Handläggare

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar. I miljön för konstnärlig forskning har vi unika möjligheter att fördjupa utbildningarna och skapa tvärkonstnärliga samarbetsprojekt. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i den kritiskt reflekterande och inkluderande miljön. Genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar vi på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang där olikheter tillvaratas.Välkommen att söka anställning som vikarierande handläggare vid forskningskansliet! Är du en driven och engagerad person som vill arbeta med stöd i forskningsfrågor? Tycker du att det är inspirerande att arbeta med utveckling och förbättring av rutiner och verksamhet? Skulle du vara intresserad av att göra detta i en miljö där vi utbildar morgondagens konstnärer? Då är det förmodligen dig vi söker. Forskningskansliet stödjer forskning och forskarutbildning vid Stockholms konstnärliga högskola och omfattar både strategiskt och operativt stöd. Kansliet är en del av högskolans gemensamma förvaltning. Som en av fem medarbetare på forskningskansliet bidrar du till kansliets gemensamma processer samtidigt som du arbetar med egna ansvarsområden. Arbetsuppgifter Som handläggare på forskningskansliet arbetar du med stöd till forskningen på SKH. Du ansvarar för handläggning av olika slags forskningsärenden och löpande projektadministration, forskningsnyhetsbrev, internt forskningsanslag m.m. Arbetet bedrivs i nära samarbete med chefen för forskningskansliet, forskare, prefekter, ämneschefer och vicerektor för forskning, samt övriga avdelningar på förvaltningen på SKH. I dina arbetsuppgifter ingår att du: • Tar fram styrdokument och riktlinjer. • Arbetar med konferens- och seminariestöd. • Tar fram olika typer av avtal och arvodesersättningar. • Bereder och handlägger ärenden och underlag för beslut i forskningsrelaterade frågor. • Utvecklar administrativa processer och rutiner för forskningsstödet. • Samlar in, analyserar och sammanställer information i de ärenden du ansvarar för samt presenterar den både muntligt och skriftligt på ett tydligt och begripligt sätt för interna och externa aktörer. • Deltar i gemensam planering för verksamheten på kansliet samt andra på kansliet förekommande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: • Högskoleutbildning inom ett utbildningsområde som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom statlig myndighet. • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. • Erfarenhet av att arbeta i olika system och Officepaketet. Meriterande: • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom högskolesektorn, gärna med forskningsadministration. • Erfarenhet av konferens- och seminariestöd samt projektledning. • Erfarenhet av arbetat med avtal och arvoden inom högskolan Vi letar efter en person med engagemang och analytisk förmåga, som snabbt sätter sig in i nya arbetsuppgifter, har lätt för att fatta egna beslut och driva arbetet framåt. Du är självständig, initiativtagande, noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete, i såväl operativa som strategiska frågor. Vidare krävs mycket god samarbetsförmåga, vilket innebär att du tycker om att skapa relationer och utveckla och upprätthålla goda samarbeten. Då vi befinner oss i en intensiv fas av organisationsutveckling är viktigt att du sporras av att tillsammans med kollegor initiera nya rutiner i en samverkande miljö. Då forskningsmiljön delvis är internationell måste du kunna kommunicera på ett lyhört och tydligt sätt på både svenska och engelska. Du har ett intresse för forskning och forskningsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om anställningen Anställningen är ett vikariat på heltid med en varaktighet på nio månader. Tillträde den 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Om ansökan Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med. Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2024/252/2.2.1. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10! Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/p-org För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Utbildningskoordinator sökes! Gör skillnad med oss!

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Är du en driven processledare, pedagogisk och van att facilitera workshops? Som utbildningskoordinator kommer du att spela en central roll i planeringen, genomförandet och utvärderingen av våra utbildningsprogram. Personal ska få de kunskaper de behöver för att utföra sina uppdrag så grymt effektivt som möjligt och hjälpa till att nå organisationens mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är; Utbildningsplanering: Utveckla och implementera utbildningsplaner och introduktioner baserade på organisationens mål och behovsanalys. Arbeta med vår kompetensförsörjningsplan Samordning och schemaläggning: Ansvara för att planera och schemalägga utbildningsaktiviteter, webbutbildningar och andra e-Learning-aktiviteter Utbildningsutvärdering: Utvärdera utbildningsprogrammen för att identifiera förbättringsområden Skapa Årshjul med återkommande utbildningar. Kommunikation: Informera regelbundet till organisationen Sammanfattningsvis får du äran att vara processledare för att planera, arrangera och följa upp utbildningar Så, gör dig redo att se till att vår fantastiska personal blir ännu bättre på att göra skillnad! KVALIFIKATIONER Du har relevant eftergymnasial utbildning. Vi söker dig som har erfarenhet av; Processledning, att strategiskt driva och jobba i projekt både övergripande och i detalj. Koordinering, planering och genomförande. Vana av administrativa verktyg och programvara. Systemtekniskkunnighet för att effektivt utforma och hantera utbildningssystem och tekniska plattformar. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Egenskaper vi tror är viktiga för rollen är att du som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, att du har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp utbildningsprojekt av varierande storlek och karaktär. Du behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är känd för att ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då rollen innebär många kontakter. Det innebär att du också behöver ha lätt för att kommunicera på alla nivåer. Du trivs med att själv driva arbetet framåt och är bra på att se förbättringsmöjligheter. Att processleda kommer helt naturligt för dig. Arbetet ställer stora krav på drivkraft, lyhördhet, kreativitet och effektivitet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad inom Rekrytering och Bemanning där vi är ett härligt gäng på 10 kollegier som arbetar med rekrytering, bemanning, schemaläggning och administration. Vi har högt i tak, kommunikationen är öppen, ärlig och det finns ömsesidigt stöd och uppmuntran som bidrar till att stärka sammanhållningen inom vår grupp. Intervjuer planeras den 2 och den 7/5 under eftermiddagen. Urvalet sker löpande ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Samordnare vid MAI

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! För mer information om anställningen https://web103.reachmee.com/ext/I011/853/main?site=6&validator=c5f766a55eafbb016232008485a24b49&lang=SE?rmpage=job&rmjob=24194&rmlang=SE Dina arbetsuppgifter Arbetet som samordnare innebär uppdrag inom flera administrativa områden där man växlar mellan att vara specialist och generalist. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna anställning är att: Vara avdelningsadministratör för en av institutionens fyra avdelningar. Det innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan. En stor del av det administrativa stödet innebär utbildningsadministration vilket bland annat består av resultatrapportering och tentamenshantering. Annat administrativt stöd till avdelningen kan vara rese- och boendebokningar, hantering av ekonomisk ersättning till gäster och att skriva minnesanteckningar på avdelningsmöten. Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket innebär att självständigt arbeta med vissa uppgifter som att arbeta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år. Identifiera behov av rekrytering av amanuenser, sprida nödvändig information till lärare på avdelningen rörande inlämning av schema och annan utbildningsadministrativ information till involverade lärare med mera. Vara institutionens lokalombokare för undervisningslokaler och vara institutionens LADOK-expert, IT-systemet för dokumentation av registrering och resultat. Vara ansvarig för institutionens studerandeexpedition.    Administrera institutionens examensarbeten. Då andra administrativa uppgifter kan tillkomma som medarbetare på Avdelningen för verksamhetsstöd förutsätts du engagera dig i andra administrativa arbetsuppgifter än du vanligtvis gör om behov skulle uppstå. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har minst slutbetyg från 3-årig gymnasieutbildning. Arbetsuppgifterna kräver att du har flera års erfarenhet av administrativa och samordnande uppgifter som ställer höga krav på de kompetenser vi efterfrågat för denna anställning. Har du erfarenhet av arbetsuppgifter av administrativ och samordnande karaktär från universitet/högskola är det meriterande. Erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet/högskola vilket även omfattar erfarenhet av att arbeta i system som Ladok, Exam, TimeEdit och ha erfarenhet av att redigera sidor i HTML är starkt meriterande. Arbetet sker i en miljö med en mångfald av medarbetare, gäster och studenter, med olika nationaliteter och bakgrunder. Vi förutsätter därför att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska ha mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet av att arbeta i excel.  Du måste vara strukturerad och ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver vara duktig på att se både helheten och detaljer och kunna prioritera då det ingår i arbetet att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt. Du måste ha mycket god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och ha en god kommunikationsförmåga. Arbetet ställer även höga krav på förmåga att arbeta självständigt och ha initiativförmåga. Du ska ha engagemang för arbetet och delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling. Du måste ha förmåga till helhetsperspektiv och kunna anpassa ditt arbete vid ändrade förutsättningar. Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, lämplighet och förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat i teamet. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Avdelningen för verksamhetsstöd vid Matematiska institutionen. Vi arbetar med att stödja institutionens och universitetets verksamhet genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån verksamhetens behov. Avdelningen består av cirka åtta medarbetare som bland annat arbetar med ekonomi HR, utbildningsadministration, ledningsstöd, lokalhantering med mera. Vi har under de senaste åren gemensamt utvecklat ett arbete med att kartlägga och beskriva våra administrativa processer vilket bland annat underlättar vid introduktion av nyanställda medarbetare Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Omgående Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda https://liu.se/jobba-pa-liu/formaner. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se https://liu.se/jobba-pa-liu/hjalp-for-sokande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning senast den 2 maj 2024.  Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

10 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Handläggare 75%

Fyrbodals kommunalförbund är ett av fyra regionala kommunalförbund i Västra Götaland. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner med sammanlagt 270 000 invånare. Tillsammans blir vi starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Vi arbetar för ett hållbart samhälle med fokus på tillväxt- och utvecklingsfrågor inom områden som infrastruktur & kollektivtrafik, näringsliv, klimat och miljö, kultur, kompetensförsörjning, utbildning och hälso- och sjukvård. Som medarbetare på Fyrbodals kommunalförbund får du en trevlig och dynamisk arbetsplats med ungefär 55 välkomnande kollegor med många olika professioner och uppdrag. Dina kollegor tycker att samarbete och teamkänsla är viktigt. Förbundets ledord är framåt, forum, flerstämmigt och förtroende. Bland de uppdrag vi har finns praktiksamordning och ett gemensamt kansli för gymnasieantagning. Det är till dessa verksamheter vi nu söker en handläggare. Tyngdpunkten ligger på antagningsuppdraget. Tjänsten är inledningsvis 75%. Fördelningen mellan de båda uppdragen kan komma att justeras. Intervjuer sker löpande. Antagning Fyrbodal är ett kansli som hanterar ansökningar och antagning till gymnasiet för elever folkbokförda i 13 av kommunerna i Fyrbodalsområdet. Antagning Fyrbodal består av ett team med tre handläggare som arbetar tillsammans genom hela processen med ansökan och antagning till gymnasiet. Arbetet rör sig i ett spann från rutinmässiga administrativa uppgifter till handläggning av komplexa frågor och ärenden, du kommer t ex att göra kvalificerade bedömningar utifrån gällande lagstiftning. Vi vågar lova dig ett väldigt omväxlande arbete med stort ansvar för den egna insatsen, arbetsuppgifter som varierar över året och en tidplan att hålla – men också trevliga arbetskamrater som ser fram emot en ny kollega i teamet. Som handläggare på Antagning Fyrbodal kommer du att arbeta nära dina kollegor och ha mycket kontakt med såväl sökande och deras vårdnadshavare som representanter för kommuner och skolor. Detta ställer krav på lyhördhet, god social och pedagogisk förmåga samt ett stort mått av integritet. Vi tror att du är en riktig lagspelare som gillar att arbeta i ett ramverk där du, tillsammans med ditt team, ges utrymme att utveckla arbetssätt och rutiner. I uppdraget med praktiksamordning arbetar en processledare med att successivt implementera fler skolor och fler praktikformer. I uppdraget ligger också att anskaffa praktik för några kommuners PRAO i årskurs 8 och 9. Det är detta du kommer att arbeta med. Du kommer att arbeta i ett team med processledaren och ytterligare en person som till del arbetar med praktikanskaffning. Arbetsuppgifter Som handläggare på Antagning Fyrbodal kommer du att: Administrera gymnasieantagningen i enlighet med gällande lagstiftning och antagna rutiner. Ge service till huvudmän, studie- och yrkesvägledare, andra kommuner och antagningskanslier – t ex svara på frågor, göra sammanställningar samt distribuera listor och underlag. Informera och utbilda i antagningsfrågor och tekniskt antagningssystem. Skapa och uppdatera informationsmaterial. Preparera, förvalta och utveckla antagningssystemet Indra2. Ta fram statistikunderlag och medverka i analysarbete. Kontinuerligt medverka och bidra i utvecklingsarbete. Som handläggare i praktiksamordning kommer du att: Kontakta arbetsplatser, främst via telefon och mejl, för att anskaffa praktikplatser. Utbilda användare i verktyget praktikplatsen.se för att erbjuda platser. Delta på t ex arbetslivsträffar. Ge vägledning om hur arbetsplatser kan möta eleven under praktiken. Tjänsten kan även komma att innehålla andra uppdrag inom Fyrbodals kommunalförbund. Kvalifikationer För att passa för tjänsten vill vi att du: har relevant högskoleutbildning. har erfarenhet av att arbeta i ett regelstyrt uppdrag, gärna med myndighetsutövning. Det är meriterande om du arbetat med antagning eller inom utbildningsområdet. har arbetserfarenhet av administration och handläggning. har en mycket god administrativ förmåga och är strukturerad. trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. har förmåga att skapa förtroende och goda kontakter. har mycket god IT-vana, det är en fördel om du har erfarenhet av systemet Indra. kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. kan hantera att tala inför grupp. Övrigt Eftersom verksamheten styrs av antagningens olika skeden är det periodvis högre arbetsbelastning, framför allt i juni och augusti månad vilka är högintensiva perioder i antagningsarbetet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Intervjuer sker löpande. Tillträde: 16 september eller enligt överenskommelse

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker en Onboarding manager

Vi på Creditsafe älskar våra kunder och vårt mål är att kunderna skall älska våra tjänster! Nu letar vi efter dig som ser till att våra nya kunder får en positiv och effektiv introduktion till våra produkter och tjänster. Creditsafe är en ledande aktör inom kredit- och affärsupplysningsbranschen. Vi finns i 15 länder över tre kontinenter. I Göteborg hittar du vårt skandinaviska huvudkontor. Vad gör en onboarder: Ditt ansvar blir att starta igång och utbilda nya kunder i våra tjänster då vi vet att det är grundläggande för en långsiktig relation. Du kommer att samordna och kommunicera med våra säljare för att säkerställa så att kunden får en smidig övergång till sin Account Manager. Du kommer att bistå och ibland leda våra öppna utbildningar (webinarium). Analysera och utvärdera onboarding-processen för att ständigt utveckla och förbättra. I rollen bistår man också säljavdelning med administrativa uppgifter som gynnar så väl eget och teamets resultat. Vem är du? Du är en person som är driven och har god förmåga att ta ansvar för att bygga kundrelation samt administrativa uppgifter. Du tar till dig information snabbt, har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Då du kommer ha både intern och extern kontakt är du kommunikativ, anpassningsbar och gillar att skapa goda relationer som bidrar till ett bra samarbete. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från sälj eller kundsupport. Du har också ett stort intresse och kunskap i microsoft 365. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om! Övrig information - Tillträde enligt överenskommelse - Arbetet är på heltid och föregås av sex månaders provanställning - Fast månadslön

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Erfaren Forskningshandläggare

Som en av de största privata forskningsfinansiärerna delade Cancerfonden ut mer än 990 miljoner kronor förra året till cancerforskning och det är enheten Forskningsfinansiering som ser till att anslagsprocessen är effektiv och smidig och att forskarnas anslag följs upp. Då antalet ansökningar ökar för varje år behöver vi nu förstärka handläggargruppen med en erfaren Forskningshandläggare. Du blir en del av ett team tillsammans med tre handläggare och en projektledare på enheten Forskningsfinansiering och har ett nära samarbete med forskningsnämndens ordförande och det vetenskapliga sekretariatet. Du rapporterar till enhetschef Forskningsfinansiering. Om rollen Fokus för rollen är att tillsammans med kollegorna på enheten ansvara för planering av utlysningar, beredning och hantering av ansökningar samt verkställande av de beslut som fattas av Cancerfondens forskningsnämnd. Du har ansvar för genomförandet av en eller flera utlysningar. Vi har förutom årliga ordinarie utlysningar även särskilda satsningar för att lyfta eftersatta forskningsområden. Vi arbetar med anslagsprocessen i ett modernt digitalt system och ser att du gärna därför att du är tekniskt intresserad. I rollen ingår omfattande externa kontakter med såväl sökande som ledamöter i våra bedömningsgrupper och kommittéer där kommunikationen kan ske på både svenska och engelska. Ytterligare en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad om vad som händer inom forskningsfinansieringsområdet och att representera Cancerfonden på externa möten. Det ingår det även att ta fram, testa och följa upp nya arbetssätt och processer för att kunna utveckla verksamheten framåt. Ansvarsområden: - Utlysningsarbete från idé till uppföljning av finansiering - Anordna och medverka i både digitala och fysiska informationsmöten - Förbereda och delta på bedömningsmöten - Bevaka och besvara frågor via telefon och mail - Följa upp rapportering av beviljade anslag - Utveckla och förbättra arbetssätt och processer Om dig För att lyckas i rollen bör du ha arbetat minst tre år inom forskningsfinansieringsområdet och ha en mycket god förståelse för området. Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och intresse för forskningsfrågor i allmänhet. Du ska ha intresse för och erfarenhet av arbete i digitala system. Vi söker dig som har lätt att samarbeta, är flexibel och nyfiken för att identifiera möjligheter till förbättring. Vi ser att du är noggrann, arbetar kvalitetsmedvetet och är ansvarstagande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt väldigt god datorvana inom t.ex. Microsoft Office. Om oss och rekryteringsprocessen På Cancerfonden är medarbetarna engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå visionen att besegra cancer. Cancerfonden är en hälsofrämjande arbetsplats som värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Annina Graan +46 76 814 74 03

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Jobbcoach/Handledare

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och engagerad jobbcoach/handledare. Arbetslivsresurs i Mora växer och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att arbeta med vår tjänst Karriärvägledning (KVL) där du kartlägger och stöttar personer mot studier. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att leda grupper inom tjänsten. Du ska genomföra aktiviteter som till exempel seminarier, grupparbeten, studiebesök med mera. I rollen kommer du att samverka med dina kollegor samt Studie och Yrkesvägledarna som också jobbar i tjänsten. Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsterna Rusta och Matcha och KVL tillsammans med oss! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsort är i huvudsak Mora men arbete kan även komma att ske på våra andra kontor i Dalarna. Du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor - kontakta Gruppchef Annika Holm, [email protected] Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024