Systemtekniker kassasystem

Vi söker en Systemtekniker till ett uppdrag som innefattar förvaltning av kundens kassatjänster, applikationshantering och i viss mån arbete med test av kringutrustning med kundens klientgruppering som tillhandahåller hårdvara. Som Systemtekniker i kundens kassateam kommer du att arbeta med förvaltning av kundens kassatjänster som innehåller flera olika komponenter såsom Kassa, Självscanning, Digitala kvitton, Mobil självscanning, Elektroniska produkter, med mera. Du kommer tillsammans med ditt team att vara kontakten mot kundens interna supportorganisation och klientgruppering. I perioder kommer du även att hjälpa till inom test, och säkerställa att kundens applikationer och kringutrustning håller hög kvalitet innan de rullas ut till butik. Du kommer vara den i teamet som har kontakten med kundens butiker vid pilot och utrullning av ny funktionalitet. Arbetet sker i nära samarbete med andra personer inom teamet men också med verksamheten och infrastruktursidan. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av uppdrag inom detaljhandeln/butik och med god kunskap av Windows server och klient miljöer samt erfarenhet av att arbeta med kassasystem och test. Som person är du ansvarsfull, serviceinriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera. Du har en god social förmåga, och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du är en positiv och driven person som tar ansvar, har förmågan att se helheten samt är en genuin lagspelare. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom: • Windows server och klient • Konfiguration • SQL • Kravställning • Test med hjälp av verktyg, tex Jira eller HP ALM • Butikserfarenhet • ITIL ramverk, incident och problemprocess Rollen kräver att du talar och skriver svenska och engelska flytande Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Senior Infrastructure Engineer

Join us in shaping better Healthcare! Platform24 is on a mission to unlock healthcare's potential by creating smooth and accessible healthcare where patients and caregivers are empowered by the most intelligent technology available. We aim to enable AI precision while maintaining a human touch, allowing medical doctors and nurses to focus on what they do best—practicing medicine 🩺. We have an uncompromising focus on making every day better for patients and clinicians and together create healthcare 2.0 🚀. Joining our team as an Infrastructure Engineer means playing a key role in one of Europe's most innovative health-tech companies. You will have a significant impact and contribute to shaping the future of healthcare. Combining medical expertise with technology crafted by our engineers, we significantly improve healthcare quality and efficiency on a large scale. What you will be doing: As a Senior Infrastructure Engineer at Platform24, you’ll be part of a cross-functional core-platform team that owns the infrastructure of a SaaS platform that helps healthcare organizations deliver better care internationally. You'll play a pivotal role in creating infrastructure and services that enable us to move swiftly while delivering a highly reliable platform to our partners. We’re on a self-hosted CNCF solution and have started our journey transitioning to a hybrid cloud solution with Azure, which you will be part of driving forward. The team operates tightly together, and your input in your area of expertise will be invaluable in making strategic decisions on architecture and driving the platform forward. Our tech-stack: Kubernetes cluster and other tools within the K8s ecosystems Monitoring and Logging: Prometheus, Grafana, EFK Stack Docker, Linux, CD/CI: (Gitlab) Programming/ Scripting languages: Python/Go/Java/ Bash This is how you will succeed: Experience in cloud solutions such as Azure, GCP, or AWS Experience in system administration in Linux environments, with a good understanding of process isolation, virtualization, and containerization concepts and the ability to apply them when necessary Understanding of distributed system design Hands-on experience with service orchestration and management, deployment activities, configuration management, and process automation A good understanding and hands-on application of monitoring technologies Good understanding of the software development lifecycle, versioning, building, testing, staging, and deployment processes with a strong continuous delivery mindset Communicative and Service-oriented mindset - ability to work effectively with other engineering teams Proficiency in shell scripting A good understanding of fundamental technologies powering the internet, relational databases, storage, and networking Being part of the P24 Team: At Platform24, we understand that everyone has unique needs when it comes to organizing their lives. That's why we prioritize flexible working hours to promote work-life balance for all. Additionally, we host Demo & Beers sessions every other week, providing a platform to share our achievements (beers optional :). We prioritize personal growth and offer a range of benefits, including the opportunity to dedicate five workdays a year to volunteer work. Our office is stocked with snacks, and we host regular parties. Moreover, you'll have the opportunity to collaborate with intelligent, friendly, and talented colleagues from all over the world. Our culture is one of our strongest competitive advantages, and through our behavior, we are all part of recreating it every day while building healthcare 2.0. Apply: This position is located in our Stockholm office. We conduct ongoing interviews, so we encourage you to apply as soon as possible. We are an equal-opportunity employer and value diversity. All employment decisions are based on qualifications, merit, and business needs.

6 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Informatiker

Arbetsbeskrivning Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata!  Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och covidbevis är exempel på hur vi utnyttjar tekniken idag. Men för att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheter som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu. Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss! Ansvarsområden Vi söker nu informatiker till samordningsenheten! Samordningsenheten medverkar till att samordna regeringens satsningar på e-hälsa och en nationell digital infrastruktur för hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Enheten ansvarar också för att fastställa vilka e-hälsospecifikationer som ska vara nationella och gemensamma och tillgängliggöra information om dessa. Vi ingår i en engagerad avdelning som består av många olika professioner och kompetenser, som exempelvis statistiker, informatiker, statsvetare, systemvetare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och socionomer. E-hälsomyndigheten har flera nya spännande regeringsuppdrag och behöver därför anställa fler duktiga medarbetare. Att jobba som informatiker hos oss på E-hälsomyndigheten innebär att du kommer ges möjlighet att arbeta som en nyckelkompetens och bidra med din expertis inom modellering och informatik i olika typer av uppdrag. Du kommer bland annat att stödja och delta i projekt, förstudier och utredningar för ökad standardisering inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. Som informatiker kommer du att vara en drivande nyckelresurs i det komplexa arbetet med semantisk interoperabilitet. Vidare i ditt arbete kommer du ha ett nära samarbete med projektledare, utredare, verksamhetsarkitekter, IT-arkitekter, terminologer, andra informatiker och systemutvecklare. Du kommer att arbeta i tvärfunktionella och självstyrande team som jobbar tillsammans för ett gemensamt mål.  Kvalifikationer För att passa in i rollen söker vi dig som tidigare arbetat med informatik kopplat till kravställning, modelleringsarbete och lösningsbeskrivningar. Vi ser att du har en god förmåga att förstå användarens behov ur såväl ett verksamhets-, som ur ett system- och informationsperspektiv. Du kommer bland annat att stödja och delta i projekt, förstudier och utredningar för ökad standardisering inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. För att trivas i den här befattningen behöver du tycka om att arbeta tillsammans med andra och drivas av att vilja vara en viktig del i arbetet med att öka interoperabiliteten inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Du är självgående och strukturerad som person och i ditt arbete, samt gillar att arbeta i team på olika nivåer där du har en helhetssyn på arbetet. Du trivs med att ta egna initiativ och dela med dig av dina kunskaper.  Vi söker dig som har: Akademisk utbildning såsom informatiker, civilingenjör, systemvetare eller inom medicinsk teknik, medicinsk informatik eller motsvarande Erfarenhet av begrepps- och informationsmodellering  Erfarenhet från arbete i offentligt sektor Goda färdigheter i att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift   Det är meriterande för tjänsten om du har: Erfarenhet av arbete med interoperabilitetsfrågor inom e-hälsa, både nationellt och internationellt Erfarenhet av att driva workshop med fokus på informatik, begrepps- och informationsmodellering Kunskap om relevanta internationella och nationella standarder från ISO, HL7, CEN och OpenEHR, specifikt HL7 FHIR Kunskap om kodverk och klassifikationerna inom vård och omsorg som t.ex. Snomed CT Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans. Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månader provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor både nationellt och internationellt.  E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast, men senast 30/5. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Digital. För frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, [email protected]  Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med CV och personligt brev senast 2024-05-30! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om företaget eHälsomyndigheten E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e- hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar drygt 380 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Technology Adoption Specialist

Job Details Hours: Full Time Location: Fully remote. This opportunity is open to you if you can legally work remotely from one of our home countries in Sweden, Malta, Hungary orSpain. Contract: Permanent At Play’n GO we enjoy a flexible freedom to shape our own days. Everyone we hire is unique and every role we fill has certain performance expectations. The day-to-day challenges of work and life will be unique to you but our commitment to helping you find a balance will never vary. From the GO At Play’n GO our purpose is to entertain. Our pleasure is in working with people ready to make a difference that lasts. We are pioneers. We were the first entertainment supplier to recognise the potential of gaming on the GO and create the innovative mobile games which supercharged our industry and inspired our name. Today, Play’n GO is the leading gaming entertainment supplier to casinos in regulated markets the world over. And we are still growing. With growth comes opportunity. This could be yours. Are you ready to help us face challenges and find solutions that get us both to the next level of excellence? What the role entails: Some of the key responsibilities of our Technology Adoption Specialistwill be: Providing our employees with the best Digital Employee Experience can only succeed when people and technology are on the same page. As Technology Adoption specialist you will focus on maximising the value of the digital applications in our digital workplace. Finding smart ways to reduce manual work, integrate and optimize out of the box (M365) technology and minimize digital friction within the organisation for a supreme Digital First working experience. This role is all about driving behaviour change, adoption of technology and consulting the business on how to use digital tools and promoting best practices. ensure maximum adoption of our digital toolset connect with the business to define digital pain points and usability gaps analyse existing processes/structures and define improvements that enhance user experience and efficiency advise on scalable, low code integrations to automate and integrate existing digital tools ensure our Digital Workplace is coherent, clutter free and a pleasure to work in assess and advise end-user experience of new/existing processes and new technology streamline processes and technology to reduce digital noise collaborate with our L&D specialists to detect and fix knowledge gaps work closely with the IT team for more advanced technical solutions/improvements What we ask of you: Project management Strong communication skills Stakeholder management Low code/no code solution development What’s in it for you? If you feel great, you’ll do great. Our employees know that their package of benefits, activities, and initiatives are some of the most generous in the industry. From challenges to chill outs, the fun we share at play helps inspire excellence from the go. Apply now to find out more. It’s your best move. This opportunity will remain open until we meet the right candidate. GO for it. We believe the way forward relies on well-regulated gaming and player safety. Our commitment to this sets the standard for our industry.

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Digital User Experience Specialist

Job Details Hours: Full Time Location: Fully remote. This opportunity is open to you if you can legally work remotely from one of our home countries in Sweden, Malta, Hungary orSpain. Contract: Permanent At Play’n GO we enjoy a flexible freedom to shape our own days. Everyone we hire is unique and every role we fill has certain performance expectations. The day-to-day challenges of work and life will be unique to you but our commitment to helping you find a balance will never vary. From the GO At Play’n GO our purpose is to entertain. Our pleasure is in working with people ready to make a difference that lasts. We are pioneers. We were the first entertainment supplier to recognise the potential of gaming on the GO and create the innovative mobile games which supercharged our industry and inspired our name. Today, Play’n GO is the leading gaming entertainment supplier to casinos in regulated markets the world over. And we are still growing. With growth comes opportunity. This could be yours. Are you ready to help us face challenges and find solutions that get us both to the next level of excellence? What the role entails: Some of the key responsibilities of our Digital User Experience Specialist will be: Your goal is to make every digital first workday at Play'n GO into a smooth one. Your mission is to create valuable, enjoyable, and meaningful experiences for users, which ultimately lead to business success, efficiency and growth. This begins with technology administration: including being end user admin of our intranet, our unified communications and collaboration platforms and so on. It includes managing architecture, content and data hygiene, taxonomies and UX expertise. invest in continous channel/tool optimization (Viva suite, Office 365, Collaborative tools, etc.) advise/work on no-code/low-code integrations and out of the box AI technology (Copilot studio, Power Platform, ...) ensure the highest end user experience of our Sharepoint environment through targeting and structural optimization improve our digital information management maintain taxonomies and architectures implement out-of-the-box AI-driven solutions to automate manual tasks work closely with the IT team for more advanced technical solutions/improvements What we ask of you: UX expertise project management knowledge/interest in new (Microsoft) technology and updates knowledge/interest in creating low-code integrations (Adaptive Cards / Viva Connections integrations) What’s in it for you? If you feel great, you’ll do great. Our employees know that their package of benefits, activities, and initiatives are some of the most generous in the industry. From challenges to chill outs, the fun we share at play helps inspire excellence from the go. Apply now to find out more. It’s your best move. This opportunity will remain open until we meet the right candidate. GO for it. We believe the way forward relies on well-regulated gaming and player safety. Our commitment to this sets the standard for our industry.

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Systemspecialist Process och automationsplattformar

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder. Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss! För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg! Nu söker vi dig som gillar när kugghjulen snurrar och allt bara fungerar. Är du en person som strävar efter att jobba proaktivt och ligga steget före? Uppskattar du begrepp såsom DevOps, Automatisering, Containrar, Centraliserad loggning, Prestandaövervakning och Script? Då är du rätt person för oss! Vi söker en person till vårt team som utvecklar och förvaltar Göteborg stads Process och automationslösningar. Teamet har en central roll i Stadens digitaliseringsresa och har en kraftig ökning av nya uppdrag. Det i kombination med ett stort behov av att ta oss an nya verktyg och teknologier gör att vi behöver förstärka gruppen. Du kommer att ansvara för att förvalta och optimera våra automatiserade processer för att möta Göteborgs stads behov och mål, med fokus på kontinuerlig förbättring och innovation. Ditt ansvar inkluderar att implementera och övervaka automatiserade lösningar för att öka effektiviteten och tillförlitligheten hos våra processer. Vidare kommer du att samarbeta med andra team och intressenter både inom enheten och andra verksamhetsområden på Intraservice för att förstå och tillgodose kraven gällande systemförvaltning av våra automatiserade processer. Några av våra spännande IT-tjänster som du kommer att få arbeta med är Smart Stad, BPMS, Datalager, Integrationsplattformar Tjänsten är placerad inom enheten Integration och automation inom verksamhetsområdet Mjuk infrastruktur. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från arbete med operativsystem som Linux, VDI (Virtual Desktop Infrastructure) och Windows. Du har även erfarenhet av att arbeta med plattformar som OpenShift. Det är meriterande om du har erfarenhet inom en eller flera av nedanstående områden: • Databashantering som PostgreSQL och MongoDB • Containerteknologi såsom Docker • Automatisering och skriptning med verktyg som Ansible, Powershell och Python • Mikrotjänster, containerteknik och orkestrering av mikrotjänster med verktyg som Docker • ELK-stacken, inklusive Loki, Prometheus och Grafana Utöver den tekniska kompetensen lägger vi stor vikt vid dina färdigheter och personliga egenskaper och söker dig som är drivande och initiativkraftig, som ser vad som behöver göras och är duktig på att leda dig själv i ditt arbete. Du slutför saker du påbörjat och ser vikten av att äga hela kedjan inom dina ansvarsområden. Du är en noggrann person som dokumenterar och delar gärna med dig av din kompetens. För att klara jobbet hos oss behöver du kunna svenska i tal och skrift. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter. Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
System Administrator to Icomera, Gothenburg

Icomera is the world’s leading provider of integrated connectivity solutions for trains, trams, buses, and coaches, serving millions of passengers and tens of thousands of vehicles on a daily basis. The IcoCrew now consist of 300+ employees globally. Icomera is headquartered in Gothenburg, Sweden, with main offices in the United States, Canada, the United Kingdom, Germany, France, Ireland, and Italy. Icomera’s mission to make public transportation smarter, safer and more attractive perfectly complements the wider mission of our parent company, Equans. As the global leader in multi-technical services with 74,000 employees working across 17 country hubs, Equans delivers customised solutions which connect, protect and energise territories, cities, buildings, industries and transport infrastructures, empowering their energy, industrial and digital transitions. Visit Icomera for further information. About the Role Do you want to work for an innovative, growing, product company that is the market leader of mobile Internet connectivity for public transport? Are you looking for a role in a dynamic and constantly improving environment? Do you enjoy working in international companies? If yes, this role might be for you! Icomera is looking for a skilled and motivated System Administrator to strengthen our IT Operations department. We are a company that values innovation, efficiency, and continuous development. With a modern IT environment and an open work culture, we offer a dynamic and stimulating workplace where your skills and knowledge will play a crucial role. Key responsibilities Working here you will be: Monitoring and maintaining our server infrastructure. Ensuring system security and performance. Managing data backup and recovery. Participating in planning and executing IT projects. Continuously updating and upgrading systems according to the latest technology and security standards. To be successful in this role We are looking for someone with: A relevant college degree in IT and/or equivalent work experience. Strong knowledge of Linux server environments. Experience with virtualization technologies such as VMware. Knowledge of networking (TCP/IP, DNS, DHCP, VPN). Experience with cloud services like AWS or similar cloud services. A good understanding of IT security. The ability to work independently as well as in a team. Fluent communication skills in English, written and spoken. Fluent communication skills in Swedish, written and spoken is considered an advantage. Who You Are You are senior or junior System Administrator with a passion for IT and tech. We think you are a natural problem solver and you enjoy helping others. You like to stay up to date in your areas of expertise and you enjoy to further develop yourself. You enjoy the challenges you can face as a System Administrator, and you have no problem to ask for help from your team when necessary. Icomera fosters a culture of inclusivity and team work, this is not just welcomed but celebrated. Join us in our journey of innovation, where your unique contributions will shape the future of connectivity and transportation. Application Icomera is collaborating with Jerrie in this recruitment process. If you have any questions, please feel free to contact the responsible recruitment consultants Igor Glavan, [email protected], 0701-765828. Welcome with your application. The advertisement will remain open until the position is filled, but we encourage you to submit your application as soon as possible as we are conducting ongoing selection.

3 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Socialt extrajobb i Kalmar | Sommar

Är du på jakt efter ett extrajobb som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb till vår kunds verksamhet i Kalmar. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Kalmar. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information Placeringsort: Kalmar Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 Upplärning: Augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * Behärskar svenska i både tal och i skrift * B-körkort och tillgång till bil * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Kalmar. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Junior systemingenjör inom informationssäkerhet till Saab Surveillance

Är du i början av din karriär och vill vara med och forma vår framtid kopplat till informationssäkerhet? Nu söker Saab Surveillance en junior systemingenjör till sitt team inom informationssäkerhet! Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter en junior talang som vill ta plats som en nyckelspelare i vårt Informationssäkerhetsteam! Som en del av vårt team får du möjlighet att göra verklig skillnad genom att analysera våra kunders behov och identifiera de säkerhetsrisker som våra produkter möter. Du kommer i din roll att fokusera på att skapa ramar och krav för våra utvecklare. Dina ansvarsområden inkluderar att analysera kundernas krav och säkerhetsrisker, omvandla dessa krav till tekniska specifikationer, samarbeta nära med projektteam, kunder och andra intressenter samt säkerställa att vår design lever upp till de givna kraven. Din profil Vi söker dig som älskar att lösa komplexa problem med en analytisk tankegång och trivs med att kommunicera och ta egna initiativ. Du är en person som uppskattar samarbete och har alltid en positiv inställning till utmaningar samt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi att du har en bakgrund inom datateknik, systemvetenskap, datavetenskap eller liknande, gärna med fokus på informationssäkerhet. Befattningen kräver att du?genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan,?i förekommande fall,?medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Network Infrastructure Engineer

Are you passionate about client networks and remote access solutions providing the highest security for the services? Are you looking for an exciting job which offers excellent career development opportunities in a fast-paced environment? If so, you could be the Network Infrastructure Engineer we're looking for? In Swedbank you have the opportunity to: Move towards digital business ready infrastructure, paving the road for a standardised, scalable, and stable networks with resilient Data Centre set-up and a substantial cloud presence. Design, automate, and maintain endpoint networks for branches, campuses, and Savings banks to ensure the delivery of efficient, secure, appropriate, and reliable IT infrastructure services. Work on different layers of the infrastructure to make sure our services are up and running 24/7. Act as a team player and constantly contribute to the agile way of working. Support the Agile Product Owner in finding a good balance between life cycle management, maintenance, regulatory compliance as well as development. Do analysis and performs capacity and performance management for the services and infrastructure components. Acquire the knowledge and readiness to act as On-Call for the services maintained and developed by the team and to participate in incident solving and problem investigations. What isneeded in this role: Demonstrated knowledge and experience in switching and routing (CCNP-level). Demonstrated knowledge and experience in 802.1x protocol (CCNA-level). Knowledge about Cisco Catalyst Centre (former DNA-c). Knowledge about Cisco Wireless products. Knowledge about Enterprise grade firewalls. Some knowledge of scripting (Python and/or Ansible). Some knowledge about Azure. University degree in related field, or a great reason for not having one. Customer-centric mindset. Eagerness to continuous learning and improvement. Embracing change and development. Structured and systematic way of working. Solution-oriented thinking. Proficiency in English and Swedish, spoken and written. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... ...become a part of an international team of professionals, who jointly deliver modern and secure networks and remote access solution, maximizing user experience, customer’s value, and increasing Swedbank’s competitive advantage”, Ligia Godymirska, your future manager. We look forward to receiving your application by 19.05.2024.Location:Stockholm Contacts Recruiting manager:Ligia Godymirska We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024