Attunda El och Telecom behöver bli fler – är du sugen på att byta karriä...

Attunda El och Telecom håller Storstockholms invånare ständigt uppkopplade. Vi sysslar med nyinstallation och service av basstationer, transmission- och fiberinstallation. Vi bygger även teknikrum på tak, vindar och i källare. Vi reser torn för mobilkommunikation på flertalet platser runt om Storstockholm så som ute i skog, på öar mfl. Vi är med i alla delar av ett projekt från rådgivning och planering till genomförande och utvärdering. Våra största kunder är ledande telekombolag i Sverige. Vi har en hög efterfrågan på våra tjänster och letar därför efter nya medarbetare. Många av oss på Attunda har tidigare arbetat som snickare, elektriker, sotare och bilmekaniker. Erfarenheter från dessa yrken kommer väl till pass som anställd på Attunda. Oavsett bakgrund har vi två saker gemensamt – vi gillar höjder och har ett stort teknikintresse. Jobbet är mångfasetterat och mycket av tiden tillbringas ute på olika projekt. Att arbeta på Attunda innebär att säkerställa att kritisk infrastruktur fungerar i städer, såsom 5G. Det är en bransch som ständigt utvecklas. Vem är du Vi letar efter en person som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och som gillar utveckling. Som person är du ödmjuk, prestigelös och nyfiken. Du har god samarbetsförmåga och vill bidra till en bra gemenskap. Då arbetet till mestadels sker ute på site så behöver du gilla att arbete utomhus och även på högre höjder. Beroende på din bakgrund så skräddarsyr vi en uppstart-och utvecklingsplan. Med mål om att kunna arbeta med samtliga moment i Attundas tjänsteerbjudande. Normalt förkommande arbetsuppgifter inkluderar: Arbetet fokuserar på att underlätta utbyggnad och underhåll av mobilnät Klättra i mast och på tak för montage av antenner och länkar Montera och driftsätta utrustning så som radiobas- och radiolänkutrustning Bygga utrymmen till diverse enklare installationer Forma, gjuta och resa mast för Telekomutrustning Tjänsten är i huvudsak baserad i Stockholmsområdet. Meriterande utbildningar: -Klättercertifikat -Liftcertifikat -Heta arbeten -Fibersvetsning Krav: - B körkort - Inte vara rädd för arbete på höga höjder - Flytande svenska och eller engelska Vi erbjuder Förutom en inspirerande miljö med goda kollegor ingår det i tjänsten mobil, rikskort och friskvårdsersättning. Arbetstiderna är mellan 06.30-16.00 måndag-torsdag på fredagar arbetar vi mellan 06.30-14.00. Kontoret ligger i Solna. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
4 Servicetekniker

Folkpool är marknadsledande inom pool- och spabadsbranschen med rikstäckande försäljning och service genom auktoriserade återförsäljare på 31 orter runt om i landet. Folkpool är ett familjeföretag som har varit verksamma sedan 1968 med affärsidén att sälja pooler och spabad genom ett rikstäckande nät av utbildade och kunniga återförsäljare. Folkpool inklusive lager, produktion och butiker har cirka 140 anställda och vårt huvudkontor är beläget i Järna utanför Södertälje På vår serviceverkstad i Kungens Kurva arbetar idag 5 heltidsanställda tekniker som åker ut och servar anläggningar hemma hos kund. Vi söker nu 4 medarbetare som kan arbeta ute på fältet i våra servicebilar med hembesök hos våra kunder. Brinner du för att arbeta med reparation och serva olika typer av produkter kan du vara rätt person för oss. Vi servar och reparerar i huvudsak poolprodukter såsom värmepumpar, cirkulationspumpar, poolrobotar, saltklorinatorer mm. Vem är du Vi tror att du har en fallenhet och ett stort intresse för tekniskt- och mekaniskt arbete samt tidigare erfarenheter av att reparera saker. Du har lätt för att lära dig och felsöka på ett strukturerat sätt. Du är ansvarsfull och strukturerad och håller alltid ordning och reda omkring dig, såväl på ditt arbetsbord, verkstad som i övriga utrymmen. Du talar och skriver flytande svenska. Du behöver besitta en förmåga att kunna prioritera och få saker gjorda på ett effektivt sätt. Likaså kunna driva dig själv framåt och se vad som behöver göras. Vi ser gärna att Du har arbetat med pooler eller spabad tidigare även om det inte är ett krav. B körkort för manuellväxel är ett krav. Dina arbetsuppgifter · Felsöka och reparera pooler · Felsöka och reparera spabad Arbetstider: måndag – fredag 07-16. Utbildning En teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Kontakt Skicka ditt CV till [email protected] senast 2024-06-30. Märk mailet med ”Servicetekniker” på ämnesraden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. För mer information om tjänsten, kontakta Stefan Douhan

23 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Servicetekniker underhållsverkstad, Saab i Arboga

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vill du ha ett tekniskt och varierat arbete i en högaktuell verksamhet som gör en indirekt insats för Sveriges och andra länders försvar och för människors trygghet och säkerhet? Välkommen till en arbetsplats med gott arbetsklimat, fina förmåner och där du får göra skillnad! Din roll Som servicetekniker blir du del av vårt underhållsteam som arbetar med underhåll av elektronikenheter på apparat- och kretskortnivå till våra flygsystem såsom flygplanet Gripen. Du testar, felsöker, reparerar, verifierar och modifierar komponenter och system inom våra verksamhetsområden. Felsökning och test sker både automatiserat och manuellt, med hjälp av föreskrifter. Inom flygindustrin förhåller vi oss till olika regelverk och har en väl utarbetad metodik som vi arbetar efter. Vi följer instruktioner och dokumenterar vårt arbete i vårt underhållssystem. Arbetet bedrivs i team av servicetekniker, ingenjörer, produktionstekniker och produktionsplanerare. Vi söker dig som vill bidra i vårt dagliga arbete men även i vår kontinuerliga strävan att anpassa verksamheten till Lean produktion för ett ännu mer metodiskt och processtyrt arbetssätt. Din profil Du har ett stort teknikintresse och gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el eller elektronik alternativt motsvarande erfarenheter från arbetslivet. Du har god datorvana, är van att dokumentera ditt arbete och har goda svenska-kunskaper. Eftersom många av våra tekniska underlag är skrivna på engelska, behöver du även kunna det. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av elektronikreparationer, analog-/digitalteknik, mikrovågsteknik, mätteknik eller PLC. Du kanske har jobbat med TV-, radio- eller fordonsreparationer och har vana av att använda diagnostisk utrustning i felsökning. Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och systematisk i ditt arbete. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och är nyfiken på nya kunskaper, erfarenheter och utmaningar. För att börja arbeta på Saab krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis, del av Manpower Group. Eftersom vi arbetar med löpande urval och tillsättning, vill vi ha din ansökan i form av personligt brev och CV så snart som möjligt och senast 19 maj 2024. Välkommen att ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Matsson, [email protected] eller 021-15 12 03, om du har frågor!

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Larmtekniker till Safeguard

Din väg till en spännande karriär som Larmtekniker! Har du en passion för säkerhetsbranschen och längtar efter att starta en spännande karriär? Då har du hittat rätt! Vi är en modern och expansiv säkerhetsaktör som arbetar hårt för att uppfylla våra kunders önskemål genom att kombinera deras behov med den allra senaste teknologin. Och just nu har vi en unik möjlighet för dig att bli en del av vårt fantastiska team som Installationstekniker på vårt kontor i Sätra. Vad gör oss så speciella? Hos Safeguard är vi inte nöjda med att bara erbjuda säkerhetslösningar - vi strävar alltid efter att leverera det allra bästa. Som en av våra Installationstekniker kommer du att arbeta med integrerade säkerhetssystem inom inbrottslarm, passage och CCTV. Du får chansen att använda avancerad teknologi och skräddarsydda lösningar för att uppnå den absolut högsta säkerheten och kvaliteten för våra kunder. Vi är stolta över vårt kompetenta team av experter inom säkerhet och teknik, och som en del av Safeguard kommer du att vara en viktig pusselbit i vår framgång. Vi tror på att ständigt utvecklas och förbättras, och därför kommer vi att komplettera dina befintliga kunskaper med den rätta utbildningen, så att du kan leverera effektiva och innovativa lösningar till våra kunder. Oavsett om du är självgående och redan har erfarenhet inom larmteknik, eller om du är en nyutbildad talang med en stark vilja att lära och utvecklas, så är du välkommen att ansöka till oss. Vi tror på att ge våra anställda möjligheten att växa och utveckla sin karriär hos oss, och vi ser fram emot att stötta dig i att lära dig nya färdigheter och ta på dig högre ansvarsområden. På Safeguard är vi övertygade om att en passion för säkerhetsbranschen och att skapa värdefulla resultat är nyckeln till framgång. Därför söker vi dig som är noggrann, effektiv och har förmågan att leverera kvalitet både för våra kunder och för oss som arbetsgivare. Ditt körkort och behärskning av det svenska språket i både tal och skrift är viktigt för att kunna trivas och lyckas hos oss. Så vad väntar du på? Ta chansen att bli en del av Safeguard och upplev en spännande karriär inom säkerhetsbranschen! Skicka in din ansökan redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Om du har några frågor om rekryteringen är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringsansvariga Sara på [email protected]. Krav Relevant utbildning inom svagström eller nätverksteknik, exempelvis gymnasieexamen inom el-och energiprogrammet Goda datakunskaper B-körkort manuell Straffri (utdrag ur brottsregistret krävs vid anställning)

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Larm- och säkerhetstekniker

Din väg till en spännande karriär som Larmtekniker! Har du en passion för säkerhetsbranschen och längtar efter att starta en spännande karriär? Då har du hittat rätt! Vi är en modern och expansiv säkerhetsaktör som arbetar hårt för att uppfylla våra kunders önskemål genom att kombinera deras behov med den allra senaste teknologin. Och just nu har vi en unik möjlighet för dig att bli en del av vårt fantastiska team som Installationstekniker på vårt kontor i Sätra. Vad gör oss så speciella? Hos Safeguard är vi inte nöjda med att bara erbjuda säkerhetslösningar - vi strävar alltid efter att leverera det allra bästa. Som en av våra Installationstekniker kommer du att arbeta med integrerade säkerhetssystem inom inbrottslarm, passage och CCTV. Du får chansen att använda avancerad teknologi och skräddarsydda lösningar för att uppnå den absolut högsta säkerheten och kvaliteten för våra kunder. Vi är stolta över vårt kompetenta team av experter inom säkerhet och teknik, och som en del av Safeguard kommer du att vara en viktig pusselbit i vår framgång. Vi tror på att ständigt utvecklas och förbättras, och därför kommer vi att komplettera dina befintliga kunskaper med den rätta utbildningen, så att du kan leverera effektiva och innovativa lösningar till våra kunder. Oavsett om du är självgående och redan har erfarenhet inom larmteknik, eller om du är en nyutbildad talang med en stark vilja att lära och utvecklas, så är du välkommen att ansöka till oss. Vi tror på att ge våra anställda möjligheten att växa och utveckla sin karriär hos oss, och vi ser fram emot att stötta dig i att lära dig nya färdigheter och ta på dig högre ansvarsområden. På Safeguard är vi övertygade om att en passion för säkerhetsbranschen och att skapa värdefulla resultat är nyckeln till framgång. Därför söker vi dig som är noggrann, effektiv och har förmågan att leverera kvalitet både för våra kunder och för oss som arbetsgivare. Ditt körkort och behärskning av det svenska språket i både tal och skrift är viktigt för att kunna trivas och lyckas hos oss. Så vad väntar du på? Ta chansen att bli en del av Safeguard och upplev en spännande karriär inom säkerhetsbranschen! Skicka in din ansökan redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Om du har några frågor om rekryteringen är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringsansvariga Sara på [email protected]. Krav Relevant utbildning inom svagström eller nätverksteknik, exempelvis gymnasieexamen inom el-och energiprogrammet Goda datakunskaper B-körkort manuell Straffri (utdrag ur brottsregistret krävs vid anställning)

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Driftsättningstekniker

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Driftsättningstekniker Lindinvent söker nu driftsättningstekniker till vårt Regionkontor i Stockholm. Vi erbjuder en trygg arbetsplats hos en växande arbetsgivare. Vill du arbeta med driftsättning av fastigheter och göra injusteringar för att optimera inneklimatet hos våra kunder? Vad kommer du att göra I rollen som driftsättare har du ett nära samarbete med våra projektledare och bistår i olika projekt med installation, driftsättning och injustering ute hos kund. Du bistår projektledaren med att ta fram projektrelaterade uppgifter så som protokoll och ritningar. Du kommer att ansvara för projektprotokoll i samband med driftsättningar och injusteringar. Du kommer att vara med vid provningar och besiktningar. Med eget ansvar och självständighet är du en viktig länk i att säkerställa och skapa goda kundkontakter samt representera Lindinvent. Rollen som driftsättare innebär att du kommer spendera mycket tid ute hos våra kunder runt om i Stockholm och självklart har du körkort. Du som sökande Du är en person som har ordning och reda, är ansvarstagande och besitter en god social kompetens. Du har en god kommunikativ förmåga och uppdaterar regelbundet projektledare, kolleger, kunder och samarbetspartners i projekten. Du är lyhörd och sätter dig in i kunders behov och kan komma med lösningar och förslag på förbättringsåtgärder. Du har en förmåga att hantera de utmaningar som uppstår i de olika projekten och avlutar uppdragen med stor yrkesstolthet. Du har som lägst en gymnasieutbildning med någon teknisk inriktning: El, drift och underhållsteknik, elektronik, automation, energi, installation, teknik eller motsvarande. Det är viktigt att du har grundläggande förståelse och kunskaper inom el och ett intresse för data och IT. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är också meriterande du har erfarenhet av att läsa och förstå ritningar och flödesschema samt kan grunderna i CAD. Självklart har du också körkort. Hos Lindinvent kommer du att arbeta på ett familjeägt tekniskt innovativt företag där du får: Din arbetsplats: Du samarbetar tätt med hela organisationen. Du blir en del av en entreprenörsdriven arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar och en platt organisationsstruktur. Vi tror på att innovation sker bäst i en öppen och samarbetsinriktad miljö, där varje medarbetares bidrag har stor betydelse. Du kommer tillhöra ett härligt team vid vårt regionkontor i Stockholm. Ett team som har en harmonisk strävan mot gemensamma mål, där varje medlem förstår sin roll och hur den bidrar till teamets framgång. Ömsesidigt stöd präglar teamets arbetsdag och här får du kollegor ställer upp för varandra, skapar en atmosfär där framgång ses som en gemensam prestation. Attraktiva förmåner och arbetsmiljö: Lindinvent är en modern arbetsplats med det bästa inneklimatet som finns att erbjuda. Vi erbjuder också flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, arbetstidsförkortning och hälsoundersökningar. Hos oss ser vi vår personal som den absolut viktigaste resursen och därför erbjuder vi vinstdelning till alla tillsvidareanställda. Vi tror starkt på att det är samarbetet som driver resultatet. Dynamisk och stimulerande arbetsmiljö: Lindinvent kännetecknas ofta av en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Det finns en öppenhet för nya idéer, samarbete och ett starkt fokus på att lösa utmaningar på innovativa sätt. Möjlighet att vara en del av framtidens lösningar: Lindinvent strävar alltid efter att lösa komplexa problem och förbättra befintliga lösningar. Att vara en del av detta ger möjlighet att bidra till och vara en del av framtidens banbrytande teknologier inom fastighetsautomation, energieffektivisering och hållbarhet, allt för att skapa det bästa inneklimatet. Ständig inlärning och professionell utveckling: Teknisk innovation går hand i hand med ständig utveckling. Att arbeta på Lindinvent innebär att du ständigt kommer att utmanas och uppmuntras att förbättra dina färdigheter och expandera din kunskap. Så här rekryterar vi: Du söker med CV, och svarar på några enkla frågor direkt i vårt verktyg. Vi går igenom samtliga ansökningar efterhand som de kommer in och bedömer löpande vilka ansökningar som går vidare till telefonintervju. Efter första urvalet fortsätter vi med en teknisk och kompetensbaserad intervju som vi baserar vårt nästa urval på. Därefter får du göra två olika tester och en andra intervju. Slutligen genomför vi referenstagning och slutgiltig intervju. Varmt välkommen med din ansökan. Lär känna Lindinvent AB – Din framtida arbetsgivare Lindinvent AB, grundat 1995, utvecklar och marknadsför lösningar för behovsstyrda fastigheter som sänker energiförbrukningen med bibehållet bra inneklimat. Med ett holistiskt tänk strävar vi efter bästa totalupplevelsen för våra kunder med alltifrån lägsta livscykelkostnad till intuitiva användargränssnitt i form av webb och appar. Vi har vårt huvudkontor i Lund och regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Umeå och Köpenhamn. Våra lösningar sitter i tusentals fastigheter som ägs av Vasakronan, Castellum, Fabege, Wihlborgs och Akademiska hus med flera. Exempel på byggnader är SEBs HK, Swedbanks HK, TeliaSoneras HK, ICAs HK, Rosenbad och Axis HK. Vi säljer våra produkter även i Norge och Estland med siktet inställt på fler länder i framtiden.

21 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Servicetekniker

Är du intresserad av teknik och söker en ny utmaning? Nu hjälper vi en av våra kunder i Kalmar att hitta en erfaren servicetekniker Dina arbetsuppgifter I denna rollen kommer du att utföra olika typer av arbeten runt installation av datautrustning, säkerhetsutrustning så som larm och lås samt inkoppling av fiber hos både företagskunder och privatkunder runt om i Kalmar. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i denna tjänst tror vi att du att har en gymnasieutbildning inom el/teknik eller annan relevant utbildning. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och förändringsbenägen. Du är trygg och van att arbeta självständigt hos kunder samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. God förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Vidare ser vi gärna att du har ett driv och intresse av att utveckla och förbättra rutiner och processer. Vi ser att du har haft liknande arbete tidigare så som fibertekniker eller ansvarat för installation av teknisk utrustning med svagström. Vi tror också att du har ett stort tekniskt intresse och är nyfiken på nya tekniker. Utöver detta så kommer vi att lägga stor vikt på din sociala färdighet. Då du har daglig kontakt med kunder i deras hem så är det en självklarhet att du kan arbeta på ett tålmodigt och ansvarstagande sätt med känsla för kvalitet och säkerhet. B-körkort och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Information och kontakt Tjänsten är heltid och arbetstiderna kan variera Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal. - Tillgång till bra utrustning som kan anpassas efter behov. Anställning Detta är ett konsultuppdrag hos Wikan Personal där du arbetar mot vår kund. Efter sex månader kan det generera en fast anställning för rätt person. Omfattningen är på heltid (100%) När du är anställd hos oss på Wikan Personal kan du vara säker på att du hamnat rätt. Vi är ett auktoriserat bemanningsbolag som värnar och ser till det bästa för våra anställda och kunder. Du har en lokal konsultchef med hög närvaro som ett stöd om det skulle uppstå frågor eller dylikt. Ansök redan idag. Dock senast 18/5. Vi kontaktar aktuella kandidater löpande. Vid eventuella frågor eller dylikt kontakta ansvarig rekryterare. (Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller telefon) Har du frågor eller funderingar ring Christopher Muñoz, 0455 - 61 27 02 Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

19 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Serviceelektriker

Är du en driven Serviceelektriker? Bli Tängmans Processautomation AB (TPA) nya tillskott och sök tjänsten redan idag! Om Företaget: Tängmans Processautomation AB (TPA) är en banbrytande aktör inom automationsbranschen med fokus på skräddarsydda lösningar för industriell och infrastrukturell automation. Vårt mål är att alltid leverera helhetslösningar med den optimala tekniken och funktionaliteten. På TPA värderar vi en kultur av frihet under ansvar, öppen kommunikation och kontinuerlig personlig utveckling. Din framtid: Som en viktig del av vårt team på TPA kommer du att ha möjlighet att växa och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet uppskattas. Du kommer att arbeta med spännande och varierande uppgifter inom service, felsökning, underhåll och elmontage för våra kunder inom industri och infrastruktur. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där du ges möjlighet att ta eget ansvar och samtidigt får stöd och uppmuntran för din professionella utveckling. För att matcha profilen har du/är du: Elteknisk utbildning med minst 2 års erfarenhet som elektriker Självständig arbetsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med andra Flexibel inställning till arbetsuppgifter Ordningssam och serviceinriktad med förmåga att skapa goda kundrelationer B-körkort är ett krav Vad vi erbjuder dig: Spännande och varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö Möjlighet till personlig och professionell utveckling Utmärkta anställningsvillkor och en kultur som värdesätter och uppskattar både kollegor och kunder En plats där din kompetens och erfarenhet tas tillvara och där du kan bidra till vår fortsatta framgång På Tängmans Processautomation AB ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team av dedikerade elektriker och tekniker. Skicka din ansökan idag och bli en del av vår framgångsrika resa! I denna rekrytering samarbetar Tängmans Processautomation AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare André Svartling på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Mekanisk och IT-intresserad servicetekniker till Gordion

Om företaget Gordion AB är ett IT-företag som startades 1990 med fokus på självbetjäning och har under åren utvecklat en produktportfölj med tjänster för ett flertal affärsområden. Gordion är ett innovativt, flexibelt bolag som är experter på betalningslösningar för obemannade kiosker. Exempel på kiosker är till biluthyrning med nyckelhantering, incheckning, köp av presentkort etc. Gordion har framgångsrikt levererat över 8000 självbetjäningslösningar till offentliga och privata kunder, till mer än 14 länder. Gordion AB finns sedan starten i Halmstad, med produktion i Sverige, Danmark och Polen. Företaget ingår i en större koncern, Convene. Du som anställd får, förutom friskvårdsbidrag och tjänstepension, också möjlighet att bli en del av ett trevligt gäng! Läs gärna mer på www.gordion.se Om tjänsten Gordion AB söker nu en servicetekniker till sitt team! Det här är en tjänst för dig som gillar varierande arbetsuppgifter med arbete i verkstaden, vid datorn samt ute på fält hos kunder. Ditt arbete innebär mekande, montering och installation av självbetjäningskiosker. Du arbetar också med löpande underhåll och service på kiosker. Ibland hjälper du till med support via telefon. Arbetsplatsen finns i Halmstad och arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag. Enstaka dagar i månaden är du på fält, ofta bara över dagen men det kan förekomma någon övernattning då och då. Du arbetar både självständigt och i samarbete med kollegor i olika funktioner på plats i Halmstad. Om dig Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av både klassiskt mekande samt IT-kunskap ifrån tidigare arbetsliv, kanske i kombination med relevant utbildning. Har du erfarenhet av arbete som servicetekniker är det meriterande. Stort plus är det också om du har el-kunskap och kan grunderna i CAD. Du som söker är praktiskt lagd, van att använda verktyg och gillar att arbeta med händerna. Du har ett intresse för att meka och även för det som rör nätverk, switchar och brandväggar. Som person är du flexibel, lösningsfokuserad och innovativ. Du är en prestigelös lagspelare som vill arbeta tillsammans med kollegor och har inga problem att hugga i där det behövs. Då du kommer möta en hel del kunder, både fysiskt och via telefon, är det viktigt att du är serviceminded. Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska samt körkort. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen och ansökan Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Bonli via 0736 84 77 73. Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Servicetekniker till Sverull

Vi har precis anställt en servicetekniker till gänget på Sverull, men det finns plats för ännu en till! Här blir du en del av ett stabilt företag med härliga kollegor, där du arbetar både i verkstaden och ute på fältet i Halland. Läs mer om tjänsten! Om tjänsten Arbetsuppgifterna som pump/servicetekniker hos Sverull omfattas av service, underhåll, felsökning och reparationer utav pumpar, elmotorer och växlar där majoriteten av jobben utförs ute hos kund. Du kommer ha mycket kundkontakt och förväntas vara en säljande tekniker där du är med och tar in dina egna jobb. Rollen innebär också identifiering och inköp av delar som behövs vid renovering och underhåll. Tack vare din servicekänsla bjuder du gärna på expertråd och förslag på lämpliga åtgärder i varje enskilt fall. Du utgår ifrån Halmstad där kontor, butik och verkstad finns. Förutom ett trevligt gäng kollegor får du ett omväxlande jobb och en trygg anställning i ett företag som stått stabilt på marknaden i många år. Om dig Vi söker dig med minst några års erfarenhet av mekanisk service i yrken som servicetekniker, mekaniker eller underhållstekniker. Har du erfarenhet av service och underhåll av pumpar och/eller elkunskap är det starkt meriterande. Som person är du självständig, lösningsorienterad och initiativtagande. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en god förmåga att prata med kunder och har ett säljande sätt. Arbetet kräver god fysik då det ibland förekommer tunga lyft och klättrande på stegar/maskiner. Du har inga problem med att resa inom tjänsten. Körkort B är ett krav för tjänsten. Om Sverull Sverull är en ledande aktör inom industriservice, mekaniskt underhåll och produktförsäljning med spetskompetens inom elektromekanik, lager, transmissioner, tätningar och pumpar. Vi erbjuder hela kedjan från produktleverans till montage, underhåll och reparationer. Vi har filialer på 11 orter i Sverige varav 6 av dessa också har serviceverkstäder. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping. Vår verksamhet i Halmstad består idag två utesäljare, två innesäljare, verkstadschef samt 12 tekniker. Om anställningen och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning (6 månaders visstid/provtid) med start omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli via 0736 84 77 73. Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024