Projektledare inom IT till SysPartner
A Hub AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en erfaren och driven teknisk Projektledare inom IT som brinner för att driva projekt framåt och leverera resultat i världsklass?  OM ROLLEN I rollen som teknisk projektledare får du möjlighet att leda strategiskt viktiga IT-projekt inom olika branscher. Du ansvarar för att driva hela projektcykeln – från planering och genomförande till uppföljning och leverans. Projekten spänner över olika områden, men gemensamt är ett fokus på kvalitet, innovation och samarbete. KVALIFIKATIONER Vi tror att du har en gedigen arbetslivserfarenhet inom IT-branschen, där du har en bakgrund antingen från systemutveckling eller infrastruktur. Du har även flera års erfarenhet av projektledning där du är både trygg och van att leda och driva projekt framåt.  För att passa och trivas i rollen tror vi att du har: Flerårig erfarenhet av projektledning inom IT. Erfarenhet av att hantera projektbudget och resurser. Stark kommunikationsförmåga och vana att samverka med olika intressenter. Det är även meriterande om du har: En bakgrund som uppdragsledande konsult eller liknande roll. God kännedom om projektstyrningsmodeller som PM3 eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta i tekniskt komplexa miljöer med höga krav på säkerhet och kvalitet. SysParter samarbetar med kunder där säkerhet och förtroende står i centrum. Som en del av processen kommer du därför behöva genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning. Även svenskt medborgarskap är ett krav.  VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en naturlig ledare och som drivs av att skapa resultat tillsammans med ditt team. Du är strukturerad, analytisk och har en förmåga att hålla huvudet kallt även i pressade situationer. Din erfarenhet av att arbeta i miljöer med komplexa krav gör att du snabbt kan sätta dig in i nya projekt och skapa resultat. OM BOLAGET Många företag pratar om vikten av sammanhållning, möjlighet till utveckling och nyttan av glada medarbetare, men inte lika många följer sina egna ledord. Sedan SysPartner grundades har vårt viktigaste mål varit att våra anställda ska trivas hos oss, att de ska få växa i sina yrkesroller, och att de alltid ska ha chansen till de utmaningar de strävar efter. Vårt sikte är fast inställt på att vara branschens bästa arbetsgivare, med branschens bästa medarbetare! SYSPARTNER ERBJUDER Ett arbete i en dynamisk och teknikintensiv miljö där innovation och utveckling är i fokus. Möjlighet att driva projekt för kunder med höga krav på precision, pålitlighet och effektivitet. Vara en del av ett sammansvetsat team där din kompetens och erfarenhet värdesätts. ÖVRIGT Upplägg: Anställning direkt hos SysPartner. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected] Placering: På SysPartners kontor i Mjärdevi i Linköping, men placering hos kund förekommer. Start: Omgående eller enligt överenskommelse.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Projektledare inom försvarsindustrin
Framtiden i Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en nyfiken person som drivs av att leda och utveckla andra? Drömmer du om att arbeta på en global arbetsplats där ditt arbete verkligen gör skillnad? Då har du chansen nu! Bli en del av Sveriges främsta företag inom försvarsindustrin. Sök tjänsten som Projektledare idag och ta ditt nästa steg i karriären! Om rollen I rollen som Projektledare, även kallat Delprojektledare internt, kommer du att arbeta med att leda ingenjörer vars uppgift är att utveckla svenska militära enheter inom övervakning. Syftet med den grupp du kommer att tillhöra är att bemanna ledare till projekt över organisationen. Du kommer att arbeta med både andra Delprojektledare inom din sektion, och med Huvudprojektledare, Tekniska Projektledare. Du kommer arbeta fullt ut kopplat till pågående projekt (lokala samt nationella) där du kommer att lägga din tid på att leda interna medarbetare vars funktion är att utveckla hårdvara för båt, flyg och marksystem. Har du därför ett tekniskt intresse är detta ett stort plus i denna roll. Dina arbetsuppgifter kommer således ha mycket fokus på projektmöten, one-on-one samtal med medarbetare, tidsplanering och mycket mer. Om dig För att verkligen trivas i den här rollen behöver du vara en nyfiken individ som ser reflektion som en självklarhet. Du är målmedveten och väntar inte på att få nästa uppgift, utan tar egna initiativ och frågar efter mer. Din passion för teknik är genuin, och du har en talang för att lösa komplexa problem. Du drivs av ledarskap och ser fram emot en karriär inom området. Krav för tjänsten Minimum 1 års erfarenhet som Projektledare (alt. chef) inom relevant område Ingenjörsexamen från gymnasium, högskola eller universitet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Uppdraget är placerat i säkerhetsklass. Inför anställning krävs det att du genomgår en säkerhetsprövning och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. OBS: Detta medför krav på visst medborgarskap. Vi ser det som meriterande om du har Erfarenhet från branschen Teknisk bakgrund Erfarenhet av ledande roll inom militären Om vår kund Vår kund är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar dem teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Denna tjänst är placerad på deras kontor i Järfälla. Om oss på Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund. Rekryteringsprocess Cv granskning – Telefonintervju - Intervju med Framtiden – Referenstagning - Intervju med kund – Säkerhetsprövning Övrigt Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägning och säkerhetsprövning Lön: Marknadsmässig Ort: Järfälla, Stockholm Arbetstid: Heltid på plats, kontorstider Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag!

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Erfaren Projektledare och samordnare cybersäkerhetsområdet vid MSB
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du bidra till utvecklingen av ett cybersäkert samhälle i en föränderlig tid? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Ditt arbetsområde är att för MSB:s räkning tillsammans med enhetschef och ytterligare medarbetare arbeta med projektledning och samordning såväl inom MSB som inom ramen för det nationella cybersäkerhetscentret, NCSC. Arbetet består i att projektleda arbete och leda MSB:s deltagande i arbeten med regeringsuppdrag inom MSB. Arbetet ska ske i dialog med FRA/NCSC och övriga berörda myndigheter. Arbetet består även i att samordna och delta i arbetet i arbetsgrupper inom ramen för NCSC och verksamheterna för strategisk cybersäkerhet respektive operativ cybersäkerhet vid MSB. Arbetet består även av att följa upp och utveckla de processer- och den verksamhetsutveckling som sker inom verksamheten för strategisk cybersäkerhet såväl som inom FRA/NCSC. En viktig del i arbetet består av att bygga relationer där ditt ansvarsområde bland annat kommer att bestå av att stödja enhetschefen med information om det strategiska och operativa cybersäkerhetsarbetet som bedrivs inom såväl MSB som NCSC. Eftersom verksamheten är i en förändringsfas kommer arbetet även att omfatta utveckling av metoder, rutiner och arbetssätt för att stödja samordningen. I arbetet ingår även att tillsammans med andra medarbetare på avdelningen utveckla befintliga och nya strategiska partnerskap. Därutöver ingår att företräda MSB och NCSC såväl internt som externt, och i förekommande fall att hålla presentationer och agera föreläsare för stora grupper. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en relevant högskole- eller yrkeshögskoleutbildning med minst tre års arbetslivserfarenhet av arbete med projektledning, strategisk kommunikation, strategiutveckling, samordning och stöd till högre ledning. Du har en dokumenterad förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska och du är skicklig på att skriva kärnfulla och ”säljande” texter. Det är meriterande om du har: - grundläggande kompetens inom området informations- och cybersäkerhet - erfarenhet av analys och privat-offentlig samverkan - erfarenhet av politiskt styrd verksamhet - erfarenhet av arbete i internationella kontexter - erfarenhet av att företräda en organisation och presentera dess budskap inför stora grupper Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ I ditt arbete är du en nyfiken och driven lagspelare, som samtidigt kan ta egna initiativ och självständigt genomföra aktiviteter från start till mål. Du är utåtriktad och tycker om att knyta kontakter och bygga relationer. Vidare trivs du med kombinationen av att jobba strategiskt, samverka med andra samt med arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär. Arbetsprov vid intervjun kommer att tillämpas. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm på vårt kontor Tomteboda, och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Enheten är placerad på avdelningen för Cybersäkerhet och samhällsviktiga kommunikationer på MSB. Vi är idag 5 medarbetare på enheten. Enheten för nationell centersamverkan arbetar idag med samordning, stöd, projektledning och samverkan med såväl näringsliv som myndigheter. En stor del av enhetens arbete består av samordning inom MSB gentemot det nationella cybersäkerhetscentret, NCSC. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. Läs mer om vår organisation, förmåner och hur det är att arbeta hos oss. Det pågår en utredning om att flytta hela eller delar av cyberverksamheten på MSB till FRA, vilket kan komma påverka tjänstens placering framöver. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor kontakta enhetschef Lars-Göran Emanuelson. Facklig företrädare är Carl Önne SACO-S, Jan Herremo ST och Josefin Berglund eller Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.  Välkommen med din ansökan senast den 31 juli 2025 Urvalsarbetet påbörjas i v.33.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfaren projektledare till Ditwin
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ditwin är ett innovativt företag med fokus på att leverera högkvalitativa lösningar till deras kunder. Ditwin värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och erbjuder sina medarbetare möjligheter till utveckling och karriär. Hos dem får du arbeta i en inspirerande miljö med engagerade kollegor och spännande projekt. OM TJÄNSTEN Som projektledare hos Ditwin AB kommer du att ha en nyckelroll i att driva och koordinera projekt från start till mål. Du kommer att arbeta nära Ditwins kunder och interna team för att säkerställa att projekten levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och ta stort ansvar. Du erbjuds en arbetsplats som sätter individen i fokus och har en företagskultur som präglas av innovation, hållbarhet och samarbete. Vidare erbjuds du ett mentorskap från din konsultchef som skräddarsys utifrån dina drivkrafter och egenskaper, utbildning och en gedigen onboarding. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter som projektledare kan vara - Att leda och koordinera projektteam - Utveckla och implementera projektplaner - Säkerställa att projektmål uppnås - Hantera budget och tidsplaner - Kommunicera med kunder och intressenter VI SÖKER DIG SOM * Har några års erfarenhet som projektledare * Har goda kunskaper i projektledning och metodik * Är van vid att arbeta med komplexa projekt * Har en utbildningsbakgrund inom exempelvis maskinteknik * Är strukturerad * Har erfarenhet av att arbeta med agila metoder För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Programme Manager till Dun Bradstreet
Needo Recruitment Sthlm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Do you have experience leading business transformation initiatives and enjoy building programs from the ground up? Are you a strategic leader who thrives in cross-functional environments and isn’t afraid to challenge legacy processes? Then the role of Programme Manager – Business Transformation at Dun & Bradstreet could be the opportunity for you! About Dun & Bradstreet Dun & Bradstreet, a global leader in business data and analytics, is undergoing a strategic transformation of its Quote-to-Cash (Q2C) processes. The goal is to reshape and modernize the entire customer journey – from quote and order to billing and invoicing. To support this initiative, Dun & Bradstreet is seeking an experienced Programme Manager to lead, structure, and act as the primary business consultant to execute this transformation.  Role Overview The Programme Manager will lead the strategic transformation of Dun & Bradstreet’s Q2C processes. This includes assessing the current end-to-end process landscape, identifying improvement areas, and driving the program toward a scalable and future-proof Q2C model. The role requires a strong consultative mindset, strategic program leadership, and the ability to work cross-functionally with stakeholders in Sales, Finance, Product, operations and technology partners.There is currently no detailed program plan in place, so the Programme Manager will be responsible for shaping, planning, and executing the program from the ground up.   Requirements Languages: Fluent Swedish and English required ​​​​​​​Proven experience working as a Programme Manager in transformation or complex delivery initiatives and tight deadlines Hands-on experience leading Quote-to-Cash or similar end-to-end business process transformations Strong decision-making ability and confidence in aligning stakeholders within program scope Experience building programs from scratch – from defining scope to delivering results Skilled in managing change, driving adoption, and coordinating between business and technical teams Consultative approach with the ability to challenge legacy processes and drive scalable improvements Experience with relevant systems such as Salesforce (CRM), Kappa, PI & Workflow (Back Office), AX, and Workday Finance (Finance)   Practical details​​​​​​ ​​​​​​​Start date: ASAP Duration: 12 months (with strong possibility of extension depending on project progress) Utilization: 100% Location: Stockholm, Sweden – hybrid setup (initially expected to be on-site full-time to build relationships and onboard effectively; thereafter around 3 days/week) The selection process is ongoing so don't hesitate to apply today - we at needo look forward to hear from you!

10 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Produktägare – Kundportal, Stockholm/Eskilstuna
Swecon Anläggningsmaskiner AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en driven och engagerad person med passion för digital utveckling? Vill du vara med och forma framtidens kundupplevelser? Vi söker nu en produktägare till vår kundportal som kommer att spela en nyckelroll i att leda och utveckla vårt digitala kunderbjudande. Om du brinner för att skapa värde för slutanvändare och har erfarenhet av att arbeta i agila team, då är detta möjligheten för dig! Som produktägare för vår kundportal kommer du att inneha en central roll i att leda det dagliga och långsiktiga utvecklingsarbetet av kundportalen tillsammans med utvecklingsteam och verksamhet. Du stöttar utvecklingsteamet genom att självständigt, och tillsammans, med affärsägare driva igenom olika utvecklingsinitiativ mot landsorganisationerna. I rollen ansvarar du för utvecklingen av nya funktioner från idé till lansering, där du säkerställer att den följer uppsatta roadsmaps och skapar verkligt värde för Swecons kunder och verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Äga teamets backlog och prioritera för att skapa mesta möjliga värde för slutanvändarna. - Sätta roadmap och affärsplan tillsammans med affärsägarna i respektive marknad. - Analysera marknads- och kundbehoven för att utveckla nya värdeskapande funktioner i portalen. - Ansvara för lansering av nya uppdateringar och funktioner i kundportalen. - Följa upp satta KPI:er och budget för kundportalen. - Driva andra digitala utvecklingsprojekt relaterade till kundportalen. Vi söker dig som är en driven, strukturerad, analytisk person och som är öppen för att tänka i nya banor samt bra på att anpassa din kommunikation utifrån olika målgrupper, behov och utmaningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Relevant eftergymnasial utbildning inom till exempel Projektledning, IT eller Digitalisering samt 2–3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller som produktägare eller projektledare. - Erfarenhet från att leda det dagliga arbetet i tvärfunktionella team i enlighet med agila ramverk som exempelvis SCRUM. - Vana att arbeta i DevOps, JIRA eller motsvarande. - Kompetens inom stakeholder management och change management. - Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. - Erfarenhet från att driva eller medverka i utvecklingsprojekt och produktutveckling inom digitaliseringsområdet Meriterande är bland annat goda kunskaper i Tyska, kunskap i systemteknik, erfarenhet av BackEnd/FrontEnd utveckling, användarupplevelse samt certifiering inom produktägande och/eller ledarskap. Du kommer att ingå och välkomnas av ett team bestående av tre engagerade och motiverade kollegor och rapportera till Manager Digital Solutions. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Tjänsten är placerad antingen i Stockholm eller Eskilstuna. Vid placering i Eskilstuna förväntas du vara i Stockholm ungefär en dag varannan vecka. Tjänsten medför en del resor både inom Sverige och utomlands. KontaktpersonerPontus Jacobson, Manager Digital Solutions, 010-556 00 17Monica Strömberg, facklig kontaktperson Unionen, 010-556 34 66Noterbart är att hanteringstiden under sommaren kan komma att bli något längre på grund av semesterperioder. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är auktoriserad återförsäljare för Volvo Construction Equipment, Volvo Penta Industri och Ammann i Sverige. Vi marknadsför, säljer och servar Volvos entreprenadmaskiner samt erbjuder ett flertal olika tjänster och kompletterande produkter. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland. Med drygt 700 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett tryggt och spännande arbetsliv som kännetecknas av kreativitet samt frihet under ansvar. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 5,6 miljarder kronor.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT-Projektledare Stockholm
Talent Bureau Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

IT-Projektledare Stockholm – Bli en nyckelspelare i vår digitala utveckling! Är du en strukturerad och engagerad person med passion för IT och projektledning? Vill du leda digitala projekt, samarbeta med kompetenta kollegor och bidra till spännande uppdrag? Vi söker nu en IT-Projektledare till våra kunder i Stockholm för att stärka deras projekt och förmågor. Om oss:Talent Bureau är ett nytänkande rekryterings- och konsultföretag som arbetar med några av de mest innovativa företagen i Norden. Hos oss får du en inkluderande och expansiv arbetsmiljö där varje individ värdesätts. Vi tror på ständig utveckling, kunskapsutbyte och gemenskap och här får du chansen att påverka både din egen och våra kunders framtid. Som IT-Projektledare hos oss är du en del av ett team som stöttar varandra, samtidigt som du självständigt leder projekt på plats hos kund. Vi satsar på trivsel och utveckling genom gemensamma aktiviteter, inspirationsevent och möjligheter till vidareutbildning. Som konsult så spenderar du den mesta av din tid ute hos våra kunder med att driva och utveckla deras projekt. Tillsammans med att du har teamet på Talent Bureau i ryggen för stöttning, utveckling och trevliga tillfällen tillsammans.  Din roll inom IT-projektledning:I rollen som IT-Projektledare ansvarar du för att planera, driva och leverera IT-projekt ibland komplexa miljöer ute hos våra kunder. Du kommer att: Upprätta och följa upp projektscheman och leveransplaner Identifiera och styra projektets resurser, roller och arbetsflöden Samarbeta med utvecklare, tekniska specialister och verksamhetsansvariga Kvalitetssäkra kommunikationen med beställare, användare och intressenter Identifiera samt minimera tekniska och affärsrelaterade risker Uppföljning av resultat och statusrapportering till ledning och projektägare Kvalifikationer för IT-Projektledare: För att lyckas i rollen som IT-Projektledare ser vi gärna att du har: Akademisk utbildning inom IT, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst 3 års bevisad erfarenhet av att driva IT-projekt, gärna i konsultrollen Starka kommunikationskunskaper på svenska och engelska, i tal och skrift Goda kunskaper inom projektmetodiker som Agile, Scrum, Kanban eller liknande Erfarenhet av projektverktyg som Jira, Trello, MS Project eller motsvarande Strukturerad arbetsmetodik och stark förmåga att hantera flera projekt parallellt God förståelse för IT-infrastruktur, systemintegrationer och digital utveckling Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Därför ska du välja Talent Bureau: Som IT-Projektledare hos oss får du: En trygg, utvecklande och inkluderande arbetsmiljö Möjlighet att påverka både projekt och verksamhet Kompetenta, prestigelösa och hjälpsamma kollegor Individuell kompetensutveckling och ledarcoaching Centrala och flexibla kontor i Stockholm Konkurrenskraftiga förmåner som bland annat: Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete Generöst friskvårdsbidrag 30 dagars semester Tjänstepension och extra försäkringar Bonus Lönenivå:  Lönespann: 55 000 - 65 000 sek Ansök nu – ta nästa steg i din IT-karriär!Är du redo att utvecklas som IT-Projektledare hos Talent Bureau i Stockholm? Skicka ditt CV och besvara våra frågor och berätta varför just du passar som ny stjärna i vårt team. Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vår gemenskap! Forma framtidens IT-projekt tillsammans med oss, sök rollen som IT-Projektledare hos oss idag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Projektledare/Business Analyst AI implementationer inom HR
NXT Interim Göteborg AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bakgrund HR SSC inom vår kunds organisation i Sverige har senaste åren genomgått en omfattande digital transformation. De strävar alltid efter att ligga i framkant och i deras fortsatta transformation söker de någon som kan hjälpa dem att driva utveckling och implementation av AI-baserade lösningar inom HR. De har initierat utvecklingen av bl.a. en HR AI Chatbot och har andra initiativ som de utforskar. Målet är att förbättra användarupplevelsen, höja kvaliteten i HR-processer och effektivisera supportfunktioner . Uppdragsbeskrivning Vi söker en erfaren projektledare med förståelse för både verksamhet och teknik, gärna med erfarenhet av AI-implementationer inom HR eller andra domäner. Rollen kombinerar projektledning med verksamhetsanalys, och handlar om att tillsammans med verksamhet, IT och projektgrupp identifiera, utvärdera och driva de initiativ som skapar mest nytta. Initialt fokus är en HR AI Chatbot, men andra initiativ kan få högre prioritet beroende på värde och mognad. Ansvarsområden Leda och facilitera arbetet med att konkretisera och prioritera AI-initiativ. Utveckla och implementera AI-baserade lösningar (t.ex. chatbot, ärendeanalysverktyg) i nära samarbete med IT och verksamhet. Ansvara för projektplanering, uppföljning och rapportering till styrgrupp. Bidra med verksamhetsförståelse, kravanalys och förändringsledning. Skapa samsyn kring syfte, mål och genomförande inom projektgruppen. Stödja organisationen i att bli mer datadriven och proaktiv i sitt arbete med AI. Resultat / Effektmål Konkretiserat AI-initiativ inom PostNord Sverige HR – framtagen AI-roadmap utifrån förväntad effekt och genomförbarhet Utveckla, implementera, analysera och rekommendera väg framåt efter MVP-leveranser Implementera AI-lösningar utifrån rekommenderade & prioriterade initiativ (t.ex. HR AI Chatbot) Stärka organisationens förmåga att arbeta med AI-stöd och datadriven analys och utvärdering av potentiella AI-implementationer. Kunskapsöverföring Projektet utförs helt integrerat med PostNord och kompetensöverföring sker därför löpande på daglig basis. Samtlig dokumentation överlämnas löpande och efter slutförd leverans till PostNord. Dokumentation Alla leverabler dokumenteras enligt tillsammans med PostNord överenskomna format. Skallkrav Minst 7 års erfarenhet av projektledning inom IT- och digitaliseringsprojekt, varav flera med AI och/eller HR-fokus God erfarenhet av både agila och traditionella projektmodeller. God förståelse för HR-processer och erfarenhet av AI-implementeringar inom HR, support eller närliggande funktioner. Förståelse för förändringsledning och hur nya lösningar påverkar arbetssätt. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Förmåga att samarbeta med både tekniska och icke-tekniska team. Meriterande God förståelse för Microsofts AI-verktyg och ekosystem. Erfarenhet av kravinsamling och verksamhetsanalys. Stark initiativförmåga, driv och vana att navigera i komplexa organisationer. Omfattning Heltid från något av vår kunds kontor i Umeå, Göteborg eller Stockholm eller på distans. Teamen som du arbetar med finns i Umeå, Göteborg, Stockholm och Malmö/Köpenhamn. Uppdragets längd bedöms till 6 månader med möjlighet till förlängning.  Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

9 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Tech Lead / Lead Developer - Konsultuppdrag
Edge of Talent AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och bygga ett helt nytt utvecklingsteam från grunden? Har du passion för teknik och förmågan att leda både utveckling och människor framåt? Då är det här uppdraget något för dig! Din rollVi söker en erfaren Tech Lead / Lead Developer för ett konsultuppdrag hos en offentlig aktör. Du kommer att spela en nyckelroll i att både bygga upp ett nytt utvecklingsteam och utveckla avancerade webbapplikationer samt mikrotjänster. Du får möjlighet att sätta teamets kultur, välja verktyg och forma framtidens tekniska vision – samtidigt som du själv är hands-on i kodningen. Ditt ansvar Aktivt delta i utvecklingsarbetet (från krav till leverans) Coachning och tekniskt stöd till utvecklingsteamet Design och implementering av skalbara, säkra mikrotjänster Hantera tekniska utmaningar och granska kod Samarbeta med ledning och andra intressenter Etablera och följa DevOps-processer och best practices Använda verktyg som Jira och Confluence i det dagliga arbetet Kvalifikationer (obligatoriska krav) 6 år av C# och Windows Server / OnPrem-miljöer 4 år av .NET, Kubernetes och DevOps-principer 5 år erfarenhet som Tech Lead / Arkitekt i stor agil organisation 4 år inom CI/CD, molntjänster och testautomatisering (TDD) 4 år databasutveckling (SQL/NoSQL) 5 år erfarenhet av eventdriven arkitektur och mikrotjänster Meriterande erfarenheter Offentlig sektor med komplexa affärssystem (>1000 anv.) BDD (Behaviour-driven development) Terraform, Helm Charts och Kubernetes Rancher Identitetshantering (OAuth2, JWT) Meddelandeköer (Kafka, RabbitMQ, ServiceBus) Placering Placering sker på kontor i centrala Stockholm (Kungsholmen). Viss distans kan vara möjlig efter överenskommelse och verksamhetens behov. Tidplan och omfattning Start: 11 augusti 2025 Slut: 30 juni 2026 Omfattning: 100% (40 h/vecka) Förlängningsoption: 1+1 år Låter detta som ditt nästa uppdrag? Ansök redan idag eller kontakta oss för mer information! Transparens och ansvarsfull AI-användning På Edge of Talent strävar vi efter att arbeta effektivt och professionellt. Vi använder därför ibland AI-baserade verktyg som stöd i vår administration, exempelvis för att strukturera och sammanfatta information. Vi vill dock vara tydliga med att AI aldrig fattar beslut åt oss. Alla beslut om vilka kandidater som går vidare i våra processer fattas av en människa som noggrant utvärderar varje kandidat utifrån kompetenskriterier och hur dessa matchar kundens kravspecifikation för rollen. Vår ambition är att säkerställa en rättvis och transparent rekryteringsprocess där alla kandidater bedöms utifrån sina faktiska meriter och erfarenheter.

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Projektledare/Business Analyst AI implementationer HR
NXT Interim Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Bakgrund HR SSC inom vår kunds organisation i Sverige har senaste åren genomgått en omfattande digital transformation. De strävar alltid efter att ligga i framkant och i deras fortsatta transformation söker de någon som kan hjälpa dem att driva utveckling och implementation av AI-baserade lösningar inom HR. De har initierat utvecklingen av bl.a. en HR AI Chatbot och har andra initiativ som de utforskar. Målet är att förbättra användarupplevelsen, höja kvaliteten i HR-processer och effektivisera supportfunktioner . Uppdragsbeskrivning Vi söker en erfaren projektledare med förståelse för både verksamhet och teknik, gärna med erfarenhet av AI-implementationer inom HR eller andra domäner. Rollen kombinerar projektledning med verksamhetsanalys, och handlar om att tillsammans med verksamhet, IT och projektgrupp identifiera, utvärdera och driva de initiativ som skapar mest nytta. Initialt fokus är en HR AI Chatbot, men andra initiativ kan få högre prioritet beroende på värde och mognad. Ansvarsområden Leda och facilitera arbetet med att konkretisera och prioritera AI-initiativ. Utveckla och implementera AI-baserade lösningar (t.ex. chatbot, ärendeanalysverktyg) i nära samarbete med IT och verksamhet. Ansvara för projektplanering, uppföljning och rapportering till styrgrupp. Bidra med verksamhetsförståelse, kravanalys och förändringsledning. Skapa samsyn kring syfte, mål och genomförande inom projektgruppen. Stödja organisationen i att bli mer datadriven och proaktiv i sitt arbete med AI. Resultat / Effektmål Konkretiserat AI-initiativ inom PostNord Sverige HR – framtagen AI-roadmap utifrån förväntad effekt och genomförbarhet Utveckla, implementera, analysera och rekommendera väg framåt efter MVP-leveranser Implementera AI-lösningar utifrån rekommenderade & prioriterade initiativ (t.ex. HR AI Chatbot) Stärka organisationens förmåga att arbeta med AI-stöd och datadriven analys och utvärdering av potentiella AI-implementationer. Kunskapsöverföring Projektet utförs helt integrerat med PostNord och kompetensöverföring sker därför löpande på daglig basis. Samtlig dokumentation överlämnas löpande och efter slutförd leverans till PostNord. Dokumentation Alla leverabler dokumenteras enligt tillsammans med PostNord överenskomna format. Skallkrav Minst 7 års erfarenhet av projektledning inom IT- och digitaliseringsprojekt, varav flera med AI och/eller HR-fokus God erfarenhet av både agila och traditionella projektmodeller. God förståelse för HR-processer och erfarenhet av AI-implementeringar inom HR, support eller närliggande funktioner. Förståelse för förändringsledning och hur nya lösningar påverkar arbetssätt. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Förmåga att samarbeta med både tekniska och icke-tekniska team.   Meriterande God förståelse för Microsofts AI-verktyg och ekosystem. Erfarenhet av kravinsamling och verksamhetsanalys. Stark initiativförmåga, driv och vana att navigera i komplexa organisationer. Omfattning och villkor Heltid från något av vår kunds kontor i Umeå, Göteborg eller Stockholm eller på distans. Teamen som du arbetar med finns i Umeå, Göteborg, Stockholm och Malmö/Köpenhamn. Uppdragets längd bedöms till 6 månader med möjlighet till förlängning.Uppdraget startar förslagsvis 2025-08-11 och löper i första hand fram till 2025-12-31. NXT interim Stockholm AB erbjuder en visstidsanställning under perioden. Vi tillämpar kollektivavtal.  Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

9 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025