Säkerhetsarkitekt till IT-avdelningen

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Växjö kommun har en bred, spännande och i flera delar samhällskritisk verksamhet som på olika sätt berör alla oss som lever och verkar i kommunen. Verksamheten utvecklas hela tiden och nya tekniska lösningar är en viktig möjliggörare för den utvecklingen. Men med det ökar också beroenden till de tekniska lösningarna. Det är en utmanande balansgång mellan nya smarta lösningar, ett allt oroligare omvärldsläge och en ökande reglering. Det kräver ett systematiskt arbete där du som säkerhetsarkitekt har en nyckelroll som sammanhållande länk i arbetet med både IT- och informationssäkerhet. Vill du jobba med att säkra samhällsviktig verksamhet i en stor organisation med moderna säkerhetslösningar - då är det kanske dig vi söker! Som säkerhetsarkitekt driver du vårt arbete med IT- och informationssäkerhet framåt. Du ingår i en grupp av arkitekter och arbetar nära vårt interna säkerhetsteam och externa SOC. I din roll är du ett stöd till våra verksamheter i deras arbete med informationssäkerhet och du ingår i koncernens centrala krisledning. Du arbetar strategiskt med vår målarkitektur där du synliggör hela det pussel som säkerhetsarbetet innebär, riskhantering, hur området bör utvecklas och vad som krävs för att ta oss dit. Ibland initierar och driver du sådana initiativ, ibland är du med som ett stöd. Med din kompetens är du ofta rådgivande till verksamheterna och deltar exempelvis i informationssäkerhetsanalyser. Du arbetar även operativt med olika utredningar och särskilda händelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill jobba med att säkra kontinuiteten i verksamheter som är kritiska både för samhället i stort och för enskilda individer. Dig som vill jobba brett med både IT- och informationssäkerhet, men där du i din roll som arkitekt utgår från en god förståelse för hot och tekniska lösningar även om arbetet i rollen berör även andra aspekter. Där du jobbar med allt från hur vi identifierar hot och sårbarheter, hur vi skyddar oss, hur vi upptäcker incidenter och hur vi agerar till hur vi återställer och återgår till normal verksamhet om något händer. Du har flerårig erfarenhet kring IT-säkerhet i en Microsoftbaserad infrastruktur samt bred förståelse kring säkerhet i nätverk, klient, servermiljö och molntjänster. Du har erfarenhet som tekniker och förstår hur man jobbar med driftnära processer och incidenthantering. Erfarenhet som arkitekt är meriterande. Du har erfarenhet av informationssäkerhet och en förståelse, men framförallt ett intresse, för hur reglering såsom NI2 och GDPR påverkar vår leverans till en samhällsviktig verksamhet. Av andra beskrivs du som nyfiken, analytisk och strukturerad. Du är intresserad av ny teknik och tar eget ansvar att hänga med i utvecklingen. Det är naturligt för dig att samarbeta och bygga goda relationer. Du förstår vikten av systematik i säkerhetsarbetet och erfarenhet av standarder som ISO 27001 är meriterande. Du stödjer på ett engagerat och pedagogiskt sätt dina kollegor och du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du ser ständiga förbättringar och lärande som en naturlig del av arbetet. Som person är du trygg och stabil med god integritet. Du hanterar känslig information och ärenden på ett korrekt sätt och förstår vikten av sekretess. Du skapar och underhåller goda relationer med både kunder och leverantörer samt har ett serviceinriktat förhållningssätt till alla personer du samarbetar med. Växjö kommun är en arbetsplats där vi strävar efter att spegla samhället omkring oss och vi ser därför gärna sökanden från alla delar av samhället som kan ge avdelningen en bred mångfald i alla avseenden. Tjänsten är säkerhetsklassad. ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Product Owner, SaaS (full-time, m/f/d)

At Nexus, part of French IN Groupe, we secure the new society that emerges in the ever-expanding world of digitaltransformation. By challenging ourselves to go further and do better, we’re developing technology for high-demand global clients. Nexus’ Smart ID solutions and IoT platforms are changing how we perceive trusted identities. Do you want to be a part of our journey? Maxime Sibille, our Product Manager for GO Services is looking to strengthen the team with a talented Product Owner (m/f/d) to join our Stockholm office, alternatively our Karlsruhe office. This is a permanent position, and it is open to all applicants intending to relocate as soon as possible. If you thrive in tech and international environments this might be the right opportunity for you. Give your career a real boost by participating in the digital transformation of society while contributing to securing identities. What we offer you Be part of building our next-generation products. Get a huge impact on the company's transformation & business development. Join a fast-growing & transforming European company. Want to know more? Check out our value proposition: To work with us! What you’ll do at Nexus As a Product Owner (m/f/d), you own our SaaS product roadmap from discovery to market release, while maximizing the business value and product competitiveness. Responsibilities include but are not limited to: Vision & strategy Conduct basic market watch, understand market and competition. Understand, contribute, and challenge the product roadmap. Product definition Ensure internal/external communication and training. Collect, qualify, organize and prioritize business requirements. Feed the team with well-designed user stories with in-depth acceptance criteria. Ensure the technical fulfillment of the product, including dependencies, compliance, usability/UX, workflows, APIs, operations, limitations, tech needs, etc.). Product delivery Together with the Product Manager, help the development teams contribute, align, and execute the shared vision. Help the development teams by creating, grooming, prioritizing, and maintaining the feature roadmap/product backlog. Optimize development process. Deliver features within budget and resource allocation. Participate in scrum meetings, planning, reviews, and retrospectives. Lead business acceptance, and validate feature compliance to requirements. Ensure technical and product documentation is available and up to date. Business support Represent our product team in customer meetings. Support the sales team in RFP and assessment of new opportunities. Support the Product Manager, marketing, and sales teams by providing tech/use case/design material. Proactive contribution to product team governance and animation. About you We believe you are business-oriented. You enjoy driving changes and taking the initiative. You are great at problem-solving. You like to cooperate and work with different stakeholders. You are an excellent communicator on all levels of the organization. You can influence cross-functional teams without formal authority. Qualifications You have a Master's degree or equivalent experience. A technical background as well as experience in SaaS or Software developmentmanagement is a plus. Experience in product ownership and management skills is preferred. Excellent written and verbal communication skills in English. Swedish language skills are a plus. Ability to travel within the EU occasionally. Not sure you meet 100% of the qualifications? At Nexus, we understand that experience comes in many forms. We’re dedicated to adding new perspectives to the team - so if your experience is this close to what we’re looking for, please consider applying. About your CV and the Process You will not be asked to do a two-day assignment as a skill assessment, we do real-time tech interviews together with the team and we do not require you to apply with a resume/CV. Who has an updated resume anyway? Please upload your CV in English. Background check Transparency, security, and trust are the core of our company; therefore, the final candidate will be subjected to a background check before training. Nexus is an equal opportunity employer. We truly believe in being ONE Nexus. You are welcomed at Nexus for who you are, no matter where you come from or what you look like. Our technology is for everyone, and so is our workplace. So, bring us your personal experience, your perspectives, and your background to thrive, collaborate, and be forward-thinking! It’s in our differences that we will find the power to keep innovating the way we secure the world.

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
AI Solutions Engineer till Avoki

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med Avoki? Avoki är ett framstående konsultbolag med fokus på innovativa tekniska lösningar. Med en växande portfölj av AI-baserade produkter och tjänster, strävar vi efter att ligga i framkant av teknologisk innovation och kundvärde. Vi står inför en spännande tillväxtfas och söker nu en AI Solution Engineer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där innovation och ansvarstagande är avgörande för vår framgång. Vi söker därför dig som är engagerad,ansvarsfull och har ett stort intresse för och fokus påinnovativa tekniska lösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utveckling av AI-lösningar: Vara med och utforma, utveckla och implementera AI-lösningar i Azure samt i egen hosting. Drift och övervakning: Övervaka prestanda, felsökning och skalning och optimering av AI-applikationer i Azure. Microsoft 365/Azure: Vidareutveckla befintliga och nya tjänster. Samarbete: Arbeta tätt ihop med AI-Teamet för att förverkliga produktspecifikationer och krav. Teknisk support och produktförbättring: Erbjuda teknisk support till kunder och interna team med fokus på Avokis tjänster, AI samt Microsoft 365-lösningar. Ansvara för driftsättningar med kund, övervakning av driftsstatus och underhåll av tjänster, samt använda erfarenheterna från support och driftsättningar för att kontinuerligt förbättra och vidareutveckla våra tjänster. Utveckling: Fortlöpande självstudier och fortbildning för att hålla sig uppdaterad med de senaste teknologierna och bästa praxis inom AI och molnutveckling. Din profil/kvalifikationer Utbildning: Relevant högre utbildning inom datavetenskap, AI eller liknande. Erfarenhet: Tidigare erfarenhet av utveckling inom Azure och/eller AI. Tekniska färdigheter: Djupgående kunskap inom ett av följande områden är meriterande: Azure, AI-teknologier och Microsoft 365. Språk: Flytande i svenska och engelska. Personliga egenskaper: Självgående, problemlösare, goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team. Vad erbjuder vi dig? En dynamisk arbetsmiljö med passionerade kollegor. Möjligheten att arbeta med banbrytande teknik och innovation samt att avancera inom området. Utvecklingsmöjligheter inom ditt expertisområde. Generösa förmåner Flexibla arbetsplatser mellan remote samt kontor Uppsala/Stockholm. Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen tas ned. Du kan läsa mer om oss häravoki.com

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Senior Business Demand Architect

Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 21 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system. Job Description We are now looking for a Senior Business Demand Architect supporting our sales businesses in Customers & Solutions Region Nordic! In Customers & Solutions we offer fossil free electricity and services to our Business- and Consumer sales customers. Digitalization is one of our most prioritised areas and we are now looking for a Senior Business Demand Architect to take responsibility and leadership in our transition to become fully digitalized. Responsibilities As an Senior Business Demand Architect you will be part of strategic projects like setting the Region Nordic IT strategy, planning and documenting the future IT landscape, monitor, inventory and evaluate our operational applications and systems. You are responsible for all IT development is done according to Vattenfall´s standards and following our ambition to rationalize and converge to our future IT landscape. You will have a dynamic role where you spend your time planning for our future IT landscape and contribute in projects and assignments for our operations. In project and assignments you represent good practice from IT perspective, Vattenfall standards and supporting in evaluating development alternatives. Your key activities Deeply involved in the strategic work with focus on how the business strategy impacts the IT landscape and what capabilities will be needed to meet the future challenges and needs. Secure the overall holistic view of the IT landscape and secure that it is future proof and meets all units both short and long term needs in an effective way (both from a functional and cost effective point of view). Understanding new technology and how business can benefit from IT (AI, ML, RPA, Cloud etc). Understanding of the business needs and how to turn them into IT requirements. As Senior Business Demand Architect you participate in projects and new developments to secure the solutions fulfill the business needs and also follows defined strategy and guiding principles from both business and IT. Support business in IT related questions. Performing architectural reviews of new IT solutions to secure alignment with Vattenfall overall IT strategy and principles. Participate in Vattenfall common forums concerning IT to secure exchange of knowledge and experience as well as reuse of smart solutions and other possible synergies. Responsible for maintaining the overall documentation of the IT landscape for Region Nordic (e.g. document, maintain and secure high quality of the documentation of our systems). Work closely with security and IT around to secure high level of information- and IT-security as well as regulatory compliance (e.g. GDPR). Qualifications Our ideal candidate We are looking for a Senior Business Demand Architect who has minimum 10 years of experience within IT. We believe that you have good understanding of utility business processes and their IT landscape. Moreover, you have strong communication skills and can communicate with different levels in the organization. You know how to combine and balance stakeholders’ interests and are not afraid to take decisions to ensure output is being realized. We believe that you are dedicated to your work and enjoy being in an ever-changing environment and work under pressure when needed. Good understanding of the utility- and electricity business. Long experience of working with IT in a business context (min 5 years, preferably 10 years). Deep experience in business and IT architecture, covering both process, information and system view. Understanding and experience of agile methods and way of working. Other qualifications Fluent in Swedish and English in written and spoken. Strong skills in Enterprise Architecture, experience in Solution/application architecture is not mandatory but a welcome “plus”. Ideally, understanding of Swedish security regulations to ensure critical data is adequately protected, but at least confident in addressing security aspects into architecture work Master’s degree with 10 years of experience in IT Additional Information Our Offer We offer a challenging and international work environment and the possibility to work with some of the best in the field. You will be working in interdisciplinary teams and you can always count on support from committed colleagues as ‘Ask and Share’ concept is essential for the way we work. We offer attractive employment conditions (smart working, flexible working hours and a good-work-life balance) and opportunities for personal and professional development. Click here for further information. Location: You will be placed in our office in Stockholm (Solna). For more information For more information about the position you are welcome to contact hiring manager Leif Sjöberg, +46703229045. For more information about the recruitment process you are welcome to contact our recruiter Cecilia Wijkman, [email protected] Trade Union representatives in Sweden via Vattenfall´s switchboard +46 8 739 50 00.Rolf Olsson (Akademikerna) Cecilia Bodin (Ledarna) Mikael Mukka (SEKO) Jens Morell (Unionen) We welcome your application no later than May 12th 2024. We kindly request that you do not send applications by any means other than via our website. At Vattenfall we are convinced that diversity contributes to build a more profitable and attractive company and we strive to be a good role model regarding diversity. Vattenfall works actively for all employees to have the same opportunities and rights regardless of gender, ethnicity, age, transgender identity or expression, religion or other belief, disability or sexual orientation. Click here for further information. The security of Vattenfall and its employees is essential. For that reason, a pre-employment screening will be part of your recruitment process.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Product Specialist to Axis Communications

Do you have experience of working as a Product Specialist and are looking for an exciting role with great possibilities to grow, learn new things and make a difference? Then we have the right position for you! As Product Specialist for Access Control, you will work in close collaboration with the product manager for this area. You will belong to a team of Product Specialists, where you will share knowledge, cooperate to solve customer problems, drive competence, and educate the different regions. You will also work closely with dedicated teams in R&D to develop new products and take care of those already available on the market. In this position, you will be responsible for managing the existing hardware products in the Access Control portfolio and provide valuable input to new product projects. As being a technical expert of the products, you are expected to provide market feedback on customer needs and issues to the Product Manager as well as R&D. In your role you will cooperate with many different parts of the organization, interacting with support and sales engineers across the world, external suppliers, partners, and customers. Your work can be divided into the following areas: - Solve customer cases: Solve and prioritize support cases of a high complexity, either on your own, or in close cooperation with Axis engineers or external suppliers. - Drive competence: Owns the internal and external product information pages and writes technical notes, FAQs, and white papers, create training materials, run product training sessions, and create self-help content for customers. - Maintain and develop product functionality: Identify new requirements and areas which cause problems, plan for new functionality, maintain existing product functionality, assist in pre-sales issues, etc. - Take part in the development of new products/functionality, as an expert on customer needs, expectations, and requirements. This includes involvement in internal projects, product documentation and meetings with external partners and suppliers. This is a full-time position that will start as soon as we find the right person. During this period, you will be hired by StudentConsulting but work on assignment for Axis. You will work from Axis headquarters in Lund during regular working hours, Monday to Friday. Din profil We believe you have: - A relevant university degree and some years of experience in relevant fields or equivalent. - Knowledge in IP connected products in Computer Networks. - A pedagogic approach, both spoken and written, when explaining technical matters. - A deep understanding of technical matters – knowledge of embedded systems where hw interacts with sw, preferably experience of troubleshooting and product evaluation. - Experience from working in development projects and of creating training materials. - Interest in and experience of documentation, including creating educational videos, reviewing manuals and guides, internal support documentation etc. - Excellent English skills, written and verbal. Swedish language skills are not essential, but a distinct advantage. We are looking for a driven and structured individual with HW experience of embedded systems and talent in problem solving. We believe you have a service minded attitude and practical when it comes to technical matters, as you will need to do hands-on product testing and product evaluation. Technical knowledge and experience from installing and working with IP based Access Control solutions is required. You have great social skills and an ability to manage and perform in a multi-cultural environment with international contacts. You are always open to customers and colleagues, contributing to a good team spirit and a productive environment. If you believe that you will be the right person for this position, then we are very happy to receive your application! We will handle the incoming applications as we receive them. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Operations Planning Manager -SW Execution Planner

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Operations Planning Manager – SW Execution Planner We Are People Who Want To Make a Difference.   Everything we do starts with people. It’s what makes us different from all other car companies. If you share our belief in the power of people and our enthusiasm for human-centric innovation, you will thrive together with brilliant, like-minded colleagues who are committed to making a true difference.   Who we are  At the Software Engineering Office, we are responsible for the execution of the complete SW deliveries and activities within Engineering.  We secure the program for complete SW and own the Software execution plan. We ensure and run the development of all associated PMTi and assurance processes. We are a team focused on SW execution and operations, and a part of that is to ensure we have containable plans both short-term and long-term. We have a common mission to support the organization in decision making and we support the daily work with planning and advising in planning logic. You will join a team with great culture and collaboration and gain exposure to stakeholders and managers all over the Volvo Cars Software community.   The team is managed by Joakim Behrendt, the Engineering Manager responsible for Process & Operations at the SW Engineering Office. What you’ll do We are now looking for a new team member to create high-level planning for our software over time, detailed execution plans in the near term, support the organization in establishing SW and system development plans, and be a part of the continuous development work of our Software Execution Plan.  Who you are Competence is important, but personality is key! To thrive in this position, we believe you are a person with a positive mindset with capabilities to challenge the impossible. You have a demonstrated good work ethic creating solutions and building the information flow and networks needed. If we ask former colleagues, they will likely also describe you as highly motivated, curious, and structured. To land well in the role, you should have roughly 5 years of experience working within software development, integration, and release planning from large-scale SW programs. Additionally, you should be familiar with both agile working methods and agile project leading as well as traditional project, waterfall models.  What to know more? We hope so We are curious about what you think about the future. Would you like to know more about our R&D and the role?   To apply, please register your profile at our career site and attach your application documents as soon as possible since recruitment is ongoing.   Please note that applications by e-mail will not be accepted due to GDPR. As we use our own channels for recruitment, we respectfully but strictly decline to be contacted for any offer of recruitment assistance from external companies.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Digital Transformation Leader

Brinner du för att skapa digitala strategier och lösningar? Vill du vara i ett team där du får vara med att forma och påverka verksamheten i dess tillväxt tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet kanske du är vårt nya tillskott till vår expanderande enhet Smart Industries. Vänta inte med din ansökan, urvalet pågår! Hur ser rollen ut? Smart Industries är ett starkt växande område på Nexer Group i Göteborg där vi erbjuder rådgivningstjänster och agerar digitaliseringspartner genom att definiera strategier, utveckla affärer och effektivisera verksamheter i nära samarbete med våra kunder. Vi har en bred kundgrupp inom fastighet, tillverkning, energi och logistikbranscher. För framtida uppdrag söker vi Digitala transformationledare där du både får vara med och utveckla enheten ihop med dina kollegor och agera expert i olika digitaliseringsprojekt. Du arbetar som rådgivare i följande uppgifter; Processkartläggning och modellering Ta fram strategiförslag på teknisk implementeringslösning tillsammans med lösningsansvariga, leverantörsutvärderingar & jobba med relevanta partners Införsäljning av rådgivningstjänster och lösningar Bistå under leverans och implementering Långsiktiga kundrelationer med uppföljning och kundvård Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet inom tex fastighet, tillverkning, energi eller logistikbranschen där du arbetat med strategier, projekt och lösningar med fokus på digitaliseringsfrågor. Du drivs av att skapa kundvärde och känner dig trygg i konsultrollen. Affärssinne är en självklarhet för dig och du hjälper till med att leta efter nya affärsmöjligheter, hitta nya smarta lösningar och får verksamheten att växa. Du har lätt att röra dig på olika nivåer i företag genom att förstå och prata tex teknik, ekonomi och affär på ett sätt som skapar förtroende och bygger relationer. I botten ser vi att du har en relevant högskoleutbildning inom tex teknik. Det är meriterande om du har tidigare konsultbakgrund och exempelvis erfarenhet inom IoT, AI, 5G eller Data Analysis. Är vi rätt för dig? Om du söker ett entreprenöriellt och framåtlutat bolag med en familjär stämning som dessutom ger dig goda förutsättningar till kompetensutveckling, kan vi vara rätt för dig! Inom affärsområdet Smart industries får du även möjligheten att vara med och kreativt påverka den fortsatta expansionen av området. Du jobbar med kompetenta kollegor med erfarenheter ifrån olika branscher med ett gemensamt brinnande intresse för digitaliseringtjänster, och där vi alltid har inställningen “laget före jaget”. Vi delar med oss utav kunskap och ser dessutom till att ha roligt på jobbet. AnsökanVarmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi kan inte hantera ansökningar via mail, men du som har frågor om tjänsten får gärna kontakta Martin Lundkvist: [email protected]. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Nexer som arbetsgivare Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag. Vår kultur Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Verksamhetsutvecklare inom IT och välfärdsteknik med chefsansvar

Förvaltningskontoret, Sektor Välfärd Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens IT-lösningar och välfärdsteknik inom sektor Välfärd. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare med chefsansvar driver du det strategiska arbetet med att utveckla IT och välfärdstekniska lösningar för våra kunder. Du ansvarar för det löpande och strategiska arbetet kring effektivisering och kvalitetssäkring inom våra olika vård- och omsorgstjänster. Du samverkar med andra verksamheter både inom och utanför organisationen för att bidra till utveckling. Du håller dig uppdaterad på vad som är på gång inom området genom omvärldsbevakning och vägar utmana med nya ideer och förslag utifrån verksamhetens behov nu och framåt. Du är systemförvaltare för våra verksamhetssystem och ansvarar för det strategiska arbetet kopplat till dessa. Du kommer att vara chef för de medarbetare som jobbar med IT-samordning, IT-administration och välfärdsteknik, en enhet med 7 medarbetare. Du kommer att arbetsleda det operativa arbetet med IT-stödet och välfärdsteknik inom sektor Välfärd. Som chef ska du leda, motivera och skapa engagemang och delaktighet inom din enhet för att nå gemensamma mål utifrån sektor Välfärds behov av stöd och utveckling inom välfärdsteknik och olika verksamhetssystem. Du har arbetsmiljöansvar och budgetansvar. Du ingår i ledningsgruppen för kvalitet, utveckling och stöd och jobbar nära ledningsgruppen för sektor Välfärd. Vi söker dig som Har en högskoleutbildning i systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom välfärd och har du dessutom erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och projektledning så ser vi det som meriterande. Det är en fördel om du har tidigare chefserfarenhet. För att lyckas i tjänsten bör du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Rollen som verksamhetsutvecklare med chefsansvar ställer höga krav på kunskap, förståelse och ett stort engagemang för de utmaningar och behov av utveckling som sektor Välfärd står inför inom välfärdsteknik och olika verksamhetssystem samt IT-lösningar. Som person behöver du kunna ta ett stort ansvar, ta initiativ, nå uppsatta mål och vara prestigelös. Kunna arbeta självständigt, systematiskt och effektivt, samtidigt som du har förmåga att samarbeta och skapa delaktighet och engagemang. Du har god förmåga att se strukturer och helheter och har ett strategiskt tänk. Kvalitetsutveckling är en naturlig del av din vardag. Du har förmågan att driva frågor enskilt, men du har även god förmåga att arbeta i grupp/team. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Notera att även resultat på arbetspsykologiska test eller arbetsprover behöver vägas in här. Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen så vänta inte med att skicka din ansökan. Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Välfärd fokuserar vi på vuxna personer över 20 år. Sektorn samlar de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att stärka vuxna och äldres egna resurser så att det kan leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt under livets alla faser. Här arbetar cirka 1100 medarbetare som möter människor i olika livssituationer genom sina yrkesroller inom exempelvis vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård, LSS-boende, socialpsykiatri, beroendecenter och försörjningsenhet.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Talangprogram på Vattenfall

Vill du vara med och forma framtidens smarta energisamhälle? Starta karriären som utvecklarepå Vattenfall och var med och led utvecklingen framåt inom ett område som verkligen gör skillnad! Nexer Tech Talent och Vattenfall startar i augusti 2024Vattenfall SAP Tech Program– ett ettårigt talangprogram riktat mot nyutexaminerade techtalanger.Genom att börja din karriär i ett talangprogram får du den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv. Programmet har sju platser och du kan söka till följande roller: SAP Basis Administrator Applikationskonsult (tillsatt) Utvecklare (tillsatt) Att jobba med tech på VattenfallSom deltagare i Vattenfall Tech Program blir duen del av ett mångsidigt team som gemensamt arbetar mot målet att utveckla och säkra fossilfri energiförsörjningen. Teamet du kommer att ingå ifokuserar på SAP-utveckling ochbestår för närvarande av nio anställda och cirka 20-25 konsulter, med roller som inkluderar applikationskonsulter och utvecklare. Som utvecklarekommer du att primärt arbeta med SAP-utveckling. Den varierade arbetsdagen innefattar allt från kundmöten till att analysera kravspecifikationer, supportera och lösa olika problem. Rollen somapplikationskonsultär snarlik, mendär tyngdpunkten ligger på konfiguration snarare än ren utveckling. Som SAP Basis Administrator kommer dustödja deras team med drift och konfiguration av SAP-system. I rollen får du chansen att delta i tekniska projekt och uppgraderingar samt säkerställa att SAP-landskapet fungerar smidigt. Du kommer att lära dig att analysera arbetsbelastning och optimera prestanda för SAP Basis och databaser som Oracle och HANA. Genom samarbete med integreringsteam bidrar du till att säkerställa anslutningen till omgivande system och att SAP-lösningarna har hög tillgänglighet. Rollen ger även en introduktion till datacentrets infrastruktur och inkluderar deltagande i jourrotation för akutsituationer. Detta är en perfekt möjlighet för dig som är nyfiken på SAP-teknik och vill börja din karriär inom området. Parallellt med ditt arbete kommer du gå ett utbildningsprogram inom SAP i kombination med utbildning inom soft skills till exempel personligt ledarskap, gruppdynamik och Sustainability Management. Rollerna är placerade iRinghals. Läs mer om programmet och rollerna här. Talangprogram – bryggan mellan studier och karriär Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. Vi skräddarsyr talangprogram som ger en sömlös övergång mellan studier och karriär där arbete kombineras med utbildning, handledning och sociala aktiviteter. Som deltagare i ett talangprogram kommer du att vara anställd hos Nexer Tech Talent men ha en roll på Vattenfalli Stockholm/Ringhals. Du blir en del av en grupp talanger som alla deltar i ett skräddarsytt utbildningsprogram där ni månadsvis får möjlighet att utveckla och fördjupa era tekniska kunskaper i kombination med utbildning inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en mentor hos Vattenfallsamt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av talangprogrammet är intentionen att du erbjuds en anställning hos Vattenfall. Vi söker dig som: Är i början av din karriär och har en minst treårig kandidatexameninom IT. Har ett intresse för SAP. Som person är lyhörd och kan förstå den större helheten. Du bör vara social och framåt och vara personen som driver påolika arbetsuppgifter. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Ansökan Talangprogrammet startar iaugustioch riktar sig till dig som är klar med din utbildning. Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Michopå [email protected] Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att säkerhetsprövning genomförs innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest och alkoholtest. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent

19 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Growth Product Manager

Small businesses are 99.8% of all enterprises in the world and the backbone of the economy. But, far too much time and money is spent on administrative tasks that don't create value. Bokio is unique as it’s the only product that offers automation of Banking, Accounting and Taxes in one place. We make sure our users understand their finances and have the right tools to make the best decisions for their businesses. Sounds exciting? Join the team and help us make an already awesome product even better! As a Growth Product Manager, you will own and define the vision and roadmap for our growth team. You will be part of a cross-functional product team with designers and developers. Your team will be focussed on trial to premium conversions and activation metrics like the “Aha” Moment. You’ll connect marketing traffic to product features. Your metrics are directly connected to revenue goals. In a bit more detail, your tasks will include: Develop and execute growth strategies to increase user acquisition, engagement, retention and monetisation. Collaborate with product, marketing, and sales to develop and optimize user acquisition and conversion paths. Communicating and promoting the vision to create excitement and keep motivation high within the team. Leading product discovery and validation, including data analysis, user research and testing, prototyping and competitor analysis. Defining goals and measurable outcomes in line with Bokio’s business priorities and aligning stakeholders in product. Developing and maintaining the product roadmap and backlog, and ensuring alignment and effective collaboration with other product teams. Who you are Very strong problem solver - as comfortable with qualitative input from customer interviews as you are crunching through quantitative metrics. You have good business judgment and are able to translate business priorities to product implications and customer value. Communication is one of your strengths, and you can get your message across with engineering, design, business development or other stakeholders. You are comfortable making and communicating tough decisions to other teams, management and stakeholders across the organization. You have at least 2-3 years of experience in product manager roles, preferably from fast-growing software companies. Experience from running your own company and/or from accounting industry and/or fintech is a big plus. Location We have a Hybrid work model with remote ~3 days/week and ~2 days on-site at our office in central Gothenburg or Stockholm. Life at Bokio We have created a culture at Bokio where empathy, diversity and courage are front and centre. At Bokio you work with the best colleagues in a fun environment, where you have large freedom and equally large responsibilities. This is a chance to be part of an exciting scale-up with plenty of opportunities for personal growth and career development, frequent social activities and good benefits. Check it out here. Interested? Are you the one we are looking for? Or, do you know someone who would be a perfect fit? Let them know!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024