IT-strateg

Sök bland 100 lediga jobb som IT-strateg och börja ditt nya yrkesliv idag!

IT-administratör till Socialförvaltningen Hisingen

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en positiv, serviceinriktad IT-administratör för ett spännande uppdrag. Du värdesätter en välstrukturerad miljö och avgörande i denna roll är att du har en förmåga att kunna analysera problem, identifiera möjliga lösningar och genomföra dem på ett metodiskt och logiskt sätt. Ditt fokus ligger på kundstöd och att på plats hantera de frågor som dyker upp. Som IT- administratör kommer du att arbeta med löpande operativa uppgifter. Alla våra ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du kommer också att kunna ge stöd och support i frågor kring olika IT-relaterade insatser samt viss support i våra IT-verktyg. Att förbereda datorer och IT-utrustning på arbetsplatser är en del av dina arbetsuppgifter. Utöver det kommer du också att hantera andra IT-relaterade frågor som kommer in via ärendehanteringssystemet. Du samarbetar med tre kollegor, men är också självständig och handlingskraftig. Du kommer att tillhöra enheten Fastighet och IT på avdelningen Stab. Du tycker om att ha ordning på allt från sladdar till skärmar och beställningar. För att lyckas i rollen ska du vara kommunikativ, initiativtagande och tycka att det är kul att varje dag lära dig nya saker. Omfattning: 50% tidsbegränsat till 2024-12-31. Du kommer att arbeta halvtid, 4 timmar per dag alternativt 8 timmar varannan dag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • En gymnasial IT-utbildning eller motsvarande YH/KY- utbildning inom IT • Stort intresse och kunnande inom datorer och IT-teknik • Lätt att sätta sig in i nya system • B-körkort Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow • Erfarenhet av administration • Liknande arbete på tidigare arbetsplats Varmt välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Business Analyst for future assignments within IT

Vi på Adecco Tech söker en PLM Konsult för att bli en del av framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Om du har expertis inom Data Management verktyg, en passion för att lösa tekniska utmaningar inom produktlivscykeln samt erfarenhet av att driva datamigration- och integrationsiniativ, så kan detta vara en möjlighet för dig! Om tjänsten I rollen som PLM-konsult kommer du att spela en central roll i våra kunders PLM-program och arbeta med att lösa tekniska och metodologiska utmaningar på högsta nivå. Dina huvuduppgifter inkluderar att förstå och integrera tekniska lösningar med funktionella krav samt att fördjupa dig i våra kunders data-management lösning från både ett tekniskt och funktionellt perspektiv. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Då detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag kan arbetsuppgifterna därav variera. I rollen som PLM-konsult kan huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av: • Förstå tekniska lösningar och koppla dem till funktionella krav. • Föreslå och implementera tekniska lösningar för att effektivisera datamigrationsaktiviteter. • Fungera som företagets representant vid tekniska frågor gentemot externa partners och inom PLM-programmet. • Säkerställa stabilitet och arkitektonisk integritet för Data Management vid förändringar som stöder integrationsinitiativ och datamigrationsaktiviteter. Om dig Vi söker dig som besitter stark teknisk kompetens och förståelse för komplexa system. Du är en problemlösare och har förmågan att integrera tekniska lösningar med funktionella krav på ett sömlöst sätt. Du har god kommunikationsförmåga och tar egna iniativ för att driva och leda lösningar från analys till implementering. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du har följande kvalifikationer: • Gedigen teknisk erfarenhet inom Data Management verktyg, gärna SmarTeam med särskild fokus på områdena integration och migration. • Förmåga att identifiera potientiella risker och leverera välgenomtänkta planer för riskhantering. • Visar mjuka värden såsom värderingar, samarbetsinriktning, ledarstil, iniativtagande och kommunikationsförmåga. • Förmåga att övertygande försvara och artikulera en välgrundad vision. • Förmågan att kommunicera professionellt på både svenska och engelska. Om Adecco Adecco är världsledande inom rekrytering och bemanning. I Sverige har vi närvaro på ca 50 orter och är hem åt 5000 anställda. Som konsult hos oss får du tillgång till en mångsidig arbetsmiljö med kontakter inom olika branscher. Vi strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och guida dig till de mest attraktiva uppdragen. Om ansökan När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Kontaktuppgifter Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta vår rekryterare Fredrika Holm via [email protected]. Vid frågor om registrering, nå ut till Adeccos Kandidatsupport via [email protected]. Välkommen med din intresseanmälan! Sökord: Product Lifecycle Management | SmarTeam | Business Analyst | PLM | Migration | Integration | Data Management | Data Analyst

22 maj 2024
Sista ansökan:
20 juli 2024
Kravanalytiker

Vi sökeren kravanlytiker till införandet av nya trafikavtaltill Trafikmyndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Uppdraget innebär att stödja projektledaren i införandet av IT-delen av nya trafikavtal för buss genom uppsättning av samverkansformer, test av ny trafikutövare och dess uppsättning av integrationer, införande av CDRI och CTV samt övrig avtalad it-funktionalitet. Det är flera pågående införanden med trafikstarter under 2024-2025-2026 och arbetet drivs i nära samarbete med produktägare och förvaltningsledare på It avdelningen samt i nära samråd med respektive affärsområdeschef. Arbetsuppgifter Rollen som kravanalytiker trafikavtal IT innefattar följande: Vara väl inläst på avtalet och dess krav gällande It leveransen och förmåga att kunna dokumentera lösningar, överenskommelser och rapporter mm, samt att kunna bistå projektledare i frågor/svar kring avtal Dokumentation av krav, analysera framtida krav och dess påverkan på befintlig kravmassa. Bistå med dokumentation till trafikutövare för att förtydliga krav, systemdokumentation i syfte att öka tydlighet och transparens Stödja testare med krav och kriterier för kravuppfyllnad Utöver den specifika kravanalytikerrollen kopplat till trafikavtal förväntas även konsulten bidra till att forma generiska arbetssätt på IT-avdelningen för införande och avveckling av trafikavtal. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 5 års erferenhet som kravanalytikerMinst 5 års erfarenhet av upphandlade standardsystem eller tredjepartslösningarMinst 3 uppdrag med erfarenhet av arbetat i införande faser Minst 3 uppdrag med erfarenhet av att dokumentera krav, lösningar överensekommelser i en affärsrelationMinst 2 uppdrag med erfarnehet av kravställning av integrationskontrakt och API, samt arbeta nära IT-arkitekt och IT-specialister för att förstå och beskriva de tekniska kraven. Meriterande Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig sektorErfarenhet av arbetat som arkitekt/lösningsarkitektErfarenhet av offentlig upphandling Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
IT Projektledare

Vi söker en projektledare inom IT till Myndighet inom det svenska kraftsystemet.Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning av konsult kommer att krävas. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Den drivs drivs i form av ett statligt affärsverk, och har drygt 1400 medarbetare varav de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.Ett av myndighetens stora och prioriterade program inom division IT, program SMILE, är i implementationsfasen och söker en senior programledare som ska leda programmet. Sveriges energiomställning ställer krav på myndigheten för ökad digitalisering och möjliggörandet av automatisering av processer för infrastrukturella tjänster och utveckling. Myndigheten bygger morgondagens IT Infrastruktur för att klara energiomställningen i en ny omvärldssituation och dessIT-plattformar genomgår därför en omfattande teknisk, strukturell och processorienterad förändring för att möta krav på tillgänglighet, säkerhet och kapacitet. Detta ligger till grund för programmet SMILE och är ett av effektmålen. Program SMILE innefattar övergripande bytet till ny IT infrastruktur med migrering och installation av system, identitets- och åtkomsthantering samt mellanprogramvara. Man etablerar även en IAM-förmåga i enlighet med säkerhetskrav i extern och intern reglering, avtal och standards. Program SMILE består idag av fem ingående projekt samt ett tvärfunktionellt team där sammanlagt 60-70 personer arbetar inom programmet. Programledaren är ytterst ansvarig för att verkställa programmets effektmål samt att upprätta en långsiktig strategi som tillgodoser både tekniska leverabler och linjeverksamhetens framtida behov. Det dagliga arbetet handlar om att leda och styra programresurser för att kunna bidra till den totala leveransen inom programmet samt att värdera behov och prioritera utifrån verksamhetens bästa. Som programledare förväntas konsulten också hantera och facilitera krav från externa intressenter som har beroenden till program SMILE. Programledaren ska vara en visionär, agera ambassadör och vara van vid att leda seniora projektledare och personer inom specialistområden. Programledningen består av projektledare och ett tvärfunktionellt team som innefattar Säkerhet, Arkitektur, Monitorering, Verksamhetsutveckling samt Testledning.Arbetsuppgifter Som programledare för SMILE, kommer konsultens arbetsuppgifter bland annat att innefatta: Ett helhetsansvar för programmets och de ingående projektens tid, kostnad och resultat Leda projektteam för att säkerställa leveranser Koordinerar verksamhetskrav med linjeverksamheten, IT och andra stödfunktioner Planera, följa upp och rapportera programmets progress till styrgrupp Hantera risker i programmet enligt myndighetens rutiner Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom programmet Krav (OBS, obligatoriska) Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hpMinst 10 års arbetslivserfarenhet under de senaste 20 åren som projekt- och/eller programledare för större komplexa IT-projekt/program.Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 15 åren som chef eller ledare Minst 2 års arbetslivserfarenhet av PPS, PROPS, XLPM eller liknande som nyttjad projektstyrningsmodellMinst 2 års arbetslivserfarenhet (behöver verifieras med minst 2 referensuppdrag) av att driva större IT-förändring inom IT-infrastruktur (dvs. komplexa IT-miljöer, med ingående fysiska komponenter, onprem.)Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IT transformationsprojekt och/eller IT utvecklingsprojekt Minst 2 års arbetslivserfarenhet av minst 2 uppdrag i ett större komplext IT-projekt/program dvs med flertalet externa och interna intressenter Meriterande Erhållen projektledarcertifiering t.ex. PPS, IPMA eller PMI med bifogat intyg alternativt att det framgår i CVErfarenhet av IT-projekt i säkerhetskänslig verksamhetErfarenhet av att ha lett program/projekt med flera underliggande och ingående parallella projektMinst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha drivit tekniska projekt/program med en budget < 100 miljoner.Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT Infrastruktur inom offentlig sektor, myndighet och/eller statligt affärsverkMinst 1 års arbetslivserfarenhet av infrastruktur- och systemmigrering (behöver verifieras med 1 referensuppdrag) Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Delprojektledare Trafikavtal

Vi söker en delprojektledare trafikavtal till Trafikmyndighet i Stockholm Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar vi för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Myndighetenstår inför införande av flera nya avtal för trafikutövare inom buss och tåg och det här uppdraget syftar till att hålla ihop IT-leveransen. Området är under etablering och hela IT organisationen i en transformation från PM3 modell till en mer agil produktorienterad organisation. Det här uppdraget kommer att verka i en tvärfunktionell organisation i nära samarbete med övrig personal, ansvariga för andra delar, så som verksamhetsansvariga. Uppdraget innebär att leda införandet av IT-delen av nya trafikavtal för buss genom uppsättning av samverkansformer, test av ny trafikutövare och dess uppsättning av integrationer, införande av CDRI och CTV samt övrig avtalad it-funktionalitet. Det är flera pågående införanden med trafikstarter under 2024-2025-2026 och arbetet drivs i nära samarbete med produktägare och förvaltningsledare på It avdelningen samt i nära samråd med respektive affärsområdeschef.Arbetsuppgifter Identifiera påverkade system och dess integrationer och behov för att införa och fasa ut befintligt uppdragsavtal. Säkerställa leverans och acceptans av respektive trafikavtal utifrån de it-krav som är specificerade i respektive avtal. Leda ett mindre projektteam för utförande av acceptanstester och uppföljning av krav. De nya trafikavtalen innebär en ny typ av IT-leverans med integrationer via integrationsplattform och specificerade gränssnitt, vilket kräver erfarenhet av att ha arbetat med stora dataflöden, säkerställande av datakvalitet Vara väl inläst på avtalet och dess krav gällande It leveransen och förmåga att kunna dokumentera lösningar, överenskommelser och rapporter mm Utöver den koordinerade rollen kopplat till specifika trafikavtal förväntas även konsulten bidra till att forma generiska arbetssätt på IT-avdelningen för införande och avveckling av trafikavtal. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete som projektledareMinst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med transition av byte från en IT leverantör till en annan IT-leverantör.Minst 2 års årfarenhet av uppdrag för eller inom kollektivtrafik hos utförare eller trafikhuvudman.Minst 2 års erfarenhet av beställarrollen som kravställare, uppföljning av införande av ny affär, nytt avtal .Minst 3 års erfarenhet av transaktionsintensiva systemlösningar där information konsumeras i realtid . Meriterande Certifiering i förändringsledningCertifiering ITILAkademisk utbildning inom teknik, systemvetenskap, informationteknik eller motsvarande Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Utvecklingsledare Digitalisering/IoT

Kommunal utveckling, Jönköping Är du en individ med passion för teknisk utveckling som samtidigt vill göra stor nytta för samhället och få möjlighet att rusta verksamheter inom offentlig sektor för kommande välfärdsutmaningar? Rollen som utvecklingsledare Som Utvecklingsledare ingår du i teamet för Digitalisering på Kommunal utveckling där ni tillsammans har ansvar för Digitaliseringssamverkan. Digitaliseringssamverkan är en samverkansstruktur som driver både verksamhetsövergripande och sektorspecifika utvecklingsarbeten inom områden som är särskilt lämpade för samarbete på kommunnivå. Uppdraget är att göra verkstad av initiativ och förändringsarbeten som beslutats inom ramen för samverkan. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir att skapa förutsättningar för införande, förvaltning, utveckling och uppföljning av den långsiktiga IoT-satsning som pågår i länets kommuner och kommunala bolag. IoT-satsningen strävar efter att främja användningen av den gemensamt upphandlade plattformen IoT Open för att möta välfärdsutmaningar och skapa samarbetsformer för deltagande organisationer. Målet är att optimera nyttjandet av IoT för att uppnå kostnads- och verksamhetseffekter för medborgarna, samtidigt som kunskap och erfarenhet samlas in för att stärka kompetensen. I ditt uppdrag följer du upp beslutade aktiviteter och initiativ samt samordnar IoT-forum för att driva utveckling och införanden framåt. En viktig del av rollen är att arbeta med kompetensspridning genom utbildningar och erfarenhetsutbyte med andra organisationer men också omvärldsbevakning. Som Utvecklingsledare representerar du kommunerna/bolagen i ett antal nationella IoT-forum och har en koordinerande roll gentemot leverantörer samt andra externa parter. Tillsammans arbetar du resultatorienterat tillsammans med ditt team där ni drar nytta av varandras kompetenser och erfarenheter. Ert huvuduppdrag är att agera på verksamheternas behov och erbjuda det stöd som de behöver för att komma vidare i sina utvecklingsarbeten. Anställningsform: Tillsvidare 100% Tillträde: Efter överenskommelse, tidigast 1 januari 2025. Om Kommunal utveckling Kommunerna i Jönköpings län har enats om att samarbeta via Kommunal utveckling inom ett antal områden; social välfärd och hälso-och sjukvård, utbildning (förskola och skola), miljö- och hälsoskyddstillsyn, fritid, digitalisering och kompetensutveckling. Inom Kommunal utveckling drivs även Familjehemsresursen, Barnahus och Vård- och omsorgscollege gemensamt på uppdrag av kommunerna. Kommunal utveckling tillhör organisatoriskt Region Jönköpings län, men arbetar självständigt på uppdrag av de 13 kommunerna och styrs av ett politiskt samverkansorgan (PKS). Arbetet organiseras i olika partnerskap där kommunerna är finansiärer, aktiva ägare och även tillsätter egna personalresurser för kortare eller längre projekt. En stor del av samarbetet omfattar forskning och utveckling och kopplingen mellan vetenskap och praktik. Kommunal utvecklings vision är: ”Tillsammans skapar vi hållbara kommuner för ökad livskvalitet.” Här kan du läsa mer om Kommunal utveckling: Kommunal (https://kommunalutveckling.nu/) utveckling.nu Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva tekniska utvecklingsprojekt och som besitter en teknisk förståelse för IoT-teknologier och plattformar. Du trivs med att arbeta självständigt och flexibelt där du hanterar flera olika processer parallellt. Du är serviceinriktad och har god förmåga att lösa komplexa problem. Vidare har du en stark förmåga att samordna och kommunicera med olika intressenter både internt och externt. Har du erfarenhet av offentlig sektor samt utbildning inom teknik, IT eller liknande område är det meriterande. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande till dig Du får arbeta med ett härligt och professionellt gäng som använder utveckling, utbildning och forskning för att tillsammans med länets kommuner förbättra och utveckla deras verksamheter. Din arbetsort kommer att vara Jönköping men det finns en flexibilitet att jobba hemifrån i viss utsträckning. Vi håller till i Werket som ligger mitt i centrala Jönköping med närhet till kommunikationer, stadsliv och promenadstråk. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Sanderberg, Utvecklingschef Digitalisering, Kommunal utveckling [email protected] 0760-108283 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2024-06-05. Välkommen med din ansökan. Intervjuer planeras löpande. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

22 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Teknisk utvecklingsledare IoT

Kommunal utveckling, Jönköping Är du en individ med passion för teknisk utveckling som samtidigt vill göra stor nytta för samhället och få möjlighet att rusta verksamheter inom offentlig sektor för kommande välfärdsutmaningar? Rollen som utvecklingsledare Som Teknisk utvecklingsledare ingår du i teamet för Digitalisering på Kommunal utveckling där ni tillsammans har ansvar för Digitaliseringssamverkan. Digitaliseringssamverkan är en samverkansstruktur som driver både verksamhetsövergripande och sektorspecifika utvecklingsarbeten inom områden som är särskilt lämpade för samarbete på kommunnivå. Uppdraget är att göra verkstad av initiativ och förändringsarbeten som beslutats inom ramen för samverkan. Ditt huvudsakliga ansvar blir att driva den tekniska utvecklingen och stödja kommunerna när det länsövergripande IoT-projektet går över i förvaltning. IoT-satsningen strävar efter att främja användningen av den gemensamt upphandlade plattformen IoT Open för att möta välfärdsutmaningar och skapa samarbetsformer för deltagande organisationer. Målet är att optimera nyttjandet av IoT för att uppnå kostnads- och verksamhetseffekter för medborgarna, samtidigt som kunskap och erfarenhet samlas in för att stärka kompetensen. Din roll innebär att tillhandahålla teknisk kompetens och agera rådgivande för kommunerna och deras bolag men också arbeta strategiskt för att hjälpa kommunerna vidare i deras digitaliseringsresa. Tekniskt arbetar du med integrationer och API:er mot andra verksamhetssystem samt säkerhet i IoT-plattformen IoT Open. Du administrerar plattformen och supporterar kommunerna/bolagen vid inköp, konfiguration och installation av sensorer samt samordnar deras beställningar med plattformsleverantören. I uppdraget ingår också att ta fram manualer och riktlinjer för installation, konfiguration, regelhantering, visualisering, larm, rapporter och felhantering. Du deltar i tekniska utvärderingar av IoT-tjänster och bidrar till informationssäkerheten samt upprättandet av namnstandarder för sensorer och gateways. Tillsammans arbetar du resultatorienterat tillsammans med ditt team där ni drar nytta av varandras kompetenser och erfarenheter. Ert huvuduppdrag är att agera på verksamheternas behov och erbjuda det stöd som de behöver för att komma vidare i sina utvecklingsarbeten. Anställningsform: Tillsvidare 100% Tillträde: Efter överenskommelse, tidigast 1 januari 2025. Om Kommunal utveckling Kommunerna i Jönköpings län har enats om att samarbeta via Kommunal utveckling inom ett antal områden; social välfärd och hälso-och sjukvård, utbildning (förskola och skola), miljö- och hälsoskyddstillsyn, fritid, digitalisering och kompetensutveckling. Inom Kommunal utveckling drivs även Familjehemsresursen, Barnahus och Vård- och omsorgscollege gemensamt på uppdrag av kommunerna. Kommunal utveckling tillhör organisatoriskt Region Jönköpings län, men arbetar självständigt på uppdrag av de 13 kommunerna och styrs av ett politiskt samverkansorgan (PKS). Arbetet organiseras i olika partnerskap där kommunerna är finansiärer, aktiva ägare och även tillsätter egna personalresurser för kortare eller längre projekt. En stor del av samarbetet omfattar forskning och utveckling och kopplingen mellan vetenskap och praktik. Kommunal utvecklings vision är: ”Tillsammans skapar vi hållbara kommuner för ökad livskvalitet.” Här kan du läsa mer om Kommunal utveckling: Kommunal (https://kommunalutveckling.nu/) utveckling.nu Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av utveckling och systemförvaltning av någon form av IoT-plattform. Du besitter en teknisk förståelse för IoT-teknologier och har god vana av att arbeta i tekniska utvecklingsprojekt. Du trivs med att arbeta självständigt och flexibelt där du hanterar flera olika processer parallellt. Du är serviceinriktad och har god förmåga att lösa komplexa problem. Vidare har du en stark förmåga att samordna och kommunicera med olika intressenter både internt och externt. Har du erfarenhet av offentlig sektor samt utbildning inom teknik, systemutveckling eller liknande är det meriterande. Välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande till dig Du får arbeta med ett härligt och professionellt gäng som använder utveckling, utbildning och forskning för att tillsammans med länets kommuner förbättra och utveckla deras verksamheter. Din arbetsort kommer att vara Jönköping men det finns en flexibilitet att jobba hemifrån i viss utsträckning. Vi håller till i Werket som ligger mitt i centrala Jönköping med närhet till kommunikationer, stadsliv och promenadstråk. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Sanderberg, Utvecklingschef Digitalisering, Kommunal utveckling [email protected] 0760-108283 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2024-06-05. Välkommen med din ansökan! Intervjuer planeras löpande. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

22 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
AI Engineer

We're seeking an AI Engineer to join our team. dedicated to pioneering advancements in artificial intelligence solutions. As an AI Engineer, you will play a pivotal role in developing cutting-edge AI models and solutions tailored to our clients' needs. Your expertise in machine learning, neural network modeling, and data analysis will drive the design and development of data-driven products and solutions. Responsibilities: Develop and implement machine learning algorithms and neural network models Conduct data analysis to extract insights. Design and develop data-driven products and solutions leveraging Python. Utilize C++ for optimization and discrete event simulation tasks. Apply deep reinforcement learning techniques to optimize manufacturing processes. Collaborate effectively with stakeholders and cross-functional teams to ensure project success. Qualifications: Proven work experience in the data field, with a focus on machine learning and neural network modeling Proficiency in Python and SQL for data analysis and solution development Experience in C++ programming. Experience in discrete event simulation. Experience completing deep reinforcement learning projects for manufacturing optimization. Strong collaboration skills with the ability to work effectively in cross-functional teams. Excellent problem-solving abilities and attention to detail. A university degree at Bachelor's level (BSc) or equivalent is desirable for this position. We value diversity and welcome candidates from all backgrounds. If you're passionate about advancing AI technologies and eager to contribute to innovative projects, we encourage you to apply.

22 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Marketing Automation Specialist

Vi söker en person som kan stödja vår kund med marknadsföringsautomation i deras MA-system som baseras på Adobe Campaign (ACM).Detta behov är på nordisk nivå, omfattande Sverige, Norge och Danmark. Tjänsten kräver teknisk kompetens och erfarenhet av Adobe Campaign, inklusive att bygga arbetsflöden, mallar och landningssidor. Vår kund har en partner som hjälper till med dataintegration i ACM, så samarbete med denna partner kommer att vara nödvändigt. Arbetsuppgifter: Hantera och integrera data för nya kampanjer, utveckla och underhålla scheman i nära samarbete med leverantörer/partners/interna intressenter och centrala team. Bygga och säkerställa att rätt målgrupp riktas i MA-verktygen. Ansvara för att sätta upp A/B/C/D-testning samt optimera och kontinuerligt förbättra. Stödja NE-teamet med dataanalys, insikter och rekommendationer för kampanjer/arbetsflöden ur ett tekniskt/automationsperspektiv. Samarbeta med interna och externa intressenter som Lime-experter och offshore-team för att definiera datadependencies vid behov. Stödja med innehållsutveckling/uppdateringar (inklusive CI-uppdateringar) i mallar tillsammans med Customer Campaign Journey Managers B2B och B2C. Samarbeta med olika intressenter från innehåll till CRM och genomförande. Hantera kampanjkalenderutveckling och konsultera med motsvarigheter på NSC för att säkerställa CeX och minimera kollisioner i utskickstider. Ansvarsområden: Maximera automatiseringsnivån för att underlätta ett datadrivet arbetssätt för de nordiska marknaderna och säkerställa både kundupplevelse och intern datavisualisering. Teknisk expert för Adobe Campaign "NSP" (B2C) och framtida MA-verktyg för B2B, samt utveckling av nya och komplexa arbetsflöden, teknisk utveckling av befintliga arbetsflöden och konfigurationer för alla nordiska marknader. Ansvara för dataintegration till Adobe Campaign "NSP" (Databas och Predictive Modelling) för B2C, samt framtida MA-verktyg för B2B. Övervaka frontend teknisk utveckling inklusive e-postmallar, formulär och landningssidor. Föreslå datadrivna lösningar, ändringar i teknisk design inom marknadsföringsautomationsverktyg, genomföra A/B-testning, personalisera kampanjer och öka automatiseringsnivån i samarbete med relevanta intressenter. Samarbeta med interna dataanalysteam för att underlätta analys-/dashboard-anslutningar till Tableau och stödja datadrivna arbetssätt genom dashboardintegration, exempelvis vår hemsida eller LIME-data till MIDAS. Samverka med olika affärsintressenter från kampanjbrief till genomförande. Du har förmodligen: Gedigen erfarenhet av att använda marknadsföringsautomationsverktyg som Adobe Campaign och framtida verktyg för B2B samt andra relevanta plattformar för att bygga och optimera arbetsflöden, konfigurera kampanjer och genomföra A/B-testning. Förmåga att hantera och integrera data för kampanjer, utveckla och underhålla scheman, rikta rätt målgrupp samt ge dataanalys, insikter och rekommendationer för kampanjoptimering. Kompetens inom frontend-utveckling (HTML), inklusive att skapa e-postmallar, formulär, landningssidor samt samarbeta med interna team för dashboardintegration och datavisualisering med verktyg som Tableau. Förmåga att föreslå datadrivna lösningar, göra ändringar i teknisk design, personalisera kampanjer, öka automatiseringen och implementera strategier i linje med intressenternas behov. Förmåga att samarbeta med olika affärsintressenter, kampanjchefer, CRM-team och externa parter för att säkerställa smidig genomföring av kampanjer och minimera konflikter i utskickstider. Förmåga att övervaka och optimera kampanjprestanda, genomföra A/B/C/D-testning och kontinuerligt förbättra marknadsföringsautomationsprocesser. Förmåga att konsultera och samordna med motsvarigheter, leverantörer, partners och offshore-team samt dokumentera kampanjkalendrar, innehållsuppdateringar och CI-ändringar. Teknisk expertis, dataanalysförmåga, samarbetsförmåga och ett datadrivet tankesätt för att konsultera marknadsföringsautomationsstrategier och tekniskt implementera dem Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats:På plats i Stockholm 2-3 dagar per vecka Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

21 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Business process owner within Master data - SAP S4/HANA- & MDG

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The future presents us with more complexity, ambiguity, and challenges than ever before, but it also provides more opportunities. On this journey, a modern system platform based on SAP S4/HANA and MDG (SAP master data governance tool), including common ways of working are key- prerequisites to succeed. This is what the Industrial ERP Backbone program (IEB) is all about – Enabling the future (at Scania), by implementing SAP S4/HANA and MDG in Production & Logistics, Finance and Procurement – a journey expected to be ongoing in the upcoming years. Within the IEB program, we are looking for talented colleagues who can contribute to the success of the program. In the role of business process owner you will play a pivotal role to secure continuous data quality and master data process development within the IEB program and Scania production. Role overview As a business process owner within master data you will be responsible to serve as a key liaison between IEB and Scania business. You will be responsible for understanding business requirements, defining master data processes, and ensuring alignment with SAP and MDG implementation efforts. This is a unique opportunity to shape the future of master data management within Scania and drive impactful change across the organization. This role will be bridging both the IEB project and the line organisation to mitigate and secure the transition from project to production. Responsibilities · Provide business and process knowledge from a Master data perspective, bridging the line organisation and the IEB project · Responsible of the global master data process, facilitate and drive required anchoring and decisions within the business, supporting Master data strategy, data quality and uphold/update processes · Master data process design sign off, defining data standards, hierarchies and classifications to support business operations · Define and document master data within business processes, roles and responsibilities · Represent the process roadmap, master data strategy and vision. · Collaborate with cross functional teams to identify dependencies and establish processes for data creation, maintenance and archiving · Collaborate, consult, and delegate specific activities to other BPOs and/or business users · Continuously evaluate and implement improvement areas (ways of working, and processes) You will get support from the global program management office and the Master data stream within IEB to adhere to already established project management processes, methodologies, and routines. Profile You have a university degree, project management experience and you have good communication and stakeholder management skills. As a person you are a team player, who has a passion for cross-collaboration and can handle operational tasks while having a strategic mindset at the same time. You have a pragmatic and situation-based approach. You are open, enthusiastic, and self-motivated with a positive mind and a “can-do” attitude. You will be part of an experienced ambitious team in a high-profile program in an international cross-functional environment. This is an excellent opportunity to gain experience and build skills for the future! Your background may vary, but most importantly you have a great passion for project management and business transformation. Qualifications · At least a Bachelor's degree in Business Administration, Information Systems, or related field. · Proven experience (+8 years) in master data management or related roles, preferably but not mandatory within the automotive industry. · A fundamental understanding of S4/HANA and experience with SAP implementation projects. · Familiarity with Master Data Governance (MDG) tools and concepts is meritorious. · Excellent communication skills with the ability to engage and influence stakeholders at all levels. · Analytical mindset with a keen attention to detail and a passion for driving process improvements. · Project management experience and the ability to prioritize and manage multiple initiatives concurrently. · Ability to understand broader business objectives and translate into actionable strategies for Master Data Management and business process optimization. Location The position is physically located at Scania’s HQ in Södertälje, Sweden, and with the opportunity to work from other locations from time to time. Application and Information The application shall contain CV, personal letter, and any relevant certificates. Please apply through our website no later than 2024-06-06. If you are interested and would like to know more, please contact Elisabeth Gruss, Project Manager, +46855351758.

21 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024