Löneadministratör/Lönekonsult
Sök bland 145 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker en erfaren och passionerad lönespecialist för ett spännande uppdrag hos ett välkänt energiföretag. Är du redo att göra skillnad och ta din karriär till nästa nivå? Då är detta möjligheten för dig! Vi erbjuder ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti, där du får chansen att bidra till en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Uppdraget löper till april 2025, med möjligheter till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Behandlar lönespecifika transaktioner, såsom tidskort, direktinsättningsval, provision, pension och/eller förmån och bonusbearbetning samt ersättningsbetalningar. • Behandlar rutinmässiga löner för en eller flera organisatoriska enheter eller lönegrupper. • Hjälper till med skapande, överföring och bearbetning av rutinmässiga datafiler såsom tidsfiler, lönekontofiler eller tjänsteleverantörers datafiler mellan olika affärspartners. • Upprätthåller rutinmässiga tidsrapporterings- eller ackrualsystem och processer. • Utför slumpmässiga beräkningar och säkerställer att felaktiga lönebesked justeras i enlighet med outsourcingleverantören. • Förbereder och distribuerar olika lönerapporter till kunder och ledning. • Svarar på förfrågningar från kunder eller anställda relaterade till lön och administration. • Behandlar utmätningsbeslut, innehållningsorder eller nivåer inklusive att underlätta betalningar till myndigheter. • Slutför företagsspecifika lönekonfigurationer och analyser för specifika affärsfall, t.ex. vid fusioner, förvärv eller integrationer. • Stöder transformationsprojekt vid behov. Vem är du? Vi ser att du som söker har/är: • 3+ års erfarenhet av lönebearbetning, helst i en global miljö. • Erfarenhet av lönemjukvara som ADP, Oracle, Workday, Ceridian, Kronos etc. • Kunskap om arbets- och skatterätt, social trygghet, myndighetsrapportering och grundläggande förståelse av redovisningsprinciper. • Proaktiv, flexibel, bestämd, med ett kreativt förhållningssätt till problemlösning. • Visade starka skriftliga och verbala kommunikationsförmågor, inklusive förmågan att anpassa kommunikationsstilar till lämplig publik. • Noggrann och korrekt arbetsstil med förmåga att hålla deadlines. • Förmåga att prioritera och respekt för sekretessen av löneinformation. • Legalt godkänd för anställning i det tilldelade landet. • Flytande i engelska, både muntligt och skriftligt. • Medelnivå färdigheter i Excel. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Om ossHos oss på Coop Butiker & Stormarknader (CBS) finns möjligheter att utvecklas i en snabbrörlig, säljdriven och inspirerande miljö. Vår kultur, som bygger på vår värdegrund - Välkomnande, Inspirerande, Ansvarstagande och Modiga - genomsyrar hur vi beter oss mot varandra, våra kunder/medlemmar samt hur vi driver våra butiker för bästa möjliga resultat. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där huvudfokus är på kundupplevelsen, att optimera drift och arbetssätt samt självklart ökad försäljning och lönsamhet. Våra kunder ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill också att de varje dag möts av relevanta erbjudanden, matinspiration, intressanta händelser och inte minst ett bra bemötande i våra butiker. Om jobbetSom lönespecialist hos oss kommer du initialt vara med och driva projektet med att ta hem lönehanteringen från extern part tillsammans med vårt nystartade löneteam. Du kommer att ha en central roll i att strukturera upp, sätta rutiner och hantera hela löneprocessen, från insamling av löneunderlag till utbetalning av lön. Du kommer säkerställa att att vi följer lagar och avtal samt stötta både chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Löneteamet kommer att vara en del av HR-avdelningen. Du rapporter till Lönechef. Vi erbjuder dig• En spännande möjlighet att få vara med när vi bygger en ny löneavdelning• En möjlighet att påverka och forma företagets löneprocess och system• En dynamiskt arbetsmiljö där du kommer att få samarbeta med engagerade och kompetenta kollegor• En kontinuerlig utveckling och möjligheter till vidareutbildning inom lön och förmåner Vem är du? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av lönehantering i en personalintensiv miljö med både tjänstemän och kollektivanställda. Du har goda systemkunskaper och drivs av att utveckla system och processer. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser att du är analytisk, noggrann och har en förmåga att arbeta med komplexa data och säkerställa korrekta beräkningar. Du är prestigelös, har en stark kommunikativ förmåga att agera som expert och rådgivare samt har lätt för att samarbeta med medarbetare på alla nivåer i organisationen. Det är meriterade om du har tidigare erfarenhet av HRPlus samt schemahanteringssystemet SoftOne. Ansökan Låter det som en tjänst för dig? Då vill vi gärna höra från dig! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lönechef Caroline Mattsson på [email protected] Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än slutdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar: - Löpande lönehantering - Ge kvalificerad rådgivning och stöd i lönerelaterade frågor till våra chefer och medarbetare - Reseräkningar och utlägg - Tillsammans med lönechef och löneteam utveckla och förbättra löneprocesser och system för ökad effektivitet och bättre användarvänlighet. - Lönerevision, semesterårsskifte, årsskiftshantering - Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter och externa partners - Säkerställa efterlevnad av gällande lagstiftning, kollektivavtal och interna policies - Hantera skatteberäkningar, sociala avgifter och andra avgifter relaterade till löner - Månatlig avstämning av deklaration, personalkostnader och löneskulder - Delta i projekt och implementationer - Hantera frågor kring löner och förmåner från våra anställda via mail och telefon - Samarbeta med övriga kollegor på HR-avdelningen för att säkerställa att alla anställda har korrekt information och dokumentation relaterat till lön och förmåner Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna. Välkommen att söka en spännande och utvecklande tjänst som lönekonsult, där du som nyckelspelare bidrar till att effektivisera vårt arbete tillsammans med ett engagerat team som kännetecknas av värme, humor och framåtanda. Som en del av vårt team får du ett varierat och ansvarsfullt arbete, där du får möjlighet att växa, ta eget ansvar och bidra till att förbättra vår lönehantering. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med ett ledarskap som präglas av tillit och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad och växa i din roll, samtidigt som vi tillsammans driver kommunens arbete framåt. Om du har erfarenhet av löneprocessen, brinner för system och lön i kombination, och uppskattar nära samarbeten, då är vi rätt arbetsplats för dig. Välkommen med din ansökan och bli en del av vår utvecklingsresa! Ditt uppdrag Som lönekonsult i Värnamo kommun kommer ditt fokus ligga på lönehantering och kontinuerlig förbättring av HR-processer. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera: - Säkerställa att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid genom noggrann och metodisk löneadministration. - Samarbeta nära med kollegor och andra avdelningar för att uppnå effektiva och korrekta resultat. - Hålla utbildningar för administratörer och chefer inom kommunen samt ge löpande support. - Administrera behörigheter i system och delta i projekt för att förbättra användningen av HR-systemet. - Bidra till utvecklingen av lönehanteringen och effektivisera arbetssätt inom löneenheten. HR-avdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och består av Löneenheten, HR-enheten samt Trygghet- och säkerhetsenheten. Inom Löneenheten arbetar lönechef, systemförvaltare och tre lönekonsulter, som nu ska utökas till att bli fyra. Tillsammans levererar vi bästa möjliga service, stöd och styrning till våra verksamheter. Vi fokuserar starkt på att utveckla och effektivisera vårt arbete och söker dig som vill vara en del av vår utvecklingsresa. Din profil För att kvalificera dig för denna tjänst söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha några års arbetserfarenhet av lönehantering samt förståelse inom lönesystem och löneprocessen som helhet. Du ska också ha god förståelse för sambandet mellan lön och ekonomi. Vidare är det meriterande om du som sökande har: - Erfarenhet av lönehantering inom offentlig sektor och kunskap om kommunala kollektivavtal. - Erfarenhet av att arbeta med HR-systemet Heroma - Ett stort intresse för att kombinera lön och system, vilket gör dig till en viktig del i vår utveckling. I vårt urval lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som kan visa upp hög integritet och respekt för tjänstepersonsrollen. För att trivas och lyckas i rollen som lönekonsult behöver du ha en stark servicekänsla och kunna uttrycka dig tydligt och målgruppsanpassat på svenska, både i tal och skrift. Du är van vid att arbeta självständigt, hålla deadlines och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö. Att vara ordningsam och hålla dig uppdaterad inom relevanta områden är också viktiga egenskaper. Vi ser att du som sökande är en social person med ett positivt förhållningssätt, samtidigt som du är drivande i din personliga utveckling. Du delar gärna din kunskap med kollegor och kan kombinera din samarbetsförmåga med att ge professionellt stöd. Du drivs av att stödja verksamheten genom planering, uppföljning och analyser samt genom att föreslå förbättringar på ett pedagogiskt och närvarande sätt. Information om anställningen Vi kan erbjuda våra medarbetare en trygg anställning med bra villkor och förmåner. Genom våra flexibla arbetstidslösningar, inklusive reglerad arbetstid och tidrapportering (flex) med generösa flexramar, främjar vi ett hållbart arbetsliv. Detta gör det möjligt för dig att framgångsrikt kombinera ett givande yrkesliv med ett rikt och balanserat privatliv. Vi värdesätter din hälsa och ditt välmående och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där du kan utvecklas både professionellt och personligt, utan att behöva kompromissa med din fritid. Läs mer om oss som arbetsplats, anställningsvillkor och anställningsförmåner- https://kommun.varnamo.se/miniwebbar/jobba-hos-oss/att-jobba-hos-oss.html Anställningsvillkoren regleras i kollektivavtal. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start 2025-01-06, eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Välkommen med din ansökan senast 2024-10-06. Din ansökan skickar du in via vårt webbaserade rekryteringsverktyg, Varbi. Ansökningarna kommer att hanteras löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Ansökningshandlingar föredras i pdf-format och skall omfatta följande: - Cv - Personligt brev - Referenser efter eventuell intervju I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontoret är även förvaltning åt integration- och arbetsmarknadsnämnden samt vatten- och miljönämnden. Vi arbetar med ett helhetsperspektiv, nära den politiska ledningen, med målet att på bästa sätt ge stöd och service till Kalmar kommuns politiska organisation, bolag samt förvaltningar och till allmänheten. Kommunledningskontoret består drygt 300 medarbetare inom 14 olika verksamheter. Kommunledningskontoret arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har flera tjänster med specialistkompetenser. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med trygghetsfrågor, föreningsliv och civilsamhälle. Vi är en förvaltning i ständig utveckling - allt för att göra Kalmar ännu lite bättre. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vill du också arbeta på en arbetsplats med härliga kolleger som brinner för service och ordning och reda? Just nu söker vi en vikarierande lönehandläggare till Lönecenter, är det du? Lönecenter ingår i HR-verksamheten på kommunledningskontoret och ansvarar för den koncernövergripande lönehanteringen. Idag arbetar 18 lönehandläggare på enheten med att ge råd och stöd till koncernens chefer i alla typer av lönefrågor. Som lönehandläggare behandlar du ärenden från vårt ärendehanteringssystem. Du arbetar med löneberedning i enlighet med aktuella lagar och kollektivavtal. Kvalitetssäkring och kontroll av löner samt rapportering till myndigheteter är också en viktig del i uppdraget. i tjänsten ingår det också telefonsupport. Många av våra processer är idag digitaliserade och under ständig utveckling, vilket vi hoppas du ställer dig positiv till. Hos oss arbetar vi både självständigt och i team och vi har många interna och externa kontakter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom lön och erfarenhet av kvalificerat lönearbete gärna från offentlig verksamhet. Erfarenhet av Visma Personec P är meriterande. Eftersom arbetet innebär kontakter inom många olika områden, behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du är serviceinriktad och sätter kunden i fokus. Som lönehandläggare är det viktigt att vara strukturerad och kunna planera sin dag rätt, då arbetet många gånger är styrt efter deadlines. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du bidrar positivt till gruppens arbetsklimat. Vikariatet är ett föräldravikariat som sträcker sig till den 31/12-2025. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Löneadministratör till Scania Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för detaljer? Har du ett intresse av utveckling av löneprocesserna? Då är det kanske du som är vår nästa kollega till Payroll-avdelningen inom People Business Service & Support i Sverige! Som Löneadministratör på Scania har du både en operativ och konsultativ roll samt ansvar för att ge support till anställda och chefer och kvalitetssäkra såväl indata som utdata i löneprocessen. Totalt hanterar vi ca 23 000 löner samtidigt som kopplingar och integrationer mellan lönesystemet och många andra system innebär att arbetsuppgifterna har olika nivåer av komplexitet och omfattning. Vi erbjuder På Payroll-avdelningen arbetar gruppen löneadministratörer i nära samverkan med lönespecialister och kollegorna i gruppen Travel Expense & Time Management, men man har även många kontaktytor utanför avdelningen. Hos oss är du en viktig del av ett engagerat och ansvarskännande team som jobbar för att säkerställa löneprocessen för våra interna kunder. Du är en del av en kultur som lägger stort fokus på service där ett professionellt bemötande och tillgänglighet är ledord. Att arbeta med ständiga förbättringar genomsyrar vår vardag, liksom fokus på egen kompetensutveckling. Scania erbjuder även flexibelt arbetssätt vilket innebär att vi arbetar hemifrån i viss utsträckning. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter är att tillsammans med dina kollegor hantera inkommande ärenden i form av nyanställningar, förändringar och avslut av anställningar, frånvaro, tillägg och avdrag, osv. Arbetsuppgifterna innefattar även kvalitetssäkring av arbetet, support till anställda och chefer, registervård, att bidra till ständiga förbättringar samt delta i olika utvecklingsprojekt. Arbetsuppgifterna varierar under året och förutom att vara involverad i den löpande, månatliga lönehanteringen är du även engagerad i årsvisa uppgifter såsom exempelvis kalenderårsskifte och semesterårsskifte. I rollen har du främst många kontaktytor internt på Scania men även externa kontakter med exempelvis leverantörer och myndigheter förekommer. Din profil Vi söker en driven, kommunikativ och strukturerad person med stark servicekänsla som bidrar till att skapa ett positivt arbetsklimat och gott samarbete med kollegor. Du förstår vikten av att interna processer håller hög kvalitet och har en vilja att jobba för ständig förbättring. Du har en YH-utbildning inom lön och några års erfarenhet av löneadministration alternativ minst 5 års erfarenhet av operativt lönearbete. Du har god kunskap om lagar och regler som styr löneområdet samt erfarenhet av olika kollektivavtal. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som en förutsättning för denna roll att du är en lagspelare med ett stort engagemang för ditt uppdrag. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av SD Worx lönesystem och Teknikavtalet. Gruppen Payroll är en av fem avdelningar inom People Business Service & Support, Sverige och inom Payroll-avdelningen finns det 3 team: Travel Expense & Time Management, Payroll 1 och Payroll 2. Payroll-avdelningen består av ca 30 medarbetare och vi har en härlig stämning i gruppen med en bra mix av personligheter, erfarenhet och kompetens som vi gärna delar med oss utav. Vi ställer självklart upp och stöttar varandra när det behövs. Ytterligare information Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start 1 januari 2025 och placeringsort är Södertälje. Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas på denna tjänst. #LI-hybrid Kontaktinformation För mer information kontakta rekryterande chef, Erika Dahlgren via mejl [email protected] Ansökan Skicka gärna in din ansökan innehållande personligt brev och CV senats 2024-09-25 Varmt välkommen med din ansökan!
SNABBFAKTA Omfattning: HeltidArbetstider:Måndag-fredag, 08:00-17:00Ort:Solna, StockholmStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning. Du blir anställd som konsult hos oss på Inte Bara Post Bemanning under 6 månader, efter det finns det stor chans att bli överrekryterad direkt till kund då de söker någon långsiktigt. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Swedtrack bedriver järnvägsunderhåll i förhyrda lokaler, reparationer i verkstad av ej egentillverkade lok och andra rullande järnvägs- och spårmaterial. Swedtrack har välutbildad personal med stor erfarenhet av mycket skiftande transporter och växlingsarbete. Företaget utför ett kontinuerligt arbete i syfte att hela tiden förbättra trafiksäkerheten. Swedtrack har sitt huvudkontorbeläget vid Hagalunds järnvägsmiljö i ett avskilt och unikt område med gångavstånd ifrån Ulriksdals pendeltågsstation och tillgång till egna parkeringsplatser direkt utanför dörren att dra fördel av. DIN ROLL I rollen som löneadministratör kommer du ansvara för löner, pensioner och att försäkringar hanteras rätt inom bolaget. Du ansvarar för den löpande bokföringen samtdriver projekt i gränslandet mellan HR och ekonomi. Du arbetar självständigt i rollen ochrapporterar till ekonomichefen. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Lön/HR administration Löneberedning Reseräkningar Reservering av lönekostnader och lönebikostnader inför bokslut Registrera alla personalförändringar i Timeplan och Hogia Lön + Granskning av inrapporterade tider Utveckla tidredovisningsmodulen så att den är kopplad till lönesystemet Registervård av anställda Avstämning och bokning av samtliga lönerelaterade konton Göra underlag för periodisering av pensionsförsäkringar Tidrapportering, budget & analys Schemalägga och attestera alla medarbetare i Timeplan Analysera HR-relaterade kostnader Analys och rapportering av sjukfrånvaro och övertid Ansvarig för att driva projekt i gränslandet mellan HR och ekonomi Underlag för personalbudget Framtagande av nyckeltal inom HR Ekonomi Kundfakturering Hantering av leverantörsfakturor Avstämning av konton Samt löpande ekonomiarbete VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en självgående och ansvarstagande person. Vidare är du noggrann och lyhörd i ditt arbete. Du som söker uppfyller nedan krav: Gymnasial eller högre utbildning i ekonomi/redovisning. Minst 5 års erfarenhet som löneadministratör eller liknande roll. Erfarenhet av Hogia lön + och Fortnox. Erfarenhet av löpande bokföring, avstämningar, budget, analys och rapportering. Mycket goda kunskaper i excel. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande: Vidareutbildning inom kollektivavtal, skatt, löneberedning. Har du erfarenhet från detta väger det tyngre än utbildning. Erfarenhet av att arbeta med SEKO spårtrafikavtalet. VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara PostBemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
SNABBFAKTA Omfattning: HeltidArbetstider:Måndag-fredag, 08:00-17:00Ort:Solna, StockholmStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Särskild visstidsanställning. Du blir anställd som konsult hos oss på Inte Bara Post Bemanning under 6 månader, efter det finns det stor chans att bli överrekryterad direkt till kund då de söker någon långsiktigt. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Swedtrack bedriver järnvägsunderhåll i förhyrda lokaler, reparationer i verkstad av ej egentillverkade lok och andra rullande järnvägs- och spårmaterial. Swedtrack har välutbildad personal med stor erfarenhet av mycket skiftande transporter och växlingsarbete. Företaget utför ett kontinuerligt arbete i syfte att hela tiden förbättra trafiksäkerheten. Swedtrack har sitt huvudkontorbeläget vid Hagalunds järnvägsmiljö i ett avskilt och unikt område med gångavstånd ifrån Ulriksdals pendeltågsstation och tillgång till egna parkeringsplatser direkt utanför dörren att dra fördel av. DIN ROLL I rollen som löneadministratör kommer du ansvara för löner, pensioner och att försäkringar hanteras rätt inom bolaget. Du ansvarar för den löpande bokföringen samtdriver projekt i gränslandet mellan HR och ekonomi. Du arbetar självständigt i rollen ochrapporterar till ekonomichefen. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Lön/HR administration Löneberedning Reseräkningar Reservering av lönekostnader och lönebikostnader inför bokslut Registrera alla personalförändringar i Timeplan och Hogia Lön + Granskning av inrapporterade tider Utveckla tidredovisningsmodulen så att den är kopplad till lönesystemet Registervård av anställda Avstämning och bokning av samtliga lönerelaterade konton Göra underlag för periodisering av pensionsförsäkringar Tidrapportering, budget & analys Schemalägga och attestera alla medarbetare i Timeplan Analysera HR-relaterade kostnader Analys och rapportering av sjukfrånvaro och övertid Ansvarig för att driva projekt i gränslandet mellan HR och ekonomi Underlag för personalbudget Framtagande av nyckeltal inom HR Ekonomi Kundfakturering Hantering av leverantörsfakturor Avstämning av konton Samt löpande ekonomiarbete VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en självgående och ansvarstagande person. Vidare är du noggrann och lyhörd i ditt arbete. Du som söker uppfyller nedan krav: Gymnasial eller högre utbildning i ekonomi/redovisning. Minst 5 års erfarenhet som löneadministratör eller liknande roll. Erfarenhet av Hogia lön + och Fortnox. Erfarenhet av löpande bokföring, avstämningar, budget, analys och rapportering. Mycket goda kunskaper i excel. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande: Vidareutbildning inom kollektivavtal, skatt, löneberedning. Har du erfarenhet från detta väger det tyngre än utbildning. Erfarenhet av att arbeta med SEKO spårtrafikavtalet. VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara PostBemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
We are looking for a Finance/Payroll Admin to support data-driven decision making and help steer a fast-growing company. The successful candidate will be responsible for managing daily financial operations such as bank reconciliations, invoicing, and bookkeeping, as well as handling payroll processes, ensuring compliance with employment regulations, and administering employee contracts. The position requires strong administrative skills, attention to detail, and the ability to manage multiple tasks efficiently in a dynamic and fast-paced environment. Who we are Airmee is a rapidly growing logistics platform backed by Bonnier Capital and other investors. We're working hard to create the best delivery experience in the world by optimizing logistics to make it more efficient and as environmentally sustainable as possible. Our technical platform powers our logistics operations to make sure thousands of consumers get their deliveries in time every day. At Airmee, everyone operates at all levels. We’re not a company for classic managers, but the ones that lead do so because of their ability to fiercely execute on a daily basis. If you enjoy working in an entrepreneurial and rapidly-evolving environment, this role is for you. What You’ll Do: Manage daily bank reconciliations, invoicing, and monthly bookkeeping. Handle accounts payable/receivable, credit card expenses, and international payments. Ensure compliance with payroll regulations, including vacation pay, overtime, and part-time employment. Administer payroll processes and employment contracts Maintain a positive office environment by managing supplies and coordinating events. Other administrative tasks and document management. In this role, you will report to the Finance Manager and the HR department. Likely Background: Bachelor's degree or other relevant qualification in payroll, finance, or a related field 2+ years of relevant experience Experience with collective agreements and employment law Strong administrative skills, including proficiency in Excel Experience with Fortnox (or similar financial software) Excellent attention to detail and accuracy Ability to work effectively in a dynamic, fast-paced environment Strong communication and interpersonal skills Fluency in both spoken and written English and Swedish Why Airmee? Are you ready to excel in delivering operational excellence on the best unit economics in the market? Join us in our mission to be the leading logistics platform in the Nordics with the lowest CO2e per delivery. Let's build something extraordinary together!
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Dina arbetsuppgifter För kommande uppdrag hos våra kunder runt om i Stockholm som löneadministratör kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på uppdrag. Vanliga arbetsuppgifter är: - Generell löneadministration - svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet). - redovisa skatter och arbetsgivaravgifter - bearbeta och kontrollera löneunderlag - ta fram lönelistor - arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, - rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller) - Avtalstolkning inom kommunala kollektivavtal Din profil För att vara aktuell för uppdragen ser vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom löneområdet. • Erfarenhet av brett lönearbete. • Goda IT-kunskaper i Microsoft Office-paketet • minst 2 års yrkeserfarenhet inom området. • Är tillgänglig omgående Meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer Ansökan Urvalsprocessen pågår kontinuerligt under kommande tid. Om tiden tillåter kan det bli aktuellt med en förutsättningslös intervju, annars kommer vi att kontakta dig när ett passande uppdrag blir tillgängligt förutsatt du uppfyller kravprofilen. I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Verksamhetsområdet Lön och Pension ansvarar för stadens löne- respektive pensionsadministration och ger service till stadens samtliga förvaltningar, medarbetare och förtroendevalda. Avdelningen är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi cirka 60 anställda, organiserade i tre enheter. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet, effektivitet samt kvalitet. Kundfokus och service är centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer. Nu söker vi dig som brinner för service, samarbete samt struktur och lockas av att arbeta med löneadministration för en av Sveriges största arbetsgivare! Vi erbjuder Vi erbjuder dig spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett arbetsklimat som präglas av öppenhet och högt i tak. Utöver det har vi goda anställningsförmåner såsom: kompetensutveckling friskvårdsbidrag bra flextidsvillkor vinter- samt sommararbetstid semesterväxling förmånlig tjänstepension subventionerad massage möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet/verksamheten tillåter. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm stad här. Vi sitter i aktivitetsbaserat landskap i moderna nyrenoverade lokaler nära Globen. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss! Din roll Som löneadministratör är du en del av arbetet att varje månad administrera cirka 56 000 löner till Stockholms stads anställda. Du tillhör en av avdelningens tre enheter och ingår i en grupp om cirka 20 medarbetare. Ni ansvarar för olika förvaltningars löner och arbetar i stadens egna lönesystem. En stor del av arbetet sker manuellt genom registrering, kontroller och återkoppling till stadens chefer och arbetet följer fastställda rutiner. Kundorientering och service är ett starkt fokus. Du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och via mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid utifrån fastställt önskeschema. Du blir coachad i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. Genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att våra kunder, Stockholms stads chefer och medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vårt strukturerade arbetssätt strävar till en sund och god arbetsmiljö. Vi tror starkt på medarbetarengagemang och ett ständigt förbättringsarbete av våra processer. Som medarbetare bidrar du med att skapa en god arbetsmiljö och du är delaktig i arbetet för att vi ständigt ska bli bättre. Nyfiken på att se hur det är att arbeta som löneadministratör hos oss? Besök oss gärna via följande länk. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller löneekonom alternativt är du auktoriserad lönekonsult erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö med vana att arbeta i flera program samtidigt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift Det är meriterande om du har: erfarenhet av att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv erfarenhet av att arbeta inom löneområdet erfarenhet av kundtjänst där du besvarat frågor via telefon och mejl erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är pedagogisk samt tydlig i din kommunikation. Du är van och uppskattar att samarbeta med andra samt att du är hjälpsam mot dina kollegor, Stockholms stads chefer, medarbetare och kunder. Du har förmågan att vänligt och snabbt leverera information samt lösningar och brinner för att ge god service. Arbetet präglas av periodvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter, vilket ställer krav på god koncentrationsförmåga samt förmåga att hantera flera processer parallellt. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan olika arbetsuppgifter samt snabbt anpassa såväl din arbetsdag som ditt arbetssätt efter ändrade omständigheter. För att du ska trivas i denna roll ser vi att du är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer respektive avvikelser. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper ihop med motivation och engagemang för tjänsten. Övrigt Denna rekryteringsprocess kommer eventuellt innehålla tester. Din ansökan Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Visar 1 till 10 av 145 jobb