Partner Marketing Manager
Jobbusters AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsuppgifter För vår kund söker vi en Partner Marketing Manager! Som Partner Marketing Manager kommer du att vara ansvarig för att driva marknadsföringsstrategi och aktivering i samarbete med vår kunds nyckelpartners genom 360-graders kampanjaktiveringar, inklusive interna och externa kanaler. Du kommer också att vara ansvarig för projektledning av deras taktiska kommunikation i externa kanaler. Du kommer att hantera hela processen, vilket innebär att initiera, planera och genomföra marknadsföringskampanjer för att stärka både vår kund och deras partners. Tillsammans med interna och externa intressenter kommer du att optimera resultatet av kampanjerna och säkerställa bästa möjliga resultat. Vidare kommer du att sätta tydliga mål, övervaka prestanda och följa upp på KPI:er. Dina ansvarsområden: Driva bolagets partnermediastrategi från konceptualisering till implementering, och säkerställa en heltäckande strategi för kampanjplanering samt kontinuerlig optimering av marknadsföringsaktiviteter genom hela tratten, inklusive interna och externa kanaler. Ansvara för taktisk kommunikation i externa kanaler, och samarbeta nära med relevanta interna intressenter. Utveckla och upprätthålla ett relevant KPI-ramverk för att följa upp mätbara framsteg mot affärsmål. Hantera och övervaka partnermedia-budgeten och administrationen, och säkerställa en effektiv resursallokering. Arbeta nära bolagets huvudpartners samt andra funktioner inom bolagets MarCom-team. Samarbeta tätt med interna intressenter för aktivering i egna kanaler. Implementera nödvändiga verktyg för att mäta framsteg och KPI-påverkan, och omvandla data och insikter till handlingsbara strategier. Proaktivt identifiera utvecklingsområden och trender inom media och marknadsföring, och driva deras framgångsrika implementering inom deras marknadsföringsramverk. Kvalifikationer Du har en examen inom marknadsföring, ekonomi eller kommunikation. Du har minst 5 års praktisk erfarenhet av projektledning inom media och/eller kommunikation. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom marknadsföringsområdet, med kunskap om både interna och externa kanaler för kommunikation. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du är en praktisk projektledare och har en djup förståelse för marknadsföringsstrategier, media och budskap baserat på kundbeteende. Personliga egenskaper Du är duktig på att bygga relationer och förstår värdet av att samarbeta med partners för långsiktig framgång! Du är strategiskt skicklig med god genomförandeförmåga, och kan översätta marknadsföringsstrategi till aktiva kampanjer med konkreta KPI:er. Du är en person som vill driva resultat och tycker om att ta dig an utmaningar. Vi söker någon som kan se helheten, vågar vara proaktiv och har gott omdöme. Som person är du också beslutsam och tar ansvar, men du är även en flexibel lagspelare som bygger goda relationer både internt och externt. Vidare kan du hantera komplex information, dra slutsatser, kondensera och kommunicera essensen. Vi söker en lagspelare som är ivrig att överträffa din senaste prestation. Företagspresentation Vår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-12-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Product Marketing Specialist
Creditsafe i Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Creditsafe söker en Product Marketing Specialist till vårt skandinaviska marknadsteam. Kom och jobba på ett av världens ledande kreditupplysningsföretag! I den här spännande rollen ansvarar du för att utveckla produktinnehåll som är både inspirerande, tydligt och säljdrivande. Du blirexpert på våra tjänster inom kredit- och affärsinformation, vilket gör att dukanskapa marknadsmaterial, manualer, produktblad samt spela en nyckelroll vidproduktlanseringar. Idag består vårmarknadsavdelning av tre personer som tillsammans ansvarar förSverige, Norge och Danmark. Vi letar efter en kreativ och driven kollega som vill bli en del av ett fantastiskt marknadsteam - och bidra till fortsatt framgång. Vem söker vi?Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du är en vass skribent som kan lyfta fram våra produkters värde på ett tydligt och engagerande sätt. Dessutom har duett öga för färg och form, samt gillar att kombinera text och bild för att skapa visuellt tilltalande produktmaterial. Du är självgående och kan hantera flera projekt samtidigt. Du trivs med att ta egna initiativ, samtidigt som du är prestigelös och har en positiv inställning. För att trivas i rollen behöver du ha ett stort engagemang ochgenuin nyfikenhet för att lära dig om våra lösningar, och hur de bäst kan möta kundernas behov.Några av arbetsuppgifterna: Skriva informativa texter samt skapa marknadsmaterial i form av produktblad, broschyrer, användarmanualer, och FAQs. Uppdatera produktmaterial med relevant text, statistik och visuella element. Planera och vara delaktig i produktlanseringar. Ansvara för effektiv intern kommunikation om produktuppdateringar, både lokalt och globalt. Översätta samt anpassa internationellt material till våra lokala marknader. Samarbeta med produkt- och marknadsteam för att utveckla strategier för marknadsföring av nya produkter, data och tjänster. Vara behjälplig med viss översättning i våra produkter. Din arbetsroll sträcker sig över de skandinaviska marknaderna – Sverige, Norge och Danmark. Men det krävs inga norska eller danska språkkunskaper.Kvalifikationer: Några årserfarenhet av en liknande roll eller arbetsuppgifter Goda kunskaper i Microsoft Office Suite och Adobe Suite (InDesign, Photoshop och PowerPoint) Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller företagsekonomi Goda kunskaper i svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!Om oss och vad vi erbjuder:Hos Creditsafe får du möjlighet att arbeta i en rolig och internationell miljö med spännande lösningar och ett engagerat team.Vi kan skryta om flexibilitet, träning på arbetstid, klämdagar, sommartider och spännande konferensresor. Eller vårafina lokaler i Gårda. Men det är alla passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som bygger vår unika kultur.Övrig information: Tillträde enligt överenskommelse Arbetet är på heltid Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan senast 23 februari. Vi ser fram emot att höra från dig Lär känna oss lite bättre! Gå in och följ oss på Instagram @creditsafers.

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Marketing Lead
Embark Studios AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

As Marketing Lead, you will execute our marketing strategy; applying the greatest degree of automation available in the market. You will be an invaluable part of the commercial team and collaborate closely with our game teams.You will work with our overall paid marketing strategy, go-to-market activities and run campaigns for live game experiences. We expect you to be a visionary marketeer, who's also interested and experienced in the hands-on aspects of marketing. So, if you are passionate about our mission, bring your expertise, enthusiasm and ridiculous ideas!Everyone at Embark contributes as game makers and culture creators. Your willingness to fail and learn with us, and enjoy it, is essential to our success. Example of responsibilities Work with our paid marketing strategy and drive, coordinate & execute marketing activities and campaigns Coordinate marketing efforts between various departments within Embark and external partners Work with Embark’s content and media team, as well as external agencies, to create stunning, honest, and memorable campaign content that stays true to the promise of our experiences. Analyze trends in relevant markets and ensure we are chasing the right opportunities Drive and increase brand awareness across Embark’s IPs Ensure successful go-to-market efforts across Embark’s publishing & commercial effort Drive business goals established by Embark Leadership We would love if you have 5+ years of experience in Marketing Strategy Track record of generating highly impactful marketing experiences, and knowledge in current tactics, tools, and capabilities Experience from the gaming industry and an understanding of games-as-a-service Experience with operationally executing marketing activities Demonstrated ability to analyze and distill data into actionable insights and relevant product improvements Great writing skills and native level proficiency in written English At Embark we offer competitive salaries, passionate colleagues to share knowledge with and much more, but most of all we invite you to take part of a journey into the unknown, to build creative, surprising and beautiful experiences together.We welcome game makers of all sex, class, colour, age, gender identity, education, religion, opinion, culture, nation of origin, language, sexual orientation, shape, size, and ability.Did we leave anyone out? Well, we welcome you, too! We think that the gaming industry is made better when everyone has a seat at the table.Be yourself at Embark and make games while doing so. Please apply with confidence. We can’t wait to hear from you (in English)!If this role doesn't quite match what you're looking for, feel free to apply to us via our "Open Application."

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Product Marketing Lead
Xensam AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today. We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count. About the roleAre you a master storyteller who can transform complex technology into compelling customer value? As the guardian of our product positioning, you'll shape how we communicate the value of our fast-growing Software Asset Management platform to the world. As our Product Marketing Lead at Xensam, you'll be the storyteller who bridges our R&D innovations with customer needs. Working within our dynamic marketing team and reporting to the CMO, you'll own our product narrative across all channels. Responsibilities Guard our product positioning to ensure consistent product messaging in collaboration with R&D and marketing teams. Craft compelling content that transforms technical features into business value. Drive product launch campaigns and regular release communications across multiple channels. Design lifecycle marketing messages within product notifications and communications. Conduct market research and customer interviews to shape our narrative. Transform technical documentation into customer-friendly communications. Co-create brand awareness campaigns for product positioning. Qualifications 2-3 years of product marketing experience, ideally in B2B SaaS. Bachelor in marketing, business or tech, with additional education (course, certification, or diploma) in writing. Exceptional writing skills in English with the ability to simplify complex technical concepts. Strong analytical capabilities for market and customer insights. Proactive approach and structured working style. Excellence in cross-functional collaboration and stakeholder management. Bonus points if you have Technical writing background. Confidence in front of the camera for video content. Presentation and webinar experience. Previous experience in Software or SaaS Asset Management. What you get A dynamic position embracing "freedom under responsibility". Three days in-office (with remote work on Mondays and Fridays). Free access to beverages, snacks, gym facilities, on-site massage, shuffleboard, and other games. If sales targets are met, all employees enjoy an annual destination trip. Join an ambitious and diverse team, and work with cutting-edge technology in the fastest-growing SAM software on the market. An opportunity to shape your career growth while contributing to the company’s success. At Xensam, our core values define our culture: Rebellious: We encourage a spirit of freedom and initiative within responsibility. Humane: We foster a caring, inclusive environment that values diversity and respects individuality. Harmonious: We promote work-life balance, creating a pleasant, supportive workplace. Ready to own our product story? Apply now with your resume and a writing sample that showcases your ability to transform technical concepts into compelling narratives. As part of our recruitment process, we conduct background checks on final candidates to fulfill our commitments to customers and ensure a safe work environment.

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Digital Marketing Specialist
Rolfs Flyg- & Bussresor AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Om Rollen I denna tjänst arbetar du operativt med digital marknadsföring inom Meta-annonsering, SEO, SEM och sociala medier för Rolfs Flyg & Buss och Solresor. Du ingår i ett team med sex personer, inklusive en Growth Marketing Manager, Visual Designers, Marketing Project Manager och en Copy Writer. Tillsammans driver ni högkvalitativa kampanjer i nära samarbete med andra avdelningar, med fokus på att optimera kampanjer, analysera data och snabbt fatta beslut för att driva trafik och konvertering. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera Meta-annonser (Facebook och Instagram), inklusive målgruppssegmentering, optimering och analys av resultat. Driva och optimera SEO- och SEM-aktiviteter för att öka synlighet, trafik och konvertering. Utföra sökordsanalyser och optimera innehåll för bättre ranking. Övervaka och analysera resultat i realtid för att fatta kloka och datadrivna optimeringsbeslut. Arbeta med segmentering av vår omfattande kunddatabas för att säkerställa träffsäkra nyhetsbrev som driver konvertering. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet av digital marknadsföring i en liknande roll, med dokumenterat goda resultat. Du är operativt skicklig och trivs med att snabbt ta idéer till genomförande. Med erfarenhet av Meta-annonsering, SEO, SEM och sociala medier har du en djup förståelse för hur man skapar och optimerar kampanjer som levererar resultat. Du är resultatinriktad, lösningsfokuserad med en datadriven och analytisk approach. Du har hög kompetens inomGoogle Analytics, Meta Ads Manager och Google Ads. Tidigareerfarenhet av att arbeta mede-postmarknadsföring. Grundläggande förståelse för HTML. Du ärsnabbfotad, pragmatiskoch trivs när det händer mycket. Om oss Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt. Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med fler än 120 kompetenta och hjälpsamma kollegor och fler än 350 reseledare. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Buss och om Solresor

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Marknadsförare till Purus AB
Ps Partner AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Bli en nyckelspelare i vårt team! Är du en kreativ och driven doer som älskar att skapa innehåll som engagerar och bygger varumärken? Vill du vara en del av ett marknadsledande familjeföretag med 80 års erfarenhet inom bygg- och VVS-sektorn? Då har vi drömjobbet för dig! Vi på Purus söker en marknadsförare som är redo att lyfta vår kommunikation till nya nivåer. Du får chansen att arbeta med innovativa produkter som uppskattas av kunder i hela Norden och på andra internationella marknader. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka. Vad du kommer att göra Skapa innehåll som engagerar och säljer: Producera och publicera content anpassat efter målgrupper och plattformar, med fokus på sociala medier, nyhetsbrev och webbsidor. Bygga varumärket Purus: Säkerställa en röd tråd i vår kommunikation och bidra till att stärka vår ledande position på marknaden. Kreativt hantverk: Redigera bilder, skapa enklare videos och ta fram säljmaterial som presentationer, broschyrer och annonser. Projektledning: Planera och driva marknadsföringsprojekt från start till mål, inklusive tid- och kostnadsuppskattningar. Samverka och utveckla: Arbeta nära försäljning, produktledning och vårt nordiska marknadsteam för att skapa enhetliga och effektiva kampanjer. Utforska och analysera: Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna inom digital marknadsföring, analysera kundbeteende och använda insikterna för att optimera våra insatser. Vad vi söker hos dig Minst tre års erfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation, gärna med fokus på digitala kanaler. En lösningsorienterad och initiativrik personlighet som drivs av att skapa relevant och engagerande innehåll. Kreativ struktur. Du är både kreativ och noggrann – du levererar hög kvalitet inom deadlines och säkerställer att allt arbete har en tydlig röd tråd. Kommunikativ och social karaktär. Du har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer med kollegor, kunder och samarbetspartners. Ett intresse för trender och teknologier, såsom AI, SEO och digitala marknadsföringsverktyg. Projektledningserfarenhet Flytande svenska och god engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du också har erfarenhet av Adobe Suite (t.ex. Photoshop och InDesign) och nyhetsbrevsverktyg. SEM och annonsering via AdWords. webbpubliceringssystem (t.ex. WordPress) Nyhetsbrevsverktyg CRM-verktyg Om Purus Purus är en av Nordens ledande tillverkare av produkter för badrum, kök och andra krävande miljöer. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Purus starka ställning är ett resultat av pålitliga och installationsvänliga produkter, nytänkande och en serviceinriktad kundsupport. Purus ingår i BLS Industries, en familjeägd koncern med flera kända varumärken inom VVS-branschen och egen tillverkning i Sverige. Läs mer på purus.se Låter det intressant?Perfekt! Registrera din CV och svara på några frågor.

23 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Marknadsansvarig Foto, film och Sociala Medier DANDERYD
B3 Solutions AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Letar du efter ett jobb inom sociala medier där du får ett stort ansvar från första dagen? Då är rollen som Ansvarig för sociala medier en perfekt match för dig! Är du social och en fena på foto, film och vill jobba med marknadsföring på deltid? Perfekt vid sidan av studier eller som komplement till annat arbete! Vill du vara med att utveckla vårt företag och få det att växa så kan detta vara ditt drömjobb! Din uppgift är att bland annat attarbeta fram ökad försäljning och uppbyggnad av våra varumärken på dom olika sociala plattformar som finnsoch även attskapa samarbeten med bloggare och influensers. Du följer upp trafik och resultat. Vad erbjuder vi?Om du börjar arbeta som Ansvarig för sociala medier hos oss så erbjuder vi dig detta: - Chansen att vara med att starta upp och förnya - En roll med stort ansvar och frihet - Positiva, stöttande och härliga kollegor som längtar efter att ha dig på platsVi vet att du besitter kunskaper som vi behöver och som vi förhoppningsvis kan lära oss om från dig.Om jobbetSom Ansvarig för sociala medier kommer du att ha ansvar för alla våra sociala medier-kanaler, där vi idag har över 20 000 följare. Du kommer att hantera alla våra organiska sociala medier-kanaler och planera vilken typ av inlägg vi postar. Vi siktar högt och vår närvaro på sociala medier är oerhört viktig för oss.Arbetsuppgifter - Du har övergripande ansvar för samtliga sociala medier-kanaler - Du är ansvarig för att strategier, rutiner, tone of voice och processer finns på plats och är uppdaterade - Du säkerställer att innehåll, bild och film är i linje med vår varumärkesstrategi och tone of voice - Du följer upp KPI:er, resultat och producerar rapporter utifrån överenskommelse med chef som du presenterar för vår vd. - Hålla dig uppdaterad med trender, förändringar inom digital/social kommunikation och dela med dig av dina lärdomar inom organisationenVem söker vi? - Du är van att snabbt kliva in och axla nya arbetsuppgifter och arbetssätt, och besitter en god analytisk förmåga och digital kompetens. - Du har även goda ledarkunskaper och leder, motiverar och förser andra med det som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. - Du har en kreativ ådra och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt, ditt nytänkande kan omsättas i praktiken och leder till resultat.För att lyckas i rollen tror vi även att du trivs med att arbeta tillsammans med andra och har ett genuint intresse för digital kommunikation. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.Kvalifikationer - Du har mycket god förståelse för kundsegmentering och KPI:er - Du är en native-användare av Instagram, Youtube, LinkedIn, Snapchat eller liknande. - Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med Google Adwords, Analytics, Ads Manager för Meta eller Adobe-sviten. Lön: Efter överenskommelse Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsplats DanderydOmfattning: Deltid efter överenskommelse Välkommen med din ansökan. Bifoga cv med bild, personligt brev och gärna referenser på vad du gjort innan.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
E-Commerce Manager
Benify AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 550 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately three million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" . About the role As E-Commerce Manager, you’ll optimize our marketplace and e-commerce products to drive growth and user engagement. Your role will involve analyzing user behavior, partner performance, and campaign outcomes to deliver targeted, impactful campaigns that elevate the marketplace experience. Through strategic and operational initiatives, you'llidentifygrowth opportunities and align our marketplace with user preferences and trends. In this role, you'llcollaborate closely with Partner Managers and cross-functional teams to maximize partnership and campaign impact. Additionally, you’ll set and measure KPIs to support our growth strategy, andreport to Head of Partner Success. You will for instance Analyze user data, partners and campaign performance, and key metrics to optimize marketplace offerings and drive effective, targeted campaigns. Develop and implement strategies to increase engagement and drive revenue growth. Set, track, and measure KPIs as a foundation for growth and continuous improvement. Collaborate with Partner Managers and cross-functional teams to leverage insights that boost campaign effectiveness and enhance our partner relationships. Personal attributes To succeed as an E-Commerce Manager, you are analytical and understand that statistics and data are the foundation for making informed decisions for optimization. With a commercial mindset and the ability to identify opportunities, you drive initiatives independently, keeping productivity and the bigger picture in focus. You are results-oriented and committed to improving performance and delivering quality for partners and benefit suppliers. Additionally, you possess strong communication skills and interact with internal and external stakeholders in a clear and respectful manner. We also see that you have At least 3-4 years of experience working withinE-Commerce,Business Development for E-Commerce or Digital Marketing. Proven track record in E-Commerce strategy and optimization. Expertise in campaign management (designing, executing, and optimizing e-commerce promotions and campaigns). Solid experience in data manipulation and analysis, using tools like Excel and Thoughtspot. Professional language skills in Swedish and English, written and spoken. A bachelor’s degree in Economics, Business, Marketing, Business Administration or equivalent is considered a plus for this role. Perks of being a Benifyer Collective agreement Wellness allowance of 4000 SEK 30 days vacation Lifeplan - a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension savings A variety of social events and activities at our offices Workation - possibility to work abroad within EU . Practical information Start: ASAP Extent: Full-time, 100% Location: Stockholm, Sweden. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Marketing and Communications Specialist – Senior nivå, Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Har du erfarenhet av att skapa engagerande innehåll och driva digitala marknadsföringskampanjer? Vi söker nu en Marketing and Communications Specialist som vill bidra till spännande projekt inom kommunikation och marknadsföring! Om rollenI denna roll kommer du att spela en central roll i att producera, genomföra och koordinera innehåll för webben och sociala medier på den svenska marknaden. Du arbetar i nära samarbete med en lokal Marketing & Communications Lead och ett nordiskt marknadsteam för att implementera strategier och planer. Dina ansvarsområden inkluderar: Digital marknadsföring: Genomföra och övervaka betalda kampanjer (SoMe, ABM, Adwords, SEO/SEM) och hantera den svenska innehållskalendern (organiska inlägg och kampanjer). Webbpublicering: Publicera och hantera landningssidor, bloggposter, kundcase och nyheter i EPiServer, samt skapa nyhetsbrev (HTML, EDGEcrm). Analys och rapportering: Analysera kampanjer, events och webbplatsdata via Power BI och externa rapporter, samt skapa relevanta rapporter tillsammans med teamet. Övriga uppgifter kan vara: Utveckla innehåll för kampanjer och events via flera kanaler. Bidra till marknadsförings- och kommunikationsplaner. Stötta olika marknadsföringsaktiviteter i Sverige. Din profil: Modersmål svenska och starka färdigheter i lokalisering. Erfarenhet av digitala verktyg som EDGEcrm, Social Media Studio, EPiServer och Power BI. Stark analytisk förmåga samt goda organisatoriska och projektledningsfärdigheter. Självständig och samarbetsinriktad, med förmåga att hantera uppgifter från start till mål. Utmärkt på att producera innehåll och kommunicera. Utbildningsbakgrund inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande. Nödvändiga färdigheter: EpiServer Digitala verktyg Innehållsproduktion Kommunikation EDGEcrm Om uppdraget: Omfattning: Deltid, 2–3 dagar per vecka. Startdatum: 3 februari 2025. Slutdatum: 30 juni 2025, med möjlighet till förlängning. Plats: Stockholm, ingen möjlighet till distansarbete. Ansök snarast, då vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Brand Marketing Creator
Najell AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Brand Marketing Creator Are you the new star we are looking for? Najell is embarking the journey of creating a stronger brand identity and now we want to expand the creative team with a new force of energy. As our new Brand Marketing Creator, you will together with the team, create and visually communicate our brand identity towards our customers, external partners and co-workers. Among images and videos, you will also look for ways to create visual identities for digital and physical retail.Our goal is to giveour customers a holistic experience no matter where they meet us. What we expect from you: You have worked with concept creation at a company within the fashion industry or at a marketing agency You have been leading projects from visual presentation to execution. Strong visual design know-how We believe you are an innovative thinker and are always looking for the next thing. Visual content creation both images and video. Experience with building in-store “experience centers”, brand building and concept building. You have at least 3 years’ work experience. Relevant higher education or at least 5 years of relevant work experience Description of the job: Set concepts with teamand create these all the way to execution. Build materials to visualize the concepts and present these. Create image and video material. Build physical spaces to facilitate a strong brand experienceand events. Strengthen brand consistency and alignment. What we offer: We are a tight knitted team that works hard to reach our goals. We all contribute individually within our roles, but these is a strong will to help each other out cross border and work together. This and all other positions are on premise at our office in Lund. This makes us stronger than most teams and makes us more successful and have more fun together. Since we are growing, we also see that there is a big opportunity for the right person to grow into new roles in the future. We create our own success. Are you the one we are looking for?

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025