Kundtjänstchef

Sök bland 28 lediga jobb som Kundtjänstchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chef Workforce Management Sverige

Chef för Workforce Management Sverige till If If har kundcenter i tre delar av sin organisation; Skadecenter inom skadeavdelningen, Kundcenter & Extern försäljning inom Affärsområde Privat, samt Business Center inom Affärsområde Kommersiellt. Alla kundcenter strävar efter att erbjuda utmärkt service till våra kunder och att uppfylla Ifs löfte om att vara ”Vid din sida”. De olika avdelningarna har liknande förutsättningar och arbetar med liknande fokusområden såsom medarbetarengagemang, effektivitet och nya krav relaterade till digitaliseringen av verksamheten. Workforce Management är därför en vital del i alla tre centren och är ett av områdena där mer gemensamma arbetssätt och ett mer strukturerat samarbete gynnar verksamheten på en övergripande nivå. Som ledare för Workforce Management Sverige kommer du att etablera en ny funktion inom If Sverige med målet att skapa en framstående enhet. Du kommer att sammanföra kompetens från befintliga team och bilda ett team som tillsammans sätter både kort- och långsiktiga mål samt en vision för WFM-funktionen i Sverige. I din roll kommer du att arbeta nära dina nordiska kollegor och kan komma att få ett nordiskt samarbetsansvar. Om rollen Som Ledare för Workforce Management Sverige leder du ett team på cirka 12 personer, inklusive en direktrapporterande ledare, alla placerade i Mölndal och Stockholm. Du blir en del av ledningsgruppen för det svenska kundcentret, rapporterar till Ledare för Kundcenter Sverige, med en matrislinje till Ledare för Skadecenter Sverige. I din roll kommer du att: Tillsammans med dina nordiska kollegor definiera strategisk inriktning och best practices för Workforce Management på företagsnivå. Förankra en gemensam målbild och karta för utveckling inom WFM-området i kund- och skadecentren och driva utvecklingen enligt denna karta. Harmonisera användning och utveckling av lösningar för kontaktcenter över enheterna. Skapa och underhålla en nordisk data- och rapportstruktur inom WFM-området. Implementera WFM-lösningar som möjliggör större flexibilitet i arbetstider för de anställda. Vem är du? Med många års erfarenhet av arbete med ledning inom Workforce Management ser du detta som ett verktyg för att erbjuda enastående kundservice, stärka chefer och skapa välbefinnande och engagemang hos medarbetare. Du brinner för vad trafikanalys, prognostisering och schemaläggning kan göra för att uppnå ovanstående och du har en beprövad erfarenhet av att driva förändringsprocesser i detta syfte. Du är även visionär, med erfarenhet av att måla den större bilden som sömlöst integreras i andra teams visioner och mål. Du är självmotiverad med en proaktiv inställning och utmanar dig själv att fortsätta utvecklas. Du har även: En akademisk utbildning eller motsvarande. Omfattande ledarerfarenhet och en ledarskapsfilosofi som omfattar starka värderingar och en sann tro på människors förmågor. Framstående kommunikationsförmåga. Du är känd för din förmåga att nå olika målgrupper, sätta en vision och inspirera andra att följa dig på den resan. Beprövade färdigheter i att bygga förtroende och goda relationer i organisationen du leder och förmåga att skapa väl fungerande samarbeten även med andra enheter. En outtröttlig nyfikenhet på nya möjligheter och lösningar. Vi erbjuder På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som anställd, förväntar vi oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Här är några av förmånerna med att arbeta på If: En inkluderande arbetsmiljö där alla är välkomna. Karriär- och utvecklingsmöjligheter hos det största försäkringsbolaget i Norden. Sociala aktiviteter samt en högkvalitativ professionell miljö. Möjlighet till hybridarbetsplats. Hälsofrämjande arbetsplats med bland annat friskvårdsbidrag och olika sportaktiviteter. Utmärkta försäkringsförmåner. Lunchförmån. Höga pensionsavsättningar. Nästa steg Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan. Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen. Vill du veta mer innan du skickar din ansökan kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

22 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Support Manager till Axentia Technologies AB

Är du en person som trivs i en roll där struktur, affärsmässighet och högt kundfokus är viktiga ledord? Vi söker dig som vill vara med och ansvara för- och driva utvecklingen av företagets kundvårdsarbete. Vad vi erbjuder? En trygg och trivsam miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor! Ansluter du till vårt team kan vi garantera både utmaning och utveckling i ett stabilt och expansivt bolag. Som Support Manager hos Axentia har du fullt personalansvar över medarbetarna på supportavdelningen och tillsammans bygger ni förtroendefulla relationer till våra kunder och tillser att de får ut vad som förväntas av våra produkter utifrån sina mål och behov. I ditt ansvar ligger att förvalta och vidareutveckla våra befintliga kund- och partnerrelationer och att skapa hållbara rutiner och processer kring företagets service- och supportarbete. Du ansvarar för att i vår supportorganisation, leda, organisera och planera vårt supportarbete på kort och lång sikt och motivera andra medarbetare att realisera största möjliga värde för våra kunder och verksamheter. I rollen är du inblandad i många stadier av kundrelationen och har en god överblick över kundens livscykel. Här fungerar du som en brygga mellan sälj- och supportteamen där stort fokus ligger på löpande god och proaktiv support, behovsanalys och merförsäljning. Rollen innefattar både operativt och strategiskt arbete kring att bibehålla och utveckla våra kunder och samarbetspartners. I rollen förväntas du att påverka och driva utvecklingen av våra arbetssätt och bidra till att vi arbetar strukturerat och effektivt och med högsta kundfokus i alla led. Du ansvarar för att våra kund- och leverantörsavtal efterlevs och att dokumentationen kring utförda tjänster och service är korrekt såväl externt som internt i våra affärssystem. Det innebär en tät kontakt med underleverantörer, kunder och partners för att säkerställa att samarbetena flyter som förväntat för alla inblandade. Främsta fokus i rollen är: - Långsiktig kund- och partnervård - Att leda och coacha dina medarbetare - Att främja Axentias varumärke och produkter - Proaktiv problemlösning I rollen har du tätt samarbete med hela den övriga organisationen och du kommer att vara en del av Axentias ledningsgrupp. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Mjärdevi Linköping. För att vara aktuell för denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi samt flera års erfarenhet av arbete med kund- och underleverantörsnära verksamhet. Du har tidigare vana av att ha arbetat inom support/eftermarknad och känner dig trygg i att tolka och hantera avtal. Du har också erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och att implementera processer och rutiner. Då rollen innefattar personalansvar ser vi att du har goda ledaregenskaper där du på ett tydligt och inspirerande sätt får med dig medarbetarna i rätt riktning. Den centrala delen i rollen är kundvård och du förväntas bygga förtroendefulla relationer till både kunder och underleverantörer. Vi ser därför att du har en stark kommunikativ förmåga och att du med lätthet och tydlighet kan kommunicera både internt och externt. Du har lätt för att sätta dig in i olika IT-system och har sedan tidigare vana av att arbeta i affärs- och ärendehanteringssystem. Vi har många internationella kunder vilket kräver att din engelska är flytande i tal och skrift. Talar du dessutom andra språk ses det som starkt meriterande. En stor del av rollen innebär att skapa struktur, varför det är viktigt att du trivs med att arbeta strukturerat, självgående och på ett ansvarsfullt sätt för att driva ditt och teamets arbete framåt. Det ges utrymme för att påverka och utforma rollen längs vägen och vi ser därför att du har ett stort eget driv och är resultatinriktad för att nå mål, både ur ett ekonomiskt och ett tekniskt perspektiv. Du tror på laget framför jaget och att ett gott teamarbete är vägen till lyckade resultat. Vi trivs med varandra, har roligt tillsammans och arbetar både för varandras individuella utveckling och för organisationens fortsatta framgångsresa. Varmt välkommen med din ansökan! Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas. Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Servicechef till gymnasieområde Lindholmen

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Serviceorganisationen för område Lindholmen ansvarar för lokal- och fastighetsfrågor, miljö, säkerhet, inventarier, lokalvård och vaktmästeri på områdets skolor. Områdesservicechefen leder serviceledningsgruppen där du ingår tillsammans med servicecheferna på Bräckegymnasiet, Center för språkintroduktion, Ester Mosessons gymnasium och Polhemsgymnasiet. I gruppen ingår också en administrativ enhetschef och en kökschef. Servicecheferna inom serviceorganisationen har ett delat ansvar för områdets gymnasieskolor och övriga verksamheter. I denna tjänst ingår ansvar för Lindholmens tekniska gymnasium. Serviceorganisationens personal på Lindholmens tekniska gymnasium hanterar två skolbyggnader och driver ett populärt café beläget i den nyare av de två byggnaderna. Utöver vårt huvuduppdrag ansvarar vi även för uthyrning till externa hyresgäster under verksamhetsåret. Rollen innebär regelbunden interaktion med externa kontakter, där Stadsfastighetsförvaltningen och Älvstranden Utveckling utgör två betydelsefulla samarbetspartners. Som Servicechef är det ditt uppdrag att upprätthålla, utveckla och följa upp verksamheten utifrån riktlinjer och uppsatta mål. Du jobbar nära skolledningen och du ingår i skolans ledningsgrupp. Vi ser fram emot att välkomna en Servicechef som är en drivande kraft inom sitt område, har förmågan att tänka kreativt samt förstår vikten av att se sin roll som en integrerad del i hela skolans verksamhet. Lindholmens tekniska gymnasium är specialister på att utbilda inom tekniska ämnen här finns metoderna, maskinerna och människorna. För att säkerställa effektiviteten och framgången hos vår serviceorganisation är det av central betydelse att du besitter teknisk kompetens. Du kommer att arbeta operativt för att service och funktionalitet på skolans maskiner och tekniska utrustning håller hög nivå. I din organisation ingår en servicetekniker och fyra lokalvårdare. Du har Inom din del av serviceorganisationen bland annat ansvar för personal, ekonomi, systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM) och systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Utbildningsförvaltningen erbjuder både friskvårdsersättning, cykelförmån och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid. KVALIFIKATIONER Du är högskoleutbildad inom teknik och har erfarenhet av arbete i ledande befattning för en serviceorganisation eller motsvarande med personal- och resultatansvar. Du har hög digital kompetens och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har god erfarenhet av att arbeta med lokalfrågor omfattande alltifrån tekniska frågor till avtalsfrågor. Du har god förmåga att organisera och skapa struktur i verksamheten. Du har en hög servicekänsla och förståelse för begreppet service. Du har erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete med ständiga förbättringar som bärande idé. Med resultatinriktat ledarskap entusiasmerar du dina medarbetare genom att sätta mål, delegera, samordna och följa upp resultat. Du är trygg i din ledarroll, är en god lyssnare och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du uppskattar olikheter hos dina medarbetare och är en förebild för andra. Du har ett demokratiskt förhållningssätt där samverkan är en viktig del. Som person kännetecknas du av engagemang, gott omdöme, uthållighet och god samarbetsförmåga med såväl medarbetare, personal, elever och övriga interna och externa samverkansparter. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Teamleader Sales Support till Leviat i Göteborg

Leviat is the world´s leading designer of engineered connection solutions. We are a trusted partner and an industry-leading innovator with a track record of success. We are home to a worldwide team of engineering, manufacturing, and product design experts focused on providing safe, durable, and dependable solutions to your company’s challenges. Formed in 2020 as a single organisation - Leviat brings together the expertise, resources and heritage of market-leading businesses including Ancon, Halfen, Meadow Burke and Plaka. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. As a CRH company, Leviat is part of the leading building materials business in the world. Leviat - https://www.youtube.com/watch?v=BPEQx21VOdA&t=26s Visit www.leviat.com for further information. Nu söker vi en kundfokuserad ledare med erfarenhet av kundsupport till Leviat i Göteborg. Om du trivs med utveckling att arbeta med människor, ledarskap, försäljning och service, så är detta en roll för dig! ARBETSBESKRIVNING Som Teamleader Sales Support har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla supportfunktionen och teamet. Du skapar de bästa förutsättningarna för att gruppen ska lyckas och arbetar metodiskt för mål och uppföljning. Rollen är även mycket operativ och du arbetar ca 85% av din tjänst som innesäljare/kundsupport med lösningsorienterad kundsupport och försäljning via telefon och mail. Du kommer även att driva och leda förbättringsprojekt och stöttar övriga avdelningar såsom utesälj, teknik, kvalitet, logistik och marknad. Befattningen innebär budget- och personalansvar för två personer och tjänsten är stationerad i Gårda, Göteborg och du rapporterar till Försäljningschef. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med personalansvar. Rollen är mycket varierad vilket gör att vi söker dig som både tycker om att arbeta ”hands on” och tillika strategiskt. Du är en duktig ledare som har förmågan att coacha, inspirera och motivera ditt team till att nå framgång. Tillika är du en driven och engagerad person som tycker om att arbeta operativt. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och har du dessutom erfarenhet av byggbranschen så är detta meriterande. Du har förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har en naturlig fallenhet för försäljning och service samt har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller. Du är strukturerad, noggrann och har goda erfarenheter av att arbeta i större affärssystem, med fördel SAP. Du har goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift, övriga nordiska språk är meriterande. DIN PERSONLIGHET Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är resultatorienterad, har en stor passion för att utveckla människor och med en känsla för affären. Du är en duktig kommunikatör och har inga problem att ta en dialog, ett utmanande samtal eller en förhandling både internt som externt. Du är dock ödmjuk i din framtoning, med fokus på människan och har hjärtat på det rätta stället. Du har intresse för affärer och trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö där prioriteringar och problemställningar snabbt kan komma att ändras ANSÖKAN Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Supportchef till Sesol!

Din framtida utmaningI rollen som Supportchef har man det yttersta ansvaret för Sesols Supportavdelning. Avdelningen består för närvarandeav 12-17 medarbetare. Teamet har olika arbetsområden, en specialistfunktion för kundhantering, och en teknisk support för hantering av kunder på eftermarknad. Det gemensamma målet för teamet är att leverera en högkvalitativ och professionell service. Teamet har en strävan att bemöta varje kund med en service som är i världsklass. Som supportchef kvalitetssäkrar du att Sesol uppnår, bibehåller och utvecklar branschens högsta kundnöjdhet. Du har både ett operativt och strategiskt ansvar för efterlevnad av rutiner och processer.I detta ingår att identifiera utvecklingsområden medtillhörande handlingsplaner. Du har personalansvar för samtliga medarbetare i teamet där duleder, utvecklar och stöttar teamet i det dagliga arbetet. Vem är vår perfekta matchning? Som supportchef är du en nyckelfunktion för vår framtida utveckling och tillväxt. Vi söker dig som har ett tydligt, framåtriktat men även empatiskt ledarskap och har minst några års erfarenhet av att leda supportteam. Du är en närvarande och coachande ledare som med stor handlingskraft tar initiativför att utveckla verksamheten. För att trivas och bli framgångsrik irollen behöver du ha ett stort tekniskt intresse och förståelse. Du har en även passion attleverera service och support av högsta kvalitet till våra kunder. Vi vill att du: har yrkeserfarenhet som chef med personalansvar har yrkeserfarenhet inom kundservice älskar att arbeta i team och komma med nya kreativa perspektiv på utveckling Meriterande för denna position är: relevant eftergymnasial utbildning yrkeserfarenhet inom teknisk eller närliggande branch erfarenheter inom solcellsbranschen Om anställningen: Lön: Fast Placering: Jönköping Tillträde: Enligt ök Anställningsvillkor: Heltid Om Sesol AB Vi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige och Norge är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare! Välkommen in med din ansökan idag!

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
SJ Stockholmståg söker en funktionschef till trafikledningen!

SJ Stockholmståg AB är ett nyetablerat dotterbolag inom SJ-koncernen. I november 2023 tecknade Trafikförvaltningen i Region Stockholm ett avtal med SJ AB om att ta över pendeltågstrafiken i ett så kallat nödavtal. Det innebär att SJ Stockholmståg AB nu övertagit ansvaret från dagens operatör. Nödavtalet som SJ och Region Stockholm har tecknat kommer gälla i två år, med option på ytterligare ett plus ett år, från och med trafikstart. Om SJ Stockholmstågs Trafikledning Den operativa verksamheten på SJ Stockholmstågs Trafikledning är tillgänglig hela trafikdygnet för att säkerställa en hög kvalité och ett gott kundomhändertagande i pendeltrafiken. SJ Stockholmstågs Trafikledning ansvarar för operativ arbetsledning för personal som tjänstgör ombord på våra tåg och på våra stationer, att korrekt trafikinformation alltid finns samt styr våra operativa resurser ute i verksamheten. Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som Funktionschef för Operativt trafikstöd är du ansvarig för ca 30 medarbetare och funktionen som är organiserad inom SJ Stockholmståg Trafikledning. Du har tydligt kundfokus när du leder och samordnar funktionens arbete. Operativt trafikstöd är en av Trafikledningens rörliga resurser i pendeltågssystemet, med syfte att bistå vår personal och våra kunder. Uppdraget intensifieras vid trafikstörningar då man styrs till berörd station. Uppdraget för medarbetarna är att såväl finnas på utsedda stationer vid olika tider på dygnet samt att snabbt vara på plats vid olika trafikavvikelser, störningar och rampservice. Funktionen inkluderar biltransporter med möjlighet att använda blåljus när situationen kräver. Som Funktionschef har du ett dynamiskt arbete, där ett aktivt ledarskap inom gruppen är viktigt och där du hanterar både operativa och strategiska frågor för funktionen. Du ansvarar för att utveckla processer, metoder, verktyg och rutiner för funktionen och dess medarbetare, många gånger i samarbete med övriga produktionsnära enheter på SJ Stockholmståg som med externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett lag med bred kompetens och som ser tempoväxlingar i arbetet som en välkommen utmaning. Du rapporterar tillsammans med övriga Funktionschefer till Chef Trafikledning på SJ Stockholmståg. Förväntningar på den vi söker För att lyckas i rollen som Funktionschef Operativt trafikstöd behöver du vara en strukturerad och handlingskraftig person med god kommunikativ förmåga. Du har en förmåga att skapa goda relationer och drivs av att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du trivs med ett rörligt arbete där du varvar arbete på kontoret med arbete ute i pendeltågssystemet där du träffar dina medarbetare. Vi söker dig som har examen från högskola/universitet eller motsvarande erfarenhet. Du har minst 3–5 års arbetslivserfarenhet med erfarenhet som ledare inom operativt ledningsarbete. Erfarenhet av kvalificerat arbete inom verksamhetsutveckling och strategiskt förbättringsarbete eller projektledning är väl meriterande. Utbildning · Treårigt gymnasium eller motsvarande utbildning. · Meriterande med högskoleutbildning inom relevant område. Kvalifikationer och personliga egenskaper · Du har dokumenterad erfarenhet att vara ledare. · Du har god vana att hantera komplexa situationer och processer. · Du är van att hantera både strategiska och operativa frågor samt att röra dig mellan dem. · Du är van vid att leda, motivera, coacha och utveckla din grupp. · Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och engelska. · Du har god förmåga att agera affärsmässigt samt att utveckla organisation och processer tillsammans med andra kollegor · Du är van att arbeta med rekrytering och utbildningsrelaterade frågor. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en inledande provanställning. Placeringsort Stockholm. Urvalstester kan komma att ingå i den här rekryteringsprocessen. Säkerhetsprövningsintervju genomförs som en del av rekryteringsprocessen. Om du har några frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Tonn ([email protected]), telefon 072-9803738 eller Rekryteringen SJ Stockholmståg ([email protected]) rörande frågor kring rekryteringsprocessen.  Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg AB är en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås och alla våra tåg i Sverige är märkta med Bra miljöval. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö- och hållbarhet. SJ Stockholmståg AB ingår i SJ AB koncernen som är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att nå Sveriges klimat- och tillväxtmål. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJ:s tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Operativ chef för kundtjänst och servicekoordinering

Om företaget Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom våra fönsterputsprenumerationer. Vår verksamhet bygger på innovation, kundnöjdhet och en stark värdegrund där varje medarbetare spelar en nyckelroll. Genom att kontinuerligt sträva efter förbättringar och hållbarhet i allt vi gör, skapar vi ett arbetsklimat där våra anställda kan växa och utvecklas tillsammans med företaget. Tjänstebeskrivning Putsa söker just nu en operativ chef för deras kundtjänst och servicekoordinering. Är du en erfaren ledare med förmåga att driva förändring och effektivisering inom kundtjänst och servicekoordinering? Har du dessutom ett intresse för AI och utveckling? Då kommer du att trivas hos Putsa! Här får du möjligheten att spela en central roll i att driva deras företags framgång. I denna befattning kommer du att ha ledaransvar för ett litet och kompetent kundtjänst- och koordineringsteam, vilket innebär att säkerställa enastående service och effektiv leverans samtidigt som du upprätthåller hög produktivitetsnivå. Ditt team kommer att vara ansvarigt för samordningen av alla Putsa enheter. Vidare kommer ditt arbete att vara avgörande för att stödja företagets strategier och mål. Din roll är både operativ och strategisk, och du behöver trivas i en föränderlig miljö. Utöver ovan kommer du att: • Ansvara för den dagliga driften av kundtjänst- och servicekoordineringsteamet • Driva ständiga förbättringar vad gäller planering, koordinering, samt uppföljning av Putsas tjänster • Ha ett nära samarbete med VD och ledningsteamet för att säkerställa att tjänsternas resultat ligger i linje med företagets mål och strategier • Vara delaktig i det operativa dagliga arbetet Kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll är det värdefullt att ha erfarenhet av ledarskap, särskilt inom områden som kundtjänst eller servicekoordinering. Det är även av stor betydelse att du besitter en skarp analytisk förmåga och har förmågan att utveckla strategier som kan optimera verksamheten. Att kunna inspirera och utveckla ett team är en nyckelkomponent, tillsammans med ledaregenskaper som driver motivation och samarbete mot gemensamma mål. Förutom detta är kommunikationsförmågor avgörande för att hantera olika intressenter på ett effektivt sätt. Vi tror att du är proaktiv och flexibel då arbetet sker i en miljö som ständigt förändras för att kunna möta de utmaningar som kan uppstå längs vägen. En nyckelkompetens i rollen är att kunna hantera stora mängder data på ett strukturerat och effektivt sätt. Har du dessutom erfarenhet av AI och är intresserad av att implementera framtidens teknologier tror vi att du är helt rätt för Putsa! Vad erbjuder vi dig? En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och växa, både professionellt och personligt. Vi värdesätter vår företagskultur och du blir en del av ledningsgruppen. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Moa Jarl tel: 073 509 03 95. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Varmt välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

15 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sommarvikariat som teknisk Team Leader!

OM UPPDRAGSGIVAREN CBRE Data Centre Solutions (DCS) är en del av CBRE Group med över 115 000 anställda över hela världen och levererar fullt integrerade fastighets-, anläggnings- och tekniklösningar för datacenterägare, brukare och investerare över hela världen. Som en dedikerad affärsenhet inom CBRE ägnar sig DCS åt att lösa komplexa utmaningar inom varje skede av datacentrets livscykel. Är du i slutet av din ingenjörsutbildning, har erfarenhet av att leda andra i en teknisk verksamhet och behöver sysselsättning till sommaren? Ta chansen att utvecklas mer som Team Leader! OM UPPDRAGET Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig fram till September med start så snart som möjligt. Som konsult bli du anställd av oss på Jefferson wells och uthyrd till vår kund i Linköping. Rollen går att anpassa för dig med en lite mer junior profil, så tveka inte att söka om du vill utvecklas som ledare i en teknisk miljö. DINA ANSVARSOMRÅDEN Huvudsyftet med rollen "Teamlead Data Center Services" är att hantera driftsteamet på plats och att stödja och vikariera för Critical Facility Manager vid frånvaro. Uppgifterna inkluderar även skapande av skiftschema, semesterplaner, utbildningsplaner och introduktion av nya medarbetare. Naturligtvis ingår även andra uppgifter som rör teknikernas aktiviteter inom olika områden. Huvudsakliga ansvarsområden * Hantera driftsteamet (dag- och skifttekniker) och säkerställa en korrekt serviceleverans på platsen * Vikariera för Critical Facility Manager och fylla i vid frånvaro samt ge ledarskap till teamen * Se till att avtal är bemannade av fullt kompetenta team, se till att innehavarna av poster är fullt kompetenta och att effektiva successionsplaneringsarrangemang är på plats. * Se till att kontraktsåtaganden uppfylls och överträffas * Se till att det finns sunda och säkra arbetsförhållanden och att både klients och företagets hälsa och säkerhetspolicy och process effektivt genomförs över våra teams tjänster och underleverantörers aktiviteter och regelbundet granskas * Se till att lämpliga kontrollsystem finns för att säkerställa att lagstadgade, policy- och kontraktsåtaganden uppfylls. * Säkerställa en kundfokus inom alla områden för operativa aktiviteter och att effektiva relationer bibehålls med nyckelkontakter för kunder * Tillhandahållande av ledning och vägledning, rådgivning, coaching och direkt stöd, vid behov för att leverera bästa praxis vid urval, utbildning, bedömning och erkännande/belöning * Leverera effektiv affärskommunikation genom rådgivning, granskning, ledarskap och direkt bidrag till ledning och teammöten, briefingar, konsultationsforum, korrespondens, publicitet, månads- och ad hoc-rapportering och andra publikationer, vid behov. DIN PROFIL * Bevisad erfarenhet av en ledande roll som inkluderat ansvar för service, kultur, människor och affärstillväxt * Tidigare erfarenhet av kritiska miljöer och/eller datacenter * Hantering av ett brett spektrum av människor från juniornivå till senior nivå inklusive platsanställda, leverantörer och kunder * Har arbetat inom en matrisorganisation * Affärsmässig förståelse / affärskompetens * Förmåga att förstå kommersiella och ekonomiska metriska * Intern och extern klienthantering * Branchkunskap inom kritiska miljöer och/eller datacentermiljöer och en eller flera av följande: M&E, fastighetsförvaltning, projekt, byggnadstjänster * Utmärkta presentationsfärdigheter - skriftligt, muntligt och presentation * Högutvecklade mellanmänskliga och kommunikationsfärdigheter * Entusiastisk över ett snabbt tempo, hög tillväxtmiljö * Visar verkligt ledarskap * Högt integritet och uppriktighet * Hög motivation och självmedvetenhet * Hög grad av organisering med uppmärksamhet på detaljer * Förmåga att förstå komplexa situationer * Resultatinriktad * Driv att växa affären * Flytande språkkunskaper i engelska och lokalt språk Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Josefine Vannfält, [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Lead of Partner Success Management

What We DoSwiftly becoming Sweden’s industry leader in battery storage and quickly expanding in selected European markets, our journey is defined by combining pioneering technology with flexible energy assets. As both Battery Energy Storage System (BESS) developers and technology providers, we leverage our core to optimize the electricity system of today through services such as frequency regulation, local congestion management and peak shaving – while also developing the system of tomorrow by enabling planability for both energy producers and consumers. The TeamWe're committed to shaping tomorrow's energy system with flexible power at its core. Our ambitious team shares a common goal, working together to create a sustainable future. We are now looking for a passionate and skilled marketing and events coordinator based in Stockholm to fulfill that goal with us. About the RoleAs a Lead ofPartner Success Management at Flower, you will be responsible for setting up the organization and processes ensuring the success and satisfaction of our partners by providing exceptional support and guidance throughout their journey with our energy optimization services. You will be Flowers first Lead ofPartner Success Management taking lead on setting up a well functioning structure.Your key responsibilities: Set up processes and the entire organization for Partner Success Management Serve as the primary point of contact for our signed partners, building strong relationships and understanding their unique needs and objectives. Act as an advocate for our partners, communicating their feedback and requirements to relevant teams to drive product enhancements and improvements. Provide ongoing support and guidance to existing partners Measure and follow up on Customer/Partner Satisfaction related to Flowers services and commitments Track and report on key metrics and KPIs related to partner success and satisfaction. You will be a part of the Sales squad with colleagues working with business development and sales in related segments. As a Lead of Partner Success Management your responsibilities will start after a new customer/partner is signed. You will report to the Head of Sales. As we are operating in a fast-paced and innovative environment, your tasks will vary over time, and enjoying cross-collaboration with people in other teams will be key to figuring out the best solutions! Important skills: Earlier experience in setting up processes Analytical and strategic thinking to navigate a segment with many stakeholders Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build good relationships with clients and effectively convey complex information. Fluent in Swedish and English Some "nice-to-have" skills Earlier experience in a customer-facing role, such as Customer Success Manager or similar, preferably in the energy industry or related field. Have workedat a start up or scale up Are experienced in theenergy sector and knows aboutenergy flexibility Experience with CRM software and other relevant tools is a plus. LocationWe value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. ApplyTo apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Specialist, Head of Sales, VP of Asset Development & Partnershipsand CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office, so we want you to submit your CV in English, even though we want you to speak Swedish in this role. We look forward to hearing from you! ---- Are you curious about our other job opportunities at Flower? We have additional roles listed on our careers page. Follow the link and check out all our available positions.https://flower.teamtailor.com/jobs

13 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Customer Experience Manager Lund

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen. Job Summary Are you ready to take the helm of customer experience? We’re seeking a hands-on Customer Experience Manager to lead our dynamic Customer Innovation Centre in Lund. With your solid business acumen, you will be the driving force behind delivering exceptional customer experiences and transforming our future state to nurture growth in the three businesses at Tetra Pak. You will be leading the Customer Experience team in Lund, which drives customer meetings with Tetra Pak customers and prospects from all over the world. Additionally, you will be responsible for driving a transformation within our Accelerator Lab and Package Samples Shop teams. A privileged position that is at the forefront of bringing our customers’ visions to life and managing a team responsible for end-to-end customer experiences. This is a permanent position, and you will be based in Lund, Sweden. Some travelling is required. What you will do As a Customer Experience Manager, you will be responsible for collaborating closely with our Key Account teams, Marketing colleagues, Product Management experts and prototyping resources to ensure every customer meeting drives business opportunities one stage down the sales funnel. Main responsibilities: Tailored Excellence: Ensure each customer meeting is customized to the customers’ pain point or the main challenge they are facing and that every agenda addresses the challenge statement; Operational leadership: Oversee our CIC Lund/Accelerator Lab/Package Samples Shop teams, making sure daily tasks are running smoothly while keeping track of budget and roadmap requirements for future customer experiences; Business transformation: Drive transformation within our prototyping capabilities into a fast-prototyping approach, defining the objectives and execution, all while keeping the Accelerator Lab and Package Samples Shop running business as usual; Deliver on performance indicators: your success will be measured by new sales leads, opportunities progressing through the sales funnel, prototyping journey effectiveness and new Marketing Services journeys. We believe you have A Bachelor's degree in Marketing, Business Administration, or a related field. A previous experience in a Market Company, working together with key account and operational marketing teams. A desire to manage a task-oriented team, built for action. Experience on managing teams is high appreciated. Excellent communication skills, focused on clarity and assertiveness, together with the ability to effectively convey ideas to customers. Collaborative behaviours to work with our EMEA CICs and push for progress, together. CRM experience and sales management knowledge (customer segmentation, sales journey). Fluency in written and spoken English is mandatory. If you believe you tick the boxes, even if not all, we would love to receive your application! We Offer You A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements Apply Now If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply with your CV and Cover Letter in English through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/. This job posting expires on 2024-04-25. To know more about the position contact Julia Sotera at +39 059 879 9125 Questions about your application contact Hanna Edström at +46 46 36 3289 For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

11 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024