Epical is a pure-play data consultancy with services and expertise to support and enable the management, utilization and protection of our clients' data. We're not just experts in data; we're visionaries who empower our clients to exceed expectations. Join our thought leading team which deliver results beyond the expected - where empowerment is a matter of course, continues development is a promise and a collaborative approach is a fact. What is the role all about? We are looking for an experienced Scrum Master to lead agile teams in large and complex organizational environments - ensuring efficient delivery of projects. In this role, you will play a key role in guiding and supporting our teams in the adoption and implementation of agile methodologies, particularly within the information security/cybersecurity domain. You will serve as a certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner, providing expertise and guidance on scaled agile implementation. Key responsibilities: Lead and facilitate agile ceremonies, including sprint planning, daily stand-ups, sprint reviews, and retrospectives. Mentor and coach team members on agile principles, promoting self-organization and continuous improvement. Monitor and track sprint progress, identifying risks and implementing mitigation strategies as needed. Interact closely with stakeholders to ensure transparency and effective communication throughout the project lifecycle. Why should you apply? At Epical we are on an exciting journey, establishing a new-minted data consultancy brand in the market, steering, and shaping our Digital Trust key offerings as well as expanding in the Nordic region. You will be a key player in our Digital Trust community, working with high-profile clients in interesting and developing projects. In addition to that, you will further develop Epical's agile delivery models. Your expected qualifications Previous experience as a Scrum Master Previous experience of delivering Identity solutions Experience in the Identity and Access Management/Directory Services domain Certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner Leading agile teams within the information security/cybersecurity domain Strong leadership, communication, and collaboration skills Professional proficiency in Swedish and English, written as well as spoken Meritorious Experience of leading agile teams in larger/global organizations is advantageous Interaction with product owners, program managers, and portfolio managers, either through direct experience or collaboration What do we offer? The opportunity to join a team of Nordic’s leading experts in Digital Trust Stimulating and interesting assignments, working with large customers in complex environments – usually in team-based project deliveries X-Nordic An organization that supports work-life balance and the possibility to work remotely. Continuing education - courses, and compensation for certification Let’s secure the Nordic’s together, one step at a time If you are a seasoned Scrum Master with a passion for leading agile teams in complex environments, we want to hear from you! Warm welcome with your application. Selection will take place on an ongoing basis. All roles at Epical are permanent, with the flexibility to work from home or any of our offices across Sweden (Stockholm, Gothenburg, Malmö, Västerås, Örebro, and Skövde). To qualify, you must reside in Sweden and have a valid work permit. If this sounds like the opportunity you’ve been looking for, we’d love to hear from you!
Vi söker Teknisk projektledare till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid med en omfattning på 60 procent. Konsulten förväntas kunna jobba på plats en dag i veckan. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget I rollen som produktägare kommer konsulten att arbete med att leda och planera ett tekniskt utvecklingsteam på ett av myndighetens centrala system. Konsulten kommer ha ett nära samarbete med såväl internn IT, kärnverksamheten, viktiga intressenter, andra utvecklingsteam, IT-driftleverantören. U ppdraget omfattar: • Ta fram strategier och mål för teamet • Hålla ihop, planera och leda/driva projekt, förvaltning och utveckling mot uppsatta mål • Bedöma och presentera planer • Säkerställa teamens leverans • Säkerställa att alla intressenter blir informerade av pågående och kommande aktiviteter • Följa upp och löpande rapportera status i arbetet Krav (OBS, obligatoriska) Minst 3 års erfarenhet som teknisk projektledare. Erfarenhet som chef eller motsvarande ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av att leda tekniska projekt med egenutvecklade applikationer, med flera olika parter delaktiga. Erfarenhet av att bedöma olika tekniska lösningar för att effektivt kunna planera och driva projekt inom IT. Flerårig övergripande teknisk kompetens inom IT, DevOps, systemutveckling och drift. Goda kunskaper i svenska. Det är viktigt då all dokumentation sker på svenska. Erfarenhet av agilt arbete. Erfarenhet av arbete/projekt rörande större transitionsarbete. Erfarenhet som Produktägare för utvecklingsteam Meriterande Kunna hantera projekt inom IT och system med minimal påverkan av produktionsmiljön. Erfarenhet av arbete med myndighetens system Nyps. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Som kundprojektledare kommer du leda flera mindre leveransprojekt med intressanta produkter i teknikens framkant till företagets kunder i en internationell marknad. Du tillhör ett företag som befinner sig i en expansiv bransch i ett team med andra projektledare i en mix av erfarenheter, åldrar och kön. I rollen har du stora kontaktytor primärt internt men även viss kontakt mot externa parter. Du kommer vara med i projektuppstartsmötet och sedan driva projektet till slutlig leverans med bland annat kalkyler, krav, anpassningar, tidsestimering och resursplanering tillsammans med kollegor från exempelvis inköp, marknad, linjechefer, exportkontroll och ekonomi. Din kompetens Minst 3 års erfarenhet av projektledning inom relevant område Ingenjörsutbildning inom logistik och ledning, tillverkande industri eller motsvarade Svenska och engelska flytande i tal och skrift Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med MPS system ser vi det som meriterande. För att trivas och lyckas i rollen krävs en mix av erfarenhet och personlig kompetens. Vi tror därför att du är en kommunikativ, utåtriktad, självgående och analytisk person som har en förmåga att vara proaktiv och driva ditt eget arbete framåt där du kan ta egna initiativ. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Create Your Better Tomorrow With over 50 years of experience in the industry, Kollmorgen, a Regal Rexnord brand, is a technology leader in navigation and fleet control of automated guided vehicles (AGVs) and autonomous mobile robots (AMRs). In our continued effort to innovate and grow, we are now expanding and are seeking talents to join us and be part of our success story. Our definition of success goes beyond customer satisfaction; it includes fostering the talent of tomorrow. At Kollmorgen, we cultivate a collaborative and inclusive environment where innovation thrives and every individual is valued. Our commitment to professional growth and development ensures that you will have the opportunity to advance your career while working on cutting-edge automation solutions. We are looking for a Product Manager to be part of a dynamic team that is passionate about making a difference in the world of AGVs and AMRs.Position Overview An AGV system is a fleet of mobile robots that automatically transport goods in a network of fixed virtual roads, designed according to the specification of the site, e.g., a warehouse. In this position, you will be the Product Manager and work at the center of business and technology; understanding customer and market needs as well as technology trends and future standardizations. As Product Manager, you will belong to the Product Management Department consisting of one Lead Product Manager, three Product Managers and four Product Owners. The whole team reports to our Product Management Director. As a Product Manager, your main focus is to understand the customer and market needs to build business cases for ideas and decide if it should be in the product roadmap. Once an idea is being realized by the agile teams, your work to prepare the product or service for market introduction starts. You are responsible for setting a strategic pricing as well as working with the launch activities preparing for a successful market introduction. In this role, you work close to many different departments; sales, engineering and marketing to name a few and to be successful you are communicative and enjoy collaboration. The overall aim is to make sure that Kollmorgen continues to create successful products, considering business, technology, and user experience. The technology within sensors and communication evolves fast and so does the overall technique within automation and Automated Guided Vehicles (AGVs) which makes it important that you as a part of your work keep yourself up to date about what happens within our industry. To achieve the mission and success of this position, we believe you already have: Work experience as a Product Manager or equivalent Years of experience working with Market analysis Solid background within Business Model Innovation An interest in technology used in automation. We find it beneficial if you have experience in: SAFe and/or Scrum environment Autonomous Vehicle development. We see that our ideal candidates are committed to personal & professional growth, and they share our core values and genuine enthusiasm for innovation. Additional Information Full time employment | Based in Mölndal, Sweden Selection takes place on an ongoing basis, so be sure to apply early. We're excited to hear from you! Kollmorgen - Autonomous Mobile SolutionsWe offer a complete automation solution for AGV and AMR providers. Our NDC Solutions platform is a proven platform that enables efficient and reliable vehicle automation with increased performance. It includes all hardware, software, and navigation technologies necessary to automate a vehicle fleet. The platform has been installed in a vast variety of material handling sites and vehicles across the globe.
Din nya roll Vår kund, en ledande aktör inom pappers- och massaindustrin, genomför just nu en strategisk övergång till ett nytt affärssystem (SAP S/4HANA). Målet är att optimera affärsprocesserna, förbättra informationsflödet mellan avdelningar och stärka hanteringen av data. Vi söker nu en erfaren förändringsledare med kommersiellt fokus till kundens Atlas-programteam. I rollen som förändringsledare med kommersiellt fokus kommer du att driva nyckelaktiviteter inom Lead-to-Cash (L2C)-arbetsströmmen. Du kommer att fungera som en brygga mellan kommersiella prioriteringar, pågående SAP-implementering och förändringsledning. Ditt huvudsakliga ansvar är att leda förändringsresan inom L2C-arbetsströmmen, säkerställa effektivt samarbete med kunder, starkt internt intressentengagemang samt strukturerad genomföring av förändringsaktiviteter. Du rapporterar direkt till arbetsströmsledaren för L2C. Huvudsakliga ansvarsområden: Leda den interna och externa förändringsresan genom att planera, koordinera och genomföra förändringsaktiviteter inom L2C. Säkerställa tydlig kommunikation kring orsaken till förändringarna inom L2C. Agera facilitator och förespråkare för kundperspektivet genom att identifiera och adressera kundernas verkliga behov och prioriteringar. Möjliggöra kundsamarbete genom att informera om kommande förändringar, hantera förväntningar och lyfta fram gemensamma möjligheter och fördelar som Atlas-programmet innebär. Skapa en tydlig koppling mellan SAP-lösningar och den dagliga verksamheten, genom att översätta Atlas-beslut till konkreta affärsnyttor och praktiska konsekvenser. Hantera interna intressenters förväntningar och säkerställa samsyn kring intressen och prioriteringar. Arbeta nära affärsledning, ämnesexperter (SMEs), arbetsströmsledare och förändringsteamet för att driva förändringsledning framåt. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har minst 8 års erfarenhet som förändringsledare eller projektledare, med dokumenterat goda resultat från kommersiella försäljnings- och supply chain-projekt. Du har erfarenhet av att arbeta enligt Prosci/ADKAR-modellen. Du har erfarenhet från processindustrin. Stort plus om du har erfarenhet av pappers- och massaindustrin. Du har erfarenhet av SAP-implementering. Du är flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. Vem är du? Den ideala kandidaten har starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att leda team, med förmåga att engagera och samarbeta med seniora ledare inom organisationen. Du är skicklig på att bygga och upprätthålla starka relationer, och dina utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor gör att du kan arbeta effektivt med både tekniska och icke-tekniska intressenter. Med ett praktiskt angreppssätt på problemlösning och ett strategiskt tänkesätt är du väl rustad att hantera komplexa utmaningar och driva förändring med tydliga resultat. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Vår kund önskar start i april Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
At Proposales, we're on a mission to shape the future of business proposals, replacing static documents by defining a new online standard fully powered by web technology (literally, a piece of internet infrastructure). Read our full Mission statement here. Proposales is a workflow tool where speed, interactions, and small details matter. We are designing it carefully to be powerful yet minimalistic and delightful, to earn people's trust of being a big part of their workday. We are looking for a knowledgeable, design & tech savvy Product Manager, keen to make an impact on the growth in a start-up environment where you will be moved out of your comfort zone and grow with the exciting journey we have in front of us. Role Overview: As a Product Manager at Proposales, you will be at the heart of our product development process, working closely with cross-functional teams to define, build, and launch products that delight our customers. You will be responsible for understanding customer needs, prioritizing features, and ensuring that our product delivers maximum value to our users. Key Responsibilities: Roadmap Development: Develop, manage, and communicate the product roadmap, ensuring alignment with business objectives and stakeholder expectations. Feature Prioritization: Work closely with engineering, design, and marketing teams to prioritize features and enhancements based on impact, feasibility, and customer needs. Product Development: Oversee the product development lifecycle, from concept to launch, ensuring timely delivery of high-quality features. Stakeholder Collaboration: Collaborate with Sales, Customer Success, and other teams to ensure a seamless product experience and drive user adoption. Customer Insights: Conduct market research, gather customer feedback, and analyze data to identify opportunities for product improvement and innovation. Performance Tracking: Monitor product performance metrics, analyze results, and iterate on the product to achieve desired outcomes. Qualifications: Experience: 3-5 years of experience in product management, preferably in a SaaS or technology startup environment. Education: Bachelor's degree in business, engineering, computer science, or a related field. MBA is a plus. Skills: Strong analytical, problem-solving, and decision-making skills. Proficiency in product management tools (e.g. Linear) and data analysis tools. Communication: Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to articulate complex ideas clearly and effectively to both technical and non-technical stakeholders. Leadership: Proven track record of leading cross-functional teams and driving product initiatives from ideation to execution. Customer-Centric: Deep understanding of customer needs and a passion for delivering exceptional user experiences. Agility: Ability to thrive in a fast-paced, dynamic startup environment and adapt quickly to changing priorities.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att planera, leda, samordna och administrera projekt genom alla projektfaser, så att målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. I arbetsuppgifterna ingår också förankring i organisationen samt överlämning till en förvaltningsorganisation. Som projektledare behöver du i ett första steg bl.a. förbereda projektet, tillsätta en styrgrupp, sätta upp projektgruppen, ta fram projektdirektiv och beräkna kostnader för alla delar av projektet. Det behöver även göras en uppskattning av den kapacitet som krävs i form av lagring och prestanda i den plattform som berörs av ett IT-system. I ett andra steg ingår att leda projektet i att utveckla en lösning eller upphandla ett system. I ett tredje steg ingår ett införande av systemet samt etablering av ett gemensamt arbetssätt. Införandet av det gemensamma arbetssättet är centralt för att projektets ambition ska lyckas. Vidare ingår som leveranser från projektet att ett urval av information migreras från en gemensam mappstruktur till ny lösning. Processer och rutiner som stödjer dokument- och ärendehanteringen ska beskrivas samt information och utbildning ges till samtliga medarbetare. Avveckling av gamla system ska planeras och genomföras. Ta fram projektdirektiv och behövliga underlag enligt ovanstående premisser och kundens anvisningar samt styr- och projektmodeller Projektleda projektet så att målen i projektdirektivet uppnås Driva aktiviteter och rapportera framdrift till styrgrupp Löpande informera olika intressentgrupper Ansvara för projektets budget och resursallokering Ansvara för att projektet levereras i tid och till rätt kvalitet Hantera leverantörer och leverantörskontakter Leda interna projektresurser på ett tydligt och positivt sätt enligt kundens värdegrund Överlämna projektet till förvaltningsorganisationen Bidra till förvaltningsplanen och budgetprocessen Obligatoriska krav Utbildning: Akademisk universitets- eller högskoleexamen minst 120 p/ 180 hp med inriktning mot data och/eller systemvetenskap alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT-branschen minst 10 år. Certifiering/Utbildning inom PPS/PRINCE2/XLPM/PROPS eller motsvarande projektstyrning Kompetens och Erfarenhet: Minst 10 års arbetslivserfarenhet som IT-projektledare Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att leda IT-projekt inom offentlig sektor Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer i projekt Skall ha projektlett minst tre projekt där upphandlingar av applikationer eller applikationsnära infrastruktur har ingått Skall ha erfarenhet av införandeprojekt där man jobbat mot PMFS krav för införande av säkerhetskänsliga system med konsekvensnivå C eller högre. Skall ha projektlett minst två IT-införandeprojekt där nära samarbete med medarbetare från IT-drifts- och IT-säkerhetsorganisationerna har ingått. Mervärdeskrav Minst 2 års erfarenhet från att använda projektverktyget Antura Erfarenhet från arbete i minst ett projekt omfattande minst två år där ny integrationsplattform har upphandlats Erfarenhet som projektledare i minst ett projekt omfattande minst ett år av ett omfattande implementationsprojekt som medförde större förändringar i verksamhetens arbetsprocesser, arbetssätt eller arbetsrutiner Minst tre års arbetslivserfarenhet av agila metoder Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
UMS Skeldar utvecklar obemannade helikoptersystem för att stötta marina, militära och offentliga säkerhetsoperationer. Vi erbjuder en snabb och dynamisk arbetsmiljö med stark entreprenörsanda – här får du en unik möjlighet att göra avtryck i en innovativ bransch där snabba beslut och högt engagemang är nyckeln till framgång. Nu söker vi en Program Manager med inriktning mot eftermarknad och support som vill bygga upp och utveckla vårt eftermarknadskoncept. Med kommande kundleveranser och nya kontrakt behöver vi dig som kan forma strategier och processer för att säkerställa en trygg och pålitlig supportupplevelse för våra kunder. I denna roll blir du en del av vårt Program Management-team, som arbetar med kundprojekt, produktutveckling och verksamhetsprojekt. Här får du en central roll i att utveckla eftermarknad och support, där du både skapar strukturer och är operativt involverad i genomförandet. Teamet, som idag består av 8 projekt- och programledare, har högt i tak och en kultur av att stötta varandra i sina dagliga utmaningar. Teamet är en central funktion i organisationen och har ett nära samarbete med samtliga avdelningar. Vi jobbar tvärfunktionellt och ser samarbete som en nyckel för att nå framgång. Här får du stora möjligheter att påverka både arbetssätt och strategiska beslut. I rollen som Program Manager kommer du att: utveckla och implementera innovativa eftermarknadskoncept ta fram eftermarknadsavtal i nära samarbete med inköps- och marknadsorganisationen skapa processer och arbetssätt för att optimera vår kundsupport och service. Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka redan idag! Är du den vi söker? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att du ska trivas så bra som möjligt hos oss söker vi efter dig som drivs av samarbete och interaktion med andra. Du gillar att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och tycker att det är kul att sätta dig in i nya tekniker och områden. Du har lätt att engagera och motivera både dig själv och andra för att tillsammans lösa de uppgifter ni ställs inför på ett sätt som gynnar både kunden och den egna organisationen. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en högskole- eller universitetsutbildning, samt erfarenhet av att arbeta med eftermarknadsaffärer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledande befattningar och att jobba med externa kunder. Arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten eller försvarsindustrin är meriterande. Tjänsten ställer höga krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift. Vi erbjuder: en möjlighet att vara en del av ett dynamiskt företag som ständigt utvecklas, där din påverkan spelar en viktig roll en högteknologisk produkt som just nu ligger i framkant på marknaden en familjär arbetskultur som karaktäriseras av samarbete och högt engagemang aktiviteter som främjar både social gemenskap och hälsa, genom vår Festkommitté, Hälsokommitté, Brädspelskommitté och ett Kvinnligt Nätverk. Ytterligare information: Arbetsplats: Linköping. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Resor: Förekommer i tjänsten. För en anställning hos oss på UMS Skeldar krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Key words: Program Manager, aftermarket, support, UAS.
Accelerate at Iver växer och nu letar vi efter nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Som en del av Accelerate at Iver ligger du i teknikens absoluta framkant och arbetar med spännande digitaliserings- och transformationsprojekt hos marknadsledande kunder. Vi är idag över 300 konsulter som brinner för att realisera digitala möjligheter i molnet. Till vårt systemutvecklingsteam med placering i Linköping eller Norrköping söker vi en Senior projektledare som vill bli en del av Accelerate at Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Din roll på Accelerate at Iver? För långsiktiga uppdrag och team-leveranser till våra kunder letar vi nu efter en Senior projektledare som drivs av att leda digitaliseringsarbete och systemutvecklingsprojekt! Som anställd på Accelerate at Iver får du uppleva det bästa från två världar; delvis kundmiljöerna, men också Accelerate at Iver som arbetsgivare där du är med och formar vår företagskultur och delar kunskap och erfarenheter med andra likasinnade. Du kommer också att erbjudas utbildning, kompetensutveckling och möjlighet att ta relevanta certifieringar. Våra uppdrag innebär ofta att vi hjälper våra kunder med att modernisera deras IT-miljöer, att hjälpa dem arbeta mer agilt och på ett modernt sätt med rätt typ av verktyg för att på bästa sätt stötta deras nuvarande och framtida behov. Detta gör vi enligt en metodik vi på Accelerate at Iver kallar Journey to Agile. Du kommer arbeta i kundprojekt inom digitaliserings- och systemutvecklingsprojekt, och inom rollen kommer du även få möjlighet att komma in tidigt in i kunddialog. Vad erbjuder vi dig? Accelerate at Iver kan erbjuda dig ett utmanande och omväxlande jobb som konsult med stora personliga utvecklingsmöjligheter! Vi satsar hårt på kompetensutveckling och att ständigt ligga i tekniska framkant. Här får du utvecklas tillsammans med duktiga och erfarna kollegor som arbetat med Microsoft Azure, Safe, Open Source, Kubernetes och containertekniker i flera stora och utmanande projekt de senaste åren. Våra kunder är nationella och globala, både medelstora och stora företag. Vi har intressanta, långsiktiga uppdrag och teamleveranser där du kan utvecklas och arbeta nära kollegor som delar din passion för ledarskap och teknik. Som anställd på Accelerate at Iver får du ett antal fördelar som: En trygg och säker anställning Individuellt anpassad utvecklings- och utbildningsplan Friskvårdsbidrag Hälso & sjukvårdsförsäkring Pensions och försäkringsrådgivning Förmånsportal Timbank & volontärdag Medarbetar och familjeaktiviteter i olika former För att passa in i rollen tror vi att du har erfarenhet av följande: Minst 10 års erfarenhet som Teknisk projektledare Du har tidigare i din karriär jobbat som systemutvecklare och har hög förståelse för metodik och teknik. Certifieringar inom PPS e dyl, samt agila metodiker såsom SAFe. Erfarenhet av att ha jobbat i andra roller i systemutvecklingsprojekt, tex kravhantering eller testledning. Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift Du har ett genuint intresse av människor och av att leda ditt projektteam för att välfungerade och förvaltingsbara applikationer. Övriga egenskaper Du har ett stort personligt driv och god strukturell förmåga. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska såväl som engelska. För att trivas i rollen som konsult bör du lätt kunna skapa relationer, kunna arbeta både i team och självständigt samt ha stort personligt driv och fokus på lösningar. Om du är en social, flexibel och strukturerad person med ett stort intresse av att arbeta med och utvecklas inom de senaste teknikerna tror vi att du kommer att passa in och trivas hos oss! För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap, vi gör även en bakgrundskontroll av slutkandidaten. Placeringsort Du utgår från vårt kontor i Norrköping/Linköping, med möjlighet till hybridarbete. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor? Kontakta Magida Musa på [email protected]. Vi ser fram emot att träffa dig! Välkommen till Accelerate at Iver
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Vi söker nu efter en IT-program/projektledare till vår kund inom offentlig sektor. Exempel på arbetsuppgifter Att på ett taktiskt och strategiskt plan styra och följa upp division IT:s leveranser och samverkan med avseende på området Balansering. Att fånga taktiska och strategiska behov med avseende på område Balansering från både verksamhet och IT och bereda dessa internt för bästa proaktivitet och planering med avseende på förmågor och resurser. Att agera avdelning IKs koordinator gentemot verksamhetens behov och i det nordiska samarbetet med avseende på området balansering. Bistå i framtagande av nya/anpassade arbetsflöden, processer, forum och eventuella arbetsverktyg. Arbeta fram avtal. Förändringsledning. Stötta avdelningens IT-chefer. Obligatoriska krav Utbildning Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, data eller systemvetenskap, eller minst 10års erfarenhet att arbeta direkt med IT-leveransen som t.ex. IT-projektledare el dylikt, utvecklare, lösningsarkitekt, testare, testledare, devops-specialist eller likande Kompetens och erfarenhet: Minst 10 års arbetslivserfarenhet de senaste 15 åren som program-, projekt- eller ledare/chef inom IT. Minst 5 års arbetslivserfarenhet som rådgivare, alternativt operativt eller strategiskt stöd, till linjechef inom IT-enhet. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som förändringsledare. Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med affärs- och verksamhetsutveckling inom stora organisationer (fler än 1500 anställda) i ledande roller på taktisk och strategisk nivå i gränslandet mellan IT och verksamhet. Minst 2 års erfarenhet av samarbete mellan organisationer på nordisk eller europeisk nivå. Minst 2 års erfarenhet av hantering av IT-avtal. Mervärdeskrav Minst 2 års erfarenhet av arbete med IT-system för elmarknad eller kraftsystem. Minst 5 års erfarenhet av att leda arbete inom IT med höga säkerhetskrav. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att leda verksamhet inom offentlig sektor, myndighet eller statligt affärsverk Placeringsort: Sundbyberg Omfattning: Heltid på plats i kundens lokaler, med viss möjlighet till distansarbete. Start: 2025-06-02 Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer