Medicinsk sekreterare

Sök bland 85 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handläggare vårdinformatik
REGION STOCKHOLM
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vill du vara med och påverka hur vårdkontakter beskrivs, rapporteras och analyseras i en av Sveriges största vårdorganisationer? Nu söker vi dig som vill ta en nyckelroll i vår förvaltning som handläggare inom rapportering och klassificering av vårdkontakter. Om tjänsten Som handläggare inom vårdinformatik blir du en del av enheten för Vårdanalys och statistik som via vårdinformatikuppdraget arbetar för att säkerställa rätt beskrivning av vården genom korrekt användning av kodverk och klassifikationer för hälso-och sjukvård samt utveckling av dessa som grund för ersättning, uppföljning och styrning inom vården. Du arbetar nära din kollega inom expertområdet och tillsammans bidrar ni till ett enhetligt och rättssäkert klassificeringsarbete som stödjer vårdens utveckling bland annat genom att utveckla framtagna regelverk, gällande klassifikationer och andra styrande dokument. Du kommer att samverka i olika projekt på förvaltningen som expert inom beskrivningssystem. Du kommer också att ansvara för information såväl muntlig som skriftlig för de nätverk inom området som vi deltar i. I arbetet ingår att självständigt utifrån regelverk m.m. kunna svara på vårdgivares och förvaltningens frågor inom vårdinformatik. Mycket av utvecklingsarbetet sker i samarbete med förvaltningens olika avdelningar, vårdgivare, nationella myndigheter och nätverk. Exempel på uppgifter som ingår i rollen: ansvara för att förvalta och utveckla regelverk, principer och riktlinjer för hur vårdkontakter klassificeras och rapporteras fungera som sakkunnig och stöd inom området gentemot förvaltning, vårdgivare, nätverk och myndigheter delta i projekt och utvecklingsarbeten kopplade till klassificering, vårddokumentation och informationsstruktur representera vårdinformatik i nationella och regionala nätverk bidra till utbildningsinsatser, informationsmaterial och dialogforum. Vem är du? Vi ser att du är en person som gillar att samarbeta med andra och att bidra som sakkunnig inom ditt expertområde. Att arbeta självständigt genom att själv driva och planera arbetsuppgifter är något du kan och är van vid att göra. Du kan omfamna komplexiteten i en stor organisation och ser möjligheter i att arbeta i en föränderlig miljö och i detta kunna omprioritera och snabbt ställa om utifrån förändrade förutsättningar, förväntningar och behov. För att passa för rollen har du: eftergymnasial utbildning inom hälso- och sjukvård, medicinsk informatik eller motsvarande relevant område god kännedom och erfarenhet av primärklassificering goda kunskaper om hälso- och sjukvårdens administrativa system (journal – patientadministrativa system) förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Word och Excel. Vi ser det som meriterande om du dessutom har: erfarenhet av att arbeta med klassificeringssystem som KVÅ, DRG, KPP eller ACG erfarenhet av inrapportering av vårdkontakter utbildning inom kodning och klassificering erfarenhet från offentlig verksamhet, särskilt region eller landsting. Vårt erbjudande Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal. Vi sitter i trevliga lokaler på Lindhagensgatan 98. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken, eller du kanske föredrar att cykla eller gå. Ansökan Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Åsa Rosendahl: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Hälso- och sjukvårdsförvaltningen stödjer Region Stockholms politiska organisation för att invånarna i Stockholms län har tillgång till en god och säker hälso- och sjukvård samt tandvård. Det innebär att förvaltningen beställer och följer upp hälso- och sjukvård och tandvård för 75 miljarder kronor årligen. Förvaltningen ansvarar också för kunskapsstyrningsorganisationen i Region Stockholm, samt en rad funktioner som är avgörande för hälso- och sjukvårdssystemet, såsom smittskydd, vårdhygien. https://www.regionstockholm.se/om-region-stockholm/organisation/forvaltningar/halso--och-sjukvardsforvaltningen/

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Medicinsk vårdadministratör till Verksamhetsområde ögon, USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Bli en del av den administrativa enheten för verksamhetsområde ögon! Vi söker dig som är driven och lösningsorienterad som gillar varierade arbetsuppgifter och utmaningar. I rollen som vårdadministratör hos oss erbjuds du ett utvecklande och stimulerande arbete med eget ansvar och stor möjlighet att själv utveckla din roll. Här finns även möjlighet till egna ansvarsområden och individuellt anpassat schema samt distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter. VO ögon är belägen på våra tre sjukhus i länet (Örebro, Karlskoga och Lindesberg), det arbetar drygt 145 medarbetare, varav 22 medarbetare tillhör administrationen. Vi har sedan 1 april 2025 ett länsuppdrag för specialiserad ögonsjukvård. Verksamhetsområdet har mottagning, operationsavdelning, vårdavdelning och administration. VO ögon har en omfattande mottagning där vi årligen tar emot cirka 45 000 patientbesök och vi genomför cirka 5000 operationer. Den administrativa enheten samarbetar med verksamhetsområdets alla enheter och yrkeskategorier. Sedan februari 2021 har vi vår verksamhet i det högteknologiska H-huset. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör till Verksamhetsområde ögon, USÖ Arbetsuppgifter I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en MVA som medicinsk dokumentation, patientkallning, remisshantering, scanning, 1177 e-tjänster, kvalitetsregister med mera. Du kommer att arbeta självständigt samt ingå i ett mindre team där vi jobbar nära varandra och hjälps åt för att ge ett så bra stöd som möjligt till vår verksamhet. Vi hjälps även åt att bemanna vår reception på mottagningen samt arbete som vårdkoordinator på vår ögonavdelning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Godkänd utbildning som medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och önskar att du är självständig, initiativtagande, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har förmågan att prioritera, planera och genomföra ditt arbete på ett lösningsorienterat och strukturerat sätt. Det är meriterande med erfarenhet av vårdsystemet Cosmic och Officeprogrammen. Ansökan Intervjuer kan komma att göras löpande så vänta inte med din ansökan. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Medicinsk vårdadministratör
Siri Stockholm AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Södermalms Ortopedi bedriver verksamhet i form av mottagning och dagkirurgisk operation av axlar, armbågar och knän. Dagtjänstgöring. Heltid/deltid. Tillsvidare. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter på ortopedmottagningen är remisshantering, receptionsuppgifter, svara i telefon, boka patienter m.m. Möjlighet till distansarbete finns. Vi är en enhet med 12 anställda där alla hjälps åt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Amanuens inom ämnesområdet diagnostisk radiologi
Lunds Universitet
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen Forskargruppen arbetar med avancerad MRI (magnet resonans tomografi) och består av neuroradiologer, MR fysiker, doktorander, post-docs, kliniska kollegor inom neurovetenskap, neurologi, neurokirurgi, onkologi, och internationella kollegor. Inom forskargruppen strävar vi efter att skapa en miljö som främjar utveckling och är stimulerande för alla anställda. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som amanuens i den aktuella forskningsgruppen kommer du att utföra diverse arbetsuppgifter vilka inkluderar bla: - Plocka ut relevant patientdata ur patientjournaler så som; ålder, kön, tumör typ, lokalisation av tumören, MGMT, IDH, andra biomarkörer, typ av kirurgi, operationsdata, behandling, överlevnad, datum för MR diagnos, operation, och eventuell tidpunkt för recidiv med mera samt lägga in detta i Excel med enbart patient nummer (studienummer). - Samla in patientdata på SLE patienter så som; undersökningsdatum, kön, ålder, olika MR sekvenser. - Göra enklare dataanalyser och segmenteringar. - Stötta forskargruppens medlemmar i pågående projekt. - Aktivt medverka vid författande av publikationer. - Presentera resultat i olika forum/möten. Kvalifikationer Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Övriga krav för anställningen är att du:  - Är inskriven på läkarprogrammet och har avslutat termin 7 vid medicinska fakulteten i Lund. - Har goda kunskaper inom Excel och Word. - Har goda kunskaper och har arbetat med att läsa patientjournaler för att ta ut viktig information kopplat till forskningsprojekt. - Har god kännedom om hjärnans anatomi och patologi. - Har god kunskap om hjärntumörer. - Har goda datakunskaper. - Har erfarenhet av tidigare arbete med att läsa patientjournaler och plocka ut relevant information. - Personliga egenskaper som vi ser behövs för rollen är; Att du är noggrann, flitig och en Team-player. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad till 1 år och önskat startdatum är den 1 september 2025. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§. Tjänsten kommer innebära arbete under vissa helger och kvällar. Anställningen omfattas av flextidsavtalet. Så här söker du Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Varm välkommen med din ansökan! Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Administratör
Strömsunds kommun
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Närvård Frostviken söker administratör till vår verksamhet i Gäddede. Närvård Frostviken är en samarbetsorganisation mellan Strömsunds kommun och Region Jämtland Härjedalen. Syftet är att genom nära vård i samverkan under en gemensam nämnd åstadkomma en god kostnadseffektiv vård till befolkningen i Frostviken. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består av expeditionsarbeten som mottagning av telefonsamtal och posthantering både fysisk och digitalt. I tjänsten ingår viss personaladministration, diariehantering, att rapportera statistik, och fakturahantering med mera. Tjänsten som administratör är 50 % men är möjlig att fylla upp till 100 % med vårdadministratör/medicinsk sekreterare på hälsocentralen eller undersköterska/vårdbiträde inom särskilt boende. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som lägst har en treårig gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi och administration, erfarenhet av administratörsarbete är meriterande. För dessa arbetsuppgifter söker vi dig som är noggrann och självgående. Du är stresstålig och utför dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är utåtriktad och i möte med andra är du samarbetsvillig och lyhörd. Du ska ha god datorvana och kunskaper i att arbeta med Office-programmen Word och Excel. Erfarenhet av att arbeta med vårt system för ärendehantering- Castor samt vårt system inom vård-och omsorg Procapita och LifeCare är meriterande. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Medicinsk sekreterare till Hudkliniken i Halmstad
REGION HALLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Som medicinsk sekreterare hos oss gör du skillnad för andra människor varje dag. Här finns utmanande arbetsuppgifter och du har stora möjligheter att utvecklas i ditt yrke och som person. Arbetsuppgifter Att arbeta inom vårdadministration på hudkliniken innebär en spännande variation av arbetsuppgifter med ett starkt fokus på patienten. Arbetsuppgifterna är varierande såsom kodning, bokning, viss del utskrift av diktat (vi använder taligenkänning) och remisshantering, patientkontakter via telefon i TeleQ och stöd till patienter vid behov. Vi arbetar med förbättringar och nytänkande och vissa uppgifter kan bli aktuella utifrån önskemål och personlig förmåga. Vi utvecklar vårdadministrationen och ser en spännande tid framför oss med nya arbetssätt. Att vara delaktig i att forma framtidens arbetsuppgifter där verksamheten fokuserar på invånaren och medarbetarna tillsammans skapar utrymme för utveckling. Om arbetsplatsen Hudkliniken Halland består av hudmottagningen i Halmstad och Varberg. Kliniken arbetar i nära samarbete över länet. Vårt arbetssätt är teambaserat och strategiskt med fokus på invånare. Vi arbetar för att uppnå god vård och medverkar till patientsäkerhet, tillgänglighet och att vårdkvalité ständigt upprätthålls, förbättras och utvecklas enligt våra mål. Hos oss erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete! Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare med dokumenterad utbildning i vårddokumentation. Vi ser att du är nyfiken och har engagemang och intresse. För att trivas hos oss behöver du ha en utpräglad servicekänsla och kunna arbeta såväl självständigt som i team. Arbetet ställer krav på god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vad vi kan erbjuda dig som https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/medicinsk-sekreterare?mtm_campaign=RH_yrkessida_medsek_jobbannonser i Region Halland!  Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Administratör till förmedlingsverksamhet – bidra med struktur och service
Prima Vård Sverige AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Då vår kollega nu går i pension söker vi dig som vill jobba i ett litet och engagerat team! Kris- och Traumacentrum är ett företag inom behandling, utbildning och förmedling av psykologiska tjänster. Vi söker nu en engagerad, självgående och noggrann administratör för att stärka upp vårt team.   För att trivas hos oss tror vi att du är en person som vill arbeta i en dynamisk roll där noggrannhet, servicekänsla och flexibilitet står i centrum. Hos oss blir du en nyckelperson i att säkerställa att våra förmedlingsuppdrag löper smidigt – med god struktur, tydlig kommunikation och ett professionellt bemötande mot såväl kunder som klienter.    Rollen är på 40% och vi tillämpar provanställning.    Om rollen Som administratör hos oss arbetar du brett med uppgifter som rör förmedlingsprocessen. Det innebär att prata med individer som på olika sätt drabbats av svåra händelser. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis inbegripa: - Registrering och hantering av ärenden och avtal - Kontakt och uppföljning med både klienter och kunder - Dokumentation, bokningar och övrig kontorsadministration - Stöd till teamet i löpande uppgifter Du förväntas kunna växla mellan olika arbetsuppgifter med lätthet – här är struktur, ansvarskänsla och integritet avgörande. Likväl krävs förmåga att arbeta självständigt.    Vi söker dig som: - Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom förmedling, eller ex medicinsk sekreterare eller dylikt. - Trivs i en miljö där du möter människor och hanterar olika uppgifter - Är lösningsorienterad, självständig och noggrann - Van vid att prata med personer som drabbats av svåra händelser - Har goda kunskaper i svenska och engelska och skrift - Har god IT-vana (Officepaketet är ett krav)   Vad vi erbjuder: - En varierad och viktig roll i en verksamhet med tydligt syfte - Friskvård och en hybrid arbetsplats - Trevliga kollegor och en inkluderande arbetsmiljö - Möjlighet att bidra till ett kvalitativt och mänskligt förmedlingsarbete Då delar av ansökningsperioden infaller under sommarledigheten, har vi begränsad möjlighet att svara på frågor – men finns tillgängliga i juni samt första veckan i augusti.  Välkommen med ditt CV! Kris- och traumacentrum är en specialiserad aktör som samarbetar med försäkringsbolag och organisationer. Bolaget tillhandahåller kris- och traumabehandling över hela landet och utvecklar organisationers krisberedskap genom utbildningsinsatser och krisstöd. Vi kan också ta emot privatbetalande individer för bedömning och behandling. Kris- och Traumacentrum tar emot patienter för psykoterapeutiska behandlingar över hela landet, främst med fokus på krishantering och traumarelaterad behandling. Vårt nätverk med erfarna legitimerade psykoterapeuter och psykologer är rikstäckande och omfattar över 600 behandlare. Kris- och Traumacentrum är en del av koncernen Prima Arbetsliv.

25 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Medicinsk sekreterare, Klinisk patologi och cytologi
Unilabs AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt sekretariat i Skövde. Vi är en viktig del i kedjan från remiss till svar och arbetar dagligen för att hjälpa våra kunder och kollegor. Arbetsuppgifterna består bl annat av provsvarshantering, posthantering, förbereda medicinska ronder, skriva diktat, telefonservice, arkivering samt andra administrativa sysslor. Du arbetar i ett team om 4 personer och arbetstiden är förlagt dagtid. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån Lean då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Är utbildad till medicinsk sekreterare - Behärskar svenska i tal och skift. - Har god datorvana samt är bekant med moderna IT-lösningar. Tjänsten är ett vikariat på heltid med start 1 augusti 2025 och sträcker sig till 31 augusti 2026. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på Skaraborgs sjukhus i Skövde. Här arbetar du tillsammans med biomedicinska analytiker, biologer, undersköterskor, laboratoriebiträden samt läkare och obduktionstekniker. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 december 2025
Medicinsk sekreterare till Regiongemensam Närvård
REGION BLEKINGE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Om oss Regiongemensam Närvård i område Nära vård utgörs av Palliativmedicin, Geriatrisk avdelning 36, Läkarbilen och Sårcentrum. Avdelning 36 är en geriatrisk slutenvårdsavdelning där vi arbetar i multiprofessionellt team där patienten är i focus. En helhetssyn och ett gott bemötande är viktigt i arbetet med våra sjuka äldre. Den palliativmedicinska sektionens uppdrag riktar sig till alla patienter i behov av specialiserad palliativ vård. Vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Målsättningen är att patienten i så stor utsträckning som möjligt ska kunna vårdas i hemmet trots komplexa sjukdomstillstånd. Vill du vara en del av vårt team och arbeta tillsammans med oss? Om jobbet Sekreterargruppen inom Regiongemensam närvård består idag av tre sekreterare som arbetar på de olika enheterna, det finns även en sekreterare som arbetar riktat mot läkarbilen. Du kommer att i nära samarbete med övriga medicinska sekreterare arbeta klinkövergripande med ett huvudansvar för en av enheterna. Vi erbjuder ett spännande arbete tillsammans med medarbetare i ett gott arbetsklimat och bra arbetstider. Arbetstiderna är förlagd till vardagar, lätthelg kan förekomma. Du kommer att vara placerad i Karlskrona med möjlighet till viss del distansarbete, under förutsättning att det fungerar inom verksamheten. Det finns även friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Som medicinsk sekreterare har du en viktig och central roll och kommer att arbeta nära tillsammans med teamet bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, paramedicinare och kuratorer där gott samarbete kombineras med självständiga arbetsuppgifter. Arbetet erbjuder stimulerande och varierande arbete med sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare i kombination med administrativa uppgifter t.ex. registrering i olika kvalitetsregister samt ta fram statistik på kliniken. Du kommer också att ha patientkontakt då dina arbetsuppgifter kommer innebära att vara tillgänglig för att ta emot telefonsamtal. Du är en viktig funktion i kontakten med patienter, andra kliniker och vårdgivare då du ofta är den som tar inkommande samtal när teamet arbetar utanför mottagningen. Hos oss är din insats en viktig del i det dagliga arbetet! Om dig Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare med goda kunskaper i svenska språket, medicinsk terminologi och gärna i engelska. Erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare och erfarenhet av vårdsystemet System Cross och Cosmic är meriterande. Under november månad implementeras Journalsystemet Cosmic i Region Blekinge. Vidare har du en god samarbetsförmåga och uppskattar varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.  Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Administratör/medicinsk sekreterare, Habiliteringscentrum, Umeå
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Habiliteringscentrum är en basenhet som består av Barn- och ungdomshabilitering, Vuxenhabilitering råd och stöd samt Synrehabilitering och Hörselrehabilitering. Verksamheten ger rådgivning och annat personligt stöd enligt LSS samt habilitering och rehabilitering till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar. Habiliteringscentrum är en länsverksamhet med ca 170 medarbetare med arbetsplatser i Lycksele, Skellefteå och Umeå.  Verksamhetens uppgift är att bidra till god hälsa och bästa möjliga funktionsförmåga samt goda villkor för ett självständigt liv och ett aktivt deltagande i samhällslivet för de barn, ungdomar och vuxna vi möter. Arbetet är tvärprofessionellt och bedrivs i team/arbetslag.  Habiliteringscentrum söker nu en administratör/medicinsk sekreterare till Hörselrehabiliteringen i Umeå. Hörselrehabiliteringen är Hälsocertifierad arbetsplats sedan 2024. Vi tillämpar flextid där möjlighet till friskvård på arbetstid ges. ARBETSUPPGIFTER Som administratör/medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du är ett administrativt stöd till verksamheten, med ansvar för telefon, fakturahantering, bokningar/beställningar. Det förekommer även andra varierande administrativa uppgifter. Resor inom länet kan förekomma. Vi vill att du ska få en bra inskolning och vår administratör som arbetar hos oss idag kommer att kunna stötta dig den första tiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har medicinsk sekreterare/vårdadministratörsutbildning eller motsvarande administrativ utbildning. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är meriterande.  Du är är serviceinriktad och gillar att hantera varierande uppgifter och har erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system. Du har ett positivt förhållningssätt och en vilja att utveckla arbetssätt för att underlätta i arbetet Arbetet ställer stora krav på självständigt arbete samt god samarbetsförmåga. Vi ser att du är ansvarsfull, lojal där vi värdesätter egenskaper som flexibilitet och engagemang. Vi förutsätter att du utövar ett professionellt arbetssätt och har förmåga att organisera och prioritera i ditt arbete. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025