FABRIKSCHEF PÄRLANS KONFEKTYR

Är du en engagerad person med god kommunikationsförmåga som älskar att driva förändringsprocesser? Har du erfarenhet av hantverksmässig produktion, kan hugga i, men också leda en arbetsgrupp, tänka kreativt och lösa problem? Då kanske det är dig vi söker som fabrikschef för Pärlans Konfektyr! Om oss Vi på Pärlans Konfektyr ägnar oss åt ett delikat hantverk. Vi kokar kola och kolasås på klassiskt vis med smör, grädde och socker. Den första kolan såldes i december 2010 och i närheten av Nytorget på Södermalm finns vår butik och ursprungliga lilla kök som numera är en populär mjukglassbar. Våra kolor är omskrivna i allt från New York Times, till Elle och Hemmets Journal, och butiken på söder lockar såväl stockholmare som turister på besök. Dessutom driver vi en egen webshop, där våra godsaker levereras hem till privatpersoner, samt har ett stort nätverk av återförsäljare runt om i Sverige, men också i Norge, Finland och Tyskland. Hösten 2017 flyttade vi produktion och kontor till en gammal tegelbyggnad i Kräftriket intill Brunnsviken. Mycket har hänt sen dess - fler produkter, fler människor - och vi är numera trångbodda. Så, i juni går flyttlasset igen, denna gång till Slakthusområdet i södra Stockholm! Vi har några händelserika år framför oss i dynamiskt växande kvarter, med roliga grannar och större ytor som ger möjlighet att växa ytterligare och förverkliga många av de idéer vi lurar på. Vi söker nu en fabrikschef som vill vara med oss på den resan, utveckla och driva företaget framåt. Arbetsuppgifter I en kolafabrik är den ena dagen aldrig den andra lik. Du kommer jobba tätt tillsammans med ett mycket kunnigt, kreativt och engagerat gäng, och dina huvudsakliga uppgifter är; Drift – produktionsplanering, samordning, få allt att fungera tillsammans Personal – rekrytering, introduktion, stöttning, team building, arbetsledning Processer och system – förändring, utveckling, optimering Ekonomi – hålla koll på nyckeltal, kostnader och budget Administration – orderhantering i Fortnox, schema i Personalkollen, projekt i Asana etc. Produktion – du är en del av produktion och stöttar upp där det behövs Kvalifikationer Vi söker en bra ledare, med god kommunikativ förmåga, som älskar att driva förändringsprocesser. Du ansvarar för ett team i fabriken på 15-20 personer och din viktigaste uppgift är att ge dem rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb och få allt att flyta smidigt. Vi tror att vara lyhörd, ödmjuk men också kreativ och lösningsorienterad, är värdefulla egenskaper. Du bör ha en förståelse för produktion, gilla hantverket, måna om kvalité, och gärna ha en bakgrund från t ex ett bageri, bryggeri, kafferosteri eller restaurang. En viss erfarenhet och förståelse av maskiner, såväl mekaniska som mer moderna, är ett plus. Samtidigt ska du driva projekt tillsammans med övriga delar av företaget och för att trivas i rollen behöver du kunna växla mellan att jobba strategiskt och operativt. Viktigt att du är bekväm med engelska i både tal och skrift, samt med lätthet hanterar excel och andra digitala verktyg. Eftersom du har ett visst ekonomiskt ansvar vill vi också att du har förmågan att ta fram enklare beräkningar och analyser som underlag för beslutsfattande. Vi lägger stor vikt vid att du är en glad person med smittande härlig energi. Och vi förväntar oss att du har ett stort engagemang och älskar att utveckla såväl människor, som processer och produkter!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
OSTP i Örnsköldsvik söker en Teamledare för Shipping-leverans

OSTP koncernen är en av världens ledande tillverkare av svetsade rostfria rör och rördelar med tillverkning i Sverige och Finland. OSTP koncernen har ca 500 anställda. I Örnsköldsvik arbetar ca 150 personer fördelat på två fabriker. Örnsköldsvik har en nyckelroll inom koncernen med marknadens bredaste produktsortiment inom rostfria rördelar. Vill du vara en del av ett öppet och trevligt arbetsklimat där du får möjlighet att göra skillnad? Nu har du chansen att ta steget in i vårt produktionsteam på OSTP i Örnsköldsvik, där vi söker en Teamledare till vår Shipping- och leveransavdelning. Företaget är i en spännande utvecklingsfas där visionen är att vara den mest effektiva och hållbara inom sitt område. Traditionell produktion och produktionskunskap går hand-i-hand med utveckling och digitalisering. Ansvarsområden och Arbetsuppgifter I rollen som Teamledare inom Shipping kommer du att spela en central roll i vår produktionsorganisation. Du kommer att ansvara för den dagliga driften av avdelningen, vilket innefattar de fyra sista stegen i produktionskedjan: röntgen, kvalitetskontroll, paketering och utleverans. Du kommer att arbeta nära produktionschef och övriga teamledare. Som Teamledare förväntas du att leda, utveckla och stödja dina medarbetare för att säkerställa effektiv leverans av produkter med högsta möjliga leveranssäkerhet och kvalitet. Du kommer att ha personalansvar för cirka 20 personer och direkt rapportera till produktionschefen på OSTP:s fabrik i centrala Örnsköldsvik. Vem är du? Vi letar efter en engagerad och positiv person som kan axla rollen som vår nästa Teamledare för Shipping- och leveransavdelningen. Med några års arbetslivserfarenhet inom ledande befattningar, idealiskt sett inom logistik eller industri, har du den nödvändiga bakgrunden för att ta dig an denna roll. Dina personliga egenskaper prioriteras högt då det är en roll som spänner över flera områden och många kontaktytor. Vi söker en ledare som är lösningsorienterad och som bygger sitt ledarskap på kontinuerlig coachning och stark närvaro i den dagliga driften. Du är lyhörd för dina medarbetares behov och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Du har också ett starkt intresse för planering, kvalitet och logistik. Med tanke på vår internationella verksamhet är goda kunskaper i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, ett krav. OSTP erbjuder den rätta kandidaten en ansvarsfull roll i vårt produktionsteam där du kommer att spela en viktig roll i vårt arbete. Välkommen med din ansökan Urval kommer att ske löpande. Kontakt I denna rekrytering samarbetar OSTP med Jefferson Wells, ett företag i ManpowerGroup. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Mats Andersson, via mejl: [email protected] eller via telefon: 070-854 30 42Formulärets överkant

19 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Warbro Kvarn söker Produktionsledare, välkommen till oss!

Warbro Kvarn är en av landets mest innovativa kvarnar och våra kunder är några av landets allra främsta bagare, bagerier, bryggerier, caféer och restauranger. Vi odlar och förädlar ekologiskt spannmål efter mottot ”matkärlek med ursprung” och säljer mjöl, flingor, matgryn och malt. Vi arbetar med hela kedjan, från odling till färdiga produkter och vår nisch är kulturspannmålssorter. Vi är ett litet men mycket engagerat gäng som jobbar med stort hjärta och outtröttligt engagemang. Vi håller till på Linds Gård utanför Katrineholm, mitt i odlingslandskapet. Välkommen till vår idyll! Under 2022 drabbades vi av en omfattande brand, där vår produktionsanläggning brann ner till grunden. Vi står nu inför vår nystart och är i ett mycket expansivt skede. Till detta söker vi en nyckelspelare som vill vara med på vår framtidsresa, en produktionsledare som ska styra produktionen, från råvara till slutlig produkt, och ta en viktig roll i vår ledningsgrupp. Arbetsbeskrivning Som Produktionsledare kommer du att ansvara för råvaruinköp, produktion och kvalitet både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du kommer bli ansvarig för att planera produktionen utifrån efterfrågan och optimera resurser så som personal, underhåll och maskiner. Huvudsakliga ansvarsområden – Planera behovet av våra olika råvaror (5–10 spannmålsslag) och köpa in dessa från våra kontraktsodlare och grossister. Även utveckla samarbetet mot dessa leverantörer och utveckla ett systematiskt kvalitetsarbete – Planera och säkerställa produktionen av företagets olika produkter och säkerställa kostnadseffektivitet, produktivitet och att ordrar kommer iväg till kunder i rätt tid – Kunna köra våra produktionsprocesser; silo, kvarnar, förpackningsprocess samt mälteri – Kvalitetsansvarig; säkerställa och upprätthålla rutiner för kvalitet och hygien i enlighet med gällande livsmedelslager, våra certifierande organ samt kravställningar från våra kunder – Ansvara för personalplanering, personaluppföljning och personalresurser, både ur ett bemannings- och utvecklingsperspektiv (2-4 personer) – Ansvar för löpande underhåll av maskinpark, förbättringsarbeten och effektiviseringar – Ansvara för inventering 4 gånger/år Vi tror att du har dessa kompetenser; – Minst 3 års erfarenhet från arbete i arbetsledande befattningar inom livsmedelsproduktion eller tillverkningsindustri – Tekniskt och maskinellt kunnig samt har förståelse för produktionsflöden och processer – Vana av att planera produktion och att operativt delta i produktionen där det behövs – Har du jobbat med spannmål, i ett kvarnföretag eller har kunskap inom odling är det meriterande – Har du jobbat med livsmedel och har förståelse för kvalitets- och hygienregler för livsmedel är det meriterande – Som person vill vi att du har vana av att ta egna initiativ och vågar vara beslutsam – Vi lägger stor vikt vid din personlighet och att du passar bra in i vårat gäng. Vi söker en person med värme, engagemang och stor lojalitet. Praktiskt Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde tänker vi oss 1 juni eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Warbro Kvarn har kollektivavtal. I denna tjänst är körkort ett krav. Truckkort är meriterande. Du kan eventuellt behöva köra traktor. Jobbet kan vara fysiskt krävande och tunga lyft kan förekomma. Endast vissa delar av byggnaden är uppvärmd. Arbetstider: måndag-fredag. Helgarbete kan förekomma under skördetid. Är du intresserad? Maila CV samt personligt brev senast 18 maj till [email protected] Till samma adress vänder du dig med eventuella frågor om tjänsten.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Produktionsansvarig till Alumbra i Järfälla

PRODUKTIONSANSVARIG TILL ALUMBRA I JÄRFÄLLA Är du duktig på ledarskap och planering? Vill du bli en del av ett stabilt och framgångsrikt industriföretag som levererar högkvalitativa komponenter i aluminium till riktigt spännande kunder? Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete där du får möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens fortsatta framgång. Vi är en mindre och familjär organisation, idag 27 duktiga medarbetare. Välkommen till en arbetsplats som kännetecknas av yrkesstolthet, djup kompetens samt en varm och positiv stämning. Några av våra kunder är SAAB, Everaxis, Perimed och Beyond Gravity. Vi har ett nära samarbete med våra kunder som ställer höga krav på kvalitet och dokumentation. Hos oss går hantverk före hastverk. Om rollen: I rollen som Produktionsansvarig kommer du få ett operativt ansvar för att säkerställa att produktionen och produkterna uppfyller företagets höga kvalitetskrav. Att initiera och driva aktiviteter som leder till utveckling av verksamheten genom ständiga förbättringar inom såväl arbetsmiljö, kvalitet och produktion. I rollen rapporterar du direkt till VD, som du även kommer att ha ett nära samarbete med. I det dagliga arbetet leder, coachar och utvecklar du medarbetare. En del av rollen innebär att jobba med planering för att skapa ett bra flöde i produktionen men även hantera eventuella driftstörningar som kan uppstå. Övriga huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och fördela arbetet i produktionen som består av CNC maskiner, montering, saltbadslödning och ytbehandling. Följa upp att kvalitetsrutiner i produktionen följs. Ansvara för arbetsmiljö, hälsa och säkerhet i produktionen. Leverantörskontakter med koordinering av in-och- utleveranser samt viss kundkontakt ingår. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från produktion i någon form av arbetsledande befattning och som vill växa med företaget. Har du dessutom erfarenhet av CNC-maskiner och ytbehandling är det meriterande. Du har en social kompetens och uppskattar att bygga team som jobbar tillsammans för att nå mål och skapa konkreta resultat. Som person agerar du proaktivt och har en positiv inställning till utmaningar. Vidare bör du ha en fallenhet för att strukturera, planera och prioritera i en familjär arbetsmiljö. För att trivas och bli framgångsrik i rollen behöver du även: Drivs av att arbeta mot uppsatta mål och tidplaner Erfarenhet av förbättringsarbete inom arbetsmiljö, hälsa och säkerhet Säkerställa att företagets värderingar efterlevs Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Varmt välkommen till teamet på Alumbra. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Ansök tjänsten via www.skillsrekrytering.se Sista dagen för att söka tjänsten är den 12 maj. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290. Alumbra Stockholm är ett stabilt företag med unik kompetens inom saltbadlösning och högteknologisk tillverkning av finmekaniska komponenter. Företaget har levererat avancerade lösningar till sina kunder inom försvarsindustri, rymdindustri samt medicinteknik sedan 1999. Alumbra Stockholm ingår i Alumbra Group. Läs mer om oss och vår koncern på www.alumbra.se

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Projektledare inom industrialisering och Operations

PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen. Hello Opportunity!Som projektledare inom industrialisering är din uppgift att vara länken mellan utveckling och produktion. I rollen ingår att projektleda industrialiseringen i utvecklingsprojekt hos våra kunder vilket innebär tät kontakt med både utvecklingsavdelningen, produktionen och underleverantörer. Du kommer att fungera som produktionens kravställare i utvecklingsprojekt där du stämmer av koncept mot tillverkningens kapabilitet för att sedan projektleda industrialiseringen i produktionen. Som projektledare inom operations jobbar du med att leda förbättringsprojekt. Det kan handla om att ta fram nya produktionslayouter, investeringar eller nya arbetssätt. Du kommer att ha tät kontakt med utveckling, produktion och underleverantörer. Rollen är både utvecklande och varierande då vi har uppdrag på olika nivåer med en mängd olika inriktningar. Hello You!Du delar vår uppfattning om att vi blir starkare tillsammans. Genom ditt engagemang får du teamet att trivas och leverera och tillsammans driver ni projekten i mål. Vi tror att människor i din närhet skulle beskriva dig som en tydlig, drivande och kommunikativ person med starka ledaregenskaper. Förmodligen trivs du som allra bäst på jobbet när du får leda framgångsrika projektteam i tillverkningsmiljö. Du har en relevant universitets- eller högskoleexamen och minst fem års erfarenhet från ledande positioner inom tillverkningsindustrin. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet både från produktion och produktutveckling. Har du jobbat som produktionstekniker, inom Lean-produktion eller Lean-produktutveckling ser vi det som en stark merit. Hello Team Player!För oss är gemenskap och delaktighet viktigt där alla bidrar med sin kunskap i en lärande miljö. Trivs du att arbeta i en familjär atmosfär där vägen från idé till handling är kort och möjligheten att göra skillnad är stor, så är Prevas något för dig. Vi erbjuder spännande uppdrag, trevliga kollegor, en inspirerande arbetsmiljö och individuella utvecklingsplaner. Vi strävar alltid efter att finna rätt upplägg som passar just digför att få ihop livspusslet. Hello Next Step!Vi ser fram emot din ansökan. Urvalet sker löpande. Har du en LinkedInprofil eller ett uppdaterat CV är ansökan bara några knapptryck bort.Slå gärna en signal tillJonas på 073-096 05 60 så berättar han mer om tjänsten och hur det är att jobba på Prevas. Och du,följ oss gärna på LinkedIn och Instagram. Hello Values!Gemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business Driven, Open Minded, Active och Team Player.

17 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
IWS Manager

We are JTI, Japan Tobacco International, and we are present in 130 countries. We have spent years innovating, creating new and better products for the consumers to choose from. This is our business. But not only. Our business is our people. Their talent. Their potential. We believe that when they are free to be themselves, and they are given the opportunity to grow, travel and develop, amazing things can happen. That’s why our employees, from around the world, choose to be a part of JTI. It is why 83% of employees feel happy working at JTI. And why we’ve been awarded Global Top Employer status, nine years running. So when you’re ready to choose a career you’ll love, in a company you’ll love, feel free to #JoinTheIdea. Learn more: jti.com IWS Manager What this position is about - Purpose: As Integrated Work System Manager, you will be responsible for ensuring successful IWS implementation in the whole factory. You will be expected to act as a pioneer for the "Culture Change" by creating a zero-loss mentality with 100% employee ownership by using a servant leadership approach. The purpose of the position is to ensure that capabilities (both technical and soft skills) are built at all organisational levels, implement new processes and standards, and then sustain them. What will you do - Responsibilities: IWS Philosophy Stay zero loss-focused using data-driven analysis, constantly challenging status quo Take 100% employee ownership, ensuring that everyone in the company is involved in developing IWS methodology Ensure that all levels of leaders in the factory implement servant leadership approach Critical Metrics Responsibility Set new KPIs for Shift/Cell/Weekly/Monthly DDSes (Daily Direction Setting) and ensure that they are accurately tracked Be a Pillar and required DMSes (Daily Management Systems) Owner, attend DDSes (Daily Direction Setting), planned stops and health checks Spend enough time on shopfloor being a constant support to line teams Coordination Work with the site leadership to identify site capabilities, DMS owners and support all in planning skills development Coach Site Leaders through the IWS implementation, which includes Pillars activation, Strategic Development & Deployment Process and other IWS systems RTT - Run To Target Plan and oversee the site expansion of RTT Lead training events and coaching during RTTs Support the plant leadership and coach involvement in RTT deployment Ensure that DMSss (Daily Direction Settings) are activated and DDSes (Daily Direction Setting) are realized Talent Management Responsibility Be responsible for coaching and leading local trainers, for continuous technical knowledge improvement and soft skills development of your subordinates and constantly support development of cell structures capabilities People Management Motivate and guide the professional development of the team reporting directly and indirectly to IWS Manager position Conduct staff appraisals and talent reviews, identify training needs and ensure all work is conducted in a safe manner Ensure people have received needed information and training according to Global and Local standards, policies, procedures and requirements Be responsible for the recruitment of new employees within the department Who are we looking for - Requirements: University Degree in Production Management or Engineering Proven experience of working in production/engineering and with a managerial/supervisor function Experience in Swedish Labor Law & Work Environment Knowledge of production technologies, project management, and standards of factory improvement programs (KAIZEN, TPM, SMED, 5+S) Excellent English and Swedish, fluently written and spoken Leadership skills (coaching and feedback) Advanced knowledge in MS Office You will be successful in this role if you : Have strong communication and conflict-resolution skills Are solution-oriented and analytical What do you get - Benefits: You will have the opportunity to work in a role with a lot of variety in a great working culture and environment in a multinational company. Besides this, we are operating in a modern environment with beautiful surroundings. In addition, we will offer you: Development opportunities: both personally and professionally Company performance bonus scheme Wellness allowance Health benefits such as medical care and doctor visits Access to the local company benefits portal, providing exclusive discounts and services To support us in maintaining a safe and secure work environment, we adhere to local collective bargaining agreements

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
PRODUKTIONSPLANERARE TILL NIMBUS BOATS

Nimbus verksamhet i Lugnås har ett fortsatt behov av att utöka sin personalstyrka och söker nu en Produktionsplanerare. Är du en god kommunikatör med en förmåga att observera och analysera skiftande situationer? Har du dessutom erfarenhet av produktionsplanering av en relativt komplicerad produkt? Läs vidare! Din vardagI denna roll rapporterar du till platschef och är del av fabrikens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med planering och produktionsanalyser och vara en stark drivkraft så att rätt prioriteringar görs. Det innefattar också analys av resultat och efterkalkyler, nuvarande metoder samt operationsföljder tillsammans med avdelningens Produktionstekniker & Produktionsledare. Du kommer vara personen att gå till i frågor om in och utleveransfrågor, du kommer även att skapa och underhålla en tillförlitlig produktionsplan för vår båttillverkning. Du ansvarar för kommunikationen med marknad omkring produktion och leveransplan. Du agerar även som stöd till övriga organisationen i olika planeringsfrågor. Du kommer att delta aktivt i olika möten och projekt som tjänsten kräver och är en viktig koordinator i många frågor. Vem är du?Som person är du jordnära och har en god social förmåga. I ditt arbete har du många olika kontakter och har stor nytta av din goda samarbetsförmåga. Rollen kräver stor noggrannhet i detaljer och det är mycket viktigt att du har förmågan att hålla många parametrar i huvudet. Du gillar att lära dig nya saker och att använda dina kunskaper i förbättringsarbetet. Vidare har du förmåga att visualisera processerna redan i planeringsstadiet för att ligga steget före. Det är även av stor vikt att du har kapaciteten att hantera flera olika parallella processer. För att kunna axla denna roll krävs tidigare erfarenhet av produktionsplanering och en god analytisk förmåga. Du behöver även vara trygg användare av Office-paketet, i synnerhet god förståelse och vana av Excel. Du behöver ha erfarenhet av affärssystem (ERP), har du dessutom redan kunskaper i vårt affärssystem Monitor är detta meriterande. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Nimbus Group AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Nimbus Group AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073-084 68 16 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-05-08. Om Nimbus Group ABNimbus Group AB tillverkar fritidsbåtar i premiumsegmentet. Vi skapar minnesvärda upplevelser till sjöss för medvetna båtägare genom att designa, tillverka och marknadsföra båtar med starka varumärken. Våra kännetecken är skandinavisk design, hög kvalitet, komfort, säkerhetstänkande och miljöfokus. Företaget grundades 1968 i Göteborg. Huvudkontoret ligger vid Kungliga Göteborgs Båthamn och här finns även en permanent utställning samt en fullservicehamn.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Head of Galvanizing Line

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Galvanizing Line Manager As the Galvanizing line manageryour primary role would involve overseeing and managing the operations of the galvanizing line. The galvanizing process involves coating steel or iron with a layer of zinc to enhance its corrosion resistance and durability. Your responsibilities would include supervising a team of operators and technicians, ensuring that the galvanizing line operates efficiently and meets production targets. This involves coordinating the various stages of the galvanizing process, from surface preparation to the application of the zinc coating and subsequent quality control measures. Quality assurance would be a key aspect of your role, as you would be responsible for implementing and maintaining strict quality standards throughout the galvanizing process. This includes monitoring the adherence to specifications, conducting inspections, and addressing any issues that may impact the quality of the final product. Responsibilities: Build, establish and develop a robust safety culture across the organization. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Overall operational responsibility for personnel, HSE, performance and budget within the production department. Lead the organization in achieving goals and objectives and monitor progress toward achieving them. Lead the team, providing mentorship and guidance to Production Supervisors Ensure the organization's compliance with all relevant industry regulations and standards. Lead the department`s development of working methods, investment plan and continuous improvements. Follow up operations to ensure efficient, safe and quality controlled processes. Foster an innovative and inclusive organizational culture with focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Experience in process, production or maintenance. Demonstrated leadership experience in industrial manufacturing organizations. Preference given for experience in startups and galvanized, ZnMg, continious annealing. Strong understanding of mechanical, eletrical and automation mill systems. Proven track record of successfully leading cross-functional teams and projects. Experience in supporting of ISO 9001, 14001 & 45001 etc. Exceptional strategic thinking, decision-making, and problem-solving skills. Demonstrated ability to drive innovation and advancement Ability to work in a high profile and often pressured international environment. Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus. Experience with managing budget, financial performance and forecasting. Experience working and purchasing services from vendors and contractors. Living in the Boden region or open to relocate here. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

12 april 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Head of Meltshop

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Meltshop manager As the Meltshop Manager at H2GS, a growing company set to commence production in less than two years, your role will be crucial in establishing and managing the operations of the meltshop, which is responsible for melting and refining raw materials into molten metal. Your responsibilities will play a pivotal role in shaping the foundation of H2GS's production capabilities.Your tasks would encompass overseeing the construction and setup of the meltshop facility, ensuring that it is equipped with state-of-the-art electric arcfurnaces and machinery. Collaborating with engineering teams and contractors will be essential to ensure the timely and efficient installation of equipment. Responsibilities: Build, establish and develop a robust safety culture across the organization and within the section. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Foster an innovative and inclusive organizational culture with focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Lead the organization in achieving strategic goals and objectives. Set clear organizational goals and monitor progress toward achieving them. Build and lead a high-performing management team, providing mentorship and guidance to department heads. Liaise with functional and operational leaders (for example in planning, logistics, maintenance, technology, quality) and together understand current and future needs and develop plans, cost estimates, and schedules for integrating these needs into existing manufacturing activities. Responsible for all aspects of operations with regardsto safety, environmentaland quality. Ensure the organization's compliance with all relevant industry regulations and standards. Develop and implement risk mitigation strategies. Qualifications: Relevantdegree in engineeringor relevant industry experience. Experience in process, production or maintenance. Demonstrated leadership experience in industrial manufacturing organizations. Preference given for experience in startups and high power DC furnaces. Strong understanding of mechanical, eletrical and automation mill systems. Proven track record of successfully leading cross-functional teams and projects. Experience in supporting ofISO 9001, 14001 &45001 etc. Exceptional strategic thinking, decision-making, and problem-solving skills. Demonstrated ability to drive innovation and advancement Ability to work in a high profile and often pressured international environment. Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus. Experience with managingbudget, financial performance and forecasting. Experience working and purchasing services from vendors and contractors. Living in the Boden region or open to relocate here. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

12 april 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Head of Hot Steel Mill

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Hot Steel Mill Manager As Hot steel mill manager your primary responsibilities would involve overseeing and managing the operations of the hot steel mill. This includes comissioning, coordinating and optimizing the production processes to ensure efficient and high-quality output. You would be responsible for supervising a team of skilled workers, ensuring their adherence to safety protocols and quality standards. You will be involved in budgeting, resource allocation, and maintaining equipment to ensure smooth and uninterrupted production. You would also play a key role in addressing any issues that may arise during the production process, resolving them promptly to minimize downtime and maintain a consistent output. Responsibilities: Build, establish and develop a robust safety culture across the organization and within the section. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Build, establish and develop a robust safety culture across the organization and within the section. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. Foster an innovative and inclusive organizational culture with focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Lead the organization in achieving strategic goals and objectives. Set clear organizational goals and monitor progress toward achieving them. Build and lead a high-performing management team, providing mentorship and guidance to department heads. Liaise with functional and operational leaders (for example in planning, logistics, maintenance, technology, quality) and together understand current and future needs and develop plans, cost estimates, and schedules for integrating these needs into existing manufacturing activities. Oversee all aspects of operations to ensure efficient, safe and quality controlled processes. Oversee financial performance, budgeting, and forecasting Ensure the organizations compliance with all relevant industry regulations and standards. Develop and implement risk mitigation strategies. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Experience in process, production or maintenance. Demonstrated leadership experience in industrial manufacturing organizations. Preference given for experience in startups and hot mills. Strong understanding of mechanical, eletrical and automation mill systems. Proven track record of successfully leading cross-functional teams and projects. Experience in supporting of ISO 9001, 14001 & 45001 etc. Exceptional strategic thinking, decision-making, and problem-solving skills. Demonstrated ability to drive innovation and advancement Ability to work in a high profile and often pressured international environment. Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus. Experience with managing budget, financial performance and forecasting. Experience working and purchasing services from vendors and contractors. Living in the Boden region or open to relocate here. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

12 april 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024