Löneadministratör/Lönekonsult

Sök bland 93 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Löneadministratör med HR-kompetens
Norrmaskiner AB
Löne- och personaladministratörer

Löneadministratör med HR-kompetens Ansvar för Norrmaskiners löneprocess och HR. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantering av löneprocessens alla delar för våra ca 75 medarbetare Insamling av underlag, kontroll av tidrapportering, utlägg, reseräkning, tjänstebilar, lönekostnader, försäkring, pensioner, rapportering och övrigt administrativt arbete kopplat till lön. Ansvara för bolagets HR-administrativa processer, anställningsavtal, personalärenden, arbetsintyg och övriga sedvanliga HR-administrativa uppgifter Stöd till medarbetare i lönerelaterade frågor Kontakt med externa parter, exempelvis myndigheter och pensionsbolag Säkerställa att HR-rutiner och löneprocesser följer gällande lagar och avtal Kontakt med Försäkringskassan och företagshälsovården angående sjukskrivningar och rehab, stötta eller genomföra hälsosamtal vid behov. Ekonomi - enklare bokföring, rapportering samt uppföljning och analyser av avvikelser - projekt för minskade kostnader och/eller ökade intäkter. Kvalifikationer och erfarenhet Erfarenhet av löneadministration & kunskaper inom HR Van vid att arbeta med interna och externa kontaktytor God systemvana, särskilt inom HR- och lönesystem & Excel Meriterande om du har erfarenhet av Crona Lön. Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, serviceinriktad och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll där du får stötta och hjälpa både kollegor och chefer i HR- och lönefrågor. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du fungerar bra i team. Du har en analytisk ådra och förmåga att se helheten i HR- och löneprocesser. En positiv och proaktiv inställning samt en vilja att utveckla och förbättra processer ser vi som stora plus. START: Omgående OMFATTNING: Heltid URVAL: Sker löpande Sök tjänsten genom att maila [email protected] Norrmaskiner är ett företag med stora framtidsplaner och en marknadsledande projektportfölj med bland annat John Deere, Avant och Kramer. Vi står för både försäljning och service och beräknas omsätta ca 390 miljoner det kommande året. Vi har ca 75 medarbetare som utgår från någon av våra anläggningar i Umeå, Skellefteå, Luleå ,Övik, Östersund och Hudiksvall. Vi vill förse Norra Sverige med det mesta av det bästa inom maskiner och redskap. Välkommen till din starkaste maskinpartner! Ansökningar och frågor om tjänsten hanteras av Emma Öhgren [email protected]

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Löneadministratör till Consid i Linköping
Consid AB
Löne- och personaladministratörer

Vill du utvecklas i en stimulerande roll inom ett företag med stark gemenskap och härlig företagskultur där samarbete och arbetsglädje står i centrum? Vi söker en noggrann och engagerad Löneadministratör till vårt ekonomi- och löneteam mitt i centrala Linköping! Välkommen med din ansökan! Hos oss på Consid erbjuds du en ansvarsfull och varierad roll där du får arbeta självständigt men också i nära samarbete med erfarna kollegor. Dina arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör arbetar du med hela löneprocessen från början till slut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Löpande lönehantering/beredning och utbetalning av löner månadsvis Tidrapportering och beräkning av provisioner Hantering av tjänstepensioner, förmåner och tjänstebilar Rapportering av statistik, årsskiftesrutiner samt semesterårsskifte Administration kring frånvaro, anställningsavtal samt inkommande mejl och samtal Du kommer att hantera många administrativa delar samt vara en rådgivande och stöttande funktion till chefer och övrig organisation. Din profil Vi söker dig som är en driven, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att hantera flera parallella uppgifter i ett tidvis högt tempo. Vi värdesätter särskilt att du har ett stort intresse för lönerelaterade frågor och ett aktivt engagemang i att förbättra och effektivisera arbetssätt, rutiner och processer. Du är kommunikativ, noggrann och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom lön Aktuell erfarenhet av självständigt lönearbete inom hela löneprocessen under minst 1–2 år. Mycket god datorvana Mycket goda kunskaper inom Officepaketet Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska Meriterande erfarenheter: Hantering av sammanfallande semester, provisioner eller tjänstepensioner Erfarenhet från arbete i Microsoft Teams Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vi erbjuder en hybridlösning, där arbete främst sker på plats men med möjlighet till distansarbete efter att du blivit självgående i rollen. Du blir en del av ett engagerat och kompetent löneteam om sex personer, som tillsammans med kollegorna inom ekonomi utgör en grupp på totalt 35 personer. Tillsammans ansvarar vi för hela ekonomi- och löneprocessen för koncernens svenska bolag. Tillträde sker enligt överenskommelse dock tidigast i mitten på augusti. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi erbjuder Consid är ett av Europas snabbast växande företag med över 1800 medarbetare på över 40 kontor. Trots vår storlek och snabba tillväxt lägger vi väldigt stort fokus på individen och den lokala kulturen. Ända sedan Consid grundades har ambitionen varit att skapa en arbetsplats som passar dig oavsett vilken fas i livet du befinner dig i. Vi är därför väldigt måna om att se varje individ och vara lyhörda för vad som är viktigt för just dig, din utveckling och din personliga situation. Som medarbetare hos oss delar du dina dagar med riktigt duktiga kollegor som mer än gärna byter erfarenheter, så väl lokalt som nationellt och internationellt. Vi gillar även att göra saker ihop och lär känna varandra genom en rad aktiviteter, så som exempelvis familjeaktiviteter, after works, träningsaktiviteter och spelkvällar. Och massor av annat kul, förstås! En typisk Considare älskar att överträffa kunders och kollegors förväntningar, men värderar också en sund balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi ser fram emot att höra från dig!

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 maj 2025
Lönekonsult
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Löne- och personaladministratörer

Fastighet, stöd och service är VGRs egen fastighetsförvaltare och serviceorganisation som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda i VGR får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Nu söker Löneservice i Skövde en engagerad ny medarbetare som kan bidra till vårt team. Arbetsbeskrivning Då verksamheten är i en stor utvecklings- och förändringsfas och vi har flera pågående projekt behöver vi stärka upp vårt team. Du ingår i ett löneteam som ger service och konsultativt stöd åt våra kunder. Förvaltningen Fastighet, stöd och service utvecklar processer och lösningar som gör det enkelt för våra kunder inom Västra Götalandsregionen att fokusera på sina kärnverksamheter. Du bidrar som lönekonsult genom: support via telefon, mail och via vårt ärendehanteringssystem i schema-, lön- och avtalsfrågor gällande lön registrering och kvalitetskontroller i löneprocessen upprätta anställningsavtal och intyg utbildnings- och informationsinsatser Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning och en visstidsanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning. Om dig Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom löneadministration. Alternativt har du annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom löneadministration eller liknande bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter, och är van vid att ge support till kunder via telefon. Din digitala kompetens är god, du har lätt för att förstå och lära dig att arbeta i olika system och med digitala arbetssätt. Det är meriterande om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem, och lönesystem – gärna Heroma. Det är även meriterande om du har vana av att förstå och tolka avtal och bestämmelser. Som person är du engagerad och självgående och tar ansvar för din egen utveckling samtidigt som du bidrar till teamets framgång. Du trivs med förändring och är redo att ta initiativ till att förbättra både dig själv och enhetens arbetsmetoder. Vi värdesätter god samarbetsförmåga högt, då du kommer att arbeta nära dina kollegor, och du har mycket god förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer med kollegor, andra enheter och kund. Vidare är du flexibel, och har lätt för att prioritera om. Du är strukturerad och ordningsam så att arbetet och kvalitetskontroller blir rätt. Vårt organisationsspråk är svenska vilket innebär att du behöver behärska svenska språket i så väl tal som skrift. Vårt erbjudande Vi kan service och vet vikten av att vårt arbete görs rätt. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner som ingår i din anställning i Västra Götalandsregionen: Dina förmåner som anställd i VGR  Vi ser fram emot din ansökan! Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

9 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Payroll Generalist – bli en nyckelspelare i vårt engagerade team!
Svenska Fönster AB
Löne- och personaladministratörer

Vill du vara med och utveckla framtidens lönearbete? Är du redo att arbeta i ett team som alltid strävar efter att ligga steget före genom ständiga förbättringar? Då kanske det är dig vi söker! Vi på Svenska Fönster söker nu en Payroll Generalist till vårt Sverige/Norge-team där det totalt arbetar åtta personer inom lön och HR. I rollen ingår hela löneprocessen från löner, semester, ledigheter, reseräkningar, utlägg och traktamenten.  Vi är i en spännande fas där vi inte bara stärker vårt team utan även startar upp implementationen av ett nytt HR-system under hösten. Totalt kommer det att vara tre personer i Payroll-teamet, där en kollega kommer att ha huvudansvar för HR-systemet i vår Region. Därför söker vi nu ytterligare en Payroll Generalist som vill vara med på vår resa! I ansvaret ingår bolagen Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster, Velfac samt Natre i Norge. Teamet är en del av Region North med kollegor från Danmark, Norge och England.   Om dig Vi söker dig är teamorienterad, flexibel, gillar problemlösning och öppen för nya arbetssätt samt har: • Några års erfarenhet av löneadministration. • Eftergymnasial utbildning inom relevant område. • Vana att arbeta i Office 365 och särskilt i Excel. • Goda kunskaper i svenska och engelska.   Vi erbjuder • Ett engagerat och välkomnande team som stöttar varandra • Möjlighet att påverka och förbättra arbetssätt • En inkluderande arbetsmiljö med moderna lokaler i Edsbyn • Friskvårdsaktiviteter och andra roliga teamaktiviteter • Hybrid arbetsplats   Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 maj– vi arbetar med löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: P&C Director North, Elin Persson på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi har redan beslutat om vår rekryteringsprocess och annonsering, vi undanber oss därför vänligen men bestämt samtal från rekryterings- och annonseringsföretag.

9 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Produktionsstöd (administratör) till NCCs täktverksamhet i Halland
NCC AB
Löne- och personaladministratörer

Nu söker vi på NCC Industry Stenmaterial ett produktionsstöd, i vår värld är det en produktionsnära administratör som stöttar verksamheten med många olika arbetsuppgifter, stora som små. Placeringen är i Biskopstorp utanför Halmstad, men du kommer att stötta verksamheten i hela Halland. Rollen som Produktionsstöd Som Produktionsstöd hos oss erbjuds du en stor variation av arbetsuppgifter, där din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att supportera våra chefer och medarbetare i produktionen. I rollen ingår löneadministration för ca 15 medarbetare. Du kommer att stötta vårt centrala kundcenter i Borås i frågor om prislistor, kundavtal och faktureringsfrågor. Andra arbetsuppgifter kan vara att sammanställa ekonomiska underlag, ta fram och sammanställa statistik, hantera diverse dokumentation och avstämningar, beställa kontorsmaterial, skriva protokoll mm. Vi söker en kvalificerad administratör som vill vara med att påverka och bli ett kugghjul i vår verksamhet. Din profil Vi ser att du har en utbildning på minst gymnasienivå. Du har god erfarenhet av självständigt administrativt arbete, där arbete med lön är ett krav. Vidare har du mycket god datorvana och kunskaper i Office365. Vi ser även att du har arbetat med ekonomistyrning, bokföring och kontering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du tycker om att arbeta självständigt men även i grupp, att ta ansvar och egna initiativ. Då du kommer att ha stora kontaktytor såväl inom verksamheten som med externa kontakter är det viktigt att du trivs med att skapa goda relationer med olika typer av människor samt att du har förmågan att anpassa dig till nya situationer. Det är av yttersta vikt att du står bakom våra värderingar ärlighet, tillit och respekt samt våra Star Behaviors som handlar om att visa passion för sitt arbete, att vi samarbetar, agerar med omtanke och att vi gör det vi har bestämt. B-körkort är ett krav. Övrig information Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kommer att tillämpas. Placeringsort är Biskopstorp, Kvibille. Resor förekommer.  NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Kontakt och ansökan Registrera din ansökan och ditt CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 2025-06-08. Vid frågor kontakta gärna Site Manager, Magnus Sundqvist, tfn 070-58 98 279. Varmt välkommen med din ansökan! I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater.        Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur, grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

9 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Lönespecialist till Linköping
Poolia Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en erfaren och noggrann lönespecialist som söker nästa steg i karriären? Vill du bli en del av ett engagerat och familjärt team där laganda och utveckling står i fokus? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om tjänsten I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta med hela löneprocessen – från inhämtning av underlag till färdiga utbetalningar. Det är ett självständigt arbete med mycket ansvar, men du har alltid teamet i ryggen. Här hjälper man varandra och delar kunskap – allt för att växa tillsammans som individer och företag. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia på heltid med start i augusti. För rätt person finns goda möjligheter att gå över i anställning hos kunden efter cirka sex månader. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som lönespecialist hos kunden kommer du framför allt att: - Ansvara för hela löneprocessen – från inrapportering till utbetalning - Hantera kollektivavtal och lagar inom löneområdet - Säkerhetsställa korrekt lönehantering enligt gällande rutiner och regelverk - Arbeta med avstämningar, statistik och rapportering - Delta i förbättringsarbete kring löneprocesser och rutiner Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ett erfaret team där kunskapsdelning och samarbete är en naturlig del av vardagen. Vem är du? Vi söker dig som har: - Minst 2 års erfarenhet av hela löneprocessen - Goda kunskaper i Agda PS – erfarenhet av andra system är meriterande - Arbetat med olika kollektivavtal - Vana vid att arbeta i högt tempo med god struktur - Mycket goda kunskaper i Officepaketet - B körkort Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Du är en positiv och lösningsorienterad person som tar ansvar, trivs att arbeta i team och är mån om att bidra till teamets framgång. Du trivs i en roll där du får kombinera noggrannhet med servicekänsla. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

8 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Löneadministratör
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Är du en självgående och erfaren löneadministratör som trivs i en strukturerad roll med ansvar för hela löneprocessen? Nu söker vi dig för ett konsultuppdrag hos en av våra offentliga kunder i Göteborg. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens i en samhällsviktig verksamhet där struktur, noggrannhet och självständighet värderas högt. I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta med: • Lönehantering för cirka 600 anställda inom förvaltningen • Hantering av lönefiler mellan IFS och Personec • Felsökning och hantering av felloggar i lönefiler • Frånvaroregistrering och hantering av löneskulder • Övriga administrativa löneuppgifter enligt fastställda rutiner Om dig • Du har flera års erfarenhet av kvalificerad löneadministration • Du är van vid att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt • Du har god systemvana, särskilt i Personec, IFS och Office365 • Du är strukturerad, noggrann och trygg i hela löneprocessen Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och pågår primärt till och med den 31/8, med god möjlighet till förlängning.  Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sima Bahho på [email protected] Vid frågor om registrering, vänligen kontakta supporten via [email protected] Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! OBS! Vi tar inte emot ansökningar eller CV via e-post.

8 maj 2025
Sista ansökan:
15 maj 2025
Serviceinriktade löneadministratörer till Stockholms stad
Stockholms kommun
Löne- och personaladministratörer

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Verksamhetsområdet Lön och Pension ansvarar för stadens löneadministration och ger service till stadens förvaltningar, medarbetare och förtroendevalda. Idag är vi cirka 60 anställda, organiserade i tre löneenheter. Inom verksamhetsområdet arbetar även stadens pensionshandläggare. Kundfokus och service är centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra rutiner och arbetssätt.  Nu söker vi dig som lockas av att arbeta med löneadministration för en av Sveriges största arbetsgivare! Vi erbjuder Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett positivt arbetsklimat som präglas av öppenhet. Utöver det har vi goda anställningsförmåner som till exempel: kompetensutveckling friskvårdsbidrag á 3000 kr/år flextid vinter- samt sommararbetstid semesterväxling förmånlig tjänstepension subventionerad massage möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet/verksamheten tillåter. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm stad här Vi sitter i aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler nära Globens t-bana, shoppingcenter och Slakthusområdets utbud av restauranger. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss! Din roll Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll - du är med och ser till att omkring 56 000 medarbetare i Stockholms stad får rätt lön varje månad. Du tillhör en av tre löneenheter och ingår i en grupp om cirka 20 medarbetare. Ni ansvarar för olika förvaltningars löner och arbetar i stadens egna lönesystem. En stor del av arbetet innebär manuell registrering av anställningar, avvikelserapportering, kontroller och återkoppling till stadens chefer. Arbetet följer tydliga rutiner och genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att stadens medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vårt strukturerade arbetssätt bidrar till en sund och god arbetsmiljö. Våra kunder och service har ett starkt fokus hos oss och du besvarar frågor, ger information och stöd både i vår telefonisupport och via ärendehanteringssystem. Vår telefonisupport bemannas under kontorstid utifrån schema. Du blir coachad i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I uppdraget ingår också att internutbilda samt handleda kollegor. Nyfiken på att se hur det är att arbeta som löneadministratör hos oss? Besök oss gärna via följande länk  Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller löneekonom alternativt är du auktoriserad lönekonsult erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö med vana att arbeta i flera program samtidigt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom löneområdet erfarenhet av support där du besvarat frågor via telefon och mejl erfarenhet av arbete inom löneområdet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du trivs med att ge god service och uppskattar att samarbeta med andra. Arbetet präglas av periodvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter, vilket ställer krav på god koncentrationsförmåga, struktur samt förmåga att hantera flera ärenden parallellt. Du arbetar noggrant och lägger märke till detaljer och sådant som inte stämmer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Övrigt I denna rekrytering kommer det ingå tester som en del i bedömningen i samband med urval. Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

8 maj 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025
Lönkonsult HR+8
Wise Professionals AB
Löne- och personaladministratörer

Dethär är ett heltidsuppdrag via oss på Wise Professionals som sträcker sig till årsskiftet – med goda chanser till förlängning. Vår kund sitter i Malmö, så det är toppen om du bor i Malmö med omnejd. Det finns viss möjlighet till hybridarbete, men du behöver också gilla att vara på kontoret större delen av tiden – det är där det händer! Ditt uppdrag Vi söker dig som kan stärka upp i kundens dagliga lönearbete från ax till limpa för arbetare och tjänstemän. Du kommer att hantera frågor ut mot organisationen och vara en del utav ett härligt team. Din bakgrund Vi söker dig som är en erfaren och trygg lönekonsult som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner. För att lyckas i rollen har du minst två till tre års erfarenhet av lönearbete från ax till limpa. Du har erfarenhet av lönesystemet HR+8 / HR+6 eller HR+, vilket är ett krav. Det är även starkt meriterande om du har arbetat i Medvind. Du är van vid att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Som person är du kommunikativ, strukturerad och trygg i din yrkesroll. När du blir en av oss Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här! Nyfiken på att veta mer? Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison ([email protected]) och Konsultchef Ida Asmar ([email protected]). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig!

8 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Löneansvarig till Road Mobility Services Group
Newr AB
Löne- och personaladministratörer

Road Mobility Services Group är en nybildad företagsgrupp som erbjuder tjänster för fordon inom däckservice, bärgning, avancerat underhåll och hydraliktjänster. Road Mobility Service säkerställer att förare och företag kan fortsätta framåt utan onödiga driftstopp. Med en stark lokal förankring och en unik kombination av tjänster är målet att bli Nordens ledande aktör inom service vid vägar. Road Mobility Service erbjuder sina tjänster till såväl företag som privatkunder, med en stark tonvikt på att vara en strategisk partner för företagskunderna. Road Mobility Service omsätter i dagsläget cirka 1 miljard SEK och har drygt 300 anställda, med en kraftig tillväxtagenda kommande år. Som tillväxtpartner har Road Mobility Service ett starkt PE-bolag. Nu hjälper vi Road Mobility Service att bygga upp deras centrala ekonomi- och löneavdelning för den svenska verksamheten och vi söker dig som vill vara med på resan! Som Löneansvarig på Road Mobility Service kommer du tillhöra en ekonomi- och löneavdelning på drygt 10 personer och din närmaste chef är Head of Group Accounting. Du kommer att ansvara för löneprocessen/löneadministrationen för den svenska verksamheten och få möjligheten att sätta upp processer, rutiner och system från grunden. Du ansvarar för lönehanteringen både operativt och övergripande och kommer under hösten att få möjlighet att rekrytera en kollega inom lön som du antingen arbetsleder eller har personalansvar för, beroende på ditt intresse. Det finns även en medarbetare inom HR som kommer kunna agera bollplank kring olika frågor. Vardagen på Road Mobility Service kommer att vara händelserik och du kommer ha många olika kontaktytor både inom teamet du tillhör och hos dotterbolagen. Road Mobility Service sitter i nyrenoverade lokaler i Bergshamra, Solna och erbjuder även hybridarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter Upphandla och implementera ett nytt system för lön Ansvara för projektet att centralisera lönehanteringen Sätta upp processer och rutiner för lönehanteringen och löpande utveckla dessa Ansvara för att bolaget följer lagar och regler Förbereda underlag, löneutbetalningar, registrering och rapportering av löner/pension internt och externt Rapportering till skatteverket Administration av tjänstebilar och företagskort Personalansvar eller arbetsledande ansvar för en junior kollega Rätt kandidat för rollen Rätt kandidat för rollen har minst fem års erfarenhet av kvalificerat lönearbete och en hög kunskapsnivå inom löneområdet gällande lagar och regler. Du har ett generellt systemintresse och en god kännedom om hur man nyttjar ett lönesystem på bästa sätt, om du har varit med att implementera ett lönesystem tidigare är det ett stort plus. Tidigare erfarenhet i bolag som har kollektivavtal är ett krav och har du erfarenhet från transportavtalet anses det vara meriterande. Du lockas av en roll där du är fortsatt operativ med löneadministrationen och där du också tar det övergripande ansvaret för området. Vidare är du flytande i svenska, i tal och skrift. Som person är du jordnära, har en hög servicenivå och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en hög ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och ett självständigt förhållningssätt. Vad erbjuder Road Mobility Service dig? Road Mobility Service erbjuder dig möjligheten att få ansluta till ett trevligt företag på en spännande resa med en stark ägare i ryggen. Här kombinerar vi en start-up anda med höga förväntningar på leverans i en platt organisation där alla röster räknas och kommunikationen är öppen och inkluderande. Du får chansen att vara med och bidra med din erfarenhet där du tar ett självständigt ansvar för lönehanteringen och tillsammans med resten av teamet arbetar du med att skapa en förstklassig ekonomi- och löneavdelning. En unik chans att sätta din prägel på både system, rutiner och processer inom ditt expertområde. Du erbjuds fina villkor och även möjligheten att delvis arbeta från distans. Road Mobility Service sitter i nyrenoverade lokaler i Bergshamra (Solna) och det finns även ett gratis gym i lokalerna. Ansökan Start för tjänsten är efter semesterperioden 2025. Rollens omfattning är 100%. Låter rollen som Löneansvarig på Road Mobility Service som din nästa utmaning? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 6 juni. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Hannah Flyborg eller Douglas Carbell, ansvariga rekryterare på Newr. [email protected] alt [email protected]

7 maj 2025
Sista ansökan:
6 juni 2025