Senior redovisningskonsult - Keeper

Vi på Keeper fortsätter attväxa och söker nu ensenior redovisningskonsult för att stärka vårt erfarna redovisningsteam.Vill du fortsatt göra skillnad inom redovisningsbranschen med din erfarenhet och expertis? Vill du arbeta på en framåtlutad auktoriserad ekonomibyrå med fokus på professionalism, individuell utveckling och högkvalitativ service?Då kan det vara just dig vi söker! Årets bästa byrå medarbetarnas val 2023, Visma Accounting Awards. Rollen senior redovisningskonsult Eftersom du har minst två års erfarenhet eller mer så fokuserar du på de mer avancerade arbetsuppgifterna i uppdraget och samarbetar med juniora konsulter som sköter det löpande. Du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet i våra kunduppdrag och samtidigt bidra till att utveckla och förbättra våra interna processer. Ansvar för den övergripande leveransen för kunduppdrag Rapportering, avstämningar och deklarationer Bokslut och årsredovisning inom K2 och meriterande K3. Agera rådgivare mot kunderna och säkerställa hög kundservice Bidra och stötta med din kompetens till teamet Du är med och leder interna processer och gör oss bättre! Vi vet att utvecklingsresan som redovisningsekonomär oändlig så oavsett om du har flera års erfarenhet inom redovisning så stöttar vi dig i din fortsatta resa. Vi söker dig som har Relevant utbildning inom redovisning Arbetslivserfarenhet inom redovisning, minst två år Självgående bokslut och årsredovisning K2 och meriterande K3 Föredrar att arbeta teambaserat God förmåga att skapa värdefulla kundrelationer En innovativ känsla för effektivisering av interna processer Systemvana och har lätt för digitala processer Goda kunskaper i tal och skrift - Svenska och engelska Vierbjuder dig En stabil arbetsplats under tillväxt där varje individ räknas och kompetensutveckling främjas genom Keeper Academy. I vardagen på Keeper förespråkar vi gemensamma aktiviteter i form av frukostar, AW, middagar och teambuildning löpande varje månad. Vill du vara en del av branschens bästa företagskultur? Förespråkar du ett teambaserat arbetssätt? Då kanske justduär en Keeper! Goda förmåner Flexibelt arbete Stark Företagskultur Hög påverkansgrad och inkludering Praktiskt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gästrikegatan 12 St:Eriksplan Stockholm Rekryteringsprocessen hanteras av Keeper och frågor specifikt kring tjänsten mailas till ansvarig [email protected] Vi går igenom urvalet löpande, så tveka inte på att skicka din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Om oss Keeper är en auktoriserad ekonomibyrå med 30 anställda centralt beläget i Vasastan. Vi gör företagsutvecklande rådgivning, redovisning och lön för medelstora till stora bolag. Våra kunder får en smart och effektiv ekonomifunktion med vår hjälp och tillgång till de vassaste konsulterna i branschen. Här bygger vi kompetensstarka team där gemenskapen och samarbetet väger tungt. Vår affärsmodell har framförallt varit att utveckla bättre och mer tydliga produktpaket till kunderna med fasta priser. Ett annat framgångsrecept är att vi strävar efter mer relationskapande kundkontakt och rådgivning så våra kunder kan driva framgångsrika företag. Priser och nomineringar Årets bästa byrå medarbetarnas val - Visma Accounting Awards 2023 Nominerade årets framtidsbyrå - FAR 2018, 2019, 2022 Årets framträdande byrå - Qbis Awards 2020 Årets superföretag - Bisnode veckans affärer 2019 Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Redovisningsspecialister till Aspia

Aspia fortsätter att växa och med det även vårt specialistteam inom redovisning! Vill du arbeta brett inom IFRS och kombinera praktiska utmaningar med att följa utvecklingen inom området? Gillar du konsultrollen och blir glad av att diskutera redovisningsfrågor med engagerade och trevliga kollegor? Kom till oss på Aspia! Om oss Redovisningsspecialisterna är en del av Aspias affärsområde Accounting som arbetar med rådgivning inom redovisning och finansiell rapportering. Vi representerar Aspia i FARs operativa grupp för finansiell rapportering – redovisning och ingår i RKR:s expertgrupp för kommunal redovisning. Vi är uppskattade lärare på FARs kurser. Samtidigt arbetar vi tillsammans med olika kundnära frågor och projekt. Aspia har för närvarande ett 100-tal kunder som verkar i en noterad miljö. Vår grupp består i dag av 11 personer, där hälften är baserade i Stockholm och övriga arbetar på olika orter runt om i landet. Efterfrågan ökar på våra tjänster både inom svensk redovisning och IFRS och vi söker nu vår nästa kollega! Vill du vara med och fortsätta att utveckla vår avdelning? Din roll Du kommer att arbeta i team med kollegor, ofta även från andra kompetensområden. Aspia och Skeppsbron Skatt är en del av samma koncern och inom Aspia erbjuder vi även tjänster inom till exempel hållbarhet och ESG, Interim Consulting och HR/Payroll. Vi arbetar nära tillsammans, allt för att skapa bästa möjliga rådgivningsleverans till våra kunder. Du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar självständigt, samtidigt som stöd alltid finns nära till hands. Rådgivningsrollen är spännande och utvecklande, men också utmanande genom ständiga förändringar och deadlines. Aspia och vår grupp växer, vilket gör att det finns möjlighet att påverka delar av innehållet i din roll. Som en del av vår grupp kommer du att arbeta med rådgivning inom främst följande områden: - Extern finansiell rapportering: Vi stöttar våra kunder vid upprättande av rapporter årsredovisningar och delårsrapporter, med syfte att rapporteringen ska följa regelverken samtidigt som den också är värdeskapande. - Redovisningsförändringar, konverteringar och stöd inför börsnoteringar: Vid IFRS-implementering och andra byten av regelverk hjälper vi våra kunder i konverteringsprojekt och vid notering stöttar vi med framtagande av historisk finansiell information till prospekt. - Stöd i specifika redovisningsfrågor: Vi bistår våra kollegor internt på Aspia såväl som våra kunders ekonomifunktioner i frågor kring finansiell rapportering, förvärvs- och omstruktureringsfrågor, incitamentsprogram och annat. Vi arbetar ibland med att upprätta koncernkonsolideringar och stöttar team i specifika konsolideringsfrågor. Aspia arbetar internt i Aaro och Capego. Din profil Vi tror att du i dag arbetar med kvalificerade redovisningsfrågor och finansiell rapportering inom IFRS på ett stort eller medelstort bolag. Eller så är du kanske redan i en konsultroll och vill ta steget mot en specialistroll. Du har arbetat med IFRS praktiskt och teoretiskt under ett antal år. Vi ser gärna att du har hunnit få erfarenhet från några olika roller. Du har tidigare erfarenhet från konsultrollen exempelvis som redovisningskonsult eller revisor. Vi tror att det är en tillgång om du också har varit i en linje- eller specialistroll i en noterad miljö. Du trivs med att stötta kunden i att hitta rätt lösning. Du har god insyn i regelverken och är van vid att praktiskt hantera konsolideringar, kassaflöden, förvärvsanalyser och finansiella rapporter. Om du har kompetens kring verksamheter som står under Finansinspektionens tillsyn, IFRS 9 eller hållbarhetsrapportering är vi särskilt intresserade av att höra av dig. Vi söker dig som har: - Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering med inriktning IFRS - Erfarenhet av att både leda och delta i projekt inom redovisning och finansiell rapportering - God skriftlig förmåga - Svenska och engelska flytande i tal och skrift - Relevant akademisk examen, troligen inom företagsekonomi Vad vi erbjuder: Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vill du veta mer tjänsten eller hur Aspias Redovisningsspecialister arbetar? Välkommen att kontakta: - Rekryterande chef Marcus Johansson; [email protected] eller på telefon 076-611 77 84 eller -Redovisningsspecialist, Sirpa Privrell : [email protected] eller på telefon 072 386 96 24 Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Ellinor Bergström: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 50 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

28 mars 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Redovisningskonsult i Göteborg

Är du en Redovisningskonsult som är redo för nya utmaningar? Vi söker nu en självgående ekonom med ett glatt och härligt modus. Om företaget JCS Redovisning är en redovisningsbyrå som sätter väldigt stort fokus på kvaliteten de levererar. Som konsult kan ha som uppgift att sköta ett företags hela administration, från löpande bokföring och löner till deklarationer och årsredovisning. Dina arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult kommer du hjälpa dina egna kunder med löpande bokföring, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du kommer även att ha en rådgivande roll gentemot dina kunder rörande allmänna ekonomiska frågor. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • Kund- och leverantörsreskontra • Löpnade bokföring • Avstämningar • Månadsbokslut samt rapporter • Upprätta årsredovisning Dessa arbetsuppgifter utgör grunden men fler uppgifter kan tillkomma. Din profil För att passa i rollen som Redovisningskonsult på JCS Redovisning behöver du vara helt självgående i ovan arbetsuppgifter. Då fokus på kvalitet och service är en viktig del av arbetet ser vi gärna att du brinner för god service. Att tillgodose varje kunds individuella behov är något som faller sig naturligt för dig. Du har möjlighet att jobba hemifrån. Observera! Arbetet är provisionsbaserat uppdrag vilket innebär att inkomsten grundar sig på utfallet av utförda uppdrag, försäljning eller tjänst. För frågor om tjänsten, kontakta, [email protected]. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Ekonom till konsultuppdrag

Vi erbjuder nu ett konsultuppdrag för dig som är ekonom. Kunden är ett stabilt och trevligt företag. Ekonomiteamet som består av fem personer behöver förstärkning under en period. Uppdraget innebär att du kommer: - Uppdatera och införa fastigheter i anläggningsregister. - Skapa förutsättningar för automatkontering. - Arbeta med Visma Control. Om dig Du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och system. Du är självgående och arbetar strukturerat. Övrigt Du börjar så snart du kan. Uppdraget är på heltid eller deltid beroende på vad som passar dig bäst. Kunden finns i centrala Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag, du väljer om du vill bli anställd av oss eller fakturera med F-skattsedel. Ansökan Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan! Om Seemly Finance & Search Erbjuder rekrytering, search och uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Redovisningskonsult till Gotland

Har du hög servicekänsla och trivs i mötet med andra människor? Är du dessutom en utpräglad siffermänniska med intresse för redovisning? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker en lagspelare med god kommunikativ förmåga, som är självgående och strukturerad. Du värdesätter att leverera ett kvalitativt och noggrant utfört arbete. Hos oss är kunden i fokus och din roll innebär många kontaktytor såväl internt som externt. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en helhetslösning vilket innefattar nära samarbete med såväl kollegorna i redovisningsteamet som våra övriga rådgivare inom växtodling, juridik och företagsutveckling. Du ges dessutom en fantastisk möjlighet att vara del i ett stort nätverk då vi har mycket utbyte av övriga 14 Hushållningssällskap runt om i landet. Gemensamt för alla våra uppdrag är att vi på Hushållningssällskapet har en oberoende roll. Oberoendet skattas högt av våra kunder, som huvudsakligen finns i de gröna näringarna. I rollen ingår bland annat: Kvalificerad rådgivning till våra kunder, främst inom redovisning och skattefrågor. Löpande bokföring. Bokslutsarbete. Upprätta årsredovisningar och deklarationer. Leverera kundanpassade rapporter. Detta är en möjlighet för dig som har/är: Relevant eftergymnasial utbildning. Serviceinriktad och kommunikativ. Trivs i kontakt med andra människor. Bekväm med ett digitaliserat arbetssätt. B-körkort Det är en fördel om du har: Erfarenhet från redovisning, bokslut och deklarationer Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom lantbruk Vi erbjuder dig en trevlig och stimulerande arbetsmiljö, för oss är det viktigt att du har möjlighet till balans mellan arbete och fritid. Frihet under ansvar är en av våra grundpelare och just flexibiliteten hos oss är något som uppskattas av våra medarbetare – både vad gäller arbetstider och möjligheten att arbeta hybrid. Placeringsort: Roma, med möjlighet till visst distansarbete Tillträdesdatum sker efter överenskommelse. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta VD Stefan Lindstedt på 076-104 94 42 eller [email protected]. Sista ansökningsdatum är 2024-05-31 Vi kan komma att behandla ansökningar löpande. Rekryteringen sker i samarbete med Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, kontaktperson HR-Specialist Matilda Hemborg, 076-879 15 14, [email protected] Välkommen med din ansökan! Hushållningssällskapet Gotland Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Vi är ett av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Hushållningssällskapet Gotland har ett stort tjänsteutbud inom lantbruk. Vi bedriver rådgivning, utvecklingsarbete samt projektverksamhet mm. Vi har ca 1500 medlemmar och omsätter omkring 14 miljoner kronor per år och är 17 anställda. Över 61 000 personer bor redan på Gotland året om, vill du bli en av oss? Läs mer om hur fantastiska Gotland är som plats att bo och leva på: http://gotland.com/flytta-hit/

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Projektekonom/Ekonomiansvarig till ett längre konsultuppdrag

Vi söker nu en erfaren och engagerad Projektekonom/Ekonomiansvarig till ett längre konsultuppdrag. Är du en noggrann och erfaren ekonom som brinner för att arbeta med projektredovisning ? Är du skicklig på att hantera bokslut och löneprocesser? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Vår kund, ett bolag som fokuserar på forskning och utveckling, värdesätter innovation, professionalism och samarbete. Nu söker vi en kompetent projektekonom som kan bidra till deras fortsatta framgångsrika arbete. Arbetsuppgifter: - Ansvara för ekonomisk uppföljning och redovisning för olika projekt inom företaget - Hantera bokslut och säkerställa korrekt redovisning i enlighet med gällande regler och standarder - Momsrapportering - Delta i budgetprocessen för projekt och följa upp ekonomisk utveckling mot budget - Säkerställa löneprocessen för medarbetare inom projektverksamheten och bolaget som helhet - Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt rapportering och överensstämmelse med interna riktlinjer Kvalifikationer: - Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande - Erfarenhet av att arbeta med projektredovisning och hantera ekonomiska aspekter av projekt - Goda kunskaper inom bokföring och bokslutsarbete - Erfarenhet av att hantera löneprocesser och kunskap om relaterade lagar och regler - Analytisk förmåga och goda kunskaper inom Excel eller liknande verktyg - God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter - Självständig och strukturerad med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team - Flytande i engelska samt svenska i tal och skrift Tillträde, omfattning och anställning Uppdraget är på heltid med start i maj. Kontoret ligger i mycket ljusa och fräscha lokaler i Stockholms City. Detta är konsultuppdrag på ca 1,5 år där du är anställs av Hero alternativt går via eget bolag. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt CV. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

21 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Projektledare - det vill du inte missa! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som Projektledare kommer du tillhöra vårt affärsområde Tjänst som har sitt fokus på att jobba mot tjänstebolag. Som projektledare får du det övergripande kundansvaret och får jobba med att samordna arbetet i de olika kunduppdragen. Här får du chansen att både utveckla dina ledaregenskaper samt får arbeta aktivt inom redovisningsområdet! Du erbjuds: - En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling - Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm - En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Arbetsuppgifter I rollen som Projektledare jobbar du gentemot ett antal kunder där du har det övergripande kundansvaret. Här får du möjligheten att samordna arbetet i de olika kunduppdragen och coacha juniora konsulter som arbetar med den löpande redovisningen. Du kommer i rollen också få jobba hands on med fokus på redovisningens mer avancerade delar! Du kommer till exempel att: - Projektleda, samordna och strukturera upp arbetet i olika kunduppdrag - Ansvara för kommunikationen och leveransen mot kund - Följa upp lönsamheten i kunduppdragen - Starta upp samarbeten med nya kunder - Resursplanera och arbetsfördela - Coacha, stötta och lära upp juniora konsulter - Löpande redovisning - Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning - Inkomstdeklarationer, rapportering, skatt och moms Vem är du? För att trivas i rollen är du ansvarsfull, noggrann och har en fallenhet för struktur. Du har en stark kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även nyfiken på att lära dig och har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och processer. Vi söker dig som: - Har minst 5 års erfarenhet av arbete inom redovisning - Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå - Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk, samt har erfarenhet av K3-regelverk - Har erfarenhet av och/eller fallenhet för att lära upp, coacha eller leda kollegor - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Är flytande i svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: - Har erfarenhet av koncernredovisning - Har erfarenhet av K10- regelverket - Har erfarenhet av uppstartsarbete med nya kunder - Har erfarenhet av systemen Fortnox eller Capego Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att utvecklas i en samordnande och projektledande roll! Praktisk information Start: Omgående Placering: Stockholm, hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på [email protected] Om Klara Consulting Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 340 medarbetare och har bland annat kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Auktoriserade Redovisningskonsulter

Baker Tilly Helsingborg fortsätter att växa och vi letar nu efter engagerade och hängivna Auktoriserade Redovisningskonsulter till vårt dynamiska och dedikerade team i Helsingborg. Har du en passion för revisions- och redovisningsbranschen? Tycker du om att jobba mot deadlines och leverera resultat i tid? Då kan du vara rätt person för oss! Vi är en ledande redovisnings-, revisions- och rådgivningsfirma med kontor över hela landet. Vi erbjuder våra kunder det bästa av två världar - den personliga servicen och engagemanget hos en lokalt ägd byrå i kombination med resurserna och specialistkompetensen i en både nationell och global organisation. I den här rollen kommer du att ha direkt kontakt med våra kunder och jobba hands-on med deras redovisnings- och revisionsbehov. Du kommer att granska finansiella rapporter, hantera bokföring, tillämpa skatterätt och bidra med din expertis i olika redovisningsfrågor. Vi erbjuder: - Möjlighet till professionell och personlig utveckling. - Stöd från våra erfarna och dedikerade medarbetare. - En trivsam arbetsplats där alla bidrar till företagets framgång. Om dig: För att trivas i denna roll bör du ha följande kvalifikationer: - 2-4 års erfarenhet av revisions- och redovisningsbranschen - Kunskaper inom redovisning, skatterätt och bokföring. - Effektiv kommunikation och förmåga att förstå och tillgodose kundernas behov. - Ett analytiskt tankesätt och noggrannhet i ditt arbete. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och social. Du trivs i ett team men har också förmågan att jobba självständigt och ta initiativ. Korta fakta om jobbet Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidareanställning Antal jobb: 2 Kvalifikationer Krav - Eftergymnasial utbildning med inriktning inom ekonomi, redovisning eller relaterat område. Kompetenser - Redovisning - Skatterätt - Bokföring - Kommunikation Krav - Språk: Svenska - körkort: B Ta chansen och träffa oss och se vad vi kan erbjuda just dig. Vi håller intervjuer efterhand som ansökningar kommer in. Vi hoppas få träffa just dig!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Projektekonom/Ekonomiansvarig till ett längre konsultuppdrag

Vi söker nu en erfaren och engagerad Projektekonom/Ekonomiansvarig till ett längre konsultuppdrag. Är du en noggrann och erfaren ekonom som brinner för att arbeta med projektredovisning ? Är du skicklig på att hantera bokslut och löneprocesser? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Vår kund, ett bolag som fokuserar på forskning och utveckling, värdesätter innovation, professionalism och samarbete. Nu söker vi en kompetent projektekonom som kan bidra till deras fortsatta framgångsrika arbete. Arbetsuppgifter: - Ansvara för ekonomisk uppföljning och redovisning för olika projekt inom företaget - Hantera bokslut och säkerställa korrekt redovisning i enlighet med gällande regler och standarder - Momsrapportering - Delta i budgetprocessen för projekt och följa upp ekonomisk utveckling mot budget - Säkerställa löneprocessen för medarbetare inom projektverksamheten och bolaget som helhet - Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt rapportering och överensstämmelse med interna riktlinjer Kvalifikationer: - Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande - Erfarenhet av att arbeta med projektredovisning och hantera ekonomiska aspekter av projekt - Goda kunskaper inom bokföring och bokslutsarbete - Erfarenhet av att hantera löneprocesser och kunskap om relaterade lagar och regler - Analytisk förmåga och goda kunskaper inom Excel eller liknande verktyg - God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter - Självständig och strukturerad med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team - Flytande i engelska samt svenska i tal och skrift Tillträde, omfattning och anställning Uppdraget är på heltid med start i maj. Kontoret ligger i mycket ljusa och fräscha lokaler i Stockholms City. Detta är konsultuppdrag på ca 1,5 år där du är anställs av Hero alternativt går via eget bolag. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt CV. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Senior Redovisningskonsult i Stockholm

Om oss Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar. Vi är en auktoriserad byrå via Srf konsulterna. People Planet Profit Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar och mäter det vi gör enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld. Awesome place to grow. Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer. Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss. Vad behövs för att lyckas i rollen? Här på Amesto AccountHouse jobbar redovisningskonsulter som älskar digitala lösningar och som samtidigt också vill ha personlig kontakt med sina kunder. Kunderna gillar det vi gör, så de blir fler och därför behöver vi också bli det. Vi är i framkant inom hållbarhetsrapportering och klimatbokslut i Amesto-gruppen. Vi ser gärna att du också brinner för det och vill vara den som hjälper våra kunder att nå sina hållbarhetsmål, ta konkurrensfördelar och få bättre lönsamhet med hjälp av oss. Du bör vara senior med mångårig erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Allt ifrån löpande bokföring till bokslut, rapportering, upprättande av årsredovisningar, inkomstdeklarationer och hantering av moms- och skattefrågor. I arbetet ingår även att bistå våra kunder med ekonomiska analyser samt verka för att utveckla och effektivisera deras administration så om du har vana från en affärsrådgivande roll så är det meriterande. Vi jobbar i flera bokföringsprogram bla Fortnox, Visma Net , Xledger . Vi ser gärna att du har erfarenhet i någon av dessa system utöver Fortnox. Vi arbetar även med bokslut i BL och Hogia. Tjänstens omfattning är heltid, och vi jobbar minst två dagar per vecka från vårt fina kontor på Vasagatan 11 med en väl genomtänkt hybrid arbetsplan och värnar om vår gemenskap och varma Amesto kultur. Följ oss gärna på Linkedin så får du veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024