Lagerchef

Sök bland 32 lediga jobb som Lagerchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lagerchef
Wikan Personal AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Om företaget Välkomna till Trolle Ljungby – ett nytänkande gods med gamla anor. Godset har anor från 1300-talet och innehas sedan 1804 av släkten Wachtmeister. Idag bedrivs här en rad verksamheter som jordbruk, mjölkproduktion, skogsbruk, arrende, uthyrning av ett stort antal bostäder samt serviceverkstad åt jordbruks- och väghållningsmaskiner. Vi bedriver även jakt på godsets marker vilket resulterar i en stor mängd förstklassigt viltkött som står att finna i Viltboden. Bolaget har ca 35 årsanställda och omsätter ca 140 MSEK. Läs gärna mer på www.trolleljungby.com. Vi söker nu en lagerchef som vill fortsätta att utveckla vårt ServiceCenter. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter I rollen som lagerchef ansvarar du för att lagersaldot är korrekt och att lagerlistan är uppdaterad. Du lägger veckovisa beställningar utifrån kundernas behov och säkerställer att vårt standardsortiment alltid finns tillgängligt. Vi arbetar främst med fasta leverantörer, men det kan även ingå att söka upp nya leverantörer, begära in offerter och förhandla priser vid behov. Du hanterar även inköp av internt förbrukningsmaterial. Rollen innebär också mycket kundkontakt, både via telefon och direkt på plats i vårt servicecenter. Du har dessutom ett arbetsledande ansvar för två medarbetare i ServiceCentret, där du stöttar och koordinerar det dagliga arbetet. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll med ansvar för både lager, inköp och personal. Du trivs med många kontaktytor och har du dessutom arbetat med försäljning i någon form ser vi det som meriterande. Det är en fördel om du har intresse för maskiner och kommer från en liknande bransch, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är administrativt skicklig och har viljan att ta dig an rollen med engagemang. Du behöver kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha god dator- och systemvana. Vi arbetar i affärssystemet Pyramid. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och är van vid att arbeta självständigt och att ta ansvar. Du är en lagspelare som är positiv, social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera såväl internt som externt. Vidare ser vi gärna att du har ett driv och intresse att utveckla och förbättra rutiner och processer. Information och kontakt Är detta intressant för dig? Välkommen med din ansökan snarast via wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 22 juli 2025. Tjänsten är på heltid och tillsättningen sker snarast efter överenskommelse. För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell, 044 - 590 65 02. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group
Standby Workteam AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation. Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp. Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter är bl.a.: Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål Din Profil: Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice. Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
LAGERANSVARIG, en ny roll i tillväxt - PSRETAIL AB
Find By Anna AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

PSRETAIL är ett ägarlett stabilt bolag med småländsk själ och kreativ höjd. Familjeföretaget har sedan starten 1985 tillsammans med sina kunder designat, utvecklat och tillverkat många framgångsrika butikskoncept. PSRETAIL med 45 anställda och en omsättning på ca 190 MSEK ingår i koncernen Hillex tillsammans med Smemo AB och Centrallagret. Genom att kombinera 40 års erfarenhet med nytänkande vägar hittar vi nya, säljdrivande lösningar som möter kundens behov – oavsett om det gäller en uppseendeväckande butiksinredning eller en logistiklösning som driver upp tempot i en kampanjlansering. Med en flexibel och kundorienterad organisation försöker vi alltid möta kunden med innovativa lösningar som ökar kundens försäljning och bygger varumärket. Vi jobbar idag med ett antal större internationella varumärken. HQ är placerat i Hillerstorp men vi har även kontor i Jönköping. Läs gärna mer om oss på www.psretail.se. Vi på PSRETAIL är specialister på att utforma unika butikskoncept och fysiska plattformar – skräddarsydda för att stärka våra kunders varumärkesidentitet och skapa rätt upplevelse i butik. Vi verkar på en internationell marknad och befinner oss i en mycket spännande fas präglad av tillväxt, innovation och stark framåtanda. Följ med... Nu söker vi dig som vill ta klivet in i rollen som LAGERANSVARIG – en ny och viktig funktion i vår organisation, där du får chansen att forma och leda vår lagerverksamhet mot nästa nivå. Funktionen blir en central länk mellan framförallt produktion/montering, projektledning och inköp. Du kommer att ha fullt personalansvar för ett team på cirka tio medarbetare där du har en teamledare som stöd. Din närmaste chef och samarbetspartner blir vår erfarna produktionschef. Rollen rymmer både strategiska och operativa moment och kräver att du också kan vara hands-on när/där det behövs. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda, fördela och utveckla det dagliga arbetet på lagret – inleveranser, packning och utleveranser • Ha fullt personalansvar, inklusive planering och utveckling av teamet • Ansvara för en trygg och effektiv arbetsmiljö samt en välfungerande intern och extern lagermiljö • Driva förbättringsarbete och utveckla processer kopplat till lagerflödet • Optimera leveransprecision, effektivitet och samverkan med övriga avdelningar • Vidareutveckla vårt lagersystem Q-pick i dialog med systemleverantör • Hantera fraktbokningar, fraktvillkor och kontakt med transportörer • Planera och genomföra inventeringar • Ansvara för inköp av emballage och förbrukningsvaror Du kommer att arbeta i en verksamhet som präglas av tempo, kreativitet och ständig utveckling – med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka. Hos oss finns en stark laganda och en kultur där vi bygger framgång tillsammans. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande roll inom lager och/eller logistik. Du har god förståelse för logistikflöden och trivs att arbeta med ansvar där du både leder människor och driver utveckling. Med ett helhetsperspektiv och ett lösningsorienterat arbetssätt har du förmågan att prioritera och planera både det dagliga arbetet och verksamhetens långsiktiga utveckling. Du bör känna dig trygg med att arbeta i lagersystem och det är en stor fördel om du har kunskap om fraktvillkor/incoterms. Har du dessutom erfarenhet av system som Pyramid och Logtrade ser vi det som ett extra plus. Engelska språket används dagligen. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar PSRETAIL med FindMood. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson och hör gärna av dig med frågor under hela processens gång till 0708-941101. Urval med intervjuer påbörjas först under vecka 33. Önskar glad sommar så länge och hoppas vi hörs!

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Gruppchef till logistikverksamhet utanför Uppsala
Uniflex Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker nu en trygg och operativ Gruppchef till vår kunds expansiva logistikverksamhet utanför Uppsala. Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och bli en nyckelperson i en teknikdriven, hållbar och snabbfotad verksamhet? Då kan detta vara rollen för dig. Om tjänsten Som Gruppchef leder du det dagliga arbetet för ett team om cirka 30 medarbetare i en dynamisk logistikmiljö. Du är en närvarande och engagerad ledare med förmåga att motivera, strukturera och säkerställa kvalitet, flöde och en god arbetsmiljö. Tillsammans med cirka sex teamledare driver du det dagliga operativa arbetet och säkerställer att ni som team når era mål. Du coachar, utvecklar och följer upp – alltid med fokus på både människor och processer. Rollen är operativ och innebär att du är delaktig ute i verksamheten. Du rapporterar till driftchef och samarbetar tätt med övriga gruppchefer samt logistikledningen. Arbetstiden är förlagd till dagtid med start kl. 07:00. Vem är du? Vi söker dig som: * Har minst 2–3 års erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller gruppchef, gärna inom logistik eller produktion * Har haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och dagliga prioriteringar * Är trygg i att ge tydliga instruktioner, hålla medarbetarsamtal och hantera konflikter * Har god datorvana och lätt att ta till dig nya system * Är van att arbeta i snabbrörliga, komplexa miljöer där förändring är en del av vardagen * Har erfarenhet av att arbeta operativt, gärna på skift eller under obekväma tider Meriterande: * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och kollektivavtal Om verksamheten Vår kund erbjuder: * En snabb, teknikdriven arbetsmiljö med starkt fokus på utveckling * Möjligheter till fortsatt karriär inom logistikorganisationen * Förmåner som friskvårdsbidrag och personalrabatter * En arbetsplats med starkt hållbarhets- och inkluderingsfokus Vår kund är en ledande aktör inom svensk e-handel med stark tillväxt, digital innovationskraft och ett tydligt fokus på hållbarhet. Här står människan i centrum, och arbetsplatsen präglas av mångfald, ansvar och framtidstro. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Gruppchef till logistikverksamhet utanför Uppsala
Uniflex Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker nu en trygg och operativ Gruppchef till vår kunds expansiva logistikverksamhet utanför Uppsala. Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och bli en nyckelperson i en teknikdriven, hållbar och snabbfotad verksamhet? Då kan detta vara rollen för dig. Om tjänsten Som Gruppchef leder du det dagliga arbetet för ett team om cirka 30 medarbetare i en dynamisk logistikmiljö. Du är en närvarande och engagerad ledare med förmåga att motivera, strukturera och säkerställa kvalitet, flöde och en god arbetsmiljö. Tillsammans med cirka sex teamledare driver du det dagliga operativa arbetet och säkerställer att ni som team når era mål. Du coachar, utvecklar och följer upp – alltid med fokus på både människor och processer. Rollen är operativ och innebär att du är delaktig ute i verksamheten. Du rapporterar till driftchef och samarbetar tätt med övriga gruppchefer samt logistikledningen. Arbetstiden är förlagd till dagtid med start kl. 07:00. Vem är du? Vi söker dig som: * Har minst 2–3 års erfarenhet som arbetsledare, teamledare eller gruppchef, gärna inom logistik eller produktion * Har haft ansvar för personalens prestation, arbetsmiljö och dagliga prioriteringar * Är trygg i att ge tydliga instruktioner, hålla medarbetarsamtal och hantera konflikter * Har god datorvana och lätt att ta till dig nya system * Är van att arbeta i snabbrörliga, komplexa miljöer där förändring är en del av vardagen * Har erfarenhet av att arbeta operativt, gärna på skift eller under obekväma tider Meriterande: * Kunskap om arbetsmiljölagstiftning och kollektivavtal Om verksamheten Vår kund erbjuder: * En snabb, teknikdriven arbetsmiljö med starkt fokus på utveckling * Möjligheter till fortsatt karriär inom logistikorganisationen * Förmåner som friskvårdsbidrag och personalrabatter * En arbetsplats med starkt hållbarhets- och inkluderingsfokus Vår kund är en ledande aktör inom svensk e-handel med stark tillväxt, digital innovationskraft och ett tydligt fokus på hållbarhet. Här står människan i centrum, och arbetsplatsen präglas av mångfald, ansvar och framtidstro. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Lageransvarig / Logistikkoordinator – Site Dalsjöfors
Trygga Byrå AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Lagerchef NTG Logistics AB expanderar – vi öppnar ny lagersite i Dalsjöfors och söker dig som vill vara med från början Plats: Dalsjöfors Tjänst: Senior lager- och logistikkoordinator (3PL) Omfattning: Heltid Anställning: Tillsvidare (provanställning tillämpas) Om NTG Logistics AB NTG Logistics AB är ett svenskt tredjepartslogistikföretag med över 65 års erfarenhet. Vi är specialiserade på lagerhållning, orderhantering och kostnadseffektiv distribution – med lösningar som anpassas för varje kunds behov. Vår verksamhet bedrivs i dag från sju större lagersiter i norra Skåne, där vi hanterar tusentals order varje dag för över 100 kunder – från entreprenörsdrivna e-handelsbolag till börsnoterade industrikoncerner. Vår styrka är kostnadseffektiva 3PL- och 4PL-lösningar med hög säkerhet, digitala flöden och ett starkt kundfokus. NTG Logistics AB är en del av NTG Group – en global logistikaktör med över 65 bolag i fler än 25 länder. 2025 expanderar vi utanför Skåne. Dalsjöfors är vår första etablering i västra Sverige, följt av fler lager mellan Göteborg och Norrköping. Du har nu chansen att vara med från start och sätta prägel på vår expansion. Om rollen – vad det faktiskt innebär i praktiken  Det här är en uppstartsroll i en helt ny verksamhet, där du är en av nyckelpersonerna. Tillsammans med din närmaste lagermedarbetare, och med starkt stöd från vårt huvudkontor i Skåne, kommer du att: ·      Planera och bygga upp lagrets struktur, zonindelning och flöden ·      Själv köra truck, ta emot gods och placera in varor ·      Plocka order, boka transporter och säkra daglig drift ·      Arbeta i arbetsställ och skyddsskor – detta är fysisk lagerdrift på riktigt ·      Vara beredd att hugga i – det handlar om att få saker att fungera Du måste vara en självgående, strukturerad och arbetsvillig person som ser det som ett privilegium att få vara med från grunden – och som trivs med att både skapa, driva och utveckla. Starkt stöd från huvudkontoret – NTG2.0 som grundstruktur Du kommer inte stå ensam. Du får ett professionellt och engagerat stöd från vårt huvudkontor i Bjärnum – inom IT, kundservice, trafik, ekonomi, säkerhet och utbildning. Du får tillgång till mallar, rutiner, struktur och verktyg som bygger på vårt väletablerade koncept NTG2.0. Omexpunkt och terminalfunktion Dalsjöfors kommer inte bara vara ett lager. Platsen blir även en lokal omexpunkt för godsflöden från våra systerbolag som arbetar med enkom inrikes- och utrikestransporter Du kommer därmed också ha ansvar för att: ·      Hantera renodlat terminalarbete – lasta om, sortera och registrera gods ·      Se till att in- och utleveranser sker snabbt, rätt och spårbart ·      Bidra till att vår nya hub fungerar smidigt även för transitgods ·      Samverka med trafikledningen i Skåne för optimering av flöden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Uppbyggnad och strukturering av lagret • Lagerhantering med truck (plock, märkning etc.) • Transportbokningar (inrikes/utrikes) • Kundkontakt på svenska och engelska • Administration i WMS-system (Ongoing) • Rapportering till driftledning • Medverkan i upplärning av nya kollegor Kravprofil – det här måste du ha med dig: ·      Minst 3 års erfarenhet av operativ lagerverksamhet inom 3PL ·      Dokumenterad erfarenhet av att bygga upp ett lager från grunden ·      Mycket god vana av att arbeta i WMS-system (gärna Ongoing) ·      God datorvana (Excel, Outlook, Word) ·      Erfarenhet av transportbokningar och kontakt med transportörer ·      Flytande svenska och engelska, i tal och skrift ·      Förståelse för både B2B- och B2C-flöden ·      Förmåga att arbeta fysiskt och självständigt i en uppstartsmiljö ·      Bostad inom 5 mil från Dalsjöfors (gärna närmare) Meriterande  Erfarenhet av e-handel, returflöden, ledarskap, fraktavtal, systemutbildning Hos oss är personalen nummer ett – inte bara i ord, utan i handling Vi bygger vår verksamhet runt våra medarbetare. Här blir du lyssnad på, får ansvar och möjlighet att växa. Det gäller i Skåne. Det gäller i Dalsjöfors. Och det gäller dig.

19 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Supervisor till kvällsskiftet – Led lagret mot nya nivåer hos DHL!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker en erfaren och driven kvällschef till DHLs lager i Väsberga, där du leder ett team på 13 personer och säkerställer effektivt arbetsflöde samt uppfyller kvalitetskrav. Nu har du chansen att ta ansvar för ett engagerat team och driva det dagliga arbetet framåt hos ett av världens ledande logistikföretag. DHL Västberga söker nu en Supervisor till sitt kvällsskift – en viktig roll med både operativa och strategiska inslag. Som Supervisor ansvarar du för att leda ett team på cirka 13 personer under kvällsskiftet (13:00–22:00). Du fördelar arbetsuppgifter, säkerställer att flödena fungerar optimalt och ser till att både produktivitet och kvalitet håller hög nivå. Rollen kombinerar ledarskap med praktiska arbetsuppgifter – du förväntas också delta operativt vid behov, bland annat genom truckkörning. Varför DHL? DHL Freight (Sweden) AB är inte bara en global logistikledare – de är också en Top Employer Sweden 2025, certifierade av Top Employers Institute för sitt starka ledarskap, fokus på utveckling, arbetsmiljö och engagemang. Här får du möjlighet att växa i en trygg, inkluderande och professionell miljö. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: Erfarenhet av att leda personal inom lager/logistik eller liknande miljö God kommunikativ förmåga och struktur i ditt arbetssätt Ett lösningsorienterat mindset och ett tryggt ledarskap Truckkort och vana av att arbeta i ett operativt flöde Förmåga att skapa god stämning och engagemang i teamet Vana vid att använda IT-system, särskilt MS Office och Power BI för rapportering och uppföljning. Ett starkt intresse för siffror och datadriven uppföljning. Erfarenhet av ADR-gods (farligt gods). OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025