Löneadministratör/Lönekonsult
Sök bland 113 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Trygg, självständig och sugen på nästa steg inom lön? Till vår samarbetspartner söker vi dig som är vass på lönehantering och vill kliva in i en bred roll där du får ta ansvar, bidra till förbättringar och vara en nyckelperson i ett tight ekonomiteam. Om rollen Du kommer in i ett växande bolag som fortfarande har en stark familjär känsla och nu behöver vår samarbetspartner någon som tryggt kan ta över stafettpinnen inom löneområdet. I rollen ansvarar du för hela löneprocessen för både tjänstemän och timavlönade samt deltar i ekonomiadministrativa uppgifter kopplat till löner, som att ta fram underlag till bokslut och analysera data. Du arbetar nära HR och ekonomi men är ensam i lönerollen. Det kräver att du är självgående, lösningsorienterad och har modet att fatta egna beslut. Självklart finns bollplank – men vi söker dig som trivs med att ta ägandeskap för ditt område. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera hela löneprocessen (ATF, frånvaro, semester m.m.) Stötta chefer och medarbetare i lönefrågor Ta fram och förklara löneunderlag till bokslut Enklare admin kopplat till HR och ekonomi Vi söker dig som Har några års erfarenhet av lönearbete och känna dig trygg i din kompetens Har eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi Vågar ta plats, kan stå för sina beslut och gillar att få saker att hända Är servicemedveten med hög integritet Är van vid att arbeta strukturerat och noggrant Gärna har erfarenhet av Crona Lön och viss förståelse för ekonomi eller bokslutsarbete vilket är meriterande Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO, inledningsvis över 6 månader med goda möjligheter till förlängning och anställning hos vår partner. Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Mölndal Start: Omgående eller efter överenskommelse Kontaktperson: Elsa Jonasson Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Vill du arbeta i en roll där du verkligen gör skillnad? Trivs du i en vardag där du får arbeta både självständigt och nära kollegor i olika delar av verksamheten? Då kan det här vara en möjlighet för dig! Om tjänsten Som löneadministratör hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa att våra anställda får rätt lön i rätt tid. Du kommer att arbeta brett med löneprocessen och vara en viktig kontaktpunkt för både medarbetare, chefer och externa parter. Du är en rådgivande och stöttande funktion och en garant för att vi följer lagar, avtal och interna rutiner. Tjänsten är på 70 % och du kommer att ingå i vårt engagerade och kompetenta team som arbetar med lön, HR och kommunikation med placering på vårt huvudkontor. Arbetsuppgifter: • Löneberedning och lönekörning • Framtagning av lönelistor och månadsrapporter till chefer • Hantering av nya anställningar och anställningsavtal inom koncernen • Rapportering till Kronofogden, Collectum, fackförbund, statistikmyndigheter, AGI och Fora • Semesterskuldsavstämningar och övriga avstämningar • Deltagande i interna möten och samverkan med andra funktioner • Löpande hantering av e-post och telefonfrågor inom löneområdet Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Vi präglas av en hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och därmed kontinuerligt flytta fram positionerna. Vi är i stark utveckling och fokuserar på att hela tiden förbättra våra leveranser och relationer med våra härliga kunder. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Vi ställer upp för varandra och agerar hela tiden med ett lösningsorienterat sikte på framtiden. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vem är du? Du har utbildning inom eller erfarenhet av löneadministration, gärna inom liknande bransch. Det är viktigt att du har god förståelse för gällande lagar och kollektivavtal. Du gillar att jobba smart och effektivt och har lätt för att sätta dig in i digitala verktyg och system. Som person är du noggrann och strukturerad. Du är serviceinriktad och kommunikativ och trivs med både självständigt arbete samtidigt som du bidrar i samarbete inom teamet och organisationen. Övrigt Resor inom Sverige kan förekomma i tjänsten. Då många är på semester under juli månad vill vi informera om att urval och intervjuer påbörjas i augusti. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan redan nu! Om Primär Primär startades 1987 av Bengt Jildmalm. Idag är vi nästan 600 medarbetare och omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet, vilket är resultatet av ett fokus på att leverera kvalitetsservice och skapa långsiktiga partnerskap. Våra nöjda medarbetare är också en avgörande faktor för vår framgång, vilket återspeglas i vårt höga NMI. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet inom dessa områden. Du hittar Primärs nöjda kunder inom såväl offentlig som privat sektor och bland fastighetsägare, hyresgäster, bostadsrättsföreningar, kontor, industrier med mera. Vi ser också till att infrastruktur för kollektivtrafik fungerar och tillhandahåller lokalvård för skolor, äldreomsorg och myndigheter. Om du åker buss, shoppar i gallerior eller arbetar på kontor är det stor chans att vi tar hand om din närmiljö även där. Och har du en bredbandsleverantör är det möjligt att vi är involverade i både installation och service. Läs mer om oss på https://www.primar.se
HR-och Löneadministratör Fenix Holding AB Har du tidigare erfarenhet av löneadministration och arbetat med HR-relaterade frågor? Vill du ta dig an mer ansvar och arbeta utvecklande inom en snabbväxande koncern? Då är tjänsten som Löneadministratör hos Fenix Holding AB någonting för dig! Om Fenix Holding Fenix Holding AB moderbolaget i en Norrlandsbaserad, privatägd koncern som bland annat innefattar företagen Teknisk Fastighetsservice AB. Energi & Driftteknik AB, Stenstans VS AB, TWS System AB, Hedern Fastigheter och Förvaltnings AB Castor. Koncernen är verksamma inom olika fastighetsrelaterade näringar från Skåne i söder till Boden i norr. Tillsammans omsätter koncernens bolag ca. 700 Mkr och antalet anställda uppgår till närmare 500 medarbetare. Om tjänsten I rollen som HR-och löneadministratör ansvarar du för att hela koncernens löneprocess fungerar optimalt och utför enklare HR-relaterade uppgifter. Som HR-och löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning, utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även ge stöd och utbildning till chefer och medarbetare. Tjänsten innebär att du arbetar med flera bolag inom Fenix-koncernen, vilket idag innefattar nära 500 medarbetare med korta beslutsvägar och en stark känsla av entreprenörskap. Rollen fokuserar på löneadministration och innefattar återkommande administrativa uppgifter inom HR-området. Kvalifikationer Vi söker dig med tidigare erfarenhet av löneadministration och arbete med arbetsrättsliga lönefrågor samt kunskap om lagstiftning och kollektivavtal inom området. Du har en vana av att administrera pensioner och försäkringar och är väl insatt i löneprocessens samtliga steg. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete. Som person är du självgående, serviceinriktad och har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt. Då arbetet innebär kontakt med medarbetare i koncernens samtliga bolag krävs det att du har en god kommunikativ förmåga, samtidigt som du är ansvarsfull och strukturerad. Vidare ser vi att du behöver vara drivande och produktiv i ditt arbetssätt, då du kommer tilldelas mycket frihet under ansvar. Du har goda kunskaper i svenska, i så väl tal som skrift, och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av lönesystemen Flex Applications och Flex HRM. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställning: Tillsvidare Ort: Sundsvall Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Kontakt: Catarina Sjöbom, Verksamhetsstöd, på tel. 070-600 60 86. Sofie Nystedt, HR, på tel. 070-600 49 25 Din ansökan skickar du till [email protected] Märk din ansökan med HR-och Löneadministratör Då urval och intervjuer pågår löpande ber vi dig att skicka in din ansökan snarast.
Vi söker en erfaren lönekonsult till vår kund i Solna med start i augusti och under 2-3 månader. Du kommer att arbeta brett med löne- och personaladministration. Det är ett krav att du har arbetat i Agda. Arbetsuppgifter Du kommer att stötta lönegruppen med all löneadministration i lönesystemet Agda. I arbetsuppgifterna ingår att göra lönebearbetning och beräkning såväl som löneutbetalningar och att svara på frågor från medarbetarna. I ditt ansvarsområde ingår bland att: Utbetalning av lön, bearbetning och insamling av lönedata Vara support till anställda vid frågor kring lön, avdrag, avgifter Skapa interna rapporter och statistik till myndigheter Skapa pensions- och försäkringsrapportering Vem är du? Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta självständigt med löneprocessen och det är ett krav att du har arbeta i Agda. Vi söker dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara alla frågor inom löneområdet. Du är vidare stresstålig och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt och sätta gränser. Sist men inte minst så är du social, nyfiken och positiv. Mer om tjänsten – Praktisk information och ansökan Start: under augusti Omfattning: Heltid Placering: Solna Uppdraget är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Andara Group. Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar proaktivt med rekrytering och söker nu en systemintresserad implementationskonsult inom lön! Har du erfarenhet av Flex och Hogia, och både hjärtat och hjärnan på rätt ställe? Då kan det vara dig vi letar efter! Hos oss får du vara med och göra verklig skillnad – i ett team där engagemang, utveckling och glädje står i centrum.Om oss Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar. People Planet Profit Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld. Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer. Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss. Vad vi erbjuder: Arbetsmiljön är professionell, med en social, öppen och varm kommunikation. Du kommer regelbundet att möta ditt teamet inom implementation och andra kollegor på såväl kontoret som på nätet. På så sätt får du goda möjligheter till support, stöd och samarbete i vardagen samtidigt som du kan stötta och förenkla för dina kollegor. Vi har en stark företagskultur som också trivs på avstånd, och vi drar stor nytta av att vara en del av en nordisk koncern, där vi kontinuerligt jobbar med att väva in ny teknologi för att göra vardagen mer effektiv för våra kunder och medarbetare. Vad behövs för att lyckas i rollen? Här på Amesto AccountHouse jobbar de som älskar digitala lösningar och som också vill ha personlig kontakt med sina kunder. Kunderna gillar det vi gör, så de blir fler och därför behöver vi anställa ytterligare en implementationskonsult på affärsområdet Payroll. I vårt affärsområde Payroll arbetar idag ca 35 drivna och kunniga konsulter samt implementationskonsulter. Arbetet som implementationskonsult innebär eget ansvar av uppsättning för nya kunder i Flex HRM Payroll, Hogia lön+, Flex HRM Time, Flex HRM Travel eller Spiris. Det innebär både kundmöten, planering och uppsättning enligt gällande lagar, regler och kollektivavtal. I rollen kan även interimslösningar ute hos kund erbjudas – vi ser därför extra positivt på kandidater där intresse för detta finns. För att du ska trivas och vidareutvecklas i denna roll ser vi att du är en driven, noggrann person med stor passion för allt som rör lön, system och kundrelationer. Vidare har du ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap. Du är proaktiv och är serviceinriktad. Kvalitet ser du som en självklarhet. Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för denna roll. Du har minst 4 års erfarenhet från löneyrket, gärna där du haft en projektledande roll eller ansvarat för implementationer. Krav från systemen Flex HRM Time, Flex HRM Travel, Flex Classic, Flex HRM Payroll. Meriterande från systemen Hogia lön + och Spiris. Vi sitter i nya fina lokaler centralt på Vasagatan i Stockholm. Bor du i Stockholm är det en hybridlösning, där du varje vecka arbetar både på kontoret och hemma. Sitter du någon annanstans i Sverige arbetar du Remote och utgår ifrån ditt hem. Vi ser fram emot din ansökan och CV. Då denna rekrytering är en proaktiv rekrytering är tillträde enligt överenskommelse. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för ytterligare information. Vi ser fram emot att höra från dig. Tjänstens omfattning är heltid. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Kommunledningsstaben är kommunens centrala stöd till organisationen. Här samlas ekonomikontor, personalkontor, kommunledningskontor samt kultur- och fritidsenhet. Personalkontoret är en stödfunktion till vår organisation i frågor som rör personal-, löne- och bemanningsfrågor. Vi ansvarar bland annat för att kommunen har en bra personal- och lönepolitik, en god arbetsmiljö och ett aktivt jämställdhetsarbete. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare och arbetar för att Forshaga kommun ska vara en arbetsplats där man trivs och utvecklas. Beskrivning Vi söker nu en lönekonsult/systemförvaltare till personalkontoret! Du ingår i kommunens stabsfunktion, där systemförvaltarrollen delas med en HR-kollega och du tillhör ett team med ytterligare fyra lönekonsulter samt har nära samarbete med resten av personalkontoret där både HR och bemanningscentralen ingår. Tjänsten som lönekonsult/systemförvaltare står på två ben där ena delen har fokus på löneadministration och support, där du bedriver ett noggrant arbete med det övergripande målet är att leverera rätt lön i rätt tid. Den andra delen innefattar driftkörningar, verkställa löner samt förvaltning av personalsystemet för att säkerställa dess funktionalitet. Arbetsuppgifter Som lönekonsult/systemförvaltare arbetar du med: - Löneadministration för kommunen - Intern support till chefer, administratörer och medarbetare i frågor som rör anställningar, schema och avtalstolkning. - Förvaltning och underhåll av personalsystemet - Behörighetsadministration och felsökning i systemet - Delta i implementering av nya system och rutiner - Arbeta med förbättringsarbete inom löneprocesser med fokus på digitalisering och effektivisering - Utbildning och support till användare i systemet - Ärendehandläggning och kontakt med externa aktörer Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom systemvetenskap, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har några års erfarenhet av lönearbete och arbete i personalsystem, samt god kunskap om lagar och avtal som rör löner. Erfarenhet av systemförvaltning är en fördel, och det är meriterande om du har arbetat med Visma Personec P, både inom lön och systemförvaltning. Som lönekonsult har du daglig kontakt med chefer, medarbetare och andra aktörer. Därför tror vi att du som söker har ett professionellt bemötande, en stark servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Rollen kräver att du förhåller dig i enlighet med fattade beslut, policys och ramar. Du har en god förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagaren, så att budskapet når fram på ett tydligt sätt. Hos oss arbetar vi i team, vilket innebär att du behöver kunna samarbeta med många olika personer och bygga goda relationer. Samtidigt kräver rollen att du kan arbeta självständigt – du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du agerar med stabilitet och kontroll även vid mer pressade situationer, och har lätt för att prioritera och se helheten. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god analytisk förmåga och kunna tolka och förstå numeriskt underlag. Du har god datorvana, lätt för att sätta dig in i relevanta IT-system och behärskar svenska väl i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en viktig roll i vårt lönearbete där du får vara med och förbättra våra processer. Du välkomnas till ett engagerat team med nära samarbete. Hos oss får du olika förmåner som till exempel flextid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. För dig som inte bor i kommunen finns goda pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad var 20:e minut. Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Villkor Tillsvidareanställning 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
I denna roll kommer du att ingå i ett positivt och sammansvetsat team med olika kompetenser och bakgrund som brinner för det vi gör. Vi har högt i tak och är måna om varandra. Tillsammans ansvarar vi för lönerna till våra digitala och fysiska verksamheter. Du kommer att rapportera till vår Finanschef. Ansvar och arbetsuppgifter I rollen som löneadministratör sköter du hela löneprocessen från ax till limpa. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera löner för medarbetare runt om i hela Sverige Samla in material från chefer Kontrollera och säkerställa lönefiler Tolkning av våra olika kollektivavtal Ägandeskap för löneprocessen i delar av vår verksamhet Vara stöttande mot chefer och medarbetare Hantera våra system: Flex HRM, Flex lön och Quinyx Vara delaktig i byte av lönesystem under hösten Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom lön och minst 1-2 års dokumenterad erfarenhet av lönehantering Arbetat i Flex HRM och/eller Quinyx Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska Som person ser vi att du har ett positivt förhållningssätt och trivs med att arbeta i team. Du är analytiskt lagd, är trygg vid att ta ansvar och gillar nya utmaningar. Vidare är du en systemintresserad person som har lätt för att lära och vill utvecklas i din roll som löneadministratör. Vi erbjuder dig Alla våra medarbetare spelar en viktig roll i Doktor.se:s resa och framgång. Vi vill därför skapa möjligheter för alla att växa och utvecklas genom att se till att alla får jobba med det man tycker mest om. Vi är väldigt stolta över att vi tillsammans skapat en välkomnande teamkänsla, kultur och gemenskap. Doktor.se värdesätter att ge alla människor en friskare tillvaro, både genom vår verksamhet och för våra medarbetare. Vi strävar efter att vara en flexibel arbetsgivare, det en självklarhet för oss att värna om allas rätt till ett balanserat arbets- och privatliv, bland annat med hjälp av kollektivavtal, förmånliga villkor och friskvårdsbidrag. Ansök redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Övrig information Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning Placering: Huvudkontoret, Sveavägen 63, Stockholm med möjlighet till distansarbete på fredagar. Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor. Vi arbetar löpande med urval av kandidater, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Välkommen med din ansökan! Om Doktor.se På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?
THE OPPORTUNITY IN A NUTSHELLYou? A payroll expert with strong knowledge of Swedish legislation and a sharp eye for detail — ready to ensure outsourced payroll runs smoothly and compliantly.Role? Own the payroll delivery for Sweden by managing the vendor relationship, securing data quality, and continuously improving the process in collaboration with HR and Finance.Company? Vend, home of Tori, Oikotie, FINN, Blocket, DBA & Bilbasen, where millions of people across the Nordics connect to find what they need, whether it’s a job, a home, a way to move, or a fresh start.Location? Join us in our Stockholm office! We have the flexibility to work remotely 2-3 days a week: your choice, your balance.Why us? In this role, you’ll make a meaningful impact by shaping the payroll delivery and experience and ensuring compliance in a dynamic, cross-Nordic environment. We offer a collaborative culture, development opportunities, and the chance to work with purpose.Sounds like your cup of tea? Check out the details below! WHO ARE YOU? -Experienced in payroll delivery — you have solid knowledge of Swedish payroll legislation and practices, and experience working with or alongside payroll vendors. Experience with payroll in other Nordic countries is a strong plus-Detail-oriented and structured — you care about accuracy, deadlines, and getting things right, even when processes are complex or time-sensitive.-Great at collaborating — you’re comfortable working cross-functionally with HR, Finance, external providers, and managers to make things run smoothly.-A proactive problem-solver — you see challenges as opportunities to improve, and you don’t hesitate to flag risks or suggest better ways of working.-Tech-savvy — you’re familiar with digital tools like Workday and ServiceNow (or similar systems), and understand how data flows between systems.-Fluent in Swedish and English — essential for working with local legislation, vendors, and Nordic teams. WHAT’S THE JOB LIKE?As Payroll Specialist, you’ll be responsible for the end-to-end oversight of payroll delivery in Sweden, working closely with our external payroll provider, internal stakeholders, and your team.Your week will typically include: - Coordinating and validating payroll input and output, ensuring correct and timely salary payments - Acting as the main point of contact for payroll-related questions from employees and managers in Sweden - Collaborating with HR, Finance, and our external vendor to solve cases, improve processes, and ensure compliance - Maintaining data accuracy in Workday and making sure HR and payroll information flows seamlessly If you have experience with payroll in other Nordic countries, that’s a strong advantage — we work closely across borders, and your insights can help us create more unified and efficient ways of working across the region.You’ll be part of the Nordic People Operations team, a supportive and collaborative group of Payroll and HR specialists working together to deliver great employee experiences. The team spans Sweden, Norway, Denmark, and Finland, and we meet regularly to align, improve, and support each other. GOT YOUR ATTENTION? Let us hear from you!If you are looking for a workplace and a role in which you could share your knowledge and expertise, learn and grow, get inspired, and make a difference, let us hear from you by the 3rd of August. QUESTIONS? TA Partner Cecilia Bergerståhl is happy to provide information together with Marthe Lønsjø (Head of People Operations) about the daily work and answer any questions you may have. Please note that due to the upcoming vacation times, we won’t start to process candidates until August. At Vend, our mission is simple: Smart choices made easy. We’re here to make sustainable living effortless through seamless digital experiences. As part of a dynamic family of marketplaces, including FINN, Blocket, Tori, Bytbil, Oikotie, Bilbasen, and DBA, we connect people with services and products that matter. Driven by purpose and curiosity, we constantly evolve to meet today’s needs and shape a smarter, more sustainable tomorrow. At Vend, your time matters. We want you to explore new paths to smarter. Be curious with technology and lean forward. Dare to try, learn, and try again, as we innovate, grow and succeed together. Because your time matters. And when spent wisely, it creates value for you, for Vend, and society as a whole.
Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar. Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag. Löneadministratör, heltid Till vår kund i Stockholm som är en myndighet söker vi en löneadministratör med erfarenhet av att ansvara för hela lönekedjan såsom lön- och semesterberäkningar, kontroller, utredningar, intyg, reseräkningar samt semester- och årsskifteshantering. Den vi söker har minst ett par års erfarenhet av lönekörning och lönehantering och har erfarenhet av Palasso sen tidigare. Utöver det är du van att arbeta i Lönesystem, Excel och har generellt goda kunskaper i MS Office. Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i ett högt arbetstempo, är flexibel och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du arbetar strukturerat, är noggrann och har ett starkt kvalitetstänk. Eftersom rollen innebär många kontaktytor behöver du ha lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt, vara serviceinriktad och bidra med ett professionellt bemötande. Du hanterar frågor och information kopplat till lön med hög integritet och gott omdöme. Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska i tal och skrift, och du kan kommunicera på engelska när det behövs. Om tjänsten Arbetsplats: Stockholm Omfattning: Heltid, på plats i kundens lokaler Uppdragets längd: Start snarast t.om. 25-11-30 Under uppdraget kommer du att vara anställd av Avanti Rekrytering & Interim och vara en del av vår gemenskap. Kontakta gärna Niklas Almquist på 0733 640 640 alt [email protected] om du vill veta mer. Vänligen skicka in ansökan via systemet då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. #avantirekrytering Sökord: löneadministratör, lönehandläggare, lönespecialist, lönekonsult, payroll
Uppdragsbeskrivning Som löneadministratör ansvarar du för att hantera löneprocessen från start till mål, inklusive registrering av löneunderlag, beräkning av löner, förmåner och avdrag. Du säkerställer att löneutbetalningar sker korrekt och i tid samt hanterar rapportering till myndigheter. Arbetet innefattar även support till anställda i lönerelaterade frågor och uppdatering av lönesystem. Du samarbetar med HR och ekonomiavdelningen för att säkerställa efterlevnad av lagar och avtal. Skallkrav 5års erfarenhet från liknande roll Erfarenhet av lönekörning Erfarenhet av Administration Gärna från systemet Palasso Kunskaper i Excel Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 113 jobb