Pedagogassistent

Sök bland 29 lediga jobb som Pedagogassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker vikarier till grundskola och fritidshem!
Karlstads kommun
Elevassistenter m.fl.

Beskrivning Vi söker vikarier till vikariepoolen mot grundskola och fritidshem, ett viktigt och meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra på riktigt. Som anställd i vår vikariepool får du ett utvecklande och varierande arbete där du får vara med och påverka framtiden för våra yngsta medborgare. Vi hoppas att du är vår framtida kollega! Som vikarie ersätter du ordinarie personal när de inte är på plats. Ibland ersätter du vid enstaka arbetspass med kort varsel och andra gånger under en längre tid. Du är oerhört viktig för våra barn och elever då du bidrar till att det alltid finns en trygg vuxen och förebild vid deras sida.    Arbetsuppgifter Som anställd i vikariepoolen arbetar du antingen mot förskola eller skola/ fritidshem. Vi söker nu vikarier som kan jobba inom skola och fritidshem. Som vikarie i skolan ansvarar du för att leda och organisera arbetet i klassrummet genom att följa instruktioner från ordinarie personal men samtidigt vara beredd att improvisera om det inte finns någon planering. Inom fritidshem träffar du eleverna före, under och efter skoldagen. Du deltar i olika aktiviteter med lek som utgångspunkt. Under skoldagen är du behjälplig i klassrummen.   Kvalifikationer Vi söker dig som har en lärarutbildning, eller är lärarstudent som har gjort din första VFU/har tidigare erfarenhet från skola/fritidshem. Om du saknar lärarutbildning behöver du ha tidigare erfarenhet från arbete inom skola eller fritidshem. Då kommunikationen med barn och elever är en viktig del av arbetet, krävs det att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.  Som person ser vi att du är ansvarstagande, flexibel, har en positiv inställning med ett gott och respektfullt bemötande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.  Vårt krav är att du kan arbeta minst två hela dagar i veckan, med undantag om du studerar, och du ska kunna jobba inom hela Karlstads kommun, inklusive våra ytterområden (Molkom, Vålberg, Edsvalla, Väse och Skattkärr).  Rekryteringen sker löpande.  Vad kan vi erbjuda dig? Som anställd i barn- och ungdomsförvaltningen får du möjlighet att göra våra barn och elevers vardag bättre. Att arbeta i vikariepoolen innebär att du styr själv över när du är tillgänglig för arbete, vilket möjliggör en balans mellan fritid och arbete. Du får anställning hos en trygg arbetsgivare där alla anställda omfattas av kollektivavtal. Om du jobbar i vikariepoolen en längre period finns goda möjligheter till längre vikariat.  Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

17 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Resurspedagog till Lindblomskolan
Hultsfreds kommun
Elevassistenter m.fl.

Att jobba med lärande i Hultsfreds kommun innebär att du arbetar tillsammans med andra. Vi tar tillvara på varandras kompetenser, vi inspirerar och inspireras av kollegor och barn/elever. Vi gör varandra bra! Lindblomskolan är en F-6 skola med fritidshem, centralt i Hultsfred tätort. Vi erbjuder en skola där eleverna får möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar och i samspel med varandra och närvarande vuxna. När du jobbar på Lindblomskolan befinner du dig i en lärmiljö som är anpassad för att möta barns olika behov och intressen och våra pedagoger är tillsammans med eleverna under hela skoldagen. Var med oss i det strategiska arbetet med plan 2027 där kooperativt lärande, tillgängliga lärmiljöer, digitalisering, språklig stöttning och hållbar utveckling är självklara delar. Var med och bidra till att delarna bildar en helhet - gör det lilla stort! Du kommer att ingå i ett arbetslag med inspirerande, trygga och ansvarsfulla kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samverkan, vi-känsla och utrymme för alla medarbetare att utvecklas. Som medarbetare i Hultsfreds kommun erbjuds du goda möjligheter till utveckling. Vi vill att varje medarbetare ska få ett hållbart arbetsliv och känna sig trygg i sin anställning. Det är också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. Läs mer om våra förmåner på vår hemsida https://anstalld.hultsfred.se/kategori/anstalld/din-anstallning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Till Lindblomskolan söker vi dig som är en målinriktad och engagerad pedagog och som vill jobba som resurspedagog . Det är viktigt att du har ett elevdemokratiskt arbetssätt samt lätt för att samarbeta. Vi förväntar oss att du är utvecklingsinriktad, flexibel och aktiv i skolans gemensamma utveckling genom ett kollegialt lärande. Som resurspedagog har du ett socialt uppdrag och arbetar med både enskilda elever och med mindre grupper. Du är en tillgänglig resurs som ingår i undervisningen i flera klasser/grupper men kan även finnas med som resurs på fritidshemmet samt ute på rasterna. I den här rekryteringen söker vi efter flera resurspedagoger, både till uteverksamheten, låg- och mellanstadiet. Vi berättar mer vid intervjutillfället. Att samverka är en förutsättning och självklarhet, såväl inom arbetslaget, med elevernas vårdnadshavare som mellan olika verksamheter på skolan. Det är tillsammans med andra som du är med och skapar barnens bästa skola och ger eleverna de bästa förutsättningarna för lärande och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av socialt arbete och som vill arbeta tillsammans med andra i ett team. Att ha förmåga att skapa en trygghet och goda relationer med elever och vuxna är en förutsättning för uppdraget. Det är meriterande om du har socialpedagogutbildning eller om du har arbetat med liknande uppdrag. Erfarenhet av arbete med elever med NPF eller kunskap kring diabetes är en fördel för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt! Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Registerutdraget ska gälla för anställning inom förskola, skola, fritidshem och annan pedagogisk verksamhet. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från webbplatsen http://www.polisen.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Hultsfreds kommun genomför bakrundskontroller. Varmt välkommen med din ansökan! Vi har valt Offentliga Jobb som rekryteringskanal för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Timvikarie Svenshögskolan åk F-6
Burlövs kommun
Elevassistenter m.fl.

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? Svenshögskolan, som byggdes 2016, är en F-6 skola med ca 310 elever och 40 personal och vi har tre fritidsavdelningar. Vi har, fräscha och funktionella lokaler och en stimulerande lärmiljö. Då vi vet att rörelse stimulerar lärande strävar vi efter strukturerade och meningsfulla raster för våra elever. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med elever i grundskola F-6 och kan rycka in med kort varsel på kortare eller längre vikariat. Det är meriterande om du är lärarstudent eller har erfarenhet av undervisning men även andra yrkesbakgrunder kan vara intressanta då din personliga lämplighet är av stor vikt. Du har ett lågaffektivt bemötande och ser det bästa i varje elev. KVALIFIKATIONER Du gillar utmaningen i att möta nya elever och att prestera så bra som möjligt utifrån de förutsättningar du har. Du är en tydlig ledare i klassrummet och bemöter såväl elever som kollegor på ett professionellt och ödmjukt sätt. Du är flexibel, kreativ och lätt att samarbeta med. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

14 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Braås skola söker elevkoordinator
VÄXJÖ KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER På Braås skola arbetar vi för att erbjuda eleverna goda lärmiljöer med elevens bästa i fokus. Vi hjälps åt att hitta lösningar som gynnar eleverna och får dem att utvecklas, både socialt och kunskapsmässigt. Vi har sedan tidigare en elevkoordinator på Braås skola, men vi ska nu rekrytera ytterligare en elevkoordinator med fokus f-3 i tjänsten ingår visst fritidshemsuppdrag Dina arbetsuppgifter är skiftande och kan se ut som nedan: - Stöd till enskilda elever och till grupp. Stödet kan bestå i att möta upp en elev på morgonen, starthjälp på en lektion, hjälp att strukturera upp skoldagen/veckan. Stöd till en klass under en period då det behöver jobbas mer intensivt med tex trygghet och studiero. - Vara delaktig i skolans elevhälsoteam och trygghetsteam. - Ta fram siffror och statistik över närvaro och arbeta på grupp- och individnivå för att främja närvaron i skolan. - Vara delaktig i skolans likabehandlingsarbete genom utvärdering och genomförande av insatser samt upprättande av ny plan tillsammans med rektor och övrig elevhälsopersonal. - Arbeta systematiskt och förebyggande med trygghet, trivsel, studiero och närvaro i skolan. - Följa upp incidenter och tillbud tillsammans med kollegor och föra dokumentation kring det. - Arbeta med kränkningsanmälningar, skriva anmälan och följa upp på grupp- och individnivå. - Arbeta med att öka elevers medvetenhet kring den egna studiesituationen genom motiverande samtal, bygga upp strukturstöd över skoldagen, t ex genom, schema med bildstöd m.m. - Ha kontinuerlig kontakt med vårdnadshavare, undervisande lärare och andra aktörer för att hjälpa eleven/eleverna skapa en större begriplighet under skoldagen. - Vara en trygg vuxen som skapar tillitsfulla relationer med eleverna. - Planera temadagar och friluftsdagar tillsammans med övriga pedagoger. - Arbeta med läroplanens värdegrundsuppdrag i ett nära samarbete med elevhälsoteam och skolledning. Skolans elevhälsoteam träffas varannan vecka för att följa upp närvaron hos samtliga elever, arbeta med trygghetsskapande insatser, analysera resultat från skolundersökningar och arbeta med värdegrundsarbete ut i klasserna. Detta är viktiga pusselbitar som påverkar elevernas resultat positivt. Tjänstens sysselsättningsgrad är på 80-100 %. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom beteendevetenskap, gärna i kombination med pedagogik. Du ska ha förmåga att jobba i team, ha ett strukturerat arbetssätt samt kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du har lätt att kommunicera i både tal och skrift och är bekväm med att knyta nya kontakter och skapa relationer. Du har god samarbetsförmåga, positiv vilja att utveckla verksamheten, du kan se möjligheter och arbeta självständigt samt ta egna initiativ. Kunskaper om och erfarenhet av att arbeta med barn och elever med olika npf-variationer är meriterande. Har du ett starkt engagemang och intresse för att tillsammans med pedagogerna skapa de bästa förutsättningarna för våra elever? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

13 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Timvikarie på Nytidas dagliga verksamheter i Täby
Nytida AB
Elevassistenter m.fl.

Vill du jobba i direkt socialt arbete genom att stötta personer med funktionsvariationer till utveckling? Nu söker timvikarier till våra dagliga verksamheter i Täby. Om rollen Arbetet innebär att du stöttar personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar till utveckling. På Nytidas dagliga verksamhet har vi en huvudinriktning; den individuella. Att verksamheten är individuellt utformad är överordnat allt annat. Vi utgår ifrån personens behov, intressen, motivation och framför allt resurser. Därför varierar verksamheten från person till person. En stark önskan hos de flesta är att knyta eller återknyta kontakten med arbetslivet. För att hela livet ska upplevas som meningsfullt behövs det ofta någonting mer. Det kan handla om att få utvecklas genom fysisk aktivitet, utbildning, hantverk, eller att bara få träffa andra för att umgås och samtala om allt det som är livet. I dina arbetsuppgifter ingår även att tillsammans med klienten sätta mål, planera och dokumentera utifrån aktuell genomförandeplan samt ha kontakter med handläggare och nätverk. Om våra dagliga verksamheter i Täby I Täby har Nytida flera dagliga verksamheter som just nu söker timvikarier/behovsanställda. Du har en enhetschef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du har gymnasial utbildning inom vård och omsorg, exempelvis som undersköterska. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom socialt arbete som exempelvis socionom, arbetsterapeut eller liknande samt erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Kanske studerar du just nu till någon av nämnda utbildningar och önskar jobba extra vid behov? Ditt CV är inte det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor, är ansvarskännande och har personlig mognad. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra arbetstagares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap Det här erbjuder vi: • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Ledarskapsutbildade chefer nära dig • En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Friskvårdsbidrag och skobidrag Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Timvikariat Arbetstider och tjänstgöringsgrad: vid överenskommelse och behov (endast dagtid, vardagar) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enl överenskommelse Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Sista ansökningsdag: 2025-04-10 (urval sker löpande) För mer information kontakta: [email protected] (endast via mail) Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
10 april 2025
Studentmedarbetare och SI-ledare till masterprogrammet i service management
Lunds Universitet
Elevassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Institutionen för tjänstevetenskap söker en engagerad amanuens till höstterminen 2025 som ska arbeta med kommunikation och marknadsföring av våra masterprogram samt ha som uppgift att vara SI-ledare. Vi söker erfarna studenter som läser på vårt masterprogram i service management. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitetets webbplats om att Jobba hos oss. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter är att planera, koordinera och genomföra aktiviteter för masterstudenter tillsammans med institutionens kommunikatör och masterkoordinator. Dina huvudsakliga uppgifter är att organisera event, evenemang och andra aktiviteter som syftar till att dels kommunicera och marknadsföra våra utbildningar, dels motivera och engagera studenterna i sin utbildning Du kommer även att arbeta med vårt instagramkonto. Som SI-ledare kommer du regelbundet att ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnets begrepp och frågeställningar och tillsammans komma fram till svar och lösningar. Studenterna lär sig att se varandra som lärarresurs och tränas i kollaborativt lärande. SI-ledaren har som uppgift att leda studenterna och strukturera SI-passen. SI-ledaren ska inte undervisa eller presentera något, utan gruppen ska tillsammans bearbeta kursinnehållet som redan presenterats av lärarna. SI-ledaren agerar som stöd och bollplank i denna process. Mer specifikt innebär uppgifterna som SI-ledare att: förbereda och leda ett SI-pass på masterprogrammet i service management, registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass, skriva en kort sammanfattning efter varje SI-pass, schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration, delta i SI-handledning när denna erbjuds. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Behörighet För att kunna anställas som amanuens måste du enligt 5 kap 10 HF vara antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Examen får inte vara uttagen. Kvalifikationer Krav för anställningen är: du ska vara antagen och ska påbörja andra året på masterprogrammet i service management, du ska ha deltagit i SI-pass som student, du ska ligga i fas med dina studier, du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov, du ska ha lätt för att samarbeta med andra, du ska vara självgående, du ska ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Meriterande för anställningen är: erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter, erfarenhet av att arbeta med evenemang eller projekt, erfarenhet av att arbeta med sociala media. Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början av varje termin. Du kan alltså söka anställningen utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Om du har goda studieresultat så ser vi det som meriterande. Utöver detta läggs stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 15 maj 2026 med tillträde den 1 september 2025 och avser omfattning på 20 % av heltid. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§, ej LAS grundande. I anställningen ingår semester som i samråd planeras ut inom anställningen. Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av att detta uppdrag och på vilket sätt du är lämplig. Bifoga utdrag från LADOK som visar att du är i fas med studierna och godkänd på kurser som du vill vara SI-ledare på. Välkommen med din ansökan! Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Institutionen för tjänstevetenskap tillhör samhällsvetenskaplig fakultet och har verksamheten placerade vid Campus Helsingborg. Institutionen som funnits sedan år 2000 är en framgångsrik tvärvetenskaplig forsknings- och utbildningsmiljö. Institutionen driver två kandidatprogram i service management. Vidare finns ett mastersprogram i service management med fem inriktningar: culture and creativity management, retail, supply chain service management, sustainable service management samt tourism. Undervisningsspråket på kandidatnivå är svenska, på mastersnivå engelska. Forskningen vid institutionen tar sin utgångspunkt i aktuella samhällsproblem där tjänstesektorn är i fokus. Forskningen är organiserad i fem tvärvenskapliga teman: Hållbarhet, resurser och tjänster; management, organisering och arbete; turism, plats och mobilitet, konsumtion, marknadsföring och detaljhandel samt kulturella och kreativa näringar. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

12 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Amanuenser som SI-ledare till masterprogrammet i service management
Lunds Universitet
Elevassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Institutionen för tjänstevetenskap söker två SI-ledare till höstterminen 2025. Vi söker erfarna studenter som läser på vårt masterprogram i service management och som vill jobba extra med att hjälpa studenter på kurser som de själva redan har läst. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet som erbjuder goda anställningsvillkor. Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Läs mer på universitetets webbplats om att Jobba hos oss. Att vara anställd som SI-ledare ger dig ledarskapserfarenhet och en attraktiv ledarskapsutbildning. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och med studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är eftertraktade i yrkeslivet. Arbetsuppgifter Som SI-ledare kommer du att regelbundet ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnets begrepp och frågeställningar och tillsammans komma fram till svar och lösningar. Studenterna lär sig att se varandra som lärarresurs och tränas i kollaborativt lärande. SI-ledaren har som uppgift att leda studenterna och strukturera SI-passen. SI-ledaren ska inte undervisa eller presentera något, utan gruppen ska tillsammans bearbeta kursinnehållet som redan presenterats av lärarna. SI-ledaren agerar som stöd och bollplank i denna process. Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar mer specifikt: förbereda och leda ett SI-pass på masterprogrammet i service management registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass skriva en kort sammanfattning efter varje SI-pass schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration delta i SI-handledning när denna erbjuds Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Behörighet För att kunna anställas som amanuens måste du enligt 5 kap 10 HF vara antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Examen får inte vara uttagen. Kvalifikationer Krav för anställningen är: du ska vara antagen och ska påbörja andra året på masterprogrammet i service management, du ska ha deltagit i SI-pass som student, du ska ligga i fas med dina studier, du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov, du ska ha lätt för att samarbeta med andra, du ska vara självgående, du ska ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början av varje termin. Du kan alltså söka anställningen utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Om du har goda studieresultat så ser vi det som meriterande. Utöver detta läggs stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Anställningen är tidsbegränsad under perioden 1 september 2025 - 20 mars 2026 och avser omfattning på 10 % av heltid. Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§, ej LAS grundande. I anställningen ingår semester som i samråd planeras ut inom anställningen. Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av att vara SI-ledare och på vilket sätt du är lämplig för detta uppdrag. Bifoga utdrag från LADOK som visar att du är i fas med studierna och godkänd på kursen som du vill vara SI-ledare på. Välkommen med din ansökan! Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Institutionen för tjänstevetenskap tillhör samhällsvetenskaplig fakultet och har verksamheten placerade vid Campus Helsingborg. Institutionen som funnits sedan år 2000 är en framgångsrik tvärvetenskaplig forsknings- och utbildningsmiljö. Institutionen driver två kandidatprogram i service management. Vidare finns ett mastersprogram i service management med fem inriktningar: culture and creativity management, retail, supply chain service management, sustainable service management samt tourism. Undervisningsspråket på kandidatnivå är svenska, på mastersnivå engelska. Forskningen vid institutionen tar sin utgångspunkt i aktuella samhällsproblem där tjänstesektorn är i fokus. Forskningen är organiserad i fem tvärvenskapliga teman: Hållbarhet, resurser och tjänster; management, organisering och arbete; turism, plats och mobilitet, konsumtion, marknadsföring och detaljhandel samt kulturella och kreativa näringar. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

12 mars 2025
Sista ansökan:
26 mars 2025
Resurs till gymnasieskolan

Södra Lapplands Gymnasieförbund är ett nystartat förbund som innefattar gymnasieskolor i orterna Vilhelmina, Storuman och Tärnaby. Våra skolor är små och präglas av en god kamratskap, närhet och kollegial samverkan. Skolorna har hög måluppfyllnad och hög andel behöriga lärare. Undervisningsgrupperna är små Vi strävar efter att SLG ska vara det naturliga valet för ungdomar i södra Lappland och vi erbjuder nio nationella program, introduktionsprogram samt lärlingsutbildning. SLG har också NIU-utbildningar inom armbrytning och alpin skidåkning. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från Sorsele i norr till Dorotea i söder. Våra kommuner ligger vackert belägna i södra Lappland och består av skog, sjöar och fjäll. Det är en del av Sverige där avstånden är långa och invånarantalet är litet. Här lever vi utan trafikstress, långa köer och trängsel. Närheten till naturen är självklar och vi har vita vintrar med mycket snö. Beskrivning Luspengymnasiet i Storuman söker (under förutsättning av erforderliga beslut) en resursperson  Arbetsuppgifter Arbeta nära gymnasieeleverna, stöttande och stärkande Arbeta på uppdrag av spec. teamet med enskilda elever i studieteknik, studiestruktur och läxstöd. Arbeta som stöd för lärare i klassrummet med struktur och arbetsmiljö, trygghet och studiero. Arbeta som fjärrhandledare och stötta eleverna i digitala frågor och frågor av pedagogisk karaktär. Kvalifikationer Du är öppen, trygg och kan ta egna initiativ men också mån om att samarbeta med kollegiet på olika sätt. Du är inlyssnande och har ett salutogent arbetssätt.Det är viktigt att du kan se och identifiera elever eller elevgruppers behov och i dialog med elevhälsa och skolledning dra upp riktlinjer för arbetet.  Sök senast 30/4. Vi tillämpar fortlöpande rekrytering varför tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut.  Tjänsten är på 100% under tiden 250820-251219 men kan komma att bli förlängd.

11 mars 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Timvikarier Förskola/Skola/kök och städ
Broholm Education AB
Elevassistenter m.fl.

Vi söker timvikarier för skola, fritids, förskola, städ och kök. Du behöver inte kunna vikariera i alla dessa olika delar av verksamheterna utan kan välja delar att vikariera i. Vi tror att du är en person som har ett stort hjärta för barn/elever 1-16 år och vill vara en del i deras utveckling. Att du gillar utmaningar, är van att ta ansvar, kan samarbeta och har ett stort engagemang. Du kanske också är en person som funderar på ett yrke inom förskolan eller skolans verksamhet och vill ha erfarenhet innan du utbildar dig. Vi erbjuder en arbetsplats med god miljö och härliga kollegor som arbetar tillsammans för elevers lärande och utveckling. Skriv en ansökan via mail där du berättar om dig själv och dina erfarenheter. Välkommen snarast med din ansökan till: [email protected]

11 mars 2025
Sista ansökan:
10 april 2025
E+ amanuens till institutionen för elektroteknik
Uppsala Universitet
Elevassistenter m.fl.

Elektrifiering och digitalisering tillhör framtidens största områden för omställning till hållbara samhällen. Institutionen för elektroteknik https://www.uu.se/institution/elektroteknik/bedriver framgångsrik forskning och utbildning inom dessa områden – däribland förnybara energikällor och elfordon, industriell IoT, 5G/6G kommunikation, maskininlärning och trådlösa sensornät men även smarta elektroniska sensorer och medicinska system. Institutionen för elektroteknik är en internationell miljö med ca 160 medarbetare som bidrar till viktiga tekniska energi- och hälsolösningar vid Ångströmlaboratoriet. Tjänsten kommer att vara placerad vid avdelningen för Elektricitetslära vid Institutionen för Elektroteknik. Här hittar du en trevlig arbetsmiljö med en mängd spännande projekt. Institutionen för elektroteknik samarbetar med svenska företag - offentliga och privata - och intressenter inom de olika forskningsområdena. Vi ser fram emot din ansökan. Var med och bygg framtiden tillsammans med oss! Arbetsuppgifter Som E+ -amanuens engagerar du dig i lika villkors- och jämställdhetsfrågor inom högskoleingenjörs- och civilingenjörsprogrammet i elektroteknik, men även masterprogrammet i förnybar elgenerering. Du förväntas främst engagera dig i Elektroprogrammens lika villkors och jämställdhetsarbete. Arbetsuppgifterna är varierande men innefattar även bland annat nätverksaktiviteter, rekryteringsaktiviteter i form av exempelvis besök på gymnasieskolor eller studiemässor. Delar av arbetet sker i samarbete med PR-amanuenser från nämnda program. Kvalifikationskrav Den sökande är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå, ska vara aktiv student på Högskoleingenjörs- eller Civilingenjörsprogrammet i Elektroteknik, eller student på Masterprogrammet i förnyelsebar elgenerering med goda studieresultat. Arbetet innebär många kontakter och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Även krav på goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.  Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12.Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10).  Omfattningen är 10%. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Mikael Bergkvist, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 31 mars, 2025, UFV-PA 2025/627. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

10 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025