Löneadministratör/Lönekonsult

Sök bland 163 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Payroll specialist

Vill du vara en del av ett bolag med spännande utmaningar, där du får möjlighet att vara med och bidra på företagets utvecklingsresa? Älskar du dessutom att jobba brett med löneprocessens alla delar? Då är det här en roll perfekt för dig! RollenI rollen som lönespecialist ingår du i ett löneteam, där ni hjälps åt och stöttar varandra för att komma i mål. Tillsammans ansvarar ni för ca 2000 löner. CityMail är på en förändringsresa, både inom organisationen och hur det operativa arbetet med lön ska se ut framöver. Inledningsvis kommer du att jobba mycket manuellt för att snart övergå till ett mer digitalt arbetssätt. Din profilVi söker dig som har: en eftergymnasial utbildning inom lön eller annat relevant område ett antal års erfarenhet från lönearbete erfarenhet av Agda mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Som person är du serviceinriktad och kommunikativ då du kommer ha många kontaktytor ute i organisationen. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en driven person som gillar att ta ansvar. Du stimuleras av utmaningar och vill vara en del av utvecklingen och effektiviseringen av Citymails löneprocesser och arbetsmetoder. Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Har du frågor om tjänsten är du välkommen att mejla ansvarig rekryterare Mikaela Bergerbrant på [email protected] Vi arbetar löpande med urvalet och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt!

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Lönespecialist till Selbergs Entreprenad i Umeå

Om oss Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet av 2013 och idag är vi över 170 anställda och omsätter ca 700 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå. Trivs du i en varierande roll där du får ta tag i saker högt som lågt, i en organisation som är dynamisk och vill framåt då kanske detta är något för dig? Vi söker nu till Umeåkontoret en serviceminded och driven lönespecialist med gedigen erfarenhet av alla steg i löneprocessen. Dina arbetsuppgifter Som lönespecialist hos oss kommer du vara en kvalificerad resurs i hantering av hela löneprocessen samt de frågor som hör till den. I din roll som lönespecialist är ditt uppdrag att arbeta med alla steg i processen, hantera försäkrings- och pensionsfrågor samt ha dialog med myndigheter och externa parter. Du gör arbetsrättsliga tolkningar utifrån kollektivavtal, analyserar och bearbetar statistiska underlag samt utgör en intern support till medarbetare och chefer vid frågor gällande lön. I rollen ingår du i HR-avdelningen underställd HR-chef. Din profil Du som söker denna roll har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Det är meriterande om du har en vidareutbildning på högskolenivå eller annan likvärdig utbildning samt erfarenhet av lönearbete med såväl tjänstemän som kollektivanställda. Vidare har du god systemförståelse och kunskaper inom avtalstolkning och pensioner. Kunskaper i Hogia Bygglön är meriterande, men inget krav. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av lönearbete från en liknande bransch som oss. Som person tror vi att du är lösningsorienterad, prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du har en mycket god analytisk förmåga och är genuint intresserad av att arbeta med siffror, statistik och uppföljningar. Du gillar att ta ansvar, är van att driva egna frågor och du har en god vana av att tolka kollektivavtal. För att passa hos oss på Selbergs Entreprenad är det viktigt att du är självgående och initiativrik och du har ett positivt och relationsskapande sätt att vara. Samtidigt är du noggrann, strukturerad och systematisk, med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Sammantaget så är du en lagspelare som är duktig på att samarbeta och samverka med andra samt har viljan att alltid ge god service. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-04-21. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28 eller Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 0733-51 27 14. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Lönespecialist

Visionite är IT-konsultbolaget med 100% fokus på medarbetaren där livsbalans genomsyrar allt vi gör. Det viktigaste personlighetsdraget vi söker hos våra medarbetare är snällhet. Det är den egenskap vi värderar högst i organisationen. Vi vill vara, och jobba med snälla människor. Att vi dessutom har branschens bästa erbjudande för seniora IT-specialister, är cirka 450 medarbetare och har starkast tillväxt i branschen gör inte framtidsutsikterna sämre. Under 2023 har vi vuxit och dubblat vår interna personalstyrka, vi har öppnat flertalet kontor runt om i Sverige och dessutom startat verksamhet i såväl Norge som Finland. Hos oss får du vara med i ett roligt skede av en spännande resa, som individ, som team och som bolag. OM TJÄNSTEN Vi söker nu efter dig som har erfarenhet av att arbeta med lön till vårt huvudkontor i Umeå. Rollen kommer att innebära varierande arbetsuppgifter som främst handlar om att löpande administrera löner, svara på frågor gällande löner, tidrapporter, löneregistrering, traktamenten, utlägg, förmånsbeskattning etc. Vi söker dig som har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst tre års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter inom lön. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift och du har god analytisk förmåga samt goda kunskaper i Excel. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du är prestigelös då dina arbetsuppgifter är av varierad art. Vidare så ser vi att du är flexibel och självgående samt har ett driv att vilja utvecklas. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann och strukturerad. DU ERBJUDS Vi gillar högt tempo och att ha roligt tillsammans på jobbet! Vi tror att du har ett eget driv och en motor för att hela tiden ta dig framåt i hög fart. Vi värderar livsbalans där du kan balansera ditt privatliv med jobbet, det innebär att du har stor flexibilitet och väljer själv om du exempelvis vill riva av ett träningspass på arbetstid. Hos oss är friskvård viktigt, vi vill att du ska må bra på jobbet och ha de rätta förutsättningarna för att vara ditt bästa jag på arbetet! Även om mycket arbete sker självständigt har du alltid stöd från dina kollegor i teamet där ni tillsammans är engagerade i era gemensamma mål och ekonomiavdelningens fortsatta utveckling. Vi tror på att dela kunskap mellan varandra och det är en stor framgångsfaktor till att vi fortsätter utvecklas. DITT TEAM OCH ARBETSPLATS Idag är vi fyra personer som arbetar på ekonomiavdelningen på vårt huvudkontor i Umeå. Vi har ett nära samarbete där vi hela tiden stöttar och hjälper varandra med såväl stora som små frågor. Dina karriärmöjligheter kommer att vara goda då såväl koncernen som ekonomiavdelningen hela tiden växer. Sist men inte minst, vi har väldigt kul ihop också!

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Lönekonsult till Löneenheten

Har du en fallenhet för att ge god service i lönerelaterade frågor? Söker du en ny tjänst där du får möjlighet att utvecklas? Då kan du vara vår nya lönekonsult! Vilka är vi? Löneenheten tillhör HR-avdelningen i Norrköpings kommun, där vi tillsammans är cirka 60 kollegor. Vi har målsättningen att vara en HR-organisation i framkant som utmanar traditionella metoder. Vi sitter i trivsamma lokaler på Slottsgatan 118,  i nära anslutning till resecentrum. Vi är 20 medarbetare som jobbar tillsammans för att säkerställa att rätt lön betalas ut i rätt tid. Genom nära dialog ger vi ett professionellt stöd och god service till chefer och lönerapportörer i hela organisationen inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Vår enhet är uppdelad i tre arbetsgrupper; två grupper mot lönehantering samt en inom system. Grupperna har olika ansvarsområden men samverkar och hjälper varandra över gränserna. Vi är ett härligt team som värnar om varandra och har en spännande utvecklingsresa framåt, där vi tillsammans strävar mot ökad kvalitét.  Genom tillitsbaserad ledning och styrning delegeras ansvar och du som medarbetare inbjuds till dialog och delaktighet. För oss är det viktigt att ta tillvara på din kunskap och din utvecklingsförmåga! Dina arbetsuppgifter I rollen som lönekonsult ingår du i gruppen som arbetar med ärendehantering i vår linje 1 funktion. Du arbetar tillsammans med sex andra engagerade lönekonsultkollegor samt stöd från lönespecialister, systemförvaltare och löneekonom.  Vi stödjer och servar våra chefer ute i organisationen samt administratörer/rapportörer inom lönerelaterade frågor via både ärendeportal samt telefon. Det innebär bland annat registrering av anställningar och löneunderlag, kontroller i mellanperioden samt rapportering efter lönekörning. Allt detta sker i lönesystemet Heroma.  I din roll som lönekonsult hanterar du en variation av flöden och får vara medskapare för nya lösningar och vägar framåt inom löneområdet. Vem är du? Du har som lägst slutförd yrkeshögskolexamen inom löneområdet eller har yrkeslivserfarenhet inom löneadministration. Vi ser positivt på om du har arbetat några år med ett serviceyrke.  För att trivas i rollen som lönekonsult är du en teamspelare som har förmågan att skapa nya och bibehålla goda relationer. Du är serviceminded och har en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift, där du anpassar kommunikationen efter mottagaren. Du engageras av utveckling och utmaningar, där du vill vara en del av lösningen. Vi ser att du samarbetar väl och trivs likväl i grupp som i det självständiga arbetet. I ditt arbetssätt har du förmågan att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser att du värdesätter och eftersträvar kvalitét i ditt arbete och även för dina kollegor.  Vi kommer lägga stort vikt vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja delvis, utifrån verksamhetens behov Sista ansökningsdatum: 18 april Kontakt: Vill du veta mer kontaktar du lönechef Louise Pawlowski, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
HR- och löneadministratör till Stommen Group

Om tjänsten I rollen som vår HR- och löneadministratör kommer du att spela en nyckelroll i att optimera och effektivisera vår personaladministration och lönehantering. I tätt samarbete med löneansvarig och HR-chef kommer du att jobba brett med administrativa uppgifter, vara med och utveckla vårt digitaliseringsarbete och bidra till att skapa en positiv och effektiv arbetsmiljö. Genom att etablera starka samarbeten både internt och externt kommer du att säkerställa en sömlös koordinering av personalresurser och lönehantering. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans stärka vår personaladministration för att skapa en trivsam och framgångsrik arbetsplats. Tjänsten är placerad i Markaryd på Stommens nya kontor. Arbetsuppgifter Då tjänsten är ny i vår organisation ser vi att den är formbar efter rätt person men att grunden finns i följande arbetsuppgifter: Personaladministration Rekrytering Stöttning i arbetsrättsliga förhandlingar Beräkna och behandla löner Behjälplig vid frågor som rör lön Om dig Ditt engagemang, din positiva inställning och breda kompetens är det som gör att du kommer trivas hos oss och lyckas i rollen. Vi söker dig som har: Utbildning inom HR och/eller ekonomi Goda administrativa och digitala färdigheter Erfarenhet av löneadministration Erfarenhet av att jobba i Kontek Kunskap om arbetsrättsliga frågor Förmågan att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Arbetsrättslig erfarenhet Tyska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Analytisk och strukturerad – du har lätt för att dra slutsatser och identifiera samband med fokus på förbättring, du ser lösningar där andra ser problem. Du har även en god förmåga att planera ditt arbete samt ser möjligheter för att effektivisera processer på ett strukturerat sätt. Lyhörd och kommunikativ - du är en person som aktivt lyssnar och har en förmåga att ta in andras perspektiv och kunskap i vardagen. Du har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med andra och inger förtroende. Driven – du trivs i en föränderlig miljö där du tar dig an arbetsuppgifter med stor energi och får ta stort ansvar. Du trivs med ett varierat arbete. Vi erbjuder Sveriges modernaste och bästa kontor att utvecklas och arbeta i Trivsel, familjärt i en platt organisation där det även ges möjlighet till friskvård i t ex gym på kontoret Möjlighet att få vara med och påverka nya arbetssätt i en dynamisk arbetsmiljö Om oss Koncernen Stommen Group AB består av dotterbolagen Affari of Sweden, Brafab, Furninova, Elevenate och Conform. Under 2024 planeras en flytt till Markaryd för ett gemensamt hypermodernt kontor med vision om att ha Sveriges bästa arbets- och mötesplats. Stommen Group AB är en familjeägd koncern med en långsiktig strategi inom möbel- och heminredningsbranschen. Vi förvärvar företag med god potential för både tillväxt och lönsamhet. Eftersom vi bevarar företagens oberoende är vårt mål att bygga en gemenskap och en trygghet för alla företag inom företagsgruppen. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67 Välkommen in med din ansökan senast den 9 april!

28 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
LÖNEADMINISTRATÖR - CYCLEUROPE - VARBERG

Cycleurope är en familjeägd cykelkoncern med ambitionen att bidra till aktiv mobilitet och en hälsosam, aktiv livsstil på cykel. Det gör vi genom våra varumärken. Crescent, Monark och Sjösala är några av dem. Ta plats i ett passionerat cykelgäng med bas i Varberg. Med hundraårig erfarenhet och ett stort mått av nytänkande jobbar vi med hela kedjan från produktutveckling till produktion – alltid med cyklistens behov i fokus. Vi är stolta över att vi idag är marknadsledande i Sverige, en stor spelare i norden och en spelare i Europa med några av de finaste och mest anrika cykelvarumärken som finns i världen. BLI EN DEL AV VÅR EKONOMIAVDELNING PÅ CYCLEUROPE Är du en löneadministratör som strävar efter att utvecklas och göra skillnad? Då är det här din chans att bli en del av vårt team. OM TJÄNSTEN: Vi söker en driven och engagerad löneadministratör som brinner för att arbeta med ekonomi och allt vad det innebär. Som en del av vårt team kommer du mestadels att arbeta med lönehantering men även en del vanliga uppgifter inom ekonomi, exempelvis kan du arbeta med kund- och leverantörsreskontra, och bokföring och vara delaktig i bokslutsprocessen. Rollen kan förändras och utvecklas över tid. VI LETAR EFTER DIG SOM: • Prioriterar noggrannhet och samarbete. • Är öppen för att dela tankar och idéer med kollegor för att hitta effektiva arbetssätt. • Har flera års erfarenhet av löneadministration och relevant ekonomiarbete. • Gärna kan finska, vilket är meriterande. • Vi arbetar med olika affärssystem. Vårt huvudsakliga system är Infor M3. Lönehantering sköts i Aspias system. Erfarenhet av dessa system är meriterande. VARFÖR DU SKA VÄLJA OSS? Stämningen här är gemytlig och engagerad. Vi hjälps åt när det behövs, där det behövs. Att arbeta hos oss är som att arbeta med vänner. Vi är ett gott engagerat gäng! Startdatum: Flexibelt och enligt överenskommelse. Plats: Varberg. Omfattning: Heltid, 100% Lön: Efter överenskommelse. VÄNTA INTE - DIN FRAMTID BEHÖVER DIG NU! Tillsammans med FSK PEOPLE och Kajsa Ohlsson, vår samarbetspartner i rekryteringsprocessen, ser vi fram emot att få lära känna dig och se hur du kan bidra till vår gemensamma framgång.

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lönespecialist, Umeå

Söker du nya utmaningar inom lön? Vi söker en lönespecialist till vårt fantastiska löneteam i Umeå. Här får du möjlighet att arbeta med hela löneprocessen, bidra med din kunskap inom lön, agera mentor inom lön i teamet och vara med på vår förändringsresa! Du & vi & jobbet PostNord befinner sig på en spännande förändringsresa och digital transformation inom HR. En viktig del av resan är utvecklingen av HR Shared Service Center i Göteborg och Umeå. Vårt HR Shared Service Center stödjer PostNords verksamhet inom löne- och personaladministration och gör det lätt för chefer och medarbetare att göra rätt. Vår Löneenhet består av 6 team där varje team består av flertalet löneadministratörer och en lönespecialist som också är teamledare. Som lönespecialist bidrar du i teamet i Umeå med din specialistkompetens och agerar som mentor åt dina kollegor. Vad du kommer att göra Vi har nyligen implementerat ett nytt lönesystem, Visma HR-plus 8 och insourcar samtidigt lönehanteringen från att ha haft den outsourcad. Rollen innebär att leverera lönetjänster med hög kvalitet till PostNords många anställda. Du tillsammans med teamet möjliggör att rätt lön betalas ut i rätt tid i en effektiv process, ansvarar för dina definierade specialistområden och backar upp dina kollegor inom andra områden. Du stödjer slutanvändare i utredningsärenden och blir viktig i rollen som kunskapsförmedlare och mentor inom löneenheten. Du kommer även att kontinuerligt arbeta med att vidareutveckla processer, arbetssätt och systemfrågor inom lön med syfte att tillsammans med teamet säkerställa en kvalitetssäkrad och effektiv löneprocess. Exempel på arbetsuppgifter: - Lönekörning och tillhörande kontroller​. - AGI rapportering till Skatteverket och rapporter till övriga myndigheter. - Rapportering av statistik till SCB och Svenskt Näringsliv. - Lönecontrolling och ekonomigränssnitt. - Ge stöd i form av specialistkompetens och utbildning till löneadministratörer och chefer i verksamheten. - Medverka i identifieringen av utvecklingsbehov och delta i kravställning och test av systemkonfiguration. - Kvalitets- och utvecklingsansvar för ett eller flera områden. - Hanterar kvalificerade supportfrågor som eskaleras från vår HR-support. Vad du tar med dig - Relevant akademisk eller yrkesinriktad löneutbildning, alternativt motsvarande erfarenhet. Gedigen erfarenhet av och djup kunskap inom löneadministration. - Kunskap i kollektivavtal, lönekörning och legal rapportering. - God förståelse för sambanden mellan lön/HR och ekonomi samt system. - Bra kunskap i skatte- och förmånsregler. - Systemkunskap där erfarenhet av Visma HR-plus 8 är mycket meriterande. - Intresse för digitaliseringsfrågor​ och erfarenhet av att tillämpa nya arbetssätt​. - Erfarenhet av och intresse för att utbilda andra. - God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vem du är - Strukturerad, noggrann och drivs av att leverera service. - Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i en varierande och föränderlig vardag. - Du samarbetar väl med andra. - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.  Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Om du undrar något över tjänsten, maila [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Lönespecialist/HR-administratör

Beskrivning Vi söker en passionerad lönespecialist som gärna kombinerar arbetsuppgifterna inom lön med andra HR-administrativa arbetsuppgifter. I den här delvis nya rollen kommer du, tillsammans med ytterligare en kollega, att hantera löner för Bufabs bolag i Sverige. Du kommer att ansvara för hela löneprocessen för dina bolag. Rollen innebär ett självständigt ansvar men också samarbete, främst med din kollega på lön, ekonomiavdelningen och din närmsta chef. Fördelningen mellan arbetsuppgifterna är ungefär 50% lönespecialist och 50% HR-administratör. Arbetsuppgifter - Lönehantering, hela processen. - Utläggshantering. - Semesterhantering. - Stötta chefer och medarbetare vid frågor om ledighet, kollektivavtal, pensioner etc. - Rekryteringsadministration. - Utbildningsadministration. - Årlig rapportering av HR-relaterade nyckeltal gällande hållbarhet. - Andra löne- och HR-administrativa uppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning inom lön och minst 3–4 års erfarenhet av liknande arbete där du arbetat brett med alla delar av lönearbetet inklusive efterarbete, rapportering till myndigheter, statistik och pensionsrapportering. - Du behöver vara systemintresserad och ha erfarenhet av något lönesystem, gärna Kontek Lön & Kontek HRM. - Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av Teknikföretagens kollektivavtal. - Andra kompetenser och erfarenheter som du har användning för i rollen som HR-administratör är meriterande. - För att lyckas i rollen gillar du att utveckla och förbättra arbetsmetoder. - Rollen innebär mycket kontakter med chefer och kollegor i organisationen så det är viktigt att du gillar att ge bra service, bidrar med ditt engagemang och tar ett stort ansvar.  - Du är strukturerad och gillar ordning och reda. - Vi strävar efter att Bufab ska vara den bästa arbetsplatsen för nyfikna, engagerade och motiverade medarbetare. Ansökan Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast den 14 april. Här registrerar du din ansökan; https://bufab.varbi.com/se/what:job/jobID:714855/ Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att mejla Malin Tengelin, Interim HR Business Partner, [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Today, the Bufab group has around 1800 employees and 50 wholly owned operational subsidiaries in 28 countries. Our employees are what makes our success. We offer freedom, responsibility, and development opportunities in an international environment and in a company characterized by entrepreneurs. At the same time, we maintain a lot of the company's family feeling that we have had since we were founded in 1977. Read more about us at www.bufab.com.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Lönekonsult till ett spännande uppdrag

Om uppdraget Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Krav *Flera års erfarenhet av lönehantering Meriterande * SD Worx erfarenhet Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är noggrann, strukturerad och serviceminded. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm Omfattning: 100% Anställningsform: Konsult (Interim) Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. www.wrknest.se

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Senior lönekoordinator till internationellt bolag

Är du en trygg och erfaren lönekoordinator som står redo för ditt nästa uppdrag? Trivs du som bäst i en dynamisk miljö, där du får arbeta högt som lågt och där du kommer kunna göra stor skillnad i att effektivisera löneprocessen? Då har vi ett spännande uppdrag för dig, med start så snart som möjligt och löpande cirka fyra månader framåt. Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en senior lönekoordinator som kommer ansvara för hela flödet inom löneadministration i Norden och Baltikum. Lönerna är outsourcade och i rollen förväntas du agera specialist och har en nyckelfunktion i att ge kvalificerat stöd i lönefrågor, både internt och externt. Du har ett nära samarbeta med lönepartners där du följer upp på leveranser och arbetar kontinuerligt för ett effektivt samarbete. Du stöttar chefer, övriga HR-funktioner och ekonomi i lönerelaterade frågor. Du arbetar aktivt med systemfrågor kopplat till tidrapporteringen och säkerställer att tecknade kollektivavtal efterlevs. I rollen ingår att ansvara för löpande lönearbete som att hantera och kontrollera underlag och koordinera med myndigheter och externa leverantörer i fråga om exempelvis skatter, pensioner och sociala avgifter. Vem är du? Konsulten vi söker till detta uppdrag kommer med flerårig erfarenhet av löneadministration, med en vana att jobba med just koordinering – där det är starkt meriterande att ha jobbat med nordiska löner. För att lyckas i uppdraget bör du vara van att navigera i olika system och ha ett intresse för processfrågor. Som person letar vi efter en trygg konsult med ett lösningsorienterad mind set. Du har god kännedom om tillämpliga lagar, kollektivavtal och arbetsrätt samt löpande bokföring. Då koncernspråk är engelska är det viktigt att du känner dig bekväm i språket. Om ansökan Detta är ett konsultuppdrag via Jurek med start så snart som möjligt och löpande cirka fyra månader framåt, med god chans till förlängning för rätt person. Uppdraget är på heltid och med god möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. Vid frågor kring uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef My Andersson på [email protected]. Vänta inte heller med att skicka in din ansökan! Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Sökord: Payroll, Payroll Coordinator, lönekoordinator, lönekonsult, löneadministration.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024