Teamledare

Sök bland 61 lediga jobb som Teamledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Teamledare

Är du redo att bli den drivande kraften i ett av våra nystartade team på vår Handläggningsavdelning i Härnösand? Som teamledare har du möjligheten att inte bara ta ledningen, utan även att strategiskt fördela arbetsuppgifter, säkerställa en god kvalitet i handläggningen och smidigt samordna produktionsplaneringen. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Skolverket har fått förstärkt uppdrag och har utökat vår organisation. På vårt regionalkontor i Härnösand har vi nu startat en ny enhet som ska jobba med utbetalning av statsbidrag på uppdrag från regeringen. Din roll är att leda och fördela det operativa arbetet samt tillsammans med övriga teammedlemmar säkerställa att teamet uppnår en god kvalitet i handläggningen. Du ansvarar för att samordna teamets produktionsplanering, prioritering av det löpande arbetet och uppföljning av teamets produktion. Du ansvarar även för att i samband med myndighetens uppföljning av regeringsprognoser lämna ekonomiska prognoser för teamets räkning.  Du bidrar tillsammans med teamet till den verksamhetsutveckling som genomförs på enheterna och du har ett tätt samarbete med övriga teamledare, verksamhetscontroller samt enhetschefen. Du är en viktig och betydelsefull länk mellan verksamhet och individ. Teamet är under uppbyggnad och det finns potential att utveckla era arbetsområden. Du kommer även bidra till den verksamhetsutveckling som genomförs på enheten.  * * * * * ”Ta chansen att vara med och bygga upp vår viktiga verksamhet i Härnösand! Tillsammans strävar vi efter en effektiv, rättssäker och modern ärendehantering som bidrar till att alla barn och elever får en likvärdig utbildning av god kvalitet i en trygg miljö. ”  Rebecca Liljekvist, enhetschef * * * * * Du arbetar på vårt kontor i centrala Härnösand, som vi delar med Specialpedagogiska skolmyndigheten. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • akademisk examen inom ekonomi, juridik, statsvetenskap, systemvetenskap eller annat som Skolverket bedömer som liknande, • aktuell erfarenhet av förvaltningsrättslig handläggning inom offentlig sektor, • aktuell ledarerfarenhet ex. teamledare, projektledare, koordinator eller annan samordnande roll som Skolverket bedömer likvärdig, • mycket god datorvana och kunskap i Officepaketet, • mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska. Det är meriterande att du har aktuell erfarenhet av statsbidragshandläggning i offentlig verksamhet och erfarenhet av projektverktyg, planerings- och uppföljningsverktyg, såsom Antura och Stratsys. Som person behöver du • Målinriktad och förmåga att förutse problem och agera lösningsorienterat, • förmåga att se helheten och prioritera utifrån övergripande strategier med alternativa planer, • noggrannhet och förmåga att följa upp för att säkerställa att teamet når uppsatta mål, • förmåga att motivera andra och skapa ett öppet och tillitsfullt arbetsklimat genom kommunikativ förmåga, • förmåga att bygga goda relationer med olika kontaktytor, • förmåga att anpassa sig till ändrade omständigheter och hantera högt arbetstempo. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är 29 april. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann Linnarsson (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Teamledare till kund i Partille

Om tjänsten Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Just nu söker vi en Teamledare till vår kund i Partille! Här kommer du få en varierande roll där du coachar och vägleder medarbetarna i den dagliga driften. Tjänsten är en 6 månaders visstidsanställning med goda möjligheter till tillsvidare. Arbetstiden är förlagd måndag-fredag dagtid. Men det kan även finnas möjlighet att arbeta skift, dag/kväll, varannan vecka. Dina arbetsuppgifter • Planera, leda och motivera personal • Ansvar för daglig drift • Säkerställa produktivitet och kvalité • Jobba i dagliga driften tillsammans med ditt team Vad vi söker Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och som vill involvera och engagera dina kollegor i den dagliga verksamheten. Först och främst ser vi att du är driven och målinriktad person som har lätt för att samarbeta och motivera andra. Du är inte rädd för att själv hugga i där det behövs. Erfarenhet i en ledande roll är meriterande men vi går mycket på personlig inställning och viljan att lära sig. Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet av att jobba på lager • Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem • Svenska och engelska i tal och skrift Låter detta intressant? Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Vi söker Teamledare i Piteå!

Vi söker just nu vår nya Teamledare i Piteå! Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där dina primära arbetsuppgifter är att leda och fördela arbete mot våra kunder och personal i form av schemaplanering, material leveranser, orderhantering, stöttning av lokalvård samt se till att våra företagsrutiner efterlevs på filialen. Utöver detta skall du vara bekväm med att utföra lokalvård då detta ingår i tjänsten. Du kommer i övrigt i ditt arbete att ha god hjälp av övrig administration inom organisationen samt din Regionchef. Utöver din närmsta ansvariga Regionchef så återfinns en stark organisation med stöd inom HR och kvalitétssamordning där du tillsammans med övriga medarbetare ser till att säkerställa kvalitén och arbetsmiljön både internt och externt för organisationen. Dina arbetstider är mellan 06.00 – 15.00 vardagar där du även kommer att inneha en viss flexibilitet med frihet under ansvar. Kravspecifikation: B-körkort Erfarenhet av lokalvård God tal och skriftförmåga Bekväm med att navigera i olika affärssystem på dator Ledaregenskaper och servicetänk ut mot kund Välkommen med din ansökan redan idag!

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teamledare inom Verksamhetsutveckling

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Inom Saab kallar vi verksamhetsutveckling för PM&T, Processes, Methods and Tools. I rollen som teamledare för PM&T kommer du koordinera ett team av processansvariga som sitter ute i våra olika verksamheter på affärsområdet Dynamics. Du kommer att kombinera din roll som teamledare med att även driva verksamhetsutvecklingsprojekt inom alla våra verksamheter. Som teamledare för PM&T ansvarar du för att: * Tillsammans med processansvariga sätta gemensam roadmap och budget för det kommande årets PM&T arbete. * Följa upp status på planerat arbete och ekonomiskt utfall av PM&T arbetet. * Rapportera och presentera status på pågående PM&T arbete för olika intressentgrupper, såsom styrgrupper, ledningsgrupper o.s.v. * Stötta processansvariga i de dagliga utmaningar som uppstår. * Samverka med andra förbättringsforum som finns både inom affärsområdet men även inom Saab koncernen. Hos oss på Dynamics blir du en del av ett team där vi hjälps vi åt och värnar om varandra. Samarbete, ödmjukhet och hjälpsamhet är ledord i våra team. Om du tror på en liknande kultur som vi gör kommer du garanterat att trivas hos oss! Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av ledarskap, antingen i rollen som projektledare eller chef. Du ska också ha lång erfarenhet av verksamhetsutveckling för att ha förståelsen för komplexiteten i att driva verksamhetsutveckling för att kunna stötta våra processansvariga i deras dagliga arbete. För att trivas tror vi att du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till föränderliga arbetsmiljöer. Som person är du ansvarstagande och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i team och du har förmågan att motivera och coacha dina teammedlemmar mot att nå gemensamma mål. I rollen ingår resor mellan våra olika verksamhetsorter, varav körkort är ett krav. Meriterande för rollen: * Erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutvecklingsteam Tjänsten är placerad i Linköping eller Karlskoga. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

11 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Team Manager System Study and Simulation - HVDC System Performance

HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. Seize this opportunity to take on a highly visible position in a global organization. We are looking for an engaging and driven person to lead one of our HVDC system study and simulation teams. You will be part of HVDC System Design department and report to the Global Manager HVDC System Performance. Your team will be part of the entire design process; from technology development, marketing support & tender work to final design and verification in HVDC Projects. The team evaluates/verifies HVDC system performance by conducting studies and analysis such as Dynamic Performance Study and Compliance with Grid Codes by utilizing simulation tools such as PSCAD, PowerFactory, PSS/E, etc. You will live Hitachi Energy Leadership Pillars as a leader to engage, develop and grow our people to enable connection to purpose, people, potential and performance. Your responsibilities Lead a team of system engineers with responsibility of simulation and studies to evaluate and verify HVDC system performance. Responsible for process adherence and quality assurance within technical function area. Establish and maintain alignment, collaboration, and system support towards neighbouring departments as well as the entire HVDC System Design department. Develop your team and ensure individual competences and developments needed to meet business needs, in alignment with internal stakeholders and customers. Adapt and implement short term strategic initiatives to fit your team and to achieve alignment with Company strategies. Ensure quality output and take ownership of team’s delivery and monitor process adherence as well as leading continuous improvement efforts within your team. Your background You hold a university degree preferably in the field of electrical engineering, electrical power systems or similar. To be suitable for this management role it is preferable that you have previous experience as Line Manager. You are interested in people and are prepared to support and empower your team. You are open, communicative, responsive, adaptive and are able to lead in a rapidly changing business environment. It is preferable that you have previous experience from HVDC or FACTS technology. Fluency in English is required. Swedish knowledge is a plus. As a person you are a team player, and you work in an analytical and structured manner. You take responsibility for your team’s work, quality output and delivery on time. More about us Does the above description sound like you? Welcome to apply before 12th of May! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today!  Recruiting Manager Leila Manshaei, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, 46,107,382,986, Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85, Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Acquisition Specialist Gustaf Hedström, [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Vi söker Teamleader i Köping

Är du en driven och engagerad ledare med erfarenhet inom distribution och logistik? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi söker en Teamleaders i Köping. Sysselsättningsgrad 68,75%. 5-5-4 schema = Jobbar 5 dagar, ledig 4, jobbar 5 och tvärtom. 22:45 - 06:45 (8h) mån-lör 23:30 - 06:30 (7h) sön Arbetsuppgifter och ansvarsområden: I rollen som Teamleader kommer du att ha en nyckelroll i distributionen och ge distributörerna det stöd och hjälp de behöver för att klara distributionen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Kommunikation med operativ distributionsledare och distributörer för att följa upp arbete och effektivitet. Se till att distributionen flyter på och följ upp arbetsprocesser för att säkerställa affärsmässig leveranseffektivitet och -säkerhet. Personalplanering för att säkerställa kontinuitet och effektivitet i distributionsarbetet. Proaktiv medverkan till ständiga förbättringar av distributionsförutsättningar och kostnadseffektiviseringar. Ge stöd och hjälp till distributörer för att underlätta deras arbete. Kvalitetsuppföljning, hantering av händelser och rapportering enligt fastställda rutiner. Samarbeta med tjänstemannaorganisationen för att säkerställa stabil bemanning och effektiv resursanvändning. Hålla ordning och reda på arbetsplatsen. Ta initiativ till utveckling och samarbete. Krav och kvalifikationer: Giltigt B-körkort. Erfarenhet av distribution Ledarskap är meriterande. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med olika team. Driven och proaktiv med förmåga att fatta beslut och ta initiativ. Flexibilitet och förmåga att hantera förändringar och utmaningar. Strukturerad och noggrann med förmåga att arbeta självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid med sex månaders provanställning. I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdagen. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

10 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Teamledare inom vatten- och vindkraft, Hammarforsen/Mörttjärnberget

Statkraft är ett ledande företag inom vattenkraft internationellt, Europas största leverantör av förnybar energi och Sveriges fjärde största elproducent. Koncernen producerar vattenkraft, vindkraft, solkraft, gaskraft och levererar fjärrvärme. Statkraft är ett globalt företag inom energihandel. Statkraft har 5 700 anställda i 21 länder. Läs mer på statkraft.se Jobbeskrivning Statkraft söker nu en teknikintresserad och handlingskraftig teamledare för att utveckla ett skickligt team av nio drift- och underhållstekniker, specialiserade på vind- och vattenkraft. Huvuduppgiften är att med säkerhet i högsta fokus arbeta för en hög tillgänglighet, effektiv drift och ständiga förbättringar av två av Statkrafts anläggningar: Hammarforsens vattenkraftstation och Mörttjärnbergets vindkraftpark. Som teamledare ansvarar du för att planera, genomföra och fördela löpande underhållsaktiviteter för drift och underhållsteamet på respektive anläggning. En central del av rollen är att säkerställa att arbetet utförs på ett säkert sätt och följer både gällande lagkrav och koncernens riktlinjer. Som teamledare säkerställer du också att det finns en fungerade beredskapskedja för Hammarforsen. Ansvarsområden: Ledning och utveckling av drift -och underhållsteamet, inkl. rekrytering, utbildning och lönesättning. Säkerställa att interna och externa HS- och miljökrav tillämpas i de löpande aktiviteterna. Övervakning och optimering av den dagliga driften för att säkerställa maximal produktion och kostnadseffektivitet. Implementering av underhållsstrategier för att säkerställa anläggningarnas långsiktiga tillförlitlighet och prestanda, inkl. uppföljning och kvalitetssäkring av externa leverantörer och entreprenörer. Dela i budgetarbete tillsammans med drift- och underhållschef. Samarbeta med andra avdelningar för säkra anläggningar med hög tillgänglighet. Hantering av dokumentation. Kravspecifikation Yrkesinriktad utbildning inom elektro, mekanik, bygg eller motsvarande. Minst 5 års erfarenhet av arbete inom vattenkraft alternativt vindkraft eller relaterade områden. Kunskap om regleringar och föreskrifter inom energibranschen samt erfarenhet av arbetsmiljöfrågor. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor samt goda språkkunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Erfarenhet av personalledning och teamutveckling. Arbete i affärssystemet SAP är detta starkt meriterande. Statkraft erbjuder: Professionell och personlig utveckling inom en koncern i internationell tillväxt. En verksamhet som kännetecknas av god arbetsmiljö, kompetens, ansvar och nyskapande. En arbetsmiljö som önskar mångfald med hänsyn till kön, ålder och kulturell bakgrund. Konkurrenskraftiga villkor. Stationeringsort: Hammarforsen eller Mörttjärnberget. Annan stationeringsort, Österunds/Sollefteå kan eventuellt vara aktuellt. Sista ansökningsdag: 24:e April. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan snarast möjligt via länken. Vi ser fram emot att höra från dig! Kontaktpersoner Statkraft: Rekryterande chef: Ingrid Esbjörnsson, +46 (0)72 205 58 78 [email protected] Rekryterare, Marcus Grahn, +46 (0)76 134 51 87, [email protected] Facklig representant: Akademikerföreningen: Kjell Stenklyft 076-768 20 42, Ledarna: Anders Sjödin: +46 76 768 20 44, SEF Michael Kamfjord: +46 70 312 16 37, Unionen: Roger Holmqvist 070-316 12 29. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi systematiska bakgrundskontroller: referenstagning, verifiering av utbildnings- och yrkeserfarenhet samt brottsregisterkontroll i enlighet med tillämpliga lagar och regler.

10 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Teamledare till kund inom logistikbranschen

Vi söker en erfaren och kommunikativ teamledare till vår kund i Stockholm som verkar inom logistikbranschen. Vi söker dig som är serviceminded, coachande och ansvarsfull samt älskar att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetsbeskrivning I din roll som teamledare så kommer du att leda ett team med medarbetare och säkerställa att den dagliga driften utförs på ett optimalt sätt hos företagets kunder. Du kommer att planera, vara delaktig samt följa upp den dagliga driften tillsammans med teamet. Du leder ditt team med servicepersonal och kommer att ansvara för; Fördela personalstyrkan mellan enheter för att den dagliga driften ska fungera optimalt. Vara delaktig i planeringsarbetet mellan olika enheter och vara involverad i budgetarbetet. Delaktig i förbättringsarbetet kring logistiken. Avropa hämtning av material från underentreprenörer och tillgodose resurser inom företaget vid behov. Signera mottagande av gods för kunds räkning. Bistå med nycklar, koder och system inom ditt ansvarsområde. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter enligt givna instruktioner och hantera processer inom materialhantering och servicearbete. Leda och fördela det dagliga arbetet. Säkerställa och följa upp att det dagliga arbetet utförs enligt avtal. Följa upp att verksamheten följer ingångna avtal och kundleveranser utförs enligt överenskommelse. Kontrollera och attestera leverantörsfakturor. Felanmäla maskiner och utrustning till leverantör. Delta i kundmöten inom ditt ansvarsområde. Tidrapportering. Vara delaktig i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Delaktig i förbättringsarbetet med andra teamledare. Introduktion för nyanställda. Rapportera till regionchef. Arbeta med måluppfyllnad och KPI:er. Kompetenskrav: Dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Gymnasial utbildning eller motsvarande. Truck-och körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Relevanta kunskaper i Office 365 och systemvana. Du ansöker på www.yourstaff.se. Vi arbetar löpande med intervjuer och urval därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan slutdatum om vi matchat rätt kandidat. Observera att vi inte tar emot ansökningar eller CV via mail. Välkommen in med din ansökan redan idag! Om Yourstaff Yourstaff är ett kompetensföretag med en kärnverksamhet inom produktion, logistik och industri. Vi är specialister med 40 års samlad erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att vara en trygg rekryteringspartner som får företag och medarbetare att växa genom rätt matchning. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att ta tillvara på talanger och all kompetens på marknaden. På Yourstaff tror vi på mångfald, inkludering och välmående. Våra ledord är tillit, hjärta och långsiktighet som genomsyrar vår verksamhet. Yourstaff är din trygga rekryteringspartner som satsar på rätt matchning och ser medarbetare som hjärtat i verksamheten.

9 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Teamleader HVAC

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat privata aktörer samt offentliga institut. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Vi arbetar idag med några utav de största projekten i Sverige samt med stora och små aktörer inom fastighetsbranschen. Vi söker nu en Teamleader för vår HVAC-avdelning i Helsingborg och Halmstad. HVAC-avdelningen består av drygt 12 kollegor och leds idag av en sektionschef. Då vi har ökad efterfrågan på våra tjänster samt att vi ytterligare vill stärka vår position på marknaden ser vi ett behov av att utöka sektionen med en Teamleader. Som Teamleader hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar att nå lyckade och hållbara affärer. Du leder gruppens verksamhet och stöttar sektionschefen med strategier, lönsamhet, resultat, kvalitet och marknadsföring. Stort fokus ligger på utveckling, att skapa nya affärsmöjligheter samt att utveckla nya kontakter för att på så sätt säkerställa en expansion av verksamheten. Kravspecifikation Utbildningsmässigt tror vi att du har en relevant utbildning inom HVAC alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Du har förmodligen tidigare arbetat som konsult, entreprenör eller liknande inom teknikområdet minst 3 år. Du har kanske tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Kanske arbetar du idag som uppdragsledare eller teknikansvarig inom HVAC och är redo för nästa steg i karriären. Vi letar efter en ledare som genom ett prestigelöst, lyhört och inkluderande förhållningssätt kan fortsätta att utveckla gruppen. Du behöver vara väl införstådd i frågeställningar relaterat till HVAC och har ett stort teknik- och samhällsbyggnadsintresse. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du behöver trivas med att bygga relationer då en viktig del av tjänsten är att kunna skapa kontakt, både med kunder och kollegor. Det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i regionen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser ett bra ledarskap som en mycket viktig del i vår verksamhet. Inom AFRY har vi flera olika ledarskapsutvecklingsprogram samt utbildningar som stärker våra ledare vilket bäddar för en attraktiv arbetsplats och därmed en framgångsrik verksamhet. Ytterligare information Sista ansökningsdag: 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag! Kontaktuppgifter för frågor: Johan Smedberg, Sektionschef [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teamleader HVAC

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden. Våra projekt är både roliga, utmanande och varierande då våra kunder finns inom bland annat privata aktörer samt offentliga institut. Hos oss får du följa projekten från tidigt skede till leverans och uppföljning. Vi arbetar idag med några utav de största projekten i Sverige samt med stora och små aktörer inom fastighetsbranschen. Vi söker nu en Teamleader för vår HVAC-avdelning i Helsingborg och Halmstad. HVAC-avdelningen består av drygt 12 kollegor och leds idag av en sektionschef. Då vi har ökad efterfrågan på våra tjänster samt att vi ytterligare vill stärka vår position på marknaden ser vi ett behov av att utöka sektionen med en Teamleader. Som Teamleader hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar att nå lyckade och hållbara affärer. Du leder gruppens verksamhet och stöttar sektionschefen med strategier, lönsamhet, resultat, kvalitet och marknadsföring. Stort fokus ligger på utveckling, att skapa nya affärsmöjligheter samt att utveckla nya kontakter för att på så sätt säkerställa en expansion av verksamheten. Kravspecifikation Utbildningsmässigt tror vi att du har en relevant utbildning inom HVAC alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Du har förmodligen tidigare arbetat som konsult, entreprenör eller liknande inom teknikområdet i minst 3 år. Du har kanske tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Kanske arbetar du idag som uppdragsledare eller teknikansvarig inom HVAC och är redo för nästa steg i karriären. Vi letar efter en ledare som genom ett prestigelöst, lyhört och inkluderande förhållningssätt kan fortsätta att utveckla gruppen. Du behöver vara väl införstådd i frågeställningar relaterat till HVAC och har ett stort teknik- och samhällsbyggnadsintresse. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du behöver trivas med att bygga relationer då en viktig del av tjänsten är att kunna skapa kontakt, både med kunder och kollegor. Det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i regionen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser ett bra ledarskap som en mycket viktig del i vår verksamhet. Inom AFRY har vi flera olika ledarskapsutvecklingsprogram samt utbildningar som stärker våra ledare vilket bäddar för en attraktiv arbetsplats och därmed en framgångsrik verksamhet. Ytterligare information Sista ansökningsdag: 2024-04-30. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag! Kontaktuppgifter för frågor: Johan Smedberg, Sektionschef [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024