Redovisningsansvarig till Bokslut o analys

Drivs du av nya utmaningar och vill ta nästa steg i din karriär? Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra medarbetare och medborgare i Eskilstuna kommun? Har du en examen inom ekonomi och erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Då ska du söka tjänsten hos oss på Bokslut och analys! Bokslut och Analys tillhör Serviceförvaltningen som är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi är totalt 30 medarbetare på enheten, arbetsledare och enhetschef inkluderad. Vår viktigaste uppgift är att ge ett professionellt och likvärdigt stöd till våra verksamheter. Vi jobbar med starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar. Arbetet är självständigt och utvecklande och du planerar utifrån verksamhetens behov. Förvaltningen är kundfokuserad och jobbar serviceinriktat. Du blir en viktig del av vårt engagerade team där vi alla är med och bidrar till nya och effektivare arbetssätt i ett öppet klimat. ARBETSUPPGIFTER Som redovisningsansvarig har du en aktiv del i att driva förbättring, öka kvalitén, utveckla och effektivisera arbetssätt inom kommunens redovisning och bokslut och vara behjälplig i budget- och prognosprocesserna. Du arbetar både självständigt och i grupp med redovisning och bokslut. Du arbetar med löpande bokföring och redovisning och ansvarar för processerna. Du jobbar med omvärldsbevakning/lagstiftning, underhålla kommunens regelverk och struktur kopplat till redovisning. Det ingår även att ta fram månads-, delårs- och årsbokslut för kommunen och koncernbokslut för kommunkoncernen och att rapportera in underlag till de nationella räkenskaperna (SCB). Du arbetar och har ansvar för att ta fram nyckeltal kopplat till statistik och ekonomiska analyser, periodiseringar, deklarationsarbete, periodiska bokslut och avstämningsarbete. Du tar fram rapporter i beslutsstödsystem och rapportering till statliga myndigheter och projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som minst har en Kandidatexamen inom ekonomi. Har du även en magisterexamen eller en master ser vi positivt på det. Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom bokslut, årsredovisning och har arbetat i en rådgivande roll mot kunder och andra ekonomienheter. Det är positivt om du arbetat med koncernredovisning och har erfarenhet av arbete inom kommunal sektor. Vi vill att du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel, och att du har förmåga uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är starkt meriterande om du är van att arbeta i någon form av ekonomisystem. Du trivs med att vara analytisk och noggrann i ditt arbete. Du är självständig och lyhörd och har ett professionellt och serviceinriktat förhållningssätt samt en förmåga att arbeta i en konsultativ roll. Du kan hantera kritik och är ärlig och rak i din kommunikation med god samarbetsförmåga och har ett positivt förhållningssätt. Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev Varmt välkommen in med din ansökan! ÖVRIGT Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningsekonomer till framtida uppdrag!

Är du redovisningsekonom och letar konsultuppdrag? Bli en del av vårt nätverk såhjälper vi dig att hitta ditt nästa uppdrag!Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist- och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.Vår uppdragsgivareDe kunder vi arbetar med idag är allt ifrån större noterade bolag, nordiska SSC:s, redovisningsbyråer till mindre bolag såsom spännande start-ups. Uppdragen i sig varierar i längd, det kan vara allt från några månader upp mot år. Omfattningen kan också variera, men vanligtvis är det på heltid 100%.Vem söker vi?Vi söker dig som har erfarenhet inom redovisning, antingen har du ett eget bolag och önskar gå som underkonsult eller så blir du anställd konsult hos oss. Du kan både vara något år in i din karriär eller så har du en lång erfarenhet och är mer specialiserad inom vissa delar av redovisningen - vi har spännande uppdrag åt de flesta.Bli en del av vårt nätverk! Ansök via annonsen och bli en del av vårt nätverk för att öka dina och våra möjligheter att matcha dig mot ditt nästa uppdrag! Om du önskar höra mer om dina möjligheter hos oss på Newr eller har några frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till oss - Anna Modin, [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Redovisningsekonom till långt konsultuppdrag i centrala Stockholm

Vi söker en konsult till en advokatbyråför en roll somredovisningsekonom. Företaget sitter icentrala Stockholm och uppdraget harstart omgående.Uppdraget pågår initialt 12 månader. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta självständighet eller vara delaktig i arbete med: -Årsbokslut-Löpande redovisning-Momsrapportering-Balansavstämningar-Kvittoredovisning-Påminnelse- och kravhantering-Ad hoc uppgifter Du blir del av en ekonomiavdelning på 3 personer och rapporterar till ekonomichef. Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och noggrann. Du är också van med många kontaktytor. Välkommen med ansö[email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Redovisningsansvarig till fastighetsbolag i Strängnäs

Nu söker vi omgående för kunds räkning en redovisnings ansvarig med erfarenhet från fastighetsbranschen till ett uppdrag på 5 månader. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start omgående och fram till oktober. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Strängnäs. Enheten som du kommer att arbeta påäger sedan 2005 i princip samtliga kommunala verksamhetsfastigheter med en sammanlagd yta av cirka 145 000 kvm BTA. Fastighetsbeståndet är fördelat på cirka 70 olika hyresobjekt. Dessutom förvaltas cirka 42 500 kvm inhyrda lokaler i ett 25-tal hyresobjekt som också används för kommunal verksamhet. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att dumed visst stöd, men i huvudsak själv kommer att upprätta delårsbokslut/koncernbokslut för tertial 2. Detta ska rapporteras till kommunen enligt deras upprättade mallar. Dina kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning inriktning redovisning. Erfarenhet från fastighetsbranschen. God kännedom om bokslutsprogrammet Capego från Wolters Kluwer. Erfarenhet av koncernredovisning. Vi ser att du som person arbetar självständigt. Du är driven och noggrann samt har god samarbetsförmåga. MeriterandeDet är meriterande om du erfarenhet av ekonomisystemet Fenix från Akribi. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3/5. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Redovisningsansvarig

Fand rekryterar nu en driven och engagerad Redovisningsansvarig till Kiwa, en ledande aktör inom besiktning, provning och certifiering. Kiwa är en internationell koncern med stark värdegrund och en ambition att ständigt utvecklas. Denna rekrytering är en utökning av befintligt team. För att trivas i rollen och hos Kiwa tror vi att du värdesätter samarbete och goda relationer med kollegor. Vi söker dig som är noggrann, handlingskraftig och ansvarstagande som trivs i en dynamisk miljö. Vi tror att du tycker om att förbättra och utveckla processer och rutiner och trivs med att driva projekt där du skickligt involverar dina kollegor längst vägen. I tjänsten har du bolagsansvar och rapporterar till koncernen i Holland vilket kräver att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Kiwa sitter i fina och ljusa lokaler i Solna och möjligheter till hybridarbete finns. Arbetsuppgifter: Bokföring och avstämning av löner inklusive sociala avgifter Reservering förutbetalda och upplupna kostnader Ansvarig för månadsbokslut samt upprätta kontoavstämningar Avstämning och bokföring interna mellanhavanden Ansvarig för rapportering till koncernen i OneStream samt rapportering enligt IFRS16 och IFRS9 Betalning och rapportering samt deklarering av moms Ansvarig för betalning av arbetsgivaravgifter och skatter Upprättande av årsredovisning samt inkomstdeklaration Kontakt med revisorer Delta i Transfer Pricing projekt Delta- och driva förbättringsprojekt Kvalifikationer Civilekonomexamen eller motsvarande examen inom ekonomi Flerårig erfarenhet från kvalificerad redovisning, revisionsbakgrund är meriterande Bevisad erfarenhet av att driva projekt God svenska och engelska i både tal och skrift Goda IT-kunskaper och är van användare av Excel Har ett tekniskt intresse och en förståelse för ERP-system Erfarenhet av Microsoft D365 är meriterande Som person är du noggrann, initiativtagande och flexibel. Vi söker en glad och positiv person som vill vara en del av ett team och som känner att service är en naturlig del. Trivs du i en miljö som ständigt utvecklas och gillar att driva förbättringar så kan detta vara helt rätt tjänst för dig! Skicka in din ansökan idag Låter detta som ett intressant nästa steg för dig? Ansök via ansökningsknappen redan idag eller senast 8 maj. Intervjuer och urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Kiwa med Fand Rekrytering. Alla frågor kring tjänsten eller processen sker via ansvarig rekryterare: Julia Ternhem på [email protected] Om Kiwa Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 10 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi 28 kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året. Bakgrundskontroller kommer att utföras som sista steg i rekryteringsprocessen.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Redovisningsekonom

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar. ARBETSUPPGIFTER Som person ser vi att du är en engagerad lagspelare, som gillar att samarbeta. Du trivs med att utveckla och förbättra processer och är noggrann och strukturerad. Självklart tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och är självgående i ditt sätt att arbeta. Hela vår avdelning är en serviceavdelning till resten av organisationen, därav blir det centralt att du är serviceminded. Samtidigt är det viktigt att ha en integritet som gör att man vågar säga nej eller föreslå något annat om det inte blir rätt hela vägen. Det ska var lätt att göra rätt är ett motto som avdelningen jobbar efter. ansvarsområden. • Bokslut och årsredovisning • Momsdeklaration • Frivillig skattskyldighet • Fastighetstaxering • Anläggningsregister • Ansvara för likviditetsuppföljning • Systemförvaltare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande, ex KY-utbildning • Flerårig relevant arbetslivserfarenhet (redovisning) • K3-regelverket • Mycket goda kunskaper i Excel • God systemvana • Svenska obehindrat i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom: • Liknande verksamhet, som fastighetsbolag • Fastighetsekonomi, Fastighetsmoms, momsredovisning • Anläggningsregister med K3 • God kännedom om gällande redovisnings- och skatteregler • Visma Control Edge, Visma Invoice Manager, PoängenKomponent, Momentum Fastighet ÖVRIGT - Vad erbjuder vi dig? SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg. Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat , hälsoundersökning, vaccinationer och kompetensutveckling. Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi tillämpar i regel sex månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Senior redovisningsekonom till Rejlers

Vi söker en senior redovisningsekonom till Rejlers! I rollen som senior redovisningsekonom kommer du att arbeta brett med löpande redovisning, bokslut, momsfrågor och deklarationer samt stötta vid årsredovisning. Du kommer ingå i ett engagerat ekonomiteam på totalt 15 personer och du rapporterar direkt till Redovisningschefen för Rejlers Sverige. Du kommer vara placerad på vårt kontor på Lindhagensgatan på Kungsholmen, det finns även möjlighet att sitta på vårt Älvsjökontor. Rejlers erbjuder en tjänst där du har stora möjligheter att vara delaktig och bidra till att utveckla en ekonomifunktion i toppklass. Du blir en del av en öppen och välkomnande atmosfär samtidigt som du arbetar i en framtidsinriktad verksamhet som värdesätter ett modernt arbetssätt. Rejlers har siktet inställt på att bli branschens mest lärande organisation - "Home of the learning minds".Huvudsakliga arbetsuppgifter: Löpande redovisning Självständigt arbeta med månads-, kvartals- och årsbokslut Ansvara för våra tid- och redovisningssystem Stötta avdelningen i redovisningsfrågor Driva förbättrings- och effektiviseringsprojekt Vem söker vi? För att passa in i teamet är du en hjälpsam och stöttande kollega som gärna delar med dig av kunskap. Du värdesätter ett modernt arbetssätt och tar gärna initiativ till effektivisering och utveckling av exempelvis arbetssätt och processer. Du är vidare analytisk, detaljorienterad och en problemlösare. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för tjänsten söker vi främst dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.Du behöver även ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vara självständig i månads-, kvartals- och årsbokslut, samt får gärna ha varit delaktig vid årsredovisning. Det är även meriterande med erfarenhet av redovisning av kapitalförsäkring och pensioner. Företrädesvis har du arbetat i större bolag, och har du erfarenhet från börsnoterade bolag är det meriterande men inget krav. Mycket meriterande är om du har tidigare erfarenhet av systemen Visma PX och Visma Control.Vad erbjuder Rejlers? På Rejlers får du möjligheten att komma in i ett härligt team och fortsätta utveckla dina ekonomikunskaper. Rejlers har kollektivavtal och erbjuder ett bra friskvårdsbidrag samt andra fina förmåner. Du har även möjlighet till hybridarbete. Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på Newr - Anna Modin, [email protected] eller Douglas Carbell, [email protected]. About Rejlers Rejlers is one of the leading engineering consultancy firms in the Nordic region. With cutting-edge expertise, we help companies, public authorities and other organisations meet tomorrow's societal challenges. Our services are important building blocks for achieving a sustainable society. Founded in 1942, Rejlers success is built on the ability to constantly embrace new knowledge. Our vision "Home of the learning minds" guides us to continuous learning, development and growth. With operations in Sweden, Finland, Norway and the United Arab Emirates, Rejlers has 3300 experts in technology areas such as energy, industry, infrastructure and real estate. In 2023, the company had a turnover of 4.1 billion SEK and its class B share is listed on Mid Cap, Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com

26 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Redovisningsekonom till Troax

Har du ett brinnande intresse för siffror och är redo för nya utmaningar? Härligt! Troax i Hillerstorp behöver nu förstärka sin organisation med en redovisningsekonom. Vi söker dig som har ett stort driv och vill fortsätta din karriär inom redovisning. Om företaget Troax Group startades 1955 i småländska Hillerstorp och är idag den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager samt Förråd. Troax mission är att utveckla högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Troax har utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i över 45 länder. Antalet anställda är idag ca 1200 medarbetare. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp. Läs mer om oss och vår fantastiska resa på www.troax.com Dina arbetsuppgifter Välkommen till oss på Troax! Vi erbjuder en trygg men samtidigt dynamisk arbetsmiljö där det finns möjlighet att vara med och påverka och där du får chans att utvecklas. I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med löpande redovisning, avstämningar samt bokslut med efterföljande rapportering för 3 svenska försäljningsbolag. Vid sidan av dina ordinarie arbetsuppgifter finns det möjlighet att engagera sig i olika förbättrings- och effektiviseringsprojekt. I ditt ansvarsområde ingår även: • Vara behjälplig vid upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer • Arbete med budget samt statistik och KPI:er • Rapportering till myndigheter Du ingår i ett team om sju personer och rapporterar till Accounting Manager. Din profil Vi vill jobba med dig som har relevant utbildning inom ekonomi från universitet alternativt yrkeshögskola. Om du dessutom har något års erfarenhet av liknande arbete blir vi extra glada. Du har lätt för att sätta dig in i olika system, har goda kunskaper i Excel och behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. På Troax värnar vi om teamet, därför är du som söker en lagspelare som tror på att vi arbetar bäst tillsammans. Du tycker om att ha kul på jobbet och bidrar därmed till den goda stämningen både i det dagliga arbetet och vid fikabordet. Som person är du ansvarstagande, engagerad och har förmågan att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror och har en bredare förståelse för ekonomi samt vilja att analysera, dra slutsatser samt ge förslag på förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett stabilt bolag där glädje, energi och en genuin och familjär anda kännetecknar vår kultur. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Troax med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningsekonom till kund i Stockholm

Har du flera års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom?Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som arbetar med att främjasvensk export och svenska företags internationalisering.Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 2024-05-20 och beräknas pågå i sex månader. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Tjänsten är på heltidoch du arbetar37,5 h/vecka måndag-fredag. Arbetet sker vid kundens kontor i centrala Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst arbetar du huvudsakligen med fakturering, hantering av inbetalningar samt krav och påminnelsehantering. Du arbetar även med avstämningar, löpande redovisning, deltar i arbetet med månadsrapportering och bokslut samt är back-up för leverantörsreskontra. Du har många kontaktytor och ett nära samarbete med organisationens affärsadministrativa funktion och kunder, både via telefon och e-post. Samtliga arbetsuppgifter innehar en stor bredd av elektronisk hantering. Vidare exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma idenna tjänst: Budgetarbete Avstämningar, felsökningar och kontroller Årsbokslut, bokslut och periodavslut Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.) Redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar) Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut Delta i budgetuppföljning Dina kvalifikationer Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning Minst tre (3) års arbetslivserfarenhetfrån likvärdigt arbete inom redovisning, alternativtgymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) årsarbetslivserfarenhet som redovisningsekonom Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) Erfarenhet av statlig redovisning Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande Mycket goda kunskaper i U4 Agresso Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/4 2024. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

25 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
SJR välkomnar nya konsulter inom ekonomi

Vi söker ekonomer som vill utvecklas och arbeta som konsult i Värnamo/Gislaved med omnejd! Om tjänsten SJR arbetar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk och att vara det självklara valet under yrkeslivet. Med över 30 års erfarenhet har vi nu siktet inställt på att fortsätta växa och skapa än fler fantastiska kund- och kandidatupplevelser. Till vår dynamiska och utvecklande konsultverksamhet söker vi dig som vill arbeta och utvecklas inom ekonomiområdet i roller som bland annat Redovisningsekonom, Controller, Ekonomiansvarig etc. Hos oss erbjuds du ett brett spektrum av roller hos ett stort urval av bolag i varierande storlek och inom olika branscher. Vi matchar dig mot rätt uppdrag utifrån din kompetens och dina erfarenheter och följer dig sedan längs hela vägen och säkerställer att du trivs och utvecklas. Lämplig bakgrund Vi tror att du har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete och vill fortsätta utvecklas i liknande roller. Du har god systemvana och lätt för att sätta dig in i nya ekonomisystem samt är van att arbeta i Excel och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Som person ser vi att du har ett flexibelt och öppet förhållningssätt, är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du nyfiken att lära nytt, är strukturerad och har en god förmåga att prioritera samt hålla deadlines. Har du svårt att komma i gång med jobbsökandet eller vet du precis vad du vill men har svårt att hitta rätt i jobbdjungeln? Oavsett kan vi hitta en tid för ett förutsättningslöst möte för att ha varandra i åtanke framåt! Vi ser ett stort behov av kompetenta och engagerade ekonomer hos våra kunder och vi träffar gärna just dig för att kunna bemöta såväl dina önskemål som våra kunders behov i framtida processer. Ansökan För mer information är du välkommen att kontakta Rebecka Persson på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024