Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och internationell miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Nu söker vi drivna och analytiska redovisningsekonomer till en spännande roll hos vår kund med placering i Malmö. Här får du chansen att bli en del av en global organisation där innovation och utveckling står i centrum. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att inneha en nyckelroll där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och specialister i en unik miljö med möjlighet att växa både professionellt och personligt. Din roll kommer ha stor betydelse för att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt samt bidra med en inspirerande arbetsmiljö som präglas av högt tempo, ständig utveckling och en stark teamkänsla. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Löpande bokföring och avstämningar • Hantering av kund- och leverantörsreskontra • Moms- och skatteredovisning • Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk • Likviditetsprognoser och betalningar • Rapportering och analys av finansiella nyckeltal • Medverkan i budget- och prognosarbete • Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Malmö med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund. Om dig Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning mot redovisning och minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och affärsmässig fingertoppskänsla. Du är en person som kombinerar struktur med engagemang och har en stark drivkraft att ständigt utvecklas. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du får ta eget ansvar men också arbeta i team. Hos vår kund står innovation, laganda och en passion för att leverera högsta kvalitet i fokus där du blir en viktig del av den kulturen. Krav för tjänsten: • Ekonomiexamen med inriktning mot redovisning • Minst tre års erfarenhet av redovisning-och bokslutsarbete • Minst tre års erfarenhet av K3 • Minst tre års erfarenhet av IFRS • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av SAP • Tidigare erfarenhet av konsultarbete • Tidigare erfarenhet av arbete hos ett internationellt företag Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Välkommen med din ansökan!
Är du en kunnig redovisningsekonom som vill ta nästa steg i din karriär i en dynamisk och internationell miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Nu söker vi drivna och analytiska redovisningsekonomer till en spännande roll hos vår kund med placering i Stockholm. Här får du chansen att bli en del av en global organisation där innovation och utveckling står i centrum. Om tjänsten Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att inneha en nyckelroll där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och specialister i en unik miljö med möjlighet att växa både professionellt och personligt. Din roll kommer ha stor betydelse för att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt samt bidra med en inspirerande arbetsmiljö som präglas av högt tempo, ständig utveckling och en stark teamkänsla. I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Löpande bokföring och avstämningar • Hantering av kund- och leverantörsreskontra • Moms- och skatteredovisning • Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk • Likviditetsprognoser och betalningar • Rapportering och analys av finansiella nyckeltal • Medverkan i budget- och prognosarbete • Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Stockholm med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund. Om dig Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning mot redovisning och minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och affärsmässig fingertoppskänsla. Du är en person som kombinerar struktur med engagemang och har en stark drivkraft att ständigt utvecklas. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du får ta eget ansvar men också arbeta i team. Hos vår kund står innovation, laganda och en passion för att leverera högsta kvalitet i fokus där du blir en viktig del av den kulturen. Krav för tjänsten: • Ekonomiexamen med inriktning mot redovisning • Minst tre års erfarenhet av redovisning-och bokslutsarbete • Minst tre års erfarenhet av K3 • Minst tre års erfarenhet av IFRS • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet av SAP • Tidigare erfarenhet av konsultarbete • Tidigare erfarenhet av arbete hos ett internationellt företag Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Välkommen med din ansökan!
Är du student och gillar struktur och siffror? TSG Forwarding AB söker en noggrann och nyfiken ekonomistudent för en deltidstjänst för att stötta upp ekonomiavdelningen med löpnade bokföring, reskontra och övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter. Vi tillämpar löpande urval - ansök redan idag! Om tjänsten I den här rollen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter fakturahantering (leverantörs- och kundreskontra), löpande redovisning, arbete med månadsbokslut samt att ge stöd till teamet i olika administrativa ärenden. Du blir en del av ekonomiavdelningen i Gävle som är ett engagerat och sammansvetsat team som värdesätter struktur, noggrannhet och ett gott samarbete. Du erbjuds Ett meriterande extrajobb på deltid för dig som studerar och vill arbeta med administration och ekonomi. Ett trevligt och stöttande arbetsklimat i ett engagerat team. Möjlighet att lära dig mer om branschen och ekonomi i praktiken. En redovisningschef som stöttar dig under hela processen. Vi söker dig som… … Är studerande och kan arbeta 4 timmar per dag … Är tillgänglig omgående och tillsvidare med möjlighet till tillsvidareanställning … Kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift då det är det koncernspråk och används … Har goda kunskaper i Officepaketet … Tidigare arbetat i en serviceinriktad roll … Är nyfiken på förändringsarbete ... Arbetar målmedvetet mot företagets gemensamma mål ... Är social, stabil och ansvarstagande i belastande situationer ... Har B-körkort Det är meriterande om du har - erfarenhet av Visma SPCS, Visma.net Arbetsuppgifter - Alla förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning; fakturahantering, löpande redovisning och månadsbokslut Om företaget TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar. 2023 hanterade vi omkring 8000 20-fotscontainrar och omsatte 286 miljoner kronor. TSG Forwarding fortsätter att expandera och i rollen som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande bokföringen, kundreskontra, avstämning av balanskonton och månads- och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Du kommer i rollen som redovisningsekonom också stötta företagets verksamhet med struktur, analys och uppföljning. Arbetet innebär många kontakter med kollegor inom organisationen.
TSG Forwarding AB är ett speditionsbolag med säte strax utanför Gävle hamn. Förtaget grundades 1979 och har ägts av samma familj till dess att det såldes 2020 men familjen är fortsatt en del av bolaget i olika roller. TSG Forwarding opererar inom logistikens alla delar med en förkärlek till sjöfart och containrar. 2023 hanterade vi omkring 8000 20-fotscontainrar och omsatte 286 miljoner kronor. TSG Forwarding fortsätter att expandera och i rollen som redovisningsekonom ansvarar du för den löpande bokföringen, kundreskontra, avstämning av balanskonton och månads- och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen. Du kommer i rollen som redovisningsekonom också stötta företagets verksamhet med struktur, analys och uppföljning. Arbetet innebär många kontakter med kollegor inom organisationen. Arbetet sker huvudsakligen på plats vårt kontor i Gävle men med inslag av besök på våra övriga kontor. Arbetstiden är mellan 8 och 17. Som nyanställd kommer du få en introduktionsutbildning en av våra erfarna redovisningsekonomer. Arbetet kommer därefter fortsätta tillsammans med samma kollegor. Vi söker dig som: Samarbetar på ett bra sätt med andra för att nå företagets mål Kan agera både på eget initiativ och ta hjälp av andra samt ta ansvar för att nå goda resultat Gillar att jobba systematiskt och noggrant Utför arbetet till fullo enligt nödvändiga instruktioner samt ser till att arbetet håller hög kvalitet Är trygg och lugn även i belastade situationer Har B-körkort För följande arbetsuppgifter: Löpande bokföring samt hantering av betalningar, fakturering, moms och skatt Löpande redovisning och månadsbokslut Projektredovisning Valutahantering Analys, Prognos och uppföljningsarbete Delta i arbetet för årsbokslut Meriterande: Relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Arbete i Medius och Visma Net Kontaktperson: Helena Almér Tel: 026-66 56 93 Mail: [email protected] Ansökan Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Ansökan skickas till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande. Om anställningen Tjänsten är på 80% enligt överenskommelse och är ett tolv månaders vikariat med chans till förlängning. Tillträde 1 september för utbildning och introduktion eller enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser.
Redovisningsansvarig Som redovisningsansvarig hos Xamera ansvarar du för den löpande redovisningen och bokslut för koncernen Xamera med dotterbolag. Du ingår i ett team tillsammans med CFO, ekonomiadministratör och lönekonsult. Tillsammans servar vi fyra kontor med interna medarbetare samt flera hundra konsulter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Färdigställa månadsbokslut och månadsrapporterför koncernen och dess dotterbolag. Avstämningar, periodiseringar, löpande bokföring, fakturering, momsdeklarationer Likviditetsuppföljning Budgetarbete Managementrapporter (Intäkts- och resultatuppföljning) Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer enligt lagar och regler Behjälplig med allmän ekonomiadministration Behjälplig med stöd avseende frågor från verksamheten som rör ekonomi och administration Du som söker har: Utbildning Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi. Erfarenhet 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet Är driven och vill utvecklas i takt med att bolaget växer Är en lagspelare och är beredd att sätta dig in i frågor på olika nivåer. Är strukturerad och ser värdet av att saker görs noggrant Är prestigelös och gärna hugger i det där behövs – högt som lågt! Övriga kvalifikationer God systemvana Van Excel-användare Erfarenhet av Fortnoxär meriterande men inget krav Vilka är vi? Xamera är en ledande aktör inom matchning av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi. Vår vision är att lösa kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor genom att tänka nytt. Vi utmanar traditionella rekryteringsmetoder och fokuserar på att skapa rätt matchningar från början. Detta tillvägagångssätt har gjort oss till Årets Rekryteringsföretag 2024. Vad erbjuder vi? Engagerade kollegor som delar ditt driv och din passion. En spännande utvecklingsresa där du växer både professionellt och personligt. Ett stort nätverk av kunder, kandidater och branschkollegor. Ett dynamiskt arbete där ingen dag är den andra lik. En positiv och inkluderande arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet och stöttar varandra att nå nya höjder. Arbetsort: Linköping Startdatum: Hösten 2025 Intervjuer sker löpande. Ansök idag! Skicka din ansökan via länken nedan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Oskar på [email protected]. Vi tillsätter tjänsten löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vill du arbeta med redovisning i en av Sveriges mest spännande branscher? Är du redo att kombinera din ekonomiska precision med en kreativ och snabbfotad bransch? Vi söker en Accountant till ett vikariat från augusti 2025 - februari 2026.I rollen får du:• Arbeta med redovisning i ett innovativt techbolag i tillväxt• Delvis använda robot (RPA) som hjälp i avstämningar• Vara en del i ett team där ekonomifunktionen är en central del i bolaget• En öppen kultur där idéer och initiativ välkomnas Som Accountant kommer du främst att arbeta inom vår ombudsredovisning och ombudssupport. Du ansvarar för inkassering och avstämningar av omsättning och likvida medel. Du ingår i ett team på nio personer och du rapporterar till Head of Accounting. Är det här du?För att lyckas i rollen ser vi att du har en ekonomiutbildning och minst 1-3 års erfarenhet av arbete inom ekonomi och/eller redovisning. Rollen innebär mycket kontakter med våra ombud samt andra avdelningar på ATG så vi vill att du är en god kommunikatör och har ett eget driv. Som person är du noggrann, lättlärd, ansvarstagande och strukturerad. Du har ett grundläggande systemintresse och tycker om att arbeta digitalt och mot mer automatiserade arbetssätt.Vi ser att du har:• Erfarenhet av att arbeta i excel och en god systemförståelse• Erfarenhet i en roll med många olika kontakter• En god affärsförståelse och ser kopplingen mellan redovisning och verksamheten ”Som ledare skulle jag beskriva mig själv som involverande och coachande.”Jag har arbetat på ATG sedan 2019 och har tidigare erfarenhet som auktoriserad revisor. Vi på Accounting är ett team på nio medarbetare som tillsammans arbetar för att utveckla och hålla en hög kvalité i alla våra leveranser. Som ledare skulle jag beskriva mig själv som involverande och coachande där jag värdesätter en god dialog med frihet under ansvar. När jag inte jobbar spenderar jag mycket tid med familj och vänner. Jag gillar att resa till både värme men även för skidåkning. - Rekryterande chef, Andreas Ebberyd, Head of Accounting.We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision är att leverera världens bästa spelupplevelse. Vi gillar att samarbeta och uppmuntrar varandra att tänka och testa nytt. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Vi bryr oss om varandra och våra kunder och vi vill så klart också att alla tävlingshästar ska må bra. Hela vårt överskott går till hästnäringen – något som både känns och gör gott. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Anställningen avser en visstidsanställning från augusti 2025 - februari 2026 och vi kommer att göra bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, beroende på roll, har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Tillsammans med duktiga kollegor ska denna funktion aktivt bidra till att få Almikoncernen att efterleva IFRS och RFR 2 regelverken. Din roll hos oss Rollen har en särskild inriktning på Almis fartfyllda riskkapitalverksamhet. Rollen omfattas i stort av bokslutsarbete, beräkningar och rapportframställan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetsuppgifter kopplade till Riskkapital: Bokföring och beräkningar, främst vid bokslut, tex intressebolagsredovisning, data kopplat till portföljinnehav, underlag för koncernens kassaflöde, notupplysningar. Fungera som bollplank och bistå övriga medlemmar i team Riskkapital vid komplexa transaktioner. Arbetsuppgifter kopplade till koncernredovisning: Koncernredovisning vid års- och kvartalsbokslut enligt IFRS regelverket. Kassaflöde vid års- och kvartalsbokslut enligt IFRS. Extern rapportering såsom delårsbokslut, bokslutskommuniké samt årsredovisning. Annan extern rapportering mot myndigheter och organisationer. Övriga arbetsuppgifter: Löpande arbete med IFRS, tex ansvara för leasing applikation. Bistå CFO och andra funktioner inom finansstaben med rapporter, beräkningar, prognoser. Stötta Almis affärsområden med rapporter, beräkningar och underlag som avser det finansiella området. Utveckla och förbättra processer och rutiner kopplade till arbetsområdena. Vi ser gärna att du har För att lyckas i rollen behöver du ha följande formella kvalifikationer: Universitet och högskolekunskaper inom ekonomi eller motsvarande teoretisk kunskap. Gedigen ekonomisk förståelse. Mycket god erfarenhet av redovisning, bokföring och kvartalsbokslut. Kunskap om kraven kring årsredovisning och revision. Mycket goda kunskaper i Excel och hantering av stora mängder data. Goda kunskaper i rapportframställning. Vi ser det som meriterande om du arbetat med rapportframställan på koncernövergripande nivå och har erfarenhet av löpande arbete i organisation som lyder under IFRS regelverket. Vi lägger även stor vikt vid vem du är som person då arbetet varvar självständigt arbete med tight samarbete. Vi ser därför att du behöver vara: Både helhets- och detaljorienterad. Mål- och kvalitetsinriktad. Noggrann. Strukturerad. Analytisk. Kommunikativ och nätverkande. Lyhörd. Stresstålig. Om Almi Företagspartner På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt. På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet. Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi! En bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning. Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker en noggrann och engagerad redovisningsekonom med några års erfarenhet. I denna roll kommer du att arbeta med löpande redovisning, fakturahantering och andra ekonomiska arbetsuppgifter. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och vill utvecklas inom redovisning. Arbetsuppgifter • Löpande bokföring • Registrering av inkommande fakturor • Bankavstämningar • Internfakturering • Leverantörsreskontra Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi • 1–2 års erfarenhet av bokföring • Grundläggande kunskaper i Excel • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Erfarenhet av ekonomisystem, gärna Fortnox (meriterande) Om anställningen • Omfattning: 50 % med möjlighet till heltid • Placering: Uppsala • Start: Enligt överenskommelse Ansökan Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern. Välkommen till oss Som redovisningsekonom hos oss på Farsta stadsdelsförvaltning kommer du tillhöra avdelningen för hr och ekonomi. Din tjänst kommer vara placerad under enheten för ekonomi som består av medarbetare som arbetar med ekonomi- och lokalfrågor, samt med frågor som rör upphandling och inköp. Arbetet leds av avdelningschef. Vi erbjuder Ett utvecklande arbete där du får förmånen att arbeta med en mängd olika samhällsnära verksamheter och stor nätverksmöjlighet inom Stockholms stad. Du blir en del av en arbetsplats som präglas av hög kompetens, god arbetsmiljö och ständig utveckling med invånarna i fokus. I Farsta stadsdelsförvaltning bemöts alla med tillit och respekt. Vi har högt i tak och alla är måna om att bidra och samarbeta. Kompetens och serviceanda är en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat hos oss. Därutöver erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, generöst friskvårdsbidrag, bra flextidsvillkor, vinter- samt sommararbetstid, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån två dagar/vecka om arbetet tillåter. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad Din roll I rollen som redovisningsekonom inom ekonomienheten kommer du arbeta nära redovisningsansvarig, lokalstrateg, lokalintendent, upphandlingssamordnaren samt avdelningschef. Du kommer därmed stötta lokal, upphandling och redovisningsområdet samt avdelningschef i din tjänst. Inom redovisningsområdet kommer du att hantera fakturor, både kontering av enhetens egna fakturor samt momsfakturor. Du kommer att samarbeta med andra funktioner under bokslut, både med redovisningsekonomer och ekonomicontrollers. I tjänsten ingår det även att arbeta med internkontroll i ekonomisystemet. Du kommer arbeta tätt med avdelningens redovisningsansvarige. Inom lokalområdet är dina primära arbetsuppgifter att administrera lokalsystemet LOIS, hantera hyresfakturor, arbeta med hyresadministration vilket bla innebär att hålla ihop ett nätverk med hyresadministratörer. Förvaltningen ska under 2025 i projektform uppdatera uppgifter i lokalsystemet för att kunna införa autoattest på hyresfakturor och du kommer jobba tätt med lokalstrategen, lokalintendenten och redovisningsansvarige för att hålla lokalsystemet LOIS uppdaterat. Du har en även en konsultativ roll gentemot ekonomicontrollers för att bistå dem med uppdaterade uppgifter från lokalsystemet. Om projekt autoattest går enligt plan kommer arbetet med LOIS bli mindre omfattande längre fram. Inom upphandlingsområdet kommer du stötta upphandlingssamordnaren med att med att registrera avtal i Kommers, stadens upphandlings- och avtalssystem samt att ansluta leverantörer till e-handel, stadens inköpssystem i Agresso. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: högskoleutbildning inom ekonomi, eller annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. flerårig aktuell erfarenhet av arbete inom redovisning. mycket goda IT-kunskaper och intresse av systemadministration. arbetslivserfarenhet av att godkänna och följa upp felaktiga fakturor. goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: erfarenhet av att arbeta med hyresadministration. kunskaper i ekonomisystemet Agresso (Agresso desktop). kunskap om system för lokalavtal respektive hyresadministration (LEB-system, kallas för LOIS i Stockholms stad). erfarenhet av systemadministration. arbetat i en politiskt styrd organisation. erfarenhet av upphandlingssystemet Kommers. För att trivas i rollen tycker du om att ta ansvar för dina uppgifter och har förmåga att självständigt driva dina processer framåt. Din pedagogiska insikt bidrar till din förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla budskap efter mottagaren. Du uttrycker en positiv attityd och engagemang till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut utifrån verksamhetsplan, policys och riktlinjer. Vi ser även att du har lätt för att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Vidare har du ett brett perspektiv på frågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Din ansökan Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenserna och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Övrigt Arbetspsykologiskatester kan komma att bli aktuella under rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vill du arbeta nära verksamheten i en dynamisk, teknikorienterad miljö? Har du en analytisk ådra och erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi – från budget och prognos till förbättringsarbete och digitalisering? Då kan du vara den ekonom vi söker till ett ledande tillverkande företag i Finspång. Om tjänsten Som ekonom kommer du att spela en central roll i företagets ekonomifunktion och vara med och utveckla både processer och verktyg. Du arbetar nära verksamheten och har en viktig uppgift i att stötta ledning och avdelningar med ekonomisk analys och uppföljning. Du blir anställd av Poolia med önskad start på uppdrag 1/8-2025 och det sträcker sig till slutet av december 2026 med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter kommer att omfattas av; -Budget- och prognosarbete -Månadsbokslut och analys -Ansvar för KPI:er, målsättning och löpande uppföljning av prognoser och utfall -Driva förbättringsprojekt och bidra till digitalisering av ekonomifunktionens arbetssätt -Aktivt utveckla och effektivisera ekonomiprocesser tillsammans med övriga kollegor Vem är du? Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en god affärsförståelse. Du trivs i en föränderlig miljö där du får kombinera din tekniska och ekonomiska kompetens för att driva utveckling. Vi ser gärna att du har: -Civilekonomexamen, civilingenjör med kommersiell inriktning eller motsvarande kompetens -Minst 5 års relevant erfarenhet inom ekonomi, gärna från tillverkande industri -Goda kunskaper i SAP och Excel – du är trygg i att arbeta med data och analysverktyg -Mycket god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska -Ett strukturerat arbetssätt, kombinerat med stark egen drivkraft och god samarbetsförmåga Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Välj ett jobb för att visa detaljer