Produktionschef

Industrispår i Ystad kommer att utöka sin verksamhet! Utöver verkstaden som finns i dag kommer även en montagehall att byggas. Nu letar vi efter en produktionschef som kan leda det dagliga arbetet på företaget. Om företaget Industrispår AB är ett familjeägt företag, etablerat i Ystad. Företaget grundades 1981 av Gert Andersson och drivs nu efter generationsskifte av hans barn, Per och Stina. Vår vision är att inom järrnvägsbranschen vara ett innovativt och kreativt företag som vågar anta nya utmaningar och erbjuda kunden helhetslösningar - vi växlar ständigt upp inför framtiden. Verksamheten omfattar produktutveckling, tillverkning, handel med spårmaterial och service till alla Nordens järnvägar. Vi erbjuder totallösningar från idé till färdig produkt, detta gäller såväl spåranläggningar som maskinutrustning. En målmedveten satsning görs ständigt på utveckling av nya produkter, maskiner och arbetsmetoder. Allt för att erbjuda marknaden bättre kvalitet och rationella lösningar. Vår anläggning i centrala Ystad består av egen tillverkningsverkstad, kontor samt både inomhus- och utomhuslager. Företaget arbetar och är certifierade enligt EN 1090, ISO 3834, ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer om företaget på industrispar.se. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för produktionen i verkstaden och i montagehallen. Du kommer att planera såväl maskin- och personaltimmar som materialförbrukning i nära samarbete med lagret. Du arbetar även nära säljare och konstruktion. Inköp och kontroll av de olika projektens budget ingår också i dina arbetsuppgifter. Att identifiera investeringsbehov i verkstaden ligger också på ditt bord. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av verkstadsarbete. Kanske jobbar du i dag som en del av produktionen, men vill vara den som driver den? Du har egna tankar och visioner om hur du skulle vilja planera, effektivisera och leda arbetet i en verkstad. Som person är du strukturerad, driven och har lätt för att motivera dina medarbetare. Du vet vad som krävs för att få verkstadens projekt / ordrar att flyta, såväl ekonomiskt som materialmässigt. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har B-körkort, behärskar svenska i tal och skrift och bor på pendlingsavstånd från Ystad. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg, 0417-77 99 85. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Industrispår. Vi ser att du bor inom ett rimligt pendlingsavstånd då rollen kräver fysisk närvaro. Tillsättning sker efter överenskommelse men uttagningen av kandidater sker löpande, så ansök redan idag! Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 2024-05-19. Samtliga ansökningar behandlas konfidentiellt. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Avdelningschef till registrering/preparering, SGS

Drivs du av att inspirera, motivera och arbeta tillsammans med andra människor? Har du lätt för att samarbeta och även ta egna beslut? Är du redo att utvecklas tillsammans med oss på SGS? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en avdelningschef till vår registrering/prepareringsavdelning på miljölaboratoriet i Linköping. Tjänsten innefattar ansvar att leda och utveckla avdelningens verksamhet som primärt består av arbete med att godsmotta prov och registrera in dessa i vårt LIMS (Laboratory Information Management System). Inom avdelningen ingår även provhällning/delning av olika matriser inom vatten och fasta provmaterial samt genom olika metodiker upparbeta/extrahera dessa inför analys  på våra andra avdelningar i huset samt för prov som skickas till andra laboratorier inom vår koncern. Arbetet innefattar nära samarbete med övriga avdelningar inom laboratoriet och desss stödfunktioner.  Vårt arbete bidrar på ett avgörande sätt till att vi skyddar allmänhetens hälsa. OM TJÄNSTEN Som avdelningschef kommer du i första hand arbeta verksamhetsnära både operativt och strategiskt. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga avdelningschefer inom laboratoriet. Då vi bedriver verksamhet även nattetid innebär rollen även förmåga att ha ett helhetstänk och samarbetsförmåga med avdelningschef för nattverksamheten. I ditt uppdrag ingår bland annat att: • Fördela och leda arbetet i gruppen med fokus på leveranser ur både kvalitet och säkerhetsaspekt • Inneha personalansvar och arbetsmiljöansvar • Coacha och stötta medarbetarna i gruppen • Hålla medarbetarsamtal och utveckla gruppen samt ha lönesättande samtal i samråd med produktionsadministrativ chef för området • Sköta nyrekryteringar och introduktion av ny personal • Planera och följa upp kvalitetsarbete • Hantera tillbud och dokumentera åtgärder/utredningar KRAV • Gymnasieutbildning. • Arbetslivserfarenhet inom produktion eller service eller motsvarande bransch • Ledarerfarenhet • Goda kunskaper i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift då våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska • Goda kunskaper i engelska, tal och skrift då koncernspråket är på engelska MERITERANDE • Gymnasieutbildning inom teknik eller naturvetenskap • Högskoleutbildning inom kemi, biologi, miljö eller motsvarande • Ledarskapsutbildning DIN PROFIL Du är flexibel samt har en god förmåga att anpassa dig till förändringar och möter dessa på ett konstruktivt sätt. Du är mottaglig för nya idéer framförallt från gruppen men också ur kommersiella och strategiska utgångspunkter. Du uppskattar mångfald på arbetsplatsen och ser det som en förutsättning för att utveckla verksamheten framgångsrikt. Vi tror du har en god insikt i dina egna styrkor och svagheter, inser värdet av feedback och är ödmjuk inför andras kompetens. Det visar du genom att lyssna på andra, rådfråga dem och skapa dialog. Du är intresserad av andra människor och vill gärna skapa laganda. I pressade situationer kan du agera rationellt och har förmåga att fatta genomtänkta beslut Du vill föregå med gott exempel och står fast vid principer och värderingar, håller fast vid etiska och moraliska värden och visar personlig integritet. Du uppmuntrar alla att visa ansvar gentemot samhälle och miljö. VÅRT ERBJUDANDE På SGS erbjuder vi dig en vänlig och stöttande företagskultur med en vilja att låta dig växa och utmanas. Vi värnar om samarbete och har därför regelbundna chefsforum och ledarträffar. Vi har också en digital plattform med gedigna ledarutbildningar som du uppmuntras att gå för att göra dig mera trygg i din ledarroll. På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån Lean-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen med möjlighet till aktiviteter såsom Innebandy och Golf tillsammans med arbetskollegor. Vi har även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.  Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld! HUR OCH NÄR? Detta är en tillsvidareanställning med tillträdes så snart som möjligt, 100 %. SGS tillämpar 6 månaders provanställning. Kontaktpersoner Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rekryterande chef, Joakim Carlsson Tfn: 0765–176 030. Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 31 maj. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan. SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå. I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance. SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionschef Dockstavarvet

Dockstavarvet är en del av Affärsområde Kockums inom Saab-koncernen med utvecklings- och tillverkningsansvar för båtar i storleksklassen15-35m. Vi arbetar med våra produkter i hela dess livscykel vilket innebär utveckling, nyproduktion, modifiering och vidmakthållande av Strids- och Patrullbåtar åt Försvarsmakter eller andra statliga myndigheter. Detta fortsätter vi att utveckla, gentemot befintliga och nya kunder runt om i världen. Tack vare våra professionella medarbetare fortsätter vi att utvecklas och jobba med ständiga förbättringar för att möta kundens behov. För att säkerställa att vi ligger i framkant av marknaden har vi alltid ett nära samarbete med våra kunder och slutanvändare.   Mer info hittar du på www.dockstavarvet.se   Nu söker Dockstavarvet dig som är en trygg och erfaren ledare och duktig på produktionsflöden, personal och effektiviseringar. Är du Dockstavarvets Produktionschef?    Din roll Som Produktionschef kommer du inneha det övergripande operativa och strategiska ansvaret för att leda och utveckla produktionen i Docksta. I rollen kommer du att ha personalansvar för produktionspersonalen. Din uppgift är att leda och styra produktionen för att säkerställa hög effektivitet och kvalitet. Du kommer att samarbeta med projektledare för att prioritera och fördela personalresurser i enlighet med pågående projekt. Rekrytering av kompetent produktionspersonal och kontraktering av inhyrd arbetskraft och underentreprenörer kommer också vara en viktig del av din roll.  Tjänsten är på heltid och placeringsort är Docksta. Du kommer att rapportera till Head of Shipyard.    Några av dina arbetsuppgifter:  Kompetensutveckla personalen samt säkerställa kompetensbehovet i produktionen Samordna och balansera produktionen mot projekt och kontrakt Identifiera och implementera effektiviseringsmöjligheter, utveckla metoder och arbetssätt Ansvara för medarbetarsamtal och lönesamtal  I nära samarbete med fastighetschef utveckla företagets produktionslokaler Resor kan förekomma    Din profil Du kommer att ha en central roll på Dockstavarvet där det är viktigt att du är trygg som person och ledare. Vi förväntar oss att du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, alternativt har du inhämtat liknande arbetslivserfarenheter genom arbetslivet. För att vara aktuell till denna roll ska du ha minst några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Har du arbetat i en produktion där både serie och stycke produktion förekommer är det meriterande.  För att bli lyckosamt är det viktigt att du har ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter. Du anser att struktur och ordning är viktigt och har en god förmåga att planera. Du trivs i sociala sammanhang och är en god representant för Dockstavarvet både internt och externt.  Som ledare är du nyfiken och närvarande, du har lätt för att kommunicera och skapa delaktighet.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med Lean och 5S.   Ett krav är att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt har en god datavana i Officepaketet samt ERP-system.    Din ansökan Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2024-05-12. I denna rekrytering kan personlighetstester och bakrundskontroll förekomma.    Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR.  Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Vedman, VD OnePartnerGroup Örnsköldsvik, på 0660-689 602 eller [email protected]   Om oss  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Operational Manager till SKF Mekan

Operational Manager till SKF Mekan SKF Mekan AB i Katrineholm är en dynamisk och framtidsinriktad del av den globala SKF-gruppen. Vår historia sträcker sig tillbaka till 1891 och idag är vi en tillverkare med starkt fokus på innovation och hållbarhet. Med omkring 400 medarbetare och en anläggning som omfattar två fabriker och ett eget gjuteri, står vi inför en spännande framtid med stor potential för utveckling. Din roll Som Operational Manager kommer du att bli en nyckelperson i att forma framtiden för vår tillverkning. Du ansvarar för SKF Mekans operativa verksamhet innefattande två produktionssiter och har det övergripande personalansvaret för dessa. I rollen får du ansvar för att analysera och utveckla våra tillverkningsprocesser och kommer att vara en drivande kraft i vår resa mot Industri 4.0. Ditt ledarskap kommer att direkt påverka vår effektivitet, produktkvalitet och innovationsförmåga. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och inspirera ett team av chefer och totalt 250 medarbetare. Bidra aktivt i företagsledningen. Strategisk ledning av båda tillverkningsanläggningarna för att optimera resultat. Leda och utveckla din operativa ledningsgrupp. Driva fokus kring LEAN för att säkerställa hållbar kulturförändring. Säkerställa säkerhet för våra medarbetare genom att skapa en säker arbetsmiljö och kultur. Ansvara för och förädla vår tillverkningsstrategi som involverar automatisering och digitalisering. Förbättra flexibiliteten i bemanningen för att skapa kundvärde. Etablera arbetssätt för att utveckla energieffektivitet i produktionsprocesserna. Om dig Vi tror att du har en akademisk utbildning som ingenjör eller motsvarande och tidigare erfarenhet från ledande positioner inom produktion. Du har enbakgrund inom tillverkningsindustrin och erfarenhet av att leda chefer, har arbetat med lean manufacturing samt talar svenska och engelska flytande. Du kommer att trivas hos oss om du vill ha en ledande roll i vår utvecklingsresa där vi som bolag har extremt höga målsättningar och förväntningar på framtiden. Vi letar efter dig som brinner för utveckling, förbättringar och som har idéer och tankar som bidrar till hela SKF Mekan. Som person är du nyfiken och vill vara nära våran verksamhet och förstå våra processer. Ditt ledarskap är inspirerande, tydligt och med fokus på att skapaframgångsrika team. Om SKF Mekan SKF Mekan AB är en ledande tillverkare av lagerhus med en årsomsättning på cirka 150 MEUR och cirka 400 anställda. Företaget har en stark position inom SKF-gruppen och står inför en spännande framtidsutveckling med både utmaningar och utvecklingsmöjligheter. SKF står för prestanda, kvalitet, service och erkända för sitt engagemang kring hållbarhet. Dessa ansträngningar återspeglar SKF Mekan:s övergripande mål att förbättra säkerheten, miljön och effektiviteten i vår tillverkning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som värdesätter process- innovation och hållbarhet inom industrin. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på SKF Mekan. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
SSAB - Avdelningschef Provningen

SSAB söker nu en chef för avdelning Provning inom SSAB:s produktion i Oxelösund. Som ansvarig för en avancerad del av processkedjan får du möjlighet att leda och utveckla provningsverksamheten så att den når kort- och långsiktiga mål vad gäller arbetsmiljö, kvalitet och leverans. I rollen har du 9 direktrapporterande chefer och laboratorieingenjörer under dig. Välkommen med din ansökan Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som chef för avdelning Provning inom SSABs produktion i Oxelösund, tar du ansvar för en del av produktionsprocessen. Avdelning Provning består av tre avsnitt, vart och ett med en ansvarig chef; kemi, metallografi och mekanisk provning. På kemiska laboratoriet analyseras stål, slagg, restprodukter, råvaror och vatten. På metallografiIaboratoriet utförs avancerade materialundersökningar av våra nuvarande och framtida produkter. I Provhuset utförs mekanisk provning av plåten som tillverkas hos SSAB i Oxelösund. Kemiska analyser och mekanisk provning är ackrediterad enligt SS-EN ISO 17025. Utöver ovanstående tre chefsområden så har avdelningschefen för Provning också 6 direktrapporterande laboratorieingenjörer. De jobbar med utveckling, kvalitetssäkring och uppföljning av provningen. Totalt innebär det personalansvar för 9 medarbetare, varav 3 chefer. Dina huvudsakliga ansvarsområden Du leder och utvecklar verksamheten så att den når kort- och långsiktiga mål vad gäller arbetsmiljö, kvalitet och leverans. Ansvar för arbetsmiljö, yttre miljö och är anläggningsägare för utrustningen i verksamheten. Planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt, bryta ner större mål i delmål och säkerställer att rätt resurser finns på rätt plats. Om dig Vi söker dig med erfarenhet från liknande chefsroller från branscher inom te x kemi, teknik och processindustri. För att lyckas i rollen bör du ha en akademisk utbildning med teknisk inriktning, med fördel en examen inom materiallära, kemi, mätteknik eller fysik. Erfarenhet av att leda projekt, gärna från ett beställarperspektiv. Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmågan att agera utifrån helhetsperspektiv, är kvalitetsmedveten och kan ta initiativ även i komplexa situationer. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3.Tester 4.Intervju 5.Kom och träffa oss 6. Referenstagning 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Marica Holm via LinkedIn. Kontakta Marica via LinkedIn Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag som kommer att bli din chef heter Marica Holm, jag leder ett engagerat och drivande team inom Verksamhetsutvecking. Enheten inkluderar allt från Arbetsmiljö, Kvalitet, Yttre Miljö, Produktionsutveckling till Provning, Fastighet och Infrastruktur. Vi är prestigelösa och samarbetar effektivt mellan våra respektive gränssnitt och mot våra produktionsenheter. Jag ser att du som söker har ett brinnande intresse för ständiga förbättringar och vill vara med på vår resa att fortsatt utveckla vår verksamhet." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
FABRIKSCHEF PÄRLANS KONFEKTYR

Är du en engagerad person med god kommunikationsförmåga som älskar att driva förändringsprocesser? Har du erfarenhet av hantverksmässig produktion, kan hugga i, men också leda en arbetsgrupp, tänka kreativt och lösa problem? Då kanske det är dig vi söker som fabrikschef för Pärlans Konfektyr! Om oss Vi på Pärlans Konfektyr ägnar oss åt ett delikat hantverk. Vi kokar kola och kolasås på klassiskt vis med smör, grädde och socker. Den första kolan såldes i december 2010 och i närheten av Nytorget på Södermalm finns vår butik och ursprungliga lilla kök som numera är en populär mjukglassbar. Våra kolor är omskrivna i allt från New York Times, till Elle och Hemmets Journal, och butiken på söder lockar såväl stockholmare som turister på besök. Dessutom driver vi en egen webshop, där våra godsaker levereras hem till privatpersoner, samt har ett stort nätverk av återförsäljare runt om i Sverige, men också i Norge, Finland och Tyskland. Hösten 2017 flyttade vi produktion och kontor till en gammal tegelbyggnad i Kräftriket intill Brunnsviken. Mycket har hänt sen dess - fler produkter, fler människor - och vi är numera trångbodda. Så, i juni går flyttlasset igen, denna gång till Slakthusområdet i södra Stockholm! Vi har några händelserika år framför oss i dynamiskt växande kvarter, med roliga grannar och större ytor som ger möjlighet att växa ytterligare och förverkliga många av de idéer vi lurar på. Vi söker nu en fabrikschef som vill vara med oss på den resan, utveckla och driva företaget framåt. Arbetsuppgifter I en kolafabrik är den ena dagen aldrig den andra lik. Du kommer jobba tätt tillsammans med ett mycket kunnigt, kreativt och engagerat gäng, och dina huvudsakliga uppgifter är; Drift – produktionsplanering, samordning, få allt att fungera tillsammans Personal – rekrytering, introduktion, stöttning, team building, arbetsledning Processer och system – förändring, utveckling, optimering Ekonomi – hålla koll på nyckeltal, kostnader och budget Administration – orderhantering i Fortnox, schema i Personalkollen, projekt i Asana etc. Produktion – du är en del av produktion och stöttar upp där det behövs Kvalifikationer Vi söker en bra ledare, med god kommunikativ förmåga, som älskar att driva förändringsprocesser. Du ansvarar för ett team i fabriken på 15-20 personer och din viktigaste uppgift är att ge dem rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb och få allt att flyta smidigt. Vi tror att vara lyhörd, ödmjuk men också kreativ och lösningsorienterad, är värdefulla egenskaper. Du bör ha en förståelse för produktion, gilla hantverket, måna om kvalité, och gärna ha en bakgrund från t ex ett bageri, bryggeri, kafferosteri eller restaurang. En viss erfarenhet och förståelse av maskiner, såväl mekaniska som mer moderna, är ett plus. Samtidigt ska du driva projekt tillsammans med övriga delar av företaget och för att trivas i rollen behöver du kunna växla mellan att jobba strategiskt och operativt. Viktigt att du är bekväm med engelska i både tal och skrift, samt med lätthet hanterar excel och andra digitala verktyg. Eftersom du har ett visst ekonomiskt ansvar vill vi också att du har förmågan att ta fram enklare beräkningar och analyser som underlag för beslutsfattande. Vi lägger stor vikt vid att du är en glad person med smittande härlig energi. Och vi förväntar oss att du har ett stort engagemang och älskar att utveckla såväl människor, som processer och produkter!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
OSTP i Örnsköldsvik söker en Teamledare för Shipping-leverans

OSTP koncernen är en av världens ledande tillverkare av svetsade rostfria rör och rördelar med tillverkning i Sverige och Finland. OSTP koncernen har ca 500 anställda. I Örnsköldsvik arbetar ca 150 personer fördelat på två fabriker. Örnsköldsvik har en nyckelroll inom koncernen med marknadens bredaste produktsortiment inom rostfria rördelar. Vill du vara en del av ett öppet och trevligt arbetsklimat där du får möjlighet att göra skillnad? Nu har du chansen att ta steget in i vårt produktionsteam på OSTP i Örnsköldsvik, där vi söker en Teamledare till vår Shipping- och leveransavdelning. Företaget är i en spännande utvecklingsfas där visionen är att vara den mest effektiva och hållbara inom sitt område. Traditionell produktion och produktionskunskap går hand-i-hand med utveckling och digitalisering. Ansvarsområden och Arbetsuppgifter I rollen som Teamledare inom Shipping kommer du att spela en central roll i vår produktionsorganisation. Du kommer att ansvara för den dagliga driften av avdelningen, vilket innefattar de fyra sista stegen i produktionskedjan: röntgen, kvalitetskontroll, paketering och utleverans. Du kommer att arbeta nära produktionschef och övriga teamledare. Som Teamledare förväntas du att leda, utveckla och stödja dina medarbetare för att säkerställa effektiv leverans av produkter med högsta möjliga leveranssäkerhet och kvalitet. Du kommer att ha personalansvar för cirka 20 personer och direkt rapportera till produktionschefen på OSTP:s fabrik i centrala Örnsköldsvik. Vem är du? Vi letar efter en engagerad och positiv person som kan axla rollen som vår nästa Teamledare för Shipping- och leveransavdelningen. Med några års arbetslivserfarenhet inom ledande befattningar, idealiskt sett inom logistik eller industri, har du den nödvändiga bakgrunden för att ta dig an denna roll. Dina personliga egenskaper prioriteras högt då det är en roll som spänner över flera områden och många kontaktytor. Vi söker en ledare som är lösningsorienterad och som bygger sitt ledarskap på kontinuerlig coachning och stark närvaro i den dagliga driften. Du är lyhörd för dina medarbetares behov och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Du har också ett starkt intresse för planering, kvalitet och logistik. Med tanke på vår internationella verksamhet är goda kunskaper i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, ett krav. OSTP erbjuder den rätta kandidaten en ansvarsfull roll i vårt produktionsteam där du kommer att spela en viktig roll i vårt arbete. Välkommen med din ansökan Urval kommer att ske löpande. Kontakt I denna rekrytering samarbetar OSTP med Jefferson Wells, ett företag i ManpowerGroup. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Mats Andersson, via mejl: [email protected] eller via telefon: 070-854 30 42Formulärets överkant

19 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Warbro Kvarn söker Produktionsledare, välkommen till oss!

Warbro Kvarn är en av landets mest innovativa kvarnar och våra kunder är några av landets allra främsta bagare, bagerier, bryggerier, caféer och restauranger. Vi odlar och förädlar ekologiskt spannmål efter mottot ”matkärlek med ursprung” och säljer mjöl, flingor, matgryn och malt. Vi arbetar med hela kedjan, från odling till färdiga produkter och vår nisch är kulturspannmålssorter. Vi är ett litet men mycket engagerat gäng som jobbar med stort hjärta och outtröttligt engagemang. Vi håller till på Linds Gård utanför Katrineholm, mitt i odlingslandskapet. Välkommen till vår idyll! Under 2022 drabbades vi av en omfattande brand, där vår produktionsanläggning brann ner till grunden. Vi står nu inför vår nystart och är i ett mycket expansivt skede. Till detta söker vi en nyckelspelare som vill vara med på vår framtidsresa, en produktionsledare som ska styra produktionen, från råvara till slutlig produkt, och ta en viktig roll i vår ledningsgrupp. Arbetsbeskrivning Som Produktionsledare kommer du att ansvara för råvaruinköp, produktion och kvalitet både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du kommer bli ansvarig för att planera produktionen utifrån efterfrågan och optimera resurser så som personal, underhåll och maskiner. Huvudsakliga ansvarsområden – Planera behovet av våra olika råvaror (5–10 spannmålsslag) och köpa in dessa från våra kontraktsodlare och grossister. Även utveckla samarbetet mot dessa leverantörer och utveckla ett systematiskt kvalitetsarbete – Planera och säkerställa produktionen av företagets olika produkter och säkerställa kostnadseffektivitet, produktivitet och att ordrar kommer iväg till kunder i rätt tid – Kunna köra våra produktionsprocesser; silo, kvarnar, förpackningsprocess samt mälteri – Kvalitetsansvarig; säkerställa och upprätthålla rutiner för kvalitet och hygien i enlighet med gällande livsmedelslager, våra certifierande organ samt kravställningar från våra kunder – Ansvara för personalplanering, personaluppföljning och personalresurser, både ur ett bemannings- och utvecklingsperspektiv (2-4 personer) – Ansvar för löpande underhåll av maskinpark, förbättringsarbeten och effektiviseringar – Ansvara för inventering 4 gånger/år Vi tror att du har dessa kompetenser; – Minst 3 års erfarenhet från arbete i arbetsledande befattningar inom livsmedelsproduktion eller tillverkningsindustri – Tekniskt och maskinellt kunnig samt har förståelse för produktionsflöden och processer – Vana av att planera produktion och att operativt delta i produktionen där det behövs – Har du jobbat med spannmål, i ett kvarnföretag eller har kunskap inom odling är det meriterande – Har du jobbat med livsmedel och har förståelse för kvalitets- och hygienregler för livsmedel är det meriterande – Som person vill vi att du har vana av att ta egna initiativ och vågar vara beslutsam – Vi lägger stor vikt vid din personlighet och att du passar bra in i vårat gäng. Vi söker en person med värme, engagemang och stor lojalitet. Praktiskt Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde tänker vi oss 1 juni eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Warbro Kvarn har kollektivavtal. I denna tjänst är körkort ett krav. Truckkort är meriterande. Du kan eventuellt behöva köra traktor. Jobbet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft kan förekomma. Endast vissa delar av byggnaden är uppvärmd. Arbetstider: måndag-fredag. Helgarbete kan förekomma under skördetid. Är du intresserad? Maila CV samt personligt brev senast 18 maj till [email protected] Till samma adress vänder du dig med eventuella frågor om tjänsten.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktionsansvarig till Alumbra i Järfälla

PRODUKTIONSANSVARIG TILL ALUMBRA I JÄRFÄLLA Är du duktig på ledarskap och planering? Vill du bli en del av ett stabilt och framgångsrikt industriföretag som levererar högkvalitativa komponenter i aluminium till riktigt spännande kunder? Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du får möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens fortsatta framgång. Vi är en mindre och familjär organisation, idag 27 duktiga medarbetare. Välkommen till en arbetsplats som kännetecknas av yrkesstolthet, djup kompetens samt en varm och positiv stämning. Några av våra kunder är SAAB, Everaxis, Perimed och Beyond Gravity. Vi har ett nära samarbete med våra kunder som ställer höga krav på kvalitet och dokumentation. Hos oss går hantverk före hastverk. Om rollen: I rollen som Produktionsansvarig kommer du få ett operativt ansvar för att säkerställa att produktionen och produkterna uppfyller företagets höga kvalitetskrav. Att initiera och driva aktiviteter som leder till utveckling av verksamheten genom ständiga förbättringar inom såväl arbetsmiljö, kvalitet och produktion. I rollen rapporterar du direkt till VD, som du även kommer att ha ett nära samarbete med. I det dagliga arbetet leder, coachar och utvecklar du medarbetare. En del av rollen innebär att jobba med planering för att skapa ett bra flöde i produktionen men även hantera eventuella driftstörningar som kan uppstå. Övriga huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och fördela arbetet i produktionen som består av CNC maskiner, montering, saltbadslödning och ytbehandling. Följa upp att kvalitetsrutiner i produktionen följs. Ansvara för arbetsmiljö, hälsa och säkerhet i produktionen. Leverantörskontakter med koordinering av in-och- utleveranser samt viss kundkontakt ingår. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från produktion i någon form av arbetsledande befattning och som vill växa med företaget. Har du dessutom erfarenhet av CNC-maskiner och ytbehandling är det meriterande. Du har en social kompetens och uppskattar att bygga team som jobbar tillsammans för att nå mål och skapa konkreta resultat. Som person agerar du proaktivt och har en positiv inställning till utmaningar. Vidare bör du ha en fallenhet för att strukturera, planera och prioritera i en familjär arbetsmiljö. För att trivas och bli framgångsrik i rollen behöver du även: Drivs av att arbeta mot uppsatta mål och tidplaner Erfarenhet av förbättringsarbete inom arbetsmiljö, hälsa och säkerhet Säkerställa att företagets värderingar efterlevs Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Varmt välkommen till teamet på Alumbra. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Ansök tjänsten via www.skillsrekrytering.se Sista dagen för att söka tjänsten är den 12 maj. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290. Alumbra Stockholm är ett stabilt företag med unik kompetens inom saltbadlösning och högteknologisk tillverkning av finmekaniska komponenter. Företaget har levererat avancerade lösningar till sina kunder inom försvarsindustri, rymdindustri samt medicinteknik sedan 1999. Alumbra Stockholm ingår i Alumbra Group. Läs mer om oss och vår koncern på www.alumbra.se

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare inom industrialisering och Operations

PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Hello Opportunity!Som projektledare inom industrialisering är din uppgift att vara länken mellan utveckling och produktion. I rollen ingår att projektleda industrialiseringen i utvecklingsprojekt hos våra kunder vilket innebär tät kontakt med både utvecklingsavdelningen, produktionen och underleverantörer. Du kommer att fungera som produktionens kravställare i utvecklingsprojekt där du stämmer av koncept mot tillverkningens kapabilitet för att sedan projektleda industrialiseringen i produktionen. Som projektledare inom operations jobbar du med att leda förbättringsprojekt. Det kan handla om att ta fram nya produktionslayouter, investeringar eller nya arbetssätt. Du kommer att ha tät kontakt med utveckling, produktion och underleverantörer. Rollen är både utvecklande och varierande då vi har uppdrag på olika nivåer med en mängd olika inriktningar. Hello You!Du delar vår uppfattning om att vi blir starkare tillsammans. Genom ditt engagemang får du teamet att trivas och leverera och tillsammans driver ni projekten i mål. Vi tror att människor i din närhet skulle beskriva dig som en tydlig, drivande och kommunikativ person med starka ledaregenskaper. Förmodligen trivs du som allra bäst på jobbet när du får leda framgångsrika projektteam i tillverkningsmiljö. Du har en relevant universitets- eller högskoleexamen och minst fem års erfarenhet från ledande positioner inom tillverkningsindustrin. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet både från produktion och produktutveckling. Har du jobbat som produktionstekniker, inom Lean-produktion eller Lean-produktutveckling ser vi det som en stark merit. Hello Team Player!För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad är stor, så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just digför att få ihop livspusslet. Hello Next Step!Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort.Slå gärna en signal tillJonas på 073-096 05 60 så berättar han mer om tjänsten och hur det är att jobba på Prevas. Och du,följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Hello Values!Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business Driven, Open Minded, Active och Team Player.

17 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024