Affärssystemskonsult / ERP-konsult inom Pyramid till Dizparc

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dizparc. Om företaget: Dizparc är ett företag som är engagerade i att hjälpa sina kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Företaget finns på 13 orter i Sverige och erbjuder tjänster inom IT, från affärsutveckling och rådgivning till leverans av lösningar och förvaltning genom ett gediget verksamhetskunnande i kombination med kunskap inom nya tekniska lösningar. Dizparc Linköping består av ett engagerat team som tillsammans har flerårig gedigen yrkeskompetens inom teknik, ekonomi och affärsutveckling. Bolaget har verksamhet med anställda i Värnamo också. Här kommer du till en kunskapsdriven och teknisk nyfiken verksamhet med flexibla arbetsförhållanden. Företaget är den största leverantören av affärssystemet Pyramid i Östergötland. Pyramid är ett komplett system som erbjuder kunden ett unikt affärssystem för den specifika verksamheten – oavsett branschtillhörighet. Dizparc Linköping har en ambition att alltid ligga i framkant vad gäller teknik och är nu inne i att ta ett nästa steg med fokus på utveckling inom Microsofts affärssystem Business Central och Microsoft Power Platform. Arbetsuppgifter: I rollen som affärssystemkonsult / ERP-konsult hjälper du företag att utveckla sin verksamhet med hjälp av ERP-system, med fokus på Pyramid. Du hjälper kunden med att förbättra och utveckla sina affärsprocesser. Detta innebär att du arbetar med flera kundprojekt parallellt där det ingår både kortare och längre implementeringar, utbildningar, demonstrationer samt support och stöd. Du kommer även att delta i förstudiearbete där du ser kundens behov och skapar värde genom din förståelse för kundens verksamhet och din förmåga att vägleda dem till processförbättringar. Du anordnar workshops och utbildar kundernas medarbetare för att nå full potential av deras affärssystem. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Tidigare arbetslivserfarenhet inom Pyramid, antingen som konsult och/eller som användare/superuser • Systemintresserad • B-körkort • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Vi ställer inga krav på att du redan är en fullfjädrad konsult utan du kan mycket väl komma från ett användar/supportled, men är nyfiken på att omvandla dina kunskaper för att istället verka ut mot kund. Som person är du prestigelös, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du tycker om att skapa långsiktiga relationer och samarbeten och utveckla dessa. Vidare är du målmedveten och har förmågan att driva dina processer självständigt framåt. Eftersom du jobbar kundnära, ser vi att du har en analytisk och problemlösande förmåga som gör att du enkelt kan sätta dig in i kundens behov och rekommendera de lösningar som skapar ett mervärde. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Värnamo-området, Halmstad eller Ljungby Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Test Environment Manager for automation of Network and Infrastructure Se...

Are you passionate about managing tests and test environments? Would you like to be a part of our transformation journey towards a brand-new network design, based on the principles of infrastructure as code? Are you a problem solver, committed to quality and loving to communicate with a wide range of stakeholders? Then you might be the Test Environment Manager we are looking for! In Swedbank you have the opportunity to: Develop and implement long-term test environment management strategies for the newly created test environment. Maintain, upgrade, and configure the test environment to reflect the latest software and hardware releases. Work closely with automation teams, and network operations, to ensure that the test environment supports their needs and meets the requirements of their tests. Effectively manage the costs of the test environment, with a focus on optimizing resource utilization and avoiding unnecessary expenses. What isneeded in this role: Deep understanding of hardware, software, network, and data configurations. Familiarity with software development and testing processes. Knowledge of various testing tools and platforms. Higher education in IT field or relevant previous work experience. Excellent project management skills to prioritize and manage multiple tasks efficiently. Ability to prioritize and allocate resources effectively. Strong written and verbal communication skills. Experience in managing stakeholders’ expectations with the reality of project constraints. Ability to adapt to changing requirements and to make decisions in a fast-paced environment. Prior experience in developing test environment management plans. Experience in troubleshooting and solving technical issues in a timely manner. Experience working in large corporations. Experience with Agile ways of working. Proficiency in English, spoken and written. It is an advantage if you have proficiency in Swedish, spoken and written. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... … take part in our transformation journey aiming for redefining, modernizing and to a large extent automating of infrastructure services to Swedbank groups, branches, and Savings banks. We will give you a fantastic opportunity to work with an international team of professionals, who lead the development of network solution architecture, automation, and monitoring, maximizing user experience, customer’s value, and increasing Swedbank’s competitive advantage. You will be given a lot of responsibility as well as trust to drive the transformation together with your colleagues based on your individual competence and experience.” Ligia Godymirska, your future manager We look forward to receiving your application by 19.05.2024.Location: Stockholm Contacts Recruiting manager:Ligia Godymirska We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Technical Specialist Finsktalande

Arbetsbeskrivning Gå med i vårt team och var en del av att bygga mjukvara som hjälper vårdpersonal att bedriva högklassig vård som bidrar till att fler människor lever längre och med högre livskvalitet, samt som gör en stor skillnad i nödsituationer när varje sekund räknas. Vårt team ger kunderna verktyg för att stödja sina patienter och hjälpa till att rädda liv. Vi har för närvarande sju affärsområden som utvecklar specialiserade mjukvarulösningar inom medicinska områden och akuttjänster. På Omda kommer du att vara nära kundernas behov och ditt arbete kommer att påverka där det betyder mest. Vårt affärsområde Connected Imaging tillhandahåller lösningar för komplett bildhantering; att säkert fånga, lagra och dela medicinsk media . Dessutom arbetar vi med säker informationsdelning och samarbete över sjukvårdsdomäner. Som vår Technical Specialist kommer du att få arbeta med Sveriges mest mångsidiga digitala lösning för social- och hälsovård. Arbetet för en Technical Specialist är omväxlande och du får utmana dig själv och lära dig nytt hela tiden då e-hälsotjänster och integrationer mellan olika system utvecklas i snabb takt. Du kommer att arbeta nära hela produktteamet. Om detta låter intressant för dig, anmäl ditt intresse till vår tjänst. Ansvarsområden Som vår tekniska specialist kommer du att:   ·        Installera och konfigurera komplexa mjukvarulösningar i enlighet med klientens specifikationer   ·        Hantera inkommande 2:a och 3:e linjens supportförfrågningar från kunders IT-avdelningar, vårdgivare och systemadministratörer   ·        Felsöka och proaktivt driva problemlösning av tekniska problem relaterade till installation och konfiguration av programvaran   ·        Genomföra grundorsaksanalys och etablera förebyggande åtgärder   ·        Vara teknisk expert vid uppgraderingar och nyinstallationsprojekt och bidra med kunskap kring optimal lösningsarkitektur och konfiguration   ·        Översätta kundbehov till tekniska lösningar och implementeringar   ·        Utveckla och underhålla installations- och konfigurationsprocedurer och dokumentation. Kvalifikationer • Kandidatexamen inom IT eller liknande alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet   • Minst 3 års erfarenhet av mjukvaruinstallationer och konfigurationer   • Erfarenhet av att installera och konfigurera komplexa mjukvarusystem (Windows och Windows-servrar)   • Mycket trygg i att navigera i servermiljöer   • HTML-, CSS- och Javascripterfarenhet   • Grundläggande kunskaper om MS-servrar och MS SQL-servrar (kunna köra och skriva Select, Update and Joint-queries)   • Brinner för att lösa problem och hjälpa andra   • Gedigen kommunikationsförmåga i engelska, finska och svenska     Meriterande:   • Kunskaper i installation och konfiguration på Linux-servrar   • Erfarenhet från hälso- och sjukvårdsindustrin   • Kunskap om centraliserad övervakning och automatiska larm   • Kunskap om installation, säkerhetskopiering och återställning av Cassandra-databas (NoSQL). Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 maj 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Super User till Husqvarna Group!

Ta steget in i en nyckelroll hos Husqvarna och bli hjärnan bakom deras verksamhetssystem! Som ansvarig Super User får du en unik möjlighet att vara spindeln i nätet för organisationens alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser. Om du söker en dynamisk roll där din expertis och kommunikativa förmåga får blomstra, då är detta jobbet för dig! OM TJÄNSTEN I denna rollen kommer du att vara ansvarig Super User inom Husqvarnas verksamhetssystem. Det här systemet är navet för alla stöddokument, policys och utvecklingsprocesser för organisationen. Du kommer att vara en del av ett team på tre personer som ger stöd och hjälp inom systemet på olika sätt, men det är endast du som kommer att inneha rollen som Super User. Detta innebär ett betydande ansvar för ditt arbete. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att stödja olika avdelningar med deras process- och utvecklingsarbete genom systemet. Det innebär att du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att hjälpa till att navigera genom systemets olika funktioner och möjligheter. Din expertis och kunskap kommer att vara avgörande för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden för hela organisationen. Utöver att vara en resurs för avdelningarna kommer du också att ha ansvaret för att hålla utbildningar och träna användare i systemet. Detta innebär att du inte bara är en expert på systemet själv, utan också en skicklig kommunikatör och lärare som kan förmedla kunskap och färdigheter till andra medlemmar inom organisationen. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att trivs i en kommunikativ roll och uppskattar att ha många kontaktytor. Du erbjuds: - En social roll med många samarbeten inom organisationen - En stor möjlighet att utvecklas och bli duktig inom system för processutveckling - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrera ledningssystemet, t.ex. för att stödja uppdateringar och ändringar, skapa sidor, hantera behörigheter för användare * Utbildning av processägare, process, redaktörer och användare av ledningssystemet, inklusive introduktionsutbildning för ledningssystemet * Stödja interna processägare och redaktörer i att definiera sina processer, rutiner etc * Rita processflöden i Visio till ledningssystemet VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleingenjörsexamen där du fått förståelse för organisationer och system alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande roll - Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska - Har ett stort tekniskt intresse Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktutvecklingsmiljö eller har erfarenhet av kvalitetsledningssystem - Tidigare erfarenhet av att arbeta med processutveckling - Erfarenhet av att arbeta i Microsoft sharepoint och/eller Microsoft Visio Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Kommunikativ Övrigt: - Start: Omgående eller enligt överenskommelse - Placering: Huskvarna, med möjlighet att jobba hemifrån 1-2 dagar i veckan Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
IT Specialist/Systemadministratör

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som systemadministratör dataplattform kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Vi är i dag ca 500 personer på IT och vi kommer att växa ytterligare de kommande åren. Detta för att kunna skapa förutsättningar för Sverige att kunna fördubbla sin elproduktion och nå klimatmålen genom att helt ställa om till fossilfri energi. För att lyckas kommer vi att använda oss av den senaste tekniken för att öka kapaciteten i vår infrastruktur och samtidigt öka utvecklingstakten kring system, digitalisering och processer. Om tjänsten Finnes: En dataplattform där Svenska kraftnät hanterar mätvärden, information om driftstörningar, planerade underhållsarbeten, prognoser och utfall för hur vi nyttjar våra ledningar - samt i princip allt annat man skulle vilja veta om landets elförsörjning och det nordiska kraftsystemet. Sökes: Du som gillar systemadministration, Linux, lagring, prestanda, byggande av kluster, pipelines för bearbetning av data samt övervakning och larmsättning – med målet att både servrar och användare skall vara lyckliga dagarna i ända. Vi söker dig som brinner för data och vill bygga tekniska lösningar med hög robust-het och säkerhet och förstår att utmaningen är komplex. Du följer teknikutvecklingen i omvärlden. Som systemadministratör ingår du i vår enhet för dataanalys och dataplattform där du samarbetar med scrum master, utvecklare, analytiker och produktägare. Vårt team är idag ca 17 personer och vårt arbetssätt och våra arbetsuppgifter utvecklas kontinuerligt. Det finns stora möjligheter att påverka ditt arbete. I vår dataplattform hanterar vi mätvärden, information om driftstörningar och planerade underhållsarbeten d­ärtill prognoser och utfall för hur vi nyttjar våra ledningar - samt i princip all annan relevant information om Sveriges elförsörjning och det nordiska kraftsystemet. Som systemadministratör dataplattform kommer du att vara den i teamet som ser till att Hadoop-plattformen fungerar för att förse viktiga rapporter och analyser med korrekt data i rätt tid. Du kommer även arbeta med att se till att plattformen utvecklas för att kunna ta emot ännu mer data, bland annat från nya datakällor. Arbete med hantering av databaser, tex. SQL-server ingår också i arbetsuppgifterna men även att föreslå tekniska lösningar och att proaktivt förbättra plattformen. Du kommer även att agera bollplank för olika intressenter t.ex. i samband med framtagande av nya IT-lösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Anslutning av nya datakällor • Felsökning • Uppdatering och uppgradering • Utvärdering av nya verktyg • Övervakning Vi söker dig med stort intresse för data som vill bygga tekniska lösningar med hög robusthet och säkerhet och förstår att den utmaningen är komplex. Du intresseras av, och följer, teknikutvecklingen i omvärlden. Du ser systemadministration som din specialitet och roas av att arbeta med Linux, lagring, prestanda, klusterbygge, pipelines för bearbetning av data samt övervakning och larmsättning – med målet att leverera hög kvalitet i servrar och till användare. Då tjänstens innehåll och ansvar till viss del kan anpassas utifrån din bakgrund välkomnar vi både sökande med längre arbetslivserfarenhet och dig med kortare erfarenhet. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och en problemlösande analysförmåga. Vidare är du duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Det är naturligt för dig att ta ansvar och se att din och teamets uppdrag är en del av ett större sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Du har även med dig • Utbildning från högskola eller universitet inom datasystemvetenskap, systemutveckling yrkeshögskola inom datasystemvetenskap, IT eller liknande, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt • Flerårig arbetslivserfarenhet från hantering av databaser, t.ex. SQL-server • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Har arbetat i Linuxmiljöer med bl.a. scriptning Det är meriterande, om du har • Erfarenhet av att jobba med att hantera Big-data-lösningar som bygger som bygger på kluster, t.ex Hadoop. • God kännedom inom ett eller flera av följande områden: Kafka, Python, ETL, Git, integration, maskinlärning, systemadministration, säkerhet och test • God erfarenhet av optimering av SQL och dataflöden. • • Erfarenhet av verktyg för ärendehantering, versionshantering, artefakthantering samt kontinuerlig integration och driftsättning t.ex. Azure DevOps • God erfarenhet av kommandoradsarbete via t.ex. Bash eller Powershell. • Erfarenhet av DevOps och / eller DataOps • Erfarenhet av elbranschen. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg • Viss möjlighet till distansarbete #LI-hybrid ca 50% • Resor kan förekomma i denna tjänst • Sista ansökningsdag är den 20 maj 2024 • Tjänsten är en tillsvidareanställning Läs mer om verksamheten och Svenska kraftnäts erbjudande till sina medarbetare i länken nedan. I denna rekrytering samarbetar vi med IDG Recruitment. Kontakta gärna rekryteringskonsult Oscar Nordström, [email protected] om du har frågor. Rekryterande chef är Jonas Backlund, 070 255 83 40. Fackliga representanter på Svenska kraftnät är Emma Thornberg, SACO, 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

30 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
It-specialist inom Datacenter

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Migrationsverket har inlett en resa, en digitaliseringsresa. Detta innebär att gamla system ska avvecklas, nya ska utvecklas och implementeras samtidigt som vi måste hålla gamla system igång med hög driftsäkerhet. Det innebär också att vårt arbetssätt och kultur förändras. Migrationsverket befinner sig i en period av stora förändringar på många plan. Vi prövar nya arbetssätt och tekniker. Migrationsverket satsar på sin digitaliseringsverksamhet och söker nu specialister inom datacenter.  Om rollen som specialist inom datacenter I den här rollen kommer jag att: arbeta tillsammans med högt tekniskt kompetenta kollegor som jobbar med utveckling, underhåll och drift av mjukvara och hårdvara inom lagring, server och virtualiseringsområdet. Säkerställa att vår infrastruktur stödjer den arkitekturella målbilden. Arbeta med behovsinsamling, omvärldsbevakning och prioriteringar. Du kommer att ingå i ett team som idag hanterar vår virtuella plattform och som är grunden för alla våra tjänster på Migrationsverket. Därför behöver jag kunna: bidra med gedigen erfarenhet inom virtualiseringsområdet och ha en helhetssyn för att agera teknisk specialist och rådgivare inom området. Vi ser att du måste ha några års erfarenhet av tekniskt arbete inom något av områdena VMware, SAN/NAS/lagring och backup. Du ska kunna identifiera, analysera och dokumentera funktionella och icke-funktionella krav samt tillämpa dessa för utformning av IT-lösningar. I grunden har du en akademisk utbildning inom it/datavetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för befattningen. Det är meriterande om du har: Jobbat med montering och löpande underhållsarbete i en datahall. Kunskap inom ansible är önskvärt och att även ha arbetet med IaaS.  Jag ansvarar för att: som IT-specialist arbetar du med att analysera, strukturera, föreslå, vidareutveckla och implementera den infrastruktur och tjänster som matchar organisationens behov. Du bidrar också tillsammans med våra arkitekter i arbetet med att utveckla och beskriva den infrastrukturella arkitekturen. Jag vet att jag har lyckats när: teamen levererar nytta till verksamheten vilket i förlängningen bland annat ska leda till att handläggningstiden för våra sökande sjunker, eller när fler sökande får svar på sina frågor snabbare. Jag kommer att arbeta tillsammans med: IT-tekniker, produktägare, systemutvecklare, enhetschefer, etc. Det ställer stora krav på din förmåga att samarbeta med andra. Dina kontaktytor är många och det nätverk som du kommer att bygga upp är stort. Fördelarna med att arbeta på Migrationsverket är: möjligheten att påverka och förändra. Vi erbjuder dig en bra balans mellan arbete och fritid och goda möjligheter till hemarbete. Friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt ersättning upp till 90 % av lönen vid föräldraledighet. Upplysningar Placeringsort: Norrköping eller Stockholm Tjänsten: heltid, tillsvidare med provanställning. Tillträde: snarast, enligt överenskommelse. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta ställs krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Vill du veta mer Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Adis Bekric e-post: [email protected]. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 19 maj 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.     _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Team manager for Regulations and Frameworks team within Data Governance

Are you passionate about Data regulations and Frameworks? In Swedbank you have the opportunity to: Lead the Data Regulations and Frameworks team within the central Data Governance unit. Be part of a central Data Governance leadership team which will drive the development and roll out of enhanced management of Data in Swedbank. Define, establish and enforce the internal data regulations, directives and data governance frameworks in Swedbank. Ensure internal data regulations and directives is in line with external regulations. Play an active part in relevant data governance forums. Work closely with data domain teams to ensure data regulations are implemented. Follow up data domains on adherence to set frameworks. Lead and drive the competence development of Data Regulations and Frameworks specialists. What isneeded in this role: Relevant academic degree, preferably within economics/business management, IT or data/analytics. At least 5 years of work experience of Data management, Data Quality, Data Lineage and related frameworks. Awareness and experience from market best practices related to Data Governance frameworks. Driven and motivated leader in Finance Industry with solid track record of leading change in complex environments. Experience from rolling out data management processes and frameworks in large organizations. Experience of Data regulations and Data Governance frameworks, like BCBS239, GDPR, DORA, DAMA etc. Solid problem solving skills with “can-do” attitude”. Strong communication skills and experience from senior stakeholder management. Motivated and passionate about data and take pride in delivering results on time. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... be a part of an international team of professionals, who are jointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage”. Staffan Wärnberg, your future manager We look forward to receiving your application by 14.05.2024. Location: Stockholm Contacts Recruiting manager:Staffan Wärnberg We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Informationsskydd- och Efterlevnadsspecialist till SJ

I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens – och morgondagens resande. Följer du med?  Äter du Microsoft Office 365 till frukost? Tycker du att informationsskydd och efterlevnad är av allra största vikt? Har du gedigen erfarenhet av identitet och åtkomst, plattforms- och applikationsskydd? Vill du sitta i moderna lokaler centralt i Stockholm, kombinerat med hybridarbete? Då har du hittat helt rätt!    Din kommande roll     Som Informationsskydd- och Efterlevnadsspecialist hos oss kommer du, tillsammans med nio andra ingå i teamet som vi hos oss kallar för Digital Arbetsplats. Hantering av telefoni, klienter, IAM, säkerhet, MS365 och kontorsutrustning tillhör vardagen, där du kommer kroka arm med flera andra service managers och skapa en helt ny roll.   Vår förhoppning är att du vill...  • Driva och delta proaktivt i arbetet med att stärka skyddet för SJs data i våra olika system, främst inom Microsoft Office365-sviten.    • Översätta organisationens risk- och efterlevnadskrav till teknisk implementering.  • Implementera och hantera lösningar för innehållsklassificering, dataförlustprevention (DLP), informationsskydd, datalivscykelhantering, registerhantering, integritet, risk och efterlevnad - självklart i samarbete med andra roller som ansvarar för styrning, data och säkerhet.   • Assistera affärsapplikationsägare, personalavdelningar och juridiska intressenter med att implementera tekniklösningar som stöder nödvändiga policys och kontroller.   • Utbilda och förbättra medvetandet om informations-klassning, regelefterlevnad, och verktyg för att säkra utbytet av SJs information internt, men även externt med leverantörer.   • Skapa policys, föra dialoger, tolka och skapa förståelse kring hur konfigurationer ska göras i våra plattformar.    Vi gör skillnad   Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.     Vi är stolta   Vi vet hur viktigt det är att alla medarbetare är med på vår gemensamma resa, känner sig inkluderade och förstår vart vi är på väg. Vi bryr oss och tar hand om varandra. Tillsammans skapar vi ett SJ för alla – och gläds över förmånen att arbeta på ett företag vi är stolta över.    Vi utvecklas tillsammans    På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.    Några av våra förmåner inom SJ       För att du ska kunna göra ett bra jobb och framförallt trivas i din roll så tror vi att du...  • Har flerårig erfarenhet av Microsoft 365-tjänster (Microsoft 365-appar, Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint, Microsoft OneDrive och Microsoft Teams).   • Har flerårig erfarenhet av identitet och åtkomst, plattforms- och applikationsskydd, samt säkerhetsoperationer och dataskydd.  • Är bekant med PowerShell.   • Har flerårig erfarenhet av Purview, Windows Defender, regelefterlevnad, policy-skapande samt Conditional access.  Är du kanske certifierad inom Microsoft SC-400 Information Protection and Compliance Administrator Associate? Då passar du som handen i handsken.      Vi tror också att du är en person som ser möjligheter snarare än hinder och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar. Du trivs att arbeta med tvärfunktionella team, är nyfiken och har lätt för att själv driva processer och få andra med dig längs vägen.   Bra att veta   Vi är en agil organisation som lutar sig mot SAFe-ramverket. Aktuellt team tillhör vårt huvudkontor som ligger på Vasagatan 10 i Stockholm. Vi jobbar i 2-veckorssprintar med dagliga standups och träffas på kontoret 2 dagar i veckan. Utöver dessa dagar kan man arbeta var man vill. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.    SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
IT-Infrastrukturkonsult Windows/Linux Systemadministratör sökes

Om tjänsten Som IT-infrastrukturkonsult kommer du att ha en nyckelroll i förvaltningen och vidareutvecklingen av tekniska tjänster inom ett av affärsområden. Tjänsten innebär en central position i leverans och supportflödet av IT-tjänsterna, där du säkerställer systemets tillgänglighet, stabilitet och säkerhet.  Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med planerad 5 augusti och kommer inledningsvis pågå i ett år. För rätt kandidat finns det möjlighet till förlängning. I din roll kommer du att: - Ansvara för drift och underhåll av en IT-infrastruktur med vanligt förekommande arbetsuppgifter. - Leverera klient- och servertjänster samt vara en del av drift- och supportteamet. - Utföra patchhantering, uppgraderingar och scriptutveckling för att effektivisera arbetssätt. - Delta i serviceutveckling kopplat till infrastrukturplattformen och säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav. -Aktivt bidra till teknikförbättringsarbete och vara en del av teamets utveckling. Om dig Vi söker dig med flera års erfarenhet inom Linux och Windows miljöer, med fokus på serverdrift. Du har gedigen erfarenhet av arbete med Redhat och Centos samt tidigare erfarenhet av att sätta upp nya utvecklingsmiljöer. Du är tekniskt kunnig och har ett genuint intresse för den senaste tekniken, samtidigt som du har förmågan att följa branschens utveckling. Viktigt för tjänsten är: - Erfarenhet av systemhärdning och scriptning (Bash, Python eller Perl). - Kunskaper inom IT-/informationssäkerhet och nätverk (TCP/IP, switching, routing och brandvägg i datacentermiljö). - Erfarenhet av övervakningstekniker såsom Nagios/op5 samt virtualiseringsmiljöer som VMware. - Kännedom om konfigurationshantering med verktyg som Ansible eller Puppet och erfarenhet av Microsoft-standardprodukter som Active Directory och DNS Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord: IT-infrastrukturkonsult, Systemadministratör, Windows, Linux, Saab, Järfälla, Adecco

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Systemadministratör - Super user till Husqvarna AB

Är du intresserad av verksamhetsutveckling och vill ha ett spännande jobb som Management system Super user på Husqvarna AB? Sök den här tjänsten redan idag! Om rollen Som Management system Super user på Husqvarna AB kommer du att arbeta med Husqvarnas verksamhetsutvecklingssystem och dess processer. Du kommer att vara ansvarig för att administrera systemet med uppdateringar och ändringar, sköta användarlicenser och utbilda användare i systemet. Systemet som heter ”How we work” är ett sharepointbaserat system. I systemet finns processer, instruktioner och dokument för alla projekt och stödprocesser på Husqvarna. Du ingår i gruppen för Processutveckling som består av 4 personer. Som Management system Super user stöttar du hela Husqvarna divisionen. Du har ett nära samarbete med processutvecklare och även andra Super users för övriga divisioner i Husqvarna koncernen. I arbetsuppgifterna ingår: •Administrera verksamhetssystemet •Supportera och utbilda användare i systemet •Arbeta med förbättringar i systemet •Rita processflödesscheman i Visio Vi söker dig som har: •YH-/Högskoleutbildning inom industriell ekonomi, management eller liknande •Svenska & engelska i tal & skrift Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av att arbeta med management system •Erfarenhet av att jobba med processutveckling •Kunskaper i Sharepoint och/eller Visio Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för rollen som System Super User. Vi söker dig som kan hantera många arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Som person är du noggrann och mån om att det blir rätt. Du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa människor och ge svar. För att trivas i rollen krävs det också att du är kommunikativ och pedagogisk då du kommer att utbilda användare i systemet. I rollen som Super user får du chans att vara med och påverka förändringar och förbättringar i systemet, vilket kräver att du är driven och framåt. Om Husqvarna AB På Husqvarna får du arbeta i en global koncern med många internationella kontakter. Husqvarna är världsledande inom produkter för skogs- & grönyteskötsel. Läs mer på www.husqvarna.com. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Husqvarna. VillkorStartdatum: 1 juni Placeringsort: Huskvarna Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024