ValueOne söker en erfaren Supply Planner för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och beräknas löpa i sex månader med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning vid uppdragets slut. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I rollen som Supply Planner kommer du att ha ett brett ansvar inom supply planning och operativt inköp, med fokus på att säkerställa materialtillgång, optimera lager och driva förbättringsarbete i leveranskedjan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbeta med prognoser i samråd med interna funktioner-funktionen Skicka prognoser till leverantörer Göra utskick av inköpsorder Arbeta med materialplanering och behovsberäkning Arbeta med utveckling av metod för materialplanering Analysera och underhålla parametrar i ERP/MRP-system Bevaka leveranser och lagerstatus Klassificera material Föra dialog och viss förhandling med leverantörer Mäta och följa upp leveransprecision, ledtider och kvalitet Driva förbättringsarbete med leverantörer Samverka med interna intressenter såsom produktionsplanering Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en civilingenjörsexamen eller motsvarande samt minst tre års erfarenhet inom supply chain och materialplanering. Du har god vana av att arbeta i ERP- och MRP-system samt med IT-stöd i allmänhet. Du har viss erfarenhet av förhandling med leverantörer, gärna i en internationell kontext. Du behärskar svenska flytande och engelska obehindrat i både tal och skrift. Du är en person som är energisk, självgående, noggrann och proaktiv. Du har helhetssyn, är flexibel och effektiv, och har ett trevligt och lättsamt sätt. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.
Are you an experienced Sales and Operations Planner? Do you enjoy working in a quality focused industrial manufacturer? Join Westermo as our next S&OP Specialist and Master Planner! For almost 50 years, Westermo has worked with Industrial Data Communication. Our main manufacturing is still the small village of Västermo in Stora Sundby, but we have and are still growing and establishing both sales offices and technology centers abroad. In our factory, there is a planning team which is now looking for a new Master Planner, due to retirement. The team has a team leader, and reports to our Logistics and Distribution Manager, both of whom are located in Stora Sundby. Are you our new Sales & Operations Specialist and Master Planner? The role of S&OP Specialist is a versatile role, with a long term and strategic focus, leading the planning processes. The role is responsible to plan and schedule the production of our Global Product Assortment at our manufacturing units. Your main area of responsibility will be the Stora Sundby factory, but also collaborating and supporting our other assembly sites. As a growing global company, we have assembly units in Ireland, Germany and as of recently, India as well. The role is responsible for leading and developing the S&OP process in collaboration with other key stakeholders and is an active interface between our supply chain and the production shop floor. Responsibilities also include new product introduction and the end-of-life management within the supply chain. The role of the Master Planner comprises of the following tasks: 1. Lead and further improve the S&OP process of our production units with focus on: - Creation & maintenance of forecast for our product portfolio as well as collection of external forecast data from key customers. - Understand past and future assumptions, risks and opportunities in cooperation with the Sales teams, product management and R&D. - Analyze data to apply statistical models to understand future demand and mitigate risks. (Using forecast data to adjust our capacity models at the factory) 2. Maintain and lead the Master Schedule & MRP/IRP according to Westermo Production System guidelines: - Establish yearly/quarterly/monthly production plans for Operations - Highlight gaps in the supply-demand chain to reach accurate volume forecast - Schedule & maintain EOL (End of life) Product plans - Plan production through bottlenecks (internal & sub suppliers) – Constrains Planning & adjustments 3. Administrate & carry through the PRB process (Assortment Control) quarterly 4. Report, analyse and deliver department KPI’s (e.g., Forecast Accuracy) So, who are we looking for? We are looking for someone who has previous experience in planning, at some form of industrial manufacturer. You have experience working in S&OP, and stakeholder manager. You are comfortable collaborating across teams, guiding and supporting management teams with data driven decision making. You might work as a master planner/production planner today, but would like to try a a mid sized, yet global company . As a person, you are well organized and a true problem solver. You can take a helicopter view and a strategic approach in your work. You like to collaborate with other people and enjoy succeeding together. It's a given for you to consider safety, quality and innovation. Requirements: Experience from planning in industrial manufacturing Well experienced in working in ERP systems (IFS is a plus, but not a must) Proficient in Swedish and English Meritorious: Formal education in Planning/Logistics/or similar Experience in leading projects Experience from electronic production In return, we offer: You will be working at the forefront of technology in a friendly, open culture where we you get the opportunity to learn from skilled colleagues every day. A mature and caring leadership in a flat organization. Through our collective bargain agreement you will be covered in terms of insurance, pension and other benefits. We like to have fun together and we regularly enjoy sports and other social activities as a team. We believe that magic happens when people meet. We are a learning organization and we truly love to try new things, think outside the box and be innovative together! Basic information: Location: Stora Sundby, outside Eskilstuna, Arboga, Katrineholm and Kungsör Job type: Full time Employment contract: Permanent Start date: As agreed Don’t miss out on this opportunity – apply today. For further information please contact: Claudio Musazzi; [email protected] Elin Sandell, Recruiter at [email protected] About Westermo: Westermo is a leading provider of Industrial Data Communications equipment to the global market. Sales are conducted through our own offices in key markets in Europe, North America, Australia and Asia, as well as through distributors and OEM customers worldwide. Development and manufacturing take place in Sweden, Ireland, Germany and Switzerland. Westermo was founded in 1975 and today has over 480 employees with a turnover of around 1 Billion SEK. The company is a wholly owned subsidiary of Ependion, listed on the Nasdaq OMX Nordic stock exchange.
The opportunity We are now looking for a Material Planner within HVDC Control & Protection. This is a role with many interfaces and interesting work tasks, there will be opportunities for learning and development due to our growing organization. It is very important that our team culture is flexible, transparent, and cooperative. Reporting to Team Manager Material Management - HVDC Control & Protection Operations. You will be responsible of the material administration for some dedicated projects, from project start until shipping to site. We are interested to learn more about you and what you can contribute with, so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! How you will make an impact Create purchase requests and follow up on delivery with SCM Plan and release material for production Have a close collaboration with the Sub-project managers Coordinate with the project, production planner and the warehouse so ensure to have the material in right place in the right time Show a practical approach planning and knowledge of production processes Proactively challenging existing ways of working, proposing improvements to processes and work practices You will communicate at all levels in the business and various professionals Your background At least 1 years of experience in the industry Educational background in scientific or technical subject Experienced with SAP modules (WM) and Microsoft Office (Outlook, Excel, Power Point etc.) Proficient and fluent in English and Swedish is required Basic knowledge in our business system SAP to perform production orders and material stock status would be advantageous Preferable if you have ability to manage new ideas and creative solutions What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Welcome to apply for this position! Recruiting Manager, Björn Söderström, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].
The opportunity Power Grids Grid Automation is a business unit within Hitachi Energy located in Västerås. In this role as Material Planner, you will be responsible for end-to-end planning of inventory incl. sales more than invoicing from purchase requisition to customer invoice. Support internal customer service inquiries. Sets inventory parameters, inventory targets, and ensure adequate replenishment of inventory through purchase orders. Do not hesitate to apply even if you feel that you do not fulfill all requirements! Most important for this role is your personality and your willingness to learn and explore new areas. Good teamwork and collaboration skills are crucial to succeed in the role! How you'll make an impact Following up suppliers and monitor closely that all material within projects is kept under control when it comes to deliveries and transport Actively be involved in production planning You are to be service-minded both for internal organization and suppliers having to daily cooperate with both Be proactive and take the necessary actions to optimizing inventory performance, in collaboration with sales, marketing, manufacturing and Procurement and Logistics Your background You are a structured, ambitious, and self-motivated person who is able to grasp the bigger picture having a strong customer focus combined with internal company needs understanding You have good communication and cooperation skills that are especially needed for to effectively collaborate with equally with operators, colleagues, suppliers and management Some years of work experience in this role Strong knowledge of SAP Proficient in English since you will be part of an international setting where you will get to exchange knowledge with people from all over the world What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Applications will be reviewed on an ongoing basis so do not delay – apply today! More information: Recruiting Manager James Scott, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, +46 107 381 417, Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Pär Lyckbring, [email protected]
HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, as well as to connect power systems. HVDC is now looking for a Material Planner to join the team in Ludvika. The work you will be doing in this role will contribute to the backbone of our groundbreaking energy solutions as well as our purpose to advance a sustainable energy future for all. As a Material Planner at Hitachi Energy, you will not just be dealing with material planning, production orders and processes – you will also be orchestrating a seamless flow of resources that fuels our HVDC production. You will be taking on an active role in our production as the interface between production, planning, supply chain, suppliers, and other stakeholders. Therefore, it is important that you enjoy working in a high paced environment, can deal with many tasks in parallel, and is not afraid to take quick action when the situation requires it. Your Responsibilities Organize and execute day to day operational activities, data management, and reporting. Oversee material planning activities for the production, ensuring efficient allocation and utilization of resources. Your Background Fluency in Swedish and good command of English is required. Understanding of and/or interest in production processes. Good leadership, collaboration, and communication skills. If you have previous experience from a leading role, it can be meritorious. Good ability to handle stress, prioritizing and reacting quickly in high pressure situations. Experience working with material and/or production planning is advantageous. Experience working in SAP and/or a similar ERP system is advantageous. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional Information This role is based in Ludvika and requires frequent presence at the office and production floor. Recruiting Manager: Alexander Borg, [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Any other questions can be directed to Talent Partner Lisa Meriläinen, [email protected]
Join our team as a Permit to Work Coordinator, where you will play a crucial role in ensuring the safety and efficiency of operations through meticulous management of permits. If you are detail-oriented and have a passion for workplace safety, we want to hear from you! Key Responsibilities Manage the permit to work system to ensure all permits are issued, monitored, and closed effectively. Coordinate with project teams and contractors to ensure compliance with safety regulations and procedures. Evaluate risk assessments and method statements to ensure adherence to safety standards. Maintain accurate records of all issued permits and remain updated on safety protocols. Support safety audits and inspections to enforce safety measures and identify potential hazards. Provide training and guidance to staff and contractors on permit procedures and safety policies. Collaborate with facility management to ensure all work carried out on-site meets the necessary safety requirements. Qualifications Proven experience in a safety or permit-to-work role within a large-scale industrial or construction environment. Strong knowledge of safety standards and practices. Exceptional organisational and record-keeping skills. Excellent communication skills with the ability to interact with diverse teams and stakeholders. Ability to work independently and make informed decisions. Relevant certification or training in health and safety or permit to work systems is advantageous. Proficiency in using safety management software and tools. Why Join Us? By joining our organisation, you will be part of a committed team focused on achieving top-notch safety standards and operational excellence. We offer a collaborative work environment where your contribution is valued, and opportunities for professional development and growth are abundant. If you are ready to make a significant impact on workplace safety and efficiency, apply today to be a Permit to Work Coordinator. We look forward to welcoming a proactive and dedicated professional to our team!
Anställningsform: tillsvidareanställning|Tillträdesdag: efter överenskommelse| Placeringsort: Stockholm eller Grängesberg Sista ansökningsdag: 9 februari Är du en driven ledare med starka analytiska och organisatoriska färdigheter? Har du erfarenhet av att leda supply chain planering från leverantör till kund? Då kan rollen som chef supply planning på vårt bryggeri vara nästa steg i din karriär! Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Arbetsbeskrivning Som ledare för planeringsfunktionen är du en nyckelspelare i att driva och utveckla Spendrups varuflöde från leverantör till kund. Tillsammans med sex medarbetare, varav två taktiska och fyra operativa planerare, bidrar du och ditt team med att på såväl strategisk, taktisk som operativ nivå säkerställa ett effektivt varuflöde som kan möta kundernas behov på en dynamisk säsongsdriven marknad. Du ingår i Varuförsörjningens ledningsgrupp och rapporterar till Spendrups Varuförsörjningsdirektör. Kontaktytorna i rollen är många både internt och externt. Inom Varuförsörjningen är logistik, produktion, inköp och kvalitet viktiga gränsytor. Externt från leverantör till kund via nära samverkan med den Kommersiella organisationen. Exempel på ansvarsområden Aktivt bidra till att säkerställa resultat samt utveckling av såväl Koncernen, Varuförsörjningen som det egna teamets ansvarsområden länkat till såväl flödes- som kostnadseffektivitet. Representerar Varuförsörjningen i ett antal koncernövergripande forum genom aktivt deltagande och beslutsfattande länkat till aktiviteter och processer under hela i produktlivscykeln från lansering till avlistning. En central spelare inom Sales & Operations Planning (S&OP). En månadscykel med mål att gemensamt med den kommersiella organisationen aktivt balansera service, lager, kostnad och hållbarhetsaspekter. Länkat till S&OP och Sales & Operation Execution (S&OE) ansvara för strategisk, taktisk och operativ kapacitets-och försörjningsplan för egenproducerade produkter vid bryggerierna i Grängesberg och Hällefors. Inom ramen för S&OE samverka med berörda funktioner och operativt leda planeringsteamet gällande det dagliga arbetet när det kommer till orderläggning och avrop av material från leverantör, planering av produktion, fasa in och ut material- och designförändringar, genomföra produktlanseringar och avlistningar. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att känna dig trygg att leda dig själv och dina medarbetare samt bygga relationer med kunder, partners, leverantörer och kollegor på alla nivåer inom bolaget. Kravprofil och personliga egenskaper För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som har: Minst 10 års erfarenhet inom Supply Chain/Planering och Produktion. Hög analytisk förmåga länkat till vana att fatta beslut baserat på komplex information. Erfarenhet från såväl taktiska som operativa roller inom produktionsplanering är en förutsättning. Gedigen erfarenhet av ledarskap. Omfattande erfarenheter av Lean och förändringsledning i kombination med digitalisering. Erfarenhet av att verkat i tvärfunktionella förändrings- och effektiviseringsprocesser. Affärsdriven och erfarenhet av FMCG är meriterande Akademisk utbildning, civilingenjör, civilekonom och/eller utbildning som bedöms likvärdig I denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ, nyfiken samt engagerar och involverar medarbetare i såväl det framåtriktade som i det dagliga arbetet. Du drivs av att fortsätta utveckla såväl organisation som medarbetare. Du har en god förmåga att ta egna initiativ och strävar efter ett datadrivet beslutsfattande. Du räds inte för att utmana etablerade arbetssätt och har förmåga att ha både kort- och långsiktiga perspektiv på vägen framåt. Du förstår vikten av tydlig och frekvent kommunikation och har lätt för att skapa och etablera förtroendefulla relationer med såväl medarbetare och kollegor som externa aktörer inom ansvarsområdet. Företagsmiljö Vi sitter i fina nyrenoverade lokaler på Sankt Eriksgatan 119 i Vasastaden. På Spendrups Bryggeri är vi en aktiv arbetsplats med roliga aktiviteter som afterwork-events och friskvårdsinitiativ. Vi värdesätter närvaro på kontoret men erbjuder också möjlighet att jobba på distans två dagar i veckan då arbetet tillåter det. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!
Har du erfarenhet av planering inom logistik eller produktion och vill jobba i ett kafferosteri? Är du därtill analytisk, strukturerad och brinner för samarbeten över gränssnitt? I rollen som produktionsplanerare hos Arvid Nordquist erbjuds du en utmanande och spännande roll där du blir del av ett dynamiskt och framgångsrikt team och får göra skillnad från dag ett! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till minst September 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Arvid Nordquist. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Om företaget Arvid Nordquist är ett Stockholmsbaserat familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Sedan starten 1884 har man fokuserat på att leverera kvalitet i sina produkter som består av bland annat kaffe, vin, öl och livsmedel. Deras sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Den primära arbetsplatsen är till en början på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna där både handelsbolag och kafferosteri ligger sedan 60-talet har företaget nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett nytt modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på: https://www.arvidnordquist.se/om-arvid-nordquist/nya-rosteriet/. Arbetsuppgifter I rollen har du en central del i planeringen från grön böna till färdigförpackat kaffepaket. Du och en annan produktionsplanerare ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsprocess och materialanskaffning, i närtid och långsiktigt, utifrån kapacitet och uppsatta servicegrads- och lagermål. Ditt uppdrag innebär även försörjningsansvar för alla lagerpunkter med omlagringar mellan våra svenska lager och till Finland. Du upprätthåller KPI:er samt analyserar och drar slutsatser av dessa. Du kommer också vara en viktig del i utvecklingsarbetet i nuvarande verksamhet och kopplat till nya rosteriet. De viktigaste gränssnitten är framför allt produktion, lager och kaffeinköp men också marknad och sälj. I rollen tillhör du avdelningen ”Supply Chain Coffee” och ingår i ett team på tio medarbetare som bl.a. består av funktionerna Demand Planning, Supply Planning och lager. • Säkerställa produktionsplan och behovsplanering utifrån verksamhetens mål inom bl.a servicegrad, lageromsättningshastighet • Planering av råkaffe in till rosteriet samt operativt inköp av förpacknings- och insatsmaterial • Aktiv och proaktiv avvikelsehantering, analyser och koordinering av produktionsflödet mot produktionsplan • Driva dialogen med externa parter exempelvis förpackningsleverantörer och externa lager • Arbeta aktivt med artikelvård i SAP så som basdata, MRP parametrar etc. för producerade och inköpta artiklar • Driva utveckling av gränssnitt, processer, ansvarsområden och systemverktyg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning, meriterande med relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande • Arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikplanering gärna med fokus på produktions- och materialplanering • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Meriterande med erfarenhet av SAP • Meriterande med erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin I denna roll krävs det att du utmärker dig genom en stark problemlösningsförmåga och tydlig kommunikation. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Som en nyckelspelare i teamet är du driven, kreativ och målinriktad. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga produktionsmiljöer. Utöver detta värdesätter vi din förmåga att analysera och dra slutsatser från data för att driva kontinuerliga förbättringar. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, vilket gör det viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Solna och Järfälla Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en Materialplanerare som kommer att spela en central roll i att säkerställa att produktionsplanen följs och att rätt material finns på plats vid rätt tidpunkt. Du blir en viktig del av teamet som håller produktionen i gång och ser till att vi levererar högsta kvalitet till våra kunder. Som Materialplanerare kommer du att: Exekvera och följa upp produktionsplanen i SAP samt säkerställa materialtillgänglighet. Leda och delta i taktmöten för att visualisera och förbättra produktionsläget. Hantera avvikelser i produktionsflödet och omplanera vid behov. Samarbeta med olika avdelningar som produktion, inköp, kvalitet och teknik för att lösa problem och förbättra processer. Aktivt arbeta med att minimera förseningar och maximera effektivitet i produktionsplanen. Säkerställa att överblivet material omdisponeras till nya behov. Delta i förbättringsarbete. Din profil För att lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, kommunikativ och har en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du trivs i en roll där samarbete och problemlösning står i fokus. Kvalifikationer: Minst en 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med en yrkeshögskole- eller högskoleutbildning inom produktion eller logistik. Erfarenhet av arbete inom produktion och planering. Gedigen kunskap i SAP:s planeringsmoduler är ett krav. Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel. Erfarenhet av att kommunicera och koordinera med olika intressenter inom en organisation. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
The Opportunity We are looking for a Material Planner to our professional and skilled team. Come and join us if you feel this position could be your next career move. With us you can put your knowledges and experience is work as well get new ones. In this role you will be responsible for the end-to-end planning of inventory incl. sales in excess of forecast from purchase requisition to supplier invoice. How you’ll make an impact Calculate and maintain inventory parameters: Safety Stock, reorder point, lot size, lead time and replenishment strategy Take appropriate action for optimizing inventory performance to match demand, in collaboration with sales, manufacturing / warehouse and SCM Act on deviations from the Supplier to deliver material in time to match delivery of our open order backlog and have meetings with suppliers, communicate demand, follow up on delivery performance and priorities Be a partner for the suppliers, production planning function order management team and delivery planner having daily collaboration Analyze excess and obsolete / aging inventory and take actions to avoid / minimize scrapping Coordinate material availability for larger delivery projects and drive improvement projects within the area of responsibility Your background You are a structured, ambitious and self-motivated person who is able to grasp the bigger picture having a strong customer focus combined with internal company service support. You have good communication and cooperation skills that are especially needed to effectively collaborate with operators, colleagues, suppliers and management Some years of work experience in a similar role is a plus Strong knowledge of SAP Fluent in Swedish and proficient in English since you will be part of an international setting where you will get to exchange knowledge with people from all over the world What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 30 av 30 jobb