Redovisningsekonom med Netsuite-erfarenhet - Centrala Stockholm
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker på uppdrag från kund en Interim redovisningsekonom med Netsuite erfarenhet för ett konsultuppdrag med start i juni. Uppdraget löper cirka 6 månader och kunden har kontor i centrala Stockholm.  Arbetsuppgifter Fakturering Bokslut In- och utbetalningar Bistå vid systemimplementation Ad-hoc arbete Vi kommer att presentera kandidater löpande till kunden. Välkommen med din ansökan! Frågor besvarar på: [email protected]

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Interim-konsult inom ekonomi
Hero AB
Redovisningsekonomer

Bli en del av Addere;s konsultnätverk! Till vårt affärsområde ekonomi söker vi nu dig som är interim-konsult och är på jakt efter spännande uppdrag. Kanske är du en erfaren redovisningsekonom och/eller har tidigare erfarenhet av rollen som controller? Du kanske har arbetat i ledande positioner på en ekonomi-funktion tidigare och söker dig till uppdrag där du får möjlighet att leda ett team? Oavsett vad så vill vi komma i kontakt med dig! Efterfrågan på konsulter inom ekonomi är stor och genom att bli en del av vårt konsult-nätverk kan vi erbjuda dig spännande uppdrag av varierande längd som passar din profil. Varför bli en del av Addere?Ett auktoriserat bemanningsföretagAddere är en del av Capere Competence Group som är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi är ett kollektivavtalsanslutet företag som följer Unionens anställningsavtal för tjänstemän. Inom Capere Competence Group finns också Closers som är specialiserade på headhunting inom sälj, marknad och management, och Hero som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning av generalistroller. Endast seriösa uppdragsgivare och positionerVi samarbetar endast med seriösa uppdragsgivare som har en sund arbetsplats och erbjuder en bra och utvecklande arbetsmiljö för dig kandidat eller konsult. Kärnan i Addere är vårt fantastiska nätverk av chefer och specialister. Att vara uppdaterad om vad som skulle kunna få dig att vara intresserad av att byta jobb i framtiden - är vårt jobb. Låt oss bli en del av ditt nätverk så att vi har möjlighet att kontakta dig och höra vad som skulle kunna vara intressant för dig framöver.

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Är du ekonom och öppen för nya möjligheter?
Capega AB
Redovisningsekonomer

Är du mellan uppdrag eller funderar på nästa steg i din karriär? Capega samarbetar med flera spännande företag i Stockholmsområdet – från snabbväxande scaleups och börsnoterade koncerner till entreprenörsdrivna tillväxtbolag. Just nu söker vi proaktivt efter erfarna ekonomer som vill ingå i vår kandidatbank inför kommande interimsuppdrag och rekryteringar. Vi söker dig som har erfarenhet av roller såsom: Redovisningsassistent Redovisningsekonom / Financial Accountant Redovisningsansvarig  Arbetsbeskrivning Uppdragen varierar beroende på roll och kund, men kan inkludera: Reskontrahantering och löpande bokföring Månadsbokslut, avstämningar och rapportering Årsredovisning  Kompetenskrav & erfarenhet Utbildning inom ekonomi eller redovisning Relevant erfarenhet av liknande roller Van vid att arbeta självständigt och med stor ansvarskänsla Svenska och engelska i tal och skrift Längd på uppdrag Vi erbjuder främst uppdrag på heltid, ofta med start omgående eller enligt överenskommelse. Längden varierar, men våra konsultuppdrag ligger vanligtvis på 6 till 12 månader – med möjlighet till förlängning eller övergång till anställning hos våra kunder. Kontakt och Ansökan Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag – så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega. Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För fler möjligheter, följ oss på LinkedIn eller besök www.capega.se

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Redovisningsansvarig ekonom

Vill du ta ett övergripande ekonomiansvar i en verksamhet med långvarig betydelse för Lunds student- och kulturliv? Hos oss möts lång tradition och framtid i en dynamisk miljö. Du får en central roll i en organisation med stark förankring i Lunds universitetsvärld, där du bidrar till stabilitet, struktur och utveckling i det löpande arbetet. Akademiska Föreningen (AF) har varit en självklar del av Lunds universitet sedan 1830. I centrum för verksamheten står AF-borgen, byggnaden som sedan 1851 fungerat som mötesplats för generationer av studenter och föreningar. Om tjänsten Som redovisningsansvarig ekonom har du det övergripande ansvaret för ekonomin i Akademiska Föreningen, AF-Borgen AB och AF-Borgen Evenemang AB. Du tar fram och värderar beslutsunderlag för företagets och föreningens ekonomistyrning med många kontaktytor, både interna och externa. Du är en självklar del av en liten, engagerad arbetsgrupp med korta beslutsvägar och rapporterar direkt till föreningens verksamhetschef och företagets VD. Det här är en roll för dig som gillar att ha överblick, ansvar och möjlighet att påverka – och som trivs i en miljö med både tradition och förändring. Dina arbetsuppgifter innefattar Hantera hela ekonomiprocessen självständigt Sköta löpande bokföring, lönehantering och momsredovisning Genomföra bokslutsarbete och deklaration Göra månadsvisa avstämningar av balanskonton och tillgångsregister Rapportera till styrelse Vara drivande i digitalt förbättringsarbete Vi söker dig som Har relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi och redovisning Är självständig i bokslutsarbete och har erfarenhet av system som Fortnox Är flexibel, noggrann och självgående Är en god kommunikatör som vill bygga relationer Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift Är nyfiken på att arbeta i en miljö med stark koppling till ideell verksamhet och studentliv Extra plus om du Har erfarenhet från ideell sektor Känner till eller har varit en del av Lunds studentliv Gillar att arbeta med unga människor i en kreativ och informell miljö Om oss Akademiska föreningen är en ideell förening av och för studenter med syftet att samla och bredda kultur- och föreningslivet vid Lunds universitet. Genom att erbjuda lokaler och stödfunktioner ger AF studenter, föreningar och privatpersoner möjlighet att genomföra allt från små möten till större evenemang – och därmed bidra till ett rikare studentliv i Lund. Läs gärna mer på www.af.lu.se AF-Borgen AB och AF-Borgen Evenemang AB har till uppgift att långsiktigt förvalta AF-borgen. Verksamheten består i att marknadsföra och hyra ut lokaler för fest, möten, och konferens såväl till studentrelaterad verksamhet som till företag och privatpersoner. Läs gärna mer på www.afborgen.se Anställningen Omfattning: 80–100 % efter överenskommelse Tillträde enligt överenskommelse Arbetsplats: AF-borgen, centrala Lund Ansökan: I denna ansökan samarbetar vi med Agardh Recruitment & Consulting. Om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Pernilla Agardh på 072–2499480. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så dröj inte för länge med att skicka in.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Redovisningsekonom
Netonnet AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren och analytisk redovisningsekonom som brinner för struktur och effektivitet? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får vara en nyckelspelare i ekonomiteamet och bidra till företagets utveckling och tillväxt? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om tjänsten Som redovisningsekonom hos NetOnNet får du en central roll i vår ekonomiavdelning. Du arbetar med löpande redovisning, rapportering och analys, samtidigt som du bidrar till att förbättra våra ekonomiska processer. Vi erbjuder en arbetsplats där samarbete, nyfikenhet och engagemang står i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för löpande redovisning och bokslut • Upprätta årsredovisningar och månadsrapporteringspaket för koncernen • Samordna med externa revisorer • Implementera och förbättra interna ekonomiska processer • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt ekonomisk rapportering Vem är du? Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av redovisning och ekonomi. Du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och är van att arbeta självständigt såväl som i team. Du har en analytisk och strukturerad inställning, samtidigt som du är lösnings orienterad och trivs med att effektivisera och förbättra processer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Minst 5 års erfarenhet inom redovisning eller ekonomi • Relevant utbildning inom ekonomi (exempelvis redovisnings ekonom eller civilekonom) • Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av bokföringssystem, gärna IFS och Tagetik • Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant • En proaktiv och samarbetsvillig inställning • God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt Wow – det här är vi! NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - #enkla, #nyfikna, #tillsammans och #handlingskraftiga - det är våra ledstjärnor i vardagen. För oss är också mångfald och inkludering viktigt, vi strävar efter att ha en bred mångfald på NetOnNet, dels för att vi ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas. Vår arbetsplats strategi förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Wow säger vi! Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån en viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat. Bli en del av vårt team Vill du också jobba med oss och bli en del av vårt team? Du söker enkelt genom att klicka på ”Skicka ansökan” och registrerar därefter din ansökan. Vi läser ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag! Vi ser fram emot att höra mer om dig. Vi accepterar enbart ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du referenser, ber vi dig att inte inkludera dem direkt i ansökan, utan lämna dessa vid en senare begäran.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Indirect Tax Specialist till Camurus i Lund
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Du, som söker efter en nätverkande roll med många internationella kontakter, chansen finns här! Här erbjuds du ett innovativt, börsnoterat bolag som befinner sig på en mycket spännande tillväxtresa, och du är välkommen att följa med. Detta är en ny roll, där du har stora möjligheter att påverka innehållet. Erfarenheter och intressen spelar roll, men huvudsaken är att det finns intresse för och kunskap inom moms. Vi söker efter en Indirect Tax Specialist till Accounting teamet som idag består av sex personer. Tjänsten är belägen på huvudkontoret i Lund och du rapporterar till Group Accounting, Tax & Reporting Director. Kontaktytorna är många i denna roll och det är precis så du vill sätta guldkant på din tillvaro. Som koncernens specialist inom området Indirekta skatter kommer du att vara en supportfunktion som utvecklar, implementerar och säkerställer processer och skatteoptimering inom området. På Camurus råder en samarbetsinriktad och innovativ kultur med korta beslutsvägar och många utvecklingsmöjligheter. Du omger dig med duktiga och engagerade kollegor som känner en stolthet i att jobba på ett bolag som gör skillnad för patienter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Huvudansvar för momsfrågor för hela koncernen, inklusive rapportering av moms, periodisk sammanställning och intrastat i flera juridiska enheter i Sverige och utomlands Arbeta proaktivt och nära verksamheten för att säkerställa efterlevnad av momsregler och andra indirekta skatteregler för både de svenska och utländska enheterna, samt bedöma och hantera risker inom området Samarbeta med skatterådgivare och Senior Accountants gällande deklarationer för inkomstskatt och skatterevisioner i Sverige och utomlands Ansvarig för intercompany-transaktioner inom koncernen Koordinera arbetet avseende Transfer Pricing Utrymme finns i denna roll att även utvecklas inom andra delar av ekonomiavdelningen beroende på erfarenhet och intressen Har vi fångat ditt intresse? För att trivas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Ditt intresse för moms-/skattefrågor är stort och du har flera års erfarenhet inom området. Du har med fördel erfarenhet inom Accounting. Problem är till för att lösas, och ärmarna kavlas gärna upp. Din kommunikativa förmåga gör att du tar dig fram i organisationen på ett smidigt sätt och du trivs med många kontaktytor. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Camurus med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Accountant till Vitas Group
Ps Partner AB
Redovisningsekonomer

Vill du vara med och skapa struktur, kvalitet och en redovisningskultur i världsklass? Vitas Group söker nu en noggrann, ansvarstagande och affärsnära Accountant som vill ta helhetsansvaret för redovisningen och bidra till utvecklingen av ekonomifunktionen. Du blir en nyckelperson i teamet, med ansvar för löpande bokföring, bokslut, rapportering och regelefterlevnad - och en viktig kulturbärare i vår fortsatta tillväxtresa. Om rollen I rollen som Accountant har du det övergripande ansvaret för att redovisningen följer gällande lagar, standarder och interna riktlinjer. Du arbetar självständigt med hela redovisningskedjan och är ett stöd till ledning och verksamhet i ekonomiska frågor. Du säkerställer kvalitet och noggrannhet - och vill vara med och skapa struktur och förutsättningar för att växa vidare. Dina huvudsakliga ansvarsområden Löpande bokföring och ekonomiadministration Hantering av kund- och leverantörsreskontra Månads-, kvartals- och årsbokslut Finansiell rapportering till ledning och externa parter Skatter, moms och arbetsgivaravgifter Kontakter med revisorer och myndigheter Utveckling av processer och rutiner inom redovisning Bidra till en professionell, strukturerad och värderingsstyrd ekonomifunktion Vi söker dig som Har några års erfarenhet av liknande roll inom redovisning Är trygg i bokslutsarbete och har god kunskap om redovisningsprinciper Har god systemvana och förståelse för redovisningssystem Är noggrann, ansvarstagande och självgående Vill vara med och påverka, bygga upp och förbättra - både rutiner och kultur Har en prestigelös attityd och trivs i ett företag med högt engagemang Du delar våra värderingar På Vitas Group värdesätter vi mod, självledarskap och utveckling. Du är en person som vågar tänka nytt, tar ansvar för din roll och vill växa tillsammans med oss. Du ser ekonomi som ett strategiskt verktyg och har både helhetsperspektiv och detaljfokus. Placering & rapportering Tjänsten är placerad i Ystad och du rapporterar till CFO. Låter det intressant? Perfekt, sänd in din CV redan idag! Har du frågor? Kontakta CFO Gunnel Areskoug [email protected]. Sista ansökningsdag 2025- 05-30

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Knowledge Specialist inom redovisning till Bjorn Lunden

Om företaget Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag och deras rådgivare, framförallt redovisningsbyråer. Vi erbjuder moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatter, redovisning och löner. De senaste åren har vi vuxit snabbt och gått från ett lokalt företag med fokus på enbart den svenska marknaden till att i dag vara en internationell koncern som på sikt vill kunna utmana de stora aktörerna på marknaden. Riktigt spännande tycker vi! Vi söker nu en driven Junior Knowledge Specialist, inom redovisning med placering Näsviken eller Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som Junior Knowledge Specialist hos oss jobbar du i vårt Knowledge-team som levererar och tillhandahåller kunskap till våra kunder samt stöttar kollegor inom områden som redovisning, skatt, moms, juridik och personal. Vi besvarar kundfrågor i vår Frågeservice och producerar texter och annat material till våra informations- och nyhetstjänster. Initialt är det viktigt att du har grundkunskaper inom ditt expertområde redovisning och att du är driven och brinner för att utvecklas och lära dig mer. På sikt finns det stora möjligheter att vidareutvecklas i denna roll. Till stor del sker kompetensutvecklingen naturligt genom samarbete med erfarna kollegor. Mycket i denna roll handlar om viljan och förmågan att kunna grotta ner sig och spetsa sin kompetens, men också om att utvecklas även inom våra andra områden. Det finns även möjlighet att hålla kurser och utbildningar själv eller tillsammans med en kollega. Merparten av vårt team finns i Näsviken i Hälsingland, men vi har även kontor i Stockholm och ser det som en möjlighet att du utgår därifrån. Tjänsteresor kan förekomma. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en roll i ett växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana jättarna inom vårt område. Du får en arbetsgivare som tycker det är väldigt viktigt med balans mellan arbete och fritid, och som därför erbjuder flexibla arbetstider och 30 dagars semester. Vi har många fina förmåner, motionstimmar eller friskvårdsbidrag, föräldralön, fika varje morgon, hälsoundersökningar, hög avsättning till tjänstepension och förmånliga försäkringar. Din profil Du är en person som brinner för redovisning och har viljan att utvecklas. Du har en utbildning inom ekonomi gärna med fokus på redovisning. Du kanske arbetar på en redovisningsbyrå, eller en ekonomiavdelning och vill prova på något annat där du får möjligheten att förkovra dig i din profession och hjälpa kollegor i branschen. Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Då samarbete är viktigt för oss bör du trivas med att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga. Kvalitet och noggrannhet är en självklarhet för dig, du arbetar självständigt och driver ditt arbete framåt. Vi tror att du är duktig på att kommunicera och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05 Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 via www.clockworkpeople.se.

22 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Redovisningsekonom 25%,
Aeternum Holding AB
Redovisningsekonomer

1 plats Wonna I De Jong och Alexander Östling är privata fastighetsägare med ca 1800 lägenheter och 2000 kommersiella enheter. Vi söker nu en redovisningsekonom.d hyresadministrations funktion. Som redovisningsekonom kommer Du att vara en betydelsefull medarbetare och arbeta nära ägarna. Du ansvarar för löpande bokföring, leverantörsreskontra samt in och utbetalningar. Gärna nån som Kan Hogia eller har intresse att lära sig Hogia, fastighetssystem, avisering av hyror. Arbetsuppgifter * Föra och granska löpande redovisning. * Göra löpande betalningar leverantörreskontra * Fakturering mellan bolagen * Månadsavstämningar/månadsavslut * Upprätta och redovisa moms-och skattedeklarationer * Lönehantering i Visma för 10 tjänstemän * Arbeta med Hogia med Hyresavisering Din profil Vi söker dig som arbetat några år med ekonomi och redovisning på mindre eller större bolag. Du har ett intresse att lära dig mer samt nyfiken på internredovisning och analyser. Du har en ekonomisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå eller motsvarande. Vi ser dessutom gärna att du har följande kompetenser och egenskaper: * Erfarenhet av redovisningsarbete och god förståelse för bokslutsprocessen. * Erfarnehet av lönearbete. * Kunskaper i Excel och Visma * Analytisk förmåga och noggrannhet i ditt arbete. Vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden utgång.

21 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Redovisningsekonom med erfarenhet av koncernredovisning för kunds räkning
Ps Partner AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund med placering i Göteborg. Uppdraget sträcker sig till och med september 2025, med start omgående. Du kommer att ansvara för redovisningen för två svenska juridiska enheter enligt både IFRS och svensk redovisningspraxis, och vara en nyckelperson i den operativa ekonomifunktionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kund- och leverantörsreskontra Månadsbokslut, balansavstämningar och rapportering Hantering av moms och inkomstdeklarationer Kassaflödesprognoser  Kontakt med externa parter som myndigheter, banker och försäkringsbolag Systemadministration och stöd till ekonomiteamet Deltagande vid intern och extern revision Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning Goda kunskaper i IFRS, svensk redovisning och skatt Flytande svenska och engelska i tal och skrift Hög noggrannhet, god struktur och förmåga att arbeta självständigt Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av större ekonomisystem Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan snarast – urval sker löpande!

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025