Löneadministratör/Lönekonsult
Sök bland 158 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Befattning: Löneadministration (deltid) Burger King är ett ledande namn inom snabbmatsbranschen, känt för vårt engagemang för kvalitet och kundservice. I takt med att vi fortsätter att växa och förnya oss spelar vårt team en avgörande roll för att säkerställa att våra restauranger förblir den mest älskade hamburgerkedjan. Om rollen Vi söker en löneadministratör till vårt team på deltid. Denna roll är flexibel och kräver cirka 20 timmar i veckan, men timmarna kan variera beroende på lönebehandlingsschemat – en vecka kan vara 10 timmar och en annan vecka kan vara upp till 30 timmar. Du kommer att vara en del av vårt löneteam på huvudkontoret i Sverige och ditt huvudansvar kommer att vara att hantera löneadministrationen på ett effektivt sätt. Ansvar - Processa och administrera löner för vårt svenska team - Säkerställ noggrannhet och efterlevnad av löneregler - Hantera lönerelaterade förfrågningar från anställda - Upprätthålla korrekta löneregister i enlighet med företagets policyer - Använda löneverktyg som Hogia och Quinyx - Andra ad hoc-lönerelaterade uppgifter vid behov Krav - Dokumenterad erfarenhet som löneadministratör - Tidigare erfarenhet av att arbeta med löneprogrammet Hogia är viktigt - Förståelse för plattformen Quinyx är ett plus - Stark uppmärksamhet på detaljer och noggrannhet - Utmärkt organisatorisk och tids hanteringsförmåga - Förmåga att arbeta självständigt och vara proaktiv - Flytande svenska (både i tal och skrift) - Tillgänglig för att arbeta med flexibla arbetstider Vad vi erbjuder - Stora karriärmöjligheter i en solid internationell organisation med tillväxtambitioner - Möjlighet att utveckla dina arbetsuppgifter och forma ditt expertområde - Konkurrenskraftig lön och förmåner - Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans - Kontor beläget i Stockholm - Rabatt på alla våra restauranger - Att vara en del av ett team som älskar att skapa fantastiska gäst upplevelser Ansökningsprocess Om detta låter som den perfekta rollen för dig, skicka in ditt CV via knappen "Enkel ansökan" på den här sidan. Burger King® är en global kedja med mer än 16.000 restauranger i 100 länder. I Skandinavien drivs Burger King® av King Food Scandinavia som är en del av Ring International Holding, och har master franchise rättigheterna till Burger King® i Sverige, Norge och Danmark.
Om oss Carlsson & Möller, Helsingborg, är en av Sveriges ledande leverantörer av plattor, rör och stänger i konstruktionsplast. Företaget, som grundades 1948, är en av de ledande aktörerna inom detta område och är uppbyggt kring tre verksamhetsområden: Material- och applikationskunnande, Komponenter och tillverkning och Grossistförsäljning Med många år i branschen har vi en stor erfarenhet och gedigen kompetens av konstruktionsplast och vi erbjuder våra kunder omfattande teknisk support samt rådgivning inom materialval och konstruktionslösningar. Viktiga marknadssegment är bland andra medicinteknik, livsmedel, bioteknik, sågverk/träindustri samt allmän verkstadsindustri. Vi arbetar även framgångsrikt med lätta konstruktioner där konstruktionsplast ersätter metall i olika applikationer. Carlsson & Möller ingår i Indutrade-koncernen som omfattar över 250 dotterbolag i mer än 30 länder och sex världsdelar. Indutrade är noterad på Stockholmsbörsen. Vill du arbeta brett inom lön och ekonomi i ett stabilt och innovativt företag? Vi söker en löneadministratör som även kan hanterar leverantörsfakturor och andra administrativa uppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I samband med att en uppskattad medarbetare i teamet går i pension söker vi dig som vill ta vid och fortsätta att driva och utveckla arbetet tillsammans med oss. Dina arbetsuppgifter inkluderar löneadministration, rapportering, och rådgivning i lönerelaterade frågor. I denna roll sköter du löneadministration för cirka 75 anställda (kollektiv- och tjänstemän) i Agda, inklusive rehabärenden via Falck. Du hanterar även leverantörsfakturor och genomför månadsavstämningar samt leverantörsbetalningar. Vid behov stöttar du chefer i personalfrågor och hjälper till med övrig administration. Vi söker dig som har: ✔ Erfarenhet av löneadministration, gärna inom metallavtalet ✔ Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet ✔ Kunskap inom ekonomi är meriterande, exempelvis leverantörsreskontra och avstämningar ✔ Erfarenhet från Agda PS är meriterande ✔ Erfarenhet från Jeeves är meriterande ✔ Goda kunskaper i MS Office och systemvana Vi söker dig som är noggrann, prestigelös och trivs med varierade arbetsuppgifter. Du kan både arbeta självständigt och fatta egna beslut, samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Du är en trygg, serviceinriktad, positiv och social person som står stadigt även i utmanande situationer. Kontakt och ansökan I den här rekryteringen samarbetar Carlsson & Möller med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Sista ansökningsdag är 2025-03-02, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Ansök därför så snart som möjligt. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Till Akademiska Hus söker vi nu vår nya kollega inom lön. Idag hanteras ca 600 löner för de anställda runt om i landet. I tjänsten ingår arbete med hela lönekedjan, kontakter både internt och externt samt support i lönefrågor. Du ingår i HR-avdelningen och tjänsten är placerad i Göteborg. Varmt välkommen till ett härligt team som förutom alla utvecklande arbetsuppgifter inom lön och HR även hittar på mycket tillsammans och har en fin teamsammanhållning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. 2025-02-26 är sista dag för ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Löpande lönearbete (förberedelse av lönekörning, registrering av underlag) Administration sjuklöner, tjänstledigheter, föräldraledigheter etc. Uppdatera persondata i lönesystemet samt registrering av nyanställda och slutade Hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata Semesterhantering Kontakter med externa intressenter som försäkringskassa, skattemyndigheten, SCB Support och service till organisationen Kvalifikationer Vi söker dig som har: YH-utbildning i lön eller motsvarande Flerårig erfarenhet av arbete med hela lönekedjan God systemvana Svenska obehindrat i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av och kunskap inom: Lönesystem Agda Pension HR-systemet CatalystOne För att lyckas i rollen som lönespecialist är du som person noggrann och strukturerad, tar initiativ och har en utvecklad förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Då arbetet innebär support till organisationen i lönefrågor ser vi även att du är serviceinriktad och flexibel. Om företaget Akademiska Hus AB Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans med Sveriges lärosäten skapar vi attraktiva och hållbara campus där människor och idéer växer. Vi tycker om att se våra medarbetare växa. Därför satsar vi på våra anställda. Alla våra medarbetare har individuella uppdrag och vi har egna ledarutvecklingsprogram för våra chefer och projektledare.
Företagspresentation Har du erfarenhet av löneadministration samt HR och söker ett varierat deltidsuppdrag? Vill du arbeta i en dynamisk verksamhet där du får en nyckelroll i att stötta chefer och säkerställa en smidig löneprocess? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vår kund är en expansiv verksamhet inom servicebranschen med en bred personalstyrka och en flexibel arbetsmiljö. Företaget erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta självständigt och vara en viktig del i HR- och lönehanteringen. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Löne- och HR-administratör kommer du att ha en central funktion i att hantera löneprocesser, stötta chefer i personalfrågor och säkerställa att arbetsrättsliga riktlinjer efterföljs. Uppdraget är på deltid och löper över cirka 6 månader med goda chanser till ytteligare 6 månaders förlängning. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Kontroll och hantering av löner och löneunderlag - Uppföljning av arbetstider och avtal enligt gällande riktlinjer - Stöd till chefer i frågor kring arbetsmiljö, rehabilitering och personalhantering - Säkerställa korrekt hantering av sjukfrånvaro, övertid och andra arbetsrättsliga aspekter - Administration av anställningsavtal - Rekryteringsstöd vid behov Du kommer att samarbeta nära ledningen och ha en rådgivande roll gentemot cheferna i organisationen. Din profil Vi söker dig som är självgående, strukturerad och proaktiv. Du är trygg i din kompetens och van vid att arbeta med både löne- och HR-frågor. Vi ser gärna att du har en pedagogisk och coachande inställning. Skallkrav: - Minst 2 års erfarenhet av löne- och HR-administration - Eftergymnasial utbildning inom lön alt ekonomi/HR - Erfarenhet av lönesystem - Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: - Erfarenhet av löne- och HR-administration i större bolag inom privat sektor - Kunskap om gällande kollektivavtal inom servicebranschen Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Rebecca Pontmark och nås på [email protected] eller på 070 410 63 97. Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.
Vill du ha ett givande och flexibelt extrajobb vid sidan av studierna och samtidigt bygga på ditt CV med en värdefull referens? Vill du vara del av en framgångsrik och innovativ koncern med stark vi-känsla? Då har vi möjligheten för dig! Nu söker vi dig som vill arbeta extra som löneadministratör till vårt löneteam placerat på koncernens huvudkontor i Luleå. I rollen som löneadministratör kommer du arbeta i ett tight team där vi tillsammans hanterar löneadministrationen för ca 3500 löner för våra bolag i Sverige, Norge och Danmark. Arbetsuppgifterna innefattar: • Löpande löneberedning för våra nordiska bolag. • Administration av pension, utläggsredovisningar, arbetsgivarintyg etc. • Fakturahantering. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som gillar att arbeta administrativt och är nyfiken på att lära dig mer inom löneområdet. För tjänsten är erfarenhet av arbete i Hogia Lön och Hogia Ekonomi starkt positivt. Att du har goda kunskaper i Excel är en förutsättning. Det är viktigt att du gillar att jobba i team då du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor både inom avdelningen och organisationen. Som person är du engagerad och driven att ta stort ansvar för din arbetsinsats. Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Luleå. Ett krav för denna tjänst är att du studerar minst 50% alternativt har en annan sysselsättning på minst 50%. Vi ser gärna att du även är tillgänglig för att arbeta heltid under sommaren. Kom ihåg att ett utförligt och genomarbetat CV ökar dina chanser i urvalsprocessen. Är det dig vi letar efter? Vi håller intervjuer löpande och tillsätter tjänsten så snart som möjligt - så ansök redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också specialskolor, fördelar stadsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Verksamhetsområde Stöd och styrning arbetar med ett effektivt internt stöd och en god intern styrning och kontroll. Vi utvecklar vår verksamhet för ett hållbart samhälle. Kommunikation, rättsfrågor, processtöd, ekonomi, verksamhetsstyrning, personalfrågor, kompetensförsörjning, IT-frågor, internservice, upphandling och lokalförsörjning finns i verksamhetsområdet. Personalenheten är organiserad i en HR-grupp och en lönegrupp och ingår i myndighetens verksamhetsområde Stöd och styrning. Personalenheten arbetar med stöd till myndighetens chefer inom alla delar av HR- området, exempelvis arbetsrätt och avtalstolkning, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, chef- och ledarskapsutveckling, statistik och löneadministration. Lönegruppen består av fem medarbetare som är placerade i Örebro och Härnösand och vi hanterar ca 1200 löner per månad. Personalenheten finns i Härnösand, Örebro och Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Som löneadministratör hos oss är du ett konsultativt stöd till våra chefer. Arbetet innebär i huvudsak att registrera lönehändelser i lönesystem, stödja myndighetens lokala administratörer i frågor som gäller löneadministration samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter med koppling till löne- och personaladministration. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Utbildning: • Gymnasium eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenhet: • Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Övriga kunskaper: • Erfarenhet i lönesystemet UBW (Unit4) • Erfarenhet av statlig löneadministration. Språkkunskaper eller kommunikationssätt: • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal på svenska alternativt svenskt teckenspråk samt skrift på svenska. Det är meriterande om du har • Erfarenhet av löneadministration inom SPSM • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Personliga egenskaper: Som person är du både självständig och har förmåga att jobba som en del i ett team. Du har en positiv inställning till förändringar och förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta med ett konsultativt förhållningssätt. Du är noggrann och har en god förmåga att kommunicera. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kommunledningskontoret, HR-staben Löneservice står inför en spännande framtid när Uppsala kommun upphandlar både lönesystem och schema/bemanningssystem under 2025. Vi söker nu lönekonsulter som vill vara med på vår utvecklingsresa med fortsatt fokus på utveckling och digitalisering av löneprocesserna. Har du erfarenhet av lönearbete i stora organisationer och vill arbeta i en stabil och hållbar lönefunktion? Då kan det här vara rätt jobb för dig! Som en del i lönefunktionen för Sveriges fjärde största kommun får du möjlighet att arbeta med ständigt förbättringsarbete och samtidigt göra skillnad för andra i en hållbar miljö. Vår kultur genomsyras av våra värderingar: göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Löneservice är en engagerad grupp lönekonsulter och specialister som ger råd och vägledning i olika lönefrågor till våra chefer inom kommunens alla verksamheter. Vi stödjer chefer och externa intressenter i alla förekommande löneadministrativa frågor. Löneservice ingår i HR-Staben som tillhör Kommunledningskontoret och du kommer att få cirka 30 serviceinriktade kollegor som tillsammans bidrar till att vi betalar ut rätt lön till Uppsala kommuns 20 000 medarbetare varje månad. Ditt uppdrag Som lönekonsult blir du en del av Löneservice som ansvarar för att löner och arvoden betalas ut varje månad. Du medverkar i hela löneprocessen med tillhörande aktiviteter och vidtar de åtgärder som krävs för att följa gällande lagar, kollektivavtal, regelverk och offentlighetsprincipen. En stor del av arbetet är att ge professionellt och verksamhetsinriktat stöd till våra chefer inom löneprocessernas olika områden, vilket kan ske i form av support, telefon, mail eller olika utbildningsinsatser. Vi är det expertcenter som kollegor i organisationen vänder sig till i frågor som är relaterade till lön och användarstöd i de stödsystem som används. Vi har mycket kontakt med myndigheter och andra intressenter, och du medverkar i utredning i ärenden relaterat till dessa. Tillsammans med dina närmsta kollegor inom våra specialistområden, driver ni gemensamt utveckling, med fokus på att förenkla för våra chefer och kvalitetssäkra arbetssätt inom lönearbetet. Utöver det löpande kan du delta i projekt som relateras till verksamheten, och till processförbättrande arbeten och aktiviteter inom HR-området. Din bakgrund Vi söker dig som har examen inom löneområdet från YH/KY-utbildning eller motsvarande. Du har i ditt tidigare yrkesliv uppnått en hög IT-mognad och du är en mycket van användare av Office 365, i synnerhet Excel. Det är meriterande med gedigen erfarenhet av arbete inom löneområdet från en personalintensiv verksamhet i stora organisationer, särskilt med fler än 10.000 anställda. Meriterande är även om du har arbetat med service, antingen i direkta kundmöten, eller i en stödfunktion, och om du har erfarenhet av löne- och/eller schema-/bemanningssystem inom den offentliga sektorn. Då rollen innefattar kommunikation med många aktörer både internt i organisationen och externt med myndigheter, är ett krav för tjänsten att du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du också vara strukturerad, analytisk och kreativ för att kunna ge ett bra stöd till våra chefer. Du samarbetar med andra på ett lyhört och smidigt sätt och anpassar dig lätt till nya situationer och förutsättningar. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Olle Bergström, enhetschef, 018-727 32 66 Lina Larsson, teamledare, 018-726 04 18 Camilla Björling, teamledare, 018-726 04 03 Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12 Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 22 83. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Avant Advokater AB är en advokatbyrå i Växjö som arbetar med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning till företag samt konkursförvaltning. Vår nuvarande lönegarantihandläggare ska snart gå i pension och vi söker nu därför hennes efterträdare. Vi söker dig som kan lönehandläggning och redovisningsarbete, som gillar att arbeta med människor och som vill göra skillnad för anställda och kunder/leverantörer som drabbas av ett bolags konkurs. Vi tror att du idag jobbar på redovisningsbyrå eller ett företags ekonomiavdelning, på en mer senior position med ansvar för lönehantering och redovisning. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter och hög grad av frihet att forma arbetets utförande. Då vi är en liten arbetsplats kommer stor vikt att fästas vid personliga egenskaper. Marknadsmässiga anställningsvillkor erbjuds. För mer information om advokatbyrån besök vår hemsida avantadvokater.se. Arbetsuppgifter Som lönegarantihandläggare svarar du för att utreda anställdas anställningsförhållanden och löneanspråk och upprätta förslag till lönegarantibeslut. Arbetet som konkursekonom delas med en annan anställd och innebär ansvar för redovisningsarbetet i konkurserna. Du kommer att ta fram bouppteckningar i konkurser, sammanställningar av kund- och leverantörsreskontror, göra visst ekonomiskt utredningarbete samt sköta löpande bokföring och momsdeklaration av konkursbon och slutredovisning när konkursen är klar. Arbetet, som sker i nära samarbete med konkursförvaltaren, är i mångt och mycket självständigt och innebär kontakter med kunder, leverantörer och anställda i de bolag som har gått i konkurs samt med myndigheter såsom Skatteverkets och Kronofogdens konkursavdelningar. I många fall sker ditt arbete tillsammans med redovisningsansvarig/löneansvarig i det bolag som gått i konkurs. Arbetet är projektbetonat där varje konkurs tar ca 1 år att hantera och den aktiva fasen i konkursens inledande skede kan vara i ca 3-4 månader. För närvarande hanterar advokatbyrån 30-40 konkurser per år. Kvalifikationer Dokumenterad mångårig erfarenhet av lönearbete – du måste kunna lön. Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Noggrannhet och ordningssinne samt hög personlig integritet. Vi tillhandahåller extern utbildning i lönegarantihandläggning och konkursarbetsrätt. Utbildning gällande allmän konkurskunskap och bokföring av konkursbon sker internt. Vår nuvarande lönegarantihandläggare kommer självklart att vara behjälplig med överlämning av arbetsuppgifterna gällande lönehanteringen. Vi arbetar i Microsoft Office-miljö med särskilda, molnbaserade program för advokatverksamhet, konkurshandläggning och konkursbokföring (här kommer utbildning att ske internt och du förutsätts inte kunna dessa system sedan tidigare). I konkursutredningen arbetar vi även i konkursbolagens bokföringssystem, huvudsakligen Fortnox och Visma. Företag, placering Avant Advokater AB, 556631-6757 Växjö, Västra Esplanaden 8 B, 352 31 Växjö Anställningsform Heltid eller deltid – vi har viss möjlighet att fördela ingående arbetsuppgifter på andra medarbetare Tillträde, lön Enligt överenskommelse Ansökan, sista ansökningsdag Ansökan med kortfattat personligt brev och CV mailas till [email protected] Sista ansökningsdag är 31 mars 2025. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Ansökningar behandlas konfidentiellt.
AlbaCon är branschledande inom besiktning av brandskyddsanläggningar och utbildning inom brandskyddsområdet. Vi har fler SBSC-certifierade ingenjörer än någon annan aktör och är stolta över att bidra till ökad säkerhet över hela Sverige. Vi söker nu en Administratör med Löneansvar som är noggrann, prestigelös och ansvarstagande – en person som trivs i en bred och varierad roll. I den här rollen får du möjlighet att kombinera dina administrativa skickligheter, kunskaper i lönehantering med en vilja att hjälpa till där det behövs. Du kommer att vara en viktig stöttepelare för både våra besiktningsingenjörer och verksamheten i stort, vilket gör rollen både dynamisk och central för vårt arbete. Om rollen I rollen som Administratör med Löneansvar är du ytterst ansvarig för hela löneprocessen och säkerställer att inrapporteringen i vårt lönesystem, Fortnox, sker korrekt och i tid. Du hanterar samtliga lönerelaterade uppgifter och frågor, från att rapportera avvikelser till att se till att skatt, pensionsavsättning och semesterersättning följer gällande regelverk. En stor del av din roll kommer även vara administration av våra externa utbildningar. Detta innefattar uppgifter som att administrera konferensrum, kontakt och stöd till kursdeltagare och arbeta i vårt kurshanteringssystem, EduAdmin. Utöver löneansvaret och utbildningsadministrationen så kommer du även att hantera andra administrativa uppgifter som t.ex. upprätta anställningsavtal, hantera interna policydokument och utskick av nyhetsbrev. Denna del av rollen är varierande och kommer se olika ut beroende på i vilket stadie bolaget befinner sig i. Vem är du? Vi tror att du är en strukturerad och självgående administratör med erfarenhet av lönehantering. Du trivs i en roll där du får skapa ordning och effektivitet, samtidigt som du är prestigelös och har en god förmåga att samarbeta och stötta dina kollegor. Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper, men för att lyckas krävs det att du: Har erfarenhet av löneadministration God systemvana, gärna erfarenhet av Fortnox eller liknande system Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Förmåga att arbeta självständigt och strukturera ditt eget arbete Vi erbjuder en arbetsplats med stor flexibilitet. Möjlighet att arbeta mycket hemifrån om det passar ditt livspussel men också tillgång till ett modernt kontor i Danvik Center, Nacka. Om AlbaCon: AlbaCon har en lång och stabil historia som sträcker sig ända från 1997 när det grundades av vår VD, Bo Hjorth. Kärnverksamhet är besiktning och konsultation inom alla typer av brandskyddsanläggningar samt arrangering av utbildningar inom brandskyddsområdet. Vi är i dagsläget branschledande i Sverige med uppdrag som sträcker sig från Pajala i norr till Ystad i söder. Våra uppdrag begränsar sig inte enbart till Sverige, vi är även aktiva i länder som t.ex. Indien, Mexico och Polen. Utöver det så har vi också aktiva representanter från bolaget i internationella regelkommittéer. Ansök idag! - Rekrytering sker löpande.
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Arbetsuppgifter Du kommer ingå i en grupp om cirka tio löneadministratörer där vi tillsammans arbetar med KTH:s skolor och har en gemensam löneadministration med fördelade ansvarsområden. Som löneadministratör kommer du att arbeta med administration av löne- och personalärenden. I arbetet ingår bland annat att registrera och bearbeta löneunderlag, upplägg och avslut av personal i lönesystemet samt löneberäkningar. Vidare kommer du att arbeta med utfärdande av arbetsgivarintyg, sammanställa och bearbeta löneunderlag, registervård och arkivering, lönekontroller med mera. För att trivas i rollen krävs det att du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och räds inte för att arbeta i en komplex organisation där det inte alltid finns självklara svar. Du behöver därför drivas av utmaningar i det dagliga arbetet. I rollen kommer du att hantera många olika avtal, skatter med mera vilket innebär att du kommer att utveckla dig själv inom ett brett område. Vi sitter i moderna och ljusa lokaler på KTH-området vid Östra station. Arbetet inom gruppen kännetecknas av högt engagemang, högt i tak samt att skapa resultat, både genom enskilt arbete och genom samarbete med kollegor. KTH använder sig av löne- och personalsystemet HR8. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Examen inom löneområdet från YK/KY utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant. - Erfarenhet av arbete med löneadministration. - Hög datamognad med goda datorkunskaper i MS Office, främst Excel. - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska då arbetsspråket både är på svenska och engelska. Hög servicekänsla, ansvarstagande, prestigelös, kvalitetsmedveten och noggrann. Förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. God samarbetsförmåga och kunna arbeta strukturerat även vid arbetstoppar. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Ansökan ska innehålla: - CV - Personligt brev Om anställningen Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 12 mån, med tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 158 jobb