IT- och digitaliseringssamordnare till Oskarshamn Energi
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Övriga IT-specialister

Om tjänsten Vi söker en driven och strategisk IT- och digitaliseringssamordnare med ansvar för Oskarshamn Energis IT och digitalisering. Rollen innebär att du kommer att vara en nyckelperson i att driva vår digitala transformation och säkerställa en säker, långsiktig och hållbar IT-miljö för koncernens verksamhet. Cybersäkerhet står högt på agendan då vi tillhandahåller samhällsviktiga tjänster. Detta är en unik möjlighet att vara med i en offensiv satsning med Oskarshamn Energi som möjliggörare för en hållbar energiomställning i Oskarshamnsregionen.   Dina arbetsuppgifter Som IT- och digitaliseringssamordnare kommer du att arbeta med en stor bredd av uppgifter, såväl strategiska som operativa. Du ansvarar för att driva och samordna verksamhetens digitaliseriningsinitiativ, med fokus på innovation, säkerhet och effektivitet Tjänsten innebär många kontaktytor internt och externt.Du har övergripande ansvar för vår IT-miljö, daglig drift av övergripande verksamhetssystem, nätverk och support till våra användare och ansvarar för att IT-verksamheten följer gällande lagar och förordningar. Till din hjälp har du bolagets IT-leverantör. Du identifierar bolagets behov i samverkan med bolagets verksamheter. Baserat på behoven definierar du mål och planer för vårt arbete med IT och digitalisering. Du säkerställer att planerna genomförs och ger önskat resultat. Sammanfattade ansvarsområden: Leda och samordna digitaliseringsprojekt inom bolaget Driva utvecklingen av IT-strategi och digital infrastruktur Säkerställa att IT-stöd möter verksamhetens behov Ansvar för vår att vår cybersäkerhet är tryggad och att gällande lagar och regler följs inom säkerhet. Arbeta med informationssäkerhet och GDPR-frågor Bevaka teknikutveckling och föreslå förbättringar Fungera som intern rådgivare och förändringsledare i digitala frågor Kvalifikationer Vi söker en IT- och digitaliseringssamordnare som kan arbeta både strategiskt och operativt. Vi ser gärna att du: innehar högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande kunskaper. Vi tror också att du har arbetslivserfarenhet inom digitalisering och/eller it. är strukturerad och kunna förmedla samt förstå komplexa strukturer och samband. har ett genuint intresse för säkerhetsfrågorna och dess regelverk. är duktig på att samarbeta och skapa nätverk både internt och externt. har goda kunskaper i att analysera och identifiera områden för digital förbättring och effektivisering. har goda kunskaper i svenska och engelska.   Om detta låter som en spännande utmaning för dig, välkommen att ansöka och vara en del av vår resa mot en digital och hållbar framtid! Om arbetsgivaren Oskarshamn Energi är ett lokalt energitjänstföretag som erbjuder energileveranser inom tre affärsområden, Energitjänster, Elnät och Värme. Vi arbetar för en förbättrad miljö och nya energilösningar i Oskarshamnsregionen. På Oskarshamn Energi ser vi mångfald och jämställdhet som en framgångsfaktor. Vi ägs till lika delar av Oskarshamns kommun och E.ON Sverige AB. Koncernen består av Oskarshamn Energi AB med helägt dotterbolag Oskarshamn Energi Nät AB. Koncernen har en omsättning på drygt 375 Mkr och har 37 anställda. För ytterligare information besök gärna www.oskarshamnenergi.se Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Oskarshamn Energi med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Processägare för DevOps-processen på Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlingen
Övriga IT-specialister

Vill du driva arbetet med DevOps-processen och bidra till bättre Developer Experience i produktutvecklingen? Vi söker en Processägare med agila arbetssätt och stark tro på både DevOps och GitOps. Här får du kombinera möten med utvecklingsteam och strukturerat skrivjobb för att harmonisera arbetssätt och teknikval och minska spretigheten i en organisation som skapar samhällsvärde. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vilka är vi Agilt verktygsstöd är teamet som utvecklar och driftar verktygen Jira, Confluence och Bitbucket åt Arbetsförmedlingens ca 60 utvecklingsteam. Vi är kunniga i agila arbetssätt och stödjer både utvecklare och produktledningar att jobba effektivt och säkert med befintliga verktyg, eller hitta nya verktyg, licensierade eller open source. Agilt verktygsstöd ingår i produktområdet Agile & DevOps enablement med teamen CI/CD DevOps, Integration och Test & kvalitetssäkring. Vårt gemensamma mål är att göra produktutvecklingen friktionsfri utan att tumma på säkerhet och andra krav. Vi gillar att lära ut till andra, lära av varandra och ständigt fylla på med kunskap för att vara relevanta och boosta IT-verksamhetsområdet. Nu behöver vi stärka upp med en Processägare för DevOps-processen som tillsammans med Agilt verktygsstöd och andra stödjande team kan dokumentera vilka förmågor som utvecklingsteam behöver och vilka verktyg som möjliggör dem. Processägaren har också en stor uppgift i att sprida budskapet och innehållet i DevOps-processen till utvecklingsteamen.  Vem är du Du har lätt för att arbeta självständigt men gillar samtidigt att ingå i ett team. Du är initiativtagande, har en problemlösande analysförmåga, god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera muntligt och skriftligt. Du har ett starkt teknikintresse och drivs av att lära dig nya saker. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen. Grundläggande krav för tjänsten Vi söker en Processägare för DevOps-processen som har: - Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning från högskola - Arbetslivserfarenhet som förändringsledare inom IT-verksamhet i minst sju år - Arbetslivserfarenhet som agil coach och/eller DevOps-coach - Arbetslivserfarenhet av att dokumentera och skriva användarinstruktioner - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (non-Swedish speakers will not be considered)   Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av att hålla föredrag och/eller utbildningar - Erfarenhet av mjukvaruutveckling - Erfarenhet av arkitekturarbete - Erfarenhet av automatisering - Erfarenhet av att använda Confluence - Relevanta certifieringar Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse som inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort är Solna med möjlighet distansarbete upp till 49% på årsbasis. Du kommer till en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett bra semesteravtal, flexibla arbetstider samt friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder kompetensutveckling i den senaste tekniken inom området och karriärmöjligheter finns inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 08 - 20. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen förekommer urvalstester. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Environmental Compliance Engineer, Lund
Axis Communications AB
Övriga IT-specialister

Passionate about creating a greener world with safer materials? Axis is seeking an Environmental Compliance Engineer to join our incredible Environment & Supply Chain Sustainability team at our head office in Lund, Sweden! Who is your future team? Axis is a global innovator driven by technology, growth, and strong values. We're committed to leading our industry in sustainability. Our Environment & Supply Chain Sustainability team within Operations is a dedicated group of eleven, driving environmental strategy for the entire company and the sustainability agenda linked to our supply chain. We ensure our products meet compliance requirements worldwide. What you'll do here as Environmental Compliance Engineer? As an Environmental Compliance Engineer, you'll ensure that our company and products meet the environmental requirements placed on us and our products. Axis is committed to phasing out hazardous substances and has the ambition to be one step ahead of legislation. For example, we have managed to phase out substances like PVC, BFR and CFR from most of our products. Next, we are looking into phasing out PFAS and other substances of concern from our supply chain. In your role, you will collaborate with colleagues within R&D, Sourcing and Sales as well as with authorities and international suppliers. Your mission: * Assess & Approve: Review material declarations from suppliers and provide feedback to development projects. * Educate & Inspire: Be the go-to expert on environmental compliance for our company and suppliers. * Collect & Collaborate: Work with external partners on data collection and use your internal network to drive issue resolution. * Drive Change: Lead initiatives to meet new requirements, implement more efficient processes and keep Axis at the forefront. * Support & Advice: Provide expertise to sales, marketing, and product development teams. Who are we looking for/Who are you? * University degree in environmental science, environmental engineering, ecosystem engineering, chemistry, or similar * Passion and experience in working with phasing out hazardous substances in products * Experience with RoHS, REACH, and other chemical regulations * Great cooperation and communication skills and you contribute to a positive and open working climate. * High sense of responsibility, both regarding your own tasks but also for the team to achieve the common results. * Familiar with PLM systems and compliance databases like Green Data Manager, Assent or similar, * Ability to see details and be thorough. * Structured way of working that results in efficient processes for both you and others. * Fluency in English * Advanced Excel skills What Axis has to offer By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits. In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis. We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few. We also provide a brand new training facility free for every Axis employee. You can see it here Axis HQ We believe in sustainability, equality and inclusion. Read more here Axis is an organization that values creativity and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. Curious to discover more? We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like. Check out: Life at Axis blog Engineering at Axis blog Innovation at Axis Ready to Act? Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications. At Axis, we truly value work-life balance, and during the summer months, many of us take the opportunity to enjoy a well-deserved vacation. This might mean that our response times are a bit slower than usual - but rest assured, we'll get back to you as soon as we can. In the meantime, we hope you're also enjoying the season. Have a fantastic summer! Ready to make a difference? Apply now and let's create a sustainable future together! If you have any further questions, just reach out to the recruiting manager Carl Trotzig +46 46 2721800.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
EY-Parthenon Manager - Digital and AI Strategy
Ernst & Young AB
Övriga IT-specialister

The opportunity At EY-Parthenon, our unique combination of transformative strategy, transactions, tax and corporate finance delivers real-world value – solutions that work in practice, not just on paper. Benefiting from EY’s full spectrum of services, we’ve reimagined strategic consulting to work in a world of increasing complexity. With deep functional and sector expertise, paired with innovative AI-powered technology and an investor mindset, we partner with CEOs, boards, private equity and governments every step of the way. As part of our team, you'll help clients unlock value through digital enablement and AI. You'll provide strategic advice highlighting AI as a key value driver in business transformations and guide investors on disruption risks and value creation opportunities. Your key responsibilities As a Senior Consultant or Engagement Manager, you will play a key role in managing workstreams or projects in digital and AI strategy, value creation, or M&A tech assessments. You will also lead go-to-market efforts in specific sectors, including sales initiatives and the development of discussion materials and proposals. Leading digital and AI projects, including (but not limited to) digital and AI strategy, roadmap development, value creation, operating model design, and commercial and tech assessments in the M&A context Supporting business development, including leading preparation of pitches and presentations, working closely with colleagues across the organization Supporting digital and AI initiatives and go-to-market for specific sectors (core focus on telecom, technology, manufacturing and industrials, private equity, consumer and financial services) Collaborating across EY service lines and geographies to deliver integrated, cross-functional solutions Mentoring and developing junior team members, fostering a culture of learning and innovation Contributing to practice development initiatives, supporting our focus on creating a great workplace (e.g., upskilling broader team on AI, recruitment) Skills and attributes for success Proven, minimum 3-5 years of experience, in strategy consulting or corporate strategy with a digital/AI focus Strong understanding of digital and AI technologies (e.g., machine learning, GenAI, Agentic AI) and their business applications Ability to structure and solve complex problems and communicate effectively with senior stakeholders Curiosity, adaptability, and a growth mindset Ideally, you’ll also A strong problem-solving orientation, project management, and facilitation Business development experience Be a team player with the ability to build effective relationships at all levels in EY and with clients, both in the Nordics and internationally What We Look For An agile, business and growth-oriented mindset. We’re looking for innovative individuals who can work in an agile way and keep pace with a rapidly changing world Curiosity and a purpose-driven approach. We seek people who see opportunities instead of challenges and ask better questions to build a better working world Inclusivity. We value individuals who embrace diverse perspectives and work inclusively to build safety and trust What we offer you We will fuel your ambition and potential with future-focused skills development that equips you with state-of-the-art methodologies and technology-enabled solutions. With more than 25,000 people in 150 countries, you will join an inclusive and empowering culture that values your uniqueness, prioritizes your wellbeing, and immerses you in the diverse thinking and cross-cultural experiences necessary to help deliver impact to clients across the globe and to help build a better working world. Learn more about careers at EY-Parthenon. Are you ready to shape your future with confidence? Apply today. The application deadline is August 15th, 2025. We will start the interviewing process after the application deadline due to summer vacations. For inquiries about the position, contact Barbara Wozniak at [email protected], and for recruitment process questions, reach out to Simon Aspler at [email protected]. Note that a background check will be conducted as part of the recruitment process. At EY, we celebrate diversity and encourage applications from individuals of all backgrounds. If you have any questions, require assistance, or need adjustments to the recruitment process due to a disability, please don't hesitate to reach out to us at [email protected]. We are here to support you. EY | Building a better working world EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets. Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow. EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.

26 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Objektledare till informationsteknik på Region Kronoberg
REGION KRONOBERG
Övriga IT-specialister

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Vi som arbetar inom Informationsteknik har i uppdrag att skapa förutsättningar och ansvara för att IT-stöd aktivt möjliggör och stödjer verksamhetsutveckling på strategisk, taktisk och operativ nivå. Ansvaret innebär även att skapa och säkerställa förutsättningar för att regionens IT-försörjning är ändamålsenlig, kostnadseffektiv, säker och robust.  Vårt meningsfulla uppdrag tas på stort allvar och arbetet utförs med stolthet och trygghet. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter. Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel. Avdelningen VIS utveckling och förvaltning ansvarar för utveckling av hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd som används av regionen, vårdval, kommuner och privata vårdgivare. Vårt uppdrag är att arbeta med Region Kronobergs olika verksamheter och eftersträva att vara den självklara partnern genom att leverera hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd som bidrar till att verksamhetsutveckling kan ske på verksamhetens villkor. Detta uppnår vi genom att samverka med leverantörer, verksamheter, specialister, förvaltare och användare på både lokal och nationell nivå. På avdelningen arbetar idag 19 medarbetare med bred kompetens och erfarenhet. ARBETSUPPGIFTER Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det verksamhetsnära arbetet genom att planera, följa upp och besluta inom ramen för objektplanen. Som objektledare för det regiongemensamma objektet medicinsk multimedia förstår du verksamhetens processer och håller ihop och leder arbetet med ett verksamhetsperspektiv. Rollen som objektledare innebär att vara drivande i arbete som främjar verksamhetsutveckling där digitaliseringens möjligheter tas till vara. Att omvärldsbevaka och inspirera andra är en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Du samarbetar tätt med din motsvarighet på IT-sidan, Objektledare IT, som har huvudansvaret för det IT-tekniska perspektivet. Tillsammans planerar och prioriterar ni inom den objektplan som styrgruppen beslutat, vid nya behov eller avvikelser från plan ansvarar du för att beslutsunderlag tas fram för att möjliggöra beslut enligt regionens inriktning. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och samverkan med verksamhetsansvariga inom Hälso- och sjukvårdsverksamheten och objektspecialister på olika avdelningar. Du förstår och kan sätta dig in i verksamhetens processer och håller ihop och leder arbetet med behov och IT-leveranser ur ett verksamhetsperspektiv.  Då lösningar och tjänster för verksamhetens behov ofta spänner ofta över flera områden/objekt, är samarbete över objektgränserna mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat. Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som arbete med att vidareutveckla befintliga IT-stöd för vårdverksamheterna. Tack vare ditt intresse av att utveckla hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd för att skapa förutsättningar för en ökad kvalitet och användbarhet för vårdverksamheterna och intresset av att leda andra tror vi att du på olika sätt kan bidra till ett livskraftigt Kronoberg. Vi ser fram emot att ta del av din kunskap och dina erfarenheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som gillar att jobba tillsammans med andra och du trivs i rollen där du får leda och coacha andra. Du har erfarenhet av att arbeta som objektledare och/eller förvaltningsledare inom IT-stöd samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du känner till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av utvecklingsarbete i en ledande position. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande med erfarenheter från hälso- och sjukvård samt arbete med förändringsledning. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande, strukturerad och noggrann. Du är flexibel och lyhörd inför kundens behov samt har lätt för att samarbeta med både interna och externa intressenter. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Eftersom annonseringstiden sträcker sig över sommaren kan det under vissa perioder vara lite begränsad tillgänglighet för att besvara frågor. Vi hoppas på din förståelse och finns här för dig så snart vi har möjlighet. Tveka inte att höra av dig din fråga är viktig för oss!" Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Senior Integrationsutvecklare
Green Cargo AB
Övriga IT-specialister

Vill du vara med och forma framtidens hållbara logistik? Som senior integrationsutvecklare inom Green Cargos får du en nyckelroll i att säkerställa effektiva och innovativa lösningar som håller Sveriges godstransporter rullande. Här får du möjlighet att kombinera teknik, samarbete och strategiskt tänkande i en verksamhet som gör skillnad Om rollen Du kommer vara en viktig del av vårt agila team som utvecklar och förvaltar Green Cargos integrationsdataplattform baserat på Azure devops. Team Integration är spindeln i nätet när det kommer till datahantering. Ditt uppdrag kommer att innebära samarbeten med andra utvecklingsteam samt verksamhetsfunktioner för att förstå behovet. Du erbjuds · Arbete för ett hållbart företag som är en viktig del av skandinaviskt näringsliv · Intressanta utmaningar in en transformativ och innovationsbenägen miljö · En positiv och framåtlutad IT-avdelning med ”CIO award of the year 2022” (Ingo Paas) i spetsen · Arbete med den senaste tekniken · Arbete i ett agilt team med stort kunnande inom integrationsområdet · Spännande internationella projekt och arbete med innovativa tekniklösningar. · Flexibla arbetsförhållanden och möjligheter till kompetensutveckling · Engagerade kollegor som brinner för hållbara transportlösningar och att göra skillnad för samhället.· Integrationsutveckling i en modern molnmiljö · Integrations-arkitektur · Kravanalys · Utveckling av nya funktioner samt förvaltning · Utveckling av en hybridplattform där Azure är den centrala plattformenVi söker dig som· Har minst 5 års erfarenhet av .Net · Har minst 3 års erfarenhet av integrationsutveckling i Azure · Erfarenhet av följande tjänster: o Service Bus, Function Apps, APIM, .Net WebApi, Git, boards, CI/CD pipelines · Har en eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap eller liknande · Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då arbetsuppgifter kräver det Meriterande: · Erfarenhet av agila arbetssätt. · Erfarenhet av att arbete med Grafdatas som t.ex. Neo4J · Bakgrund inom transport/logistik eller arbete med integrationslösningar. · Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer och externa samarbetspartners Vi erbjuder Här får du möjlighet att bidra och utveckla hållbar järnvägslogistik genom att förbättra kundresan för våra kunder. Du blir en del av ett företag med miljön i fokus som bidrar till Svenskt Näringsliv och svensk industri. I rollen som Integrationsutvecklare erbjuds du en bred tjänst som präglas av nytänkande och med stora möjligheter att påverka. På Green Cargo är vi mån om att du ska växa som individ och ser kompetensutveckling som en viktig del i ditt arbete. Hos oss är trivseln och stoltheten hög och möjlighet till karriärutveckling stor, vilket gör att de flesta väljer att stanna länge hos oss. Vi tycker det är viktigt att våra medarbetare kan kombinera arbets- och privatliv på ett så flexibelt sätt som möjligt, vilket bl.a. innebär möjlighet att kombinera jobb på kontoret med arbete hemifrån. Som anställd på Green Cargo erbjuds du bland annat:• Friskvård kr 3000 kr/år• Benify förmånsportal• Frivillig gruppförsäkring via Skandia för dig och din familj• Ersättning för Läkarvård inom högkostnadsskyddet • Föräldralöneutfyllnad (10%) Rekryteringsprocessen Som en del i rekryteringsprocessen kan vi använda oss av tester för att göra en rättvis och objektiv bedömning. Samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen genomgår en bakgrundskontroll. Vi använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna har en bakgrund som är förenlig med vår värdegrund. Green Cargo är en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Mångfald och inkludering Green Cargos medarbetare är nyckeln till att vi ska kunna nå bolagets vision om järnvägslogistik i världsklass och det är medarbetarnas kompetens och ambition som driver bolagets framgång. Vi ser att olikheter bland våra medarbetare stärker vår konkurrenskraft och bidrar till vår affär och vår utveckling. Vi vill därför ha en arbetsplats präglad av mångfald och välkomnar sökanden med olika typer av kompetenser, personligheter, bakgrunder, erfarenheter och perspektiv. Varmt välkommen med din ansökan! Green Cargo erbjuder näringslivet säkra, kapacitetsstarka och hållbara transporter till cirka 200 platser i Skandinavien och med partners når vi närmare 1000 i övriga Europa. Vårt transportarbete uppgick till 9,7 miljarder nettotonkm 2024. Nästan 98 procent av vårt totala transportarbete sker med eldrivna lok där elen uteslutande kommer från fossilfria källor. Varje vardag kör vi 31 miljoner nettotonkilometer och ersätter därmed 9 000 lastbilstransporter i vägnätet. Vi har 1 750 anställda, och har en årsomsättning på 4,2 miljarder SEK (2024).

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
IT Service Associate Manager
Fiedler & Lundgren AB
Övriga IT-specialister

As the IT Service Associate Manager, you will be reporting into the Nordic area cluster and being part of the Factory Operation Leadership team. Responsibilities include leading the IT team comprised of both internal and external full-time employees, managing the factory's IT strategic planning to achieve business goals, ensuring IT governance and integrating global standards. Additionally, responsible for vendor management, overseeing infrastructure and system management, budget and asset management, as well as continuous improvement. Key Responsibilities: Building and delivering a master plan for the factory that meets both factory needs and global requirements. Line manager to 2 direct reports (System Analyst and Infrastructure Analyst). Managing with a dotted line a MWP and a Service Manager who are both consultants. Being part of the operational leadership team in the factory. Business analysis and project management. Delivering key projects: Fix it Forward Voice over IP, GMES, OT Cyber 2, TnT Upgrades, and future digitalization of manufacturing (Tablets in production, PLC support via virtual machines). Managing CAPEX and OPEX investments (OPEX run managed indirectly through SLM). Ensuring delivery of global manufacturing internal audits. The Perfect Candidate Will Have: 3-5 years of experience in IT management. ITIL certification is a plus. Experience in IT service management. Good understanding of the IT role in a manufacturing environment. Good understanding of how OT interfaces with IT. Good understanding of IT infrastructure (network, servers, virtual environment, firewalls). Good communication skills and project management abilities.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Merchandise & Commercial Planning Leader
Inter IKEA Systems Service AB
Övriga IT-specialister

Our Merchandise & Commercial Planning Team is part of Retail Concept and is on the lookout for two commercial planning leaders, people who excel with complex topics, have a solid understanding of retail and specifically, possess solid experience in how IKEA works with merchandise and commercial planning in our units and global functions. About the Role: As a Merchandise & Commercial Planning Leader, you’ll be pivotal in shaping IKEA’s future merchandise and commercial planning landscape. This role empowers you to lead intricate topics across the value chain, harmonizing creativity and efficiency to support IKEA retailers in planning and maintaining compelling commercial spaces. Your scope and responsibility will focus on enabling the optimisation of retail operations in the planning processes (everyday operations and establishment), enhancing co-worker experiences and providing strategic guidance and direction to the team through indirect leadership. What You'll Do: You will be an integral part of the team, supporting the Merchandise & Commercial Planning Manager on strategic and tactical level. You will be a key support to our retail units, global functions and digital product leaders. Amongst other things: Lead the conceptual development of merchandise and commercial planning methods and tools Identify, initiate and lead execution of conceptual development needs, holding together a variety of large development initiatives, securing follow-up and relevance (working with and through other IKEA value chain stakeholders). Lead and work closely together with peers across IKEA to strengthen and contribute to a strong and relevant merchandise & commercial planning offer. Lead by example and create clarity and direction within the Merchandise & Commercial Planning team, enabling topic movements, supporting resource allocation and creating/enabling transparency on deliverables. Support the development and testing of a variety of digital products used by our co-workers including: Revit, Kinship, Merchandise Administration Application (MAA), Merchandise Planning Suite (MPS) and several others. Innovate merchandise and commercial planning methods, crafting solutions tailored to franchisee needs. Guide the development of retailer competencies, facilitating low-cost establishment and efficiency in maintenance/operations. Support (and as needed, lead) portfolio planning, budget, prioritisation, financial assessments and follow-up and overall development plans for the area Act as a spider in the web; channelling information across IKEA and interfacing with our extensive retailer network. Who You Are: You’re a natural leader. Someone who can lead teams and complex topics across borders and time zones. You celebrate diversity and can bring a diverse team together around a common vision and goal. You know retail at IKEA and you likely (but not necessarily, mandatory) have solid experience from one (or perhaps all) of the areas below: Commercial functions on unit level (shopkeeper or manager in sales or Com&In) Country Expansion teams Common Retail Solutions Central Planning Hub (Formerly, Common store planning) IKEA Store Planning Team You can lead topics with a clear vision, excelling in multicultural, fast-paced environments. Your knack for guiding projects through collaboration enables you to drive results without direct people management. Your Skills & Savvy: Deep understanding of the IKEA concept, vision, and retail operations. Healthy competitive spirit with a forward-looking, strategic and creative mindset. Expertise in customer-centric design, processes, methods, and IKEA’s digital products within the merchandise and commercial planning domain. Strong capability to lead across organisations, influencing outcomes and fostering collaboration. Awareness of digital trends and global shifts that enrich customer experiences. Inspired by the challenges of the unknown, committed to enhancing coworker and customer experiences Why You’ll Love Being Here: By leading strategic topics, you'll push boundaries, inspire innovation, and redefine commercial success. Embrace this opportunity to lead impactful initiatives that elevate our co-worker and ultimately, our customer’s experience. Your pivotal contributions will help transform how every physical customer meeting point connects with customers, ensuring a glorious future. Additional Information How to Apply: At IKEA, your journey is more than a career – it’s about being part of something bigger, crafting positive change in everyday life for the many people. Ready to redefine IKEA’s commercial planning experience? Be sure to include a motivation letter along with your CV (in English) elaborating on why you think this role is a great fit for YOU and IKEA. For any questions regarding the recruitment process, including any specific accessibility considerations, please contact our recruiter Chris Ellis at [email protected] For any questions about the role itself, please contact the hiring manager: Chad Randver-Baker at [email protected] These two positions are full-time, permanent position located in Malmö, Sweden. International mobility support may be provided and will be determined on a case-by-case basis. Note: as this position is based in Sweden and we do LOVE our summer vacation time …and this job ad is being posted right before everyone goes on vacation…please allow and excuse what will likely be a longer-than-usual recruitment process. The closing date for this role is July 7th, 2025.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Head of Data & Analytics
Voyado AB
Övriga IT-specialister

We are super excited to announce that our CIO Magnus Ahlberg is now looking for our next Head of Data & Analytics. In this role, you will have the overall responsibility in taking our Data strategy to the next level together with a team of 3 (soon to be 4) great stars. Our Data & Analytics function is small but growing – currently consisting of one BI Developer, one BI Architect and one Data Analyst. The fundamentals are in place, including tools like Databricks, Tableau, and Power BI. But we’re now entering a new phase where we need stronger alignment, clearer ways of working and a more strategic approach to how data supports product, commercial, and customer success. There’s an opportunity here to unify and elevate how we work with data across the company – bringing together different approaches under one vision, while continuing to deliver insights that drive real impact. What You’ll Do Lead, evolve, and operationalize Voyado’s data & analytics strategy Be a strategic partner to Product, Tech, and Commercial teams – turning business goals into actionable insights Own the full data lifecycle: data modeling, collection, architecture, visualization, and storytelling Guide and coach your team (currently 1 BI Dev, 1 Analyst, 1 BI Arch, 1 Data Engineer Vacancy) and scale it thoughtfully Drive forward-thinking initiatives like AI-powered insights, customer behavior modeling, and predictive analytics Push for modern tools and better ways of working across teams – together with Engineering and CIO org Champion a culture of data literacy and empower non-technical teams with data access and education Ensure data quality, governance, and compliance as we scale Who you are You’re a hands-on leader with a proven track record of building and scaling data and analytics teams. You thrive in fast-paced, product led environments and are equally comfortable diving deep into technical challenges as you are presenting to stakeholders. With experience from SaaS, Martech, or similar tech-driven companies, you bring a solid understanding of how data drives growth, efficiency, and smarter decisions. You’re fluent in modern data platforms and tools – at Voyado we use Databricks, Tableau, and Power BI – and you know how to leverage them for real business value. Most importantly, you lead with clarity and curiosity. You know how to bring people along, create momentum and build trust across functions. If you also bring experience from retail or e-commerce analytics, have worked with ML/AI initiatives, or have insight into scaling data operations in high-growth companies, that’s a big plus but not a requirement. What's in it for you?Voyado wouldn’t be the powerful platform it is without the people behind it. We really care for our Voyadoers and some examples of what we can offer you are: An engaged team with a knowledge-sharing and friendly culture Summits where we hang out, workshop, discuss, and have a good time together Opportunities for personal and professional growth and learning in a dynamic and supportive environment. Work-life balance – we don't have a long work-hours culture, we value engagement over hours worked. An office-first but flexible hybrid working policy. Some of our benefits: 30 days of vacation, so you can spend time on the things you love Beneficial bike lease, including e-bikes Breakfast buffet on Fridays Inhouse gym only for Voyadoers A generous gadget-and-phone package (your choice!) 5000 SEK per year in wellness allowance A wellness hour you can use every week About Voyado Voyado is the ultimate solution for personalization and relevance across all channels—online and offline. Used by retailers and e-commerce companies worldwide, Voyado makes it possible for every brand to engage customers, elevate shopping experiences, and evolve their own businesses. We are now a company of 300+ colleagues on an exciting journey and have recently established a presence in new markets to strengthen our position in Europe. If you are ready for your next adventure and want to join our team on our expansion throughout Europe and have an interest in customer care, e-commerce, retail, and tech - let's get in touch! Be yourself At Voyado, we believe in gender equality. We are proud sponsors of Womengineer as well as Tjejer Kodar! Read more about Tjejer Kodar & Voyado here Equality is not only about gender but also about making everyone feel welcome and heard in a multicultural and diverse environment. We at Voyado strive to make everyone feel like they can bring their true self to work every day. Gender-equal and diverse teams have more perspectives on life and bring different ideas to the table which in the end leads not only to making a better working environment but also a better product. Ready to find out more? Lovely! Before one applies it can always feel like you need a better resume, more polish, or just another year of experience, but we say if you think this sounds like a place where you can shine don't hesitate to send in your resume! We'd love to get to know you and understand what makes you tick, so write a few lines about what you enjoy about your current role and what would be an exciting challenge for you in the future. We are eager to get to know you and what you love to do, so be yourself and let your passion shine through in yourapplication! Note: As of right now we are unable to proceed with applicants outside of the EU, and a requirement of eligibility to work at Voyado is the right to work in the EU without limitations. Needless to say, this is something we are actively working on to be able to onboard colleagues from all over the world.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
IT-specialist - Eskilstuna
Fortifikationsverket
Övriga IT-specialister

Vi söker nu en IT-specialist inom Exchange! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen kommer du att ansvara för drift, förvaltning och utveckling av Fortifikationsverkets Exchange-miljö samt tillhörande kommunikationsplattformar. Arbetet omfattar även administration av Outlook, Skype for Business, videokonferenslösningar och Active Directory. Rollen har ett särskilt fokus på säkerhet, inklusive e-postsäkerhet, skydd mot phishing och skadlig kod, hantering av spamfilter, mailtvätt och sandbox-teknik för analys av misstänkta bilagor och länkar. Säker kommunikation är en viktig del av uppdraget och innefattar både e-postkryptering t.ex. med S/MIME, samt konfiguration och hantering av autentiseringsmetoder som SPF, DKIM och DMARC för att motverka spoofing och säkerställa domänens trovärdighet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av drift och förvaltning av Microsoft Exchange. • Erfarenhet av att arbeta med säker e-postkommunikation Det är meriterande om: • Grundläggande kunskap om Linux-baserade serversystem. • Färdighet i PowerShell för enklare automatiseringsuppgifter • Relevant certifiering eller utbildning från Microsoft. • Relevant certifiering eller utbildning inom e-postsäkerhet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö samt hanterar stress på ett konstruktivit sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025