IT-samordnare

Sök bland 31 lediga jobb som IT-samordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Strategy & Transformation Project Coordinator
AB Electrolux
Systemförvaltare m.fl.

Global Electrolux Talent Program (GET) The Global Electrolux Talent Program is a proactive initiative that brings together young talent across various functions and global offices of Electrolux. The program offers hands-on, international experience in a multicultural environment, with the goal of securing long-term employment within the company upon successful completion of the internship. Technology, Digital & Sustainability (TDS) Organization The Strategy & Transformation team within the Technology, Digital & Sustainability organization (TDS) is looking for a structured, outgoing and objective-oriented generalist to join as a Strategy & Transformation Project Coordinator. You will be part of the team that drives and coordinates key strategic transformation initiatives for and beyond TDS. As a Strategy & Transformation Project Coordinator, you will partner with senior unit heads and team leads to drive change. Key Job Responsibilities Act as a central point of coordination across countries and functions, ensuring follow-up on priorities and decisions for the Chief Technology & Sustainability Officer (CTSO) and her leadership team. Support the preparation of executive materials for senior leadership meetings, ensuring clear and impactful communication. Establish and maintain strong collaboration with key internal stakeholders, facilitating effective meetings and discussions. Identify and implement best practices from internal and external sources to enhance governance of the company's technology, digital, and sustainability agenda. Contribute to transformation projects, including strategic analyses and workshop creations. Work in a dynamic and inspiring environment alongside ambitious colleagues at the company’s headquarters in Stockholm. Job Profile: We’re looking for a structured and proactive coordinator with at least 2 years of experience in project or transformation-related roles. You communicate clearly, work well with diverse stakeholders, and thrive in a fast-paced, cross-functional environment. With a strong academic background and an analytical mindset, you’re someone who takes initiative and enjoys driving change. International experience or leadership in extracurriculars is a plus. What You’ll Gain from the Program: • Experience working at our Global HQ in a multicultural, international environment. • Exposure to high-impact strategic projects and senior leadership, building a strong foundation for a future career in strategy, transformation, or leadership roles. • Gross salary of 28,500 SEK for the first 12 months, and 30,400 SEK for the 13th and 14th months, along with vacation days and other company benefits. • Company-provided mobile phone and laptop. •Visa costs, visa process, and relocation support: local registration processes. • Support in securing a permanent role within the Electrolux Group toward the end of the program. #LI-SH1

25 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Tjänsteområdesansvarig inom klienter och klientplattformar
Försvarets Materielverk
Systemförvaltare m.fl.

Vi söker en tjänsteområdesansvarig som har vilja att bygga upp en ny del av verksamheten i en organisation som är i stor tillväxt. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden. Om tjänsten Som tjänsteområdesansvarig för klienter och klientplattformar ansvarar du i första hand för att bygga, utveckla och förvalta tjänster inom klientområdet. Du samverkar med övriga tjänsteområdesansvariga, verksamhetsrepresentanter och andra interna intressenter för att utarbeta och verkställa förvaltningsplanen för tjänsteområdet. Du äger och leder dialogen gentemot både verksamhet och leverantörer samt säkerställer att områdets samlade tjänsteleverans är säker, robust och långsiktigt uppfyller FMV:s behov. Du agerar även uppdragsmottagare och är ekonomiskt ansvarig för området. Därtill har du arbetsledningsansvar och planerar, leder och styr det dagliga arbetet, dock utan personalansvar.   Tjänsten är placerad i Stockholm alternativt Arboga. Vid placering i Arboga kommer 2–3 dagar i veckan förväntas spenderas i Stockholm, andra resor kan förekomma. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning eller på annat sätt förvärvad kompetens inom ett relevant område som vi bedömer likvärdigt. Det är meriterande om du har utbildning eller på annat sätt förvärvad teknisk kompetens inom klientplattformar. Likaså om du har en ledarskapsutbildning. Vidare har du flera års relevant och aktuell erfarenhet av leveransansvar inom IT eller en ledande befattning inom IT-leverans. För att lyckas i rollen är det även nödvändigt att du har erfarenhet av planering, budgetering och ekonomisk uppföljning samt av arbetsledning eller projektledning. Du behöver även ha kunskap om leverans av IT-tjänster samt grundläggande kunskap om klientplattformar. Vi ser positivt på om du har arbetat med Windows som klientplattform ur ett drift-, förvaltnings- eller utvecklingsperspektiv. Meriterande är även erfarenhet av tjänsteleverans enligt ITIL eller andra strukturerade ramverk som exempelvis Pm3. Har du djupare teknisk kunskap om klientplattformar och erfarenhet av säkra system och informationssäkerhetsarbete är det också en fördel. Erfarenhet av upphandlingar enligt LOU/LUFS är meriterande men inget krav. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som har en initiativförmåga och viljan och förmågan att lära och utvecklas. I grunden är du även strukturerad och stabil samtidigt som du har förmågan att se helheten. Vidare är du en utpräglad lagspelare och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du skapar även kontakter och underhåller dina relationer. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Infrastrukturstaben ansvarar för myndighetens IT-verksamhet, informationsförvaltning och fastighetsförvaltning. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-15. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är Stefan Hållander (SACO-S), Peter Andersson (SEKO), Lars Carlsson (OFR/O) och Madeleine Lithander (OFR/S). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Peter Svahn via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta Johanna Samuelson [email protected] vid frågor om rekryteringsprocessen. #LI-Hybrid # LI-JS1 För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

24 april 2025
Sista ansökan:
15 maj 2025
Tjänsteområdesansvarig inom klienter och klientplattformar
Försvarets Materielverk
Systemförvaltare m.fl.

Vi söker en tjänsteområdesansvarig som har vilja att bygga upp en ny del av verksamheten i en organisation som är i stor tillväxt. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden. Om tjänsten Som tjänsteområdesansvarig för klienter och klientplattformar ansvarar du i första hand för att bygga, utveckla och förvalta tjänster inom klientområdet. Du samverkar med övriga tjänsteområdesansvariga, verksamhetsrepresentanter och andra interna intressenter för att utarbeta och verkställa förvaltningsplanen för tjänsteområdet. Du äger och leder dialogen gentemot både verksamhet och leverantörer samt säkerställer att områdets samlade tjänsteleverans är säker, robust och långsiktigt uppfyller FMV:s behov. Du agerar även uppdragsmottagare och är ekonomiskt ansvarig för området. Därtill har du arbetsledningsansvar och planerar, leder och styr det dagliga arbetet, dock utan personalansvar.   Tjänsten är placerad i Stockholm alternativt Arboga. Vid placering i Arboga kommer 2–3 dagar i veckan förväntas spenderas i Stockholm, andra resor kan förekomma. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning eller på annat sätt förvärvad kompetens inom ett relevant område som vi bedömer likvärdigt. Det är meriterande om du har utbildning eller på annat sätt förvärvad teknisk kompetens inom klientplattformar. Likaså om du har en ledarskapsutbildning. Vidare har du flera års relevant och aktuell erfarenhet av leveransansvar inom IT eller en ledande befattning inom IT-leverans. För att lyckas i rollen är det även nödvändigt att du har erfarenhet av planering, budgetering och ekonomisk uppföljning samt av arbetsledning eller projektledning. Du behöver även ha kunskap om leverans av IT-tjänster samt grundläggande kunskap om klientplattformar. Vi ser positivt på om du har arbetat med Windows som klientplattform ur ett drift-, förvaltnings- eller utvecklingsperspektiv. Meriterande är även erfarenhet av tjänsteleverans enligt ITIL eller andra strukturerade ramverk som exempelvis Pm3. Har du djupare teknisk kunskap om klientplattformar och erfarenhet av säkra system och informationssäkerhetsarbete är det också en fördel. Erfarenhet av upphandlingar enligt LOU/LUFS är meriterande men inget krav. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som har en initiativförmåga och viljan och förmågan att lära och utvecklas. I grunden är du även strukturerad och stabil samtidigt som du har förmågan att se helheten. Vidare är du en utpräglad lagspelare och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du skapar även kontakter och underhåller dina relationer. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Infrastrukturstaben ansvarar för myndighetens IT-verksamhet, informationsförvaltning och fastighetsförvaltning. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-15. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är Stefan Hållander (SACO-S), Peter Andersson (SEKO), Lars Carlsson (OFR/O) och Madeleine Lithander (OFR/S). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Peter Svahn via FMV:s växel: 08-782 4000. Kontakta Johanna Samuelson [email protected] vid frågor om rekryteringsprocessen. #LI-Hybrid # LI-JS1 För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

24 april 2025
Sista ansökan:
15 maj 2025
Avdelningssamordnare till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Vill du arbeta i en varierad och central roll där du får möjlighet att utveckla verksamheten och stötta ledning och chefer? Vi söker nu en koordinator med stort engagemang och god förmåga att skapa struktur, där du blir en viktig del av vår IT-avdelning. Om rollen Som avdelningssamordnare är du en nyckelperson för att säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Du arbetar nära avdelningschef, enhetschefer, kommunikatör och ledningsgruppen och ger kvalificerat administrativt och organisatoriskt stöd. Rollen erbjuder stor variation i både arbetsuppgifter och innehåll och ger möjlighet att utvecklas och att påverka. Arbetsuppgifter  De viktigaste arbetsuppgifterna inkluderar att: - Stötta avdelningens chefer i det dagliga arbetet. - Utveckla arbetsmetoder och arbetssätt för planering, beredning och uppföljning av ledningsgruppens arbete och verksamhetsplan. - Koordinera introduktion samt beställning av behörighet och utrustning för nya medarbetare. - Planera och samordna avdelningsgemensamma utbildningar, seminarier och arrangemang. - Ansvara för specifika uppdrag kopplat till utvecklings- och kvalitetsfrågor. - Medverka i redovisningar och återrapporteringar, samordna remissvar och tertialrapportering samt diarieföring. - Sköta planering och genomförande av möten, konferenser och andra arrangemang. - Arbeta med avdelningens interna kommunikation, exempelvis uppdateringar av intranät och andra digitala kanaler. Kvalifikationer - Dokumenterad erfarenhet av koordinerande roller i en dynamisk verksamhet där ansvarstagande och självledarskap varit centralt. - Mycket god digital kompetens samt goda kunskaper i Officepaketet. - Mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, särskilt vad gäller digitala kanaler och presentationer. Personliga egenskaper  För att lyckas i rollen ser vi att du är: - Initiativtagande och proaktiv med förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring. - Strukturerad och ordningsam och van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. - Serviceinriktad och prestigelös med god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. - Flexibel och förändringsbenägen då avdelningen är i ständig utveckling. - Självständig och trygg i att arbeta både själv och i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som en självklarhet att du bidrar till ett gott arbetsklimat och samarbetar för att utveckla avdelningen. Vad erbjuder vi dig? Du får intressanta och varierande arbetsuppgifter samt goda utvecklingsmöjligheter. Som statlig myndighet har vi en viktig roll i samhället och ett stort ansvar. Som medarbetare hos oss är du med och tar det ansvaret. Vi vet att balans i livet är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb. Därför värnar vi om en god arbetsmiljö och erbjuder förmåner som bidrar till att göra den balansen möjlig. Som anställd på Länsstyrelsen har du bland annat rätt till friskvårdsbidrag, ersättning för läkarbesök och läkemedel och andra förmåner. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med delvis möjlighet att arbeta på distans upp till 50%. Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html. Vi finns också på https://www.linkedin.com/company/10571725/admin/dashboard/ Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Välkommen med din ansökan! Bra att veta Tjänsten är placerad i Göteborg, med möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vissa möten kräver fysisk närvaro. Anställningen är en tidsbegränsad anställning om 12 månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning på säkerhetspolisens hemsida: Personalsäkerhet - Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.

23 april 2025
Sista ansökan:
14 maj 2025
It-samordnare med ledaregenskaper till Sundsvall
Försäkringskassan
Systemförvaltare m.fl.

Varje år fattar Försäkringskassan ca 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Produktområdet IT Applikationsdrift ansvarar för utveckling, förvaltning och säkerställande av hög tillgänglighet för applikationsdrift. Vi levererar kostnadseffektiva och säkra it-tjänster utifrån Försäkringskassans och anslutna myndigheters behov – från utveckling till avveckling – och säkerställer att våra lösningar möter krav på tillgänglighet, kapacitet och säkerhet. Nu växer vi och söker en it-samordnare som vill bidra till att vidareutveckla och effektivisera våra leveranser, säkerställa en stabil drift och skapa ännu bättre förutsättningar för en modern och säker it-miljö. Planering, samordning, ansvar, utveckling I rollen som it-samordnare arbetar du i en enhet på 15 stycken it-tekniker och it-samordnare för att säkerställa och utveckla våra it-tjänster för Försäkringskassan och anslutna myndigheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du kommer leda och driva införanden av nya system utifrån verksamhetens behov. Du kommer arbeta med förstudier, upphandlingar, tekniska implementationer och andra liknande uppgifter. Utöver detta deltar du i teamets och enhetens gemensamma aktiviteter och har en viktig roll i att planera och samordna leveranser, så att rätt resurser och insatser finns på plats vid rätt tidpunkt. Ditt arbete präglas av ett helhetsperspektiv där du utgår från verksamhetens behov och säkerställer att våra tjänster matchar dessa. För att lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt. Du tar egna initiativ, driver arbetet framåt och ser till att det leder till konkreta resultat. Det här är en roll där du hela tiden lär dig nya saker och får utmana dig själv. Vi stödjer din utveckling och ger dig möjlighet att växa i din karriär. Här får du både teknisk kompetens och ledarskapserfarenhet. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har kunskap och förståelse för målstyrning samt tids- och resursplanering • har förmåga att snabbt sätta dig in i olika problemställningar och ser till helheten • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har • har lätt för att bygga förtroende och skapa goda relationer med beställare • har goda kunskaper inom LOU (lagen om offentlig upphandling) • har erfarenhet av och certifiering inom projektledning • har erfarenhet eller utbildning inom ekonomi, budget eller prognosarbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Göran Wennerhorn, 010-112 83 01 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad, 010-113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Christina Lövgren, Saco-S Mohamed Abu-Torse, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.   Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

23 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Software Application Developer-Product
Jeppesen Systems AB
Systemförvaltare m.fl.

Job Description Jeppesen, a subsidiary of The Boeing Company, is one of the largest software development companies in Gothenburg. We develop innovative optimization solutions for the world’s leading airlines. We are dedicated to continuous improvement, delivering more value to our clients, and exploring emerging technologies such as quantum computing, AI and big data analytics. At Jeppesen’s office in central Gothenburg you will work in a one-of-a-kind software development organization with fascinating solutions that make a real difference to people around the world. You will be working in an agile learning organization, surrounded by a team of talented, creative and dedicated colleagues. You will learn and broaden your perspective by working with 400 professionals from more than 35 different nations, but also be part of a global organization allowing for collaboration with customers and colleagues across the world. Most importantly, you will be expected to make a difference. At Boeing we are all innovators on a mission to connect, protect, explore and inspire. From the sea bed to outer space, you‘ll learn and grow, contributing to work that shapes the world. Find your future with us! About the position This position is open for participants in the 10 month Earn Your Wings program within the Software Development department. As a Software Application Developer, you will be part of one of our teams based in our Gothenburg office. We value diversity and truly believe in innovation and continuous improvement. We practice pair and/or mob programming and strive for personal and professional development as we believe it helps us to become high performing teams. You are expected to take part and contribute to our Software Craftsmanship mentality. It is seen in our ways of working with design, refactoring, continuous integration, quality and testing. With us you will learn a lot about the business, work closely with the customer and have a team of experienced software developers sharing their knowledge with you. Basic qualifications (required skills/experience): Completed the EYW 5.0 trainee program within Boeing Ability to speak and write English fluently Preferred competencies: Experience working within a scrum team or in similar agile project setup such as SAFe Programming experience (e.g. C++, Java, Python, SQL, Web development) Experience with Unix / Linux environment Jeppesen Crew and Ops products knowledge We put great emphasis on your personal characteristics. We value individuals who have an analytical approach to problem solving, strong communication skills both within and outside your team, an interest for technology as well as human relations and a curiosity to learn and explore new ways of doing things. Please apply by sending your CV in English. Join us if you want to: Have the opportunity to work with the most well-known companies in the aviation world Learn new things every day Work together with highly motivated and skilled team mates Work with new technologies and cloud deployments Have Private Medical Insurance (Skandia) Enjoy additional days off for Christmas break (December 24th-January 1st) Participate in employee recognition program (Boeing PridePoints) Pension Plan (Defined Contribution Plan) Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced technical education (e.g. Bachelor) and typically 2 or more years' related work experience or an equivalent combination of technical education and experience (e.g. Master, 6 year's related work experience, etc.).

18 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Data Scientist
Jeppesen Systems AB
Systemförvaltare m.fl.

At Boeing, we innovate and collaborate to make the world a better place. We’re committed to fostering an environment for every teammate that’s welcoming, respectful and inclusive, with great opportunity for professional growth. Find your future with us. Job Description Jeppesen, a subsidiary of The Boeing Company, is one of the largest software development companies in Gothenburg. We develop innovative optimization solutions for the world’s leading airlines. We are dedicated to continuous improvement, delivering more value to our clients, and exploring emerging technologies such as quantum computing, AI and big data analytics. At Jeppesen’s office in central Gothenburg you will work in a one-of-a-kind software development organization with fascinating solutions that make a real difference to people around the world. You will be working in an agile learning organization, surrounded by a team of talented, creative and dedicated colleagues. You will learn and broaden your perspective by working with 400 professionals from more than 35 different nations, but also be part of a global organization allowing for collaboration with customers and colleagues across the world. Most importantly, you will be expected to make a difference. At Boeing we are all innovators on a mission to connect, protect, explore and inspire. From the sea bed to outer space, you‘ll learn and grow, contributing to work that shapes the world. Find your future with us! About the position This position is open for participants in the 10 month Earn Your Wings program within the Software Development department. As a Data Scientist Developer, you will be part of one of our teams based in our Gothenburg office. We value diversity and truly believe in innovation and continuous improvement. We practice pair and/or mob programming and strive for personal and professional development as we believe it helps us to become high performing teams. You are expected to take part and contribute to our Software Craftsmanship mentality. It is seen in our ways of working with design, refactoring, continuous integration, quality and testing. With us you will learn a lot about the business, work closely with the customer and have a team of experienced software developers sharing their knowledge with you. Basic qualifications (required skills/experience): Completed the EYW 5.0 trainee program within Boeing Ability to speak and write English fluently Preferred competencies: Experience working within a scrum team or in similar agile project setup such as SAFe Programming experience (e.g. C++, Java, Python, SQL, Web development) Optimization knowledge Experience with Unix / Linux environment Jeppesen Crew and Ops products knowledge We put great emphasis on your personal characteristics. We value individuals who have an analytical approach to problem solving, strong communication skills both within and outside your team, an interest for technology as well as human relations and a curiosity to learn and explore new ways of doing things. Please apply by sending your CV in English. Join us if you want to: Have the opportunity to work with the most well-known companies in the aviation world Learn new things every day Work together with highly motivated and skilled team mates Work with new technologies and cloud deployments Have Private Medical Insurance (Skandia) Enjoy additional days off for Christmas break (December 24th-January 1st) Participate in employee recognition program (Boeing PridePoints) Pension Plan (Defined Contribution Plan) Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced technical education (e.g. Bachelor) and typically 2 or more years' related work experience or an equivalent combination of technical education and experience (e.g. Master, 6 year's related work experience, etc.).

18 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Operations Coordinator
Jeppesen Systems AB
Systemförvaltare m.fl.

At Boeing, we innovate and collaborate to make the world a better place. We’re committed to fostering an environment for every teammate that’s welcoming, respectful and inclusive, with great opportunity for professional growth. Find your future with us. Boeing Gothenburg is one of the largest software development companies in the area. We develop and implement innovative resource management and optimization solutions for the world’s leading airlines. We are dedicated to delivering value to our clients, continuous improvement, and exploring emerging technologies such as quantum computing, AI and big data analytics. At Boeing’s office in central Gothenburg you will work in a one-of-a-kind software development organization with solutions that make a real difference to people around the world. The Project Management Center of Excellence is a community that supports decision makers to manage the project portfolio and the Project managers to deliver project through enabling first class project management. We are looking for an Operations Coordinator to join our Project Management Center of Excellence (PMCOE) team. In this role, you will be an administrative support both to decision makers and to project manager and you will support operations by securing information flow between project managers, decision makers and finance. This position offers a unique opportunity to apply your business skills and gain insight into the airline industry. Position Responsibilities: Communication: Regularly compile and deliver dashboards and status reports to stakeholders, tracking and communicating established KPIs. Additionally, provide newsletters to the Project Management community frequently Support Resources Forecast Process: Gather data on ongoing and forecasted projects to create decision materials for staffing and hiring decisions Editor for our Process Handbook: Update and rewrite processes, how-to guidelines, and templates based on decisions made Support Project Managers: Assist in creating basic material for travel expense invoices to customers according to contract agreements Administration: Assist with Purchase Order request for the department, as well as other related tasks Basic Qualifications (Required Skills/Experience): 3+ years operations or project management experience Excellent verbal and written communications skills in English Proficiency in MS Excel, including Pivot Tables, and MS PowerPoint, including Slide Master Preferred Qualifications (Education/Experience): Education/experience typically acquired through education (e.g. Bachelor) and typically 2 or more years' of related work experience Experience managing multiple simultaneous administrative engagements Excellent organizational and planning skills Detail-oriented with a keen sense for ensuring nothing is overlooked Strong business acumen and relationship skills needed to build partnerships with stakeholders Proficient with Confluence/Jira and Primavera This position is hybrid. This means that the selected candidate will be required to perform some work onsite 3-4 days a week. This is at the hiring team’s discretion and could potentially change in the future. Join us if you want to: Make a true difference for airline clients across the world Be a part of something big, challenging and meaningful Professional skills development with our virtual learning tools and platforms Broaden your experience in international projects, technical workshops and hackathons Additional days off for Christmas break (December 24th-January 1st) Private Medical Insurance (Skandia) Pension Plan (Defined Contribution Plan) Please apply by sending your CV in English. Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced education (e.g. Bachelor) and typically 3 or more years' related work experience or an equivalent combination of education and experience (e.g. Master+1 years' related work experience , 7 years' related work experience, etc.).

18 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Senior Project Manager
Jeppesen Systems AB
Systemförvaltare m.fl.

Job Description At Boeing, we innovate and collaborate to make the world a better place. We’re committed to fostering an environment for every teammate that’s welcoming, respectful and inclusive, with great opportunity for professional growth. Find your future with us. At Boeing, we innovate and collaborate to make the world a better place. We’re committed to fostering an environment for every teammate that’s welcoming, respectful and inclusive, with great opportunity for professional growth. Find your future with us. We are looking for a Senior Project Manager within the EMEA region (Europe, Middle East and Africa) to strengthen the and Project Management Center of Excellence based in Gothenburg, Sweden. We are one of the largest software development businesses in Gothenburg. We develop and implement innovative resource management and optimization solutions for the world’s leading airlines. We are dedicated to continuous improvement, delivering more value to our clients, and exploring emerging technologies such as quantum computing, AI and big data analytics. At Boeing’s office in central Gothenburg you will work in a one-of-a-kind software development organization with solutions that make a real difference to people around the world. You will be working in an agile learning organization, surrounded by a team of talented, creative and dedicated colleagues. You will learn and broaden your perspective by working with 400 professionals from more than 30 different nations, but also be part of a global organization allowing for collaboration with customers and colleagues across the world. Most importantly, you will be expected to make a difference. Boeing is looking for a Senior Project Manager based in Gothenburg, Sweden. About the Position The Implementation department is responsible for the configuration and delivery of our Crew and Ops management products to airline customers and to make sure that we deliver solutions that our customers truly need and that creates value in their organization. This is an opportunity to be part of a skilled team of specialists that solve some of the most challenging optimization problems in the world, value diversity and learn from each other. Position responsibilities: Strategically plan, lead, organize, and motivate project teams to achieve exceptional performance and deliver high-quality projects that provide significant business value to airlines Manage multiple concurrent projects effectively Willingness to travel frequently within EMEA to engage with clients. You will closely collaborate with the Project Director and Client Solutions Owner/Product Owner Required qualifications 5+ years of Project Management experience Extensive experience with SCRUM/Agile methodologies Possess a balanced business/technical background, with a strong technical foundation to provide credible leadership to executives as well as development teams. Ability to lead Business Consulting, Sales, and effectively collaborate with clients Fluent in written and spoken English Excellent communication skills, both oral and written, with the ability to interact with individuals at all levels, including management Additionally, we are looking for a person with: Bachelor degree or higher in Computer Science or equivalent Strong interpersonal skills, including mentoring, coaching, collaboration, and team building Exceptional analytical, planning, and organizational abilities, with the capacity to manage competing demands and prioritize effectively An inspiring and positive approach to motivate and challenge teams and clients Creative problem-solving skills, with the ability to focus on details while maintaining a holistic view of the project Proven proactive approach to driving issue resolution and delivering results Preferred Qualifications PMP or similar certification Scrum Master Certification Certified SAFe Agilist Join us if you want to: Get professional skills development with our virtual learning tools and platforms (Digital Campus, Degreed, EdX, Enterprise Mentoring, and Communities of Excellence & Practice) Broaden your experience in international projects, technical workshops and hackathons Enjoy additional days off for Christmas break (December 24th-January 1st) Participate in employee recognition program (Boeing PridePoints) Have Private Medical Insurance (Skandia) Typical Education & Experience: Education/experience typically acquired through advanced education (e.g. Bachelor) and typically 10 or more years' related work experience or an equivalent combination of education and experience (e.g. Master+8 years' related work experience, 14 years' related work experience, etc.).

18 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Digitaliseringsansvarig till Förvaltningsstaben, Medicinsk service i Lund
REGION SKÅNE
Systemförvaltare m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Har du erfarenhet av att leda digitaliseringsprojekt, stora som små? Är du dessutom en skicklig strateg som brinner för IT frågor? Här ges en unik möjlighet som en del av Förvaltningsledningens Stab, att påverka och forma Medicinsk Service digitala strategi. Låter detta intressant? Då ska du söka tjänsten hos oss som Digitaliseringsansvarig! Medicinsk service bedriver hälso- och sjukvård samt forskning och utbildning inom områdena laboratoriemedicin, prehospital sjukvård, och bild- och laboratorieteknik. I Medicinsk service ingår verksamheterna Laboratoriemedicin Bas med området bild- och laboratorieteknik, Klinisk kemi och farmakologi, Klinisk immunologi och transfusionsmedicin, Klinisk genetik och patologi, Klinisk mikrobiologi, Arbets- och miljömedicin Syd och Biobank, smittskydd och vårdhygien och Ambulans med larmcentral. Vi har också ett utbildningsuppdrag genom Practicum för medarbetare och studenter. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen. Förvaltningsstaben stödjer ledning och linje och tillsammans täcker staben förvaltningens samlade behov av spetskompetens. Förvaltningsstaben arbetar med frågor inom bl. a digitalisering, informationssäkerhet, miljö, verksamhets- och kvalitetsutveckling, övergripande fastighets- och FM-frågor samt säkerhet och brandskydd. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Här kommer du att bli en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Uppdraget som Digitaliseringsansvarig är en ny tjänst på förvaltningen och stora möjligheter finns att påverka och vara med och bygga upp rollen. Region Skåne är mitt uppe i en förändringsresa som vi måste göra till en mer modern och digital region. Vi söker dig som vill vara med och bidra till detta samhällsviktiga arbete. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt för att stödja förvaltningens arbete för att driva digitalisering och utveckling framåt. Arbetet innebär att leda, driva och stötta i förändringsprocesser inom digitalisering, såväl förvaltningsövergripande som i verksamhetsspecifika digitaliseringsprojekt. En viktig uppgift för dig blir att omvandla verksamheternas mål och behov till tydliga krav på IT och digitalisering. Du ska identifiera, analysera, utveckla och implementera nya eller förbättrade processer. Du tar fram beslutsunderlag om vilka satsningar inom digitalisering som ska genomföras och presenterar dessa för styrgrupp och organisationen. Det är viktigt att du har bred kunskap om hur digitalisering kan bidra till utveckling i verksamheten och att du kan inspirera dina kollegor att vara en del av den utvecklingen. Du kommer också att ansvara för att samordna utbildningssatsningar i syfte att höja den digitala kompetensen. Du säkerställer att gemensamma arbetsrutiner tas fram och efterföljs gällande projekthantering samt ansvarar över helheten och att samordna och säkra kapacitet och resurser inom förvaltningens projektportfölj. Vidare arbetar du i tätt samarbete med våra strateger och verksamhetschefer. Tillsammans med dina kollegor stöttar du verksamheterna utifrån deras kort och långsiktiga behov samt deltar aktivt för att kanalisera verksamheternas behov för realisering. Du rapporterar till förvaltningsstabschefen och är en del av förvaltningsstaben på Medicinsk service. Din huvudsakliga placeringsort är Lund, men resor till de olika verksamheterna inom Skåne förekommer. KVALIFIKATIONER För att vara rätt person för rollen behöver du ha följande: • Relevant högskoleutbildning inom IT, teknik eller annan relevant utbildning. • Flera års erfarenhet av att leda och driva digitaliseringsprojekt. • God förståelse för digitala verktyg och plattformar. • Goda kunskaper i svenska och engelska Vidare ser vi det som meriterande om du har: • Kunskap om regulatoriska processer inom exempel MDR. • Erfarenhet av digitalisering inom hälso- och sjukvård, både från strategisk och operativ nivå. • Grundläggande kunskap kring PDL, GDPR, MDR och informationssäkerhet. • Erfarenheter från att arbeta i en politiskt styrd organisation För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara strukturerad och kunna förmedla samt förstå komplexa strukturer och samband på ett pedagogiskt sätt. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du en stark analytisk och problemlösningsförmåga. Du är även goda kunskaper i att analysera och identifiera områden för digital förbättring och effektivisering. Vi ser fram emot din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes tolv hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning och laboratoriemedicin. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 april 2025
Sista ansökan:
8 maj 2025