Sommarjobba som kundservicemedarbetare
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice, försäljning eller teknik blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal men även på mail, chatt i vissa avdelningar. Du kommer att hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Flytande i finska i både tal och skrift Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: 27 Maj eller enligt överenskommelse.  Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Sommarjobba som agent på Responda Group!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Vi söker nya kollegor till sommaren i vårt moderna kontor i Helsingborg! För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Start: 19 Juni eller enligt överenskommelse Introduktion: 2 veckor Arbetstider: 08.00-17.00 vardagar och helger Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt på vissa avdelningar Administrativt arbete Merförsäljning Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen.  Krav för tjänsten är: Talar och skriver flytande svenska Har en god datorvana Trygg i merförsäljning Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Kundservicemedarbetare
The Place AB
Kundtjänstpersonal

Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som söker efter kundservicemedarbetare. Därför söker vi nu dig som trivs att arbeta med människor och som brinner för att ta kundupplevelsen till nästa nivå. Detta är en generell och proaktiv annons för inkommande förfrågningar, både på heltid och deltid. Om rollen som kundservicemedarbetare Inom serviceområdet finns det många olika typer av jobb i många olika typer av branscher. Gemensamt för roller inom serviceyrket du är företagets ansikte utåt och kundernas första kontakt. Du ansvarar för kundupplevelsen och ser till att inkommande ärenden hanteras från start till slut. Exempel på arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare: Besvara frågor och lösa problem via telefon, mail, chatt och sociala medier Registrera nya kunder Ta emot beställningar, order, bokningar och reklamationer Administration och fakturahantering Vem vi tror att du är: För att trivas och lyckas i rollen som kundservicemedarbetare spelar dina personliga egenskaper en stor roll. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är duktig på att kommunicera och är lyhörd inför kundernas behov. Du motiveras av att ge god service och får en liten extra kick när du känner att du hjälpt någon annan och löst deras eventuella problem. Självklart är också ett sinne för detaljer och noggrannhet viktigt för dig som är intresserad av roller inom kundservice då du kommer att ha många kontaktytor och ofta hanterar flera ärenden parallellt. Din bakgrund kan exempelvis vara: Tidigare arbetslivserfarenhet av kundtjänst via telefon, mail, chatt och sociala medier Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande exempelvis i butik eller restaurang Goda data- och systemkunskaper, Officepaketet mm. Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift God teknisk förståelse är ofta meriterande Hur går processen till? Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Back-Office och Customer Service. För dig som går vidare i processen kan nästa steg bli att du får ett mail med en förfrågan om att besvara några korta videofrågor och/eller en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor. I ett nästa steg blir det ett digitalt eller fysiskt möte på vårat kontor i centrala Stockholm. Vi använder oss även av testverktyg och genomför personlighetstest och logisktest i många av våra processer. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt yttersta för att matcha rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hjälpa så många som möjligt att hitta sitt drömjobb, men vi kan tyvärr inte garantera något. Detta är en generell och proaktiv annons, och vi får in nya uppdrag löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan – spännande möjligheter kan dyka upp när som helst! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

6 maj 2025
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Kundservicemedarbetare till Jönköping!
Workz Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Vi letar efter dig som är vass på service, gillar att ha många bollar i luften och vill jobba brett inom både kundsupport och säljstöd. En av våra kunder i Jönköping kommer snart komma att behöver utfyllning i teamet – och vi söker därför dig som vill ligga steget före och vara redo när det händer. Om rollen Här kommer du få en central roll i kontakten med B2B-kunder och fungera som en länk mellan sälj, logistik, ekonomi och externa partners. Det handlar om orderhantering, kunddialoger, systemuppdateringar och att se till att allt flyter på – både för kunderna och internt. Vi tror att du: Trivs i en föränderlig vardag Är noggrann, kommunikativ och gillar struktur Har jobbat med kundservice eller säljstöd tidigare Har god systemvana – gärna SAP eller liknande Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat Om uppdraget Jönköping Heltid, kontorstider Enligt överenskommelse Möjlighet till hybridarbete Ansökan Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen! Vid frågor, kontakta oss på [email protected]

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Receptionist/Kundtjänstmedarbetare för kunds räkning
Ps Partner AB
Kundtjänstpersonal

Letar du efter ett spännande extra- och sommarjobb? Vi söker en serviceinriktad och positiv Receptionist/Kundtjänstmedarbetare till vår kund i Göteborg över sommaren samt extra vid behov. Du kommer att vara ansiktet utåt och ha en central roll i att ta emot besökare, hantera inkommande samtal och mail samt stötta med enklare administrativa uppgifter.  Vem söker vi? Vi söker dig som är positiv, prestigelös och gillar kundkontakt. Du är noggrann, gillar att ta ansvar och är bekväm med att arbeta självständigt. Tidigare erfarenhet från kundtjänst, reception eller annan servicefunktion är meriterande. Du har god datorvana samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Tjänsten är ett sommarvikariat samt extra vid behov, med placering i centrala Göteborg. Start omgående.  Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan.

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Reservdelsansvarig
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar.  Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser.  Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande.  Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

5 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Jobba som kundtjänstagent på amerikanskt tech-företag- start omgående
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Sprio söker dig som vill utvecklas inom en kundtjänst  och drivs av att leverera riktigt bra service. Du kommer att arbeta för ett prisbelönt internationellt företag där du jobbar med inringande kunder som har frågor om bland annat appar, smartphones, datorer och surfplattor. Har du dessutom erfarenhet av iOS och/eller MacOS eller liknande? Fortsätt då att läsa! Tjänsten är baserad i Solna och anställningen inleds med en fullt betald utbildning där du får lära dig allt du behöver veta för att du ska känna dig helt trygg när du börjar besvara kundernas frågor. På detta företag finns det stora utvecklingsmöjligheter och vidareutbildningar, därför ser vi gärna att du gillar att utvecklas och lära dig nya saker. Din huvudsakliga uppgift är att identifiera kundens problem och på ett pedagogiskt sätt vägleda kunden till en lösning. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och är flytande i engelska, i både tal och skrift, då alla system är på engelska.  Vi söker dig som:  Är social och noggrann Har en tekniskt intresse  Gillar att leverera service över telefon Trivs med att jobba i team mot gemensamma mål Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska Innehar en fullständig gymnasieexamen Vill jobba för ett starkt och världsledande bolag Erfarenhet av iOS och/eller MacOS eller jämförbar teknik är meriterande Vi erbjuder:  En fullt betald utbildning i början av din anställning Tillgång till gym i byggnaden Pingisbord och playstation på rasten En spännande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter Lön och förmåner enligt kollektivavtal Arbetstider: Tjänsten är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider: 08.00-20.00 måndag-söndag Låter detta som en tjänst för dig? Vi videointervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag! I denna annons får vi inte gå ut med företagets namn, mer information om vilket företag du kommer att arbeta för kommer vid ett senare tillfälle i rekryteringsprocessen. OBS vi söker dig som är tillgänglig omgående då tjänsten har start redan i början på juni månad.

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Nyligen tagit studenten? Kundtjänstmedarbetare - ingen erfarenhet krävs
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Tar du studenten nu i början på juni och känner kanske att nästa steg är lite oklart? Kanske funderar du på vad du ska göra nu när skolbänken är ett minne blott. Här kommer en möjlighet för dig som vill börja jobba direkt, men som inte har en massa arbetslivserfarenhet i bagaget. Nu söker vi på Sprio dig som vill ta första steget in i arbetslivet som kundtjänstmedarbetare på heltid! Vad innebär jobbet?Som kundtjänstmedarbetare blir du företagets röst utåt, personen som kunderna vänder sig till för hjälp och vägledning. Du svarar på frågor, löser problem och får människor att känna sig nöjda och trygga. Ingen tidigare erfarenhet krävs – vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen på plats! Vad vi erbjuder: • En rivstart in i arbetslivet: Inga CV-krav eller krav på tidigare erfarenhet. Vi ser till vem du är, inte vad du gjort tidigare. • Utbildning och stöd: Hos oss får du betald utbildning och blir del av ett team som hjälper dig på vägen. • Utvecklingsmöjligheter: Vill du växa vidare inom företaget? Vi har flera vägar att gå, och vi stödjer dig i varje steg. • En rolig arbetsmiljö: Det ska vara kul att gå till jobbet – vi sätter alltid teamwork och gemenskap i första rummet! Vi söker dig som: Vill arbeta heltid och tillgänglig från och med juni.  Är sugen på att jobba med människor och gillar att hjälpa andra Har en fullständig gymnasieexamen Är nyfiken, positiv och ser möjligheter där andra ser problem Har fyllt 18 år och kan jobba heltid Kan kommunicera bra på svenska och engelska Tjänsterna är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider där även helger kan förekomma. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll. Så ansöker du:Det är enkelt – klicka på “Ansök till tjänsten nu” och fyll i några korta uppgifter om dig själv. Inget CV behövs! Vi hör av oss till dig så snart vi kan.  Känns det rätt? Ta chansen och bli en del av ett team som tror på unga talanger och framtida stjärnor. Hoppas vi hörs snart!

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Heltidstjänst inom teknisk kundsupport - iOS
Sprio AB
Kundtjänstpersonal

Vi på Sprio söker dig som vill utvecklas inom kundtjänst och som brinner för att hjälpa andra! I denna roll kommer du ta emot inkommande samtal från kunder som har frågor om bland annat appar, smartphones, datorer och surfplattor.  Tjänsten är baserad i Solna och anställningen inleds med en fullt betald utbildning så att du får rätt förutsättningar att besvara kunders frågor. Vi söker dig som:  Är lösningsorienterad och serviceminded Har en fullständig gymnasieexamen   Flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska Erfarenhet av iOS och/eller MacOS eller jämförbar teknik är meriterande Vi erbjuder:  En spännande tjänst med garanterade utvecklingsmöjligheter En ung och modern arbetsmiljö med bland annat eget gym Lön och förmåner enligt kollektivavtal Arbetstider: Tjänsten är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundserviceavdelningens öppettider: 08.00-20.00 måndag-söndag. Obs. Detta är en tillsvidareanställning med start i början på juni, denna tjänst är ej aktuell för dig som studerar och planerar att fortsätta dina studier i höst. I denna annons får vi inte gå ut med företagets namn, mer information om vilket företag tjänsten gäller delges längre fram i rekryteringsprocessen. Vi videointervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Sommarjobba som agent på Responda Group!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Vi söker nya kollegor till sommaren i vårt moderna kontor i Helsingborg! För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Start: 19 Juni eller enligt överenskommelse Introduktion: 2 veckor Arbetstider: 08.00-17.00 vardagar och helger Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt på vissa avdelningar Administrativt arbete Merförsäljning Arbetsuppgifterna varierar efter vilket område du jobbar inom. Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen.  Krav för tjänsten är: Talar och skriver flytande svenska Har en god datorvana Trygg i merförsäljning Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

5 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025