Team Lead Operations - Customer Support

Company Description Är du en serviceinriktad person med en passion för problemlösning? Trivs du i en stöttande roll och älskar att arbeta i en dynamisk miljö? Har du ledarerfarenhet och samtidigt brinner för att arbeta operativt? Då kan den här tjänsten vara det nästa spännande steget i din karriär! Hur din nya roll kommer att vara Din nya roll kommer att innebära att du, tillsammans med ditt team på 3 personer, supporterar vår inköpsverksamhet. Ni är i nära kontakt med kunder och finansbolag och hanterar frågor kring inköpsprocessen. Rollen har ett stort administrativt fokus med arbetsuppgifter som bland annat: Support i frågor gällande kontrakt, betalningsgodkännanden, finansiering ägarbyten eller avyttring på teamnivå Efterkontroller samt regelbunden rapportering om fordonsinnehav och antalet avregistreringar Säkerställa efterlevnad av våra interna processer och regler gällande bilköp, export och moms Som ledare rapporterar du direkt till Head of Operations och har en nyckelroll med ansvar för administration och ledning av processer. Du får dessutom möjlighet att utmana och förbättra arbetsflöden, i en inspirerande arbetsmiljö i våra nya moderna lokaler vid Alviks strand. Du kommer utgå från vårt huvudkontor med möjlighet till distansarbete 1 dag per vecka. Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka, med en fast grundlön. Arbetstiderna är förlagda under kontorstid måndag-fredag. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vad vi vill att du har med dig Vi söker dig med gedigen arbetslivserfarenhet inom administrativa eller supporterande roller och gärna tidigare erfarenhet som ledare. Det är meriterande om du även har erfarenhet från fordons- eller finansbranschen. Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Grundläggande kunskaper i Officepaketet eller Google Workspace är också önskvärt. För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och organiserad, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och inte räds för utmaningar. Du har förmågan att prioritera och behålla fokus även när arbetstempot är högt. Välkommen till ett engagerande team där din kompetens och passion för ledarskap kommer att uppskattas och utmanas dagligen! Vad vi erbjuder dig Möjlighet att vara en del av en internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Arbeta i en miljö som präglas av öppenhet, positivitet och motivation, där du har hög grad självbestämmande. En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där där din påverkan spelar en nyckelroll för vår fortsatta framgång. En konkurrenskraftig grundlön Stora möjligheter till avancemang inom Auto1 Group, där din framtida karriär är i fokus. Vilka vi är? AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, Viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke AUTO1.com är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero använder vi våra erfarenheter till att bygga den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 6.5 miljarder euro under 2022. AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder. Ansökan Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på [email protected]. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Are we a match? If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development. Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients. Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.

12 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker Teamledare

Varje år deltar över 2 000 personer under Gothia Cup, som tillsammans möjliggör en mötesplats för världens ungdomar, oavsett religion, hudfärg eller nationalitet. Som Teamledare är du en viktig del för att deltagarna ska få en bra upplevelse. Uppdraget innebär att skapa en hemkänsla på skolan där lagen bor. Du har huvudansvaret över ditt team och tillsammans ansvarar ni för organisationen på skolan. Ni finns behjälpliga med service, säkerhet och information för lagen och tillsammans bor och sover ni på skolan. Vi söker dig som är strukturerad, trivs i en ansvarstagande roll och har vana som arbetsledare. Service är något du brinner extra för. Dessutom är du en glädjespridare och älskar att stödja och hjälpa andra. Du innehar gymnasial utbildning samt några års erfarenheter inom yrkeslivet. Uppdraget pågår mellan 13-21 juli, 2024 Möjligheten för uppdrag som Teamledare under Partille cup 1-6 juli finns också. Som Teamledare får du nya erfarenheter, måltider under turneringen, funktionärskläder, utbildning samt ekonomisk ersättning. Skicka in din ansökan snarast för mer information!

8 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Teamleader till strutsfarm i Borlänge!

Vi söker nu dig som vill vara en del av Sahlins Struts härliga gäng i sommar! Om du drivs av att få arbeta i ett företag som ständigt har ambitioner framåt, med stort fokus på gäster och personal, där du har goda utvecklingsmöjligheter dessutom i en annorlunda miljö bland strutsar - sök då till oss! Sahlins Struts är ett familjeföretag och har under 30 år vuxit till ett stort besöksmål i Dalarna, Borlänge och lockar cirka 30 000 besökare om året. Som mest har vi runt 180 strutsar i olika åldrar, från minsta kyckling till svartfjädrade hanar i tvåmetersklassen. Att besöka oss är ett populärt utflyktsmål både för allmänheten, företag, grupper och föreningar. Vi är ett levande lantbruk, så på gården finner du hela kedjan från foder, kläckeri, slakteri, charkuteri, gårdsbutik men även restaurang, café, glassbar, pub och en stor lekpark för allt spring i benen. Här finns alltid något, för liten som stor, att upptäcka. Vårt mål är att måna om det vi har och ge våra besökare en fantastisk upplevelse att minnas och återvända till oss. Anställningsform: Deltid 75% fördelat fr o m början av juni t o m augusti ut (detta kan justeras något om du exempelvis är studerande). Det finns även möjlighet att arbeta på timme under våren och hösten/vintern - främst dagtid under helger! Ni kommer vara två teamleaders denna sommar! Deltid (75%) vardera. Tjänsten som teamleader och du som person: du har relevant utbildning/erfarenhet för yrket. Du besitter ledaregenskaper, känner dig bekväm med ansvar och trivs i team om cirka tio personer och har därmed en god samarbetsförmåga. Att ha arbetat inom café/butik/restaurang är en merit men du ska också känna det självklart att vara i en ledande position, kanske har du erfarenhet som teamleader från ett tidigare arbete? Eller har du under en tid jobbat inom restaurang och är nyfiken på en ny roll i branschen? Som teamleader bär du ett stort ansvar över att se till att den dagliga verksamheten (butik, café, restaurang servering, personal) fungerar samt har förmågan att stötta och pusha dina medarbetare. Du kommer att ha stöttning av ledningen, som också lägger grundschemat bl a, men förväntas bli självgående. Introduktion och upplärning sker hos oss och är givet för att kunna axla denna roll. Du bör vara minst 18 år och inneha B-körkort för denna anställning. Lön: enligt avtal (HRF Visita Kollektivavtal) eller överenskommelse. Rekrytering sker löpande. Skicka CV och personligt brev till: [email protected]

7 februari 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Team Manager Simulation & Verification – HVDC Control & Protection Software

Do you want to enable green energy transition and together with colleagues build customized HVDC control systems to meet our customers' and the world's needs for sustainable, flexible, and secure energy? We are convinced that HVDC (High Voltage Direct Current) technology, solutions for energy transfer with direct current at high voltages, is a long-term sustainable solution. The technology is used for energy transmission over long distances and to connect electricity networks with minimal losses. In addition to energy transfer, HVDC technology also alleviates electricity quality problems and can contribute to the stabilization of connected power grids. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the only realistic energy transmission alternative. Our success is made possible by the dedication and competence of our people. Knowing this means we need leaders with a focus on developing and empowering their team and a dedication to the Hitachi Energy company values. We are looking for an engaging and driven person to lead one of our HVDC software integration teams based in Ludvika. You will be part of HVDC within the Control and Protection department and report to the Global Manager HVDC Control and Protection Software. Your responsibilities Lead a team of system engineers with responsibility of simulation and verification of HVDC control and protection software involving virtual simulation environments and automated integration and system testing procedures. Owner of technical function area with responsibility of process adherence and quality assurance. Establish and maintain alignment, collaboration, and system support towards neighbouring departments. Be a positive role model for your team by living our vision, delivering promises, and develop people. Adapt and implement strategic initiatives to fit your team to achieve business alignment. Plan team composition, individual development and competences needed to meet business needs, in alignment with internal stakeholders and customers. Ensure quality output and take ownership of team’s delivery and monitor process adherence as well as leading continuous improvement efforts within your team. Your background You are open, communicative, responsive, adaptive, and able to lead through change in a rapidly changing business environment. Strong interest and preferably documented experience in management techniques, developing teams and individuals to unlock their potential. Comfortable in making decisions and able to take full ownership. Knowledge or previous experience in HVDC control and protection or system simulation and testing is meriting. You hold a university degree in a relevant field. Proficiency and fluency in English is required. More About Us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 31st of July 2024! Candidates will be reviewed and interviewed on an ongoing basis, and the position might be filled before last day of application, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Erik Kilander, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Julia Wiklund, [email protected]

5 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024