Cloud Engineer - Azure
Ericsson AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Ericsson AB Join our Team About the Opportunity At Ericsson, we are offering a fantastic opportunity for a passionate and motivated Cloud Engineer to join our dynamic and diverse team. In this role, you will contribute to the design, construction, and management of Ericsson-based public cloud environments and solutions. Along with this, you will feed into our shared public cloud platform and play a key role in aiding engineering teams in cloud adoption and cloud transformation. Familiarity with Agile methodology and practices constitutes an integral part of the role. What You Will Do • Design and implement highly available, fault-tolerant, and cost-optimized solutions on Azure. • Use best practices to manage and scale complex Azure environments. • Lead the design of Azure serverless solutions and ensure they are optimized for performance, cost, and high availability. Proficient and proven in using Azure components. • Configure and manage advanced IAM roles, cross-account roles, federated identities, and enforce least privilege policies across Azure accounts. • Design and implement security guardrails across multiple Azure accounts to ensure the highest standards of security and compliance. • Drive a security-first mindset, managing IAM, encryption, audit requirements, and enforcing security best practices, and lead reviews of the Landing Zone. • Lead Azure cost management efforts, developing strategies to optimize Azure spending while maintaining scalability, high availability, and performance. • Design and implement cost-efficient cloud architectures for large-scale environments, ensuring efficiency and cost-effectiveness.  • Write complex scripts (Powershell, Terraform) for automating routine tasks across the Azure environment, including impact analysis and managing the Landing Zone (LZ). • Leverage Infrastructure as Code (IaC) tools (e.g., Powershell, Terraform) to manage and optimize cloud infrastructure and deploy new Landing Zones. • Provide advanced support for complex issues, troubleshoot and provide advisory on deployments. Mentor junior engineers and ensure smooth account operations. • Lead Agile teams, drive continuous improvement, and facilitate Agile ceremonies such as sprint planning and retrospectives. • Set up and manage hybrid networking solutions, ensuring seamless integration between on-premises networks and Azure cloud environments. • Manage and optimize CI/CD pipelines in Azure DevOps, ensuring efficient automation of workflows and continuous delivery of cloud solutions. • Lead the development and integration of Azure The Skills You Bring - Platform as a Service (PaaS). - Infrastructure as a Service (IaaS). - Infrastructure As Code. - Multi-Cloud Environments. - Cloud FinOps. - Cloud Engineering. - Cloud Security. - Coaching and Mentoring. - Cloud Automation. - Cloud Governance.

18 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Analytiker med inriktning Life Cycle Cost (LCC)
Bae Systems Hägglunds AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Är du tekniskt utbildad och analytiskt lagd? Vill du ha stora möjligheter att bidra med dina kunskaper och erfarenheter i arbetet med att utveckla och påverka underhållssystem för både nuvarande och framtida komplexa stridsfordonssystem? Vi behöver förstärkning på vår avdelning för Driftsäkerhet och Underhåll med en LCC-analytiker (life cycle cost). Bli en del av vårt härliga team och ansök redan idag!   Din framtida utmaning I rollen som LCC analytiker på avdelningen kommer du att arbeta över ett tekniskt brett område där du analyserar livslängdskostnader för system, följer upp, för dialog eller presenterar resultatet av analyser vid interna och externa projekt. Du utarbetar både LCC-modeller anpassade för respektive produkt samt pålitlighets- och underhållsbarhetsmodeller på våra produkter. Du kommer att utvärdera verkligt utfall jämfört med predikterat utfall av underhåll, göra reservdelsprognoser utifrån validering av data, uppdaterad modell och framtida driftscenarion. I projekten upprättar du ingående rapporter och sammanställningsdokument såsom reservdelsförslag, lagerförslag, optimala fördelningar, tillgänglighet eller kostnadsanalyser och rapporter etc. Ditt arbete hos oss kommer att innebära många olika kontaktytor, framför allt inom företaget men även mot kunder.   Den du är Du är tekniskt utbildad på Civil/högskole- eller universitetsnivå eller har motsvarande teknisk/systemvetenskaplig utbildning/erfarenhet. Bra kunskaper inom statistik och sannolikhetslära kommer du att behöva i denna roll, likaså sinne för siffor och matematik. Du är analytisk och strukturerad och har mycket goda kunskaper inom MS Excel. Du är en positiv person och trygg i att arbeta självständigt med ovanstående uppgifter.  Dina personliga kompetenser och egenskaper är viktiga för att du ska passa in i vår grupp. För att du ska trivas behöver du vara drivande med god problemlösningsförmåga och fokus. Eftersom kontaktytorna är många behöver du vara samarbetsorienterad med en god kommunikation, du måste ha lätt för att kommunicera i både tal och skrift i både svenska och engelska. Det är meriterande om att du har några år av erfarenhet som analytiker och har du erfarenhet av något av dessa är det en fördel: Support, underhållsteknik, logistik, programmering, databasteknik, optimering, eller simulering. Vi använder oss av MS Access och OPUS Suite (OPUS10, Simlox och Catloc) och har du kunskaper i dessa programvaror är det meriterande.   Vad du blir en del av Ett viktigt, spännande jobb i ett företag i stark tillväxt! Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 90 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.     BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund och efterföljande support. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling.   Kontaktperson Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till Thomas Odemyr 0660-80269, chef R&M/LSA alternativt Rekryteringskonsult Cathrine Lind Axö Consulting, 070-577 06 18. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-31, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter sista ansökningsdagen som är 31 augusti.    Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Senior Specialist- Big Data
LTIMindtree Sverige, filial till LTIMindtree Lim
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

About Us: LTIMindtree is a global technology consulting and digital solutions company that enables enterprises across industries to reimagine business models, accelerate innovation, and maximize growth by harnessing digital technologies. As a digital transformation partner to more than 700+ clients, LTIMindtree brings extensive domain and technology expertise to help drive superior competitive differentiation, customer experiences, and business outcomes in a converging world. Powered by nearly 90,000 talented and entrepreneurial professionals across more than 30 countries, LTIMindtree — a Larsen & Toubro Group company — combines the industry-acclaimed strengths of erstwhile Larsen and Toubro Infotech and Mindtree in solving the most complex business challenges and delivering transformation at scale. For more information, please visit www.ltimindtree.com We are looking a Senior Specialist- Big Data to join our team with below expertise: Your experience and background: • 3+ years of Java 8+ and/or Scala experience • Knowledge of Linux Shell Scripting • Knowledge of SQL • Knowledge of Hadoop stack (YARN, Sqoop, Hive, Impala, MapReduce Oozie, etc) • Familiar with version control and CI/CD tools (Git, Ansible, Bamboo, Jenkins...) •Experience with Streaming Technologies, such as Kafka Nice-to-have skills: • Experience with functional programming techniques & principles – Scala • Familiar with Data Analysis • Familiar with SAFe Agile way of working • Experience in data engineering and building ETL/ELT pipelines • Experience with performance tuning of Hadoop/Spark solutions • Experience with container-based technologies: Docker, Kubernetes • Experience in developing RESTful services

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
BI Application Specialist
Technogarden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vill du vara med på en förändringsresa?Skånemejerier står inför en stor digitaliseringsresa som du kommer att få vara med och påverka och sätta din prägel på. Det finns en tanke framåt om vad Business Intelligence och data kan åstadkomma och din expertis och entusiasm är efterlängtad för att omvandla tankarna till handling. ArbetsbeskrivningDu kommer att arbeta hands-on för att säkerställa BI-verktyg och rapporter för samtliga delar av Skånemejeriers organisation. Du kommer att få vara en del av att utveckla och stabilisera BI-miljön, framtidssäkra driften och skapa förutsättningar för en bättre morgondag. Det handlar om att ta ett helhetsansvar över vår BI lösning , allt från strategiska vägval till support av användare. Vi har idag en Qlikviewlösning som behöver underhållas och utvecklas med nya applikationer utifrån verksamhetens behov för att bättre kunna stödja den. Detta innebär bl a ett ansvar att ta ett säkert grepp om rapportfloran, driva en roadmapp framåt inom BI, bygga och supportera rapporter utifrån en proaktiv dialog med verksamheten(ex controlling, marknad och försäljning) genom att fånga behov och hitta lösningar.  KvalifikationerVi söker dig med en relevant universitetsexamen och flerårig dokumenterad erfarenhet av att utveckla och underhålla komplexa Qlikview-applikationer och gärna då i en cloudbaserad miljö i en producerande verksamhet. Du har jobbat med BI lösningar mot M3 och har erfarenhet av SQL och andra databaser.  För att lyckas i rollen tror vi att du är en driftig och nyfiken problemlösare med förmåga att ta egna initiativ och få saker att hända samtidigt som du är en öppensinnad, prestigelös lagspelare, lyhörd för andras perspektiv. Du känner dig trygg i kontakten med interna och externa intressenter med en drivkraft i att vara en del av att utveckla både nya lösningar och företaget. Du är en god analytiker med en god förmåga att se och förstå helheten och sätter stort värde i att göra saker helhjärtat och ordentligt. Din flexibilitet och ditt lugn hjälper dig att fatta rätt beslut och hitta de rätta lösningarna för nöjda kunder.  Vad erbjuder vi dig? Vår vision i Sverige är att bli Sveriges mest hållbara mejeri, både vad gäller produkter som är bra för både människor, djur och natur och genom att vara en hållbar arbetsplats. Vi drivs av ambition, engagemang och enkelhet och tillsammans jobbar vi mot samma mål – att utveckla och producera riktigt god mat som både smakar och gör gott. Sök tjänsten För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jörgen Björkman,  0739-80 83 95. Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Senior Product Manager to global fashion company
Digitalenta AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

We're looking for a driven Senior Product Manager to lead the Inspire & Discover product team within the digital division of a global company in the fashion retail industry. This is a full-time consulting assignment based in Stockholm, running from July 15 2025 to February 1 2026, with possible extension. About the roleIn this role, you'll oversee the Inspire & Discover product team, consisting of 15+ professionals across engineering, data analytics, and design. You'll drive the team’s agile processes, product planning, and stakeholder collaboration to elevate the user experience and engagement across digital platforms. You’ll report to the product area leadership within the Business Tech Sales domain. Responsibilities Lead daily stand-ups and ensure clear team communication and coordination Translate business and customer feedback into actionable improvements Manage sprint planning and backlog refinement processes Align the team’s roadmap with business objectives and OKRs Collaborate closely with engineering and analytics to prioritize impactful initiatives Facilitate cross-functional teamwork across digital and commercial teams Ensure ongoing delivery of value with a focus on continuous iteration and improvement About you You are a seasoned product leader who thrives in a cross-functional environment. With several years of experience managing larger product teams, you bring a structured yet flexible leadership style that motivates and aligns teams toward shared outcomes. Your strong understanding of digital development enables you to bridge technical and business perspectives effectively. Experience and skills 5+ years of experience as a Product Manager, with at least 2 years at a senior level Proven ability to lead multidisciplinary product teams of 10+ people Strong understanding of agile development methodologies Experience translating customer and business insights into product enhancements Comfortable working with engineering teams and understanding of technical development Skilled in roadmap planning, backlog management, and stakeholder communication Fluent in both Swedish and English (spoken and written) About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
IT-ärendehanteringssystem
Rasulson Consulting AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Uppdragets innehåll – IT-ärendehanteringssystem Uppdraget omfattar teknisk installation, konfiguration, integrationer och viss utbildning kopplat till ett nytt system för hantering av IT-relaterade ärenden. Det beräknas omfatta cirka 60–70 timmars arbete. Systemuppsättning och miljöhantering Arbetet inleds med att en befintlig lösning dupliceras och etableras i den framtida driftmiljön. När denna är färdigställd, kopieras lösningen även till en testmiljö för vidare verifiering och testning. Strukturerade konfigurationsmöten Två möten á cirka två timmar hålls där enbart centrala inställningar gås igenom. Det gäller exempelvis statusflöden, ärendetyper, SLA-nivåer och arbetstider. Syftet är att snabbt samla in beslutsunderlag för dessa funktioner – inga breda workshops kring processanpassning ingår. Implementering av funktionalitet De beslutade inställningarna implementeras i lösningen enligt överenskommelse. Teknisk integration och anslutningar Stöd ges vid upprättandet av användarsynkronisering mot katalogtjänst (Entra ID), inklusive koppling av personalinformation till ärenden och utrustning. Huvuddelen av arbetet utförs av interna resurser. Dessutom konfigureras en e-postintegration och en första funktionsbrevlåda sätts upp, tillsammans med instruktioner för hur fler kan läggas till framöver. En standardiserad telefonikoppling installeras också enligt leverantörens lösning. Formulärlösning En separat instans för formulärhantering kopplad till systemet aktiveras och drivs i extern driftmiljö. Allt vidare arbete med formulär hanteras internt. Utbildningsinsats En halv dags utbildning erbjuds till relevanta användare med fokus på ny funktionalitet som inte finns i tidigare lösning. Ytterligare utbildningsinsatser kan tillhandahållas efter behov. Behörighetsstruktur Detta uppdrag innefattar inte arbete med åtkomststyrning – samtliga användare får tillgång till all information i systemet. Import och datamigrering Ingen datamigrering från tidigare system ingår. Vid behov finns möjlighet till manuell import via standardiserade textfiler. Dokumentation Eftersom det rör sig om en ny typ av lösning, finns ingen färdig dokumentation. All dokumentation hanteras antingen internt eller som del av ett separat uppdrag. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

16 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT Business Analyst/Business Analyst
AFRY AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker en erfaren Business Analyst för uppdrag inom ett flertal branscher med stort fokus på offentlig sektor, bank/försäkring och försvarsindustrin. Arbetet bygger på ett stort intresse för människor, teknik och bryggan där emellan. Konsultrollen innebär i mångt och mycket att vara en rådgivande part gentemot våra kunder och bygga förtroende.  I uppdragen kommer du hjälpa våra kunder bland annat med: Kravinsamling och analys: Samla in och prioritera affärskrav från olika intressenter Dataanalys: Analysera data för att identifiera trender och informera beslutsfattande Processförbättring: Utveckla och förbättra affärsprocesser för att öka effektiviteten Intressenthantering: Kommunicera med intressenter för att säkerställa att deras behov förstås och uppfylls Lösningsimplementering: Samarbeta med tekniska team för att implementera IT-lösningar som uppfyller affärskraven Riskhantering: Identifiera och hantera risker som kan påverka projektets framgång Förändringshantering: Underlätta förändringshantering och säkerställa att nya system och processer integreras smidigt Du etablerar förtroende och kommunicerar över hela organisationer på operativ till strategisk nivå.  Kvalifikationer Utifrån våra kunders behov söker vi någon med följande: En kandidatexamen inom IT, datavetenskap, affärsadministration eller ett relaterat område. En masterexamen kan vara meriterande. Minst 3 års erfarenhet av affärsanalys eller en liknande roll. Erfarenhet av att arbeta med IT-projekt och systemutveckling. Certifieringar som Certified Business Analysis Professional (CBAP) eller Entry Certificate in Business Analysis (ECBA) är starkt meriterande Goda kunskaper i systemutvecklingsmetoder som Agile och Scrum. Erfarenhet av att använda verktyg som SQL, Microsoft Excel, och affärsanalysverktyg som Tableau eller Power BI. Förmåga att analysera och tolka data för att identifiera affärsbehov och lösningar. Stark problemlösningsförmåga och kritiskt tänkande. Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Förmåga att samarbeta med olika intressenter och presentera tekniska lösningar på ett begripligt sätt. Erfarenhet av projektledning och förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Förmåga att arbeta under press och hålla deadlines. Förståelse för affärsprocesser och hur IT-lösningar kan förbättra dessa. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska krav. Akademisk examen inom systemutveckling, management eller motsvarande  Det är meriterande om du har:  Erfarenhet av agil utveckling  Arbetat som konsult  Erfarenhet av kravarbete i förstudiefas Kunskap om LOU  Erfarenhet inom bank/försäkring och/eller försvarsmakt, Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du är en relationsbyggande som säkerställer bra samarbete och förståelse för kunds behov. Du hanterar stakeholder management väl och etablerar förtroende. Vidare är du affärsinriktad och nätverkande, ser potentiellt mervärde för kund och lyfter förslag genom tydlig kommunikation och presentation. Då många av våra uppdrag finns inom offentlig sektor och är säkerhetsklassad uppdrag måste du ha mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, för att klara uppdragen och möta de krav våra kunder ställer. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att passera säkerhetsprövning och bakgrundskontroll. Kontroll mot belastningsregistret är en del av vår rekryteringsprocess. Ytterligare information Som anställd hos oss kommer du att ingå i ett team med härliga kollegor där våra kärnvärden genomsyrar vårt dagliga arbete. För oss innebär det en gemenskap och ett driv att utmana oss själva och våra kunder i att utvecklas och bli starkare. Vårt team består av hjälpsamma och omtänksamma kollegor där vi värderar gemenskap och balans mellan arbete och fritid.   Hos oss får du möjligheten att ta del av:    Möjlighet till hybridarbete om uppdrag/kund inte kräver annat Individuell kompetensutvecklings-plan inom ditt spetsområde   En AFRY Buddy som bollplank under din första tid som anställd  Tillgång till stort utbud aktiviteter genom vår sociala klubb: Club AFRY, till exempel yoga, restaurangbesök, språkkurser med mera  Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade i vårt kollektivavtal  Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal Advantage You  Ett enormt nätverk av tekniska experter med + 19 000 kollegor med kontor i 50 och projekt i 100 länder  Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 och urval och intervjuer kommer att ske därefter.  Kontaktperson för frågor: Fredrik Lindblad, Business Section Manager [email protected]  Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Data Scientist
Greenely AB (publ)
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Are you a Data Scientist? If so, Greenely is looking for an exceptional individual to join our team! Greenely is the energy consumer platform dedicated to helping families navigate the increasingly complex world of electricity. Our mission is to reduce your energy bill to zero, not merely by optimizing home energy usage, but by enabling you to generate virtual power. Our mission is to enable every home to play a vital role in the energy transition in Europe. What you’ll be doing: Work cross-functionally with Product, Engineering, and Business teams to identify impactful problems and solve them with data. Analyze large, complex datasets to uncover trends, patterns, and insights that support strategic decision-making. Develop predictive models and machine learning solutions to improve our products and operations. Design and interpret A/B tests and experiments. Build and maintain dashboards, reports, and data visualizations for stakeholders. Help shape our data culture and contribute to improving our data tools and infrastructure. What you'll need to succeed: 2+ years of experience working as a Data Scientist or in a similar analytical role. Proficiency in Python (Pandas, NumPy, scikit-learn, etc.) and SQL. Solid understanding of statistics, experimental design, and machine learning techniques. Experience with data visualization tools (e.g., Tableau, Power BI, or similar). Strong problem-solving skills and ability to communicate complex ideas clearly. A team player who thrives in a fast-paced, collaborative environment. We'll be really impressed if you: Have experience with cloud platforms (e.g., AWS, GCP, or Azure). Have knowledge of dbt, Airflow, or other data engineering tools. Familiarity with tools like Jupyter, Git, Docker. What we can offer you: Flexibility: Enjoy the flexibility of working remotely one day a week while collaborating in our vibrant Stockholm office for the rest, conveniently located in the heart of Stockholm at Vasagatan 40. Growth: Elevate your career with opportunities for skill development, challenging projects, and advancement within our forward-thinking organization. Influence and Impact: Your voice matters. Shape the future of energy by contributing your ideas, expertise, and playing a key role in decision-making. Innovative Environment: Thrive in an ever-changing industry, working on cutting-edge projects and staying ahead of the curve in a dynamic and pioneering work atmosphere.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Solution Specialist till MAX Burgers - placering Sthlm eller Luleå
Max Burgers AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Vi tror att teknik gör livet enklare – både för våra gäster och våra medarbetare i restaurangerna. Nu letar vi efter dig som tycker att det låter roligt att kombinera system, problemlösning och menylogik och som vill göra det i ett team där laganda och snabb utveckling är vardag.  Det här är tjänsten för dig som gillar att grotta ner dig i teknik, men också prata med människor. Som får en kick av att allt fungerar, men som inte ryggar för att lösa något när det inte gör det.  Och som vill vara en del av MAX resa – att bli världens bästa burgarkedja. Vi vet att digitala lösningar är helt avgörande för att vi ska nå dit.  Om tjänsten  Som POS Solution Specialist hos oss blir du en del av vår Business Tech-avdelning och ett mindre team på fem personer som tillsammans ansvarar för att våra försäljningssystem funkar, utvecklas och håller högsta nivå. Det mesta av ditt arbete handlar om vårt kassasystem Oracle Simphony där du är med och sätter upp menyer, funktioner och konfigurationer som påverkar hela vår försäljning.   Det kan handla om att:  - lägga upp nya produkter i våra digitala försäljningskanaler  - lösa buggar eller felsöka varför något inte syns i kassan  - testa och rulla ut nya funktioner  - arbeta med våra leverantörer och tekniska partners  - stötta våra restauranger eller interna team med lösningar  Men det här är inte bara en supportroll – du är också en viktig kugge i våra utvecklingsprojekt och får vara med och forma framtiden för hur vi arbetar med teknik i våra restauranger.  Du samarbetar tätt med kollegor inom Business Tech, men också med andra delar av MAX, till exempel kollegor på våra restauranger, Marknad, Analytics och Support. Här finns både snabba puckar och långsiktiga initiativ – och ditt jobb blir att hålla ihop tekniken.  Om dig  Vi tror att du är en teknikintresserad problemlösare med ett nyfiket sinne och en stor känsla för service. Du gillar att förstå hur saker hänger ihop, har en analytisk ådra och ser detaljerna som en viktig del av helheten, särskilt när de påverkar våra gäster och kollegor ute i restaurangerna.  Du har troligen arbetat i en liknande roll tidigare, kanske med försäljningssystem, IT-support, affärssystem eller någon annan teknisk plattform och har med dig en trygg teknisk grund att stå på. Du har lätt för att sätta dig in i hur system fungerar, hur verksamhet och användare påverkas, och vad som krävs för att göra det enklare för andra att lyckas i sitt jobb.  För att trivas i rollen behöver du kunna prioritera, hantera flera uppgifter samtidigt och kommunicera tydligt, både med kollegor och externa leverantörer. Du är lösningsorienterad, lyhörd och tar gärna initiativ innan något blir ett problem. Att analysera, felsöka och förbättra är en naturlig del av ditt sätt att jobba.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med applikationssupport och felsökning inom både hårdvara och mjukvara, liksom teknisk dokumentation och casehantering. Det är meriterande om du har arbetat med ITIL, logghantering, teknisk dokumentation eller i agila team, men det viktigaste är din inställning. Hos oss trivs du som är samarbetsinriktad, vill utvecklas och tycker det är kul att testa nytt tillsammans med andra.   Om oss  MAX är ett familjeföretag som startade i Gällivare 1968 – och idag är vi en av Nordens snabbast växande burgarkedjor, med snart 200 restauranger i Sverige och Europa. Vi har en stark värdegrund, stort samhällsengagemang och ett tydligt mål: att bli världens bästa burgarkedja – både smakmässigt och som arbetsgivare.  Inom Business Tech på MAX bygger vi framtidens tekniska plattformar – med fokus på försäljning, gästupplevelse och medarbetarvänliga lösningar.  Du kommer att jobba på något av våra kontor i Stockholm (Garnisonen, nära Karlaplan) eller Luleå. Båda kontoren är moderna, energifyllda och fulla av härliga kollegor. I nästa steg väljer du själv var du vill vara placerad.  Hos oss får du:  - Vara en del av ett värderingsstyrt företag där vi bryr oss om varandra och om världen  - Arbeta i ett team där vi stöttar, utmanar och utvecklar varandra  - Möjlighet att påverka, testa nytt och växa   - Delta i utvecklingsprogram, som självledarskap och projektledning  - Och såklart: ibland vara först med att smaka på en ny burgare   Om processen  Vi använder urvalsfrågor och psykometriska tester i processen – inget personligt brev behövs.  Sista ansökningsdag är 31 augusti, men vi går igenom ansökningar löpande.   Vi kan komma att hålla några intervjuer redan innan semestern, men de flesta kommer att ske i augusti, efter att ansökningsperioden är stängd. Detta kan göra att det tar lite längre tid för oss att återkoppla till dig med hävnisning till semestertider, men vi hör av oss så snart vi är tillbaka.   Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig och att hitta vår nya kollega!  Har du frågor om rollen? Vänligen kontakta Peter på [email protected]   Har du frågor om processen? Vänligen kontakta Sofia på [email protected]   Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

13 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Data Scientist till Performance & Sustainability Analytics
Swedbank AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Har du en passion för att analysera data och omvandla den till värdefulla insikter? Vill du använda dina färdigheter för att bidra till förbättrade sparaprodukter och tjänster för våra kunder genom dataanalys? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Analysera och följa upp Sparaaffären ur ett produkt-, kund- och rådgivningsperspektiv. Bearbeta och visualisera stora mängder data för management och andra seniora stakeholders. Skapa insikter baserat på datamönster som hjälper organisationen ta informerade beslut. Bidra till en strukturerad datamiljö genom kravställning mot olika system och databaser. Samarbeta tvärfunktionellt med olika teams för att implementera datadrivna lösningar. I denna roll behöver du: Grundläggande krav: Har minst 3-5 års erfarenhet som data scientist eller liknande roll. Praktisk erfarenhet av SQL för dataanalys, inklusive att skapa komplexa frågor och optimera databaser. Praktisk erfarenhet av Python för dataanalys, databehandling och processutveckling. Erfarenhet av datavisualisering i BI-verktyg såsom QlikSense/PowerBi. Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vara bosatt i Sverige och i Stockholm med omnejd. En relevant akademisk utbildning (exempelvis statistik/ ekonomi/ datavetenskap/ matematik). Meriterande kvalifikationer: Arbetslivserfarenhet från svensk bank. Kunskap om produkter inom Spara, Försäkring och Pension. Förmåga att dela kunskap och stötta kompetensutveckling i teamet. Förmåga att förmedla komplexa insikter för både tekniska och icke-tekniska målgrupper. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team...Vi söker nu en driven Data Scientist till vårt Performance & Analytics team inom Savings, Investments & Advice. Är detta nästa steg i din karriär? Ta chansen att bli en del av vårt dynamiska och ambitiösa analysteam.Tillsammans hjälper vi Swedbank att bli mer datadrivna och stärker vår position inom Sparaområdet. " Elias Jakobson, din framtida chef. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-06-30. Placeringsort: Stockholm, Sundbyberg Rekryterande chef: Elias Jakobson Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025