Medicinsk vårdadministratör Hjärt- lungmedicin och klinisk fysiologi, USÖ

Vi nyrekryterar en MVA. Om du är flexibel, noggrann, ansvarstagande och gillar ett högt tempo med olika utmaningar är detta jobbet du vill ha! Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete, där du blir en del av ett team med kompetenta och engagerade kollegor. Du kommer att bli en viktig del i detta, och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Hjärt- lung- fysiologiska kliniken är en av regionens stora klinker med nära 300 anställda. Från att varit tre separata kliniker har vi nu gått samman till en gemensam klinik. Vi bedriver högspecialiserad vård med avancerade metoder och tekniker, men också bassjukvård och palliativ vård i livets slutskede. Den administrativa enheten är en egen enhet inom kliniken och består av administratörer och medicinska vårdadministratörer. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har ca 550 vårdplatser och 3 500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på professionalism, engagemang och laganda. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör Hjärt- lungmedicin och klinisk fysiologi, USÖ Arbetsuppgifter I tjänsterna ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en medicinsk vårdadministratör såsom medicinsk dokumentation, diagnosklassificering, remisshantering, posthantering, bemanning av kassa samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Arbetet kan variera utifrån de ansvarsuppdrag du får. Kontinuerlig kompetensutveckling erbjuds och möjlighet att utveckla sig i yrkesrollen. Möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan erbjuds så snart du är självgående. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Godkänd utbildning som medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Du har praktisk kunskap inom Office-paketet och det är ett plus om du har jobbat i något/några av sjukhusets olika vårdsystem. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter egenskaper som positiv attityd, god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du har ett etiskt och professionellt förhållningssätt i alla möten. Att bidra till verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete. Ansökan Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Medicinsk sekreterare till Vårdadministrativ enhet i Helsingborg

Gör skillnad. Varje dag. Är du utbildad medicinsk sekreterare med stort engagemang som söker ett betydelsefullt och omväxlande arbete? Då kan det vara dig vi söker! På vår enhet arbetar medicinska sekreterare som bemannar vårdavdelningarna inom specialiserad medicin 1 och 2. Vi är etablerade på olika avdelningar men utgör en gemensam grupp som arbetar mot samma mål. Det vi tycker är viktigt i vårt arbete är ett professionellt bemötande, hög kvalitet, arbetsglädje och ett genuint engagemang. Vi samarbetar avdelningarna emellan vilket ger en känsla av gemenskap och möjlighet att bredda dina kunskaper över avdelningsgränserna. Detta skapar möjligheter för utbyte av kompetens, idéer och utveckling. Förutom samarbete inom den egna enheten samarbetar vi dagligen med bland annat läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och receptionister. Du kan följa våra medarbetare på Helsingborgs lasaretts Instagramkonto https://www.instagram.com/helsingborgslasarett/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu dig som är medicinsk sekreterare där din tillhörighet och ansvarsområde kommer att vara Njuravdelningen och Klinisk utbildningsavdelning (KUA) tillsammans med erfaren kollega. Här vårdas patienter som är i behov av specialiserad njursjukvård men också multisjuka och äldre. I rollen som medicinsk sekreterare ingår dokumentation, registrering, bevakning, intyg, diagnosregistrering i PASIS och övrig patientadministration kring patientens möte med vården. Hos oss finns det alltid möjlighet att lära sig något nytt. Sjukdomsklassificering är en viktig del som ingår i arbetet. Vårt mål är att alla medicinska sekreterare ska utbildas i sjukdomsklassificering. Vi har internt nätverk som arbetar med klassificeringsfrågor, granskning och kompetensutveckling. Våra förbättringsaktiviteter utgör en grund för utveckling och för att nå resultat. Vi har ett tydligt målarbete för allas delaktighet. Oavsett om du är ny i yrket eller har erfarenhet som medicinsk sekreterare, får du en individuell introduktion som anpassas efter din erfarenhet och kunskap med kontinuerlig uppföljning både från enhetschef och mentor. Arbetstiden är förlagd till dagtid från måndag till fredag, enligt flexavtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration, 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng alternativt motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare/läkarsekreterare. Dina arbetsuppgifter kräver att du behärskar det svenska språket väl både i tal och skrift samt har goda kunskaper inom medicinsk terminologi. Har du tidigare erfarenhet av Melior, Medspeech och PASiS ser vi det som meriterande. Som person har du förmåga att organisera ditt arbete effektivt och är ansvarstagande. Du trivs med att arbeta självständigt men värdesätter även gott samarbete. För oss är det viktigt att du ser möjligheter, har en helhetssyn och har ett positivt bemötande. Vi ser också att du är positivt inställd till förändrings- och utvecklingsarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Medicinsk sekreterare till Vårdcentral Hedemora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Hedemora är belägen i Hedemora kommun. Vi har på vårdcentralen ca 10 100 listade Hos oss arbetar knappt 50 medarbetare inom olika yrkeskategorier så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, samtalsterapeuter, medicinska sekreterare och fysioterapeuter/sjukgymnaster, SIP och vårdsamordnare, rehabassistent. Primärvården är navet i vården och ska bedriva en god, nära och säker vård för våra invånare, ett arbete som är viktigt, roligt och utmanande. Vill du arbeta tillsammans med kompetenta, erfarna och trevliga medarbetare i olika professioner, där patienten är i fokus och där du får bidra med kunskap? Då tycker vi att just du ska söka dig till oss! Medicinsk sekreterare till Vårdcentral Hedemora Arbetsuppgifter Tjänsten som medicinsk sekreterare hos oss på Hedemora vårdcentral innebär att du får arbeta med ett glatt gäng, där många yrkeskategorier möts och där den administrativa enheten har en nyckelroll. Som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig del av arbetet med våra patienter. Arbetet består bland annat av medicinsk dokumentation i journalsystemet Take Care, posthantering, scanning, telefonservice samt bokning i olika system mm. Du kommer att ta emot patienter i vår reception och blir därmed Vårdcentral Hedemoras ansikte utåt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har något av följande: Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp, Vårdadministrativa programmet 180 hp, Medicinska sekreterare YH 400 p eller 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning. Att arbeta på vårdcentral är omväxlande därför ser vi att du som person är flexibel, lösningsfokuserad och stresstålig, serviceinriktad, positiv och gillar att ta eget ansvar. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Take Care. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

15 maj 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Medicinsk sekreterare till Medicinmottagning internmedicin i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Vi söker den rätta kollegan till Marielle. Vår styrka är gott samarbete med gemensamma mål. Tillsammans driver vi den administrativa utvecklingen framåt och förbereder oss inför Skånes digitala vårdsystem (SDV). Vi söker nu en driven kollega till vårt team om totalt 20 sekreterare inom internmedicin på Skånes universitetssjukhus (Sus). Tjänsten riktar sig till Medicinmottagning internmedicin med en viss tjänstgöring på Diagnostiskt centrum Malmö. Medicinmottagningen erbjuder undersökning och behandling för bland annat patienter med blodfettsrubbning och hjärtsvikt. Vi arbetar med digital utveckling som exempelvis videobesök och utökad funktionalitet i 1177. Diagnostiskt centrum är en mottagning som erbjuder utredning utan väntetider för patienter med misstanke om cancer eller annan allvarlig sjukdom efter remiss från läkare. Utredning sker enligt standardiserat vårdförlopp (SVF) och målet är att förkorta tiden mellan symtomdebut, diagnos och eventuell behandling. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterarare hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt, utvecklande och varierande arbete med en spännande framtid. Dina arbetsuppgifter består av utskrift av dikat, diagnosregistrering samt bokningar i PASIS. Därutöver arbetar vi med e-tjänsterna i 1177, posthantering, remisshantering, telefonservice och administrativt arbete i PASIS och QlikView. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och övriga yrkesgrupper. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen SDV som kommer att ersätta flera av dagens system. Vi är öppna inför den fortsatta utvecklingen, och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i kommande förändringsarbete. I vår verksamhet uppmuntrar vi samtliga sekreterare att ha egna ansvarsområden vilket 70% av dem har. Vi sätter ett stort värde på att ta emot LIA-studenter och är en mycket populär verksamhet för studenterna. Alla kollegor hjälps åt tillsammans med våra fem handledare att introducera de blivande medicinska sekreterarna. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag dagtid. Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans en till två dagar i veckan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p KY eller 400 p YH alternativt motsvarande godkänd läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av mottagningsarbete och schemaläggning är meriterande. Har du utbildning i sjukdomsklassificering är det också meriterande men inget krav. Som person söker vi dig som är positiv, flexibel, serviceinriktad, har god initiativförmåga och som uppskattar värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till detta. Du är nyfiken och drivs av att förbättra verksamheten och ser helheten. Du är intresserad av hur olika IT-system kan förenkla arbetet och tycker det är roligt att driva projekt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och självständighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Vårdadministrativ sekreterare till företagshälsovården

Hälsan och Stressmedicin är en del av Västra Götalandsregionen med verksamhetsdelarna Hälsan och Arbetslivet, regionövergripande uppdrag avseende arbetsmiljö och hälsa, Gröna Rehab samt Institutet för Stressmedicin. Förvaltningens uppdrag är att bedriva företagshälsovård för Västra Götalandsregionens förvaltningar och bolag, samt förbygga ohälsa, stress och förbättra arbetsmiljön genom forskning, kunskapsspridning och våra regionövergripande uppdrag. Tillsammans skapar våra verksamheter ett värde för medarbetarna i VGR samt främjar en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Beskrivning Hälsan och Arbetslivet är Västra Götalandsregionens interna företagshälsovård som består av 5 enheter som finns representerade i: Skaraborg, Fyrbodal, Södra Älvsborg och Göteborg. Hälsan och Arbetslivet arbetar utifrån ett systematiskt arbetsmiljöperspektiv (SAM) inom områdena medicin, ergonomi, hälsopromotion, miljö, teknik och beteendevetenskap. Vi deltar i ett flertal projekt, såväl regionala som nationella, inom arbetsmiljö, hälsa och rehabilitering och kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter för våra anställda. Då en av våra sekreterare går i pension behöver vi nu rekrytera till vår enhet på Masthugget. På enheten arbetar ca 25 medarbetare. Vi arbetar i team och du kommer ha ett tätt samarbete med dina sekreterarkollegor och vidare med företagsläkare, företagssköterska, psykolog, organisationskonsult, ergonom, hälsostrateg och arbetsmiljöingenjör. Vi hjälper varandra över enhetsgränserna, vilket innebär att arbete åt en annan enhet inom Hälsan och Arbetslivet kan förekomma, då i första hand digitalt. Arbetsuppgifter Sekreterarnas arbetsuppgifter består av: Patientadministrativt arbete, till exempel vårddokumentation och administration: patientjournaler, remisser, intyg, kallelser etcetera i ett datasystem specifikt för företagshälsovård. Service och stöd till medarbetare på enheten, bland annat support i IT-frågor. Hantera avtal gentemot kunder samt fakturering av våra kunder. Hantering av inkommande fakturor via Marknadsplatsen och Raindance. Receptionsarbete inklusive telefoni, posthantering, skanning med mera. Bistå enhetschefen med administrativa arbetsuppgifter till exempel planering av APT, enhetsdagar, skriva minnesanteckningar och ansvara för dokumentation. Fungera som teamsekreterare med ansvar för dokumentation. Kvalifikationer Du är utbildad medicinsk sekreterare med dokumenterat goda datakunskaper i Officepaketet och har stor skicklighet i att hantera svenska språket samt erfarenhet av att hantera ekonomiadministration. Kunskap och erfarenheter i att använda statistik i uppföljande syfte är meriterande, liksom arbete inom företagshälsovård. Vi arbetar med journalsystemet/verksamhetsstödssystemet J4, MedSpeech, Raindance, Marknadsplatsen 2.0, Barium, SOFIA och Heroma. Du är noggrann, initiativrik och ansvarsfull. Du tycker om att ge service, hantera uppgifter parallellt och är duktig på att prioritera. Du har ett tydligt eget driv och trivs både med att arbeta självständigt och i team.  Arbetstid Dagtjänstgöring, måndag-fredag. Flextid tillämpas. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administratör till chefsläkarfunktion

Verksamhetsområde sjukhusadministration Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Enheten för administrativ service inom sjukhusadministrationen har tretton medarbetare som arbetar med ledningsstöd, verksamhetsstöd och övergripande administrativa frågor. Vi sitter tillsammans med andra funktioner i sjukhusadministrationen i lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Du behöver vanligen finnas på plats för att kunna stötta verksamheten på ett bra sätt, men vi samplanerar inom enheten och det finns viss möjlighet att arbeta på distans. Ditt uppdrag Ditt uppdrag består huvudsakligen av stöd till sjukhusets chefsläkarfunktion, där en central del är att du tillsammans med en kollega koordinerar pågående ärenden. Sjukhusets två chefsläkare ansvarar för olika typer av patient- och vårdrelaterade frågor, där du administrerar exempelvis ärenden till och från andra vårdgivare, patientnämnden och Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Du har ett brett kontaktnät med externa och interna kontakter. Internt arbetar du bland annat med att registrera och fördela ärenden till berörda verksamheter och ansvariga chefer, samordna underlag och tillse att ärenden färdigställs och hanteras korrekt och i tid. Du bistår med ledningsstöd i form av service och administrativa uppgifter, exempelvis inför, under och efter möten med kallelse och agenda, lokalbokning, stöd till deltagare, mötesanteckningar och annan dokumentation. Vissa möten är stående, andra mer situationsanpassade, såsom IVO:s inspektioner eller chefsläkarnas verksamhetsbesök. Vidare administrerar du sjukhusets patientsäkerhetsutbildning och andra utbildnings- och informationsinsatser. Den andra delen i uppdraget handlar om allmänna administrativa uppgifter där vi samarbetar inom enheten. Som exempel kan nämnas personaladministration i systemet Heroma och hantering av passerkort och behörighetstilldelning. Ett par förmiddagar i veckan bemannar du våningsplanets reception och ger service till medarbetare och besökare. Vi arbetar verksamhetsöverskridande, för att anpassa oss efter verksamhetens behov, tillfälligt och över tid. Det innebär att du kan involveras i andra arbetsuppgifter, särskilda uppdrag och projekt. Dina kvalifikationer För rollen krävs gymnasial utbildning. Påbyggnadsutbildning inom administration eller motsvarande är meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat chefs- och ledningsstöd och administrativa uppgifter och är van vid samarbete i komplexa organisationer. För att fungera i rollen har du hög integritet och skapar förtroendefulla relationer. Du är lojal, drivs av att ge god service och samarbetar mycket väl med andra för att säkerställa en hög tillgänglighet och kvalitet. Du är självgående, noggrann, strukturerad och fokuserar på rätt saker. Det är viktigt att du har förmåga att se till helheten och ligger steget före för att verksamheten ska flyta på så bra som möjligt och för att kunna parera för snabba förändringar. Vi hoppas att du är intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och digitala system och att du vill bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner. Vi arbetar i journalsystemet Cosmic, diariesystemet Public 360, avvikelsesystemet Medcontrol, utbildningsplattformen Pingpong samt i Office 365. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Vi erbjuder En tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Administrativ chef Helena Broberg, 018-612 25 33 Facklig representant nås via växeln 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att inledas före ansökningstidens slut, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Medicinsk sekreterare till Hjärtmottagning i Malmö

Gör skillnad. Varje dag. Hjärtmottagningen i Malmö är en specialistmottagning där vi bland annat arbetar med uppföljning av patienter med kranskärlssjukdom, hjärtsvikt och arytmier. Vi är ett drivet team med sjuksköterskor, läkare, fysioterapeuter, kurator, undersköterskor, sekreterare och dietist. Hjärtmottagningen är en planerad verksamhet som har öppet måndag till fredag, klockan 08.00 till 16.00, med tidsbeställda mottagningar. Verksamhetsområde (VO) hjärt- och lungmedicin vid Skånes universitetssjukhus (Sus) har verksamhet i både Malmö och Lund. I verksamhetsområdet ingår sektioner för kranskärlssjukdom, hjärtsvikt och klaff, arytmi samt lung- och allergisjukdomar. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett stimulerande och utvecklande arbete som medicinsk sekreterare? Trivs du dessutom med att tidvis arbeta i ett högt tempo och är lösningsorienterad? Hos oss har du möjlighet att påverka ditt arbete utifrån verksamhetens behov och egna kompetenser och intressen då vi ständigt arbetar med utveckling och förbättring. I din tjänst som medicinsk sekreterare på hjärtmottagningen erbjuder vi dig ett omväxlande och självständigt arbete. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat remisshantering, tidbokning, diagnosregistrering, journalskrivning och telefonservice. Utöver detta blir du ansvarig för ett av våra vårdflöden och kommer att arbeta i team med våra läkare och sköterskor. I arbetet ingår även ärendehantering i 1177 och fakturaattestering. Arbete på distans kan erbjudas och planeras i samråd med dina kollegor och din chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som alltid sätter patienten i fokus. Du är initiativrik och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter även om tempot tidvis kan bli högt. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga, självständighet samt att du verkar för ett öppet arbetsklimat. Vidare vill vi att du har framåtanda och intresse för utveckling, lärande och handledande av studenter. Då arbetet innebär engagemang, ansvar och samarbete med olika instanser och yrkeskategorier väger personlig lämplighet tungt. De formella kraven är godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk-/läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi samt i det svenska språket i såväl tal som skrift. I denna rekrytering tillämpas löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Medicinsk sekreterare/administratör till Capio vårdcentral Axess

Om oss Capio vårdcentral Axess ligger i fina Haga i centrala Göteborg. Vi är ca 30 medarbetare som söker dig som vill ingå i vårt team. På vårdcentralen har vi strax över 10 000 listade patienter. Din roll Din roll som medicinsk sekreterare/administratör innebär att vara det administrativa stödet som vi på vårdcentralen behöver för att ge god och säker vård. Iuppdraget som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter så som medicinsk dokumentation, posthantering, om- och avbokning av patienter, receptionsarbete, journalhantering scanning, rutingenomgång, etc.Vi tar emot studenter. Det förväntas att du har ansvarsområde, ex lokal IT ombud.Vi söker dig som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patient- och medarbetarfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Ex:• Kollektivavtal• Närvarande chef och arbetskollegor som tar hand om varandra. Inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra.• Kompetensutveckling, både internt och externt• Friskvårdsbidrag• Frukost Om dig Vi välkomnar dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration eller utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar. Som person är dunoggrann, ansvarstagande och ser möjligheter istället för hinder.Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför tillsvidare anställning tillämpar vi alltid provanställning. Välkommen med din ansökan! Publicerat: 2024-05-14 Sista ansökningsdag: 2024-06-14

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Oxelösund

Vårdcentralen Oxelösund Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Hos oss arbetar cirka 50 medarbetare. Vårt uppdrag är att ta hand om våra 9500 listade patienter. Vi arbetar med och för kvalitet, helhetssyn och kontinuitet. Vi har spännande utveckling framöver då vi kommer att införa ett nytt vårdinformationsstöd, Cosmic under 2025. Vi har en primärvård som inkluderar läkarmottagning, sjuksköterskemottagning, barnhälsovård, laboratorium, psykoterapeut, psykolog, kuratorer, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Vi är också en HBTQI-certifierad vårdcentral. På Vårdcentralen Oxelösund arbetar vi i team, vilket innebär att patienten får en trygg och smidig resa genom vården samt en ökad kontinuitet, detta arbetssätt är en del av omställningen till nära vård. Vårdcentralen ligger mitt i skärgårdstaden Oxelösund som har ett havsnära läge och goda kommunikationer. Vi har roligt på jobbet och vill gärna dela med oss av vår goda stämning! Dina arbetsuppgifter Hos oss har den medicinska sekreteraren ett utvecklande, varierande och stimulerande arbete som sker i nära samarbete med vårdcentralens alla professioner. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga sekreteraruppgifter med bl.a. journalskrivning, post- och remissbevakning, diagnoskodning, bemanna receptionen enligt rullande schema, bildhantering i PACS. Användandet av digitala tjänster har implementerats på vårdcentralen och en del i dina arbetsuppgifter är att besvara ärenden via chatt med patienten. Din kompetens Du behöver vara utbildad medicinsk sekreterare med goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad och har förmåga att ta eget ansvar, ta egna initiativ och se till helheten. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och har en känsla för god service. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Administrativ enhetschef Margareta Nilsson Kantarp, 0155-24 70 13. Visionsombud Solweig Pettersson, 0155-24 70 12. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Oxelösund! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-06-09. Intervjuer kan komma att ske löpande. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Samordnare till Hälso- och sjukvård

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! I kontor Hälso- och sjukvård arbetar Välfärd Gävles legitimerade medarbetare, så som legitimerade arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor. Kontoret är indelat i fyra geografiska team; Syd, Nord, Öst, och Väst. Medarbetarna är verksamma inom hemsjukvård, vård- och omsorgsboende och LSS/socialpsykiatri som utför arbetsuppgifter utifrån hälso- och sjukvårdslagen. Kontor Hälso- och sjukvård bedriver primärvård i kommunal regi och ansvarar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård. Målet med hälso- och sjukvården är en vård på lika villkor för alla medborgare. ARBETSUPPGIFTER Är du en erfaren administratör som lockas av ett självständigt och varierande arbete i en samordnande roll? Bra! Sök då tjänsten och bli en viktig del i vårt team. Tillsammans gör vi varandra, verksamheten och Gävle ännu bättre! I din roll som samordnare arbetar du på uppdrag av och närmast enhetschef i ett nära samarbete med tre till samordnare inom Hälso- och sjukvården. Du ska ha god förståelse för arbetsgivarperspektivet och arbetar självständigt utifrån verksamhetens uppdrag, krav och behov. Du ska ha ett gott bemötande och kunna samarbeta och ha god administrativ förmåga. För att klara av ditt uppdrag ska du ha erfarenhet av olika datasystem. Ditt arbete kommer att omfatta en mängd varierande administrativa och samordnande uppgifter som är centrala för vår Hälso och sjukvårdsverksamhet. En del av ditt uppdrag innebär att säkerställa att vår verksamhet är rätt bemannad. I det ingår att ta emot frånvaroanmälningar, sköta beställningar av vikarier samt att göra scheman. Du har kontakt med verksamhetens samarbetspartners och andra kontakter. Planerar in möten, utbildningar och också beställa behörigheter till personal, ansvar för taggar och arbeta med fakturering. Med uppdraget i fokus är kvalité, bemötande och samarbete de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en fullgjord gymnasieutbildning inom omvårdnad, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av schemaläggning och bemanning sedan tidigare och ha god datavana. Du ska god kunskap i det svenska språket och ha b-körkort. Systemvana från följande program: Treserva, Timecare, TES, Personec P, Word och Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration gärna i en samordnade funktion och om du har erfarenhet och kännedom om Hälso- och sjukvårdskontoret och erfarenhet från verksamhetsområdet. I din roll som samordnare är du duktig på att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du tar egna initiativ, och har förmågan att skilja på sak och person. Du har lätt för att samarbeta med andra och du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete. Du är lösningsorienterad som person och du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem. Du förstår talad och skriven kommunikation väl; kan formulera sig och samspela med andra i tal och skrift; anpassar sitt språk till olika situationer, syften och mottagare; har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Är du en noggrann och självgående person som gillar att arbeta med administration och samordning, välkommen med din ansökan till oss inom Kontor Hälso- och sjukvård ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024