Säkerhetsrådgivare

Sök bland 64 lediga jobb som Säkerhetsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säkerhetsskyddshandläggare
Totalförsvarets Forskningsinstitut, Foi
Säkerhetsinspektörer m.fl.

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Arbetar du med säkerhetsskydd och har erfarenhet av teknisk bevakning? Har du kunskap och erfarenhet av tekniska säkerhetssystem och vill bidra i ett systematiskt säkerhetsskyddsarbete i en kreativ och forskningsintensiv verksamhet?  Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete! Om tjänsten I rollen som säkerhetsskyddshandläggare arbetar du med övergripande säkerhetskyddsarbete samt stöttar myndigheten med service/drift/förvaltning av teknisk bevakning (mekaniskt inbrottsskydd, lås, tekniska bevakningssystem). Exempel på arbetsuppgifter är: Jobba med administration/driftsättning/förvaltning av larm/passer/CCTV-system Stödja i planering och genomföring av utbildningar inom säkerhetsskydd Administrera hemliga handlingar Administrera besöksansökningar i Sverige och utlandet (Request for visit, RFV) Administrera behörigheter och tillträden i passersystem Genomföra säkerhetsprövningar och säkerhetsprövningsintervjuer Dina arbetsuppgifter kräver att du har många kontaktytor såväl internt som externt. Du samarbetar med dina kollegor på säkerhetsskyddsenheten samt övriga kollegor på FOI. I arbetet ingår även medverkan i genomförandet av säkerhetsanalyser. Du kommer även att bistå med säkerhetsrådgivning till enskilda medarbetare. Om enheten Du kommer att ingå i enheten Säkerhet som ingår i  Generaldirektörens ledningsstöd . Har du den kompetensprofil vi behöver ?  Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta service/installation/driftsättning av säkerhetstekniska system. Erfarenhet av att ge aktivt stöd och råd i säkerhetsskyddsfrågor. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska såväl som engelska. B-körkort. Vi ser att du har en förmåga och kan utbilda och skapa förståelse för informationssäkerhet och säkerhetsskydd. Du trivs med att samarbeta och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Det krävs även att du är flexibel och kan anpassa ditt sätt att arbeta till förändrade förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Meriterande Det är meriterande med: Erfarenhet av hantering av skyddad kommunikation (krypto). Erfarenhet av säkerhetsprövning. Erfarenhet av att ha arbetat med liknande verksamhet inom statlig sektor. Vad erbjuder vi dig? Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) är en statlig myndighet som bedriver världsledande forskning inom försvar och säkerhet till stöd för Sveriges militära och civila försvar. Vi erbjuder en unik arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för totalförsvaret och hela samhället. Forskningen tillämpas både inom försvarsmyndigheter och hos civila aktörer och spelar en avgörande roll i att bygga en relevant och effektiv försvarsförmåga. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV  via ansökningsknappen senast den 4:e augusti! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Säkerhetskyddschef Johan Bäckström.  Fackliga företrädare är Sofie Sundström (Saco-S) och Magnus Lindström (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. FOI är en myndighet varmed inlämnade ansökningshandlingar blir allmän handling som på begäran kan lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.

10 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Säkerhetssamordnare SiS LVM-hem Runnagården
Statens Institutionsstyrelse
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM hem Runnagården tar emot kvinnor med alkohol-, narkotika-, eller blandmissbruk. Vi tar emot kvinnor med psykisk ohälsa samt utagerande kvinnor med våldsbeteende. Vi tar även emot kvinnor med läkemedelassisterad behandling (LARO). Arbetsbeskrivning Som säkerhetssamordnare kommer du att ha en viktig roll i det systematiska säkerhetsarbetet på institutionen . Du kommer att arbeta operativt med säkerhetsrelaterade frågor  risk- och säkerhetsbedömningar. I arbetsuppgifterna ingår att samordna planering, genomförande och uppföljning av säkerhetsarbetet på institutionen. Du ansvarar för att samordna implementeringen och framtagande av lokala rutiner, anvisningar och åtgärdsplaner inom säkerhetsområdet. Andra viktiga och prioriterade uppgifter är att omhänderta säkerhetsbedömningar och institutionens händelserapportering (ISAP). Du kommer även att samordna det drogförebyggande samt informationssäkerhetsarbete på institutionen. Som säkerhetssamordnare kommer du att vara delaktig i introduktion, utbildningar, och övningar inom säkerhetsområdet. Du har ett nära samarbet med säkerhetsavdelningen centralt och med övriga säkerhetssamordnare i myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Utbildning inom säkerhetsområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av säkerhetsarbete • erfarenhet av att arbeta i en miljö med incidenter och allvarliga händelser • erfarenhet inom områdena övning, utbildning och risk- och säkerhetsbedömningar. • god datorvana (Officepaketet) • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska). • B-körkort  Meriterande: • erfarenhet av att arbeta med tvångsvård eller frihetsberövande • erfarenhet av teknisk fysiskt säkerhetsarbete • andra språkkunskaper än svenska.   För att trivas hos oss är du kreativ och har förmåga att utveckla dig själv och andra och tar ett stort ansvar för ditt arbete, har en god samarbetsförmåga samt är analytiskt och pedagogiskt lagd. Det är vikitgt att både utveckla och förvalta säkerhetsarbetet utifrån myndighetens riktlinjer. Du är en duktig problemlösare som är strukturerad och kan utveckla rutiner och arbetssätt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.   Du agerar i enlighet med värdeorden inom SiS, respekt, omtanke och tydlighet, som är grundstommen i vårt bemötande och bidrar till trygghet för dem vi vårdar och till en bra och trygg arbetsmiljö för oss. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är ett vikariat på heltid. Tillträde enligt överenskommelse Tjänsten är en visstidsanställning till och med september 2027 med ev möjlighet till förlängning. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8/8. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.    SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Underhållsberedare
Södra Skogsägarna ekonomisk fören
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Om tjänsten Vill du vara med och skapa en trygg, hållbar och smart arbetsmiljö? På vårt sågverk i Värö söker vi nu en strukturerad och lösningsorienterad underhållsberedare som vill bidra till att vår produktion fungerar säkert och effektivt – varje dag. Det här är ett jobb där du får använda både ditt tekniska intresse och din förmåga att tänka framåt i en roll där säkerhet alltid kommer först. Det här får du jobba med på Södra Som underhållsberedare spelar du en viktig roll i vår tekniska organisation. Du planerar, förbereder och följer upp underhållsinsatser för att våra maskiner ska fungera optimalt. Du arbetar nära både underhålls- och produktionsavdelningen för att säkerställa hög driftsäkerhet, tillgänglighet och allra viktigast, en trygg arbetsmiljö för alla på sågverket. I rollen ingår bland annat att: - Bereda arbetsorder och uppskatta resurs- och tidsåtgång - Beställa reservdelar och hantera kontakter med leverantörer - Ta fram tydliga instruktioner och rutiner som gör jobbet säkrare och enklare - Medverka i förbättringsgrupper, nyinstallationer och utvecklingsprojekt - Delta i kunskapsöverföring och utbildningsinsatser inom teamet - Fånga upp och hantera risker i vardagen – både i planering och i det praktiska arbetet Du rör dig i stora delar av anläggningen och kommer in i många olika typer av uppdrag – därför är högt säkerhetsmedvetande helt avgörande i den här rollen. Tjänsten är på heltid, dagtid, med placering på Södra Wood Värö. Vem söker vi? Vi söker dig som vill arbeta långsiktigt, som gillar att ta ansvar och som förstår att små detaljer kan ha stor betydelse. Du trivs i samarbeten, är tydlig i din kommunikation och har ett strukturerat arbetssätt. Vi ser också gärna att du är analytisk, trygg i dig själv och har en vilja att bidra till teamets gemensamma utveckling. Vi tror att du har: - En gymnasial eller eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning – eller likvärdig erfarenhet - Erfarenhet av underhållsarbete, gärna inom industri - Kunskap om både förebyggande och avhjälpande underhåll - Förmåga att uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska - Erfarenhet av att arbeta med rutiner, riskbedömning eller arbetsmiljö - B-körkort Det viktigaste är att du förstår vikten av att arbeta säkert och att du har viljan att utveckla både arbetssätt och dig själv. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer? Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterar Henrik Widén på [email protected]. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Jöran Holme på [email protected]. Fackliga frågor: Michael Ericson, Unionen, [email protected] Välkommen med din ansökan! Skicka din ansökan via länken senast den 11 augusti Vi ser fram emot att höra från dig! Vi använder tester som en del av rekryteringsprocessen. Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster. Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

8 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Säkerhetssamordnare till arbetsmarknad och vuxenutbildning
GÖTEBORGS KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

I Göteborg ska alla kunna växa. Fritt och självständigt. Det kräver att fler får kompetens som matchar arbetsmarknadens behov. Och därigenom jobb, en egen försörjning och möjlighet att bidra till samhället. Oavsett hur resan dit ser ut, ska alla få plats i vår stad. Därför finns förvaltningen för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Vi ser varje människas potential och öppnar vägar framåt. Genom att samordna Göteborgs Stads arbetsmarknadsinsatser och säkerställa den kommunala vuxenutbildningen sätter vi riktning och är ett nav för samarbete. Tillsammans med engagerade entreprenörer, akademin, internationella företag, civilsamhället och andra delar av staden jobbar vi med samlad kraft mot gemensamma mål. Så stärker vi människor och en av Sveriges största arbetsmarknader. Vi öppnar möjligheter, varje dag. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Arbetsmarknad och vuxenutbildning söker nu en säkerhetssamordnare. Som säkerhetssamordnare ansvarar du för samordning, utveckling och uppföljning av det systematiska säkerhetsarbetet samt krisberedskapsarbetet. Du kommer ingå i en av våra stödavdelningar och enheten IT, kansli och intern service. Här kommer du arbeta tätt tillsammans med kollegor som arbetar med lokal-och fastighetsfrågor, facility managment, IT, digitalisering, ärendehantering och kanslifrågor m.m. I rollen ingår att ansvara för att bland annat: - Samordna det systematiska arbetet inom områdena säkerhet, krisberedskap och brand - Ge stöd, utbildning och råd inom säkerhetsfrågor till verksamheten - Leda arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser samt kontinuitetsplanering - Analysera organisationens behov av utbildning och övning inom krisledning samt ansvara för planering, genomförande och uppföljning av relevanta utbildningar och övningar - Företräda förvaltningen i stadengemensamma sammanhang Förutom ovanstående medverkar du i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd. Du bedriver säkerhetsarbetet i enlighet med relevant lagstiftning och styrdokument. Rollen kräver att du arbetar strategiskt, operativt och administrativt. Det är av vikt att du håller dig uppdaterad inom ditt område och bevakar den senaste utvecklingen. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha minst en avslutad YH-utbildning inom området säkerhet och B-körkort. Du ska ha erfarenhet av att omsätta strategier, lagkrav och styrdokument till operativt arbete. Där till ska du ha erfarenhet av brandsäkerhet och riskhantering och dokumenterad erfarenhet av att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av informationssäkerhet och kunskaper kring NIS2. Det är även meriterade att du har erfarenhet av att offentlig förvaltning eller politisk styrd organisation Vi tror att du som söker är noggrann, arbetar fokuserat och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Samtidigt arbetar du bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/ Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

8 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Tullverket söker säkerhetsadministratör
TULLVERKET
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Tullverket arbetar aktivt med att skapa förutsättning för och utveckla säkerheten inom verksamheten. Säkerhetsstaben har en central roll i denna utveckling. Tullverkets säkerhetsstab leder, samordnar och kontrollerar Tullverkets säkerhetsarbete i form av verksamhetsskydd, säkerhetsskydd och signalskydd.   Säkerhetsstaben består idag av 13 medarbetare och leds av Tullverkets säkerhetschef.   Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli del av ett kompetenstungt och engagerat team som tycker att det är viktigt att ha roligt på arbetet.   Om tjänsten   Tjänsten som säkerhetsadministratör innebär att i huvudsak bistå med administrativt stöd i säkerhetsstabens verksamhet såsom fakturahantering, mötesbokningar, diarieföring och administration av registerkontroller och säkerhetsskyddsavtal.   Även andra arbetsuppgifter inom säkerhetsstabens ansvarsområde kan förekomma.   Rollen innefattar samarbete och samverkan både internt på Tullverket och med externa leverantörer och samarbetsparter.   Vi söker dig som har:    • Gymnasial utbildning • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i offentlig sektor • God administrativ förmåga och vana att självständigt organisera och planera för administrativa rutiner • Goda kunskaper i Office-paketet • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska  Det är meriterande om du har:  • Utbildning inom säkerhet • Utbildning inom området exponering av säkerhetskänslig verksamhet • Utbildning inom området personalsäkerhet • Signalskyddsutbildning • Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsavtal • Erfarenhet av arbete med registerkontroller • Erfarenhet av fakturahantering • Erfarenhet av diarieföring • Erfarenhet av arbete vid myndighet, gärna på central nivå   Personliga egenskaper   För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som präglas av öppenhet och respekt där vi har tilltro till varandras vilja och förmåga att utvecklas och ta ansvar.   Som person är du….  • Ansvarsfull • Flexibel • Kommunikativ • Problemlösande • Initiativtagande  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!   Vi erbjuder dig   Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor.    Övrigt   Referensnummer:TV-2025-17292.   Placeringsort: Stockholm.   Tjänsten kan innebära resor inom Sverige.    Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas.   Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.    Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.   För mer information och ansökan   Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, tf. säkerhetschef Daniel Öst, 08-405 00 29. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST Ulf G Persson, 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson, 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut, 08-456 52 65.   Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 5 augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.   Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.

8 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Produkt- och processpecialist med inriktning på tillträden
Svenska Kraftnät
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna. Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet. Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser – är Du en av dem? Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats | Svenska kraftnät (svk.se) Om tjänsten Enheten fysisk säkerhet söker en produkt- och processpecialist som vill arbeta med säkerhetsskydd inom ramen för tillträden för elförsörjningens aktörer.  Du kommer tillhöra avdelningen fastighet under vilken enheten är placerad. Enheten är mångfacetterad och arbetar med samtliga sakfrågor kopplat till fysisk säkerhet som utförare och beställare. Dina arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration av tillträden med tillhörande processutveckling. Utöver detta tillkommande arbetsuppgifter som kräver förståelse för avbildningsanalys, befattningsanalys, hantering av registerkontroller, upprättande av säkerhetsärenden och hantering av säkerhetsskyddsavtal eller överenskommelser. I din roll har du många kontaktytor inom Svenska kraftnät och elförsörjningen där du förväntas ta stort ansvar för samverkan mellan olika parter. Arbetsuppgifterna är mycket specifika och ger lite utrymme för utveckling inom andra områden, men desto större möjlighet att förkovra sig inom processen för tillträde och tillhörande säkerhetsskydd. Om dig Skallkrav. Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i denna befattning behöver du vara van vid komplexa situationer och vid stundtals ändrade förutsättningar. Du behöver vara noggrann, strukturerad och ta ansvar för de beslut du fattar inom ramen för säkerhetsskyddsfrågor. Samtidig är det nödvändigt att kunna hantera stora informationsmängder och hantera flera ärenden samtidigt. Självklart är du van vid att skapa kortsiktiga såsom långsiktiga rutiner och tillse att de följs både inom Svenska kraftnät men även ute i energiförsörjningen. Du gillar att driva utvecklingen framåt inom tillträdesprocessen och tar stort ansvar för ditt arbete och förhåller dig till sekretess och tystnadsplikt. Sist men inte minst är du prestigelös och kan ta tag i andra arbetsuppgifter än dina egna för att hjälpa kollegor på enheten. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Utbildning: Du har minst gymnasiebehörighet och utbildning inom säkerhet/ säkerhetsskydd, exempelvis YH eller högskoleutbildning alternativt kunskap förvärvad genom arbete inom säkerhetsskyddslagen som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vidare har du: Du har stor erfarenhet av myndighetsarbete inom ramen för handläggning och god vana av diarieföring och avtalsarbete. Du har även god vana förståelse för arbete i säkerhetskänslig verksamhet, samt: • Fem års dokumenterad erfarenhet av arbete i en befattning på myndighet. • Fem års dokumenterad erfarenhet av arbete i en befattning med säkerhetskänsligt arbete inom ramen för säkerhetsskyddslagen. • Tre års erfarenhet av handläggande arbete i statlig verksamhet. • Erfarenhet av arbete med processutveckling. • Hög förmåga att formulera dig i såväl tal som skrift. • B-körkort. Meriterande: • Mycket god vana i Microsoft Office. • Arbete inom energiförsörjningen med säkerhetskänslig verksamhet. • Arbete i larm/bevaknings-/sambandscentral. • Väktarutbildning. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. #LI-DNI • Arbetsuppgifterna kopplat till befattningen har inga möjligheter att utföras på annan plats än tjänstgöringsorten. Det finns mycket små möjligheter till distansarbete vilket alltid sker i samråd med enhetschefen. • Befattningen innefattar veckovis beredskapstjänstgöring som kräver att medarbetaren kan infinna sig på tjänstgöringsorten med en timmes varsel. • Resor i tjänsten kan förekomma. • Körkort klass B, krävs. • Sista ansökningsdag: 2025-07-21 • För de kandidater som går vidare från intervju 2 väntar arbetsprov beståendes av skriv- och rapporteringsmoment. Stor vikt kommer läggas på kandidatens förmåga att prestera under komplexa situationer. • Tjänsten är en tillsvidareanställning utan provanställning. • Krigsplacering vid Svenska kraftnät. • Förmåner | Svenska kraftnät För mer information, ta gärna kontakt med följande personer; Rekryterande chef Lech Malko, tel. 010-350 90 60. Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49. Fackliga representanter är; Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 Erika Midfjäll, ST, tel. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: fö[email protected]. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

7 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Beredskapssamordnare
Riksantikvarieämbetet
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Riksantikvarieämbetet är den nationella myndighet som leder och stödjer arbetet med att bevara, använda och utveckla kulturarvet. Våra verksamheter finns i Visby, Stockholm och Tumba och vi bedriver även publik verksamhet vid besöksmålet Glimmingehus. Vi är cirka 250 anställda.  Om enheten Enheten för planering och ledningsstöd ingår som en enhet av sex i avdelningen Verksamhetsstöd och ansvarar för myndighetens planerings- och uppföljningsprocesser samt för att tillhandahålla lednings- och utredarstöd till verksledningen. Vi leder och samordnar bl.a. myndighetens arbete med krisberedskaps- och säkerhetsfrågor, klimatanpassning, internationella frågor, FoU,  jämställdhet och funktionshindersfrågor. Vi ansvarar också för hantering av myndighetens FoU-anslag. Enheten består av tio medarbetare placerade i Visby och Stockholm. Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och bidra i uppbyggnaden av ett robust kulturarvsarbete för stärkt beredskap i kris och krig och utveckla Riksantikvarieämbetets beredskapsarbete? Vi söker nu en samordnare och som vill planera och utveckla vårt arbete med krisledning och civil beredskap. Riksantikvarieämbetet har en viktig roll för hela kulturarvssektorns utveckling inom krisberedskap och civil beredskap. Regeringen har beslutat att Riksantikvarieämbetet blir beredskapsmyndighet efter halvårsskiftet 2025. Som beredskapssamordnare kommer du tillsammans med kollegor, både på enheten och i myndigheten, ansvara för att utveckla och bygga upp vår krisberedskap och del i det civila försvaret. Du kommer initialt arbeta i ett projekt som syftar till att analysera, prioritera och integrera de uppgifter som följer av att bli beredskapsmyndighet. Du förväntas bl.a. stödja arbetet med förmågeplanering, kontinuitetshantering, risk- och sårbarhetsanalys samt samordning av övriga risk- och säkerhetsfrågor. Du kommer också ansvara för att planera utbildningar och övningar. Du kommer samverka såväl internt som externt med exempelvis MSB, Försvarsmakten, länsstyrelser och andra myndigheter och aktörer inom kulturarvsarbetet.  Din kompetens Du har ett par års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom samhällets krishantering och/eller inom civil beredskap eller säkerhetsskydd. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom staten.  Du har en för tjänsten relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) och vi ser gärna att den innehåller delar som handlar om säkerhetsfrågor, krisberedskap eller totalförsvar. Du kan också ha en annan utbildning i kombination med aktuell erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Kanske är du utbildad inom och har jobbat i Försvarsmakten, inom räddningstjänsten eller Polisen.  Som person är du strukturerad, initiativtagande och analytisk med fokus på problemlösning i komplexa frågeställningar. Du trivs med såväl teamwork som ensamarbete och att gå in och ut i olika roller som kan vara både ledande, samordnande och stödjande. Du är stabil och kan behålla fokus vid stressade situationer. Vidare så behöver du vara flexibel och när situationen kräver kunna anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du behöver ha god kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har lätt för att samarbeta och är smidig i din samverkan med interna och externa aktörer samt arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid med placering i Visby eller i Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Det finns möjlighet till avtal om att arbeta 50% på distans. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Innan ett anställningsbeslut fattas kommer vi att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).  Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-08-17. Märk din ansökan med diarienummer RAÄ-2025-2040. Se nedan gällande vilka veckor respektive kontaktperson finns tillgänglig för frågor under ansökningsperioden.

6 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Beredskapssamordnare
MARIESTADS KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Säkerhetsenheten är en centralt placerad specialistfunktion inom samhällsbyggnadsförvaltningen som samordnar och stöttar såväl kommunkoncernen som samhället med förebyggande och avhjälpande säkerhetsarbete. Enheten har idag fyra medarbetare som täcker in en rad olika kompetenser inom verksamhetssäkerhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet, krisberedskap, civilt försvar samt drog- och brottsförebyggande arbete. Nu söker vi en analytisk och drivande person för tjänst som beredskapssamordnare. Stämmer du in på denna beskrivning? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Som beredskapssamordnare är du en central del i kommunens förebyggande arbete kopplat till totalförsvar, civilförsvar, krisberedskap och säkerhetsskydd. Du kommer jobba med olika former av risk och sårbarhetsanalyser och i samverkan med kommunens samhällsviktiga verksamheter ta fram planer för att minska dessa sårbarheter. Du planerar och leder övningar samt följer upp och kontrollerar antagna handlingsplaner. Du är också ett kvalificerat stöd till förvaltningar och kommunala bolag i deras arbete med analyser, kontinuitetsplanering och rutiner inom området. Du är kommunens representant i flera lokala och regionala samverkansforum samt nätverk för krisberedskap. Förutom det strategiska arbetet är säkerhetsenhetens medarbetare också en central stödfunktion i hantering av störningar i fred och i höjd beredskap. I detta kommer du lämna direkt operativt stöd och råd samt leda erfarenhetshantering och utredningar av händelser. I uppdraget ingår att vara biträdande säkerhetskyddschef och genomföra säkerhetsprövningar, säkerhetssamtal och kontroller. I rollen är det också viktigt att du omvärldsbevakar för att följa händelseutvecklingar och nya riktlinjer, råd och lagstiftningar inom arbetsområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant akademisk examen för tjänstens uppdrag exempelvis inom beredskap, säkerhet eller motsvarande erfarenhet och kunskap förvärvad på annat sätt från arbetslivet som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi vill helst att du har erfarenhet av arbete inom kris- och beredskapsområdet, säkerhetsskydd eller från liknande arbetsuppgifter eller områden som beskrivits ovan. Som beredskapssamordnare ställs det höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Vi ser att du är en ansvarstagande person som trivs i en roll där du får driva dina frågor och använda din analytiska förmåga både strategiskt och brett. Du är trygg i att arbeta i en omväxlande miljö som ibland kräver omställningar för att göra rätt prioriteringar. Det här är ett arbete för dig som trivs när du får samarbeta med andra på olika organisatoriska nivåer. Har du även ett genuint intresse för krisberedskapsfrågor och har en nyfikenhet för att göra det inom olika samhällsområden så kan detta vara rätt tjänst för dig.  Eftersom du i rollen kommer att genomföra analyser, utredningar och tolka olika texter och underlag är det viktigt att du kan skriva rapporter och har goda kunskaper i uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du besitter förmågan att förstå, tolka och implementera riktlinjer och lagar, därav behövs en viss juridisk kunskap på området och vad det innebär för organisationen. B-körkort krävs för tjänsten. Vårt erbjudande: • Ett utmanande, högaktuellt och samhällsviktigt arbete där du är en viktig pusselbit • En utåtriktad roll med många kontaktytor och samarbete • Ett omväxlande arbete med varierade arbetsuppgifter • Ett arbete där du får ta egna initiativ och stort ansvar för att driva processer framåt Stadshuset i Mariestad är beläget bara 200 meter från tåg- och busstationen. Vi tillämpar flextid och del av arbetet kan utföras på distans. Vidare finns möjlighet att söka om semesterväxling och löneväxling till pension. Resor förekommer inom tjänsten. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras innan beslut om anställning fattas. Rekryterande chef är åter v. 32 och därför kommer rekryteringsarbetet med intervjuer start tidigast i slutet av den veckan. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

6 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Informationssäkerhetsstrateg
MARIESTADS KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Säkerhetsenheten är en centralt placerad specialistfunktion som samordnar och stöttar såväl kommunkoncernen som samhället med förebyggande och avhjälpande säkerhetsarbete. Enheten har idag fyra medarbetare som täcker in en rad olika kompetenser inom verksamhetssäkerhet, säkerhetsskydd, informationssäkerhet, krisberedskap, civilt försvar samt drog- och brottsförebyggande arbete. Nu söker vi en relationsskapande och driven person för tjänst som informationssäkerhetsstrateg. Låter det spännande? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER I rollen som informationssäkerhetsstrateg kommer du att ingå i ett team som leds av säkerhetschefen.  I tjänsten ingår såväl strategiskt som operativt informationssäkerhetsarbete. I det strategiska arbetet ingår framförallt att vidareutveckla och implementera ledningssystemet. Det operativa arbetet handlar om att stödja kärn- och stödverksamheter med sådant som informationsklassning, riskanalyser och upphandlingsfrågor. Du kommer vara ansvarig för att identifiera vad som är mest prioriterat att utveckla. Vidare har ansvar för uppföljning, rådgivning, utbildning samt signalskyddsarbete. Din arbetsplats utgår från stadshuset i centrala Mariestad, ett par minuters promenad från resecentrum. KVALIFIKATIONER För att passa i denna tjänst ser vi att du har utbildning samt erfarenhet inom informationssäkerhet. Rollen kräver att du har en god förmåga att se helheter och sätta in uppgifter i rätt sammanhang. Du har en mycket god och prestigelös samarbetsförmåga, flexibilitet och är en god relationsbyggare. Arbetet bygger i hög utsträckning på att du som person är självgående och kan driva och leda processer och initiativ gentemot kommunens olika verksamheter. Vi förutsätter att du är nyfiken och aktivt omvärldsbevakar för att hålla dig uppdaterad inom området. Du är kommunikativ och pedagogisk samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation är det meriterande B-körkort är ett krav. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Rekryteringsarbetet startar när ansvarig chef är åter efter semester. Intervjuer planeras därför att hållas tidigast mot slutet av vecka 32. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

6 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Informationssäkerhetssamordnare
Arvidsjaurs kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Är du vår framtida informationssäkerhetssamordnare? Kraven på att ha ett systematiskt informationssäkerhetsarbete växer för varje dag som den digitala teknikutvecklingen går framåt. I en ständigt föränderlig värld där omvärldsutvecklingen påverkar oss alla väljer Arvidsjaurs kommun att komplettera vårt säkerhetsteam med en informationssäkerhetssamordnare. Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, samt har en god pedagogisk förmåga att förklara och stötta med praktisk tillämpning av gällande regelverk. Du är driven, lösnings- och utvecklingsorienterad samt fungerar väl i arbetet tillsammans med andra. Du är van att jobba självständigt under eget ansvar och leverera resultat på utsatt tid. Ansvar och arbetsuppgifter Informationssäkerhetssamordnaren är ansvarig för att utveckla kommunens arbete med informationssäkerhet med tyngdpunkt på att implementera ett kommunövergripande ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Stödja verksamheterna med utbildning inom informationssäkerhet och stötta dem i att följa det ledningssystem för informationssäkerhet som tagits fram. Samordna och leda informationssäkerhetsprojekt och initiativ i nära samarbete med olika arbetsgrupper i organisationen. Exempel på arbetsuppgifter: • Samordna arbetet med att implementera strategier, arbetssätt och rutiner inom informationssäkerhet för Arvidsjaurs kommun och dess kommunala bolag, samt kontinuerligt följa upp och utveckla detta arbete utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och andra styrande dokument. • Genomföra riskanalyser och klassning av information och IT-system. • Stötta övriga verksamheter vid upphandlingar utifrån informationssäkerhetskrav. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskola/akademisk examen inom området eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten. Exempelvis utbildning inom informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att: • arbeta i en politiskt styrd organisation. • teoretiskt och praktiskt kunna tillämpa regelverk och standarder inom området informationssäkerhet (NIS). • arbeta med arkivering riktat mot informationssäkerhet. Personliga egenskaper Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du tar lätt till dig ny information och kan dra egna slutsatser och skapa egna fungerande lösningar. Du tillämpar din specialiserade och detaljerade expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt i presentationer, föreläsningar och utbildningar. Du visar förståelse för och drar nytta av organisationens olika expertområden. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen. Vi ser också att du uppskattar att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar andras bidrag. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt och viktigt uppdrag där du har stora möjlighet att påverka och bidra till en trygg och hållbar kommun. Du blir en viktigt del inom kommunens säkerhetsarbete och får ett varierande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap. Distansarbete, del av arbetstiden, kan eventuellt möjliggöras vid individuella behov. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025