Säkerhetsrådgivare

Sök bland 66 lediga jobb som Säkerhetsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säkerhetstekniker

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Tjänsten som säkerhetstekniker är placerad vid serviceenheten där kompetens samlas inom en rad olika områden. Tillsammans erbjuder enheten expertstöd och levererar stöd, service och tjänster till hela universitetet. Sektionen för säkerhet ansvarar för att utveckla och hantera myndighetsgemensamma säkerhetsfrågor inom fysisk säkerhet, personsäkerhet, krishantering, säkerhetsskydd, systematiskt brandskydd, krisberedskap samt informations- och cybersäkerhet på strategisk och operativ nivå. Arbetet bedrivs alltid i samråd med kärnverksamheten och baseras på universitetets säkerhetspolicy och regler. Inriktningen på säkerhetsarbetet ska vara att förebygga risker och skada genom kostnadseffektiva säkerhetslösningar. Detta görs genom ett aktivt och systematiskt arbetssätt som syftar till att: • Göteborgs universitet ska utgöra en trygg arbets- och studiemiljö för både medarbetare, studenter och besökare samt vara en säker samarbetspartner • värna om universitetets materiella och immateriella värden • skydda förtroendet för Göteborgs universitet och dess varumärke   Arbetsuppgifter I rollen som säkerhetstekniker kommer du att bidra med spetskompetens och leverera expertis, stöd och rådgivning till en verksamhet där samhällsansvar, globalt engagemang och samarbeten med olika parter är viktigt. Tillsammans med universitetets säkerhetssamordnare ingår säkerhetsteknikerna i den operativa delen av Sektionen för säkerhet. I det dagliga arbetet samverkar säkerhetstekniker framför allt med universitetets säkerhetssamordnare samt säkerhetsingenjörer. Merparten av en säkerhetsteknikers arbetsuppgifter är kopplade till områdena fysisk säkerhet och systematiskt brandskydd på en operativ nivå. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Administration, drift och underhåll av universitetets larm- och passersystem • Administration, drift och underhåll av universitetets säkerhetsanläggningar • Hantering av bevaknings- och larminstruktioner • Stöd till verksamhetens systematiska brandskyddsarbete (SBA) • Kunna stödja i hanteringen av säkerhetsincidenter inom verksamheten och assistera vid polisanmälningar och utredningar • Felanmäla och följa upp fel och brister i fastighetsägarens åtaganden relaterade till säkerhet och brandskydd • Planera och genomföra mindre säkerhetsprojekt • Delta i arbetet med framtagande, revision och implementering av stöddokument   Kvalifikationer Krav: • Lägst gymnasiekompetens • Erfarenhet från arbete med säkerhetsrelaterade uppgifter • Erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete inom områdena fysisk säkerhet och systematiskt brandskydd • Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift • Du är självgående, ansvarstagande, strukturerad, serviceinriktad och har förmåga att kommunicera med verksamheten och kollegor på ett positivt, professionellt och tydligt sätt • Du är flexibel och har god planerings- och organisationsförmåga Meriterande är: • Eftergymnasial utbildning inom området fysisk och teknisk säkerhet eller med en inriktning som av arbetsgivaren bedöms vara relevant • God kännedom om säkerhetssystemet Pacom Unison och/eller Vanderbilt Omnis • Erfarenhet av administration och planering av mindre projekt • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem • Erfarenhet av serviceinriktade arbetsuppgifter • B-körkort Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.   Anställning Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid 100%, med placering vid Serviceenheten. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.   Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande säkerhetschef Sara Ullman: [email protected], tel. 031 786 1951   Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande   Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och kopior av intyg. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Via rekryteringsportalen når du även information om de förmåner och försäkringar som anställda vid Göteborgs universitet har tillgång till.   Sista ansökningsdag Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-03-12               Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

20 februari 2024
Sista ansökan:
12 mars 2024
Säkerhetsrådgivare med utbildningsinriktning

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig? Då kanske du är vår nästa kollega! Som säkerhetsrådgivare kommer du att vara en del av teamet på enheten för operativ analys och säkerhet som är en del av den operativa avdelningen. Enheten genomför analyser och ger säkerhetsrelaterat stöd till myndighetens internationella insatsverksamhet. I det säkerhetsrelaterade stödet ingår att bedöma säkerhetsrisker, föreslå säkerhetshöjande åtgärder och att tillhandahålla stöd vid insatser. En del av stödet innebär att utbilda insatspersonalen för uppträdande i miljöer med varierande grad av risk. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som säkerhetsrådgivare med utbildningsinriktning är i huvudsak inriktat mot att ingå i ett team som bedriver myndighetens fältsäkerhetsutbildningar. Vid utbildningstillfällen förväntas du ta ansvar för att planera och fördela lektionspass och övningar, men även agera som mentor för andra utbildare. Vissa moment i övningarna innehåller fysiska moment och lyft, varvid en god allmänfysik är viktig. Utöver utbildningsverksamheten kommer du stödja myndighetens internationella insatsverksamhet med riskbedömningar och säkerhetsrådgivning. Placeringsorten för anställningen är på MSB:s kontor i Tomteboda, men utbildningsverksamheten bedrivs i Rosersberg. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga. - körkort lägst klass B (ej villkorat automat). - erfarenhet av att bedriva utbildning som innehåller både teori och praktiskt tillämpade moment. - erfarenhet av utbildningssäkerhetsanalys och framtagande av övningsplaner.   - pedagogisk kunskap. - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: - dokumenterad erfarenhet av analysarbete, bearbetning av information samt kvalitetsgranskning av bedömningar. - erfarenhet av säkerhetsarbete i internationell kontext. - erfarenhet av FN:s, OSSE:s och EU:s säkerhetssystem. - erfarenhet från att ge säkerhetsstöd åt internationell humanitär verksamhet.    Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har också förmåga att arbeta strukturerat och kan planera, organisera och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt. Dessutom behöver du ha en god pedagogisk insikt och har förmåga att anpassa ditt sätt att förmedla budskap beroende på vem mottagaren är. Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning i upp till ett år, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för operativ analys och säkerhet är vi ett 20-tal medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat på enheten. Vi erbjuder dig möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Alexandra Nordlander. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 11 mars 2024

19 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Säkerhetshandläggare till serviceenheterna i Norrköping och Stockholm

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Beskrivning Som säkerhetshandläggare vid serviceenheten på Migrationsverket ingår du i en myndighetsgemensam resurs avseende operativa säkerhetsfrågor för Migrationsverkets gemensamma administrativa lokaler, förvar och även för våra anläggningsboenden inom den geografiska regionen. Tillsammans med Migrationsverkets Avdelning för Säkerhet står serviceenheterna för sakkunskapen inom flera säkerhetsområden. Arbetsuppgifter Som säkerhetshandläggare kommer du ha samordnings- och uppföljningsansvar för systematiskt brandskyddsarbete, tillträdesskydd, fysisk lokalsäkerhet, CCTV, bevakning och larmhantering, säkerhetsriskanalys, säkerhets-, kris- och utrymningsplanering samt kort- och behörighetsadministration. Du arbetar i samråd med verksamheten såväl som med övriga säkerhetshandläggare och medarbetare på enheten och på andra serviceenheter. Arbetet innebär resor i tjänsten, så väl inom regionen som utom regionen. Som säkerhetshandläggare agerar du rådgivare och erbjuder stöd till verksamhetens övriga enheter. För att kunna bidra med detta krävs omvärldsbevakning med nätverkande både inom och utom myndigheten. Du har ett lokalt beställaransvar inom säkerhetsområdet. Vidare är du enhetens kontaktperson gentemot våra leverantörer av säkerhetssystem, lås/larm/passage, bevakning och brandskydd. Du bidrar till förbättringsarbetet genom att du genomför viss analys och uppföljningar inom samtliga områden och planerar åtgärder tillsammans med övriga säkerhetshandläggare och medarbetare på enheten, men också i det nationella nätverket av säkerhetshandläggare som finns tillgängligt på serviceenheterna. Du följer upp och åtgärdar eventuella brister utifrån besiktningsprotokoll i våra gemensamma lokaler. Du ansvarar för att sköta tekniska anläggningar inom säkerhetsområdet samt förvaltar och utvecklar rutiner inom ditt ansvarsområde. Kvalifikationer Personliga kompetenser Som person har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ändrar snabbt ditt förhållningssätt till rådande situation. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. I din roll ser du till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är självständig och tar hänsyn till gällande regelverk. Krav - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot teknisk säkerhet, risk- eller krishantering eller annan motsvarande utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av kontinuitetsplanering (katastrofplan/avbrottsplan) - Kännedom om gällande lagstiftning avseende säkerhetsskyddslagen, arbetsmiljölagen etc. - God kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska - Goda kunskaper i MS Office - B-körkort Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Meriter - Erfarenhet av säkerhetsarbete inom offentlig verksamhet - Kunskap om säkerhetsrutiner i låst miljö - Erfarenhet av praktisk säkerhetsteknik kopplad via Unison eller annat övergripande larmhanteringssystem - Erfarenhet av arbete i projektform med lokalsäkerhet - Erfarenhet av praktiskt SBA-arbete - Erfarenhet av arbete enligt aktivitetsbaserat arbetssätt   Villkor Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstider Anställningen innebär krigsplacering på enheten. Placeringsort: Sundbyberg och Norrköping, resor inom Sverige förekommer i tjänsten. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef: Nenad Duborija 010-4855509, serviceenhet Stockholm Lena Sigland 010-4853247, serviceenhet Öst (Norrköping) Varmt välkommen med din ansökan senast den 4 mars 2024 _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

19 februari 2024
Sista ansökan:
4 mars 2024
Säkerhetsskyddskoordinatorer för ett starkare försvar

Har du erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd eller av att jobba med säkerhetskänslig verksamhet? Trivs du att jobba självständigt, analytiskt och motiveras av att lösa komplexa problem? Vill du samtidigt arbeta i kvalificerade projekt och stötta verksamheten med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare kan du vara den vi söker Arbetsuppgifter FMV befinner sig i en tillväxt och vi söker nu säkerhetsskyddskoordinatorer till flera av våra verksamhetsområden. Som säkerhetsskyddskoordinator stödjer, företräder och sammanhåller du säkerhetsskyddsverksamheten inom det verksamhetsområde du tillhör. Det innebär att du leder och driver utveckling och kvalitetssäkring av säkerhetsskyddet och säkerställer att gällande regelverk, lagar och förordningar följs. Du har en rådgivande och utbildande roll avseende säkerhetsskydd och företräder verksamhetsområdet i säkerhetsskyddsrelaterade frågor, exempelvis genom att genomföra och stötta arbetet med säkerhetskyddsplanering, genomföra internkontroller, analysera hotbilder samt utreda säkerhetskyddsincidenter. I rollen stödjer du såväl chefer som projekt vad gäller kunskap, analyser samt uppföljning och utveckling av säkerhetsskyddet. Tjänsten innefattar stöd inom samtliga delar av säkerhetsskydd (informationssäkerhet, personalsäkerhet samt fysiskt säkerhet). Där en stor del är inom informationssäkerhet. På FMV kommer du få chansen att utvecklas inom säkerhetsskydd och vi ser till att du får den utbildning du behöver internt. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi söker dig som Du har en akademisk examen eller motsvarande som vi som bedömer som likvärdig. Det är meriterande om utbildningen är inriktad mot säkerhetsskydd, beredskap eller krishantering. Du har erfarenhet från arbete som ställer höga krav på integritet och analytisk förmåga. Vi ser det också som en fördel om du tidigare arbetat inom säkerhetsbranschen med exempelvis säkerhetsrelaterade analyser eller utrett säkerhetsincidenter. Det är meriterande om du arbetat med säkerhetsskydd och erfarenhet av att tillämpa regelverk i arbetet. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av att planera och leda arbete med mindre grupper och har du erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet så ser vi det som meriterande. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och ha förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du arbetar bra med komplexa frågor, analyser och problem och kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du behöver trivas i att arbeta i team och har en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap nått fram. För oss är rätt person viktig, därför lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Hos oss kommer du att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter, samtidigt som du bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och som medarbetare är du viktig för oss. Du får stor egen frihet och ansvar och det kommer finnas möjligheter för dig att kompetensutvecklas inom säkerhetsskyddsområdet. Du kan läsa mer om våra verksamhetsområden här: Verksamhet (fmv.se) FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Elisabeth From, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterare, Johanna Samuelson [email protected]  Sista ansökningsdag är 2024-03-11 Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

19 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Säkerhetsspecialist

Vi söker en engagerad och kunnig säkerhetsspecialist till vårt säkerhetsteam. Som säkerhetsspecialist kommer du att spela en avgörande roll i att skydda våra kunders fysiska tillgångar, personal och verksamhet från hot och risker. Om rollen Som säkerhetsspecialist arbetare du med att förebygga och skydda våra kunders verksamhet mot olika typer av hot och mitigera risker.  I rollen ingår att vara både kravställare och kvalitetssäkrare, liksom att löpande följa upp säkerhetsarbetet. Som säkerhetsspecialist ska du dessutom, tillsammans med övriga medarbetare i teamet kunna bistå och ge råd i säkerhetsrelaterade frågor som kan uppstå i organisationen. Exempel på arbetsuppgifter • Rådgivare inom säkerhetsområdet • Kontinuitetsplanering av verksamhetstekniska system • Utföra löpande risk och sårbarhetsanalyser • Projekt inom fysisk säkerhet  • Framtagande och löpande uppdatering av styrdokument som exempelvis policys, riktlinjer och handböcker samt säkerhetsstandarder utifrån försäkringskrav etc • Internt utbilda medarbetare inom säkerhetsområdet Om dig Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot säkerhet och riskhantering eller erfarenheter och kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Vidare har du flera års erfarenhet av strategiskt och operativt säkerhetsarbete, med en bred kunskap och erfarenhet inom säkerhetsområdet. Det är också av stor vikt att du har en god förståelse för de krav och utmaningar som respektive delområde ställer på organisationen. Du trivs med att arbeta i snabbrörliga organisationer och vi ser gärna att du har erfarenhet från den privata sektorn. Det ligger i din natur att bygga långvariga relationer och du förstår värdet i hur ett nära samarbete bidrar till affären. Som person är du trygg och stabil samt har en god förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera pedagogiskt med andra både i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi erbjuder Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Addicis viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då moderbolaget Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. Om du är redo att bidra till vår organisations säkerhet och trivs med att arbeta i en ansvarsfull roll, ansök nu och bli en del av vårt team! Kontakt & information Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig Ola Jörgensen 076-7652430 Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? kika in här https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/   Vi ser fram emot din ansökan! Om Addici Security & Technology Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.

19 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
Utredare till Sektionen för särskilda utredningar

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Tjänsten är placerad inom Sektionen för särskilda utredningar med placering i Stockholm men med arbetsuppgifter som täcker in hela landet. Sektionen för särskilda utredningar har i uppdrag att genomföra incident- och internutredningar. Incidentutredningarna ska göras i verksamhetsutvecklande syfte. ARBETSUPPGIFTER Som medarbetare inom sektionen ansvarar du för att genomföra intern- och incidentutredningar. Du förväntas även bidra till utveckling av verksamheten, vara ett stöd till sektionschefen och löpande uppmärksamma händelser som kan vara av betydelse för myndigheten ur utredningssynpunkt. Samtliga medarbetare ska verka för en god intern och extern samverkan samt måluppfyllelsen gällande aktuella uppdrag. Inom tjänsten kan även uppstå situationer där medarbetaren förväntas ingå i mer verksamhetsövergripande projekt som faller inom ramen för avdelningens uppdrag. Utredningsarbetet ställer krav på så väl intern som extern samverkan. Periodvis kräver arbetet resor och övernattningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar bra med andra människor, ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella. I arbetet är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Din förmåga att förstå, prioritera och analysera komplexa frågeställningar är god. Vidare förstår du även komplicerade språkliga underlag och producerar egna dokument av hög kvalitet. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • En akademisk examen inom exempelvis statskunskap, beteendevetenskap, pedagogik, juridik, alternativt annan utbildning som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av att självständigt bedriva eller leda utredningar eller projekt, gärna med flera aktörer • Goda datakunskaper och stor förståelse för vikten av säker informationshantering • Förmåga att aktivt och självständigt bedriva ett kvalitativt arbete • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • B- Körkort Det är meriterande om du har: • Annan utbildning /certifiering, exempelvis inom utredningsmetodik och analysarbete • Utbildningar inom Kriminalvårdens verksamhet • Erfarenhet av arbete i Kriminalvården, gärna inom fler av Kriminalvårdens verksamhetsgrenar och/eller från olika organisatoriska nivåer med olika typer av arbetsuppgifter • Utredningserfarenhet inom rättsväsendet eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av olycksutredningar eller utredning av andra allvarliga händelser • Chefserfarenhet • Erfarenhet av att samla in, sammanställa, värdera och analysera information i syfte att göra bedömningar • Erfarenhet av säkerhetsrelaterat arbete • God kunskap kring Kriminalvårdens regelverk ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

19 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Säkerhetshandläggare till Häktet Malmö

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om häktet Malmös verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/malmo/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som säkerhetshandläggare kommer du att vara underställd kriminalvårdsinspektören för säkerhet och ingå i den lokala säkerhetsorganisationen. Du kommer att arbeta både administrativt och operativt med säkerhetsrelaterade frågor inom verksamhetsområdet där även Trelleborg ingår. Du kommer att ha en rådgivande funktion inom säkerhet gentemot ledningsgruppen och arbetsgrupperna samt delta i säkerhetsforum både internt och externt. Vi söker dig som har förmåga att tänka strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du kan växla mellan strategiska och operativa frågor och ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar till detta. Du har initiativförmåga som innebär att du kan arbeta självständigt men även tillsammans med andra och uppnår resultat i komplexa frågor som kan uppstå i ditt dagliga arbete I rollen som säkerhetshandläggare arbetar du till stor del med uppföljning och kvalitetssäkring av det säkerhetsrelaterade arbetet. Du planerar, genomför, följer upp och registrerar säkerhetsarbetet och har samordnande roll på verksamhetsområdet. I rollen kommer du bland annat att: - upprätta lokala arbetsrutiner och lokala anvisningar för säkerhetshandboken - vara lokal ISAP-samordnare (inrapporteringssystem) - genomföra tillsyn och kontroll inom verksamhetsområdet avseende säkerhetsarbete i samarbete med ledningen - samordna arbetet med systematiskt brandskyddsarbete - ansvarar för de lokala säkerhetsmötena - ansvarar för beställning, förvaring samt inventering av säkerhetsutrustning, samt planerar utbildningsinsatser. KVALIFIKATIONER Krav: - Akademisk utbildning med inriktning beteendevetenskap alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdig. - Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift - God datorvana. - B-körkort. Meriterande: - Dokumenterad erfarenhet att arbeta med teknisk- och fysisk säkerhet. - Erfarenhet att arbeta självständigt och i samarbete med andra i projekt eller liknande. - Genomförd och godkänd kriminalvårdsutbildning. - Flerårig arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer vara relevant för tjänsten. - Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med säkerhetsfrågor i Kriminalvården. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Befattningen är placerad i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

18 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Gruppchef

Fortifikationsverket söker en gruppchef till enheten för säkerhetsprövning. Som gruppchef på Fortifikationsverket förväntas du driva och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna, ta fram nya metoder och vara ett stöd för dina medarbetare. Du kommer att ansvara för och arbeta inom samtliga delar av säkerhetsprövningsprocessen, både operativt och strategiskt.  Som gruppchef på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag. Har du god administrativ förmåga, ett intresse för säkerhetsfrågor och vill stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag!  Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka säkerheten i totalförsvaret Enheten för säkerhetsprövning och kontroll bedriver verksamhet i hela Sverige och är en del av Säkerhetsavdelningen. Enheten ger stöd till myndighetens samtliga verksamheter samt bidrar med styrning, samordning och uppföljning i personalsäkerhetsfrågor såsom säkerhetsprövning och säkerhetsutbildning. Gruppen för säkerhetsprövning ansvarar för att strategiskt metodutveckla säkerhetsprövningsområdet vilket innefattar regelverk, utbildning och rutiner. Gruppen genomför fördjupade säkerhetsprövningsintervjuer och stödjer chefer inom ansvarsområdet samt inom personärenden/ bedömningsärenden. Som gruppchef förväntas du driva och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna, ta fram nya metoder och vara ett stöd för dina medarbetare. Tjänsten innebär många kontaktytor och samarbeten både inom och utanför myndigheten. Du rapporterar till enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp. Som gruppchef har du verksamhets-, ekonomi- och personalansvar, inkluderat arbetsmiljö. Ditt uppdrag utför du i enlighet med gällande lagar, avtal samt interna styrdokument. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har någon form av ledarerfarenhet, gärna inom statlig sektor. Du har erfarenhet av att jobba inom en verksamhet som innehar många skyddsvärden kopplat till Sveriges säkerhet. Vidare har erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsprövning samt flerårig erfarenhet av att genomföra strukturerade intervjuer.  Du har goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem och du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har kunskap om säkerhetsskyddslagstiftning eller Försvarsmaktens regelverk avseende säkerhetstjänst ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet av operativt säkerhetsarbete, gärna inom en försvarsnära eller brottsbekämpande myndighet är det en fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en lugn ledare som håller struktur och levererar resultat. Du har lätt för att skapa goda relationer med andra människor och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi behöver dig som har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme och en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 mars 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Roger Thörnstrand 010-44 44 512 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Gruppchef kontroll och avtal - Eskilstuna

Fortifikationsverket söker en gruppchef till enheten för kontroll och avtal. Som gruppchef på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas med sina uppdrag. Har du god administrativ förmåga, ett intresse för säkerhetsfrågor och vill stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag!  Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka säkerheten i totalförsvaret Enheten för kontroll- och säkerhetsprövning bedriver verksamhet i hela Sverige och är en del av Säkerhetsavdelningen. Enheten ger stöd till myndighetens samtliga verksamheter samt bidrar med styrning, samordning och uppföljning i personalsäkerhetsfrågor såsom säkerhetsprövning och säkerhetsutbildning. Gruppen för kontroll och avtal stödjer myndighetens medarbetare i processerna gällande säkerhetsskyddsavtal genom rådgivning och utbildning. Gruppen arbetar bland annat med säkerhetsprövning av våra leverantörer där vi genom kvalificerade bedömningar klarlägger att endast företag och personer som är pålitliga och lojala ur säkerhetssynpunkt deltar i myndighetens säkerhetskänsliga verksamhet. Som gruppchef förväntas du driva och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna, ta fram nya metoder och vara ett stöd för dina medarbetare. Tjänsten innebär många kontaktytor och samarbeten både inom och utanför myndigheten. Du rapporterar till enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp. Som gruppchef har du verksamhets-, ekonomi- och personalansvar, inkluderat arbetsmiljö. Ditt uppdrag utför du i enlighet med gällande lagar, avtal samt interna styrdokument. Resor förekommer i tjänsten och går att planera. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet eller högskola. Du har någon form av ledarerfarenhet, gärna inom statlig sektor. Du har erfarenhet av att jobba inom en verksamhet som innehar många skyddsvärden kopplat till Sveriges säkerhet. Vidare har du erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsavtal, säkerhetsskyddsöverenskommelser, kontroller och uppföljningar av dessa avtal. Du har goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem och du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom säkerhetsområdet alternativt annan för tjänsten relevant utbildning. Har du kunskap om säkerhetsskyddslagstiftning eller Försvarsmaktens regelverk avseende säkerhetstjänst ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet av operativt säkerhetsarbete, gärna inom en försvarsnära eller brottsbekämpande myndighet är det också en fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en lugn ledare som håller struktur och levererar resultat. Du har lätt för att skapa goda relationer med andra människor och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi behöver dig som har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme och en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 mars 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Roger Thörnstrand 010-44 44 512 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Beredskapssamordnare till Vadstena kommun

Vadstena är en attraktiv kommun belägen på den vackra Östgötaslätten, med utsikt över Vättern. Här finns en unik historisk miljö med anor från medeltiden. Kommunen har cirka 7.500 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende och fantastiska kultur- och naturupplevelser. Helt enkelt en plats man längtar till. Vadstena kommun är en av kommunens största arbetsgivare med 600 medarbetare inom ett stort antal yrkeskategorier. ARBETSUPPGIFTER Vadstena är en liten kommun och vårt arbete med kommunens beredskap är i ett uppbyggnadsskede. Du kommer därför att få arbeta med en bredd av frågor inom området beredskap, trygghet och säkerhet samt med både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad i kommunstyrelsens förvaltning, direkt underställd biträdande kommundirektör. Som beredskapssamordnare hos oss kommer du bland annat att ansvara för kommunens arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, kontinuitetsplaner, stabsmetodik samt civil försvar. Tjänsten innebär även ansvar som stabschef i kommunens krisorganisation. Som beredskapssamordnare samverkar du med samtliga förvaltningar i kommunen och leder det operativa arbetet, på enhetsnivå, kring beredskapsplanering. Samverkan sker även med andra aktörer i kommuner, myndigheter och civilsamhället. Inom Vadstena kommun finns det möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan förutsatt att verksamheten och arbetsuppgifterna tillåter det. KVALIFIKATIONER För att vara behörig till tjänsten krävs att du har en universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot krisberedskap, totalförsvar, samhällsvetenskap, rättsvetenskap, juridik, alternativt annan likvärdig utbildning i kombination med erfarenhet som är relevant för tjänsten. B- körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet från rättsväsendet, försvarsmakten, statlig, kommunal eller privat verksamhet med koppling till beredskap, trygghet och säkerhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten förutsätter att du är analytisk, strukturerad och har förmåga att självständigt initiera och driva arbetsprocesser. Du är duktig på att samarbeta och har en välutvecklad förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, varpå säkerhetsprövning ingår som en del i rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll är en förutsättning för anställning. Svenskt medborgarskap är ett krav. Funktionen som beredskapssamordnare kommer att krigsplaceras i Vadstena kommun. ÖVRIGT Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.

16 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024