IT-samordnare

Sök bland 43 lediga jobb som IT-samordnare och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-samordnare till en av våra kunder

Som IT-samordnare kan du söka jobb på plats på Techjobsmässan som arrangeras på Sergel Hub, Sveavägen 10 Stockholm. den 7 februari, 2024. 11:00-18:00 Vi har flera utställare som efterfrågar just din kompetens. Gå på speedintervjuer, lyssna på inspirerande talare och få nya perspektiv i din karriär. Du kommer att lämna mässan med inte bara jobbmöjligheter, utan också med en ny gnista i din karriär. Föranmäl dig kostnadsfritt redan nu via mail

27 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
IT Business Analyst/Application Generalist

Job description The IT Business Analyst/Application Generalist will be supporting the business stakeholders with application requirement assessments, making sure they’re aligned to global IT standards and adhering to the company’s internal processes. The position is also responsible for creating a well-documented overview of internal IT processes, and existing business processes, maintain communication with key critical functions and translate business requirements as they develop, create a strong plan for IT disaster recovery protocols and align with the business on best practices. The IT Business Analyst/Application Generalist will also work closely with the local IT team to track ongoing initiatives and projects, either locally or globally. Responsibilities  Work with business stakeholders to gather and document project requirements and create a detailed project document.  Responsible for managing infrastructure documentation, application processes, business processes, including user guides, process maps, training materials.  Ensure all documentation is accurate, up-to-date, and accessible to all relevant stakeholders.  Provide business support, including troubleshooting issues and providing appropriate support to the business stakeholders.  Develop and maintain a comprehensive library of key critical business functions and related processes.  Collaborate with other members of IT to ensure documentation is aligned globally.  Provide regular updates to IT leadership on the status of deliverables.  Ensure all activities follows company policies and procedures.  Respond to and, where appropriate, escalate reported incidents Industry Qualifications The IT Business Analyst/Application Generalist will be supporting the business stakeholders with application requirement assessments, making sure they’re aligned to global IT standards and adhering to the company’s internal processes. The position is also responsible for creating a well-documented overview of internal IT processes, and existing business processes, maintain communication with key critical functions and translate business requirements as they develop, create a strong plan for IT disaster recovery protocols and align with the business on best practices. The IT Business Analyst/Application Generalist will also work closely with the local IT team to track ongoing initiatives and projects, either locally or globally. About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

27 november 2023
Sista ansökan:
29 januari 2024
IT-ansvarig

Vi söker just nu en ansvarstagande IT-ansvarig som vill vara en viktig spelare på vår fortsatta tillväxtresa! Har du en stark drivkraft att förändra och förbättra? Då kan du vara vår nästa stjärna. Om oss: Qtech Group AB, med kontor i Anderstorp och Jönköping, är en viktig aktör inom verkstads- och industribranschen där vi arbetar med världsledande högkomplexa helhetslösningar inom mekanik i en samverkansplattform, med en ständig strävan efter att utvecklas och bli ännu bättre. Vi är stolta över våra cirka 30 medarbetare och är i en tillväxtfas som kräver att vi blir fler. I vår samverkansplattform betonar vi företagens och individens styrkor och vet att vi måste fokusera på det som respektive part gör riktigt bra. Vi på Qtech Group arbetar med många spännande kunder allt från försvarsindustrin, robotisering och livsmedelsindustrin till entreprenad, infrastruktur och sjukvård för att nämna några. Vad kommer du att göra hos oss? Som IT-ansvarig hos oss är din roll både bred och avgörande: Helhetsansvar: Från daglig support till strategisk planering. Teknisk mångsidighet: Hantering av servermiljöer, applikationsdrift, klientutrustning, nätverkshantering, brandväggar och säkerhet. Teamutveckling: På sikt, möjligheten att bygga och leda ditt eget IT-team eller samarbeta med externa konsulter för att stärka vårt IT-erbjudande. Hos oss är det snabba beslut och vi värdesätter personer med stark drivkraft att förändra och förbättra förutsättningarna på arbetsplatsen. I rollen som IT-ansvarig kommer du vara uppskattad hos medarbetarna och ha möjligheten att göra deras arbetsvardag så effektiv och rolig som möjligt. Vad söker vi i dig? Vi tror att du kanske jobbar med företags-IT idag på ett bolag med intern IT-avdelning, alternativt så är du extern konsult med flera uppdrag. Du letar efter större utmaningar, ett högre ansvar och vill sätta din prägel på den samlade IT-miljön inom ett växande företag. Du har: Dokumenterad erfarenhet av företags-IT med fokus på Cloud-tjänster. Förmåga att hantera olika tekniska miljöer och system med Microsoft Windows som bas. En vilja att både dyka ner i detaljerna och se den större bilden. Tidigare erfarenhet från företag av liknande storlek är ett plus. Arbetat med att supporta medarbetare inom IT-området. Extra plus om du: Arbetat med Pyramid Business Studio på tidigare arbetsplats. Har högskoleutbildning inom IT-området. Vem är du? Som individ är du ansvarstagande och driven med förmåga att trivas i en miljö där ständig utveckling är nyckeln. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter samt god samarbetsförmåga med prestigelöshet. Hos oss finns möjlighet till distansarbete Som IT-ansvarig på Qtech kommer du vara aktiv i den dagliga verksamheten och vi ser gärna att du är på plats så ofta det går för att komma nära dina kollegor och vår verksamhet. Att utgå från antingen huvudkontoret i Anderstorp eller det mindre Jönköpingskontoret är valbart och på sikt vill vi expandera ytterligare. Varför jobba på Qtech Group AB, vad erbjuder vi? Vi är inte bara ett företag; vi är passionerade individer som arbetar tillsammans för att skapa framstående lösningar. Här kommer du inte bara att utföra ett jobb – du kommer att bidra till våra gemensamma mål och se din direkta inverkan på företagets framgång. Du får möjligheten att arbeta i en samarbetsorienterad kultur som främjar individuell tillväxt och prestation. Vi på Qtech har ett öppet arbetsklimat där vi respekterar och bryr oss om varandra. Genom att arbeta aktivt med vår gemensamma arbetsmiljö och fokusera på möjligheten till balans mellan arbete och fritid ger vi varje medarbetare förutsättningar för att må bra. Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön Årlig hälsokontroll och friskvårdsbidrag Gym på plats Massage på plats Möjlighet att ta med din familjevän ”hunden” då vi har hundgård på baksidan av vår fabrik i Anderstorp. Roliga aktiviteter under året där vi även har personalklubb på plats. Ansök nu Vid intresse, skicka in en ansökan med beskrivning av dig själv och din bakgrund samt ett CV till VD Glenn Wilander: [email protected] Vi utvärderar ansökningar löpande då vi kommer vilja tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Senaste ansökningsdag är dock 2023-12-31. Vill du veta mer? Om du har frågor, ta kontakt med Glenn Wilander [email protected], 070-911 17 28. Läs mer om Qtech Group på: www.qtechgroup.se Qtech kommer inom en snar framtid behöva rekrytera ytterligare och därför även om inte just det här jobbet är rätt för dig så ber vi dig som är intresserad och drivs av att vara med på en tillväxtresa att skicka in spontanansökan till: https://www.qtechgroup.se/jobb/

24 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
IT-samordnare

Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. På myndigheten arbetar cirka 720 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad ekonomisk brottslighet. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som IT-samordnare i Göteborg. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad brottslighet genom att bekämpa ekonomisk kriminalitet. På myndigheten arbetar ca 650 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister. Vi arbetar tillsammans i fasta eller tillfälliga team. Vårt arbete omfattar brottsförebyggande arbete, underrättelseverksamhet samt utredning och lagföring. Vi arbetar också aktivt för att återföra brottsvinster. Vårt arbete genomsyras av ett brottsförebyggande perspektiv. Brottsbekämpningen förutsätter en nära och systematisk samverkan med andra myndigheter och ett välutvecklat internationellt samarbete. Vid Ekobrottsmyndigheten i Göteborg bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu en IT-samordnare. Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att ge IT-support till medarbetarna i vår operativa verksamhet genom t.ex. felsökning, installation och uppdatering av IT-utrustning. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-samordnare som tillhör myndighetens Digitaliseringsenhet. Vår IT-miljö är baserad på Microsoftprodukter och en stor del av ditt arbete kommer att handla om administration som är kopplad till drift och förvaltning. Ditt fokus ligger på support och att på plats hantera de frågor som dyker upp i vardagen på en rättsvårdande myndighet. Du kommer också att ha vissa egna ansvarsområden och ingå i arbetsgrupper och projekt. I dessa stöttar du med installationer, planering och dokumentation. I ditt arbete ingår också att skriva lathundar och hålla i interna utbildningar. Samarbete med övriga IT-samordnare varvas med självständigt arbete inom dina ansvarsområden. I jobbet som IT-samordnare ingår också viss kontakt med de myndigheter som vi har nära samarbete med. Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet och kan vid arbetstoppar komma att behöva hjälpa till med andra delar av digitaliseringsenhetens verksamhet. Krav Vi söker dig som har: gymnasieexamen eller motsvarande goda kunskaper om Active Directory, Windows, datanätverk, pc-hårdvara, skrivarhantering, videokonferens och Office-programmen minst tre års erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du utöver ovan även har: erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support inom annan statlig myndighet erfarenhet av arbete inom rättsväsendet (Åklagarmyndigheten eller Polisen är särskilt meriterande) Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. IT-supporten är en stödfunktion och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel, initiativtagande och prestigelös. Du är pedagogisk och en god problemlösare även under tidspress. Du är engagerad i ditt arbete och van vid att skapa struktur samt ordning och reda. Du kan samarbeta och kompromissa såväl som självständigt utföra uppgifter inom ditt område. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Digitaliseringschefen Jens Fabricius:  [email protected] Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Tjänstebenämning: IT-samordnare Arbetsort: Göteborg Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 december. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Ekobrottsmyndighetens rekryteringsstöd Visma Easycruit. Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer EBM2023-1028 via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

24 november 2023
Sista ansökan:
8 december 2023
Nu söker vi en Service Manager Information Management till vår storkund!

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen?  Vår kund arbetar  i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. Din roll Vår kund har vi precis påbörjat ett projekt för att implementera ett gemensamt system för informationshantering. I din roll som Service Manager kommer du att vara en viktig spelare i transitionen från projekt till förvaltning, men också när vi successivt migrerar äldre dokumentsystem till den nya gemensamma lösningen. Som Service Manager har du en nyckelroll i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Du agerar på mandat från Service Owner för området och är operationellt ansvarig för de IT-tjänster som används för att stötta processerna inom området Information Management. De jobbar agilt i team enligt DevSecOpsoch och är därmed delaktiga i både utveckling, drift, support och förvaltning av tjänsterna. Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund.. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir Att ansvara för förvaltningen av våra lösningar inom Information Management Att leda den dagliga verksamheten och säkerställa leverans enligt SLA Att samarbeta med kravställare i verksamheten, externa leverantörer och internt med andra delar inom organisationen Att tillhandahålla rapporter kring leverans, prestanda, kvalitet. Att ansvara för budget och ekonomisk uppföljning Att föreslå och implementera förbättringar Att aktivt delta i utrullningen av organisationens nya informationsplattform globalt Den du är idag Din viktigaste egenskap är att du har viljan, intresset och engagemanget att lära. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, kunna prioritera och delegera samt ha en god förmåga att kommunicera både internt inom teamet, mot kravställare i verksamheten och med leverantören. Vidare tror vi att du har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus, med ett bra analytiskt och lösningsfokuserat tänk. Du är en utmärkt lagspelare men även van att arbeta självständigt. För att trivas hos oss behöver du vara service-minded och tycka om att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov. Vi ser gärna att du:   Har en universitetsutbildning inom Systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet. Har 3-5 års erfarenhet i en ledande roll inom IT. Har erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska. Har du erfarenhet av dokumenthanteringssytem, ITIL, pm3 eller agilt arbetssätt är det meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Du måste vara svensk medborgare och tala svenska flytande då organisationen hanterar säkerhetsklassad information. Visst låter detta som ett intressant uppdrag? Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

23 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Erfaren Datasamordnare infrastruktur

Är du en erfaren datasamordnare inom infrastruktur som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du?   Vi söker nu dig som har minst fem till tio års erfarenhet av datasamordning i infrastrukturbranschen. För att du ska finna dig väl tillrätta i rollen är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig. Dessutom arbetar du med ett stort engagemang och klarar mycket väl av att arbeta i grupp såväl som att arbeta på självständigt. Vi söker dig som:   Minst har 5-10 års erfarenhet av datasamordning inom infrastruktur   Kan använda sig av BIM och CAD mycket väl och har mycket erfarenheter av att använda dem Du kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, och har god förmåga att vara tydlig.   Körkort B är ett krav  Övrigt är det även meriterande om du har:   Erfarenheter av att jobba på Trafikverket Du har god kunskap om bygg-/infrastruktur- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB/ABT, ABK, AMA systemet.    Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult    Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 00. Sista ansökningsdag är 2023-12-19. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

23 november 2023
Sista ansökan:
19 december 2023
Privacy Officer- HR

We are on the road to a shift towards digitalization, electrification, and automation. Scania operates in over 100 countries around the world, in areas ranging from production of heavy vehicles to optimizing transport and logistical flows. To successfully support this transformation People & Culture has started a journey towards global people processes supported by a global organization and technology. During these exiting times we are looking for you, who wants to take on an interesting and challenging job. You will be one of two Privacy Officers HR, supporting Scania People & Culture with HR-related privacy-question. You will also be involved in setting up a new structure where we combine this role with Information Security. You will create solutions in partnership with the ISEC organization to design security measures for HR that safeguard sensitive data, protect confidentiality and availability, and enable compliance with security policies and regulatory requirements for the business. Scania People & Culture offers a broad range of service including HR support, education and development, payroll, labour law support, occupational health, a health care centre, housing for employees, which will make your everyday different from the previous one. The tasks includes, but are not limited to, assisting the business with: Population and maintenance Scania’s register of personal data processing Support and verify Data Processing Agreements with current and future suppliers Implement and update Data Transfer Agreements with Scania and TRATON units Ensure sufficient mechanism in place when doing third country transfers, which includes supporting in implementing Standard Contractual Clauses and conducting Transfer Impact Assessment when necessary Support P&C in projects, creation or altering processes or way of work to be compliant to GDPR Benchmark and inform of practice and new legislation Guide and educate the P&C organization in personal data protection, including ad hoc-questions Report risk to management and follow up on risk handling Acting as second level of support to HR Service Center Support in personal data incidents and breaches Handle Data Subject Requests Establish and maintain useful policies and procedures related to privacy Support business areas in the management of risk around data protection by being a subject matter expert Support with ISEC related issues Set up a global structure for ISEC coordination As Privacy Officer you are member of Scania Privacy Forum. The forum consist of the Group Data Protection Officer, the Privacy Specialists, all Privacy Officers, Corporate Legal and Information Security. You will participate in the forums work of: Ensuring common interpretations of legislation and give advice to the business Developing common processes, methods and tools Developing instructions, guidelines, training and support material Driving common activities Developing and maintain process, methods and tool for the central register over processing activities Monitoring compliance and risks in respective business area and reporting status to Scania Group Data Protection Officer There will be good opportunities to develop and form the way of work both in the Privacy Officer-function in P&C and in Scania Privacy forum. Qualifications You need an university degree in law, human resources or a related field. Experience from the fields of privacy and GDPR is a must and knowledge and interest of information security is a plus. If you have experience from HR, compliance, audit or labour law, this is meritorious. You need to be able to communicate clearly and effectively, explaining complicated issues in a way easy to comprehend, regardless of who you are addressing. You need to be able to do this both in English and in Swedish. You are able to create structure were missing and follow and developing the structure which is in place. You have endurance, with your mind set on finding the best possible solution for the business with the circumstances at hand. You protect both integrity and quality, but with the conscious of organizational goals and need of timely support. Application: Please contact Alexis Alsén, Head of Global Data Management, [email protected]. Send in your application as soon as possible, no later than 2023-12-03. Screening and interviews will be done continuously (if that is true). We are looking forward to read your application! A background check might be conducted for this position. #hybrid

23 november 2023
Sista ansökan:
3 december 2023
IT- och Säkerhetssamordnare

Arbetsbeskrivning Nu finns möjligheten för dig som vill vara med och bidra till hållbar utveckling av el, värmeenergi, avlopp, avfall och vatten i Vimmerby. Har du en bakgrund som IT-tekniker, erfarenhet av IT-samordning och vill använda dina kunskaper på en familjär arbetsplats som bidrar till samhällsnytta? Då kan rollen som IT- och Säkerhetssamordnare till Vimmerby Energi & Miljö vara rätt utmaning för dig. Vimmerby Energi & Miljö AB levererar bekvämt och tryggt förnybar el- och värmeenergi till lokala kunder. Vi tar hand om avloppet och avfallet och levererar vårt viktigaste livsmedel – rent vatten. Med produkter som är skonsamma mot miljön och stor tillgänglighet är vårt mål att Vimmerby Energi & Miljö AB ska vara det självklara valet för kunden. Som IT- och Säkerhetssamordnare kommer du att ansvara för att stärka IT-säkerheten för Vimmerby Energi & Miljö tillsammans med dina kollegor på IT- och säkerhetsavdelningen. Här får du chansen att arbeta i en organisation där IT utgör en avgörande del för organisationens fortsatta arbete. Hos Vimmerby Energi & Miljö erbjuds du en trygg och familjär arbetsgivare med möjligheten att arbeta remote till viss del tack vare Vimmery Energi & Miljös hybridarbetspolicy. Tillsammans med 55 kollegor bidrar ni gemensamt till att avgörande funktioner i samhället fungerar och finns tillgängliga. Om du idag är bosatt på annan plats och önskar bosätta dig i Vimmerby så hjälper vi till med bostad, genom samarbete med lokala fastighetsägare. Tjänsten är en heltidsanställning och utgår från Vimmerby Energi & Miljös huvudkontor i Vimmerby. Arbetstiden fördelas på företagets olika anläggningar och arbetet bedrivs huvudsakligen dagtid. Tjänsten är en tillsvidareanställning och 6 månaders provanställning tillämpas. Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning med registerkontroll. I den här rekryteringen samarbetar Vimmerby Energi & Miljö med Randstad Technologies. För mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult rekryteringskonsult Victoria Åhl Bingsmark via [email protected] eller 073-447 66 28. Sista ansökningsdag är 5 december 2023. Vänligen notera att din ansökan blir en offentlig handling i samband med att du skickar in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Som IT- och Säkerhetssamordnare kommer du att ansvara för samordning och utveckling av verksamhetens olika system. Du får även arbeta brett med både IT-frågor och människor i varierande uppgifter; allt från operativ support och projektledning till att driva och djupdyka i dina fokusområden. Organisatoriskt tillhör du en administrativ avdelning bestående av kollegor inom ekonomi, IT, säkerhet och labb som stöttar hela organisationen. I den här rollen arbetar du nära dina två kollegor inom IT-avdelningen, som består av en IT- och Säkerhetstekniker och en Säkerhetsskyddschef. Dina arbetsuppgifter: Samordnings- och utvecklingsansvar av verksamhetens olika system Agera kontaktperson mot det kommunala IT- förbundet ITSAM samt externa parter Vid behov arbeta inom drift och underhåll av befintliga system och hårdvara Införa systematiskt säkerhetsarbete enligt strukturen i ISO 27000 under projekt och i den dagliga driften Delta i utvecklingsprojekt som expert och kravställare inom informationssäkerhetshantering Projektleda införandet och utbyte av IT-system  Digitalisera arbetsprocesser Medverka till ett aktivt säkerhetstänk och säkerhetsarbete inom ramen för NIS-direktivet  Hålla i utbildningar och vara verksamhetens stöd i IT och säkerhetsfrågor  Förvalta IT-system  Samordna integrationer mellan IT-system  Bidra till att ta fram och underhålla dokumentation och rutiner Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskoleutbildning alternativt gedigen erfarenhet inom området Flerårig erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter God erfarenhet av arbete med IT-frågor, IT-säkerhet och support Goda erfarenheter av implementering av hård- och mjukvara  Kunskaper inom nätverk, Windows server, Intune, O365/Azure, IOS/Android, Json och Sharepoint Goda kunskaper inom dokumentation och processkapande B-körkort  Svenska obehindrat i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av ISO27000 Erfarenhet av projektledning Språkkunskaper i engelska, flytande i tal och skrift Som person tror vi att du har ett genuint intresse för problemlösning och IT-infrastruktur. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra i kombination med att du gärna anstränger dig för att leverera bra lösningar. Vi tror att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående gentemot andra i ditt bemötande. Du jobbar bra tillsammans med och relaterar till andra på ett lyhört och samarbetsinriktat sätt. Vi tror att du har en förmåga att lyssna in och förstå andra samtidigt som du har lätt för att kommunicera och att vara tydlig i ditt budskap. Vi tror att du är analytisk med en förmåga att analysera verksamheter ur ett helhetsperspektiv utifrån metoder, processer och krav på IT. Sist men inte minst tror vi att du är nyfiken med en vilja att lära dig nytt och ta till dig nya kunskaper. För den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlighet. Om företaget Vimmerby Energi & Miljö AB Vimmerby Energi & Miljö AB levererar bekvämt och tryggt förnybar el- och värmeenergi till lokala kunder. Vi tar hand om avloppet och avfallet och levererar vårt viktigaste livsmedel – rent vatten. Med produkter som är skonsamma mot miljön och stor tillgänglighet är vårt mål att Vimmerby Energi & Miljö AB ska vara det självklara valet för kunden. Vi bedriver verksamheten framförallt i Vimmerby kommun. Vimmerby Energi & Miljö AB ägs ytterst av Vimmerby kommun, dvs. kommuninvånarna. Läs mer på vår hemsida: https://www.vemab.se/

22 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023
It-tekniker

Arbetsbeskrivning Vi söker nu för vår kunds räkning en It-tekniker med ca tre års arbetserfarenhet från en bred IT roll. I jobbet ingår support, underhåll, konfigurationer, felsökningar med mera. Vi söker en person som uppskattar samarbete och har en positiv inställning utan prestige. Kunden tillhandahåller flera olika stora IT system så som SAP, M365, brandväggar och Active Directory. I huvudsak används Microsoft, Windows för datorer och servrar samt iOS för mobila enheter. Tjänsteresor inom Sverige kan förekomma, och möjlighet till arbete hemifrån erbjuds en dag i veckan.   Ansvarsområden IT- support (gällande datorer, Iphones, Ipad, truck- och handdatorer, nätverksskrivare, etikettsskrivare, switchar med mera. Installation, konfiguration, uppdateringar, felsökning, manualer och enklare utbildning till användare Projektleveranser SAP support och processförbättringar Kvalifikationer Minst 3 års praktisk erfarenhet från en bred IT roll. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Körkort och tillgång till egen bil. Kunskaper inom SAP är meriterande. Vi söker en person som har god samarbetsförmåga, förstår vikten av god dokumentation och som är noggrann. Vidare är det viktigt att du som person är kommunikativ i tal och skrift samt har en nyfikenhet och vilja att förbättra processer.  Om företaget På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 november 2023
Sista ansökan:
22 december 2023
Tjänsteansvarig, IT-arbetsplats

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra. IT-enheten tillhör Kommunledningsförvaltningen och ansvarar för drift och utveckling av kommunens IT-infrastruktur samt telefoni. I IT-infrastrukturen ingår bland annat kommunens fibernät, central drift, av verksamhetssystem och klientplattform. IT-enheten har 22 medarbetare, varav 5 arbetar i televäxeln. ARBETSUPPGIFTER Vi är i uppbyggnadsfasen av ett nytt team för att arbeta med våra användarnära IT-tjänster i vår kommun. Vi söker nu en IT-tjänsteansvarig för området IT-arbetsplats. Rollen innefattar såväl taktiskt som operativt arbete med mycket samverkan, internt och externt, för att leverera största, möjliga nytta. Du kommer att arbeta med förvaltning, underhåll och proaktiv utveckling av tjänsten i samråd med kollegor på IT och i verksamheten. Dina arbetsuppgifter består, i huvudsak, av att vara drivande och självgående i arbetet med att kontinuerligt utveckla IT-tjänsten, ajourhålla dokumentation för tjänsten, driva avgränsade aktiviteter inom tjänsteområdet samt teknisk rådgivning mot verksamheten. Du kommer, inom området, jobba med kontinuerliga förbättringar av våra arbetssätt och rutiner i syfte att förbättra vår leveransförmåga. Vidare kommer du att vara förvaltningsansvarig för vårt ärendehanteringssystem, Topdesk. Ansvar för avtal och avtalsuppföljning inom tjänsteområdet kommer att vara ett av flera ansvarsområden i rollen. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du är en strukturerad person som har förmåga och vilja att genomföra de arbetsuppgifter som vi beskriver. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig in i de utmaningar och uppdrag du är delaktig i. Vi tror att du gillar förändring och utveckling samt har en analytisk förmåga. Du trivs med att ha många kontaktytor och uppskattar ett tätt och nära samarbete med andra. Du har en förmåga att skapa förståelse inom ditt arbetsområde och driva arbetet framåt. Du är lyhörd för verksamhetens behov, men är samtidigt tydlig i din roll och i ditt arbetsområde kopplat till våra strategier inom området. Kvalifikationer: • Högskole- eller eftergymnasial utbildning inom IT eller utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • Goda kunskaper om teknik och hårdvara inom IT-arbetsplatsområdet för att förstå behov och driva utveckling inom området, från ax till limpa. • Erfarenheter av att jobba med leverantörer, såsom upphandlingar, i avrop och avtalsuppföljning. • Dokumenterad ledarskapsförmåga i att leda andra i olika uppdrag och projekt. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Meriterande erfarenhet • Erfarenheter av arbete med IT-tjänsteutveckling/ tjänstekatalog. • Erfarenheter av att jobba med ekonomifrågor såsom budgetarbete, fakturering och e-handel • Erfarenheter av att arbeta som systemförvaltare. • Erfarenheter av att arbeta enligt ITIL. • Erfarenheter av att jobba i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

21 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023