Ingenjör till Test- och certifieringsverksamheten

Är du problemlösningsfokuserad och har ett brinnande intresse för teknik? Är du en teoretisk praktiker med erfarenhet av att driva projekt eller är du en nyfiken och driven person som tar examen från din ingenjörsutbildning i sommar? Vill du arbeta i en utmanande och stimulerande miljö där du får stor möjlighet att vara med och påverka samtidigt som du får en långsiktig utveckling hos en världsledande aktör? Då kan det vara dig vi söker. Vi har en betydande tillväxt och söker nu ytterligare en ingenjör inom test, verifiering och certifiering av produktprestanda. Rollen Du kommer att ingå i ett team vid huvudkontoret i Karlskrona, där vi har omfattande testmöjligheter. Teamet arbetar med att verifiera prestanda för våra tätningslösningar enligt krav i nationella och internationella standarder samt enligt kundspecifika kravställningar. Övergripande ska du kunna leda projekt där praktiska tester av exempelvis brandmotstånd, vattentryck och gastäthet planeras och genomförs och resultaten analyseras och rapporteras. Till din hjälp finns tekniker, konstruktörer och erfarna ingenjörer. Testerna utförs vid huvudkontoret samt i externa testlaboratorier runt om i världen. Du kommer att tränas upp av ett kompetent team för att på sikt bli en av våra experter inom området. Tjänsten omfattar även en stor del teknisk support och utbildning för våra dotterbolag och säljare världen över. Du kommer att befinna dig i navet av Roxtecs verksamhet och ditt bidrag till koncernens fortsatta tillväxt blir betydande. Huvudsakliga uppgifter • Verifiera systemprestanda genom fysiska tester, internt och externt • Analysera tekniska data, standarder och krav för att omvandla till praktisk information • Teknisk support och utbildning Utmaningen och det roliga i detta jobb är att du ena dagen jobbar praktiskt och andra dagen rapporterar mätdata och diskuterar prestanda med våra dotterbolag. Av största vikt är att du trivs i en miljö där både snabba puckar, som supportfrågor, och långsiktiga strategiska aktiviteter, som planering av en testserie, förekommer mer eller mindre parallellt. Vem är du? För att passa i rollen som test- och certifieringsingenjör på Roxtec bör du: • Vara strukturerad, analytisk och flexibel • Ha en examen från en ingenjörsutbildning • Vara intresserad av att driva projekt • Ha CAD-kunskap, vilket vi ser som meriterande, liksom erfarenhet inom byggkonstruktion • Tala och skriva engelska flytande. Utöver detta krav ska du kunna göra dig förstådd på svenska. Andra språk är ett plus. • Ha mycket god samarbetsförmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer Vi söker dig som tycker om att resa, då resor såväl inom landet som internationellt ingår i tjänsten några gånger per år. Trivs du med att jobba i en omväxlande miljö, både självständigt och i team, och med att dagligen ha kontakt med andra och möta människor från hela världen är detta ett jobb för dig. Ansökan Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Matilda Berggren, Test & Certificates Manager, + 46 733 31 32 38 (tel:+ 46 733 31 32 38), eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-19.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ingenjör inom mekanisk provning

Together Tech är med och utvecklar innovativa produkter och digitala lösningar. Vi tror på att skapa en inkluderande, dynamisk arbetsplats och uppmuntrar våra medarbetare att kombinera sin starka tekniska kompetens med viljan att utmana för att skapa en mer hållbar framtid. Nu söker vi dig som bland annatkommer att jobba med: Mekanisk Provning Felsökning i driv- och styrsystem Mätteknik Test och verifiering av hårdvara Du kommer tillhöra en grupp med erfarna provningsingenjörer hos Together Tech och jobba nära konstruktörer och R&D hos våra kunder. Våra kunder efterfrågar en bred erfarenhet inom provning, så det är en fördel om du har jobbat inom olika områden, såsom elektronik, mekatronik, trådtöjningsgivare, mätteknik mm. Utöver ovanstående är det meriterande om du: Har minst en kandidatexamen i maskinteknik, teknisk fysik, eller likvärdig utbildning Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom test och provning Är enlagspelare med utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga Är flexibel och lösningsorienterad Har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift Har mekvana Du som person Bör varaflexibel och ha ennyfiken inställning och vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Vi ser gärna att du harett självständigt arbetssätt och en förmåga att bygga starka relationer till de personer som du arbetar med. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta Maja Schentz [email protected]

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
PROJECT SUPPLIER QUALITY MANAGER

Would you like to work in an international environment where you’ll make a difference every day? At Permobil, we’re looking for game-changers to join us as we innovate for individuals and develop the world’s most advanced assistive solutions. Permobil is a global leader in providing innovative mobility solutions to enhance the lives of individuals with disabilities. With a commitment to excellence and a customer-centric approach, we are dedicated to transforming the way people move and interact with the world. Position Overview We are seeking a dynamic Supplier Quality Manager to join our Power Supplier Quality Management team. This role will primarily focus on leading Supplier Quality activities and projects within New Product Development projects and assignments. The Supplier Quality Manager will spearhead the implementation of Supplier Quality Assurance Plans (SQAPs), ensuring alignment across R&D, Sourcing, and Supplier Quality. Additionally, this role will involve coordinating cross-functional activities and providing tactical support to project teams. Key Responsibilities Leading New Product Development projects and change management processes representing Supplier Quality Owner of the Project Supplier Quality Assurance Plan (P-SQAP) including all sub-processes and parts approval processes (PPAPs) Providing hands-on tactical support to project in relation to supplier quality activities Ensuring high level of cross-functional alignment between R&D, Sourcing and Supplier Quality in executing projects and assignments Coordinating activities related to projects and assignments within Supplier Quality and Supply Chain community Ensuring mutual understanding between Permobil R&D and Permobil suppliers to ensure designs requirements are understood by and match supplier capabilities Leading escalations and deviation management activities to ensure efficient implementation Providing management and project reports including progress reports and action plans Other responsibilities related to Supplier Quality activities outside projects may include: Supporting supplier development and focus supplier improvement activities Driving Supplier Corrective Action Request (SCARs) Performing supplier audits Performing supplier performance monitoring and reporting Providing escalation support to the site SQE and Production Unit including claim handling resolution Reviewing and approving reports and documents for Supplier Quality activities Qualifications Masters of engineering or science in relevant fields (production and engineering) or equivalent knowledge from work experience Experience from working in high-impact New Product Development projects in global environment Experience of planning and implementing Project Quality Plans (e.g. APQA/PPAP and similar methodologies) High level of fluency in reading and understanding engineering 3D models and 2D drawings Experience of working in cross-functional and cross-cultural environments and with close contact with R&D, Sourcing and suppliers Experience with quality principles and tools including root cause analysis, issue resolution, etc. Experience of performing supplier audits Familiarity with root cause analysis methodologies and experience of driving such activities Strong relationship management and communication skills Ability to always have a global focus and holistic view Demonstrating a fact-based way of deciding for and executing activities Financial understanding for cost in dealing with factors such as price, lead time, quality, assembly time and inventory High level of fluency in spoken and written English. Proficiency in Swedish is a strong merit. Familiarity with materials and production methods and standards is a merit Familiarity with medical device requirements is a merit Preferably has been trained to audit: - Quality Management Systems such as ISO 9001 or equivalent - ISO 13485 Quality System for Medical Device - Regulatory requirement CFR 820 issued by Food and Drug Administration in USA. - Regulatory requirement EU Regulation 2017/745 issued by the European Union Who Are You Self-driven and result-oriented leader who is motivated to enable the team to reach excellent results Comfortable with taking own initiatives but also a good team player Excellent independence and time management skills Comfortable in pressurized situations and a logical/analytical thinker Excellent communication skills adapted to a range of stakeholders Persuasive and influential with a high level of attention to details Able to travel depending on project needs More Information Please apply via our career page no later than March 31. We will conduct selection continuously so send us your application today! For more information about the role, please contact Amir Noorbakhsh, Manager Supply Quality Management Power Products, [email protected] For information about the recruitment process, please contact Zivile Mitkute, Talent Acquisition Partner, [email protected] For information regarding Permobil's Privacy Notice, please visit privacy.permobil.com ! Please respect that we do not wish recruitment assistance or advertising, we decline calls from recruitment and advertising providers. More about Permobil Permobil founder Dr. Per Uddén believed that helping people achieve the greatest level of independence is a basic human right and, for over 50 years, Permobil has held fast to that belief. Permobil is a global leader in advanced rehabilitation technology, passionate about better understanding our users’ needs and improving their quality of life through state-of-the-art healthcare solutions. Today, those solutions include power wheelchairs, seating and positioning products, power assist, and manual wheelchairs.  Permobil is part of Patricia Industries, a subsidiary of Investor AB, and is headquartered in Sweden. Permobil has 1600 team members in more than 15 countries around the world. For more information regarding the company’s history and complete product line, visit permobil.com

23 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Graduate Supplier Quality Engineer till Matthews Marking Systems // Mölndal

Vill du bidra till framtidens utveckling och kvalitetsförbättring av märkningsprodukter? Är struktur, dokumentation och processer ditt expertisområde? Välkommen till spännande roll hos oss på Matthews! Din nästa utmaning: Nu är vi på jakt efter en analytisk problemlösare som vill bli en del av vårt internationella bolag! Här väntar en självständig roll på vår kvalitetsavdelning där du kommer leda förbättringsprojekt och kvalitetsärenden gällande dokumentation, processer och samarbete med leverantörer. Med ansvar för kvaliteten i våra produktioner och produkter, säkerställer du att vi möter leveranskrav, uppfyller standarder och väljer rätt leverantör och material. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Några resor per år förkommer i din tjänst. Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden: Utvärdera och jämföra leverantörer baserat på kvalitet och prestanda Utveckla acceptanskriterier för material Skapa och underhålla kvalitetsprocessen för inkommande material och godkännande av komponenter för användning i produkter Utveckla testprotokoll, övervaka tester och utfärda kvalificeringstestrapporter Det här har du med dig: Ingenjörsutbildning Goda kunskaper i Excel Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om Matthews Marking Systems Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor – samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras! START: Enligt överenskommelse PLATS: Mölndal OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Jacob Chalkley, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
QHSE-Manager

Vill du bli vår nya QHSE-Manager? (Quality, Health, Safety, and Environment) Tycker du att kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö är lika viktigt som vi på Lindab? Vi söker nu dig som vill vara med och ta vårt QHSE-arbete till nya nivåer. Här är du med och skapar förutsättningar för ett bättre Lindab!   Om företaget Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. I norra Europa har vi även ett omfattande erbjudande av tak, fasader, takavvattning och hallbyggnader. Lindabkoncernen omsätter ca12 miljarder. Vi är etablerade i 20 länder runt om i Europa. Genom en decentraliserad organisation med ca 5000 medarbetare jobbar vi nära kunderna, där vår drivkraft är att skapa ett bättre klimat. Vi spenderar 90 procent av vår tid inomhus och inomhusklimatet är avgörande för hur vi mår. Därför utvecklar vi energieffektiva lösningar för hälsosamma inomhusmiljöer och vi gör det på ett sätt som även skapar ett bättre klimat för vår planet. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com   Om tjänsten Som QHSE-Manager kommer du att vara ansvarig för att leda vårt operativa och strategiska arbete för kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö, och ser till att vi uppfyller högsta standarder inom dessa områden. Du kommer att fylla en viktig roll där du är med och säkerställer vår personal och företagets säkerhet och välbefinnande, samt jobbar för att främja en kultur av kontinuerlig förbättring, kvalitet och hållbarhet. Tjänsten spänner över våra bolag Lindab Ventilation AB och Lindab Steel AB (vårt stålförsörjningscenter), där du sitter med i båda bolagens ledningsgrupp. Till din hjälp har du övriga fyra kollegor från QHSE-teamet, som du både leder och konsulterar. Det kommer även finnas goda möjligheter att samarbeta med övriga QHSE-funktioner inom koncernen.      Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Leda och utveckla det operativa QHSE arbetet Utveckla, implementera och upprätthålla företagets QHSE-strategi och -policys Övervaka och säkerställa att företaget uppfyller relevanta lagar, förordningar, krav och standarder inom kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö Tillse att företaget utreder och rapporterar ärenden till arbetsmiljöverket och koncernledning vid förekommande anledning. Hantera och rapportera QHSE-data (nyckeltal, miljörapporter och målredovisning) till ledningsgrupperna, myndigheter och andra relevanta intressenter Planera och genomföra regelbundna interna och externa revisioner och inspektioner för att säkerställa efterlevnad och identifiera förbättringsområden Genomföra riskbedömningar och identifiera förebyggande åtgärder för att minska risker och skapa en säker arbetsmiljö Utforma och genomföra utbildningsprogram och kommunikationsinsatser för att främja medvetenhet och följsamhet till QHSE-krav Leda och utbilda ditt team för att bygga en stark QHSE-kultur och främja engagemang och delaktighet på alla nivåer i organisationen Driva det systematiska QHSE-arbetet, upprätthålla egenkontrollprogram, handlingsplaner och uppföljning. Verka för samarbete mellan olika avdelningar för att integrera QHSE-processer och krav i företagets verksamhet Agera system- och processansvarig, utveckla ledningssystemet och tillhörande verktyg som TIA m.fl.   Din bakgrund Du har en relevant utbildning i grunden, som ingenjör med inriktning mot kvalitet/miljö/arbetsmiljö, maskinteknik eller liknande. Du har 3-5 års erfarenhet från beskrivna arbetsuppgifter och känner dig trygg i uppdraget, meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin eller liknande sektor. Du har god förståelse och kunskap om relevant lagstiftning, standarder och praxis inom QHSE-området. Tidigare erfarenhet av att utveckla och implementera QHSE-system och processer ses som meriterande. Du kommer verka i en internationell koncern, vi har därför krav på att du obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Systemvana, djupare kunskap från TIA, Excel, Procydo och övriga kvalitet- och miljöledningssystem kan även det vara meriterande.   Du som person För att lyckas i rollen är det viktigt att du delar våra kärnvärden: Kundens framgång, jordnära, ordning och reda. Med ett starkt intresse för QHSE-begreppet är du fast besluten att göra skillnad. Genom din goda ledarskapsförmåga kan du inspirera och engagera medarbetare på alla nivåer. Du är en ödmjuk och skicklig kommunikatör med förmåga att kommunicera och samarbeta med många olika intressenter, både i tal och skrift. Med analytisk t höjd och struktur har du lätt för att lösa problem du möter, där du kan fatta beslut baserat på fakta och data. Du trivs med att vara både strategisk och operativ i ditt arbete, om det behövs kan du kavla upp ärmarna och göra det hårda arbetet för att gruppen ska nå målet.    Vårt erbjudande   Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med goda arbetsvillkor, bra utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!     Övrig information Start: Enligt överenskommelse Placering: Grevie Lön: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare Vill du veta mer?   För mer information kontakta rekryterande chef Patrik Svensson/Managing director, e-post:  [email protected]

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kvalitetstekniker till HydraSpecma Wiro

Är du en kvalitetstekniker som vill jobba i en dynamisk tillverkande industri där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du jobba i en verksamhet där du kan påverka, utvecklas som person och där vi är snabba till beslut? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om HydraSpecma HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & After market. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder återfinns inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1300 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss? Läs mer om oss på www.hydraspecma.com. HydraSpecma Wiro i Motala inriktar sig främst mot verkstads, gas och vindindustrin och har under de senaste åren varit på en tillväxtresa. Vi omsätter idag drygt 220 miljoner och består av cirka 70 medarbetare varav merparten finns inom produktion. Om rollen Rollen som kvalitetstekniker hos oss innebär att du arbetar med kvalitetssäkring både internt och externt för att säkerställa kvalitén till våra kunder samt att minimera företagets kvalitetsbristkostnader. Du kommer regelbundet att arbeta med reklamationsutredningar och följa upp och analysera interna kvalitetsbrister. Vidare kommer du att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. Du kommer också att arbeta med framställning och granskning av PPAP-dokumentation och vara en viktig del i att optimera PPAP-arbetet. I kvalitetsarbetet måste du vara delaktig, driven och lyhörd. Du kommer att jobba tätt tillsammans med produktion samt våra leverantörer och kunder. Du skall aktivt arbeta med ständiga förbättringar och kunna driva på övrig organisation. Du är placerad på vår site i Motala och rapporterar till Kvalitets- & Miljöchef. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra kvalitetsmätetalen. Bistå produktion med kvalitetsrådgivning. Analysera samt svara på kundreklamationer. Upprätta samt analysera leverantörsreklamationer. Analysera interna kvalitetsbrister samt arbeta aktivt för att minimera dem. Att tillsammans med produktionsledningen ansvara för att kontrollplaner och P-FMEA finns och att de är uppdaterade och att analys görs vid kvalitetsavvikelser. Att systematiskt informera och arbeta med medarbetarnas medvetenhet om kvalitén i produktion. Att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. I din roll som PPAP-koordinator ansvarar du för framställning och granskning av PPAP-dokumentation. Du är ansvarig för att optimera/effektivisera vår PPAP-process. Sammanställa leveransdokumentation till kund. Att delta i förbättringsarbeten, Lean-arbete samt 5S-arbete. Att upprätta checklistor och mätprotokoll. Att upprätta instruktioner för t.ex. mottagningskontroll samt slutkontroll. Vara behjälplig i mättekniska frågor samt kunna utföra mätningar vid utfallsprov och PPAP. Vi söker Vi söker någon med teknisk utbildning på gymnasienivå eller högre samt med erfarenhet av kvalitetstekniskt arbete inom tillverkningsindustrin sedan tidigare. Du har därmed erfarenhet av ritningsläsning, mätteknik, revisionsarbete och ISO9001 samt är en van användare av Office-programmen. Då du kommer ha många kontaktytor där vissa är internationella krävs att du är flytande i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskaper inom PPAP och APQP. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Lean Produktion och har kunskap inom ISO 14001. Vi kommer dock lägga stor vikt vid den personliga profilen. Är du en driven person som är lyhörd, självgående samt har god förmåga att skapa delaktighet – då satsar vi på dig och ser till att du lär dig det du behöver kunna! Framgångsfaktorer för rollen: Noggrann, engagerad och målmedveten och har en förmåga att analysera kvalitetsbrister och upprätta effektiva korrigerande åtgärder. Serviceinriktad och har förmåga att skapa engagemang. Driven och analytisk som når resultat genom att motivera organisationen. Förtroendeingivande samt rak och tydlig i din kommunikation. Positiv attityd till förändring med fokus på effektivitet och gillar att komma med nya idéer. God förmåga att samarbeta men är även självgående och kan självständigt driva projekt inom kvalitet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en nyckelroll i en dynamisk verksamhet med stor variation i produktion där den ena dagen inte är den andra lik! Hos oss kommer du nära verksamheten och blir en stor del av den, vilket ger dig stor möjlighet att påverka. Du får även jobba med kompetenta kollegor i ett sammansvetsat team där vi har roligt på jobbet. I vår entreprenöriella kultur har vi snabba beslutsvägar, jobbar självständigt samtidigt som vi involverar varandra. Ansökan Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast den 5 maj 2024. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martina Nordberg på telefon 073-624 77 24 eller på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Junior kvalitétsingenjör till Talangprogram hos Afry Norrbotten!

Framtiden <3 AFRY! Tillsammans med en av Sveriges bästa arbetsgivare – AFRY – får vi återigen äran att kicka igång ett talangprogram. Nu är vi på jakt efter en driven och duktig kvalitétsingenjör till AFRY i Örnsköldsvik. Vi söker dig med relevant utbildning inom produktion. Till den här möjligheten söker vi dig som är på jakt efter oändliga möjligheter, ett teamwork i världsklass och utvecklande projekt! Sök rollen som kvalitétsingenjör på Framtidens Talangprogram till AFRY i Örnsköldsvik redan idag – missa inte chansen! OM AFRY AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. De hjälper sina kunder med att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Deras omfattande utbud av tjänster innefattar allt från strategi, teknisk rådgivning, design och ingenjörskonst till projektledning och drift. AFRY finns över hela världen inom infrastruktur, industri och energi. Inom AFRY kan utvecklingsmöjligheterna vara oändliga, endast du sätter gränsen. OM TALANGPROGRAMMET Framtidens talangprogram med AFRY syftar till att du som nyexaminerad ska få en bra start på din karriär hos AFRY. Programmet kommer att pågå under ett års tid där du får möjlighet att kombinera dina spännande konsultuppdrag ute hos kund med utbildning för att du ska få växa som person och utveckla din tekniska kompetens. Du kommer att gå programmet tillsammans med personer från andra orter och på så vis kunna bygga dig ett nätverk internt. Programmet är därför designat att ge dig både kompetensutveckling och en gemenskap med andra som är i samma fas. Du kommer ges möjlighet att få utveckla både dina hard skills (ex. teknisk kunskap) och soft skills (ex. självledarskap). Under programmet kommer det även att ingå gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna samt tillfälle att utbyta erfarenheter med mer seniora kollegor inom företaget. OM ROLLEN Du kommer att tillhöra ett team på 5 väldigt seniora kollegor som du nu har chansen att vinna lärdom av. Afry´s kontor är vackert beläget och nära till allt. Som kvalitetsingenjör inom produktion arbetar du med att säkerställa att produkterna uppfyller höga kvalitetsstandarder genom att utveckla kvalitetssäkringsprocesser, genomföra kvalitetskontroller och lösa eventuella kvalitetsproblem under tillverkningen. Du dokumenterar även kvalitetsrelaterade aktiviteter och samarbetar med andra avdelningar för att förbättra produktionsprocessen. Du kommer att befinna dig ute hos kund som konsult tillsammans med andra Afry-kollegor. OM DIG Vi söker dig som långsiktigt vill bli en del av Afry Norrbotten. Därför bör du vara genuint intresserad av teknik och kvalité, samt ha en relevant utbildning i ryggen. För att axla rollen på bästa sätt tror vi att du är flexibel då du kommer att jobba med olika projekt, som kräver olika mycket tid, resurser och egen planering. Vi tror också att du är en driven teamplayer som trivs i att vara just konsult, och därmed ha mycket kontakt med både kunder och kollegor. Du bör inte heller vara rädd för att ta egna initiativ eller för att rådge dina kunder. Du behöver genomgå en säkerhetsprövning för att vara aktuell för detta uppdrag. SKALLKRAV •Du har som lägst en Yh utbildning inom produktionsteknik, svetsingenjör, mekatronik eller annan relevant inriktning. •Du pratar och skriver svenska och engelska •Arbetserfarenhet från produktion, gärna fordonsindustrin. •Genomgå en säkerhetsprövning •Intresserad av kvalité MERITERANDE •IWE-certifierad •Certifieringar och erfarenheter i kvalitetssystem (Lean Six Sigma) •Körkort-b •Gjort lumpen OM FRAMTIDEN AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. REKRYTERINGSPROCESS •Intervju (Framtiden) •Referenser (Framtiden) •Intervju med Afry •Intervju med slutkund VILLKOR Startdatum: Snarast möjligt Ort: Örnsköldsvik Omfattning: Heltid Arbetstider: Kontorstider med flex

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kvalitetsingenjör - SKF Mekan

Kvalitetsingenjör - SKF Mekan SKF Mekan tillverkar gjutna lagerhus och tillbehör. Vi är ca 350 anställda och vår försäljningsvolym når 150 MEUR. Mekan har en lång historia inom SKF och en framtid som kommer att innebära utmaningar och utveckling. Mekan har två tillverkningsanläggningar i Katrineholm, ett gjuteri och en bearbetningsanläggning. Till vår kvalitetsavdelning söker vi nu en erfaren kvalitetsingenjör. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Kvalitetsavdelningen inom SKF Mekan utgörs av en mät- & kontrollgrupp, specialistkompetens inom ledningssystem & revision samt en kvalitetsstab med experter inom olika områden. Till kvalitetsstaben söker vi nu en erfaren kvalitetsingenjör. Du kommer att stötta produktionen med exempelvis rotorsaksanalyser, FMEA, kvalitetsbedömningar och utredningar. Vidare kommer du att fungera som utbildare internt och vara delaktig i internrevisioner. Din profil Högskoleingenjör eller motsvarande. Erfarenhet från verkstadsindustri i liknande befattning. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande kunskaper i Officeprogrammen Förmåga att praktiskt arbeta med grundläggande kvalitetsverktyg så som FMEA, 8D-metodiken, kapabilitetsstudier etc. Förmåga att förstå och utvärdera tekniska krav genom bland annat ritningar, interna specifikationer och internationella standarder för material. Det är meriterande om du har kunskaper inom gjutning, lean och ISO 9001 liksom Six Sigma-certifiering. SKF fokuserar på att skapa en miljö med stor mångfald och vi tror starkt på att det är absolut nödvändigt för vår fortsatta framgång. Därav fokuserar vi enbart på din erfarenhet, kunskap, attityd och potential. Kom som du är – var bara dig själv. #weareSKF Du kommer att trivas här om Du är en person med såväl kommunikativ som analytisk förmåga och har ett strukturerat sätt att arbeta. Vi tror också att du är nyfiken med en vilja att lära och förstå. Det är fördelaktigt om du besitter förmågan att leda och coacha andra utan att ha ett formellt ledarskap. Ytterligare information Placering: SKF Mekan i Katrineholm. Arbetstid: Dagtid Du kommer att rapportera till kvalitetschefen på SKF Mekan. För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Danijel Sjögren, Recruitment Expert på SKF Group Recruitment Center, via epost [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Är du intresserad? …och motsvarar profilen vi söker är du välkommen att skicka in din ansökan senast 2024-05-12.

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Underhållsingenjör

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Sektionen Engineering ansvarar för att tillhandahålla tekniska tjänster för underhåll inom Mekanik, Hydraulik, Elektromekanik, Säkerhetsmateriel och Struktur, för både militära och civila flygsystem. I sektionen ingår Planning, Production Engineering och Production Support. I rollen som systemingenjör/underhållstekniker består arbetsuppgifterna av teknisk konsultverksamhet till interna och externa kunder, och innefattar: * tekniska utredningar * analyser av drift och underhåll * certifiering av underhållen materiel * framtagning av modifieringsförslag * framtagning av underhållsinstruktioner * utveckling och framtagning av provnings- och underhållsutrustning mm. Arbetsuppgifter inom projekt kan förekomma. Du kommer även kunna bedriva viss utbildning inom området. I arbetsuppgifterna ingår också att tillhandahålla internt tekniskt stöd till vår underhållsverkstad samt tekniskt stöd till vår marknadsstab, till exempel i samband med framtagning av offerter och kalkyler. Arbetet bedrivs mycket självständigt och erbjuder stora möjligheter till variation och utveckling, både teoretiskt och praktiskt, inom ett mycket brett verksamhetsområde. Resor i tjänsten kan förekomma, både inom och utanför Sverige. I framtiden ser vi goda möjligheter till utlandstjänstgöring för den som vill och kan. Du kommer till höra sektionen Engineering som ansvarar för att tillhandahålla tekniska tjänster för underhåll inom Mekanik, Hydraulik, Elektromekanik, Säkerhetsmateriel och Struktur, för både militära och civila flygsystem. I sektionen ingår Planning, Production Engineering och Production Support. Din profil Du kan vara tekniker som vill utvecklas inom ditt område. Kanske arbetar du med underhåll och vill ta nästa steg, eller så är du en ingenjör som gillar närheten till en underhållsverksamhet. Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning inom något av nämnda områden alternativt några års arbetslivserfarenhet inom exempelvis flygunderhåll på system-/komponentnivå eller liknande underhållsverksamhet. Tidigare erfarenhet av en teknisk tjänst där du arbetat med dokumentation och/eller underhållsarbete inom Saab är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då arbetet inkluderar dokumentation på både svenska och engelska. Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbete och driver processen vidare. Du gillar att lösa tekniska problem och har en god förmåga att samarbeta med prestigelöshet och flexibilitet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

18 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kvalitetstekniker till HydraSpecma Wiro

Är du en kvalitetstekniker som vill jobba i en dynamisk tillverkande industri där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du jobba i en verksamhet där du kan påverka, utvecklas som person och där vi är snabba till beslut? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om HydraSpecma HydraSpecma SE är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. Verksamheten är övergripande uppdelad i två divisioner, OEM och Industry & After market. Verksamheten är främst inriktad på kunder inom verkstad-, process-, kemi-, läkemedel- och livsmedelsindustrin. Övriga kunder återfinns inom OEM. Vi är marknadsledande inom vårt produktområde på den nordiska marknaden men har också en ökande export till världsmarknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & co och totalt är vi mer än 1300 medarbetare som arbetar här, vill du bli en av oss? Läs mer om oss på www.hydraspecma.com. HydraSpecma Wiro i Motala inriktar sig främst mot verkstads, gas och vindindustrin och har under de senaste åren varit på en tillväxtresa. Vi omsätter idag drygt 220 miljoner och består av cirka 70 medarbetare varav merparten finns inom produktion. Om rollen Rollen som kvalitetstekniker hos oss innebär att du arbetar med kvalitetssäkring både internt och externt för att säkerställa kvalitén till våra kunder samt att minimera företagets kvalitetsbristkostnader. Du kommer regelbundet att arbeta med reklamationsutredningar och följa upp och analysera interna kvalitetsbrister. Vidare kommer du att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. Du kommer också att arbeta med framställning och granskning av PPAP-dokumentation och vara en viktig del i att optimera PPAP-arbetet. I kvalitetsarbetet måste du vara delaktig, driven och lyhörd. Du kommer att jobba tätt tillsammans med produktion samt våra leverantörer och kunder. Du skall aktivt arbeta med ständiga förbättringar och kunna driva på övrig organisation. Du är placerad på vår site i Motala och rapporterar till Kvalitets- & Miljöchef. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra kvalitetsmätetalen. Bistå produktion med kvalitetsrådgivning. Analysera samt svara på kundreklamationer. Upprätta samt analysera leverantörsreklamationer. Analysera interna kvalitetsbrister samt arbeta aktivt för att minimera dem. Att tillsammans med produktionsledningen ansvara för att kontrollplaner och P-FMEA finns och att de är uppdaterade och att analys görs vid kvalitetsavvikelser. Att systematiskt informera och arbeta med medarbetarnas medvetenhet om kvalitén i produktion. Att genomföra interna revisioner, leverantörsrevisioner samt produktrevisioner. I din roll som PPAP-koordinator ansvarar du för framställning och granskning av PPAP-dokumentation. Du är ansvarig för att optimera/effektivisera vår PPAP-process. Sammanställa leveransdokumentation till kund. Att delta i förbättringsarbeten, Lean-arbete samt 5S-arbete. Att upprätta checklistor och mätprotokoll. Att upprätta instruktioner för t.ex. mottagningskontroll samt slutkontroll. Vara behjälplig i mättekniska frågor samt kunna utföra mätningar vid utfallsprov och PPAP. Vi söker Vi söker någon med teknisk utbildning på gymnasienivå eller högre samt med erfarenhet av kvalitetstekniskt arbete inom tillverkningsindustrin sedan tidigare. Du har därmed erfarenhet av ritningsläsning, mätteknik, revisionsarbete och ISO9001 samt är en van användare av Office-programmen. Då du kommer ha många kontaktytor där vissa är internationella krävs att du är flytande i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskaper inom PPAP och APQP. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Lean Produktion och har kunskap inom ISO 14001. Vi kommer dock lägga stor vikt vid den personliga profilen. Är du en driven person som är lyhörd, självgående samt har god förmåga att skapa delaktighet – då satsar vi på dig och ser till att du lär dig det du behöver kunna! Framgångsfaktorer för rollen: Noggrann, engagerad och målmedveten och har en förmåga att analysera kvalitetsbrister och upprätta effektiva korrigerande åtgärder. Serviceinriktad och har förmåga att skapa engagemang. Driven och analytisk som når resultat genom att motivera organisationen. Förtroendeingivande samt rak och tydlig i din kommunikation. Positiv attityd till förändring med fokus på effektivitet och gillar att komma med nya idéer. God förmåga att samarbeta men är även självgående och kan självständigt driva projekt inom kvalitet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en nyckelroll i en dynamisk verksamhet med stor variation i produktion där den ena dagen inte är den andra lik! Hos oss kommer du nära verksamheten och blir en stor del av den, vilket ger dig stor möjlighet att påverka. Du får även jobba med kompetenta kollegor i ett sammansvetsat team där vi har roligt på jobbet. I vår entreprenöriella kultur har vi snabba beslutsvägar, jobbar självständigt samtidigt som vi involverar varandra. Ansökan Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast den 5 maj 2024. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martina Nordberg på telefon 073-624 77 24 eller på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024