OPERATIV CHEF, PRODUKTION TILL BY CREA

Vid får fabrik i Malmö tillverkar vi våra egendesignade kvalitetsmöbler från grunden i helt egna verkstäder för träbearbetning, kapning/svets, lackering samt textil och montage. Vi är en "butik på nätet" som erbjuder våra kunder en unik kombination av specialdesignade och kundanpassade möbler med en mycket hög hantverksmässig kvalitet. Vi levererar direkt till våra kunder, utan mellanhänder, över hela världen. På kort tid har vi etablerat oss och på en tuff marknad och gör oss nu redo för att fortsätta vår spännande utvecklingsresa - och vi har högt ställda mål. DIN VARDAG Tjänsten som Operativ chef inom produktion är ny och innebär budget- och personalansvar för vår samlade produktion med tillhörande funktioner för inköp, kvalitet och kundservice/kundtjänst. Tillverkningen av våra möbler sker kundorderstyrt, med stöd av marknadsanalyser och prognoser, och hela orderprocessen är digitaliserad. Rollen vi erbjuder dig innebär ett ansvar för att driva, leda och utveckla, med fokus på: Samtliga produktionsrelaterade aktiviteter enligt affärsplan och mål för tillväxt, lönsamhet, kvalitet, nöjda medarbetare Samarbetet inom och mellan våra produktionsteam och medarbetare, "one-on-one", på daglig basis och i våra veckomöten. Agilt och i linje med långsiktiga mål Utveckla och implementera produktionsprocesser och rutiner i enlighet med verksamhetens dagliga behov och långsiktiga strategier Säkerställa implementerade och standardiserade processer Relevanta beslutsunderlag och rapporter till stöd för produktion och företagets ledningsgrupp Automationsgrad och effektivitet i våra samtliga tillverkningsprocesser Inköp av varor och tjänster (Strategiskt och avropande) med kostnadskalkyler per produkt Kundnöjdhet, produktkvalitet och servicegrad Du kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp och du rapporterar direkt till vår COO. Tjänsten är placerad vid vår fabrik i Malmö. VEM ÄR DU? Vi utgår ifrån att du är en trygg ledare och att du har stor produktionserfarenhet och en projektledningsförmåga, utöver det vanliga. Du är van vid att bygga och hålla fast vid effektiva strukturer, samt driva nya initiativ från idé till införande med en färdig systematik för uppföljning. Naturligtvis kännetecknas ditt ledarskap av ett coachande förhållningssätt - med god balans mellan stöd och kravställning. Du är van att arbeta i en digitaliserad verksamhet och du behärska både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi är entreprenörer och bygger ett bolag som är på en tillväxtresa - vägen är inte rak. Du bör älska att utmanas och naturligt trivas i en verksamhet där det förekommer tvära kast och förändrade prioriteringar. Precis som vi drivs du av ständiga förbättringar och kan inte tänka dig något annat än att ihärdigt driva och omsätta spännande idéer till färdiga lösningar. Vi söker dig som vill ta ansvaret och som vill utvecklas tillsammans med oss - kom gärna och visa oss hur vi får "the shit done"! VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Björn Larsson: [email protected] eller 072-572 36 70. Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer. Vi ser fram emot din ansökan! OM OSS by Crea® grundades 2017 i Skåne och vi har sedan start producerat alla våra möbler, på beställning, i Sverige. All tillverkningen sker i vår fabrik i Arlöv, strax utanför Malmö. Från första svets till slipning, sömnad och montering, tillverkas våra designmöbler enligt specifikation och skickas direkt från fabriken hem till våra kunder. Vi vill tillverka och sälja möbler som är skräddarsydda för att passa våra kunders personliga val av ram- och träfärger, tyger och storlekar och som är där för att stanna. Våra designskyddade möbler säljs endast via vår hemsida och vi lägger mycket fokus och energi på att leverera en personlig service, under hela resan från konsultation kring färgval till leveransdag. Vi levererar redan våra minimalistiska kvalitetsmöbler till de flesta kontinenter och har som målsättning att kunna förgylla hem runtom i hela världen med vår svenska kvalitetsdesign. https://by-crea.com/se/ Vi vill vara butiken runt hörnet vart än i Sverige eller världen du bor!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Production Manager

What you will do Altris has an exciting job offer for a Production Manager leading the effort of scaling our production of cell development and being the link that takes the production of cell from small scale to pilot scale and further towards full industrial scale. Altris is a battery scale-up company with our own patented sodium-ion battery technology. We are targeting becoming western world leader in sodium-ion battery development. As a Production Manager at Altris you will be a part of the Production and responsible for overseeing the manufacturing process within the company. Your primary goal is to ensure that production runs smoothly and efficiency while meeting quality standards and deadlines. You will be responsible for creating production schedules and timelines, coordinating resources such as manpower, equipment, and materials to meet production goals. As leader of the unit, you will have the opportunity to build a competent and dependable team, capable to scale Altris operations in Sweden and beyond. You will oversee setting up and executing the long-term goals reporting to the management. You will be working intimately with almost all teams, design, procurement, finance, construction, logistics, legal and process. In general, you have a long experience in the field and have been driving large, innovative, and challenging cross functional projects. Your responsibilities: - Directing and managing production staff, including hiring, training and evaluating employees to ensure they are capable of performing their roles effectively. - Production management within the given QCD frame, reporting, planning and execution, making sure the CEO, the Board and collaboration parties get an adequate picture of the project status and that the program targets and KPIs are being followed. - Identifying and resolving issues that arise during the production process, such as equipment malfunctions, supply shortages, or personnel issues, to minimize disruptions and maintain productivity. Skills & Requirements: The person we are looking for is a person with a proven track record of running process development projects and programs. A shaper and implementer with strong leadership skills. - Minimum Master´s degree in chemistry, material science, chemical engineering, material engineering, industrial engineering, or equivalent experience. - 7+ years’ experience in a manufacturing environment (chemical, food, paper & pulp, power generation plants), with experience in processes with both solution/precipitation as well as powder and solid handling. - Proven program and/or project leadership. - Very good English skills, both in writing and verbal. - Flexibility and understanding of the complexity in working with processes from lab-scale to industrial-scale (R&D to Pilot to Gigafactory scale). - Habitual to work in an international environment.

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
El- och automationschef till Roxtec International AB

Nu söker Roxtec International AB en El- och automationschef till en ny avdelning tillhörande Operation Engineering. Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Företagets flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som brand, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader. Läs gärna mer på www.roxtec.com. Arbetsbeskrivning Roxtec upplever ständig tillväxt och stärker nu organisationen med en helt ny avdelning. Det ger dig möjlighet att ta dig an utmaningen som El- och automationschef. Genom att bygga upp och utveckla en el- och automationsavdelning inom Operation Engineering rustar Roxtec sin verksamhet för framtiden. Du kommer definitivt att vara drivkraften i den satsningen. Du erbjuds en spännande roll där du kommer att kunna sätta din prägel på ditt team och på vägen framåt. I rollen kommer du att fokusera på att utveckla och förbättra samt vara med och framtidssäkra processer och underhåll kopplat till el och automation. Du kommer att ha en operativ roll där du arbetar inom elkonstruktion och PLC-programmering. Givetvis stöttar du även ditt team med din kompetens. Tillsammans med ditt team kommer du att på ett strukturerat sätt driva underhålls- och förbättringsprojekt inom ditt ansvarsområde. Med dina specialistkunskaper arbetar du till viss del operativt samtidigt som du driver utvecklingen för avdelningen. Teamets gemensamma insats ska leda till ett förenklat samarbete och kompetensutveckling inom företaget. Hela Operation Engineering arbetar med ständiga förbättringar samt framtida satsningar och effektivisering av tillverkningsprocessen. Ditt fokusområde är att tillsammans med ditt team utveckla och säkerställa insatser gällande el, automation och PLC. Då Roxtec har hög takt för nya investeringar kommer du även att vara en viktig kompetens inom ditt område i pågående och kommande projekt. Matchar du profilen? Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord inom Roxtec. De bör kännas naturliga även för dig. Du är en naturlig ledare och beslutsfattare som skapar möjligheter genom coachande ledarskap. Du gillar att utmana arbetssätt och använder din kreativitet till att forma avdelningen. Att starta en ny avdelning kräver en stark vilja och förmågan att kunna visualisera och realisera avdelningens framtid. Lyhördhet och kommunikation bör finnas högt upp på din lista av färdigheter. Du har stort intresse för teknik och människor och är van vid att utveckla arbetssätt och metoder för att främja effektivitet, säkerhet och kvalitet. Du trivs i produktionsmiljön och har en vilja att dela med dig av din erfarenhet, vilket skapar möjligheter att utveckla och förbättra såväl ditt team som företaget. Som person är du stabil och trygg, vilket du förmedlar genom din kunskap och erfarenhet. Du vet hur du motiverar dina medarbetare. Att du är positiv och lösningsorienterad är två viktiga parametrar. Du besitter några års arbetslivserfarenhet inom producerande verksamhet och det är önskvärt, men inget krav, att du har haft en ledande position. Vi vill att du har en utbildning inom relevant område, alternativt vad vi bedömer som motsvarande erfarenhet inom el, automation eller PLC. Oavsett om du har fått din kompetens genom utbildning eller arbetslivserfarenhet är det ett krav att du har en bred teknisk profil. För tjänsten är det även ett krav att du skriver och talar svenska samt engelska flytande. Du har troligen även en generellt god system- och datorvana. Tjänsten Heltid, tillsvidare. Start omgående, enligt överenskommelse. Ort Karlskrona Kontaktuppgifter och ansökan Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta [email protected] Tidsplan Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen! Vi ser fram emot att lära känna dig

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
INTERIM fabrikschef Gävleborgs län

Vi söker en INTERIM fabrikschef till en tillverkande enhet i Gävleborgs län. Personen vi söker har erfarenhet av att leda en produktionsorganisation och är van att arbeta nära verksamheten. Du trivs bäst när du är synlig och operativ i det löpande arbetet samtidigt som du ansvarar för budget, lönsamhet, kvalité och förbättringsarbetet. Tydligt och coachande ledarskap med förmåga att engagera och motivera ditt team är ett måste. Har du även erfarenhet av skärande bearbetning är det meriterande men inte ett krav. Fabriken som är belägen ca 4 mil norr om Gävle och har ca 40 medarbetare. Uppdraget statar så snart som möjligt och beräknas pågå ca 6 månader.

4 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Produktionschef till ABAS Protect i Ambjörnarp

ABAS Protect är ett börsnoterat företags som specialiserar sig på att tillverka områdesskydd. De har sedan 1925 servat den svenska marknaden med säkerhetsprodukter speciellt anpassade för förhållanden på våra nordliga breddgrader. ABAS Protect fokuserar på kvalitet i varje detalj. De tillverkar det mesta av sina produkter i egen regi, och har därför kontroll på hela tillverkningsprocessen från råvara till färdig produkt. De är certifierade enligt ISO 9001 sedan 1996. För dem är det en självklarhet att gällande standarder, normer och miljölagstiftningar uppfylls. ABAS Protect marknadsför sina produkter under en rad olika varumärken, där ProGate skjutgrindar hör till marknadens mest uppskattade. Titta gärna på filmen: https://www.youtube.com/watch?v=1KPl-ItFD7U Läs mer: www.abas.se Är du en tydlig ledare som motiveras av att vidareutveckla både produktion och medarbetare i ett expansivt bolag? Arbetsuppgifter och mål I rollen som Produktionschef har du det övergripande ansvaret att driva, utveckla och effektivisera produktionen med målsättning att löpande höja kvalitetsnivån, leveranssäkerheten och optimera produktionsekonomin. Du har ansvar för att leda, motivera och fördela arbetet av produktionspersonal, inköp och planering med det formella personalansvaret för ca 25 personer, fördelade på två faciliteter i Ambjörnarp. I tjänsten ingår att implementera kontinuerlig kunskap inom processerna där du är drivande i 5S och LEAN- arbete. I ditt ansvarsområde ingår även att driva ett aktivt- och proaktivt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. Budgetansvar och kostnadsuppföljning är också en del i rollen där du tillsammans med ledningen är med att utveckla bolaget genom att vara delaktig i analyser och framtida investeringar. Du ingår i ledningsgruppen, deltar i och följer upp produktionsbudget samt att arbeta med analyser kring utfall mot mål. Tjänsten är placerad i Ambjörnarp och du rapporterar direkt till VD. Din Profil Vi söker dig som har flera års ledarerfarenhet inom tillverkande industrin. Vi ser att du har goda ledaregenskaper, ekonomisk förståelse och god kännedom om ISO 9001 och 14001. Du har förmågan och motiveras av att leda produktionspersonal, utveckla processer, arbetsmetoder och organisation som helhet. Även erfarenhet av produktionsutveckling och LEAN-metodik är viktigt för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av budgetprocesser, rapportering och uppföljning. Som person är du initiativrik, energigivande, målinriktad och prestigelös samt har en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att motivera och coacha dina medarbetare för att tillsammans utveckla och effektivisera företagets produktion. Genom ditt ledarskap skapar du trygghet samt engagerar och entusiasmerar för att nå gemensamma mål. Med struktur, affärsmässighet och ett analytiskt öga har du förmågan och viljan att utveckla och driva en produktion med fortsatt goda resultat. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där du som anställd på ABAS Protect blir en viktig del i helheten. Du erbjuds en utvecklande roll i ett familjärt bolag med lång erfarenhet inom utveckling av områdesskydd. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar ABAS Protect med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, Human & Executive på tel +46 705 80 98 93. Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 1/4 2024.

1 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
VD till tillverkande bolag i Värmland

Bolaget ingår i en framgångsrik industrikoncern som befinner sig i ständig utveckling. Vi söker för kunds räkning en driven VD till en fabrik som omsätter mellan 350 - 400 miljoner. Rollen innebär att du har det övergripande ansvaret för ett av koncernens bolag och att säkerställa dess långsiktiga tillväxt. Du rapporterar till bolagets styrelse. Vi ser att du har en gedigen bakgrund inom ledning och erfarenhet av att driva tillväxt inom en industriell miljö. Du har en stark förmåga att navigera i en föränderlig marknad och har en beprövad ”track record” av att leverera resultat. Du har också utmärkta kommunikations- och ledarskapsfärdigheter, och har förmågan att bygga starka relationer både internt och externt. Genom ditt ledarskap skapar du trygghet samt engagerar och entusiasmerar för att gemensamt nå uppsatta mål. Som personen är du generalist, har ett naturligt affärsmässigt tänk samt mycket god kunskap inom produktion och teknik. För att lyckas i rollen är man en naturlig, närvarande och förtroendeingivande ledare med vana att coacha. Helst ser vi att personen tidigare har varit VD för ett mindre eller medelstort bolag, men det är inte ett krav. Man kan även tänka sig någon person som arbetat ur ett helhetsperspektiv och har haft fullt P/L erfarenhet. Stor vana vid ledningsgruppsarbete, har en mogenhet i sin personlighet och någon som leder genom andra är att föredra. Troligen har personen högskolebakgrund, inom teknik eller ekonomi men inte ett krav. Lämpligt är om du bor i Värmland med omnejd, bolaget är placerat norr om Karlstad. Det här är en unik möjlighet att bli en del av en framgångsrik industrikoncern. Vi ser fram emot din intresseanmälan. All kontakt behandlas strikt konfidentiellt.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Shift Manager, Brunna

För vår kund som är en framstående aktör inom logistik och e-handel söker vi nu en engagerad Shift Manager för att leda arbetslaget mot uppsatta mål. Vår kund är dedikerade till hållbarhet, hälsa, miljö och säkerhet, och letar efter en ledare som delar visionen och kan inspirera sitt team. Arbetsuppgifter - Som Shift Manager har du ansvaret att leda skiftet mot uppsatta mål. Du säkerställer att skiftet arbetar systematiskt med hållbarhet, hälsa, miljö och säkerhet - Du ansvarar för att coacha dina medarbetare samt dina underställda chefer i ledarskap - Du kommer att få leda förändringsarbete - Du deltar i avdelningens ledningsgrupp Förutom ovan innebär rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga arbetsuppgifter såsom: - Styra och leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet tillsammans med avdelningens Team Manager och övriga Shift Managers - Du har resultat- och budgetansvar - Du skall genomföra och dokumentera 1:1 samtal - Arbeta för att skapa delaktighet för medarbetare och upprätta handlingsplaner när målavvikelser uppstår - Hålla dig uppdaterad på lagar och regler samt informera medarbetare om förändringar - Ta beslut om avdelningens löpande verksamhet samt beslut gällande nödvändiga arbetsmiljöåtgärder Vi söker dig som - Är målinriktad, du förstår vikten av uppsatta regler och rutiner för att kunna upprätthålla en mycket god kvalité samt nå uppsatta mål. Vi ser också att du är flexibel i ditt arbetsuppdrag och har ett intresse för att utvecklas - Har tidigare erfarenhet av lager- och/eller logistik, mycket goda ledaregenskaper - Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo - Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga inom stresshantering och möjlighet att kunna fatta lämpliga beslut och omprioriteringar, även under tidspress Kvalifikationer - Gymnasiekompetens, meriterande med någon eftergymnasial påbyggnad - Tidigare erfarenhet som ledare inom lager/logistik, gärna med erfarenhet av att leda chefer och specialister - Minst två års erfarenhet av liknande uppgifter - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift - Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel Registerkontroll utgör en del av vår säkerhetsprövning Låter detta som din nästa utmaning? - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, dagskift - Placering: Brunna, Norra Stockholm - Vi erbjuder tillsvidareanställning (med sex månaders provanställning) På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidat.

19 februari 2024
Sista ansökan:
20 juli 2024
Operational Excellence Manager - Sever Pharma Solutions (Malmö)

Sever Pharma Solutions is an innovative contract developer and manufacturer of pharmaceuticals. It offers customers bespoke solutions through an extensive knowledge and unique manufacturing capabilities. The expertise and capabilities lie in developing and manufacturing both solid and polymer-based dosage forms. Its solid dosage portfolio includes products such as immediate-release film and non-coated tablets, along with controlled-release tablets and granules. Meanwhile it pioneers in polymer-based dosage forms with products such as vaginal rings, implants, and intrauterine systems. Currently Sever Pharma Solutions is expanding sales, staff, facilities, and its wider product portfolio. Focusing on high potent development and production, within the area of controlled release, the company has invested heavily in buildings and equipment with the aim of supporting growth and widening its core capabilities. The business is part of Sever Life Sciences which focuses on the development and commercialisation of niche hospital, and orphan products to respond to unmet medical needs and is present in 17 countries. Would you like to be part of an incredible growth journey where you will have great influence, a wide exposure internally and with considerable room for improvements? We are now looking for an Operational Excellence Manager who would like to join our team. We offer an inspiring and challenging workplace with good career opportunities. About the position As Operational Excellence Manager you will play a key role in creating and driving a company culture that strives for operational excellence through continuous improvement. You will collaborate with the management team and other stakeholders to identify high impact improvement projects that will drive efficiency and cost savings across the organization. You will be part of the Operational Excellence team in developing and delivering manufacturing excellence project/methods/activities. You will report directly to the Head of Operational Excellence. The position will include both operational and strategic responsibilities such as: - Build companywide capability by training and coaching teams in the use of LEAN methodologies, such as continuous improvement, 5S, standardization, visual management and more. - Identify and prioritize high impact improvement projects through analysis of business processes, operational metrics, and other channels. - Lead improvement projects and review performance against set targets. - Lead change and support managers during the transformation process. - Create value stream maps, process maps and documentation for existing and future processes. - Primarily workplace will be at our production site in Malmö. Qualifications We are looking for an experienced professional with a solid track record from executing projects, implementing change and with experience from manufacturing, preferably from a company being in the forefront of LEAN Production. Experience from pharmaceutical- or medical device industry will be considered a merit. The position requires a professional candidate with the willingness to learn, right attitude and a pragmatic approach. This is your preferred background: - Minimum 5 years of relevant experience. - Bachelor’s or Master’s degree in science/Engineering. - Experience from TPS, LEAN and/or Six Sigma is needed. - Demonstrated project management skills. - Demonstrated experience of driving operational cultural change. - Comfortable with learning new systems and operating within those systems. - Experience as line manager is an advantage. - Experience from GMP/GLP is considered a strong merit. - Excellence skills in Swedish and English language. - It is important for us that you share Sever Pharma Solutions’ three core values: - Making a difference - Close to the customer - Best workplace Your profile We are looking for an energetic and inspiring person with the following profile: - High commitment - can motivate and inspire others to perform at the highest standards, without being their manager. - Having the courage to question existing ways of working. - Analytical mindset. - Feel at ease, being in the centre. Why Sever Pharma Solutions? You will have the chance to be part of an incredible growth journey, with fantastic products having a positive impact on human health. This is an opportunity to work in a role with a large responsibility, but also freedom to operate and implement your ideas. You will develop relations with a majority of the company, at all levels, and the potential for improvements is considerable. Last but not least, you will work together with a much-appreciated manager! Information and application For more information about this job-opening, please contact recruitment consultant Tobias Lorentzon at TOBLOR Consulting, phone: +46 735 11 10 60. You apply for this position through TOBLOR’s career site, https://career.toblor.se/, by uploading your CV and personal letter. For more information about Sever, please visit: www.severpharmasolutions.com/. We are looking forward to seeing your application!

13 februari 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Produktionschef, Katrineholm

PRODUKTIONSCHEF TILL NY ANLÄGGNING I KATRINEHOLM För kunds räkning söker vi nu en produktionschef till deras nya anläggning som ska startas upp i Katrineholm. Kunden har drivit verksamhet i Sverige och Helsingborg sedan 2018, med nya åtaganden öppnas nya lokaler för att tillgodose verksamhetens växande behov. Vill du vara med på en resa där du får möjlighet att styra utvecklingen - både i din roll och för organisationen som helhet? OM TJÄNSTEN Som produktionschef är du högst ansvarig för att driften och verksamheten fungerar, du leder och strukturerar upp för att säkerställa gedigna processer och flöden. Tillsammans med dina närmsta kollegor tar du fram strategier för att optimera och förbättra effektivitet samt kvalitet. Du kommer även ha det yttersta ansvaret för hantering av sitens personal, inom ramen för dina åtaganden rörande personal ingår bland annat rekrytering, kompetensutveckling och arbetsgivaransvar. Arbetsuppgifter: - Strategisk optimering av flöden och rutiner - Yttersta personalansvaret för siten - Överse och trygga verksamhetens säkerhetsrutiner - Samordning med korsfunktionella team - Säkerställa verksamhetens drift, kvalitet och produktivitet Tjänsten är till en början som konsult via Job&Talent med start till början av sommaren. De första månaderna utgår du från Helsingborg för att sedan starta upp verksamheten i Katrineholm. Det finns goda möjligheter att efter en period som konsult gå över till kund på heltid. OM DIG Vi tror att du är en strukturerad och ordningsam person med högt driv och engagemang för logistik och produktion. Sedan tidigare har du erfarenhet av att jobba med produktionsflöden. Du är van vid att optimera och effektivisera en verksamhets tillverkning och därmed skapa goda resultat och mervärden. Vi vill även att du sedan tidigare haft personalansvar och därmed känner dig trygg i hantering och ledning av kollegor. Du kan med enkelhet se vad som behöver prioriteras först och skapar strategier för att nå uppsatta mål. Vidare är du en problemlösare med god analytisk förmåga, du har lätt för att kommunicera med andra och får med dig personalen i rätt riktning. Krav: - Tidigare erfarenhet av att styra och leda en verksamhet, både med personalansvar och inom logistik samt produktion. - Vidareutbildning inom logistik eller likvärdig arbetslivserfarenhet - B-körkort - Har möjlighet att jobba på annan ort under upplärning Det är meriterande om du sedan tidigare jobbat med ledning inom matproduktion. ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Varmt välkommen med din ansökan!

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Hot Steel Mill Manager

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role - or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning - our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core - for our people, customers, investors, society, and planet. Hot Steel Mill Manager As Hot steel mill manager your primary responsibilities would involve overseeing and managing the operations of the hot steel mill. This includes comissioning, coordinating and optimizing the production processes to ensure efficient and high-quality output. You would be responsible for supervising a team of skilled workers, ensuring their adherence to safety protocols and quality standards. You will be involved in budgeting, resource allocation, and maintaining equipment to ensure smooth and uninterrupted production. You would also play a key role in addressing any issues that may arise during the production process, resolving them promptly to minimize downtime and maintain a consistent output. Responsibilities: - Build, establish and develop a robust safety culture across the organization and within the section. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. - Build, establish and develop a robust safety culture across the organization and within the section. Take responsibility to contribute to a safe work environment actively participating in the development and upkeep of process control and safety practices. - Foster an innovative and inclusive organizational culture with focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. - Lead the organization in achieving strategic goals and objectives. Set clear organizational goals and monitor progress toward achieving them. - Build and lead a high-performing management team, providing mentorship and guidance to department heads. - Liaise with functional and operational leaders (for example in planning, logistics, maintenance, technology, quality) and together understand current and future needs and develop plans, cost estimates, and schedules for integrating these needs into existing manufacturing activities. - Oversee all aspects of operations to ensure efficient, safe and quality controlled processes. - Oversee financial performance, budgeting, and forecasting - Ensure the organizations compliance with all relevant industry regulations and standards. Develop and implement risk mitigation strategies. Qualifications: - Relevant degree in engineering or relevant industry experience. - Experience in process, production or maintenance. Demonstrated leadership experience in industrial manufacturing organizations. - Preference given for experience in startups and hot mills. - Strong understanding of mechanical, eletrical and automation mill systems. - Proven track record of successfully leading cross-functional teams and projects. - Experience in supporting of ISO 9001, 14001 & 45001 etc. - Exceptional strategic thinking, decision-making, and problem-solving skills. - Demonstrated ability to drive innovation and advancement - Ability to work in a high profile and often pressured international environment. - Excellent English written and oral skills, Swedish is a plus. - Experience with managing budget, financial performance and forecasting. - Experience working and purchasing services from vendors and contractors. - Living in the Boden region or open to relocate here. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024