Kundtjänstchef

Sök bland 24 lediga jobb som Kundtjänstchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Team Leader till Synsam Groups Kundservice
Synsam Group Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du vara med och spela en central roll i att fortsätta bygga upp något nytt hos ett innovativt och nytänkande optikbolag? Har du en passion för ledarskap och drivs av att skapa starka team och kundupplevelser i toppklass? Då kan rollen som Team Leader på Synsams kundservice vara helt rätt för dig! Synsam Group är inne i en spännande utvecklingsfas där vi sedan två år tillbaka har byggt upp vår egen kundservice i vårt toppmoderna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund. Vår vision är tydlig – vi ska leverera service i världsklass, precis som vi gör i våra butiker runtom i Norden. Den här tjänsten är ett vikariat, då vår uppskattade Team Leader Fanny nu går vidare till ett nytt och spännande uppdrag – att bli mamma. Vi söker därför dig som vill ta stafettpinnen vidare och under hennes föräldraledighet fortsätta driva och utveckla vårt team framåt. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning efter vikariatets slut. Om rollen Som Team Leader på Synsams kundservice får du en nyckelroll i vår ambition att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse. Du leder det dagliga arbetet i teamet och säkerställer att vi alltid levererar service i världsklass – varje dag, i varje kundkontakt. I din roll ansvarar du för att kvalitetssäkra teamets arbete, ta tillvara på feedback från kunder, partners och andra delar av organisationen samt se till att denna kunskap används för kontinuerlig förbättring. Du identifierar kompetens- och processluckor och arbetar tätt tillsammans med vår Operations Manager för Customer Service för att åtgärda och förebygga dem. En viktig del av ditt uppdrag är att utveckla ett högpresterande team om ca 12-15 medarbetare. Du följer upp individuella och gemensamma prestationer, coachar dina medarbetare och ser till att de har rätt förutsättningar, verktyg och motivation för att nå uppsatta mål och KPI:er. Du är också en viktig kulturbärare i organisationen, där du bidrar till en arbetsmiljö präglad av delaktighet, kompetensutveckling och förståelse för vad riktigt bra kundservice innebär. Dina ansvarsområden inkluderar: Leda, coacha och inspirera teamet i det dagliga arbetet Följa upp resultat och säkerställa att teamet når sina mål Ansvara för personalutveckling och arbetsfördelning Säkerställa att arbetssätt och rutiner implementeras, följs och dokumenteras korrekt Driva förbättringsarbete med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet Bidra till en kultur som präglas av starkt affärsdriv, nytänkande och ett starkt kundfokus Din erfarenhet och profil För att lyckas i rollen som Team Leader tror vi att du har en kombination av erfarenhet, driv och rätt inställning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda team framgångsrikt samt personalansvar inom kundservice, support eller callcenter-miljö. Har ett starkt kundfokus och brinner för att leverera service i världsklass Positiv, ansvarstagande och med ett skarpt öga för kvalitet i det dagliga arbetet Trivs med att lära nytt och utvecklas – både i rollen och tillsammans med teamet Tänker lösningsorienterat och hittar gärna nya vägar framåt, både självständigt och i samarbete med andra Leder teamet med tydlighet och struktur, samtidigt som du är lyhörd och stöttande Ser feedback som en självklar del av utvecklingen och är trygg i att både ge och ta emot den Skapar förtroende och bygger starka relationer – inom teamet såväl som med andra avdelningar Bidrar till en positiv och engagerande teamkänsla, där människor trivs och växer tillsammans I rollen som Team Leader är du också en viktig representant för Synsam – både internt och externt. Därför är det viktigt att du delar våra värderingar: hos oss är kunden alltid nummer ett, vi är innovativa och vi tar ansvar. Varför välja Synsam? Hos oss får du mer än ett jobb – du blir en del av en verksamhet som vågar tänka nytt, investerar i människor och sätter kunden i absolut fokus. Vi kombinerar ett starkt varumärke med en lokal närvaro och en kultur som präglas av innovation, ansvar och engagemang. Som Team Leader får du inte bara möjlighet att utveckla andra – du får också växa själv, i en roll där din insats verkligen gör skillnad. Övrigt Tjänsten är placerad på vårt toppmoderna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund – en inspirerande miljö där utveckling, samarbete och teknik möts. Du kommer att rapportera till vår Operations Manager för Customer Service, Martin Larsson, och arbetar nära med vår andra Team Leader. Tjänsten är ett vikariat på heltid på ca 1,5 år men då vi är ett tillväxtbolag finns det dock goda möjligheter för rätt person till en fortsatt anställning efter vikariatets slut! Startdatum sker enligt överenskommelse – vi är flexibla utifrån din tillgänglighet. Ansökan Ansökan sker elektroniskt genom länken nedan. I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

16 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Customer Support Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

The Opportunity Components is a key business unit within Hitachi Energy, based in Ludvika, Sweden. We develop, sell and produces Bushings and Tap-Changers, both vital for all Power Transformers. We are part of delivering a safe way of transferring electricity while keeping losses at a minimum. As the world transitions towards an energy system where electricity will be the backbone, aiming to more than double our consumption of electricity worldwide until 2050, Components and Hitachi Energy are well positioned in making this happen. Are you ready to roll up your sleeve and join us in making it happen? If your answer is "YES", we at Components are looking for a Customer Support Specialist to join our dedicated team where twenty colleagues will help you on board. You will work with order management, have responsibility for your own global customer portfolio, hence being dedicated main contact for these customers in their everyday work. Your aim is to ensure that we as a company delivers world class customer experience, meeting customer requests to the best of our ability. You will play a key role in our success! This role offers you a dynamic environment with the opportunity to set up an internal network where you interact with different functions. You will also have the opportunity to participate or lead cross functional projects within continuous improvement. There will be possibilities to work remotely some days per week. How you'll make an impact As a customer support specialist, you are responsible from order received, until delivery complete and payment received. Working with a portfolio of global customers, internal as well as external. Ensuring that our performance is top class, reliable and preferably exceeds customer expectations. Collaborate close cross-functionally with other departments such as sales, after sales, finance, planning, production, design and SCM. You will be contributing in our strive for continuous improvement of our processes. Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold a degree within fields of business administration, engineering, purchasing and/or you have work experience within mentioned fields. Experienced professionals or fresh out of university. You are driven, well organized and knows how to prioritize your daily work. You have great communication skills and are service minded. You have a technical interest and an interest for the commercial aspects of doing business. Fluent in English, both written and verbal is required. Swedish is preferable. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Union: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

16 maj 2025
Sista ansökan:
11 november 2025
Kundservicechef på Green Cargos logistikcenter
Hirely AB
Övriga administrations- och servicechefer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du mångårig erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att driva förändring? Vill du leda och utveckla vår Kundservice? Som Chef Kundservice på Green Cargo i Hallsberg får du en strategiskt viktig roll där du ansvarar för att leda och utveckla ett team på cirka 85 medarbetare. Med din erfarenhet av att leda komplex verksamhet med utgångspunkt i kundens behov och din förmåga att skapa engagemang, blir du nyckelpersonen för att driva vår digitaliseringsresa och säkerställa en hög servicenivå. Du får möjlighet att påverka verksamheten på flera nivåer, från operativt ledarskap till strategiska beslut i ledningsgruppen. Hos Green Cargo är utveckling, kvalitet och kundfokus i centrum. Ditt anställningserbjudande Hos Green Cargo får du ett utmanande och utvecklande arbete där du gör skillnad. Du blir en del av ett företag med starka värderingar, ett tydligt kundfokus och medarbetare med gedigen erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och möjlighet att påverka både teamet och verksamheten i stort. Du får leda ett erfaret team bestående av 5 gruppchefer och en avdelning på totalt 85 medarbetare. Dina arbetsuppgifter Som Chef Kundservice på Green Cargo har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundserviceavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda och fördela arbetet inom Kundservice. Utveckla och säkerställa att avdelningen levererar hög servicenivå till både interna och externa stakeholders. Bygga starka relationer med interna intressenter och främja ett kundorienterat arbetssätt. Driva och följa upp nyckeltal och aktiviteter som stödjer verksamhetens mål. Engagera och motivera teamet i Green Cargos digitaliseringsresa och säkerställa en kultur av kontinuerlig förbättring. Delta i strategiska utvecklingsprojekt och bidra aktivt i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning. Värt att veta Tjänsten är placerad i Hallsberg, men resor förekommer till Solna och Malmö. Merparten av Kundservice är placerad i Hallsberg men en del av organisationen är baserad i Malmö. Du ansvarar för ledningsgruppen för Kundservice och får möjlighet att leda genom närvaro och inspirera till utveckling. Du rapporterar till Marknad- och Försäljningsdirektör och ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning. Våra förväntningar Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av ledarskap i en större organisation, varav minst 5 år med ansvar för att leda chefer. Du har gedigen erfarenhet av att driva förändringsarbete och utveckla processer, gärna i en digital kontext. Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare med förmåga att skapa engagemang och utveckla starka team. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av tyska är meriterande. Rekryteringsprocessen I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Som en del i rekryteringsprocessen används tester för att göra en rättvis och objektiv bedömning. Samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen genomgår en bakgrundskontroll. Green Cargo använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna har en bakgrund som är förenlig med vår värdegrund. Som anställd hos Green Cargo genomförs slumpmässiga drogtester. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Varmt välkommen med din ansökan!

14 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Kundservicechef på Green Cargos logistikcenter
Tng Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Har du mångårig erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att driva förändring? Vill du leda och utveckla vår Kundservice? Som Chef Kundservice på Green Cargo i Hallsberg får du en strategiskt viktig roll där du ansvarar för att leda och utveckla ett team på cirka 85 medarbetare. Med din erfarenhet av att leda komplex verksamhet med utgångspunkt i kundens behov och din förmåga att skapa engagemang, blir du nyckelpersonen för att driva vår digitaliseringsresa och säkerställa en hög servicenivå. Du får möjlighet att påverka verksamheten på flera nivåer, från operativt ledarskap till strategiska beslut i ledningsgruppen. Hos Green Cargo är utveckling, kvalitet och kundfokus i centrum. Ditt anställningserbjudande Hos Green Cargo får du ett utmanande och utvecklande arbete där du gör skillnad. Du blir en del av ett företag med starka värderingar, ett tydligt kundfokus och medarbetare med gedigen erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och möjlighet att påverka både teamet och verksamheten i stort. Du får leda ett erfaret team bestående av 5 gruppchefer och en avdelning på totalt 85 medarbetare. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter Som Chef Kundservice på Green Cargo har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundserviceavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Leda och fördela arbetet inom Kundservice. • Utveckla och säkerställa att avdelningen levererar hög servicenivå till både interna och externa stakeholders. • Bygga starka relationer med interna intressenter och främja ett kundorienterat arbetssätt. • Driva och följa upp nyckeltal och aktiviteter som stödjer verksamhetens mål. • Engagera och motivera teamet i Green Cargos digitaliseringsresa och säkerställa en kultur av kontinuerlig förbättring. • Delta i strategiska utvecklingsprojekt och bidra aktivt i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning. Värt att veta Tjänsten är placerad i Hallsberg, men resor förekommer till Solna och Malmö. Merparten av Kundservice är placerad i Hallsberg men en del av organisationen är baserad i Malmö. Du ansvarar för ledningsgruppen för Kundservice och får möjlighet att leda genom närvaro och inspirera till utveckling. Du rapporterar till Marknad- och Försäljningsdirektör och ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning. Våra förväntningar Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av ledarskap i en större organisation, varav minst 5 år med ansvar för att leda chefer. Du har gedigen erfarenhet av att driva förändringsarbete och utveckla processer, gärna i en digital kontext. Du är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare med förmåga att skapa engagemang och utveckla starka team. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av tyska är meriterande. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

14 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Team Leader till Synsam Groups Kundservice
Synsam Group Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du vara med och spela en central roll i att fortsätta bygga upp något nytt hos ett innovativt och nytänkande optikbolag? Har du en passion för ledarskap och drivs av att skapa starka team och kundupplevelser i toppklass? Då kan rollen som Team Leader på Synsams kundservice vara helt rätt för dig! Synsam Group är inne i en spännande utvecklingsfas där vi sedan två år tillbaka har byggt upp vår egen kundservice i vårt toppmoderna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund. Vår vision är tydlig – vi ska leverera service i världsklass, precis som vi gör i våra butiker runtom i Norden. Den här tjänsten är ett vikariat, då vår uppskattade Team Leader Fanny nu går vidare till ett nytt och spännande uppdrag – att bli mamma. Vi söker därför dig som vill ta stafettpinnen vidare och under hennes föräldraledighet fortsätta driva och utveckla vårt team framåt. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt anställning efter vikariatets slut. Om rollen Som Team Leader på Synsams kundservice får du en nyckelroll i vår ambition att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse. Du leder det dagliga arbetet i teamet och säkerställer att vi alltid levererar service i världsklass – varje dag, i varje kundkontakt. I din roll ansvarar du för att kvalitetssäkra teamets arbete, ta tillvara på feedback från kunder, partners och andra delar av organisationen samt se till att denna kunskap används för kontinuerlig förbättring. Du identifierar kompetens- och processluckor och arbetar tätt tillsammans med vår Operations Manager för Customer Service för att åtgärda och förebygga dem. En viktig del av ditt uppdrag är att utveckla ett högpresterande team om ca 12-15 medarbetare. Du följer upp individuella och gemensamma prestationer, coachar dina medarbetare och ser till att de har rätt förutsättningar, verktyg och motivation för att nå uppsatta mål och KPI:er. Du är också en viktig kulturbärare i organisationen, där du bidrar till en arbetsmiljö präglad av delaktighet, kompetensutveckling och förståelse för vad riktigt bra kundservice innebär. Dina ansvarsområden inkluderar: Leda, coacha och inspirera teamet i det dagliga arbetet Följa upp resultat och säkerställa att teamet når sina mål Ansvara för personalutveckling och arbetsfördelning Säkerställa att arbetssätt och rutiner implementeras, följs och dokumenteras korrekt Driva förbättringsarbete med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet Bidra till en kultur som präglas av starkt affärsdriv, nytänkande och ett starkt kundfokus Din erfarenhet och profil För att lyckas i rollen som Team Leader tror vi att du har en kombination av erfarenhet, driv och rätt inställning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda team framgångsrikt samt personalansvar inom kundservice, support eller callcenter-miljö. Har ett starkt kundfokus och brinner för att leverera service i världsklass Positiv, ansvarstagande och med ett skarpt öga för kvalitet i det dagliga arbetet Trivs med att lära nytt och utvecklas – både i rollen och tillsammans med teamet Tänker lösningsorienterat och hittar gärna nya vägar framåt, både självständigt och i samarbete med andra Leder teamet med tydlighet och struktur, samtidigt som du är lyhörd och stöttande Ser feedback som en självklar del av utvecklingen och är trygg i att både ge och ta emot den Skapar förtroende och bygger starka relationer – inom teamet såväl som med andra avdelningar Bidrar till en positiv och engagerande teamkänsla, där människor trivs och växer tillsammans I rollen som Team Leader är du också en viktig representant för Synsam – både internt och externt. Därför är det viktigt att du delar våra värderingar: hos oss är kunden alltid nummer ett, vi är innovativa och vi tar ansvar. Varför välja Synsam? Hos oss får du mer än ett jobb – du blir en del av en verksamhet som vågar tänka nytt, investerar i människor och sätter kunden i absolut fokus. Vi kombinerar ett starkt varumärke med en lokal närvaro och en kultur som präglas av innovation, ansvar och engagemang. Som Team Leader får du inte bara möjlighet att utveckla andra – du får också växa själv, i en roll där din insats verkligen gör skillnad. Övrigt Tjänsten är placerad på vårt toppmoderna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund – en inspirerande miljö där utveckling, samarbete och teknik möts. Du kommer att rapportera till vår Operations Manager för Customer Service, Martin Larsson, och arbetar nära med vår andra Team Leader. Tjänsten är ett vikariat på heltid på ca 1,5 år men då vi är ett tillväxtbolag finns det dock goda möjligheter för rätt person till en fortsatt anställning efter vikariatets slut! Startdatum sker enligt överenskommelse – vi är flexibla utifrån din tillgänglighet. Ansökan Ansökan sker elektroniskt genom länken nedan. I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

13 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Customer Service Manager
Efg European Furniture Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

. Om rollen: Som Customer Service Manager hos EFG säkerställer du en serviceupplevelse i världsklass. Du leder och inspirerar teamet, driver en sälj- och servicekultur med fokus på samarbete, proaktivitet och resultat. Ditt fokus ligger på att optimera kundresan, effektivisera processer och stärka lojalitet med målet att utveckla ett högpresterande team i toppklass.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Leda och coacha teamet med fokus på proaktivitet, problemlösning och förbättring * Utveckla strategier för service och försäljning som höjer effektivitet och kundnöjdhet * Använda datadrivna insikter för att optimera prestationer och arbetsflöden * Stärka kundrelationer genom behovsförståelse och proaktiv merförsäljning * Samarbeta med sälj, marknad, produktion och logistik för smidig orderhantering * Hantera eskaleringar professionellt och omvandla dem till förbättringsmöjligheter * Driva användning av ny teknik och smartare arbetssätt * Använda kundfeedback för att stärka lojalitet och utveckla servicen långsiktigt Kvalifikationer: * Universitetsutbildning inom företagsekonomi eller annat relevant område är meriterande, men erfarenhet och ledarskap är minst lika värdefullt * Dokumenterad erfarenhet av att leda team inom kundservice, kundupplevelse eller försäljning - gärna inom tillverkningsindustrin * Stark kompetens inom ledarskap och förändringsledning * Mycket god kommunikationsförmåga och starkt kundfokus * Kombination av strategisk och operativ förmåga * Erfarenhet av säljprocesser och orderhantering * Van att samarbeta tvärfunktionellt och anpassa servicen efter behov * God systemvana (Microsoft Office, ERP och CRM) * Flytande svenska och engelska i tal och skrift   Personliga egenskaper: Du är en inspirerande ledare med starkt kundfokus, som trivs i förändring och har god förmåga att motivera andra. Du är strategisk men också operativ, proaktiv i problemlösning och relationsskapande i allt du gör.   EFG erbjuder: * En transformerande ledarroll i ett företag som befinner sig på en resa av tillväxt och innovation. * Konkurrenskraftig lön och förmånspaket. * Möjligheter till professionell utveckling och karriärvägar. * En dynamisk, samarbetsinriktad och framtidsfokuserad arbetsmiljö.     Så ansöker du: Skicka in ditt CV och ett personligt brev med din relevanta erfarenhet och berätta varför just du är rätt person för denna roll.   Sista ansökningsdag är 9 juni, men vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Läs mer om oss och våra produkter på www.efg.se och www.savo.com. Har du frågor om tjänsten så kontaktar du [email protected]. Vi ser fram mot din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
Interim Driftansvarig till välkänd matkedja
Academic Work Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du en effektiv problemlösare med hög servicekänsla och ett öga för kvalitet? Drivs du av resultat och effektivisering - då ska du söka rollen som Driftansvarig till en av Sveriges största matkedja. Välkommen in med din ansökan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker en konsult för en tillfällig roll som Driftledare hos en av Sveriges största matkedjor. Du ansvarar för att övervaka kundservicedriften i realtid, inklusive bevakning av mejl och telefonislingor utifrån SLA-prioriteringar, samt för att säkerställa ett effektivt och balanserat arbetsflöde mellan interna agenter och leverantör. Kvalitet prioriteras högt, och det krävs att du kan balansera SLA-krav med hög kvalitet i allt från kommunikation till rapportering. Kontoret är beläget i Solna och du kommer sitta i moderna och fräscha lokaler i öppna landskap och många sociala ytor. Du kommer jobba med ett drivet och socialt team och rapportera till Kundservicechefen. Du erbjuds ett spännande uppdrag på en dynamisk arbetsplats med inkluderande och härliga kollegor! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Arbetet kräver noggrannhet och analytisk förmåga för att snabbt identifiera vad som behöver prioriteras. Som Driftledare är du handlingskraftig, drivande och trygg i din roll, med en självsäkerhet grundad i ett korrekt utförande. Du är engagerad i kvalitet och vågar utmana teamets arbetssätt vid behov. * Övervaka driften kontinuerligt under arbetsdagen * Fördela och prioritera ärenden mellan backofficeagenter och leverantör * Hålla avstämningar med leverantören för att justera dagens prioriteringar * Rapportera driftstatus 2–3 gånger dagligen med nulägesanalys och uppföljning * Säkerställa korrekt hantering av ärenden och att inget faller mellan stolarna * Samverka med backoffice och experter vid behov av eskalering * Identifiera och åtgärda avvikelser proaktivt VI SÖKER DIG SOM - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som i skrift - Har en avslutad gymnasieexamen - Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet - Har mycket god system- och datavana Det är meriterande om du har - Jobbar med liknande arbetsuppgifter tidigare - Erfarenhet av att hitta avvikelser och förbättringsmöjligheter - Relevant eftergymnasial utbildning - Arbetat med att coacha och driva ett effektivt arbete framåt Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Stresstolerant - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

9 maj 2025
Sista ansökan:
10 juni 2025
Gruppchef till Olycksfallsskador Umeå
Trygg-Hansa Försäkring filial
Övriga administrations- och servicechefer

Motiveras du av att coacha medarbetare och ständigt utveckla dig själv, teamet och våra arbetsprocesser mot ambitiösa mål? Trivs du att arbeta i en organisation som är kundcentrerad och där samarbete prioriteras? Då är det dig vi söker! Om jobbet | Led ett av våra olycksfallsteam med engagemang Vi söker en engagerad och hängiven gruppchef till ett av våra olycksfallsteam. Du kommer ansvara för ett team på ca 15 medarbetare som reglerar samtliga typer av olycksfallsskador. Teamets arbete består i att möta våra kunder i olika kanaler och tolka medicinska handlingar för att kunna reglera ersättning utifrån gällande villkor. Alla våra ärenden är av olika karaktär och vi sätter högt fokus på service och kvalitet. I denna tjänst blir ditt uppdrag att: Skapa förståelse för strategi, sätta mål och tillsammans med ditt team nå dessa. Skapa arbetsglädje och engagemang kring våra kännetecken, ta ansvar, visa tillit och skapa utveckling. Säkerställa att vi hela tiden har ett högt kundfokus och håller hög kvalité genom hela regleringsprocessen. Coacha och hålla regelbundna samtal så att alla får utvecklas. Verka för en stabil drift och en långsiktig kompetensförsörjning. Skapa en effektiv verksamhet som jobbar med ständiga förbättringar. Hålla regelbundna utvecklingssamtal, lönesamtal, rekrytera vid behov samt arbeta med gängse ledaradministrativa arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad i Umeå. Du kommer att rapportera till ledaren för olycksfall och specialister och ingå i olycksfall och specialisters ledningsgrupp. Om dig | Engagerad, strukturerad och kommunikativ ledare Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller andra erfarenheter som motsvarar detta. Vi ser med fördel att du har ledarerfarenhet och erfarenhet från ett liknande eller motsvarande bolag. Du har obehindrade kunskaper i svenska (tal och skrift) samt har goda kunskaper i engelska. Du arbetar obehindrat i Officepaketet. För att lyckas i rollen: Ses du som en öppen och ödmjuk person med en god struktur och förmåga att prioritera och analysera arbetsuppgifter. Du ses också som en person med gott omdöme. Du trivs med att arbeta enligt processer och rutiner, samtidigt som du tillför nya idéer och perspektiv. Är du lyhörd, har en mycket god kommunikationsförmåga och kan bryta ner strategiska planer till aktiviteter för ditt team för att uppnå gemensamma mål. Du har förmåga att jobba med långsiktiga planer och kortsiktiga planer parallellt. Är du situationsanpassad i ditt ledarskap och kan motivera, inspirera och coacha ditt team mot gemensamma mål. Att ständigt utveckla, förbättra och följa upp både ditt team och verksamheten i stort är naturligt för dig. Är du resultatorienterad, handlingskraftig och har en förmåga att fatta beslut. Kan du med lätthet föra dig i en professionell och strategisk miljö och du ses som en god nätverkare. Att agera förebyggande och uppfylla definierade förväntningar står högt på din agenda. Om oss | Vi tar ansvar, visar tillit och skapar utveckling I denna roll får du möjligheten att jobba som ledare för ett team med både medarbetare som arbetat länge hos oss och har en hög kompetens inom olycksfallsskador men också några nya medarbetare. Du får ett roligt och utvecklandet uppdrag med möjlighet att påverka och göra skillnad i våra kunders vardag. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga sex gruppchefer inom avdelningen och du välkomnas till ett ledningsteam med duktiga och kunniga kollegor. Vi prioriterar att samarbeta mot våra uppsatta mål. Vi delar med oss av bästa praxis och stöttar varandra för att utvecklas och lyckas tillsammans. Hos oss är alla viktiga och vi jobbar för att vara en inkluderande arbetsplats. Ansökan | Vi ser fram emot att höra från dig Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi uppmuntrar dig att ansöka snarast möjligt, dock senast 2025 -05-30. Urvalet sker löpande, vi kan därför komma att ner annonsen före sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande ledare Marie Olovsson, ledare Olycksfall/Care/Specialister på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer om hur vår ansökningsprocess går till? Så rekryterar vi Vi undanber oss kontakt från annons-, konsult- och rekryteringsföretag gällande våra annonserade roller. Fackliga representanter Akademikerföreningen: Lena Darin, [email protected] Forena: Lina Frykholm, [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Kundcenterchef till Ramirent Falun/Borlänge
HR-Utveckling Dalarna AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du vara en del av ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och andra industrier? Nu har du chansen att söka tjänsten som vår kommande kundcenterchef för Borlänge & Falun. Vi söker dig som drivs av att utveckla och stärka företagets affärer, vill ansvara för en högkvalitativ leverans av våra produkter samt tycker om att leda medarbetare och ingå i ett fantastiskt team på våra två kundcenter. Välkommen med din ansökan och bli en del utav Ramirent!   Om tjänsten I den här spännande rollen kommer du att arbeta med att leda och utveckla våra fina verksamheter i Borlänge & Falun framåt. För oss är det viktigt att bibehålla och säkerställa vår fina kundservice och arbeta utifrån uppsatta mål. För att lyckas i rollen arbetar du nära våra innesäljare och medarbetare som har ett gemensamt ansvar för att våra produkter levereras effektivt och håller högsta kvalité. I rollen som Kundcenterchef kombineras operativt ansvar med möjligheten att stärka våra affärer genom relationsbyggande försäljning. Du rapporterar till vår Distriktschef.    I arbetsuppgifterna ingår att:   • Garantera att våra kunder får en oslagbar service. • Ansvara för kundcentrets försäljning, budget och lönsamhet • Med stort säkerhetstänk ansvara för det dagliga operativa arbetet på kundcentret • Leda och coacha dina medarbetare   Bakgrund Vi tror att du har erfarenhet av en liknande tjänst där du har arbetat med ekonomi, försäljning, marknadsföring och ledarskap. En tidigare eller nuvarande tjänst inom byggbranschen är meriterande. Vi ser gärna att du har en kännedom om den lokala marknaden och förmågan att bygga långsiktiga kundrelationer. Du har god systemvana och extra meriterande är kunskap om maskiner och material. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader. Tjänsten är på heltid.   Din profil Du håller en hög servicenivå och sätter alltid kunden främst. Din drivkraft är att leda och att skapa resultat tillsammans med andra och främja teamarbete. Din roll kräver att du arbetar strukturerat och har en god organisatorisk förmåga. Prestigelöshet är en viktig egenskap då vi på Ramirent arbetar tätt tillsammans och alltid hjälps åt där det behövs. Självklart bemöter du och ditt team kunderna i enlighet med våra värderingar: Smooth Service with a Smile.   Vad kan Ramirent erbjuda dig? På Ramirent är våra värderingar "Smooth Service with a Smile". Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.    Vi söker dig som vill vara en del av vår framtid och som vill utvecklas tillsammans med oss! RAMIRENT är ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag. Vi levererar maskin- och säkerhetslösningar till såväl byggbranschen som övriga industrier, med målet att öka säkerheten och effektiviteten ute på arbetsplatserna. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. 2019 förvärvade Ramirent maskinuthyrningsbolaget Stavdal, vilket innebär att Ramirent nu är marknadsledande inom den svenska maskinuthyrningsbranschen. Ramirent har verksamhet i nio länder (Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Slovakien och Polen) och tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, världens tredje största maskinuthyrningsbolag. Besök oss på www.ramirent.se Krav: Körkort: * B (Personbil)

6 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Account Manager
Nordex Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Join Nordex as an Account Manager! Are you ready to make a difference? As an Account Manager at Nordex, you'll be the key to maintaining relationships with our valued customers, ensuring they receive top-notch service while adhering to contracts. This is a temporary position to cover parental leave, spanning 14 months from June 2025 to August 2026. You can work from our Uppsala office in Sweden or from Helsinki or Pori offices in Finland. We work with a hybrid model, and you are expected to work from the office two days per week. What You'll Do: Be the Go-To Person: Main point of contact for commercial and contractual topics. Foster Cooperation: Foster long-term customer cooperation and satisfaction. Build Relationships: Maintain strong customer relationships. Support Operations: Assist with warranty and end-of-contract issues. Collaborate Across Departments: Liaise with operational teams, Legal, and other departments. Negotiate Renewals: Negotiate renewals of service agreements. Knowledge Transfer and Financial Management: Transfer knowledge to the operational team and manage financial calculations in ERP and Excel. Your profile: Must haves: Minimum 2 years’ experience in Contract Management, Account Management, or Customer Management roles. Bachelor’s degree (e.g., Business Administration or technical degree) or equivalent job experience. Fluent in English. Experienced in dealing with internal and external customers. Willing to travel occasionally. Nice-to-haves: Experience in SAP or similar ERP systems. Experience in managing service contracts or similar. Ready to take on this exciting challenge? Apply now and be part of Nordex's success story! Please apply by 18.5.2025 via our Career portal. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have further questions about the role, please contact: Katri Havia People & Culture coordinator +358 40 358 8196 [email protected]

5 maj 2025
Sista ansökan:
18 maj 2025