Lyssna på tjänsten Om Bösarps Hos Bösarps kombinerar vi hantverk med hjärta. Som familjeföretag har vi tillverkat puts och murbruk sedan 1974, alltid med naturen i fokus. Våra grustäkter lämnas efter oss som vackra naturområden, ett arbete som uppmärksammats både i Sverige och Europa. Kunderna uppskattar kvaliteten i våra produkter, men minst lika mycket vårt yrkeskunnande och engagemang. Nu söker vi en Platschef som vill hålla ihop verksamheten och driva den framåt. Rollen är bred och passar dig som ena stunden trivs ute i produktionen och i nästa stund går igenom CE-certifieringar eller planerar kommande investeringar. Om tjänsten Som Platschef ansvarar du för att den dagliga verksamheten på anläggningen fungerar och utvecklas. Du leder det operativa arbetet, är personalansvarig för medarbetarna och har ett nära samarbete med VD. Ditt uppdrag är både operativt och strategiskt, där du ser till att produktionen rullar och samtidigt utvecklas för framtiden. I din vardag ingår att: Leda och fördela det dagliga arbetet i produktionen Ansvara för att produkterna är klara i tid för leverans Vara närvarande i produktionen och hjälpa till där det behövs Planera för underhåll och säkerställa att maskiner inte står still i onödan Göra årliga kalkyler för samtliga produkter Kalkylera, planera och driva investeringar Sköta inköp av produkter samt tjänster vid reparationer eller underhåll Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet Sköta administrativa uppgifter såsom CE-märkning för grus och torrbruk, erforderliga kontroller samt årliga rapporter för täkttillstånd Ha ett mindre säljansvar, exempelvis i kunddialoger kring produkter Fungera som bollplank till VD i både operativa och strategiska frågor Identifiera förbättringsområden och driva utvecklingsarbeten framåt Din profil I rollen är du navet i det dagliga arbetet. Du leder och fördelar produktionen, säkrar leveranser, hjälper till när det behövs, planerar underhåll och maskiner så inget står still längre än nödvändigt. Du har ansvar för arbetsmiljö och säkerhet och sköter administration kring CE-märkning och täkttillstånd. Du fungerar också som ett bollplank till VD – med möjlighet att påverka både operativa och strategiska beslut. Vi letar efter dig som trivs när du får ta ansvar och strukturera arbetet, men som lika gärna kavlar upp ärmarna och själv bidrar i produktionen vid de tillfällen det skulle krävas. Du har erfarenhet av att leda en producerande verksamhet, gärna inom byggmaterial, tillverkning eller industri. Du har också god kännedom om huskonstruktion, hur ett hus är byggt eller byggs, vilket är en viktig del för att förstå produkterna och kundernas behov. Du är tydlig, lyhörd och kommunikativ - både mot medarbetare, kunder och leverantörer. Dessutom har du förmågan att se helheten, men missar inte detaljerna som skapar kvalitet och lönsamhet. Kanske vill du vara med och skapa nästa kapitel i vår historia. För här handlar det inte bara om att bygga puts och murbruk. Det handlar om att bygga förtroende. Och om att bibehålla vår miljö minst lika bra som när vi fann den. Vi tror att du är en person som: Tar ansvar och strukturerar arbetet Bidrar med din egen kompetens när det behövs i produktionen Kommunicerar tydligt och är lyhörd för medarbetare, kunder och leverantörer Har koll på administrationen, inklusive certifieringar och kvalitetsarbete och rapportering Ser helheten men missar inte detaljerna som skapar kvalitet och lönsamhet Har B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift Rekryteringsprocessen I denna rekrytering samarbetar Bösarps Grus & Torrbruk med HIREQ. För ytterligare frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!
Ta chansen att leda Sandahls verksamhet i Göteborg! Som Avdelningschef ansvarar du för ett engagerat team och varierande projekt – från snabba insatser till stora anläggningsprojekt. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Avdelningschef för Sandahls verksamhet i Göteborg får du det övergripande ansvaret för att leda, planera och utveckla en väl fungerande avdelning med cirka 40 medarbetare. Du arbetar nära både dina kollegor och andra delar av organisationen för att säkerställa att projekten genomförs effektivt, med hög kvalitet och i rätt tid. Sandahls har en bred kundbas inom både offentlig och privat sektor och är en viktig partner för många av de ledande anläggningsföretagen i Göteborgsregionen. Uppdragen varierar i storlek, allt från akuta servicearbeten med kort startsträcka till större entreprenader och ramavtalsprojekt. I rollen ansvarar du för bemanning, resursplanering, ekonomisk uppföljning, samt kalkylering och anbudslämning. Du säkerställer att rätt förutsättningar finns på plats för att teamet ska kunna leverera enligt plan. Rollen innebär också ett nära samarbete med VD:n som är placerad på huvudkontoret i Jönköping, till vilken du rapporterar direkt. Du erbjuds - Ett mångsidigt arbete med stort eget ansvar - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion står i fokus - Förmånsbil ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa projektledning och resursplanering för effektiva leveranser * Utveckla medarbetare och främja en positiv arbetskultur * Ansvara för budget, projektetekonomi och anbudskalkyler * Ansvara för övrig projektrelaterad dokumentation VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis byggteknik, anläggning eller ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att leda projekt i roller som Projektledare, Platschef eller Avdelningschef - Har en god datorvana - Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat inom anläggningsbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Initiativtagande - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sandahls Grus & Asfalt är en komplett leverantör inom mark och beläggning med stark lokal förankring och lång erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder helhetslösningar inom asfaltproduktion, asfaltering, markentreprenad samt försäljning och leverans av grus- och ballastmaterial. Med egna berg- och sandtäkter, moderna asfaltverk och ackrediterade laboratorier säkerställs hög kvalitet i alla led – från produktion till färdigt resultat. Kunderna består av både offentliga och privata aktörer, och uppdragen sträcker sig från stora infrastrukturprojekt till garageuppfarter och lokala vägar. Sandahls Grus & Asfalt är en del av Sandahlsbolagen – en stabil koncern med fokus på hållbarhet, kvalitet och långsiktighet. Läs mer om Sandhals Grus & Asfalt här!
Har du förmågan att se helheten, ta ansvar och leda andra mot gemensamma mål? Är du lösningsorienterad, trygg i din roll och van vid att ha kundkontakt? Då kan rollen som platschef hos oss på Metrolit vara något för dig! Platschef, Stockholm/Mälardalen Metrolit är ett framgångsrikt byggföretag med nära 40 års erfarenhet av att renovera, bygga om och bygga till – alltid med fokus på innovativa lösningar och hög kvalitet. Vi genomför både total- och utförandeentreprenader, ofta i samverkan med välkända kunder inom fastighetsbranschen. Vårt arbetssätt präglas av enkelhet, engagemang och erfarenhet, och vi söker nu en ny platschef till vårt växande team. Om rollen Som platschef hos Metrolit har du det övergripande ansvaret för projektens planering, ekonomi och genomförande. Du leder arbetsledare och yrkesarbetare på plats, samordnar underentreprenörer och säkerställer att alla delar i projektet går enligt plan. Du är länken mellan beställare, interna avdelningar och produktionen – och ser till att projektet når uppsatta mål för kvalitet, ekonomi och tid. Vi erbjuder korta beslutsvägar och stort ansvar – hos oss är din insats synlig och viktig. Dina ansvarsområden Övergripande ansvar för projektets framdrift, ekonomi och måluppfyllelse Samordning av personal och underentreprenörer Projekt- och tidplanering, uppföljning och rapportering Skapa och utveckla goda relationer med kunder och beställare Ansvar för arbetsmiljö, säkerhet och kvalitetsarbete enligt KMA/BKMA Löpande samarbete med projektchef, kalkyl, KMA och arbetschef Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet som platschef inom bygg. Du är trygg i din roll, gillar att ta ansvar och är van vid att arbeta nära både produktion och kund. Vi ser gärna att du har: Relevant utbildning inom byggteknik (YH eller högskola) eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av projektledning inom ROT eller nyproduktion God förståelse för hela byggprocessen Erfarenhet av Byggsamordnaren/Next (meriterande) Kunskap inom KMA och gärna BKMA (tidigare BF9K) B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och har en tydlig ledarstil. Du trivs i ett högt tempo och har lätt för att samarbeta. Vi erbjuder dig Ett väletablerat och framgångsrikt bolag med stark tillväxt Spännande projekt med välkända beställare i Stockholm och Mälardalen Engagerade kollegor, korta beslutsvägar och högt i tak Möjlighet att påverka – både projekt och din egen utveckling Moderna lokaler i Solna Strand med närhet till kommunikation, service och träning Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Metrolit Byggnads AB med Jobway Rekrytering. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Oscar Thiele: [email protected] eller 073 58 11 804.Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Vill du vara med och forma SIMAB:s framtid i Småland? Vi söker en engagerad och affärsdriven regionchef med erfarenhet av ledarskap och intresse för bygg, ventilation och sotning. Här får du möjlighet att kombinera strategiskt ansvar med daglig operativ närvaro – och göra verklig skillnad i ett växande företag med stark kultur och stolta medarbetare. Om jobbet SIMAB expanderar och vi söker nu en regionchef med placering i Växjö med omnejd. Du blir ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet i Småland där vi idag har platskontor i Växjö, Ljungby och Värnamo. Som regionchef har du fullt ansvar för personal, ekonomi, drift och affärsutveckling i din region – samt en viktig roll i vår ledningsgrupp. Tjänsten är en kombination av operativt och strategiskt arbete. Du hanterar den dagliga driften, koordinerar teamet som består av ventilationstekniker, ventilationsmontörer, injusterare, ventilationsrensare, sotare, brandskyddskontrollanter/tekniker samt administratör och följer upp ekonomin och driver SIMAB:s utveckling i regionen framåt. Du har täta kontakter med både kunder, kommunala uppdragsgivare och interna funktioner såsom VD, säljorganisationen, övriga regionchefer och HR. Vem är du? För att lyckas i rollen som regionchef hos SIMAB tror vi att du är en trygg och tydlig ledare med en naturlig förmåga att skapa struktur, bygga relationer och driva verksamheten framåt. Du är van att arbeta både operativt och strategiskt, och trivs i en dynamisk vardag där prioriteringar kan ändras snabbt. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda team och är van att motivera, engagera och samordna personal i olika yrkesroller. Du har god ekonomisk förståelse, är affärsmässig och har ett starkt resultatfokus. Rollen kräver också att du är flexibel och lösningsorienterad. Formella krav: Har tidigare erfarenhet från en ledande roll med personal- och budgetansvar Har arbetat i en verksamhet med tjänsteförsäljning, gärna inom bygg, ventilation eller entreprenad Är van att fatta egna beslut och arbeta målinriktat mot tydliga resultat Har en god digital mognad och är en god kommunikatör i både tal och skrift. Har körkort Meriterande: Ledarskapsutbildning eller affärs-/marknadsutbildning Kunskaper om bygg-, ventilations- eller fastighetsbranschen Erfarenhet av upphandlingar eller arbete med kommunala kunder Vi erbjuder Hos SIMAB får du en nyckelroll i ett expansivt skede, med stora möjligheter att påverka. Du får arbeta i en kultur präglad av yrkesstolthet, jordnära värderingar och hög tillit. Vi har en positiv och välkomnande arbetsmiljö där det ska vara kul att jobba, både som chef och medarbetare. Ansökan Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Vi tillämpar löpande urval. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Använd formuläret i annonsen. På grund av semestertider kan återkopplingen dröja fram till v. 35. För att vi ska få en tydligare bild av dig som kandidat vill vi gärna att du besvarar urvalsfrågorna frågor i samband med din ansökan. Det ersätter det personliga brevet.Vi uppskattar om du svarar med dina egna ord. AI är ett fantastiskt hjälpmedel i många sammanhang, men här vill vi få höra just dina tankar och din personliga röst. Om SIMAB SIMAB skapar en tryggare bostad och en renare inomhusluft hemma, på arbetet, i skolan och på fritiden till alla typer av fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i södra Sverige. Detta genom att leverera varor och tjänster inom ventilation, sotning, brandskydd samt montering och försäljning av fläktar, hängrännor, plåt- och ventilationsdetaljer. Mission: SIMAB ska vara ett tryggt och inspirerande företag att vara anställd i, och ett riktigt roligt företag att arbeta i och göra affärer med. Vi tar alltid ansvar för utförda arbeten och uppfyller våra åtaganden. Våra anställda och kunder ska alltid känna att det går att lita på SIMAB. Vision: Med marknadens bästa tillgänglighet och högsta servicenivå gör vi det lätt för kunder att göra affärer med SIMAB och skapar långsiktiga kundrelationer. På SIMAB kan alla göra skillnad och påverka sin arbetssituation. SIMAB ska alltid vara det trygga valet för kunder och medarbetare. Sökord: regionchef, ventilation, bygg, sotning, växjö, ljungby, småland, värnamo, ledare, chef, ansvarig
The Project Manager – STM Area Packages is responsible for the end-to-end delivery of specific area packages within the Steelmaking and Casting Area. This includes managing scope, quality, budget, and schedule, while coordinating resources across internal teams and external partners, such as EPCM firms and OEMs. The role is critical in ensuring smooth progression through engineering, procurement, and construction phases, maintaining project coherence and consistency, resolving issues proactively, and making decisive interventions to maintain cost, schedule, and quality performance. The role is embedded in a high-paced, dynamic startup environment, requiring a proactive, solutions-driven, and highly accountable leader who can work within a growing and evolving project organization. Responsibilities: Scope & Quality Management: Own delivery of assigned packages, ensuring quality, cost, and schedule adherence. Monitor and challenge work programs, ensuring compliance with Client policies and procedures. Identify and escalate resource deficiencies. Budget & Schedule Accountability: Maintain on-time delivery, approve schedule changes, and resolve issues within a 6-week to 6-month outlook. Evaluate trade-offs and oversee detailed schedules. Performance Management & Reporting: Ensure alignment with project plans, provide transparent reporting on progress, risks, and mitigation strategies, and coordinate with Project Controls. Delivery Partner Management: Direct and challenge EPCM contractors, manage engineering and construction execution, prioritize partner workstreams, and escalate resourcing constraints. Cross-Functional Coordination & Problem-Solving: Ensure consistency across project packages, lead structured problem-solving, and drive change request validation. Safety, Risk & Compliance: Reinforce a safety-first culture, maintain risk registers, and integrate risk mitigation strategies into execution plans. Qualifications: Experience & Expertise: 10+ years in project management within heavy industrial or megaprojects (preferably in steelmaking, EPCM, or capital-intensive construction). Strong background in EPC work package management, schedule (Level 3-5), budget oversight, and risk mitigation. Leadership & Stakeholder Management: Experience leading cross-functional teams in matrix organizations, holding contractors accountable, and managing large EPCM firms (such as Flour) and OEM relationships (such as SMS Group). Problem-Solving & Decision-Making: Strategic and data-driven problem solver, capable of simplifying complex technical issues and influencing senior leadership. Work Environment Adaptability: Bias for action, comfortable in fast-paced environments with evolving frameworks. Cultural adaptability to a Swedish-based international project. Languages: Fluent in English (Swedish and German are a plus).
Bor du i Halland, är driven och noggrann? Vill du jobba i ett team med en stark laganda med 200 kollegor och en nära dialog med ledningen? Har du några års erfarenhet från byggbranschen som platschef eller liknande? Då hoppas vi att du blir vår nästa kollega. Om tjänsten, Vi söker nu en engagerad och driven Platschef byggentreprenad till vårt team. Som platschef på entreprenad leder och driver du den dagliga produktionen ute på byggarbetsplatsen. Du arbetar tätt tillsammans med arbetschef, arbetsledare och övriga medarbetare i våra projekt. Som platschef har du en nyckelroll i projekten, du ska säkerställa att projekten drivs effektivt från planeringsstadiet till slutbesiktning. Huvudsakligen kommer du att; Ansvara för planering och produktionsstyrning i projekten Ansvara för uppföljning av projektets tidsplan, kvalité- och arbetsmiljö samt för resursplanering och kontakt med beställare Ansvara för att projektinköp planeras, fördelas och genomförs i enlighet med gällande rutiner Ansvara för förhandlingar och uppmätningar och tilläggsarbete gentemot beställaren Leda och coacha medarbetarna, skapa arbetsglädje och engagemang på arbetsplatsen Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, UE och beställare Upprätthålla en trygg och säker arbetsmiljö Vi tillsammans, För oss är det viktigt med samarbete, vi gör det ihop, inte du och du utan vi tillsammans, yrkesarbetare, tjänstemän och ledning. Vi trivs tillsammans. Hos oss är du inte bara ett anställningsnummer utan en kollega och en viktig pusselbit. Vi har egen personal, där alla är lika viktiga och har stora möjligheter att påverka utvecklingen av företaget. Om oss, Vi är ett familjärt och stort byggföretag som bl.a. bygger flerbostadshus, villor, industrier, lagerhallar, förskolor och äldreboende. Vi finns där om en vattenskada inträffar eller om kunden önskar att renovera. Vi fokuserar på det som är viktigt och krånglar inte till det i onödan. Vi värdesätter gemenskap både på och utanför arbetet. Vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och kollegor och har gjort så i över 60 år. Hos oss får du: Trygg anställning med kollektivavtal och bra villkor Balans mellan arbete och fritid Förmånsbil Mobiltelefon Friskvårdsbidrag Företagshälsovård Kompetensutveckling Trivselaktiviteter Arbetstidsförkortning Bonusprogram Bästa kollegorna Din profil För att lyckas i rollen tror vi att du har utbildning/erfarenhet från byggbranschen alternativt någon teknisk utbildning samt minst 3 års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst. Du är strukturerad och lösningsorienterad, en social person som har lätt för att samarbeta. Du är tekniskt kunnig, affärsinriktad och har en god administrativ förmåga. Arbetet är heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse. B körkort God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Ansökan Välkommen att söka tjänsten! Ansök senast 2025-08-15. Rekrytering sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten kontakta: Victoria Johansson, 0346-737325 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Area Manager As Area Manager, you will report directly to the Project Director, and you will assume responsibility to execute the area scope from execution to hand over to operation. Your main responsibilities include to deliver the project safely, on time and budget by driving key contracts and coordinating resources across the internal team as well as with our partners. You will report status and escalations of the project directly into the management team and other stakeholders (such as Board) as necessary.In addition to delivering the Boden project, you will develop Stegra’s ability to execute projects in a way that competes on a global scale. You will be seen as an expert in project delivery within your area and will develop your cross-functional team accordingly. You work in a matrix structure in close cooperation with Site Execution, Project Control and Engineering to optimize delivery. The role is based in Boden, Sweden, with regular travel to various project, contractor, and fabrication sites as required. Responsibilities Lead the area project team (internally and with external partners) in setting priorities and delivery targets necessary to achieve the company’s goals for the project Setup and implement client's governance structure for your specific area across disciplines (e.g. procurement, engineering, construction, commissioning), ensuring it is functioning as required for driving communication, decisions, and control Working across various teams in the client side to ensure projects are resourced efficiently, setting project priorities, clarifying roles & responsibilities, and tracking committed deliverables Develop the cross functional team to be a world class project delivery team. Own and deliver against scope, schedule, and budget. Control scope source of truth and clearly communicate this to the team, keeping them on critical task. Ultimate line of ownership for change management. Focus team on critical path to ensure delivery of key milestones. Clearly track and communicate against schedule priorities. Manage cost against target budget, driving all stakeholders for continuous improvement and focus on minimum technical solutions, by optimizing and challenging everything. Qualifications Minimum 15 years industry experience, of which at least 10 years with hands-on project leadership experience in demanding industrial environment (e.g. Steel, Oil & gas, semiconductor, automotive, battery manufacturing) Engineering degree (B.Sc. / M.Sc. or similar) or similar is required Fluency in English Track record as project manager driving complex projects, covering both planning/designing phase as well as execution phase Experience working on an owner’s team is a plus Experience working in multi-cultural environment is a plus
Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-08-01. #Specialist
Modulmontage, en del av Part Group, har fått i uppdrag att bygga ett nytt bostadsområde i Kiruna centrum – och vi söker nu en engagerad platschef som vill vara med och leda detta spännande projekt från planering till färdigställande. Det här är en viktig roll där du ansvarar för att leda och samordna byggprojektet på plats. Du blir en nyckelperson mellan beställare, projektchef, arbetsledare och hantverkare, och har även kontakt med underentreprenörer, myndigheter och i vissa fall allmänheten. Projektet planeras att starta under tredje kvartalet 2025 (Q3) och vi ser gärna att du finns på plats i god tid före byggstart. Dina arbetsuppgifter Som platschef kommer du att: · Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på byggarbetsplatsen · Upprätta och följa upp projektets tidplan · Säkerställa att byggnormer, avtal, säkerhetsföreskrifter och kvalitetskrav följs · Samordna leveranser och insatser från underleverantörer · Leda veckovisa byggmöten och dokumentera framdriften · Följa upp projektkostnader och rapportera till projektchef och/eller ledning · Fungera som kontaktperson gentemot beställare, myndigheter och övriga aktörer Din bakgrund Vi söker dig med tidigare erfarenhet från byggprojekt, gärna i en ledande eller samordnande roll. Du har relevant utbildning, exempelvis: · YH-utbildning som byggproduktionsledare, platschef bygg och anläggning · Högskoleutbildning såsom byggingenjörsprogrammet · Eller erfarenhetsbaserad väg med hantverksbakgrund och vidareutbildning till platschef Du bör även ha: · Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift · God datorvana – erfarenhet av 3D-ritningsprogram som Archicad eller Intel är meriterande · BAS-U-certifiering (obligatoriskt) Vi tror att du är en person som… · Är strukturerad och noggrann · Kommunicerar tydligt och prestigelöst · Har ett flexibelt arbetssätt · Är teknikintresserad och bekväm med att ta del av 3D-ritningar · Vill bidra till förbättrade arbetssätt genom taktning och Lean-inspirerat arbete Vi erbjuder dig · En nyckelroll i ett spännande bostadsprojekt i centrala Kiruna · En arbetsmiljö där ny teknik och digitala verktyg används i det dagliga arbetet · Långsiktiga utvecklingsmöjligheter inom Part Group Vi ser gärna att du har ambitionen att fortsätta inom koncernen även efter projektets slut. Placering: Kiruna Anställningsform: Projektanställning på 2 år, 100 %, med möjlighet till fortsatt anställning i kommande projekt Ansökan Projektstart är planerad till Q3 2025, men anställning kan ske tidigare. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor? Kontakta gärna ansvarig konsult Åsa Ludvigsson.
Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. I Uppsala sitter vi i nybyggda lokaler på Kastgatan. I samma hus finns Nordic Wellness samt deras padelbanor och genom att använda vår rabatt samt de 4000 kr du får i friskvårdsbidrag kommer du ha mycket goda möjligheter att få till din träning i vardagen. I närheten av kontoret anläggs också en mindre park med promenadslinga så att du på ett lätt sätt ska komma ut i friska luften på lunchen. På kontoret i Uppsala arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas. Din framtida utmaning Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Du har ansvar för Uppsala-kontorets prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer i framförallt Södertälje och Örebro. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Uppsala. Vem är vår perfekta matchning? Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus. Vi vill att du har Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen. Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande. Mycket goda ledaregenskaper Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör Erfarenhet från solcellsbranschen BAS P/U BAM-utbildning Allmän behörighet el Bra att veta om anställningenLön: fast lön Placering: Uppsala Tillträde: Enligt överenskommelse Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, [email protected] Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Välj ett jobb för att visa detaljer