Skolassistent

Sök bland 18 lediga jobb som Skolassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Studentmedhjälpare till Clinicum

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu studentmedhjälpare med uppdrag som kvällsstudent till Clinicum. Om jobbet Som “kvällsstudent” är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att plocka i ordning undervisningsrummen efter avslutad undervisning, att plocka fram material och utrustning inför nästa dags undervisning och att fylla på i förråd. Även andra liknande arbetsuppgifter kan förekomma. Om dig Vi söker dig som är noggrann, flexibel och serviceinriktad och har förmåga att egna initiativ inom ramen för ett angivet uppdrag. Uppdraget ställer krav på att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Vi vill att du: • studerar på sjuksköterske-, läkar-, logoped- arbetsterapeut- eller fysioterapeutprogrammet vid Linköpings universitet. Det är meriterande om du har: • genomfört träning på Clinicum och/eller har tidigare erfarenhet av sjukvård eller något serviceyrke. Din arbetsplats Du kommer arbeta på Clinicum (CLIN) - Linköpings universitet (liu.se) som har verksamhet både i Linköping och Norrköping. På Clinicum tränar studenter från fakultetens utbildningsprogram på olika färdigheter, laborationer och simuleringar. Som studentmedhjälpare kommer du att ha uppdrag både på campus US, ingång 54 och på Campus Norrköping, Kåkenhus. Denna anställning avser i första hand Campus Norrköping och Kåkenhus. Om anställningen Anställningen avser en intermittent timanställning på ca sex månader med eventuell möjlighet till förlänging. Eventuellt kan en tidsbegränsad särskild visstidsanställning på deltid bli aktuell. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Som studentmedhjälpare med uppdrag som "kvällsstudent" arbetar du med viss regelbundenhet kvällstid söndag till torsdag, enligt överenskommelse. Utifrån särskilda behov kan andra arbetstider förekomma. Lön och förmåner Lön enligt LiUs centrala avtal för studentmedhjälpare, f.n. 24300 kr/månad (heltidslön).  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 15 maj 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Skoladministratör

Drömmer du om ett meningsfullt arbete som gör skillnad? Välkommen till Älmhults kommun – där möjligheterna att göra skillnad i människors vardag är stora! Vi behöver engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår kommun framåt. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Bra kommunikationer gör det även enkelt och smidigt att pendla. Nu söker vi en skoladministratör till Gemöskolan. Gemöskolan är en tvåparallellig F-6 skola i Älmhult med cirka 300 elever. Skolans läge mitt i centrum ger oss rika möjligheter att ta del av Älmhults utbud av både natur och kultur. ARBETSUPPGIFTER Som skoladministratör har du många varierande arbetsuppgifter. Du har ett nära samarbete med rektor och biträdande rektor, och förutom att bistå rektor och biträdande rektor med både kvalificerade och enklare administrativa arbetsuppgifter är du i många fall skolans ansikte utåt och ses som "spindeln i nätet". I ditt uppdrag ingår att, i samarbete med andra medarbetare, stödja verksamheten så att vi skapar de bästa förutsättningarna för det pedagogiska uppdraget. Du är en central och viktig roll på skolans expedition. Du är ansiktet utåt och tar emot besök, hjälper och vägleder elever, pedagoger, vårdnadshavare, myndighetspersoner osv. som kommer eller ringer till skolans expedition i olika ärenden. Du har ansvar för den interna servicen på skolan och är behjälplig i allmänt förekommande kontorsgöromål I ditt uppdrag ingår även att hantera elevadministration, det vill säga bland annat registrera in- och utskrivningar , elevfrånvaro och scheman i IST och Skola 24. Du ansvarar för posthantering, diarieföring, arkivering, betygsadministration och tar fram olika typer av underlag för statistik och uppföljning, skicka kallelser till olika slags möten. Du är även behjälplig med viss protokollföring. Du arbetar även med vikarieanskaffning och personaladministration, såsom att registrera underlag för anställningar, kontrollera och godkänna medarbetares registreringar i Visma Personec P och har kontakt med kommunens Lönesupport och HR-avdelningen. Du har också vissa ekonomiadministrativa uppgifter i ditt uppdrag så som att hantera fakturor, göra konteringar, inköp och beställningar. Du är ett viktigt administrativt stöd till lärarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst tre års gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av administrativt arbete. Har du ytterligare administrativ, ekonomisk eller personaladministrativ utbildning på högskolenivå är det meriterande. För att passa i rollen som skoladministratör har du: - kunskap i myndighetsutövning - mycket god kommunikation i tal och skrift på det svenska språket - förtrogenhet i skolans styrdokument och författningar ÖVRIGT Före anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Gör gärna en ansökan om utdrag redan om du skulle bli kallad på intervju. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: https://www.almhult.se/jobba-hos-oss Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Amanuens

Amanuens Institutionen för geovetenskaper är Sveriges största och mångsidigaste institution av sitt slag med en unik bredd och ca 280 anställda. Våra verksamheter är interdisciplinära och kombinerar naturvetenskap och teknik med samhällsvetenskap. Vi har forskningsprogram inom luft- vatten- och landskapslära;  geofysik; naturresurser och hållbar utveckling; mineralogi, petrologi och tektonik; paleobiologi och vindenergi. Genom att studera jordens historia förstår vi hur planeten har utvecklats och hur vår strävan mot en hållbar utveckling kan dra nytta av denna kunskap. Enheten för vindenergi på Campus Gotland bedriver tvärvetenskaplig verksamhet inom planering, projektering och optimering av vindkraft och hållbar energiomställning. Verksamheten består av undervisning, forskning och samverkansprojekt. Utbildningen består av undervisning på campus och distans på grundläggande och avancerad nivå inom vindkraftprojektering och hållbar energiomställning. Inom forskningen har vi en gedigen bredd och samverkar både nationellt och internationellt. Idag omfattar verksamheten ca 20 personer med teknisk, natur- och samhällsvetenskaplig kompetens. Avdelningen finns på Campus Gotland, ett internationellt campus mitt i världsarvsstaden Visby. Läs mer på avdelningens webbplats: https://www.geo.uu.se/forskning/vindenergi/ Arbetsuppgifter Som amanuens arbetar du vid sidan av dina pågående studier. Arbetsuppgifter omfattar undervisning, administration eller medverkan i forskning eller konstnärlig forskning. Även marknadsföra vårt program på kandidatnivå. Kommunicera med blivande studenter. Kvalifikationskrav För att anställas som amanuens är det ett krav att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Önskvärt/meriterande i övrigt Det är meriterande om du är antagen till Kandidatprogrammet i energiomställning – hållbarhet och ledarskap eller har inom ett program inom liknande ämnesområden (dvs. energi, hållbarhet eller ledarskap). Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12 tom 2025-05-31. Omfattningen är 20%. Tillträde 2024-06-01 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby, Gotland. Upplysningar om anställningen lämnas av: Johanna Liljenfeldt, Programansvarig för Kandidatprogrammet energiomställning – hållbarhet och ledarskap; [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 8 maj 2024, UFV-PA 2024/1365. Om Campus Gotland: Uppsala universitet Campus Gotland erbjuder det bästa av två världar: det fullskaliga universitetets breda utbud och tyngd inom utbildning och forskning, och ett unikt småskaligt campus i en tvärvetenskaplig forskningsmiljö. Campus Gotland utgör en knutpunkt för universitetets forskning och utbildning inom hållbarhet. Se hur det är att leva och bo på Gotland.https://gotland.com/flytta-hit/bo-och-leva/ Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

23 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Administratör, Håsta och Idenor skolor

Beskrivning Håsta och Idenor skolor är två trivsamma F-6 skolor i sydvästra Hudiksvall. Den ena skolan i stadens utkant och den andra lite mer lantligt och strax intill kyrkan i Idenor. Skolorna har cirka 200 elever vardera varav ungefär 100 har plats på fritids på varje skola.   Det finns ett kollegium av administratörer inom kommunens nätverk som samverkar och hjälper varandra. På skolorna är vi ett härligt kollegium som samarbetar, provar nya vägar och håller hög kvalitet i verksamhetens alla delar! Vi vill att du fördelar din tid på båda skolornas expeditioner.    Arbetsuppgifter Nu söker vi en skoladministratör till våra skolor!  Som skoladministratör hos oss har du en central och viktig roll i att få skolans arbete att flyta på. Du är ett administrativt stöd till rektorer och medarbetare på skolan, och en stor del av ditt arbete består i att planera, prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt för att kunna hantera många och varierande arbetsuppgifter varje dag. Arbetet innebär vanligt förkommande administrativa uppgifter såsom dokumenthantering, lönehantering, arkivering, vikarieanskaffning, posthantering, fakturor och beställningar. Du är skolans ansikte utåt, både mot elever, skolpersonal, anhöriga och andra besökare på skolan. Du har ett stort ansvar och använder din förmåga att se vilka insatser som behövs för stunden men också vad som behövs på lång sikt i arbetet.    Kvalifikationer Vi söker dig som i har eftergymnasialutbildning med inriktning mot administration, förvaltning eller ekonomi, eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du skall kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och ha goda grundläggande IT-kunskaper. En viktig del i tjänsten är att registrera och hantera uppgifter runt elevers skolgång i det elevadministrativa programmet Skolplatsen. Det är därför meriterande om du har yrkeserfarenhet av skoladministration och arbete i liknande system. Har du arbetat i ekonomisystem och har erfarenhet av fakturahantering och personaladministration ses detta också som meriterande för anställningen. Likaså erfarenhet av löne- och personalsystemet Medvind. Service och bemötande är A och O i denna roll, du kommer att ha mycket kontakt med elever och personal på skolan men även med personal inom våra verksamheter och allmänhet. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha kontakt med många människor. Vi vill att du är positiv och stabil till ditt sätt. Du är strukturerad, noggrann och har god planeringsförmåga. Du behöver vara stresstålig, kunna hantera arbetet både vid hög såsom vid låg arbetsbelastning samt klara av att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   Villkor Tjänsten är tillsvidare på 100%, 50% på vardera skola.  Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och anställningsintervjuer kan genomföras innan ansökningstidens slut. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Naturvetenskapliga fakulteten söker studentambassadörer (10-12 stycken)

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vill du inspirera andra att komma till Göteborg för universitetsstudier och dela med dig av dina egna erfarenheter? Då ska du söka jobbet som studentambassadör! Som studentambassadör kommer du att presentera livet som internationell student i Sverige, samt våra naturvetenskapliga ämnen för blivande studenter. De kandidater vi söker är internationella studenter som är inskrivna i ett mastersprogram vid Naturvetenskapliga fakulteten. Du kommer att ingå i vår grupp av svenska och internationella studentambassadörer och få chansen att tillföra relevant arbetslivserfarenhet till ditt CV. Arbetsuppgifter   Som studentambassadör är du fakultetens representant utåt och har en viktig roll i rekryteringen av presumtiva internationella studenter och att introducera dem till Naturvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet. Några av de vanligaste uppgifterna inkluderar: Digitala informationstillfällen De flesta informations- och rekryteringsaktiviteter kommer att ske online genom till exempel digitala mässor, webbinarier och Zoom-samtal. Ditt arbete kommer främst innebära att dela med dig av din egen erfarenhet som internationell student i Sverige och att informera om våra kurser och program inom naturvetenskap, matematik och kulturvård. Sociala medier En del av gruppen av internationella ambassadörer driver vår Instagram-kanal, vilket innebär planering, göra inlägg och att skapa innehåll som passar nuvarande och blivande studenter inom naturvetenskap. Kvalifikationer   Du måste vara en registrerad student och ha läst minst en termin vid Naturvetenskapliga fakulteten. Vidare är det viktigt att du är utåtriktad och bekväm med att prata inför människor och synas på webben, i filmklipp och i sociala medier. Du är en organiserad person och kan förmedla information på ett tydligt sätt. Du tycker om att dela med dig av dina erfarenheter som internationell student bosatt i Sverige.   Extra merit: Om du är kreativ och bekväm med att använda sociala medier ser vi gärna att du ingår i vårt Social Media Team som ansvarar för att skapa innehåll på Instagram.     Anställning    Anställningen är en intermittent anställning till och med 2025-05-31. Antalet timmar och uppdrag varierar efter behov. Mest hjälp behöver vi under oktober-december samt februari-mars. Placering vid Fakultetskansliet för naturvetenskap. Tillträde enligt överenskommelse.    Mestadels behöver vi hjälp under de stora rekryteringsperioderna i oktober-december och mars-april. Placering vid Naturvetenskapliga fakultetens kansli. Startdatum avtalas individuellt. Du kommer att få en introduktion innan du påbörjar dina första uppgifter. Ersättningen är 150 kr i timmen plus semesterersättning. Utöver ersättningen får du även arbetslivserfarenhet vilket är en fördel för framtida anställning. Du får även ett intyg från oss för det arbete du utfört. Kontaktuppgifter för anställningen   Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta samordnare Petra Berglind Örn [email protected]  telefon: 031- 786 2090.   Ansökan   Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Intervjuer sker löpande så sök snarast!    Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

19 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Studentmedarbetare vid Naturvetenskapliga fakulteten

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.  Studentrekrytering är ett strategiskt utvecklingsområde för Naturvetenskapliga fakulteten. Målsättningen är att öka antalet svenska och internationella sökande till kurser och program. Studentambassadörsverksamheten är en central del av fakultetens arbete med studentrekrytering. Vi söker nu en engagerad studentmedarbetare som ska stötta i planering, genomförande och uppföljning av ambassadörsverksamheten. Du kommer att planera arbetet för våra svenska och internationella studentambassadörer. Arbetets omfattning varierar över läsåret, en ungefärlig omfattning är 10 procent av heltid. Som stöd finns flera kollegor på fakultetskansliet som arbetar med studentrekrytering. Arbetsuppgifter • Ha löpande kontakt med våra studentambassadörer, bistå i introduktion, arvodering och resebokning • Schemalägga studentambassadörers och studievägledares medverkan i olika studentrekryterande aktiviteter • Schemalägga och planera ambassadörernas medverkan i olika interna evenemang • Följa upp deltagande vid olika mässor och evenemang. Kvalifikationer För att arbeta som studentmedarbetare behöver du bedriva pågående heltidsstudier inom någon av Naturvetenskapliga fakultetens utbildningsprogram eller kurser. Du har fullgjort godkända studier motsvarande lägst 60 högskolepoäng. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska. Den vi söker är engagerad, lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa relationer. Vidare behöver du ha god förmåga att planera och genomföra arbetsuppgifter självständigt. Vi tror att du är noggrann och samarbetsinriktad och gillar administrativa uppgifter. Erfarenhet från jobb som studentambassadör eller internationell erfarenhet, som till exempel utlandsstudier eller praktik, är meriterande men inget krav. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är tidsbegränsad enligt ”Avtal om tidsbegränsad anställning som studentmedarbetare” med en omfattning av 10%. Mertid kommer att förekomma under mer intensiva perioder. Anställningsperiod: Augusti 2024 till och med 31 maj 2025.  Vi är måna om att anpassa arbetstiderna så att det passar med dina studier. Därför behöver vi tillsammans planera arbetstiden kontinuerligt och med god framförhållning. För att kunna fullgöra uppdraget som studentmedarbetare behöver du befinna dig i Göteborg, Sverige och ha möjlighet att utföra arbete på plats på campus Medicinareberget. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta samordnare Marie Jensen: 031-786 98 51, [email protected] Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Naturvetenskapliga fakulteten söker studentambassadörer (10-12 stycken)

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vill du inspirera andra att komma till Göteborg för universitetsstudier och dela med dig av dina egna erfarenheter? Då ska du söka jobbet som studentambassadör! Som studentambassadör kommer du att presentera livet som internationell student i Sverige, samt våra naturvetenskapliga ämnen för blivande studenter. De kandidater vi söker är internationella studenter som är inskrivna i ett mastersprogram vid Naturvetenskapliga fakulteten. Du kommer att ingå i vår grupp av svenska och internationella studentambassadörer och få chansen att tillföra relevant arbetslivserfarenhet till ditt CV. Arbetsuppgifter   Som studentambassadör är du fakultetens representant utåt och har en viktig roll i rekryteringen av presumtiva internationella studenter och att introducera dem till Naturvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet. Några av de vanligaste uppgifterna inkluderar: Digitala informationstillfällen De flesta informations- och rekryteringsaktiviteter kommer att ske online genom till exempel digitala mässor, webbinarier och Zoom-samtal. Ditt arbete kommer främst innebära att dela med dig av din egen erfarenhet som internationell student i Sverige och att informera om våra kurser och program inom naturvetenskap, matematik och kulturvård. Sociala medier En del av gruppen av internationella ambassadörer driver vår Instagram-kanal, vilket innebär planering, göra inlägg och att skapa innehåll som passar nuvarande och blivande studenter inom naturvetenskap. Kvalifikationer   Du måste vara en registrerad student och ha läst minst en termin vid Naturvetenskapliga fakulteten. Vidare är det viktigt att du är utåtriktad och bekväm med att prata inför människor och synas på webben, i filmklipp och i sociala medier. Du är en organiserad person och kan förmedla information på ett tydligt sätt. Du tycker om att dela med dig av dina erfarenheter som internationell student bosatt i Sverige.   Extra merit: Om du är kreativ och bekväm med att använda sociala medier ser vi gärna att du ingår i vårt Social Media Team som ansvarar för att skapa innehåll på Instagram.     Anställning    Anställningen är en intermittent anställning till och med 2025-05-31. Antalet timmar och uppdrag varierar efter behov. Mest hjälp behöver vi under oktober-december samt februari-mars. Placering vid Fakultetskansliet för naturvetenskap. Tillträde enligt överenskommelse.    Mestadels behöver vi hjälp under de stora rekryteringsperioderna i oktober-december och mars-april. Placering vid Naturvetenskapliga fakultetens kansli. Startdatum avtalas individuellt. Du kommer att få en introduktion innan du påbörjar dina första uppgifter. Ersättningen är 150 kr i timmen plus semesterersättning. Utöver ersättningen får du även arbetslivserfarenhet vilket är en fördel för framtida anställning. Du får även ett intyg från oss för det arbete du utfört. Kontaktuppgifter för anställningen   Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta samordnare Petra Berglind Örn [email protected]  telefon: 031- 786 2090.   Ansökan   Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Intervjuer sker löpande så sök snarast!    Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Vikariesamordnare grundskola

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Välkommen att arbeta i Vännäs Kommun som vikariesamordnare för grundskola. Vi söker nu en kollega till vårt team. Tjänsten är i nuläget ett vikariat på ett läsår, men tillsvidareanställning kan bli aktuellt. Vår verksamhet genomsyras av kunskap, gemenskap och mångfald och vi strävar varje dag efter att bli Sveriges bästa skolkommun! Arbetsuppgifter I arbetet som vikariesamordnare arbetar du med att fördela och samordna behovet av vikarier i verksamheten vid ordinarie personals sjukdom och/eller annan frånvaro. Du ansvarar också för att rekrytera och introducera vikarier. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är engagerad, uthållig, öppen, ärlig och medskapande. - är strukturerad och noggrann. - är drivande, tar egna initiativ, är självgående och får saker gjorda. - är lösningsfokuserad och gärna antar utmaningar. - har IT vana. - har administrativ eller pedagogisk utbildning - har erfarenhet av likartade arbetsuppgifter. - har en helhetssyn på uppdraget. Som person är du kreativ och lyhörd. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av undervisning och/eller samordning. Låter det här intressant? Stämmer dessutom ovanstående in på dig hoppas vi att du tar första steget mot ett fantastiskt roligt arbete med trevliga kollegor och skickar in din ansökan! Vänta inte med att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Skoladministratör

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Barn- och utbildningsförvaltningen har helhetsansvaret för förskola, skola och gymnasieskola. Totalt är vi cirka 550 medarbetare som tillsammans arbetar med utbildning och utveckling för åldersgruppen 1-19 år. Vårt arbetssätt präglas av höga och positiva förväntningar på att människor växer i mötet med andra människor. Placering: Högtofta skola och Norje skola, Sölvesborgs kommun. Högtofta skola och Norje skola är två mindre F-6 skolor med vardera 80 - 90 elever. Båda enheterna har förskoleavdelningar i anslutning till skolorna. Högtofta skola ligger med grönskande bokskog vid knuten medan Norje skola har närhet till strand och hav. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter och det kommer att krävas att du tycker om att ha många bollar i luften. Som skoladministratör hos oss erbjuds du ett varierat arbete där du kommer att ha ett delat ansvar för både personal, barn och elever. Det innebär till exempel uppgifter såsom vikariehantering, lön- och arbetstidsfrågor, avtal, diarieföring, arkivering, schema, elevgrupperingar och betygsarbete. Som administratör använder du digitala verktyg såsom Schoolsoft, WinLas, Vklass, Visma och Google Drive. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara kopplade till skolornas bibliotek. Du kommer att ansvara för exempelvis litteraturinköp, utlåning och struktur och ordning i biblioteken. En annan del av arbetsgifterna rör skolans kulturgaranti och administrativa uppgifter kring denna. Utöver detta ska du som skoladministratör uträtta vanligt förekommande kontorsuppgifter. Arbetet kommer också att omfatta visst institutionsarbete vilket kan innebära att vara behjälplig med andra institutioner än bibliotek, utifrån den enskilda enhetens behov. Du erbjuds ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad för både personal och elever! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieexamen som har erfarenhet av tidigare skoladministratörstjänst eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Datorvana är ett krav och utbildning som innebär kunskaper i digitala verktygen Schoolsoft, WinLas, Vklass, Visma, Outlook och Google Drive är meriterande. Det är också meriterande om du har kunskap om barnlitteratur och att du tycker om att motivera och inspirera barn till att bli goda läsare. Som person är du engagerad, ansvarsfull och lösningsfokuserad och har en positiv inställning. Du är flexibel inför alla vardagliga och långsiktiga förändringar som är en del av arbetet. Du har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med andra kollegor. I din roll krävs det att du ständigt har en god kundservice som präglas av trygghet, förtroende och respekt mot båda uppdragsskolorna. Gillar du utmaningar? Då ser vi fram emot din ansökan! ÖVRIGT Vid rekryteringen kommer personlig lämplighet för tjänsten att ha stor betydelse. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Admissions Officer

Uppsala International School (UIS)  serves the needs of international families in the Uppsala Region and provides an exceptional international education in English and Swedish for students aged 6-19. We are currently enrolling students for the upcoming academic year 2024/2025 and warmly welcome your application. UIS follows the broad and balanced Cambridge International curriculum, delivering an International Education in English to students aged 6 to 19. Our education programme leads to IGCSE (at age 16) and A Level (at age 19) examinations. Uppsala International School will offer The International Baccalaureate (IB) for students aged 16-19. The IB programme has gained recognition and respect from the world’s leading universities. The programme is designed for highly motivated students looking for a rigourous educational experience. Uppsala International School (UIS) serves the needs of international families in the Uppsala Region and provides an exceptional international education for students aged 5-19. We are currently enrolling students for the upcoming academic year 2023/2024 and warmly welcome your application. We follow the broad and balanced Cambridge International curriculum, delivering an International Education in English to students aged 5 to 19. Our education programme leads to IGCSE (at age 16) and A Level (at age 18) examinations. • UIS is a fully accredited Cambridge International School. • Uppsala International School is a non-fee-paying school. Our campus at Palmbladsgatan 12, 754 50 Uppsala has a capacity to welcome up to 800 students. The campus provides ample space, high-quality facilities, and abundant resources necessary for students to develop and thrive on their educational journey. UIS prides itself on being an inclusive school that embraces diversity in terms of backgrounds, nationalities, and abilities. The multicultural mix of students creates a vibrant learning environment, and we set high standards for all our students, both inside and outside the classroom. https://uppsalainternationalschool. com/ is  currently seeking an Admissions Officer to be a crucial member of the Admissions and Marketing department with responsibility for the recruitment and admissions of students to the school. Responsibilities you will hold as Admissions Officer: - Act as first point of contact for prospective families providing a professional, efficient, and welcoming customer service. - Responsible for fielding, filtering, and effectively responding to enquiries, received via telephone, email (admissions mailbox), and in person. - Undertake regular and timely follow-up to all enquiries, visits, and applications to meet minimum response times. - Proactively, personalise responses to enquiries, sending information to prospective families, keeping them updated with regards to the status of their application. - Ensure enquires are processed efficiently into the CRM and all files are up to date. - Ensure all required documents are received from applicants.  - Support Marketing activities. Support any administrative duties as required. Experience & Qualifications required: BA Marketing or similar qualification is preferred. A strong level of experience within a similar admissions, sales or marketing role and environment. Great customer service experience Experience working within schools of education is preferred. If this sounds like an opportunity you'd like to explore further, please apply now with an up-to-date CV. Our Policy  We are committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expect all staff, volunteers and other third parties to share this commitment. Safer recruitment practice and pre-employment background checks will be undertaken before any: appointment is confirmed.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024