Operativ chef för kundtjänst och servicekoordinering

Om företaget Putsa Sweden AB är en ledande aktör inom fönsterputsning som stolt serverar kunder över Västra Götaland och delar av Halland. Med närmare 10 000 nöjda kunder och en snabbt växande kundstock, sätter vi en stark betoning på kvalitet och pålitlighet. Vi erbjuder en unik prenumerationstjänst på fönsterputs som garanterar en fläckfri utsikt året runt. Vårt mål är att skapa mer fritid, mindre konflikter och ett renare samvete för våra kunder genom våra fönsterputsprenumerationer. Vår verksamhet bygger på innovation, kundnöjdhet och en stark värdegrund där varje medarbetare spelar en nyckelroll. Genom att kontinuerligt sträva efter förbättringar och hållbarhet i allt vi gör, skapar vi ett arbetsklimat där våra anställda kan växa och utvecklas tillsammans med företaget. Tjänstebeskrivning Putsa söker just nu en operativ chef för deras kundtjänst och servicekoordinering. Är du en erfaren ledare med förmåga att driva förändring och effektivisering inom kundtjänst och servicekoordinering? Har du dessutom ett intresse för AI och utveckling? Då kommer du att trivas hos Putsa! Här får du möjligheten att spela en central roll i att driva deras företags framgång. I denna befattning kommer du att ha ledaransvar för ett litet och kompetent kundtjänst- och koordineringsteam, vilket innebär att säkerställa enastående service och effektiv leverans samtidigt som du upprätthåller hög produktivitetsnivå. Ditt team kommer att vara ansvarigt för samordningen av alla Putsa enheter. Vidare kommer ditt arbete att vara avgörande för att stödja företagets strategier och mål. Din roll är både operativ och strategisk, och du behöver trivas i en föränderlig miljö. Utöver ovan kommer du att: • Ansvara för den dagliga driften av kundtjänst- och servicekoordineringsteamet • Driva ständiga förbättringar vad gäller planering, koordinering, samt uppföljning av Putsas tjänster • Ha ett nära samarbete med VD och ledningsteamet för att säkerställa att tjänsternas resultat ligger i linje med företagets mål och strategier • Vara delaktig i det operativa dagliga arbetet Kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll är det värdefullt att ha erfarenhet av ledarskap, särskilt inom områden som kundtjänst eller servicekoordinering. Det är även av stor betydelse att du besitter en skarp analytisk förmåga och har förmågan att utveckla strategier som kan optimera verksamheten. Att kunna inspirera och utveckla ett team är en nyckelkomponent, tillsammans med ledaregenskaper som driver motivation och samarbete mot gemensamma mål. Förutom detta är kommunikationsförmågor avgörande för att hantera olika intressenter på ett effektivt sätt. Vi tror att du är proaktiv och flexibel då arbetet sker i en miljö som ständigt förändras för att kunna möta de utmaningar som kan uppstå längs vägen. En nyckelkompetens i rollen är att kunna hantera stora mängder data på ett strukturerat och effektivt sätt. Har du dessutom erfarenhet av AI och är intresserad av att implementera framtidens teknologier tror vi att du är helt rätt för Putsa! Vad erbjuder vi dig? En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och växa, både professionellt och personligt. Vi värdesätter vår företagskultur och du blir en del av ledningsgruppen. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Moa Jarl tel: 073 509 03 95. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Varmt välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en föränderlig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

15 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sommarvikariat som teknisk Team Leader!

OM UPPDRAGSGIVAREN CBRE Data Centre Solutions (DCS) är en del av CBRE Group med över 115 000 anställda över hela världen och levererar fullt integrerade fastighets-, anläggnings- och tekniklösningar för datacenterägare, brukare och investerare över hela världen. Som en dedikerad affärsenhet inom CBRE ägnar sig DCS åt att lösa komplexa utmaningar inom varje skede av datacentrets livscykel. Är du i slutet av din ingenjörsutbildning, har erfarenhet av att leda andra i en teknisk verksamhet och behöver sysselsättning till sommaren? Ta chansen att utvecklas mer som Team Leader! OM UPPDRAGET Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig fram till September med start så snart som möjligt. Som konsult bli du anställd av oss på Jefferson wells och uthyrd till vår kund i Linköping. Rollen går att anpassa för dig med en lite mer junior profil, så tveka inte att söka om du vill utvecklas som ledare i en teknisk miljö. DINA ANSVARSOMRÅDEN Huvudsyftet med rollen "Teamlead Data Center Services" är att hantera driftsteamet på plats och att stödja och vikariera för Critical Facility Manager vid frånvaro. Uppgifterna inkluderar även skapande av skiftschema, semesterplaner, utbildningsplaner och introduktion av nya medarbetare. Naturligtvis ingår även andra uppgifter som rör teknikernas aktiviteter inom olika områden. Huvudsakliga ansvarsområden * Hantera driftsteamet (dag- och skifttekniker) och säkerställa en korrekt serviceleverans på platsen * Vikariera för Critical Facility Manager och fylla i vid frånvaro samt ge ledarskap till teamen * Se till att avtal är bemannade av fullt kompetenta team, se till att innehavarna av poster är fullt kompetenta och att effektiva successionsplaneringsarrangemang är på plats. * Se till att kontraktsåtaganden uppfylls och överträffas * Se till att det finns sunda och säkra arbetsförhållanden och att både klients och företagets hälsa och säkerhetspolicy och process effektivt genomförs över våra teams tjänster och underleverantörers aktiviteter och regelbundet granskas * Se till att lämpliga kontrollsystem finns för att säkerställa att lagstadgade, policy- och kontraktsåtaganden uppfylls. * Säkerställa en kundfokus inom alla områden för operativa aktiviteter och att effektiva relationer bibehålls med nyckelkontakter för kunder * Tillhandahållande av ledning och vägledning, rådgivning, coaching och direkt stöd, vid behov för att leverera bästa praxis vid urval, utbildning, bedömning och erkännande/belöning * Leverera effektiv affärskommunikation genom rådgivning, granskning, ledarskap och direkt bidrag till ledning och teammöten, briefingar, konsultationsforum, korrespondens, publicitet, månads- och ad hoc-rapportering och andra publikationer, vid behov. DIN PROFIL * Bevisad erfarenhet av en ledande roll som inkluderat ansvar för service, kultur, människor och affärstillväxt * Tidigare erfarenhet av kritiska miljöer och/eller datacenter * Hantering av ett brett spektrum av människor från juniornivå till senior nivå inklusive platsanställda, leverantörer och kunder * Har arbetat inom en matrisorganisation * Affärsmässig förståelse / affärskompetens * Förmåga att förstå kommersiella och ekonomiska metriska * Intern och extern klienthantering * Branchkunskap inom kritiska miljöer och/eller datacentermiljöer och en eller flera av följande: M&E, fastighetsförvaltning, projekt, byggnadstjänster * Utmärkta presentationsfärdigheter - skriftligt, muntligt och presentation * Högutvecklade mellanmänskliga och kommunikationsfärdigheter * Entusiastisk över ett snabbt tempo, hög tillväxtmiljö * Visar verkligt ledarskap * Högt integritet och uppriktighet * Hög motivation och självmedvetenhet * Hög grad av organisering med uppmärksamhet på detaljer * Förmåga att förstå komplexa situationer * Resultatinriktad * Driv att växa affären * Flytande språkkunskaper i engelska och lokalt språk Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Josefine Vannfält, [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Lead of Partner Success Management

What We DoSwiftly becoming Sweden’s industry leader in battery storage and quickly expanding in selected European markets, our journey is defined by combining pioneering technology with flexible energy assets. As both Battery Energy Storage System (BESS) developers and technology providers, we leverage our core to optimize the electricity system of today through services such as frequency regulation, local congestion management and peak shaving – while also developing the system of tomorrow by enabling planability for both energy producers and consumers. The TeamWe're committed to shaping tomorrow's energy system with flexible power at its core. Our ambitious team shares a common goal, working together to create a sustainable future. We are now looking for a passionate and skilled marketing and events coordinator based in Stockholm to fulfill that goal with us. About the RoleAs a Lead ofPartner Success Management at Flower, you will be responsible for setting up the organization and processes ensuring the success and satisfaction of our partners by providing exceptional support and guidance throughout their journey with our energy optimization services. You will be Flowers first Lead ofPartner Success Management taking lead on setting up a well functioning structure.Your key responsibilities: Set up processes and the entire organization for Partner Success Management Serve as the primary point of contact for our signed partners, building strong relationships and understanding their unique needs and objectives. Act as an advocate for our partners, communicating their feedback and requirements to relevant teams to drive product enhancements and improvements. Provide ongoing support and guidance to existing partners Measure and follow up on Customer/Partner Satisfaction related to Flowers services and commitments Track and report on key metrics and KPIs related to partner success and satisfaction. You will be a part of the Sales squad with colleagues working with business development and sales in related segments. As a Lead of Partner Success Management your responsibilities will start after a new customer/partner is signed. You will report to the Head of Sales. As we are operating in a fast-paced and innovative environment, your tasks will vary over time, and enjoying cross-collaboration with people in other teams will be key to figuring out the best solutions! Important skills: Earlier experience in setting up processes Analytical and strategic thinking to navigate a segment with many stakeholders Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to build good relationships with clients and effectively convey complex information. Fluent in Swedish and English Some "nice-to-have" skills Earlier experience in a customer-facing role, such as Customer Success Manager or similar, preferably in the energy industry or related field. Have workedat a start up or scale up Are experienced in theenergy sector and knows aboutenergy flexibility Experience with CRM software and other relevant tools is a plus. LocationWe value office collaboration but support remote work. Our office is at Söder Mälarstrand 21, minutes away from Gamla Stan subway station in Stockholm. ApplyTo apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and why you feel you would be a great addition to our team. In the recruitment process you will meet with the Talent Acquisition Specialist, Head of Sales, VP of Asset Development & Partnershipsand CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office, so we want you to submit your CV in English, even though we want you to speak Swedish in this role. We look forward to hearing from you! ---- Are you curious about our other job opportunities at Flower? We have additional roles listed on our careers page. Follow the link and check out all our available positions.https://flower.teamtailor.com/jobs

13 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Kundservicechef till AB Karlskronahem

Karlskronahems vision är att vara en stolt framtidsbyggare för generationer. Ett bra och tryggt boende är en viktig del av livet. Det gör i sin tur Karlskronahem viktigt för många människor och för staden och kommunen Karlskrona. Vi är stolta över att vara en del av Sveriges Allmännytta, och över vårt uppdrag att erbjuda ett bra boende för alla genom att kombinera samhällsansvar med affärsmässighet. Uppdraget ger stora möjligheter men också utmaningar. Genom att ta hand om hyresgäster, fastigheter och medarbetare levererar vi vårt uppdrag och bygger ett hållbart Karlskronahem. Karlskronahem är summan av medarbetarnas engagemang och kunskap. Att attrahera och behålla rätt medarbetare och kompetens är en viktigt för bolagets utveckling Arbetsbeskrivning Du får en betydelsefull position i hjärtat av Karlskronahems Uthyrning- och Bostadserviceavdelning. Du kommer att vara en operativ chef och leda ett kreativt och sakkunnigt team vars funktion är att leverera högsta kvalitet och service till bolagets kunder och andra externa och interna kontakter. Arbetet ger dig möjlighet att dagligen coacha dina medarbetare till att prestera på bästa sätt utifrån deras unika förutsättningar. Genom att samverka med dina chefskollegor kommer ni tillsammans att driva verksamheten åt rätt håll utifrån affärsmål och verksamhetsplan. Du arbetar med att ge din personal bästa förutsättningar i form av i arbetsledning och uppföljning av mål- och nöjdkundindex samt förbättringsarbetet som är kopplat till detta. Du arbetar även operativt gällande hela serviceavdelningen och teamets arbetsuppgifter så som felanmälan, kundservice i bobutiken, hantera boserviceärenden, felanmälan och övrig administration kopplat till uthyrning av hela företagets objekt. Som chef är det du som har personal- och arbetsmiljö, resursplanering samt kompetensutveckling av teamet. Allt arbete sker i nära samarbete med ledningen och andra avdelningschefer, förvaltare, bovärdar och övriga för att erbjuda kunder och hyresgäster en hög service inom ramen för fastighetsägaransvaret. I rollen rapporterar du till VD Matchar du profilen? Vi söker dig som vill vara med och påverka och utveckla vår verksamhet med ett stort engagemang och mod. Vi ser gärna att du har ett starkt positivt driv gällande utveckling, nya idéer och smarta lösningar för ökat samarbete framledes. Du är en naturlig ledare som tar initiativ och driver på teamets och avdelningens gemensamma processer och höja dess effektivitet och nöjdkundindex. Du har ett kommunikativt och genuint sätt att ta dig an mötet med människor. Här erbjuds en stor variation av kontakter och möjligheter till relationsbyggande sammanhang. Du vet att din uppgift är att på bästa sätt coacha och stötta ditt team på ett kvalitativt och effektivt sätt för att uppnå avdelningens och företagets gemensamma mål. Servicen finns naturligt hos dig och din ambition att alltid leverera är med dig i arbetsvardagen. Vi tror dessutom att du ofta få höra att du är rak och tydlig i din kommunikation. Vi vill att du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet i chefsposition innehållande personalansvar. Du har även erfarenhet av operativt arbete i kundservice. Det är meriterande om du har med dig någon utbildning i arbetsrätt samt ledarskap. Utöver det ser vi gärna att du har med dig en allmän systemkompetens och är van att arbeta i Officepaketet. Har du dessutom erfarenhet av fastighetsservice sedan tidigare är det ett plus. Du gillar omväxlande arbetsmiljö då stora delar av arbetet utförs ute på fältet i alla fastigheter. För att ta dig dit behövs självfallet ett B-körkort. Ett annat måste är att du talar svenska och engelska obehindrat. Har du dessutom ett annat språk i bakfickan är det ytterst positivt. Det här behöver du veta Heltid, provanställning Start omgående enligt överenskommelse Ort - Karlskrona Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande Kontaktuppgifter och ansökan Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta: Pernilla Von Reis – [email protected] Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser. Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Vi ser fram emot att lära känna dig! Om Företaget Karlskronahem är Karlskronas största bostadsbolag och äger och förvaltar cirka 3 850 hyresrätter. Bolaget ägs av Karlskrona kommun och i beståndet finns hyresrätter, mer än 400 studentbostäder, ett tiotal omsorgsboenden och ett mindre antal kommersiella lokaler. Sammanlagt äger Karlskronahem cirka 35 % av hyresrätterna i kommunen. Som medarbetare på Karlskronahem påverkar du – varje dag.Du påverkar hur våra kunder upplever oss, du påverkar vårt ekonomiska resultat och du påverkar hur vi trivs tillsammans. Vi är inte jättemånga. Små saker, som hur du väljer att göra och vara, är det som bygger vår arbetsplats och bolaget Karlskronahem. Lär känna oss närmare på www.karlskronahem.se Facebook-länkhttps://www.facebook.com/karlskronahem Instagram-länkhttps://www.instagram.com/karlskronahem/

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gruppchef till Skandia Rådgivning Online i Sundsvall

Är du Rådgivning Onlines nästa ledare? Vill du arbeta som ledare och coacha rådgivare inom Skandias pensions & investeringsrådgivning och axla en viktig roll i ett redan framgångsrikt team? Här erbjuds du en roll med bra utvecklingsmöjligheter och stort eget ansvar! Gruppchef Rådgivning Online | Skandia | Sundsvall Som ledare har du siktet inställt på att hela tiden utveckla dig själv och skapa förutsättningar för medarbetarna på enheten att nå sina mål och utvecklas samtidigt som du har förmågan att få teamet att lyfta blicken gällande både personlig och enhetens utveckling. För att lyckas som ledare hos oss ser vi att du är förtroendeingivande, har ett nära och coachande förhållningssätt till rådgivarna inom finansiell rådgivning, behovsanpassad försäljning och pensions- & investeringsrådgivning. Du är duktig på och har erfarenhet av att bygga team och resultat. Samtidigt ser vi att du besitter en hög analytisk förmåga och snabbt kan sätta dig in i komplexa flöden. Du vill vara med på en förändringsresa, är strukturerad och tycker om att arbeta proaktivt med verksamhetsplaner samt uppföljning på dessa som bidrar till att bibehålla ett starkt affärsresultat och ha branschens nöjdaste kunder. Eftersom vi tycker att det är viktigt att utgå från kundperspektivet och kundresan tror Skandia även på ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte över organisationsgränserna. Du kommer att leda ett framåtlutat och högpresterande team i fina lokaler fem minuter från Sundsvalls vackra stenstad. Utöver det så har du som medarbetare på Skandia fina förmåner bland annat när det gäller friskvård, träning och lunch. Vi tror på ett ledarskap där du som chef agerar, engagerar och är tydlig – allt för att säkerställa det bästa för våra medarbetare, för dig och för våra kunder. Vi förväntar oss ett ledararskap där du är modig, prioriterar och tar ansvar proaktivt, samt har förmågan att agera i svåra situationer. Ett handlingskraftigt förhållningssätt är nyckeln till framgång. Som ledare hos oss kommer du att inspirera och utmana ditt team, med en förmåga att lyssna, bry dig om och engagera andra. Vi söker dig som har ett stort ägarskap och driv samt har en passion för att utveckla medarbetare inom pensions-och investeringsrådgivning. Du har erfarenhet av att leda sedan tidigare med en god förmåga att skapa dina egna förutsättningar och ta egna initiativ. Du kommer jobba nära enhetschefen i den dagliga verksamheten samt inom vissa strategiska frågor. Att vara prestigelös, teamspelare och visa stort personligt engagemang är viktiga egenskaper. Vidare ser vi dig som ödmjuk, värdesätter hög kvalité och lösningsorienterad. Du har ett genuint intresse av människor och utveckling, pension- och investeringsrådgivning, behovsanpassad försäljning samt är ansvarstagande och har en förmåga att arbeta strukturerat mot utmanande mål. Det här önskar vi av dig - Erfarenhet som ledare inom bank- och försäkringsbranschen och/eller finansbranschen - Erfarenhet och intresse från rådgivning och behovsanpassad försäljning samt pensions- och investeringsrådgivning - Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper inhämtat från yrkeserfarenhet - Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska - Swedsec och/eller InsureSec-licens. IFU diplom eller motsvarande utbildning är meriterande Vi genomför löpande urval, så sök redan idag för att inte missa chansen. Vi ser fram emot din ansökan! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

10 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
People & Business Manager till Vattenfall Kundservice

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi arbetar för fossilfrihet och driver på övergången till ett hållbart energisystem. Vattenfall Customer Service Nordic är ansvariga för försäljning, fakturering samt kundservice via traditionella och digitala kanaler för Vattenfalls kunder i Norden. Vår kundservice är belägen i Umeå, Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar. Vi sätter stolthet i att skapa kundupplevelser i världsklass samt att leverera på överenskomna mål och därigenom bidra till utvecklingen av Vattenfall och Vattenfalls varumärke. Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är! Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap. Vår verksamhet är uppdelad i olika enheter där Customer Relations är den som hanterar inkommande ärenden från våra el- och värmekunder. Kostnadseffektivitet, medarbetarupplevelse, kundupplevelse och försäljning är alla viktiga måltal för Customer Relations. Jobbeskrivning Vill du vara med på vår resa till att bli en topprankad arbetsplats samt att skapa ett kundmöte i världsklass? Vi har nu 2 positioner som blir lediga under 1 år på grund av föräldraledigheter. Tjänsterna är visstidsanställningar men med möjlighet till förlängning. Vi söker två People & Business managers som vill leda och utveckla våra medarbetare. Det ena teamet hanterar i dagsläget frågor från våra värmekunder, elkunder och vår sociala medier hantering. Det andra teamet är ett av våra 2 team som hanterar vår antichurn (vänder kunder som är påväg bort från Vattenfall). Du som chef har en avgörande roll i vårt arbete att ständigt vara i framkant varpå det är av största tyngd att du förstår och perfekt kan balansera mellan att ha en välmående personal och konkreta kund/sälj/kvalitets-resultat samt att du vågar testa nya vägar för att lyckas. Som People and Business Manager inom Vattenfall Kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar samtidigt för att bibehålla och utveckla relationen till våra uppdragsgivare samtidigt som du driver vår operativa affär med ett starkt strategiskt perspektiv. Vår förväntan är att du förstår vår affär och driver den framåt. Genom våra måltal har du den förståelse som krävs för att individualisera målen och engagera dina medarbetare. Du kan tydligt beskriva och kravställa mot våra supportenheter för att ytterligare utveckla och driva vår affär framåt. Du förväntas att i rollen agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du utvecklar medarbetarna till deras fulla potential genom tillit och ansvar och kan därför också arbeta med målstyrning och delegering. Feedback är ett av dina verktyg för att själv utvecklas. Genom ditt sätt att ta emot och ge feedback utvecklar du ett öppet och positivt samarbetsklimat där trygghet och en god arbetsmiljö upplevs. Ditt arbetsmiljöansvar innebär att du agerar skyndsamt inom ramen av dessa frågor och du hanterar samt rapporterar avvikelser och incidenter som uppstår. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Personalansvar • Resultatansvar, sätta, kommunicera och följa upp mål efter medarbetarnas individuella förmågor • Hantera avvikelser på ett systematiskt sätt • Leda och engagera medarbetare genom att visualisera och kommunicera en tydlig vision • Ansvara för teambudget, kvalitet och uppföljning • Dokumentera: Utvecklingssamtal, rehabiliteringssamtal • Efterleva Vattenfalls policys och riktlinjer • Ansvara för att din organisation efterlever Vattenfalls policys och riktlinjer • Genomföra arbetet så effektivt som möjligt, samt sträva efter ständiga förbättringar • Ansvara för en säker och trygg arbetsmiljö • Analys av risker & fokus på säkerhetsaspekter. Göra riskanalyser vid förändringar • Kommunikation med intressenter, såväl interna uppdragsgivare som externa samarbetspartners Kravspecifikation Vi vill att du har 3 till 5 års ledarerfarenhet gärna från större organisationer, där coaching varit ett av dina verktyg. Du har dokumenterat goda ledarresultat där ditt taktiska arbete framgår. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ett kund-/leverantörsansvar inom kundservicebranschen. Du har avslutat studier på gymnasienivå eller likvärdig förvärvad kompetens. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och siktar alltid på att främja ett gott samarbete mot tydliga gemensamma mål. Du engagerar och inspirerar samtidigt som du både etablerar och bibehåller dina relationer till din omgivning. Du använder din analytiska förmåga för att ta oss vidare i vår utveckling samtidigt som du är flexibel då förutsättningar förändras och prioritering ändras. Du drivs av mötet med kund och har hög kompetens för att inspirera, leda och utveckla våra kundmöten. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda både i tal och i skrift. Ytterligare information Placeringsort: Umeå Anställningsform: Visstidsanställning, 1/9 2024 – 30/9 2025 eventuellt möjlighet till förlängning Sysselsättning: Heltid Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef: Samuel Aho, [email protected] För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Anna Uppström, [email protected] Fackliga representanter är Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00. Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV, senast den 28 april Urval sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via websidan.

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Teknisk kundansvarig till VB Elnät

Företagsbeskrivning VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 65 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. Gå gärna in på vår hemsida vbenergi.se för ytterligare information. Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du arbeta som teknisk kundansvarig hos oss på VB Elnät och vara en del i energiomställningen för ett hållbart samhälle? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Inom VB Elnät är vi idag 23 anställda som tillsammans accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas för att möta våra kunders behov samt bidra till energiomställningen och vi söker nu en teknisk kundansvarig. Dina arbetsuppgifter I rollen som tekniskt kundansvarig kommer du vara en nyckelspelare i vår verksamhet och påverka kundnöjdheten hos våra större företagskunder inom Västerbergslagens Elnät. Kunderna finns representerade inom huvudsegmenten producenter, elnätsföretag, industrier och stora företag. Det är en spännande och utmanande roll där du arbetar med att hitta innovativa lösningar på kundernas förfrågningar. Du arbetar nära både kunder och teknik, ofta blir du mittpunkten i samarbetet mellan interna och externa aktörer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter som teknisk kundansvarig kommer vara att: bygga upp och utveckla relationer med våra kunder och vara deras förlängda arm in i vår organisation samtidigt som du är en ambassadör för Västerbergslagens Elnät externt ansvara för framdrift och koordinering av större kundärenden, vilket innebär problemlösning i olika faser samt uppföljning och proaktiv dialog ansvara för kundmötet, avtalsskrivning samt noggrann dokumentation Du kommer ha en nyckelroll för kundens upplevelse och för att vi uppfattas som en möjliggörare av hållbar utveckling i samhället. I vår bransch har vi förmånen att vara med på resan när samhället ställer om, vilket kräver att vi anpassar oss och ständigt breddar vår kompetens. Kravspecifikation För att lyckas i rollen kombinerar du dina tidigare erfarenheter inom teknik eller juridik med din förmåga att bygga långsiktiga relationer. Tjänsten förutsätter att du arbetar självständigt och kan ta ansvar för att driva ditt arbete framåt inom ramen för dina ansvarsområden. Du är van att arbeta i samverkan med andra inom flera olika interna och externa samarbetsytor. Du är en strukturerad person som är duktig på att planera ditt arbete och uttrycker dig väl i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt krävs för tjänsten, likvärdiga kunskaper i engelska är önskvärt. Arbetslivserfarenhet inom branschen är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du har ett starkt personligt driv och engagemang. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Västerbergslagens Elnät är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här: Välkommen till oss! (vbenergi.se). Placeringsort: Ludvika. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Richard Palm, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Carolina Bölander, [email protected] Fackliga representanter är Torbjörn Jonsson Unionen, Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Pertti Palonto SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 5 maj 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. VB Elnät arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för VB Elnät och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom VB Elnät. Kontrollerna kommer att utföras av en tredje part, Validata. VB Elnät är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Chef för supportfunktionen för flygande spaningssystem

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som chef för vår supportfunktion In-Service Support inom Airborne Early Warning kommer du att arbeta i en serviceinriktad miljö i en internationell kontext där din insats gör skillnad. Din huvudsakliga uppgift är att tillgodose ett effektivt genomförande av den operativa leveransen över hela organisationen, vilket säkerställer förmågan att leverera tjänster till våra kunder kan hålla sina system flygande. Chefen för In-Service-Support är en viktig roll för vår växande internationella supportorganisation, vars uppgift är att säkerställa god tillgänglighet på Saabs specialflygplansprodukter för kunder genom hela livscykeln. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen består av följande: * Leda en organisation med teknisk- och logistisk kundsupportpersonal * Utveckla vår backoffice-förmåga för att stötta kunderna och Saabs lokala verksamhet * Säkra effektiv interaktion och samverkan mellan involverade organisationer inom Saab * Kompetensutveckling och resursplanering Du kommer att tillhöra BU Airborne Early Warning som levererar och underhåller våra Airbore Early Warning-system såsom exempelvis GlobalEye, som idag är en av de bästa AEW-produkterna i världen. GlobalEye är baserat på vår egenutvecklade radar ERIEYE som är integrerad med andra sensorer i våra Mission Systems. Vi erbjuder en hållbar arbetsmiljö där ledarskap och mångfald är avgörande för vår framgång och tillsammans som en enhet, med öppenhet i vårt dagliga arbete, möter vi kunderna och framtida utmaningar. Din profil Vi söker en dynamisk och engagerad ledare som är redo att driva och utveckla vår organisation till nya höjder. Som ledare är du ansvarig för att utmana och inspirera både våra ledningsgrupper och medarbetare. Din förmåga att identifiera möjligheter och effektivt hantera utmaningar är avgörande för vår framgång. Du bör vara skicklig på att identifiera och agera på möjligheter och utmaningar och hitta nya sätt att arbeta effektivt. Vi förväntar oss att du har utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift. Dessutom har du gedigen erfarenhet av personalledning och trivs i en roll där du får dela med dig av din kunskap och erfarenhet till både kollegor och kunder. Vi letar efter en strukturerad teamspelare som kan hantera flera projekt samtidigt med en energisk inställning till att få resultat. Att kunna bygga och underhålla ett starkt nätverk samt att skapa gott samarbete med andra delar av organisationen är viktigt för oss. I rollen förkommer resor. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Tjänsten är baserad i Linköping. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Fångar den här tjänsten ditt intresse? Ansök! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Om du känner dig säker på att du matchar profilen som beskrivs ovan - skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

8 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Customer Service Manager till Fibio

Customer Service Manager Vår nuvarandeCustomer Service Manager ska ta nästa steg i sin karriärinom bolaget och vi söker därför hennes ersättare! Som Customer Service Manager kommer du att spela en central roll i att ta företaget till nästa nivå och stärka vår position på marknaden. Fibio är en virtuell mobiloperatör med en tydlig miljöprofil. Genom strategiska partnerskap med snabbväxande företag som fokuserar på cirkulära modeller och en hållbar framtid, tar Fibio aktivt ställning och skapar en grön operatörsidentitet. Genom att ansluta dig till Fibio blir du en del av ett företag som drivs av visionen om en mer hållbar värld. Om rollen Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda hela kundcenterteamet från grunden. Tillsammans med HR-ansvarig kommer du att rekrytera, utveckla och motivera en grupp engagerade medarbetare. Din roll innebär att skapa en positiv arbetskultur där varje individ trivs och har möjlighet att växa och nå sin fulla potential. Du kommer att få frihet att påverka och forma företagets framtid genom att skapa en miljö där innovation och utveckling blomstrar. Fibio sätter kundens behov i fokus och prioriterar en mjuk och professionell approach. Som Customer Service Manager ansvarar du för att utveckla rutiner och system som säkerställer att kunderna får bästa möjliga support. Ditt arbete sträcker sig bortom skrivbordet då du aktivt coachar och stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Du blir också en viktig resurs i hanteringen av kundärenden och är den som tar luren när situationen kräver det. Fibio tror på närvaro och personlig utveckling och du blir nyckelpersonen som främjar detta inom ditt team. På Fibio råder en stark och positiv företagskultur där samarbete och trivsel är avgörande. Vi är övertygade om att genom att ha roligt tillsammans och trivas på jobbet når våra medarbetare sina högt uppsatta mål. Som Customer Service Manager blir du en viktig del av detta kulturbyggande och spelar en central roll i att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta: Bygga upp och leda kundcenterteamet Rekrytera, utveckla och motivera engagerade medarbetare med stöttning av kontorschef Skapa en positiv arbetskultur där varje individ kan trivas och utvecklas Utveckla rutiner och system för att säkerställa bästa möjliga kundsupport Aktivt coacha och stötta medarbetare i deras utveckling och förbättring Delta i att forma företagets framtid genom att påverka och utveckla arbetsmiljön Vi söker dig som Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område, exempelvis inom callcenter, kundtjänst eller inom försäljning Erfarenhet / kunskap av ledarskap Talar och skriver obehindrat på Svenska Det är meriterande om du har Tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap, exempelvis som Team manager Relevant eftergymnasial utbildning Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd. Vår rekryteringsprocessVi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Area Manager till Hemfrid i Örebro

Hemfrid i Örebro söker enArea ManagerEn Area Manager är en riktig spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i Örebro. Låter det som du? Läs mer nedan! Vad gör en Area Manager?Som Area Manager på Hemfridligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare.Vem är vår nästa Area Manager?Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning!För att summera ser vi att du har: Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet B-körkort Som person: Brinner du för att ge god service Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta. Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid i Örebro?Tjänsten är ett längre vikariatmed god chans till förlängning. Start enligt överenskommelse.Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Så skicka in din ansökan så snart som möjligt.Vi ser fram emot din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024