Vill du leda projekt som verkligen betyder något? I rollen som projektledare hos oss på samhällsomvandlingen får du driva bygg- och anläggningsprojekt i en av Sveriges mest expansiva regioner. Här tar du projekt från idé till verklighet – bostäder, lokaler, infrastruktur – allt som krävs för att flytta ett helt samhälle. Gillar du utmaningar? Då är det här rätt plats för dig. Framtiden viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Samhällsomvandlingens uppdrag är att med god framförhållning säkerställa marktillgång för att trygga LKAB:s gruvdrift och tillväxtplaner. Detta innebär att omkring en tredjedel av Malmfältens befolkning, motsvarande 10 000 människor, succesivt omflyttas. Totalt kommer cirka 5 000 bostäder och 700 000 kvadratmeter bostads- och lokalytor att ersättas inom ramen för samhällsomvandlingen. Din roll Som projektledare hos oss får du vara med i projekt som möjliggör fortsatt gruvbrytning. I rollen som projektledare ansvarar du för att genomföra projekt utifrån beslutad omfattning, ekonomi och tidplan. Våra projekt omfattar allt från parkeringar, nybyggnation av bostäder, nya verksamhetslokaler, flytt av byggnader, avveckling av områden med mera. Projektledaren leder projekt inom såväl förprojektfas som genomförandefas, i samarbete med projektgruppen. Projektledarens huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att: planera projektets genomförande bemanna projektet styra, leda, delegera och följa upp projektarbetet förse projektorganisationen med uppgifter och underlag verkställa beslut fattade av styrgruppen besluta om förslag på ändringar inom projektplanen Det här har du med dig För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en ansvarstagande person med stark drivkraft och en tydlig vilja att nå resultat. Du är målmedveten, tar initiativ och arbetar strukturerat för att leverera enligt uppsatta mål. Din kommunikativa förmåga gör att du bygger goda relationer med både kollegor och externa parter, samtidigt som du är lyhörd och tydlig i din dialog. Du trivs med att samarbeta och ser styrkan i att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad – du ser möjligheter där andra ser hinder och har en förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar. Vi förväntar oss att du har Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom relevant område eller har annan erfarenhet som kan likställas med kompetenskraven för tjänsten Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort är ett krav för samtliga tjänster på LKAB Meriterande Erfarenhet från bygg- och anläggningsentreprenader Goda kunskaper i entreprenadjuridik och samhällsbyggnad Det här få du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Plats: Kiruna Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 15 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sektionschef Maria-Therése Edlert, 070-314 20 17 alt. [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08 Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara – Peter Johansson, 0980-718 79 Ledarna Kiruna/Svappavaara – Ingegerd Kyrö, 0980-710 50 Vi vill vänligen informera att vi redan har valt våra rekryteringskanaler och marknadsföringsstrategier. Därför undanber vi oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av mediesäljare, rekryteringssajter och liknande aktörer. Jobbar du på LKAB idag men är intresserad av en ny roll? Då vill vi gärna att du skickar in din ansökan via vår interna karriärsida. Logga in på ditt Workday-konto med en LKAB-enhet (telefon eller dator) och gå in på ”Jobbcenter”, där kan du söka fram alla lediga jobb och skicka din ansökan.
Do you want to be a part of a major and groundbreaking project? Then maybe the position as Project Equipment Coordinator is something for you? The position Keller Grundläggning is part of Keller Group, the world’s largest geotechnical solutions specialist. We work on projects across several sectors, including infrastructure, construction, and civil engineering. What sets Keller apart from other contractors is that we manage all expertise and resources in-house – from professionals and designers to skilled workers and machinery. With a strong presence both globally and in Sweden, we at Keller strive to deliver sustainable solutions to our clients. As an Project Equipment Coordinator you will be responsible for ensuring that all our equipment is in place when needed, up and running at the right time for this major project. The position is in Luleå, in the north of Sweden. The duration of the employment is approximately 18-24 months. You will be reporting to the Project manager. Your key responsibilities Plan, coordinate, and follow up on maintenance, repairs, and equipment usage, with a focus on safety and efficiency, while being mindful of costs Organize equipment with the support of Keller-Operations Maintain an up-to-date inventory of all tools, machines, and spare parts Develop and implement preventive maintenance schedules Ensure all equipment is inspected regularly for wear, damage, and compliance with safety standards Coordinate or perform routine servicing and emergency repairs Keep maintenance logs up to date Work closely with both product lines, workshop and project management What Keller can offer you You are offered a role in an international company with a strong brand and stable growth. Here, you’ll have the opportunity to work in a technical and innovative environment, with personal and professional development through challenging projects and internal training. Our company culture is characterized by collaboration, pride, and reliability. We’re curious to get to know you We believe that you will make a good fit for the position if you have the following qualifications: Technical education or an equivalent relevant technical background Knowledge of the construction contracting industry, with a particular focus on machinery, technology, and execution Proficiency in English (spoken & written) is required, Swedish and any other European languages are a plus Extensive knowledge of the Microsoft Office suite, especially Excel Structured and solution-oriented, with the ability to manage multiple tasks simultaneously in a dynamic and rapidly changing environment Are you our new colleague? Are you curious and want to know more about the position? Get in touch with Robert Thurner, +46730636139 or Marcel Riedel +436646144019. Apply for the position by emailing your CV and cover letter to: [email protected] Selections will be made on an ongoing basis, so please don´t wait with your application.
We are looking for a project manager for a major and groundbreaking project in the north of Sweden! Are you the one we are looking for? The position Keller Grundläggning is part of Keller Group, the world’s largest geotechnical solutions specialist. We work on projects across several sectors, including infrastructure, construction, and civil engineering. What sets Keller apart from other contractors is that we manage all expertise and resources in-house – from professionals and designers to skilled workers and machinery. With a strong presence both globally and in Sweden, we at Keller strive to deliver sustainable solutions to our clients. A Keller Project Manager turns complex ground-engineering challenges into smoothly delivered projects that are safe, high-quality and sustainable. As an experienced project manager, this is the project you would want to work within! The position is in Luleå, in the north of Sweden. The duration of the employment is approximately 18-24 months. You will be reporting to the Project Director. Your responsibilities Develop and manage project schedules, budgets, and resources Lead construction manager, quality engineer and project controller, and coordinate with client to ensure smooth execution Oversee contract and commercial relevant parts of the project and further project development Ensure compliance with quality & design specifications, engineering standards, and safety regulations Act as the primary point of contact for client, consultants and sub-contractors Conduct regular project progress meetings and reports Weekly internal financial reporting and monthly follow-up What Keller can offer You are offered a role in an international company with a strong brand and stable growth. Here, you’ll have the opportunity to work in a technical and innovative environment, with personal and professional development through challenging projects and internal training. Our company culture is characterized by collaboration, pride, and reliability. We’re curious to get to know you We believe that you will make a good fit for the position if you have the following qualifications: Bachelor’s degree in civil engineering, construction management or ground engineering 10+ years of relevant experience in construction project management, with a track record of successfully delivering projects on time and within budget Excellent project management skills, including effective planning, organising and prioritizing tasks English (written & oral) is a must, Swedish and any other European language is a plus Software skills in MS Office Strong leadership and communication skills to manage project teams and stakeholders Are you our new colleague? Are you curious and want to know more? Get in touch with Robert Thurner, +46730636139. Apply for the position by emailing your CV and cover letter to: [email protected] Selections will be made on an ongoing basis, so please don´t wait with your application.
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! På samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar fler än 180 medarbetare med infrastruktur och miljöskydd i vår kommun. Vi ansvarar för planering och drift av byggnadsprojekt, gatunät, parkeringsplatser, allmänna platser, parker, avfallshantering samt reningsverk och vattenverk. Vårt ansvarsområde inkluderar även trafiksäkerhet, tillgänglighet, trygghet och en för invånarna i övrigt god miljö, samt myndighetsutövning utifrån miljöbalken och livsmedelslagstiftningen där tillsyn och förebyggande arbete står i fokus. På VA-avdelningen arbetar vi för att Alingsås kommun ska ha en hållbar, robust och rättvis vatten- och avloppsförsörjning, där tillväxt möjliggörs. Vi har ett stort fokus på Agenda 2030 i våra projekt för att bidra till en hållbar samhällsutveckling. Nu söker vi tre projektledare som kommer förstärka vår avdelning! När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån • Möjlighet att delvis arbeta på distans Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som projektledare inom vatten och avlopp driver du byggprojekt för Alingsås kommuns VA-ledningsnät, vattenverk och avloppsreningsverk. Det innebär att du bidrar till att säkerställa tillgången till hälsosamt dricksvatten samt skydd av miljön genom avledning och rening av spillvatten. Två grundläggande funktioner för ett väl fungerande samhälle. Du leder projekten, både stora och små, genom hela processen från upphandling till slutbesiktning och överlämning. Vi arbetar enligt kommunens projektmodell för att kvalitetssäkra våra projekt och säkerställa att vi levererar enligt de uppdrag vi har fått. I det dagliga arbetet ansvarar du för dina egna projekt som du i huvudsak driver självständigt, samtidigt som du har ett nära samarbete med projektdeltagare och beställande verksamhet. Du har många kontaktytor, både internt och externt, med exempelvis konsulter, entreprenörer och myndigheter samt vår egen driftpersonal. På enheten finns en senior projektledare som är en övergripande stödfunktion i projektarbetet. Du har dessutom projektledarkollegor, med vilka du kan utbyta erfarenheter. I vissa större projekt kommer ni arbeta tillsammans som huvudprojektledare och biträdande projektledare och då driva projektledningsarbetet gemensamt. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som projektledare inom VA-avdelningen krävs det att du har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom vatten, miljö, maskinteknik, kemiteknik, processteknik eller annan likvärdig kompetens. Tidigare erfarenhet av projektledning är meriterande, liksom kunskap inom VA-sektorn eller processindustri. Du har god datorvana och hanterar bland annat Officepaketet obehindrat. Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningen i centrala Alingsås, med närhet till kollektivtrafik, men kräver B-körkort då du förväntas besöka projektplatser runt om i kommunen. Som projektledare kommer du att ha ett stort eget ansvar för att driva projekt framåt. Din förmåga att leda både dig själv och din projektgrupp är avgörande för projektets framgång. Du har förmåga att fatta beslut och göra prioriteringar som driver arbetet framåt mot uppsatta mål. Du följer en etablerad projektmodell och ser till att arbetet genomförs med hög kvalitet och effektivitet. Din förmåga att hålla en tydlig struktur är en nyckel för att projektet ska leverera enligt plan. Projektarbete innebär ofta att hantera förändringar och utmaningar. Du är flexibel och gör alltid det bästa möjliga utifrån de förutsättningar som finns, med fokus på att hitta långsiktigt hållbara lösningar. I denna roll är samarbete en central del av ditt arbete. Du interagerar både internt och externt med olika intressenter och ser till att alla parter är delaktiga i att uppnå de gemensamma målen. Du har förmågan att balansera olika intressen och skapa konsensus för att nå de bästa resultaten för hela verksamheten. Du uttrycker dig tydligt och professionellt i både tal och skrift, och ser till att kommunicera på ett sätt som främjar förståelse och samarbete. För att lyckas krävs det att du kan göra medvetna kompromisser och hantera förväntningar från olika håll på ett konstruktivt sätt. ÖVRIGT Urval sker löpande och intervjuer planeras att genomföras både före och efter semesterperioden. Tjänster kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Provanställning kan förekomma. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt ID kort. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vill du vara med och driva elektrifieringen av Sverige? Eltel Power söker en engagerad projektledare som vill ta sig an utmaningen att etablera och utveckla vår verksamhet i distrikt Väst. Här får du möjligheten att arbeta med projekt som gör skillnad för framtidens energiförsörjning och bidra till ett mer hållbart samhälle. Hos oss är du en del av ett team som driver allt från planering till installation och driftsättning av nya el-anläggningar. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. För mer information besök vår hemsida: Always connected, always powered Ditt uppdrag I rollen som projektledare har du ett helhetsansvar för dina projekt – från start till mål. Du leder projekt inom distributionsnätet, såsom kabel- och stationsprojekt, och är en nyckelspelare i att säkerställa att projekt levereras med hög kvalitet, inom budget och tidsramar. Projekten sträcker sig från mindre ombyggnationer till större nybyggnadsprojekt. Utöver detta förväntas du bidra till vår tillväxt genom att arbeta nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer inom nya marknader, exempelvis inom högspänningsprojekt och reservkraft för datacenter. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Projektledning inom distributionsnät, inklusive kabeldragning, nätstationer, kabelskåp och markåterställning Samtidigt arbetar du nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer Kontakter med kunder, underentreprenörer och andra intressenter Ansvar för projektekonomi, framstegsrapportering och byggmöten med kunder Hantera upphandling och skapa långsiktiga relationer med underentreprenörer Utföra platsbesök för planering och uppföljning av projekt Du kommer att rapportera till projektchef och ha stöd av en beredare som hjälper till med tillstånd och liknande arbetsuppgifter. Varför välja Eltel Power? Som projektledare hos oss får du möjlighet att bygga upp din roll och verksamheten från grunden. Vi erbjuder:Ett varierat arbete med mycket frihet och stort ansvar Möjlighet att arbeta inom ett område som har en central roll i Sveriges omställning till hållbar energi Goda utvecklingsmöjligheter inom en trygg och växande organisation Stöd från erfarna kollegor och en beredare som hjälper till med tillstånd och andra förberedelser Hos oss blir du en del av ett företag som värderar säkerhet, god arbetsmiljö och en stark teamkänsla. Med över 20 års erfarenhet är vi en stabil arbetsgivare som tar ansvar för Sveriges kritiska infrastruktur. Är du den vi söker? Vi söker dig som är affärsmässig, strukturerad och självgående med en förmåga att bygga goda relationer. Du har erfarenhet av att leda projekt och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Kvalifikationer: Relevant utbildning som civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, exempelvis elektriker. 6 års erfarenhet av projektledning inom eldistribution eller energidistribution Goda kunskaper i projektekonomi och Excel Kunskaper i entreprenadjuridik (EBR, AMA, BAS-U/BAS-P, ABT06, AB04). Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift B-körkort. Erfarenhet av reservkraft och högspänning är meriterande. Tjänsten är säkerhetsklassad och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Kontaktuppgifter och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Frida Lundqvist på 073-526 33 29 eller via e-post: [email protected] Svetlana Fedorova på 073-526 33 29 eller via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via hemsida Isaksson Rekrytering & Bemanning | Här finns möjligheterna redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Isaksson Rekrytering & Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg och teknik. För mer information, besök vår hemsida www.isakssonrekrytering.se
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om rollen Vår uppdragsgivare driver både stora och medelstora infrastrukturprojekt – från mark-, väg- och ledningsarbeten till järnväg och dammanläggningar. För att möta fortsatt tillväxt söker vi nu en Projektledare/Arbetsledare som tar helhetsansvar för planering, genomförande och uppföljning av projekt tillsammans med platschef och yrkesarbetare. Ditt uppdrag Leda och samordna det dagliga arbetet på plats; säkerställa arbetsmiljö, kvalitet och tidsplan. Upprätta och följa upp produktions- och ekonomiplaner enligt AMA och AB04. Vara länken mellan beställare, underentreprenörer och interna resurser. Bidra till ständiga förbättringar av processer och metoder. Vi söker dig som Har dokumenterad erfarenhet av mark- och VA-projekt. Behärskar AMA och AB04 i praktiken. Är van att följa upp produktion, ekonomi och tidsplaner. Har god system- och datorvana samt B-körkort. Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Personliga egenskaper Strukturerad och lösningsorienterad – håller ordning även när tempot är högt. Trygg ledare som skapar engagemang och säker arbetsmiljö. Affärsmässig och analytisk – ser helheten men tappar inte detaljerna. Vi erbjuder Omväxlande och ansvarsfull roll med stor möjlighet att påverka projekt och arbetssätt. Korta beslutsvägar i en organisation som satsar på personlig utveckling. Konkurrenskraftiga förmåner och en arbetsplats som värdesätter balans och trivsel. Ansökan Skicka CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt – urval sker löpande. Alla ansökningar hanteras konfidentiellt av Schnell Rekrytering AB. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du ta nästa steg i din karriär hos ett branschledande företag som verkligen värdesätter din utveckling? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker en engagerad Projektledare som vill bli en del av vårt dynamiska VS-team i Enköping Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som projektledare på Bravida Enköping VS ansvarar du för Serviceprojekt, från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att: • Framgångsrikt driva Serviceprojekt inom VS-området • Bidra i projektering tillsammans med byggföretag och Bravidas andra discipliner (t.ex. el, vent och automation) • Utveckla och bevara kundrelationer • Jobba med merförsäljning inom projektet • Hantera bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete • Leda och engagera medarbetare • Vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten • Ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Våra kunder är bland annat, byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, regioner och kommuner. Vi på Bravida kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget. Vi söker dig som • Tidigare har arbetat som projektledare eller liknande roll inom Service/Installation och/eller byggbranschen • Känsla för säljarbete och service • Har kunskap inom entreprenadjuridik och ekonomi • Har god dator- och systemvana • Innehar B- körkort Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt team mot ett gemensamt mål. Du har ett kundorienterat synsätt och besitter förmågan att bevara och utveckla goda affärsrelationer. I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Du är uthållig och resultatfokuserad och strävar efter projektens lönsamhet. Du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 31 augusti 2025. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.Bravida.se
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting söker en erfaren och drivande Facility Project Manager för ett konsultuppdrag i Karlstad eller Karlskoga. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp en ny funktion från grunden – med stort strategiskt ansvar och tydlig påverkan på verksamhetens framtid. Din framtida utmaning Som Facility Project Manager kliver du in i en nyckelroll där du leder och samordnar stora, komplexa projekt kopplade till verksamhetens lokaler och långsiktiga utveckling. Du driver hela processen – från behovsanalys till genomförande och uppföljning – med ansvar för att allt löper enligt mål, tidsramar och budget. En central del av uppdraget är att forma och implementera en ny funktion inom facility management. Du skapar struktur, etablerar arbetssätt och bygger effektiva processer för en hållbar framtid. Rollen kräver både strategiskt tänkande och operativt ansvar, och du kommer att ha en aktiv roll i att driva förändring på alla nivåer. Du arbetar nära interna och externa intressenter och är en viktig länk mellan teknik, ledning och leverantörer. Tydlig kommunikation, helhetssyn och förmågan att hantera flera parallella spår är avgörande för att lyckas i uppdraget. Det här är ett konsultuppdrag för dig som vill göra skillnad i en verksamhet under utveckling – och som trivs i en miljö med högt tempo, stort mandat och goda möjligheter att påverka. Vi söker dig som har: - Mångårig erfarenhet av att leda stora, komplexa projekt – gärna inom facility management eller liknande områden - Dokumenterad förmåga att arbeta både strategiskt och operativt - Erfarenhet av att bygga upp nya funktioner och skapa effektiva arbetsflöden - Hög drivkraft, stort ansvarstagande och en förmåga att fatta beslut i föränderliga miljöer - God kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med olika intressenter - Erfarenhet av att arbeta med budget och projekt inom givna ekonomiska ramar Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. AxÖ Consulting söker en erfaren och drivande Facility Project Manager för ett konsultuppdrag i Karlstad eller Karlskoga. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp en ny funktion från grunden – med stort strategiskt ansvar och tydlig påverkan på verksamhetens framtid. Din framtida utmaning Som Facility Project Manager kliver du in i en nyckelroll där du leder och samordnar stora, komplexa projekt kopplade till verksamhetens lokaler och långsiktiga utveckling. Du driver hela processen – från behovsanalys till genomförande och uppföljning – med ansvar för att allt löper enligt mål, tidsramar och budget. En central del av uppdraget är att forma och implementera en ny funktion inom facility management. Du skapar struktur, etablerar arbetssätt och bygger effektiva processer för en hållbar framtid. Rollen kräver både strategiskt tänkande och operativt ansvar, och du kommer att ha en aktiv roll i att driva förändring på alla nivåer. Du arbetar nära interna och externa intressenter och är en viktig länk mellan teknik, ledning och leverantörer. Tydlig kommunikation, helhetssyn och förmågan att hantera flera parallella spår är avgörande för att lyckas i uppdraget. Det här är ett konsultuppdrag för dig som vill göra skillnad i en verksamhet under utveckling – och som trivs i en miljö med högt tempo, stort mandat och goda möjligheter att påverka. Vi söker dig som har: - Mångårig erfarenhet av att leda stora, komplexa projekt – gärna inom facility management eller liknande områden - Dokumenterad förmåga att arbeta både strategiskt och operativt - Erfarenhet av att bygga upp nya funktioner och skapa effektiva arbetsflöden - Hög drivkraft, stort ansvarstagande och en förmåga att fatta beslut i föränderliga miljöer - God kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med olika intressenter - Erfarenhet av att arbeta med budget och projekt inom givna ekonomiska ramar Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Projektledare till Swede Ship Composite i Hunnebostrand Vill du arbeta med världsledande innovation inom kompositbåtar och bli en del av ett engagerat team i en naturskön miljö? Swede Ship Composite söker nu en driven och engagerad projektledare som vill vara med och utveckla framtidens båtar! Om Swede Ship Composite Swede Ship Composite är ett företag beläget i Hunnebostrand som specialiserar sig på utveckling och produktion av högkvalitativa kompositbåtar. Vi är ett världsledande företag som arbetar med hela båtbyggnadsprocessen, inklusive kompositlaminering, motorinstallation och -utbyte, elinstallationer, interiörarbeten, ombyggnationer och ytbehandling. Vår arbetskultur genomsyras av ödmjukhet, yrkesstolthet och samarbete. Vi strävar efter att skapa de bästa projekten genom stark teamkänsla och delaktighet i hela produktionskedjan. Vill du få en inblick i vårt arbete? Se vår koncernvideo här: Swede Ship Composite Är du nyfiken på Hunnebostrand och vill veta mer om den vackra platsen där vi verkar? Läs mer här: Upplev Hunnebostrand Om rollen som projektledare Som projektledare hos oss får du en varierad vardag där du ansvarar för projektens framgång, leder och fördelar arbetet samt bidrar operativt i produktionen. Du kommer att ha en central roll där du driver projekt från start till mål, hanterar kundkontakter och säkerställer att tidsplaner och budgetar hålls. Du är inte rädd för att dra på dig blåstället och delta i produktionen för att motivera och engagera teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda och samordna projektmöten samt dokumentationsarbete Sköta ekonomi, budget och tidsplanering Delta operativt i produktionen för att säkerställa kvalitet och effektivitet, dagliga insatser i produktionen Ansvara för kundkontakter och leveransuppföljning Vem är du? Vi söker dig som har en bakgrund inom projektledning, gärna med erfarenhet från skeppsbyggnad eller byggbranschen. Du har ett stort marint intresse och uppskattar att vara nära produktionen. Du trivs med att växla mellan kontorsplanering och golvarbete – du ser inget konstigt i att ha arbetskläder på kontoret och ute på verkstadsgolvet varje dag. För att lyckas i rollen ser vi att du är en flexibel och prestigelös ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera teamet. Du är strukturerad och kommunikativ samt har förmågan att ta hjälp när det behövs. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta i projektform Kunskap inom båtbyggnad och marinteknik och/eller kompositmaterial Förmåga att hantera flera projekt samtidigt Ritningsläsning och grundläggande CAD-kunskaper (meriterande) Goda språkkunskaper i svenska och engelska B-körkort Vad erbjuder vi dig? Hos Swede Ship Composite blir du en del av ett engagerat och samarbetsinriktat team i en naturskön miljö nära havet. Vi erbjuder en spännande roll i ett företag som ligger i framkant inom kompositteknologi, där du får möjlighet att vara delaktig i hela produktionsprocessen. Du kommer att få de verktyg du behöver för att lyckas i rollen, inklusive dator, telefon och arbetskläder. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor enligt kollektivavtal och en arbetsplats där du kan utvecklas både personligt och professionellt. Eftersom du är del av det operativa arbetet täcks du av IF-metalls kollektivavtal. Placering: Hunnebostrand Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Swede Ship Composite! Notera att bilden är ifrån ett annat varv inom koncernen. Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.
Välj ett jobb för att visa detaljer