Supply and Demand Planner
Valueone AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

ValueOne söker en Supply and Demand Planner med erfarenhet av supply chain, planering eller logistik för ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande industri i Göteborg. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Supply & Demand Planner kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att rätt produkter finns tillgängliga vid rätt tidpunkt, samtidigt som du bidrar till att förbättra processer och effektivitet i leveranskedjan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa och förbättra leveransplaner till fabriker Prognostisera nettobehov och kommunicera med tillverkare Sätta upp och följa upp lagermål för leverantörsartiklar och komponenter Driva den månatliga efterfrågeprocessen i nära samarbete med försäljning och ekonomi Planera påfyllning inom distributionsnätverket och hantera överlager Koordinera produktlanseringar och utfasningar Utföra rotorsaksanalyser och föreslå förbättringsåtgärder Arbeta med S&OP-processer och KPI-uppföljning Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har erfarenhet av supply chain, planering eller logistik, med god analytisk förmåga och vana att arbeta med data. Du har kunskap inom lagerstyrning och prognosverktyg samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Som person är du empatisk, positiv och lösningsorienterad. Du är kundfokuserad, flexibel, målmedveten och strukturerad, med en förmåga att förenkla komplexa processer och driva förbättringar. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Processingenjör – Fokus på logistik och produktion
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du arbeta nära produktionen, lösa tekniska problem i realtid och samtidigt utveckla logistikflöden? Då kan det här vara rollen för dig. Vi söker en Processingenjör som vill vara med och utveckla både produktionen och logistiklösningarna hos ett växande industriföretag i förändring. OM TJÄNSTEN: Vi söker dig som gillar både logistik och teknik och som vill ta dig an en nyckelroll som processingenjör. Vår kund är ett högteknologiskt industriföretag i Täby som vuxit snabbt de senaste åren. Trots tillväxten har de behållit en mindre, entreprenöriell karaktär – här finns goda möjligheter att påverka, bygga nytt och vara med på en utvecklingsresa. Du kommer in i ett läge där förbättringsförslag tas emot med öppna armar.  Som Processingenjör kommer du att supportera eftermarknad, reservdelsproduktion och variantmaskiner. Rollen är varierande och utmanande med stor påverkansgrad, ett perfekt nästa steg för dig som idag arbetar med logistik inom produktion. Dina arbetsuppgifter kommer vidare handla om att: Ge tekniskt stöd för att säkerställa att produktionen flyter på utan avbrott. Utveckla och implementera processer, verktyg och rutiner för produktionsområdet. Arbeta med ständiga förbättringar inom både produktion och logistik. Hantera tekniska problem, införa ny produktionsutrustning och skapa underhållsplaner. Bidra till utveckling av logistik och materialflöden – en viktig del i just den här rollen. VI SÖKER DIG SOM: Har en relevant akademisk utbildning. Har arbetat minst 1-2 år med logistik eller materialplanering. Är tekniskt nyfiken och gillar att grotta ner dig i detaljer. Har ett högt eget driv, gillar att tänka fritt och ta initiativ. Trivs i en miljö där mycket är under utveckling och där man får testa sig fram. Talar och skriver svenska och engelska flytande, då båda språken nyttjas i det dagliga arbetet. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Täby Rekryteringsansvarig: Alice Tegebro Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

15 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Administratör
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en administratör för ett uppdrag på 3 månader till vår kund i Sundbyberg. För att matcha tjänsten ser vi gärna att du arbetat med något liknande i minst 2 år, erfarenhet av SAP, samt flytande i engelska och svenska. Passar detta in på dig? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Uppdrag: 2/6.2025-31/8.2025 Arbetsplats: Sundbyberg Arbetsgivare: Randstad Arbetstider: 8-16.30 (flex) Ansvarsområden Du kommer att vara en del av det nordiska Customer Excellence-teamet där arbetsuppgifterna är: Stötta och genomföra Customer Excellence-aktiviteter i linje med den nordiska affärsstrategin och försörjningskedjestrategin Utföra order-till-betalning-processer, från orderhantering till fakturering Följa upp och hantera avvikelser samt fel i masterdata Hantera och rapportera månadsavslut Följa upp restnoterade och blockerade ordrar Hantera kundförfrågningar och ärenden på ett snabbt och respektfullt sätt Säkerställa korrekt och snabb hantering av kundreturer och reklamationer Identifiera och driva initiativ för kundsamarbete och kundnöjdhet Stötta samarbeten med strategiska kunder Säkerställa uppfyllelse av relevanta KPI:er (kundnöjdhet, svarstid, reklamationer, perfekta ordrar) Driva initiativ för att öka effektivitet, sänka kostnader och/eller stötta hållbarhetsmål Identifiera, definiera och proaktivt implementera förbättringar för att nå mål inom försäljning, lönsamhet, lager och kostnader Kvalifikationer Krav: Minst 2 års relevant yrkeserfarenhet inom administration, kundservice eller kundrelaterade operationer Resultatdriven och intresserad av digitalisering och analys Minst 1 års erfarenhet av SAP Mycket goda kunskaper MS Excel krävs Stark problemlösningsförmåga och god kommunikationsförmåga Engagerad lagspelare Flytande i engelska och svenska Meriterande: Utbildning inom eller erfarenhet inom företagsekonomi, supply chain, kundservice eller motsvarande Som person ser vi gärna att du är: kommunikativ, stresstålig, nyfiken, snabblärd och engagerad. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

14 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Exportkoordinator till Högteknologiskt Bolag
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du arbeta på ett högteknologiskt bolag i framkant - där du fokuserar på att förbättra företagets exportprocess? Sök då till rollen som Exportkoordinator idag! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN: Har du vad som krävs för att förbättra exportprocesser? I denna roll kommer du att befinna dig i framkanten av elektronikindustrin och tar på dig en viktig roll för att förbättra företagets exportprocess och kvalitet. Ditt uppdrag kommer att vara att säkerställa och excellera deras reservdelar och kvalitet genom produktlivscyklerna. Du kommer att vara en del av ett team som ansvarar för att säkerställa effektivitet, kvalitet och utveckling av leveranser. I rollen som Exportkoordinator kommer du stötta med att frakta både system och reservdelar till företagets kunder. Du kommer att arbeta med kontinuerliga förbättringar av export- och utgående processer, och se till att ni möter tidsfrister och efterlevnad samtidigt. Teamet du kommer att vara en del av ansvarar för både driften av den faktiska exporten och för att säkerställa att tull- och handelsregelefterlevnadsfrågor hanteras innan den faktiska exporten sker. Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar men är inte begränsade till: Produktion av reservdelskoordinering och stöd till interna kunder. Arbeta med kontinuerliga förbättringar av exportprocessen, handelsregelefterlevnad och lagerhållning av reservdelar. Vara en del av teamet som implementerar LEAN-metodiken inom organisationen. VI SÖKER DIG SOM: Har en kandidatexamen i supply chain, eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Har grundläggande förståelse för olika tekniska områden (elektronik, mekanik, optik, mekatronik och mjukvara). Har kunskap om grundläggande tull- och handelsregelefterlevnad. Har erfarenhet av att arbeta med M3 eller andra ERP-system, samt goda kunskaper i Office. Kan hantera olika projekt såsom supply chain-processer och exportrelaterade frågor. Är bekant med Lean Manufacturing-filosofin och dess tillämpning. Är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift, då båda språken nyttjas i ditt arbete. För att lyckas i rollen ser vi att du är en sann lagspelare med en öppen inställning, positivt synsätt och hög nivå av personligt ansvar. Du trivs i en global och snabbföränderlig miljö där din förmåga att prioritera och omprioritera kommer till sin fulla användning. Du har ett äkta intresse för lärande och förmåga att utbilda andra. Slutlgen är du driven och analytisk med utmärkta kommunikationsfärdigheter. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från kunden och vår sida är att du på sikt blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm Rekryteringsansvarig: Alice Tegebro Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

13 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Logistikutvecklare till Pokayoke
Pokayoke AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Är du analytisk, nyfiken och vill vara med och forma framtidens logistiklösningar? Vill du arbeta i ett snabbväxande företag där idéer snabbt blir verklighet och där du kan göra skillnad från dag ett? Då kan detta vara rätt steg för dig. Pokayoke söker nu en Logistikutvecklare som vill bidra till att förbättra och optimera våra kunders logistikflöden. Du kan bo var som helst i Sverige, viktigast är att du delar vårt driv, vår nyfikenhet och vår ambition att skapa konkreta resultat. Om rollen Som Logistikutvecklare på Pokayoke får du arbeta i spännande uppdrag som kombinerar analys, problemlösning och verksamhetsutveckling. Du blir en del av ett erfaret leveransteam och samarbetar nära både kunder och kollegor. Bland dina arbetsuppgifter finns: Kartläggning och analys av logistikflöden inom lager, transport och distribution Design och modellering av lösningar med hjälp av moderna verktyg och metoder Deltagande i kundprojekt med ansvar för dataunderlag, simuleringar och förbättringsförslag Stöd vid implementation av nya arbetssätt och system Bidra med beslutsunderlag till våra kunder genom tydliga analyser och rekommendationer Vem vi söker Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och gillar att arbeta strukturerat med förbättringar som ger verklig effekt. Du trivs i en miljö där du får kombinera datadriven analys med nära samarbete med kunder och kollegor. Vi tror att du har: Erfarenhet eller utbildning inom logistik, supply chain, industriell ekonomi eller liknande God förmåga att analysera och visualisera data, gärna i Excel eller andra analysverktyg Intresse för simulering och modellering, erfarenhet är meriterande Förmåga att arbeta självständigt och att ta ansvar i projektmiljö Ett driv att utvecklas och att på sikt ta större ansvar i uppdrag Varför Pokayoke? Pokayoke är ett snabbväxande företag med högt engagemang, korta beslutsvägar och ett tydligt fokus: att leverera värde. Vi arbetar med några av Sveriges mest komplexa logistikflöden och hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter, ofta genom ny teknik, smarta analyser och ett starkt teamarbete. Hos oss får du: Möjlighet att växa snabbt i rollen och ta ökat ansvar En varierad vardag där du ständigt lär dig nytt Flexibilitet i var du bor och hur du jobbar – det viktiga är att du levererar Ett engagerat team med mycket energi, humor och vilja att lyckas tillsammans Placering och ansökan Tjänsten är flexibel och du kan bo var som helst i Sverige. Resor i tjänsten förekommer i varierande grad beroende på uppdrag. Låter det intressant? Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected] Ansök nu och bli en del av ett företag som förändrar hur logistik utvecklas i Sverige.

12 maj 2025
Sista ansökan:
29 oktober 2025
SAP EWM and Logistics expert
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

The opportunity You will Work in a department that has a global responsibility to ensure functionality of ERP System for HVDC today consisting of 12 professionals dedicated to maintaining and enhancing our ERP systems. Our team is committed to innovation and excellence, working collaboratively to overcome challenges and achieve our goals. This role offers the opportunity to make a significant impact on our global operations. How you’ll make an impact Ensure the smooth operation and functionality of the SAP EWM system. Collaborate with cross-functional teams to implement logistics solutions. Analyze and optimize logistics processes within the ERP system. Provide technical support and training to key-users Lead projects to enhance system capabilities and performance. Stay updated with the latest industry trends and technologies. Your background Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field, or other experience relevant for the position Minimum of 5 years of experience in SAP EWM and logistics. Strong understanding of ERP systems and their applications in logistics. Excellent problem-solving and analytical skills. Effective communication and teamwork abilities. Relevant certifications in SAP EWM or logistics are a plus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Tobias Hårdén, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Fredrik Söder, [email protected]

6 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Systemspecialist
AdwiseHR i Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Drömmer du om att få utveckla, förvalta och strukturera IT- & logistiksystem hos en av Nordens ledande detaljhandelskedjor? Vi söker dig med passion för logistiksystem och som vill arbeta med att skapa långsiktigt hållbara strukturer. Här får du chansen att inte bara påverka, utan också vara en nyckelspelare i KID | Hemtex spännande expansionsfas. Hos KID | Hemtex blir du en del i ett team där dina idéer och ditt engagemang gör verklig skillnad. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten: Som systemspecialist för KID | Hemtex logistiksystem är ditt jobb att säkra en effektiv drift av system och de tekniska installationerna, och proaktivt arbeta med förbättringar. Rollen innebär att du både skapar och upprätthåller en struktur för logistikens IT- och tekniksystem med fokus på WMS och automationslösningar. Du kommer fungera som en spindel i nätet mellan drift, leverantörer och IT i koncernen, ansvar för utfallet av avtalat service level agreement. Du rapporterar direkt till VD och kommer ingå i ett team, som arbetar med utveckling av processerna på lagret, där du förväntas vara en aktiv deltagare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden; Utveckling och förvaltning av system Skapa och säkerställa implementering av rutiner för systemunderhåll Konfigurera systemet vid behov av förändring Specificera (kravställa) och beställa utveckling med leverantörer Testa och delegera uppgifter i samband med testning och utbildning i samband med nya releaser Äga processerna i systemen och ansvara för rutiner och utbildningsprogram för andra användare av systemen Uppföljning av leverantörers ärendehantering och servicenivåer Ta fram struktur för Hardware-produkter, hur arbetet ska hanteras internt för att uppnå effektivitet. Ex. scannrar, printar, paddor etc Vem är du? Du har en god teknisk förståelse och passion för att effektivisera WMS och automationslösningar. Du har en stark vilja att lära dig nya saker, och bygga upp en struktur för KID | Hemtex arbete framöver. För att lyckas i rollen behöver du vara van att arbeta självständigt, att strukturera ditt arbetssätt och att du känner dig trygg i att ta egna beslut. Vi ser det som självklart att du gillar att arbeta i team med andra människor och dessutom är du ihärdig – du arbetar tills du uppnått önskat resultat. Du förväntas vara en god ambassadör för företagets värderingar. Dina kvalifikationer: Relevant högskoleutbildning inom logistik, systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete i lagerverksamhet Kunskap och erfarenhet av att arbeta med WMS och automationslösningar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort och tillgång till bil I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser. Om KID | Hemtex KID | Hemtex är en av Nordens ledande detaljhandelskedjor inom heminredning, textilier och möbler till bra priser, med ambitionen att göra det härligt att komma hem! De har över 280 fysiska butiker och e-handel representerade i Norge, Sverige, Finland och Estland. Hos KID | Hemtex värnar man om gemenskap och en prestigelös kultur där du som medarbetare ges möjlighet att vara med och påverka och vara delaktig i deras fortsatta utveckling. Värdeorden Affärsmässig, Inspirerande och Dedikerad är viktiga vägledare och genomsyrar allt de gör. Vad kan KID | Hemtex erbjuda dig? I rollen som systemspecialist ges du möjlighet att hjälpa till och bygga upp ett företag i stark utveckling. De har många såväl stora som spännande projekt i gång, och människorna som jobbar på KID | Hemtex är prestigelösa och vill varandra väl. Bolaget sitter i nybyggda, fina lokaler i Viared utanför Borås, och erbjuder fina personalförmåner. Är du en teknisk person som brinner du för hållbarhet, detaljhandel och systemutveckling är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Snabbfakta: Företag: KID | Hemtex Tjänst: Systemspecialist Omfattning: Heltid Lön: Fast månadslön Tillträde: Efter överenskommelse Placeringsort: Viared Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående. Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att direkt ta kontakt med rekryteringskonsult Kajsa Sundqvist på AdwiseHR AB, telefon 0735-26 15 17 alt 031-745 20 00. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

29 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Continental Material Planner
Akkodis Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Do you want to work in an international environment with a challenging and exciting job? Do you enjoy negotiations and working towards meeting targets? Does collaborating with your team or colleagues on the other side of the globe drive you towards success? This is an excellent opportunity to build a broad international network both internally and externally. Our customer is now looking for a continental material planner to join their team working in a multinational organization. They are responsible for the planned distribution of aftermarket products, from supplier to dealer. The teams´ job is to design, handle and optimize the supply chain for the whole value chain of the future. They make sure that material is transported to the production facilities, that packaging is available, and that management of the supply chain ensures the availability of material everywhere in the world. What are your responsibilities? • Parts availability at central warehouses • Supplier delivery performance • Backorder recovery • Supplier development • Escalation of suppliers • Responsible for executing and actively participate in improving the material planning process for the customer To flourish in this job we hope that you take on challenges with a positive mindset and take responsibility for your customers. You will need excellent communication and collaboration skills. We believe that you should always strive to expand your knowledge and want to do it in this role with a curiosity and interest that drive you forward. What skills do you need? • University degree or working experience within Logistics/Supply Chain • Good knowledge in the complete supply chain from Customer to Supplier • Experience in stock management systems, SAP preferred. • Problem Solving Methodology experience • Skilled in data analytics • Experience or interest in learning coding using Python, R, SQL, java • Experience or strong curiosity for BI tools (Qlikview & Power BI) • Strong written and verbal communication skills • Good negotiation skills • English, fluently spoken and written. Additional languages are considered as a merit • Action driven and efficient with a great personal drive. • In this position, you will also need to be able to challenge suppliers and other stakeholders in order to drive the supply chain towards set targets internationally. If this sounds like an interesting opportunity, apply as soon as possible. If you have any questions, don´t hesitate to contact me at [email protected].

28 april 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ankomstkontrollant
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Arbetsbeskrivning I rollen som Ankomstkontrollant ansvarar du för att kontrollera inkommande gods och hantera avvikelser för att säkerställa kvaliteten på lagret. Du arbetar med att inspektera ankommande gods och genomföra mindre åtgärder vid avvikande gods. Du samarbetar väl med andra för att säkerställa en framgångsrik och effektiv lagerhantering och agerar stöd till produktionen. Du arbetar noggrant och metodiskt och har en god teknisk förståelse och kunskap i modern lagerhantering med digitala enheter Ansvarsområden Inspektera inkommande gods och hantera avvikelser i enlighet med riktlinjer Packa och boka leverans av avvikande material till leverantör Koordinerar tvärfunktionellt med tekniska avdelningar för teknisk analys vid avvikelsehantering Koordinerar med speditör och kund Kvalifikationer Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning Körkort för truck, klass A och B Flytande svenska och engelska i tal och skrift Stark kommunikationsförmåga Kunskap i att använda olika program och system kopplade till arbetet Du är lösningsorienterad och kan prioritera mellan arbetsuppgifter Meriterande Erfarenhet av att läsa tekniska ritningar Erfarenhet av materialgranskning eller arbetsuppgifter kopplade till kvalitetsgranskning Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Supply Planner
Apoteket AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du vara med och driva utvecklingen för vår e-handel och förbättra Apotekets kunderbjudande? Vi letar nu efter en driven och engagerad Supply Planner till vår e-handel i Eskilstuna. Här får du möjlighet att göra skillnad och bidra till en bättre hälsa för varje individ – och samhället som stort. I rollen som Supply Planner för receptbelagda läkemedel har du en viktig roll i att säkerställa rätt vara, på rätt plats vid rätt tidpunkt och i rätt mängd. Du är en del av vår avdelning Sortiment och Logistik och ingår i teamet Varustyrning Förskrivet (Receptbelagda läkemedel) med ansvar för att optimera påfyllningen av e-apoteket, både ur ett kund- och lagerperspektiv. Det här är en helt ny roll vilket innebär att du tillsammans med Teamchef Varustyrning Förskrivet kommer definiera rollens omfattning och ansvarsområden. Du tillhör ett team på 9 personer med olika ansvarsområden inom inköp, supply och sortiment för receptbelagda läkemedel. Din huvudsakliga placering kommer att vara i Eskilstuna, men du kommer att rapportera till Teamchef Varustyrning Förskrivet som är placerad i Solna. Du förväntas vara på vårt huvudkontor ca 2 dagar i månaden. DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN Säkerställa lagerprecision och se till att rätt mängd varor finns på rätt plats vid rätt tidpunkt för att undvika brist eller överskott Uppföljning av avvikelser, identifiera och analysera avvikelser i det förskrivna sortimentet Hitta och implementera förbättringar i befintliga processer för att öka effektiviteten och minska kostnaderna Etablera goda kommunikationskanaler med teamet i Solna och andra relevanta avdelningar för att säkerställa smidiga arbetsflöden Kontinuerligt förbättra styrparametrarna för att maximera servicegrad, omsättningshastighet och lönsamhet Utveckla och implementera nya processer som kan förbättra lagerhanteringen och kundnöjdheten Bygga starka och långvariga relationer med leverantörer och interna team för att säkerställa en stabil och effektiv leveranskedja Representant för vår E-handel i olika projekt DINA KOMPETENSER Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller supply chain. Antingen har du precis tagit examen alternativt har något års erfarenhet av en liknande roll. Du har ett stort intresse för att förbättra och effektivisera och är inte rädd för att utmana befintliga arbetssätt och processer. UTÖVER DETTA VILL VI ATT DU HAR God förmåga att på egen hand planera och organisera ditt arbete Har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska Avancerad kunskap i Excell och stort intresse för analys En god samarbetsförmåga och duktig på att bygga och bibehålla relationer både internt och externt Förståelse för större lagerverksamhet När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025