IT-strateg
Sök bland 93 lediga jobb som IT-strateg och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du vår nästa seniora projektledare? Sopra Steria, Nordens ledande företag inom digital transformation, erbjuder en unik möjlighet för dig som vill kombinera gedigen projektledning med ett starkt ledarskap. Projektledning är ett hantverk där det lyckligtvis finns väl beprövade metoder och ramverk att luta sig mot. Certifieringar som PRINCE2, MSP, MoP, PMP och SAFe är hygienfaktorer i vår bransch och viktiga för att visa att man har rätt verktyg i verktygslådan. Men projektledning handlar om mycket mer än perfekta planer, polerade mallar och abstrakta begrepp – det handlar om att få jobbet gjort. Det handlar om att vara en sann ledare för teamet, leveransen och kunden, och att våga fatta svåra beslut. Det handlar om att använda sin egen erfarenhet och sitt omdöme för att navigera i komplexa situationer och verkligen förstå vad som krävs för att lyckas. Vi har blivit erkända som Karriärföretag och en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work, vilket speglar vår satsning på våra medarbetares utveckling och trivsel. Vi söker dig Sopra Steria har en av Sveriges starkaste kompetensmiljöer inom projektledning, och vi växer ständigt. Vi letar efter dig som har bevisat att du vet vad som krävs för att leverera framgångsrika IT-projekt genom att kombinera projektkompetens med ledarskap. Vi ser fram emot att höra hur du har gjort det! Vem är du? Du har redan visat att du kan leda ett IT-projekt i mål, även under utmanande förhållanden. Du har gedigen kunskap om projektmetodik och kan välja rätt tillvägagångssätt för att hantera risker och ekonomi, samtidigt som du vågar vara en ledare som andra ser upp till. I rollen som IT-projektledare hos oss kommer du att arbeta med att driva större etableringsprojekt, men också kunna ta rollen som Service Delivery Manager (SDM) eller senior projektledare beroende på uppdrag och kundens behov. Det innebär att du får möjlighet att arbeta brett, med allt från operativ styrning till strategiska leveranser, där du kan använda din erfarenhet och ditt ledarskap för att skapa framgångsrika resultat. Du har erfarenhet av projekt som involverar både teknologi, människor och resultatleverans, där din insats verkligen gjort skillnad. Vi ser gärna att du har minst 8 års erfarenhet, och kunskap om moderna IT-infrastrukturer är ett stort plus – det underlättar samarbetet med våra experter inom området. Högre utbildning, gärna inom IT, är meriterande, och utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vad erbjuder vi? Det viktigaste skälet till att du bör söka är möjligheten att utvecklas i och bidra till ett stort, inkluderande och kompetent team. Du får också chansen att arbeta med projektledning för några av branschens mest spännande kunder, i projekt med stor samhällspåverkan. Om Sopra Steria Som arbetsgivare kan vi på Sopra Steria erbjuda dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med några av de mest spännande projekten inom digital transformation. Dina kollegor är experter och specialister inom sitt fält där vi också erbjuder möjlighet till vidareutveckling genom certifiering och utbildningar inom olika produkter och tjänster relevanta för din tjänst. Sopra Sterias kultur främjar samarbete, kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi tror på att leda oss själva och erbjuder flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till distansarbete. Sopra Steria är en global aktör inom digital transformation med över 60 000 medarbetare i över 30 länder, varav 600 i Sverige. Vi har blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsplatser 2024 av Great Place to Work och är ett av topp fem bolag inom digital transformation enligt Gartner. Vill du vara med på vår resa? Skicka in ditt CV och din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Teodor Nellvik ([email protected]). Notice to recruitment agencies without agreements Sopra Steria does not accept resumes from agencies without a framework agreement in place. Unsolicited resumes sent to Sopra Steria, its employees, or any company location will not be considered, and no fees will be paid for such submissions.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Utdataenheten på Sahlgrenska skapades för fem år sedan med uppdraget att tillgängliggöra data för uppföljning, utvärdering, forsknings och beslutsstöd på ett strukturerat sätt. Enheten består idag av 6 medarbetare, som samarbetar brett med andra enheter på sjukhuset inom ekonomi, logistik, HR och produktionskontor samt andra sjukhusförvaltningars och regionala motsvarande utdataenheter Vad erbjuder vi? Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett kompetent och dynamiskt team med djup kompetens inom databearbetning i vårdmiljöer. Har finns det stora möjligheter till att bidra inom områdena visualisering, datamodellering och avancerad analys Här kan du skapa stor nytta för medarbetare på i vården och i förlängningen även för patienter. Du får möjlighet att kombinera IT-kunskap med dialog och kundkontakt för att samskapa ett datadrivet visuellt stöd som underlag för strategiska och vissa operativa beslut. Arbetsuppgifter Som BI-utvecklare består dina arbetsuppgifter av: att tillgängliggöra information från olika datakällor för att skapa bättre beslutsunderlag för sjukhusets alla nivåer. Dina främsta verktyg är PowerBI samt verktyg för datamodellering. att delta i hela processen från framtagning av data, tvätt av data, byggandet av datamodeller, rapporter och dashboards. att bidra till omvärldsbevakning och utveckling av området visualisering av data och avancerad analys. att samarbeta med andra sjukhus och regionala BI-funktioner samt övriga intressenter. att vara med och fortsatt utveckla utdataenhet och BI-funktionen på SU. Om dig Vi söker dig som har högskolexamen inom systemvetenskap, datavetenskap, IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst två års praktiskt arbete inom BI med Power BI och/eller SSAS Multidimensional/ Tabulärmodeller som verktyg. Du har dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete inom antingen databasutveckling eller datavisualisering tillsammans med slutanvändare. Du trivs med att ha stor variation av arbetsuppgifter, från koncentrerat utvecklingsarbete till att delta i eller leda workshops tillsammans med användare. Du tar din plats i ett team där man tillsammans står bakom leveranser. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du inte har några problem att ta för dig och utföra dina uppgifter under eget ansvar Du har god förmåga i att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
You see things a little differently. So do we! At IKEA, we believe that what you value is more important than what your CV says. We offer positions that will challenge your skills and let you grow. Come see things a little differently with us. We are on the journey to transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing retailer in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Together we can do great things! About the role We are currently looking for an enthusiastic Digital Ethicist. In this role you will build awareness and drive topics around digital ethics and why it matters to IKEA and wider society. Digital ethics is a discipline that critically assesses the impact of data and digital technologies and produces actionable advice for co-workers. It involves thinking about regulations, accountability, responsibility, ethical principles and moral dilemmas throughout the lifecycle of data and digital technologies. You will empower others to implement best practices in their work by demonstrating how to apply ethical principles through examples, case studies and discussions. You will work closely with the Digital Ethics team and other related functions across Inter IKEA to co-create new practices and standards. You will also work closely together with peers across the Inter IKEA value chain to strengthen and contribute to a strong and relevant IKEA franchise offer by co-creating Inter IKEA’s vision on digital ethics. Together you will develop practices that enhance the IKEA brand around the world and ensure that we use data and digital technologies for good. About you You have a desire to guide business decisions around data and digital technology towards the benefit of the many people and the planet. It’s with your ability to understand digital technologies and business opportunities in line with IKEA culture and values that you create real business impact and responsible innovation. You probably haven’t been a Digital Ethicist yet – we know it’s pretty new – but you will have a good understanding of digital regulations, social sciences, philosophy and technology and have been working in a related field for the last few years. We believe that you have strong stakeholder management skills and are able to bridge the gap between technical and non-technical co-workers. As well as drive topics across a diverse group of people to ensure progress. About IKEA At IKEA, we do things a little different. We think, differently. Act, differently. And work differently as well. We like to break things. Like rules. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plant balls that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it’s been keeping our co-workers going for over 75 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us. Are you looking for the challenge of your life? Come on board! You can find more information about our digital journey at Technology and Digital Career Hub at IKEA The IKEA culture and values are very much a part of our business and day to day work life. For you to thrive and grow with IKEA it’s important for us that you share our values! You can read more regarding our values and life at IKEA on our website www.ikea.com or watch this video: https://bit.ly/ikea-what-if About The Area IKEA Operations Management builds up, delivers, serves and supports shared data and technology for the IKEA value chain. Together we build a digital foundation to enable our core business partners and franchisees to work more efficiently and create a rewarding customer experience in an omnichannel world. At IKEA, we are looking for people who believe everyone deserves a seat at the table. You’re welcome no matter where you come from, what you believe, and what you look like. We don’t even care how you have furnished your home. We’re interested in you simply because you’re you. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. We believe that people’s different perspectives, backgrounds, and personalities make us better at understanding our customers dreams and needs. At IKEA, we’re all on the same project. If you have a special need that requires accommodation in the recruitment process, just let us know. Additional Information This role is full-time (40 hours per week) and will be based in Malmö, Sweden or Delft, the Netherlands. Interested? Please send your CV in English and don’t forget to attach a cover letter, telling us why you would be a good fit for this role. The closing date for this role is 18 December 2024. We look forward to receiving your application! Questions & Support? Let’s connect. If you have any questions about the role, please reach out to Alexander Galt, Digital Ethics Leader; [email protected] or Johannes Jönsson, Data Management and Performance Manager; [email protected] You might have some questions about the recruitment process, and we are more than happy to answer those! Feel free to connect with our Recruiter, Sarah Arshad, Enabling functions, [email protected] Please note that due to the upcoming holiday season in December, our recruitment process may take a bit longer than usual. We will do our best to keep all candidates updated on their status before any breaks. Thank you for your patience during this time!
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som idag har cirka 7 600 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 620 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.Valdemarsvik.se. Valdemarsviks kommun har bestämt sig. Vi behöver öka den digitala mognaden och digitalisera våra verksamheter. Det är inte en fråga om utan det handlar om hur, vad och när. Här blir rollen som digitaliseringsstrateg en nyckelfunktion ARBETSUPPGIFTER Som digitaliseringsstrateg kommer du att ha en nyckelroll i kommunens digitala utveckling och transformation. Du ansvarar för att driva och koordinera kommunens digitalisering, utveckla nya digitala tjänster och säkerställa att tekniska lösningar möter behoven hos våra invånare och verksamheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Leda och samordna digitaliseringsinitiativ och projekt inom kommunen som exempel kan nämnas Handslaget för välfärdsutveckling genom digitalisering en kommungemensam kraftsamling med syfte att öka digitaliseringstakten. • Utveckla och implementera en långsiktig digitaliseringsstrategi och vara drivande i kommunens digitala transformation. Driva övergripande prioriterade uppdrag och projekt. • Omvärldsbevaka och bidrar till att hålla kompetensnivån hög inom området. • Samarbeta och stödja kommunens olika verksamheter för att identifiera och främja digitala lösningar. • Vara en del av kommunens förändringsresa mot en attraktiv och modern organisation. Du ingår i kommunledningskontoret och dina närmaste arbetskollegor är kommunikationsansvarig, näringslivsstrateg och säkerhet- och beredskapssamordnare. Du arbetar nära och rapporterar till kommundirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har relevant högskoleutbildning. • Erfarenhet av att leda och genomföra projekt och strategier. • Är både en kommunikativ lagspelare med förmåga att driva förändringsarbete och en självständig innovatör. • Har analytisk förmåga, ett lösningsorienterat arbetssätt och ser möjligheter där andra ser utmaningar. • Nyfiken och har ett entreprenöriellt förhållningssätt. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder En utvecklande och varierad roll i en organisation där digitalisering och säkerhet står högt på agendan. Du får möjlighet att arbeta i en trivsam och naturskön miljö i Valdemarsviks kommun med goda förutsättningar att påverka framtidens digitala samhällstjänster. Valdemarsviks kommun strävar efter att vara en arbetsplats där alla ges lika möjligheter. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en smartare framtid för Valdemarsviks kommun! Urval sker löpande. Digitala intervjuer kommer att ske den 20 december och 7 januari. Slutintervjuer på plats i Valdemarsvik kommer att genomföras den 14 januari. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Woolpower är Sveriges största textilproducent. Vi producerar varma underställ och sockor i ull, från garn till färdiga plagg. All produktion sker i Sveriges fjällvärld, Östersund. Av erfarenhet vet vi vad som krävs för att inte frysa. Idag är vi cirka 270 anställda, vars mål är att sprida värme. Då menar vi värme både i form av funktionella plagg och att vara ett ansvarstagande företag. Woolpower arbetar alltid med hållbarheten i fokus. En bra arbetsmiljö och ett avståndstagande mot externa miljöpåverkningar föder god kvalitet. Vi vill ge våra kunder kläder som är producerade på ett sätt som överensstämmer med våra värderingar. Vare sig de används på fritiden eller i yrket ska de värma hela vägen från insidan och ut. Om tjänstenWoolpower är nu inne i en digitaliseringsfas av företaget där det är högt prioriterat att utveckla hemsida, E-handel samt produktionen.Vi söker därför efteren hybridroll där du dels arbetar med utveckling av hemsida, webbplats och webbshop, likväl som intern IT och verksamhetsutveckling som har en IT koppling. I dagsläget har vi en person som arbetar deltid inom dessa områden och vi vill nu förstärka upp med en kollega på heltid. Woolpower är en del av en mindre koncern där företagen Gränsfors Bruk och Svedbro Smide ingår. Den webbutvecklare vi söker kommer att arbeta koncernövergripande med e-handel och webbplatser, och kommer att vara en del i processen att gå över till en plattform mer anpassad för internationell e-handel. I rollen som webbutvecklare kommer du att arbeta med utveckling av både frontend och backend, där vi bedömer att du kommer arbeta mycket med API:er och Javascript när vi bytt plattform. Arbetsuppgifter som rör intern IT och verksamhetsutveckling kan handla om allt från att stötta upp företaget med dagliga IT problem, till att vara projektresurs eller projektledare i utvecklingsprojekt så som att byta serverlösning, bygga ett intranät, koppla upp stickmaskiner för att kunna se och analyser felkoder, utveckla IT system som stöttar andra i det dagliga arbetet, exempelvis inom kvalitetsavvikelser. Vem är du?Vi ser att du har relevant högskoleutbildning för tjänsten exempelvis inom datateknik eller webbuteckling, alternativt likvärdig arbetslivserfarnehet.Som person är du initiativrik, kreativ, ansvarstagande och gillar att lära dig nya saker. Du är bekväm med att arbeta självständigt och med att kommunicera med andra som inte har utvecklar/IT kompetens. Du trivs att arbeta operativt och ser till att få saker genomförda även om det kommer utmaningar längs vägen, oavsett om du är del av ett projekt eller arbetar med självständig uppgifter.Du värdesätter ett gott hantverk och strävar efter att växa som utvecklare och skapa bra tekniska lösningar och användarupplevelser. Det är meriterande med kunskaper inom: Javascript Erfarenhet av API:er Erfarenhet av PHP SQL CSS HTML Headless plattform Monitor Att ha arbetat med AI som stöd i kodning. Vi erbjuder På Woolpower får du vara med och bidra till att sprida värme genom en ansvarsfull textilproduktion. Vi värdesätter en prestigelös företagskultur med ett gott samarbete mellan alla våra medarbetare, och det är något vi söker i varje person som vill börja arbeta på Woolpower. Både produktion och administration utgår från vår fina fabrik i Torvalla där vi allra helst arbetar ifrån. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månader provanställning)Sysselsättningsgrad: 100 %Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flexibilitetPlaceringsort: ÖstersundTillträde: Enligt överenskommelseLön: Kollektiv- och löneavtal enligt Tjänstemannaavtal TEKO Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Min Byrå. Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare David Backa på [email protected] eller 072-401 69 19 Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV och svara på urvalsfrågor, vi ställer inga krav på att bifoga ett personligt brev. När vi har mottagit din ansökan kommer vi att kontakta dig för en inledande intervju om du matchar med tjänstens kravprofil och anses aktuell för vidare steg i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval för en fördomsfri och jämlik rekrytering, och därför kommer alla kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen att få genomföra kompetensbaserade intervjuer. För slutkandidaterna kommmer referenstagning och en bakgrundskontroll att ingå i processen för att vi ska få ökad kännedom om vår framtida medarbetare. Alla sökande kommer att få ett besked meddelat efter att sista ansökningsdag har passerat. Sista ansökningsdag är 31december 2024. Urvalsarbetet kommer att ske löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast. Varmt välkommen med din ansökan!
Create solutions that change how we change lives for the better At the Electrolux Group, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home! All about the role: As IAM (Identity and Access Management) Architect, you will play a critical role in designing, implementing, and optimizing IAM solutions to meet an organization's security, compliance, and operational needs. This role combines technical expertise with strategic vision to ensure that IAM systems are secure, scalable, and aligned with business objectives. What you'll do: As IAM Architect you will design, implement, and oversee IAM strategies, systems, and solutions across our organization. This role will serve as a strategic and technical leader, responsible for defining architecture standards, ensuring security compliance, and driving innovations that enhance user experience while protecting sensitive information. You will collaborate closely with Cybersecurity team, engineering, and business teams to develop scalable, secure, and user-friendly IAM solutions. In detail, you will: Design and develop the overall IAM architecture, ensuring alignment with business goals, IT strategy, security policies and compliance requirements. Define standards, frameworks, and guidelines for IAM system integration and implementation. Create and maintain detailed documentation of IAM architecture, configurations, policies, and processes (both business and technical). Create a long-term IAM strategy, including the adoption of modern technologies such as Zero Trust principles. Develop and maintain an IAM roadmap that aligns with the organization's security strategy, business goals, and regulatory requirements. Evaluate and recommend IAM technologies and enhancements to improve security and operational efficiency. Evaluate current IAM systems and identify areas for improvement or innovation. Design IAM solutions, and ensure IAM solutions integrate seamlessly with existing systems, applications, and cloud platforms. Lead the implementation of IAM tools and technologies, ensuring alignment with business needs and industry standards. Evaluate and select IAM technologies, tools, and frameworks that best meet the organization's needs and IAM roadmap. Work with vendors and solution providers to customize and deploy IAM solutions. Provide technical training and support to operational teams responsible for maintaining IAM systems. Communicate IAM strategies, challenges, and achievements effectively to senior leadership and provide IAM expertise and guidance to business units, stakeholders, and leadership. Stay up-to-date with industry trends and advancements, incorporating new features, standards, and tools into the IAM framework. Who you are: Bachelor's degree in information security, Computer Science, Information Technology, or a related field. Relevant certifications (e.g., CISSP, CISM, or equivalent) are a plus. 8+ years of experience in Identity and Access Management, and Information Security, with a focus on architecture and solution design. Deep understanding of all IAM business and technical processes (e.g. ILM, Access Management, provisioning/deprovisioning), IAM principles (e.g. Least Privilege Principle, RBAC, ABAC), security, and governance frameworks. Deep understanding of key IAM services and solutions, including authentication, authorization, IGA, PAM, IDTR, and CIEM. Deep understanding of IAM related mechanisms, technologies, and protocols (e.g., OAuth, SAML, OpenID Connect, LDAP). Expertise with cloud platforms (AWS, Azure, GCP) and hybrid IAM implementations. Expertise with IAM technologies and solutions, such as Okta, SailPoint, Saviynt, ForgeRock, Microsoft Azure AD, BeyondTrust or CyberArk. Good understanding of cybersecurity frameworks (NIST, CIS, ISO, etc.) Good understanding of regulatory requirements related to IAM (e.g., GDPR, SOX). Excellent communication, presentation, and interpersonal skills to manage both internal stakeholders and external suppliers with the ability to translate complex IAM concepts for non-technical audiences. Strong problem-solving skills and the ability to work collaboratively across teams. Ability to lead initiatives, manage cross-functional teams, and influence without direct authority. Where you'll be: This is a full-time position, preferably based at our Global Headquarters in Stockholm/Stadshagen (Sweden), Porcia (Italy) or Krakow (Poland). Other Electrolux Group locations in Europe will also be considered. Regardless of the chosen location, you will be part of a dynamic international team where English is the natural language Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family friendly benefits Insurance policy plan Extensive learning opportunities and flexible career path As part of the Electrolux Group, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you. For more information go to www.electroluxgroup.com.
Solve complex problems. Decode the future. At the Electrolux Group, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home! All about the role: We're looking for a Data & Analytics Product Architect to join our Data Experience Organization (DXO). You will report to the Head of D&A Engineering – Sustainability & Product (R&D) and be instrumental in helping us advance our data strategy and data-driven transformation journey. We welcome your strong analytical and problem-solving skills along with your solid business acumen and focus on delivery, championing sustainability, and passion for continuous improvement and automation. What you'll do: As a D&A Product Architect, you will be responsible to transform business requirements to high-value data products using robust data models with optimized data accessibility, quality, and consistency. You will be accountable for creating the data domain framework to ensure clearly defined, structured and accessible data that adheres with both the domain's business strategy and the enterprise data strategy. You will govern and manage the data asset blueprint and information flows across the domain landscape to deliver the analytics charter with end-to-end responsibility for the data ingestion and data products across the domain. You will collaborate with a diverse team of product owners, business translators, architects, and engineers across different domains and regions, to design and build data products on the global data platform and other Electrolux data platforms. In detail, you will: Accountable for domain architectural and solution design leveraging the Electrolux Global Data & AI Platform ecosystem Accountable for creating and aligning domain data asset blueprint and domain framework to the business strategy and roadmaps, ensuring data clarity and availability to drive the analytics platform Responsible to translate business requirements into robust data models, optimize data accessibility, and ensure quality and consistency Govern and manage the data ingestion, end-to-end informational flows, and data products across the domain Enforce data engineering and architecture framework, governance policies, and best practices, ensuring data integrity, security, and compliance with relevant regulatory requirements Responsible for ensuring processes, policies, and standards are followed by the domain engineering & delivery teams Guide domain data engineers and visualization engineers on the end to end product design Validate documentation for toll gates and data cataloguing Collaborate with Product Managers, Product Owners, and Enterprise Data Architects, and other Product Architects to assess and develop short- and long-term strategies for data products including data sharing Collaborate with Enterprise Data Architects, responsible for the design and maintenance of the data mesh and medallion data architecture, to enhance and fine tune engineering framework, guidelines, and best practices Ensure non-functional requirements are captured and engrained into the solutions (e.g. Performance, data quality, etc...) Proactively evaluate and recommend continuous improvement strategies for data product portfolio Who you are: Bachelor's degree in Computer Science (or equivalent). 7+ years of hands-on experience designing and developing analytics solutions 7+ years of hands-on experience in data engineering, pipeline management, and integration technologies and platforms 5+ years proven experience with database design, data modeling concepts, principles, and practices 3+ years of experience in cloud data platforms, Azure is preferred Fluent in English with excellent oral and written communication and presentation skills Strong proficiency in agile development, preferably in distributed organizations working closely with architects, engineers, data scientists, security, infrastructure and operations professionals Ability to work well in a fast-paced environment, strong work ethic, pragmatic, attention to detail and excellent interpersonal skills to interact with technical and non-technical users at all levels is required Experience with Policy based access controls, Azure Databricks, Data Factory, Airflow, Event hubs and similar is preferred Where you'll be: This is a full-time position, based at our Global Headquarter in Stockholm (Sweden). We are 60+ nationalities under the same roof and we enjoy the look and feel of the office! You will be part of a dynamic international team where English is the natural language. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family friendly benefits Insurance policy plan Extensive learning opportunities and flexible career path As part of the Electrolux Group, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you. For more information go to www.electroluxgroup.com.
Vi söker en IAM-konsult för uppdrag hos vår kund. Om projektet: Vår kund söker en person som har en bakgrund inom IT-infrastruktur och erfarenhet av Active Directory samt hantering av konton och behörigheter. Du har kanske gått över till en mer kommunikativ roll, där du fokuserar på att skapa samverkan mellan olika aktörer för att optimera och förbättra processer och arbetsflöden. Du kan ha utvecklats till en projektledare, verksamhetsutvecklare eller liknande. Du kommer att ha god kännedom om säkerhetsgrupper och förståelse för hur förändringsflöden bör struktureras. I rollen kommer du att arbeta nära ett team bestående av IT-tekniker samt en expert på IAM, så den tekniska nivån på jobbet är inte lika djup, men en grundläggande teknisk förståelse är nödvändig för att kunna definiera och organisera roller i företaget. Arbetet kommer i första hand att ske på plats hos RSG. Erfarenhet av IAM (Identity and Access Management) är meriterande, men om du saknar denna kunskap kommer du att få handledning. Rollen: Som person är du strukturerad, metodisk och har en stark kommunikativ förmåga. Du förstår hur IT-enheter fungerar i praktiken och kan omvandla tekniska begrepp till ett mer tillgängligt språk för andra. I denna roll kommer du att fungera som en länk mellan verksamheten och IT, vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa att flöden fungerar smidigt och att du söker lösningar på eventuella problem. Du trivs med att identifiera och åtgärda hinder och är drivande i att hitta hållbara lösningar. Motgångar motiverar dig snarare än att stoppa dig – du ser dem som en möjlighet att hitta nya vägar till framgång. Sökord: Active Directory, IAM, Identitet och Åtkomst, Roller, Rollhantering, Projektledning Krav: Erfarenhet av IT-infrastruktur och Active Directory. Erfarenhet av processer och projektledning/koordination. Mycket god kommunikativ förmåga på svenska (i tal och skrift). Meriterande erfarenheter: Tidigare erfarenhet inom IAM (Identity and Access Management). Erfarenhet av att arbeta med större offentliga organisationer och deras processer och rutiner. Vi erbjuder också bra lön och förmåner för rätt person. Om detta låter intressant, och du passar in på beskrivningen - då vill vi gärna prata med dig och berätta mer! Ansök genom att skicka in ditt CV till [email protected].
Vi söker en IT-specialist till myndighet inom det svenska kraftsystemet Tjänsten är på heltid, och säkerhetsprövning krävs Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, kostnadseffektivt och miljöanpassat - idag och i framtiden. Den drivs i form av ett statligt affärsverk, och har idag drygt 1400 anställda varav majoriten arbetar på huvudkontoret i Stockholm. Myndighetensöker en IT-specialist, inom IT-övervakning med inriktning på observerbarhet, till det team som arbetar med att förvalta de centrala IT-övervakningsplattformarna till stöd för övriga IT-förvaltningar och utvecklingsprojekt. Bland våra IT-övervakningsplattformar ingår bland annat Observatorium.io (thanos, grafana, loki). Uppdraget omfattar både arbetsuppgifter av mer koordinerande och planerade karaktär samt mer praktiska och operativa arbetsuppgifter som sker hands-on i våra plattformar och system. Myndigheten söker dig som är som har god erfarenhet inom området och kan med dina erfarenheter bidra till utvecklingen inom området. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bl.a. Vidareutveckling – av de centrala observerbarhets- och monitoreringsplattformarna. Hantera incidenter och problem - analysera och lösa problem och incidenter samt bistå i framtagande av instruktioner för t.ex. incidenthantering. Detta i nära samarbete med 24/7 systemövervakningsfunktionen inom samma enhet. Specialist - agera specialist och vara primär kontaktväg för systemspecifika frågor. Generell support - support och stöd till andra system, verksamheten och externa parter. Genomföra ändringar - hantera beställningar enligt gällande processer och genomföra ändringar i systemen i enlighet med myndighetens changeprocess. Underhålla och genomföra nödvändiga uppgraderingar. Dokumentation - arbeta tillsammans med teamet för att säkra god förvaltningsdokumentation och specificera de tekniska krav som ställs på lösningarna. IT-säkerhet - arbeta med frågor rörande IT-säkerhet för att säkerställa hög tillgänglighet, kvalitet etc. Krav (OBS, obligatoriska) Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att installera och konfigurera med Grafana, Prometheus, Thanos och Loki Minst 3 års arbetslivserfarenhet arbetat med att förvalta och utveckla applikationer på OpenShift eller annan Kubernetes Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom GitOps baserade arbetssätt: Argo CD eller Flux Minst 3 års arbetslivserfarenhet i IT-miljö med höga krav på säkerhet och kvalitet Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med Helm. Meriterande Minst 3 års arbetslivserfarenhet av agila arbetssätt Minst 3 års arbetslivserfarenhet av installation och konfiguration av KeyCloak och ADFS Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att installera och konfigurera med Tempo och Observatorium APIMinst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med APM (Application Performance Management) produkter Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med Open-telemetry (tex Mimir eller Grafana Enterprise) Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Do you have a passion for data management and a strong background in the pharma and life sciences industry? Are you experienced in clinical data management, business process mapping, and Agile development? Do you possess excellent communication skills and a knack for problem-solving in complex analytical and technical challenges? If so, this role might be the perfect opportunity for you! AstraZeneca's R&D Data Office is an industry-leading enabler of data and AI strategy. The Data Office provides data services, technology, and data products, supported by data and AI policy and governance, to unlock the value of data that drives innovative science. The Data Office's Data Products and Platforms Team is responsible for the end-to-end hosting, processing, and management of study and patient data, including clinical, imaging, and omics data and associated study information, to enable cross R&D use. They ensure data is "FAIR" (Findable, Accessible, Interoperable, and Reusable) and managed appropriately. Accountabilities You will manage sharing constraints of the data, focusing on both completed studies and proactively preparing studies that have readout. This involves handling the sharing constraint on a study and product level. Within the team, you will work autonomously, supervising others as needed, to ensure that the right study patient content is available to downstream users and is appropriately managed. Your responsibilities include responding to and performing requests for study patient data services, leading a team reviewing study information, protocols, informed consent forms, and product legal aspects to understand how data can be used from an ownership perspective. You will oversee automated flows into systems and catalogues, plus manual data stewardship and management tasks. Introducing processes, ways of working, and implementing best practices while supporting tool development to automate work will be core parts of your role. You will take a strong customer focused approach and achieve outcomes for requesters by contributing to the development of structured measures of operational activity (e.g., operational metrics on data utilization) and using this information to improve study patient data services continuously. When changes to processes are commissioned, you will ensure they are appropriately documented, versioned, and applied. Throughout these processes, you will align ways of working with associated data policies and standards to help manage data risks, such as data privacy risk. A background in pharma and familiarity with the setup, conduct, and data management of a clinical study will be beneficial. A core capability will be switching from reactive work to proactive planning to ensure work is done upfront and reduces lead times. Essential Skills/Experience You have 5-7 years of demonstrating experiences in: * Clinical data management, data analyst or business analysis role aligned to data and information management with practical examples of performing data analysis, data management or data processing according to gathered requirements * Business process mapping expertise: using as-is and to-be process mapping and ability to author requirements or other structured technical documents including supporting others in requirements analysis and data management activities * Business Acumen (pharma and the life sciences): Understanding of the business domain (clinical studies and products) and industry trends, enabling effective decision-making and alignment of analytics initiatives with business goals with special areas of GDPR, legal right of data and the ethical aspects of use of patient data You also have: * A university degree in Computer Science, Data Management or other relevant subject area (Pharma, R&D, Finance, HR etc) and cross-trained or equivalent number of years of experience * Excellent communication skills and ability to build strong relationships * Experience of running projects in a GxP regulated environment * Problem-solving: Ability to identify and resolve complex analytical and technical challenges, ensuring the accuracy and reliability of analytics solutions * Travel - willingness and ability to travel domestically & internationally * Ability to prioritise effectively Desirable Skills/Experience * Post-graduate degree in IT or Data Management * Experience of achieving tangible and acknowledged value in a similar position and scale of challenge and opportunity * Hands-on experience from Agile development, preferably in a business context * Knowledge of Drug Discovery and Development practice from RD * Strong Change Management track record * Experienced project manager with a great understanding of the project phase and the connection between classic project management and Agile ways of working * Professional qualification in a specific subject area including Data Management or IT business analysis At AstraZeneca, we are committed to making a difference by fusing data and technology with the latest scientific innovations to achieve breakthroughs. Our inclusive environment encourages curiosity and creativity, allowing us to explore without limits. We unite diverse global knowledge from academia, biotechs, and industry to create significant impacts on disease. With opportunities for continuous learning and growth, we push the boundaries of science to deliver life-changing medicines. Join us in our mission to follow the science and explore new frontiers! Apply now! Welcome with your application no later than December 16th, 2024.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 93 jobb