. I rollen kommer du arbeta både i team och självständigt, således är de viktigt att du har självledarskap och tar ansvar för dina projekt. Kvalifikationer och egenskaper För att passa in i rollen som Applikationskonsult ser vi gärna att du har minst ett par års erfarenhet från en liknande tjänst som har innefattat teknisk systemförståelse och projektledning. Som person ser vi gärna att du har en konsultmässig personlighet. Det vill säga att du är initiativrik, affärsmässig, strukturerad, proaktiv, driven och målinriktad. Du behöver vara kommunikativ och ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du trivs i en roll där du har daglig kundkontakt och motiveras av att skapa mervärde för kunden. Du trivs både med att arbeta enskilt och i projekt. Du tycker om utmaningar och har en god förmåga att se och förstå helhetslösningar utifrån kundens perspektiv. Sammanfattningsvis så ser vi gärna att du har god erfarenhet av: - Dynamics 365 Business Central - Projektledning - Skapa/underhålla kundrelationer - Implementationsprojekt Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected] Om Asta Agency Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

6 februari 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Erfaren projektledare

Erfaren projektledare Knowit Experience utvecklar kreativa lösningar inom digitala kanaler med våra kunder och deras verksamhet i centrum. I vår vardag har vi förmånen att samarbeta med fantastiska kunder, allt från lokala Jönköpingsföretag till några av de största globala varumärkena. Vi är totalt över 1 500 specialister i Norden som arbetar med webb, commerce och digitala kanaler och söker nu ytterligare medarbetare som kan hjälpa oss att förverkliga våra kunders drömmar. Vårt fokus är säljande webb och e-handel - både B2B och B2C. Vi arbetar med lösningar framför allt baserade på .Net och PHP. Vi jobbar dagligen i plattformar så som Wordpress, Optimizely och Litium. Vi söker dig som vill vara med att utveckla framtidens lösningar i nära samarbete med våra kunder. Du är en social lagspelare som älskar utmaningar och vill utvecklas på jobbet. Du har en bakgrund som projektledare med en stark koppling till webbutveckling. Drivs du dessutom av att coacha och leda människor och organisationer är detta en tjänst för dig! Vi tror att du har erfarenhet av att leda webbprojekt från start till slut där fokus är både det kommunikationsstrategiska införandet och de tekniska aspekterna. Du har kanske sedan tidigare erfarenhet som Scrum Master, produktägare, projektledare eller liknande ledande roll i ett agilt ramverk. Du är van vid att genomföra uppföljning och rapportering enligt kundens utvecklingsprocess. De delar av arbetet som rör kundkontakter sker på svenska och engelska. Erfarenhet av utvecklingsprojekt inom .NET, PHP är meriterande, speciellt på plattformar så som Optimizely, Wordpress eller Litium. Vi erbjuder en trygg arbetsplats, där du får möjlighet att utvecklas på bästa sätt. Tillsammans utformar vi en plan för din utveckling. Du har stora möjligheter att arbeta med välkända kunder inom alla branscher, såväl privat som offentlig sektor. Alla som börjar hos oss får hjälp och stöd av en mentor den första tiden som anställd. Allt för att få en så bra start som möjligt. Vi värdesätter att ha kul på jobbet och att känna stolthet för vårt arbete. Stundtals är det högt tempo hos oss och det är viktigt att du känner dig bekväm i en organisation under stark tillväxt och ständig utveckling. Vad vi lockar med? Riktigt trevliga kollegor, spännande aktiviteter, en kreativ och utvecklande miljö och fantastiska projekt och kunder! Ansökan Vi använder tester i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och ha ett kompetensbaserat urval. Vi arbetar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

15 november 2023
Sista ansökan:
3 maj 2024