Operativ analytiker

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.  Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda. Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna. På operativa avdelningen arbetar vi med att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige samt upprätthålla myndighetens beredskapsfunktioner. Vi behöver nu stärka arbetet med att identifiera påverkansaktiviteter riktade mot Sverige och söker därför operativ analytiker med placering i Karlstad eller i Solna. Arbetsuppgifter Inhämtning och bearbetning görs via olika tekniska plattformar för omvärldsbevakning i syfte att identifiera påverkansaktiviteter och stödja lägesbedömningar och operativt beslutsfattande. Du kommer att arbeta med att inhämta och bearbeta stora mängder information för att upptäcka och verifiera otillbörlig informationspåverkan mot Sverige.  Vilka olika hotaktörer man jobbar mot kommer att variera. Därför efterfrågar vi personer med dokumenterad operativ erfarenhet av att bedriva inriktad omvärldsbevakning eller annan typ av informationsinhämtning. Du förväntas löpande samla in, sammanställa, bearbeta, analysera och rapportera inhämtad information. Du kommer även att stödja metodutvecklingen avseende omvärldsbevaknings- och inhämtningsverktyg samt inhämtnings-, identifierings- och bearbetningsmetoder. Du förväntas med kort varsel kunna presentera och föredra underlag inom myndigheten och för externa aktörer på både svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår också att tjänstgöra som Tjänsteman i Beredskap (TiB) och vid behov kan det även bli aktuellt att gå in i andra typer av beredskaper. Tjänsten kan också komma att innebära att ibland arbeta i myndighetens förmågehöjande arbete i samband med utbildningar och stödinsatser. Kvalifikationer - Relevant akademisk examen eller andra kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga. - Dokumenterad erfarenhet av att inriktat inhämta och bearbeta stora mängder information. - Erfarenhet från arbete i en operativ, händelsestyrd verksamhet. - Förmåga att utrycka dig väl i skrift på svenska och engelska. Meriterande - God kunskap om otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige och svenska intressen. - God kunskap om sociala medier och meddelandeappar. - Goda kunskaper i kinesiska. - Kunskaper rörande bearbetning eller analys i systemmiljö som t.ex. i2, Palantir eller Hume. - Ytterligare språkkunskaper som bedöms relevanta (t.ex. ryska och persiska). Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din möjlighet att komplettera och bidra till gruppens utveckling samt förmåga att tidvis arbeta under högt tempo. Du behöver ha en god förmåga att förstå gruppbeteenden och sociala mekanismer i vårt samhälle.  Som person ser vi att du har: - Mycket god förmåga att arbeta i grupp och bidra till utveckling av gruppens arbetsprocesser. - Mycket god förmåga att arbeta självständigt och att upprätthålla en jämn och god kvalitet i produktionen även vid korta ledtider. - God förmåga att tempoväxla under vissa tidsperioder och att du trivs att arbeta i och bidra till en arbetsmiljö och arbetsplats under utveckling. - En vetgirig personlighet med ett intresse och engagemang för utrikes- och säkerhetspolitik samt analytisk förmåga. - God ordningskänsla (t.ex. sekretessmedveten) och mycket gott omdöme. Vi ställer höga krav på våra sökande, myndigheten är ung och vi bryter ny mark medan vi bygger och utvecklar verksamheten. Därför söker vi dig som både vill lära sig av och utvecklas i sitt arbete över en längre tid. Övrigt Arbetsprov för att bedöma språkkunskaper, analytisk färdighet samt skriftlig framställningsförmåga kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. Befattningen är en tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuellt. Tjänsten är placerad i Karlstad eller Solna. Du kan tidvis även behöva tjänstgöra på den andra orten. I tjänsten förväntas du kunna resa såväl inom Sverige som internationellt. Befattningen är placerad i säkerhetsklass som kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten medför också krigsplacering. Varmt välkommen att söka och vara med på vår spännande resa! https://mpf.varbi.com/se/what:job/jobID:724421/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Operativ analytiker

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.  Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda. Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna. På operativa avdelningen arbetar vi med att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige samt upprätthålla myndighetens beredskapsfunktioner. Vi behöver nu stärka arbetet med att identifiera påverkansaktiviteter riktade mot Sverige och söker därför operativ analytiker med placering i Karlstad eller i Solna. Arbetsuppgifter Inhämtning och bearbetning görs via olika tekniska plattformar för omvärldsbevakning i syfte att identifiera påverkansaktiviteter och stödja lägesbedömningar och operativt beslutsfattande. Du kommer att arbeta med att inhämta och bearbeta stora mängder information för att upptäcka och verifiera otillbörlig informationspåverkan mot Sverige.  Vilka olika hotaktörer man jobbar mot kommer att variera. Därför efterfrågar vi personer med dokumenterad operativ erfarenhet av att bedriva inriktad omvärldsbevakning eller annan typ av informationsinhämtning. Du förväntas löpande samla in, sammanställa, bearbeta, analysera och rapportera inhämtad information. Du kommer även att stödja metodutvecklingen avseende omvärldsbevaknings- och inhämtningsverktyg samt inhämtnings-, identifierings- och bearbetningsmetoder. Du förväntas med kort varsel kunna presentera och föredra underlag inom myndigheten och för externa aktörer på både svenska och engelska. I arbetsuppgifterna ingår också att tjänstgöra som Tjänsteman i Beredskap (TiB) och vid behov kan det även bli aktuellt att gå in i andra typer av beredskaper. Tjänsten kan också komma att innebära att ibland arbeta i myndighetens förmågehöjande arbete i samband med utbildningar och stödinsatser. Kvalifikationer - Relevant akademisk examen eller andra kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga. - Dokumenterad erfarenhet av att inriktat inhämta och bearbeta stora mängder information. - Erfarenhet från arbete i en operativ, händelsestyrd verksamhet. - Förmåga att utrycka dig väl i skrift på svenska och engelska. Meriterande - God kunskap om otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige och svenska intressen. - God kunskap om sociala medier och meddelandeappar. - Goda kunskaper i kinesiska. - Kunskaper rörande bearbetning eller analys i systemmiljö som t.ex. i2, Palantir eller Hume. - Ytterligare språkkunskaper som bedöms relevanta (t.ex. ryska och persiska). Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din möjlighet att komplettera och bidra till gruppens utveckling samt förmåga att tidvis arbeta under högt tempo. Du behöver ha en god förmåga att förstå gruppbeteenden och sociala mekanismer i vårt samhälle.  Som person ser vi att du har: - Mycket god förmåga att arbeta i grupp och bidra till utveckling av gruppens arbetsprocesser. - Mycket god förmåga att arbeta självständigt och att upprätthålla en jämn och god kvalitet i produktionen även vid korta ledtider. - God förmåga att tempoväxla under vissa tidsperioder och att du trivs att arbeta i och bidra till en arbetsmiljö och arbetsplats under utveckling. - En vetgirig personlighet med ett intresse och engagemang för utrikes- och säkerhetspolitik samt analytisk förmåga. - God ordningskänsla (t.ex. sekretessmedveten) och mycket gott omdöme. Vi ställer höga krav på våra sökande, myndigheten är ung och vi bryter ny mark medan vi bygger och utvecklar verksamheten. Därför söker vi dig som både vill lära sig av och utvecklas i sitt arbete över en längre tid. Övrigt Arbetsprov för att bedöma språkkunskaper, analytisk färdighet samt skriftlig framställningsförmåga kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. Befattningen är en tillsvidareanställning, provanställning kan bli aktuellt. Tjänsten är placerad i Karlstad eller Solna. Du kan tidvis även behöva tjänstgöra på den andra orten. I tjänsten förväntas du kunna resa såväl inom Sverige som internationellt. Befattningen är placerad i säkerhetsklass som kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten medför också krigsplacering. Varmt välkommen att söka och vara med på vår spännande resa! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Informationssäkerhetsspecialist

Har du erfarenhet av informationssäkerhetsarbete och är bra på att hitta lösningar på problem? Nu stärker Skolverket upp arbetet med säkerhet och beredskap och söker en specialist som får en central roll i vårt informationssäkerhetsarbete. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Som informationssäkerhetsspecialist på Skolverket har du en central roll i vårt systematiska och riskbaserade informationssäkerhetsarbete. Tillsammans med dina fyra kollegor i informationssäkerhetsfunktionen arbetar du bland annat med att planera, genomföra och följa upp aktiviteter inom myndighetens ledningssystem för informationssäkerhet. I funktionens uppdrag ingår också att aktivt stötta beredskapsarbetet då Skolverket sedan ett och ett halvt år är beredskapsmyndighet med ansvar för att stödja den civila beredskapen inom skolväsendet.  I rollen hjälper du internt i organisationen att göra informationsklassningar och riskanalyser liksom att genomföra utbildningar och att vara rådgivare inom området. Andra uppgifter omfattar att tillsammans med dina kollegor ta fram stöddokument, stödja interna utvecklingsprojekt, förvaltning och upphandlingar samt att omvärldsbevaka.  I ditt uppdrag arbetar du tätt tillsammans med flera andra funktioner såsom dataskyddsombud, arkiv, juridik och it-säkerhet. Du arbetar också i samverkan med övriga verksamheter inom myndigheten. Organisatoriskt tillhör du Enheten för informationsförvaltning och säkerhet och du rapporterar till Skolverkets säkerhetschef. Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • eftergymnasial utbildning med inriktning mot informationssäkerhet, systemvetenskap eller angränsande områden, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Skolverket bedömer som likvärdig. • aktuell erfarenhet av informationssäkerhetsarbete, • kunskap om och erfarenhet av praktisk tillämpning av relevanta externa regelverk och standarder inom området, främst ISO/IEC 27000-serien, • aktuell erfarenhet av arbete med att ta fram skyddsåtgärder kopplat till informationsklassning och riskanalyser, • erfarenhet av att arbete med uppföljning av beslutade riktlinjer och styrdokument samt arbete med ständiga förbättringar, • vana att skriva rapporter och utlåtanden, • en mycket god svenska i tal och skrift. Det är meriterande att du har tekniska kunskaper för att kunna föra en nära dialog med it-säkerhetsspecialister och andra it-specialister. Det är också meriterande att du har erfarenhet av säkerhetsarbete på central nivå i en större organisation, gärna från en statlig myndighet. Det är önskvärt att du har erfarenhet av planering och genomförande av utbildningar samt goda kunskaper om lagar och föreskrifter rörande informationssäkerhet och säkerhetsskydd. Som person behöver du • snabbt kunna sätta dig in i olika utmaningar och hitta lösningar på uppkomna problem, • ha mycket god samarbetsförmåga och relatera till andra på ett lyhört sätt, • vara kommunikativ och kunna förmedla budskap till olika målgrupper, exempelvis. på ledningsnivå, i den operativa verksamheten eller i ett tekniskt utvecklingsprojekt, • ha god analytisk förmåga för att kunna ta fram och analysera underlag, • ha förmåga att utveckla och genomföra planer som är realistiska och följa upp så att arbetet går framåt mot uppsatta mål. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är den 14 maj. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Säkerhetshandläggare på 50%

Vi på Future People söker en säkerhetshandläggaretill myndighet på Kungsholmen. I den här rollen kommer duatt arbeta ute på projekt i Stockholmsområdet.Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdragsamtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund.Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet inom trafiksektornsom arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Arbetsuppgifter: I rollen kommer du att ha breda kontaktytor, både intern och externt. En förutsättning för att vara framgångsrik i rollen innebär således att du har god förmåga att skapa och underhålla relationer, ta initiativ i sociala och professionella sammanhang samt att du trivs i samspel med andra. Tjänsten förutsätter också att du är strukturerad och att du har god förmåga att ta egna initiativ och sätta igång aktiviteter. Vi ser även att du är bra på att arbeta med komplexa frågor samt bryta ner och analysera problem i beståndsdelar.Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Anmäler nya medarbetare som behöver ta del av säkerhetskänslig information · Bevakar att befattningsanalysen är uppdaterad i samråd med projektchef och projektledare · Samordnar projektet gentemot FUT stab · Kallar till behövliga möten med berörda projektledare inom projektet · Fyller i anmälningsblankett för säkerhetsprövning · Kvalitetsgranskar dokumentation för säkerhetsprövning innan den laddas upp i samma mapp, dvs allt är korrekt ifyllt · Har ansvar för att avanmäla personer som inte längre behöver ta del av säkerhetskänslig information · Administrerar behörigheter till säkra rummet och har tillsyn på rummet · Bevakar att nödvändiga distansutbildningar (FHS och MSB) genomförs för de som skall prövas · Mejlar informationsfolder om vad det innebär att säkerhetsprövas på FUT och vid behov extern undermarksanläggningsägare · Övrig administration gällande säkerhetsskyddshandläggning Krav för tjänsten: Minst 1 års erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete inom offentlig eller privat verksamhet Gymnasietutbildning Meriterande för tjänsten: Erfarenhet av att arbeta i en samordnande, projektledande eller rådgivande roll Minst 1 års erfarenhet av att handlägga säkerhetsprövningar självständigt Akademisk utbildning Minst 1 års övergripande kunskap om säkerhetsskyddslagstiftning Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.Personliga egenskaper och arbetsmiljöVi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen.Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 50% minst 8 månader Start: 1 Juni Sista ansökningsdagen: 14/5 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Signalskyddschef till Försvarsmaktens logistik

Är du beredd att anta utmaningen att vara med och utveckla underrättelse- och säkerhetstjänsten inom ett krigsförband som står inför en stark tillväxt och nya uppgifter? Då finns det en plats för dig vid Underrättelse- och säkerhetsavdelningen vid staben för Försvarsmaktens Logistik, FMLOG i Stockholm. Om enheten Underrättelse- och säkerhetsavdelningen är en del av FMLOG Stab och utgör ett direkt stöd till Chefen FMLOG och FMLOG enhetsledningar. Avdelningens uppgift är att leda och samordna arbete rörande underrättelse- och säkerhetsfrågor inom FMLOG. Arbetet präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar och förordningar. Inom förbandet arbetar vi utifrån vår värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du är som signalskyddschef underställd säkerhetschefen men arbetsleds av avdelningschefen, Säkerhetsavdelningen. Du deltar i det dagliga arbetet och handlägger självständigt ärenden inom signalskyddstjänsten för hela FMLOG. Ansvarsområden omfattar certifikat, aktiva kort, kryptonycklar, skapa rutiner, hantera signalskyddsutrustning, delta vid interna kontroller och hantera ärenden vid signalskyddsincidenter. Arbetsuppgifterna innebär även att stödja hela FMLOG med utbildning, handledning och uppföljning inom ditt ansvarsområde. För att trivas och lyckas behöver du därför känna dig bekväm i rollen som utbildare och föredragshållare. Tjänsten kräver fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innefattar resor utanför tjänstgöringsorten. Stundtals kan verksamheten vara intensiv vilket gör att du tidvis behöver hantera en hög arbetsbelastning och ha god förmåga att arbeta i grupp. Tillsammans leder vi förbandets interna säkerhetstjänst. Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Utbildad signalskyddschef • Utbildad kortadministratör • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Körkort B manuell växel Meriterande • Utbildad signalskyddslärare • Arbetslivserfarenhet inom signalskydd och säkerhetstjänst • Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller offentliga sektorn • Kunskap om Försvarsmakten • Erfarenhet av militär underrättelse- och säkerhetstjänst • Erfarenhet av stabsarbete • Erfarenhet av Försvarsmaktslogistik • Teknisk förståelse och kunskap gällande IT och signalskydd • Kunskaper om Försvarsmaktens IT-system inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen, exempelvis IS U/S • Grundläggande kunskap i Försvarsmaktens lednings- och informationssystem Personliga egenskaper För att du ska lyckas i denna roll behöver ha en pedagogisk- och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du serviceinriktad och har en hög integritet. Det är naturligt för dig att följa Försvarsmaktens ledarskap och värdegrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten Arbetsort: Stockholm Upplysningar om befattningen Du är välkommen att kontakta rekryterande chef på Säkerhetsavdelningen, Tony Remes, 08-514 398 91, 072-1877433. Information om rekryteringsprocessen Du är välkommen att kontakta rekryterare FMLOG, Jenny Axelsson, 070-456 82 18 Fackliga företrädare SEKO: Eva-Britt Steen              SACO: Madeleine Bagge         OFR/S: Håkan Antonsson        OFR/O: Torbjörn Bäckman Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du har arbetat med och vilka områden du är särskilt intresserad av. Vi vill också att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Beredskapsspecialist

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Vill du vara med och bidra i uppbyggnaden av ett robust och säkert samhälle och samtidigt förbättra Sveriges Domstolars beredskapsförmåga? Vi söker nu ytterligare en kollega till Säkerhetsstaben vid Domstolsverket som vill vara med och planera och bygga upp arbetet med kris- och beredskapsfrågor. Vi erbjuder dig Som en del i Säkerhetsstaben kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med att stärka den civila beredskapen inom Sveriges Domstolar. Här får du inte bara möjlighet att arbeta strategiskt och operativt, utan även att samverka med en mängd olika aktörer, både inom och utanför vår organisation. Ditt arbete kommer att omfatta allt från att driva processer och projekt till att utveckla planer, rutiner och riktlinjer för att möta komplexa utmaningar. Vad innebär arbetet? Som beredskapsspecialist får du möjlighet att arbeta med en bred palett av frågor inom civil beredskap. Din roll sträcker sig från strategiskt planeringsarbete till praktiskt genomförande av utbildningar och övningar. Genom samarbete med kollegor inom och utanför vår organisation rustar du Sveriges Domstolar för att möta dagens och morgondagens utmaningar. Dina ansvarsområden inkluderar: • Ledning och samordning av beredskapsprocesser och projekt • Utveckling och samordning av planer, rutiner och riktlinjer • Utförande av risk- och sårbarhetsanalyser samt bedömningar • Planering och genomförande av utbildningar och övningar • Effektiv samverkan med andra beredskapsaktörer inom sektorn Vem söker vi? Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning mot arbetsuppgifter inom det beskrivna området alternativt flerårig erfarenhet inom området. Du har stor erfarenhet av strategiskt arbete och är van att ta del av utredningar, remisser och andra dokument där bedömningar och synpunkter ska lämnas. Således är du van att dokumentera och är en skicklig skribent. Du har en hög servicenivå, är initiativtagande och van att arbeta både självständigt och tillsammans med övriga. Ett högt säkerhetsmedvetande, ansvarskännande och ett gott omdöme är andra viktiga egenskaper. Du är bekväm med att tala inför grupp, hålla presentationer och leda workshops. Vidare arbetar du strukturerat, är noggrann och har självklart också ett förhållningssätt som bidrar till trivsel och utveckling. Det är önskvärt att du har erfarenhet från offentlig verksamhet där du arbetat med och drivit frågor i egen organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kontinuitetsplanering samt deltagande i genomförande av risk- och sårbarhetsanalyser.  För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med eventuell provanställning. Placeringsort är Jönköping och det ingår resor i tjänsten. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Arbetsprov, personlighets- och förmågetest kan komma att tillämpas. Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Säkerhetssamordnare till SiS ungdomshem Rebecka

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Rebecka tar emot icke skolpliktiga flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Som säkerhetssamordnare kommer du att ha en viktig roll i institutionens systematiska säkerhetsarbete. Du kommer att arbeta operativt med säkerhetsrelaterade frågor t.ex. risk- och säkerhetsbedömningar. I arbetsuppgifterna ingår bl a att samordna planering, genomförande och uppföljning av säkerhetsarbetet på institutionen. Du kommer även att ansvara för att samordna implementeringen och framtagande av lokala rutiner, anvisningar och åtgärdsplaner inom säkerhetsområdet. Viktiga och prioriterade uppgifter inledningsvis kommer att vara samordna implementeringen av säkerhetsbedömningar och institutionens händelserapportering (ISAP). Ansvaret innefattar kvalitetssäkring och skattning av rapporter, fördelning till incidenthandläggare och uppföljning. Det kommer också att vara din uppgift att bistå institutionschefen med lägesbilder ur händelserapporteringssystemet. Du kommer att samordna det drogförebyggande arbetet på institutionen, samordna institutionens informationssäkerhetsarbete och vara kontaktperson för underrättelse-information från myndigheternas underrättelseoperatörer. Som säkerhetssamordnare kommer du att vara delaktig i introduktion, utbildningar och övningar inom säkerhetsområdet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning inom säkerhetsområdet, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du skall ha erfarenhet av säkerhetsarbete och du trivs med att utveckla rutiner och arbetssätt. Erfarenhet av att hantera incidenter och allvarliga händelser är ett krav. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha praktisk erfarenhet inom områdena övning, utbildning och risk- och säkerhetsbedömningar. Du har även god datorvana (Officepaketet). Viss erfarenhet av teknisk fysiskt säkerhetsarbete är önskvärt. Meriterande är att ha erfarenhet av att arbeta med tvångsvård eller frihetsberövande. Du tar ett stort ansvar för ditt arbete och du har en god samarbetsförmåga. Vidare är du analytiskt och pedagogiskt lagd. Som person är du ansvarsfull, kreativ, positiv och har stor vilja och förmåga att utveckla dig själv och andra. Du är en duktig problemlösare som är strukturerad, trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Inom SiS arbetar vi aktivt med vår värdegrund respekt, omtanke och tydlighet, det är viktigt att du som anställd inom SiS delar värdegrunden. Vi ställer höga krav på ditt säkerhets- och sekretessmedvetande. Statens institutionsstyrelse strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Vi ser gärna att du har andra språkkunskaper än svenska.   Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.  Körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten    På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 26 april  Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.    Kontaktperson Michael Himmlegaard Administrativ chef Tfn 0104532577 [email protected]   Merja Aahtila Fackligt ombud SACO-S 010-453 24 09 [email protected]   Jenny Kingstedt ST/OFR 010-453 40 77 [email protected]   Nicole Leiringer Representant SEKO 010-4536008 [email protected]   SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

29 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Säkerhetsskyddshandläggare

Vill du medverka till att förbättra Riksbankens fortsatta arbete inom säkerhetsskydd? Riksbanken rekryterar nu en säkerhetsskyddshandläggare för handläggning av säkerhetsskyddsavtal, säkerhetsskyddade upphandlingar och registerkontroller. Tillsammans med dina kollegor får du ett uppdrag som bidrar till Sveriges säkerhet inom den finansiella sektorn. VI ERBJUDER DIG Riksbanken erbjuder dig viktiga arbetsuppgifter i en händelserik miljö där Sveriges ekonomiska utveckling står i fokus. På säkerhetsenheten får du kunniga och engagerade kollegor och mycket stor möjlighet till kompetensutveckling. För rätt kandidat finns goda utvecklingsmöjligheter inom enheten såväl som myndigheten. DET HÄR GÖR DU HOS OSS Som säkerhetsskyddshandläggare arbetar du med handläggning och uppföljning av Riksbankens säkerhetsskydd. Du kommer: • framförallt att arbeta med handläggning av säkerhetsskyddsavtal, kontakt med leverantörer och de delar av verksamheten som genomför säkerhetsskyddade upphandlingar • att vara delaktig i säkerhetsprövningsprocessen och genomföra bakgrundskontroller och bistå vid behov med säkerhetsprövningsintervjuer • att bistå enheten med allmänna administrativa uppgifter såsom dokumentation, diarieföring, rutinutveckling och arkivering Tjänsten omfattar också löpande arbete med uppföljning av pågående registerkontroller.  DITT TEAM Riksbanken består av åtta avdelningar. Säkerhetsenheten tillhör avdelningen för intern styrning och verksamhetsstöd. Riksbankens säkerhetsenhet svarar för informationssäkerhet, fysisk säkerhet, säkerhetsskydd och personskydd. Du ingår i informationssäkerhets- och säkerhetsskyddsgruppen och möjligheten finns att lära och bredda sig inom närliggande säkerhetsområden. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar och enheter på Riksbanken. Här kan du läsa mer om Riksbankens organisation. MER OM DIG Vi söker dig som tidigare har arbetat med handläggning inom säkerhetsskydd med hantering av registerkontroller och säkerhetsskyddade upphandlingar. Du är en duktig organisatör med flera års erfarenhet av administrativt arbete. Du har gymnasieexamen, mycket god förmåga att tala och skriva både på svenska och engelska samt mycket goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt i Excel. Du har  kunskap om nuvarande säkerhetsskyddslagstiftning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på myndighet vilket gett dig god förståelse för säkerhet och sekretess. Det är även meriterande om du har grundläggande utbildning i säkerhetsskydd. Som person är du serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har hög integritet. Du är en skicklig organisatör som motiveras av att strukturera, ta ansvar och visa resultat. Att vara självgående och ta initiativ där det behövs är självklart för dig och du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta. MER OM TJÄNSTEN Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningstyp: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas Placering: Huvudkontoret Brunkebergstorg Stockholm Arbetstid: Förtroendearbetstid Möjlighet att jobba distans: I den mån tjänsten tillåter Förmåner: Generösa semestervillkor, löneväxling till pension, subventionerad lunch, friskvårdsbidrag, subventionerad massage och tillgång till gym och ledarledda träningspass.  Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning görs då för slutkandidaten. För vissa tjänster ställs krav på svenskt medborgarskap.  ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN Riksbanken är en myndighet under riksdagen som ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling. Läs mer om hur det är att arbeta på Riksbanken här. ANSÖK Vi vill ha din ansökan med CV senast den 20 maj 2024. Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester och arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi genomför också bakgrundskontroller på slutkandidaterna, vilket innebär att vi kontrollerar examensbevis eller annat dokument som styrker din utbildning.  Du kan läsa mer om hur det fungerar när du söker jobb på Riksbanken här. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Säkerhetsskyddsadministratör

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som säkerhetsskyddsadministratör erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb inom säkerhet, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna. Gemensamma funktioner stöttar hela organisationen och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet. Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser – är du en av dem? Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats | Svenska kraftnät (svk.se) Till vår enhet Tillsyn säkerhetsskydd söker vi nu en Säkerhetsskyddsadministratör. Om tjänsten Vi söker en säkerhetsskyddsadministratör till Tillsyn säkerhetsskydd. Vi söker dig som vill bidra till att skydda elförsörjningen i Sverige och därigenom Sveriges säkerhet. Enheten Tillsyn säkerhetsskydd tillhör avdelning Säkerhet och beredskap. Enheten ansvarar för tillsyn av säkerhetsskyddet inom elförsörjning och damm- anläggningar. Dina arbetsuppgifter. Som säkerhetsskyddsadministratör kommer du att arbeta gentemot företagen i elförsörjningen och dammanläggningar och hantera registerkontroller och säkerhetsskyddsavtal i Svenska kraftnäts it-system. Tjänsten innebär därutöver att du bedömer om underlag är förenliga med säkerhetsskyddslagstiftningen. Du stöttar hela enheten med administrativa uppgifter samt deltar i viss mån med annan handläggning av ärenden. Du har löpande kontakter med externa parter och bidrar därutöver med utveckling av enhetens verksamhet. I rollen som säkerhetsskyddsadministratör kommer du exempelvis att arbeta med: • handlägga registerkontrollansökningar och säkerhetsskyddsavtal från privata aktörer inom elförsörjningen och dammanläggningar, • ansvara för administration och posthantering kopplat till vissa ärenden inklusive diarieföring, viss handläggning av ärenden, • hantera signalskyddsutrustning och kryptografiska funktioner, • i viss utsträckning ansvara för att inventera och registrera säkerhetsskyddsklassificerade handlingar, • ha kontakter med externa verksamhetsutövare om underlag och handlingar, • samt i övrigt bistå i funktionens övriga arbete med att utveckla processer, rutiner och arbetssätt. Svenska kraftnät arbetar med att utveckla uppdraget som tillsynsmyndighet över säkerhetsskyddet inom elförsörjning och dammanläggningar. Området är i ständig förändring varför vi som myndighet ständigt behöver utveckla arbetssätt och rutiner. Tillsynsområdet är ett av det viktigare för Sveriges säkerhet. Enheten. Inom enheten Tillsyn Säkerhetsskydd finns det team som genom hantering av registerkontroller och säkerhetsskyddsavtal bidrar till att säkerhetsskyddet hos enskilda verksamhetsutövare inom elförsörjningen eller med dammanläggningar uppfyller regelverkens krav. Du kommer till en engagerad grupp med kollegor som har olika bakgrunder och erfarenheter som tillsammans hanterar de löpande arbetsuppgifterna men som också utvecklar verksamheten. Du behöver ha en väl utvecklad kommunikationsförmåga och vara uppdaterad inom området. Du företräder Svenska kraftnät i kontakter med andra tillsynsmyndigheter, verksamhetsutövare och andra intressenter. Din bakgrund  Personliga egenskaper: För att bli framgångsrik i befattningen som säkerhetsskyddsadministratör behöver du vara självgående och noggrann. Du är strukturerad i ditt arbete och kan stundtals hantera stora mängder information i både tal och skrift. Du har viljan att driva utvecklingen inom ramen för registerkontroller och vid behov i andra delar av teamets ansvarsområden och tar ett stort ansvar för ditt arbete och förhåller dig ständigt till sekretess och tystnadsplikt. Givetvis är du prestigelös och kan ta tag i olika arbetsuppgifter för att hjälpa dina kollegor i teamet, enheten och avdelningen. I denna rekrytering kommer mycket stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Skallkrav: Har genomgått eftergymnasial utbildning såsom YH t.ex. säkerhets- och trygghetskoordinator eller andra kvalifikationer som Svenska kraftnät bedömer som likvärdiga. Vidare har du: • Minst 2 års arbetslivserfarenhet. • En god förmåga att hantera digitala system. • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande krav:  • Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet. • Erfarenhet av administrativt arbete. • Erfarenhet av arbete inom säkerhetsskydd. • Erfarenhet av arbete med sekretessbelagda uppgifter. • Erfarenhet av arbete med signalskydd. Bra att veta: • Placeringsort; Sundbyberg. • Arbetet utförs huvudsakligen på plats i Sundbyberg. • Publiceringsdag: 2024-04-29 • Sista ansökningsdag: 2024-05-17. • Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.   Kontakta gärna följande personer för mer information: Rekryterande chef  Ylva Söderlund, tel. 010-475 82 44 Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49 Fackliga representanter är; Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].       Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

28 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Säkerhetsskyddshandläggare för ett starkare försvar

Är du en administratör med erfarenhet av att arbeta inom försvarsindustrin? Är du strukturerad och tar egna initiativ i ditt arbete? Vill du arbeta på en kvalificerad säkerhetsskyddsavdelning med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Just nu söker vi flera säkerhetsskyddshandläggare och du kan bli en av dem. Arbetsuppgifter Säkerhetsavdelningen växer och vi söker nu flera säkerhetsskyddshandläggare. Hos oss blir du del av ett positivt och kunnigt team som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter. I rollen kommer du antingen arbeta inom området Registerkontroll eller inom området Signalskydd. Som säkerhetsskyddshandläggare inom området Registerkontroll kommer i första hand arbeta med handläggning och administration av ärenden. Du kommer även arbeta med utfärdande och återkoppling av registerkontroller gällande nya och befintliga medarbetare på FMV samt hantera inkommande information.   Som säkerhetsskyddshandläggare inom Signalskydd kommer du främst arbeta med handläggning och administration av ärenden, men även med hantering av nycklar och materiel. Som säkerhetsskyddshandläggare hos oss har du många kontaktytor, både inom och utanför FMV. I rollen kommer du även genomföra utbildningar inom ditt område tillsammans med dina kollegor och även arbeta med viss tillhörande administration. Tillsammans med dina kollegor kommer du bidra till att utveckla enhetens processer och rutiner. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma vid behov, såsom handläggning och administration av ärenden inom Säkerhetsskyddsavtal (SUA) och/eller inom industrisäkerhetsmyndighet (DSA). Tjänsten ställer krav på att arbetet utförs på plats samtliga arbetsdagar, men med planering kan visst arbete ske på distans. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi söker dig som För att komma in bra i arbetet har du erfarenhet av administrativt arbete inom försvarsindustrin som vi bedömer som relevant. Har du relevant erfarenhet av administration inom säkerhetsskyddsområdet är det önskvärt, men inget krav. Erfarenhet av att ha arbetat med exempelvis SUA, fysisk säkerhet eller liknande som vi bedömer som relevant ser vi också som meriterande, likväl erfarenhet av dokumenthantering och diarieföring inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av myndighetssamverkan är ett plus, men inget krav. Det är en fördel om du har en utbildning inom säkerhetsskydd som vi bedömer som relevant. Har du utbildning inom signalskydd som vi bedömer som relevant så är även det önskvärt. För att vara framgångsrik i rollen har du god kunskap om hur du arbetar i administrativa stödverktyg. Då du kommer planera och genomföra utbildningar krävs god förmåga att kommunicera i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är en fördel om du har kunskap om säkerhetsprövning, signalskydd eller säkerhetsskyddslagen. Då du kommer hantera känslig information är det viktigt att du väger du samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar egna intiativ i ditt arbete och arbetar strukturerat där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Dina processer driver du framåt och du tar ansvar för din uppgift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Om oss Säkerhetsskyddsavdelningen ställer krav, kontrollerar, utbildar och stödjer FMV inom området säkerhetsskydd. Målet med säkerhetsskyddsverksamheten är att uppnå en väl avvägd säkerhet och att skyddet upprätthålls för tillgångar, verksamheter och leveranser. Säkerhetsskyddshandläggarna arbetar brett inom hela säkerhetsskyddsområdet och inom flera projekt mot mål som rör säkerhetsskydd såväl inom FMV som gentemot de företag som FMV har säkerhetsskyddsavtal med. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). #LI-Onsite #LI-CL1 Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef Joss Edquist på telefon 08-782 40 00. Vid frågor om processen ber vi dig kontakta rekryterare Caroline Lyngen på telefon 08-782 40 00. Sista ansökningsdag är 2024-05-20. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024