Utbildningshandläggare
Sök bland 17 lediga jobb som Utbildningshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Försvarsmakten är i en omfattande tillväxt och utifrån ökande värnpliktsnumerärer söker Göta ingenjörregemente (Ing 2) en värnpliktshandläggare. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med personalinriktade frågor och bidra till ett starkare försvar. Tjänsten innebär att självständigt samordna och handlägga ärenden med koppling mot totalpliktlagen gällande förbandets värnpliktiga soldater. Göta ingenjörregemente, Ing 2, är Sveriges enda ingenjörregemente. Regementet utbildar och rekryterar officerare och soldater till ingenjörförband med specialkompetens att utföra kvalificerade fältarbeten för nationella och internationella uppgifter. Läs mer om oss på FM hemsida: https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/gota-ingenjorregemente/ Om enheten Ingenjörbataljonen leder vid Ing 2 såväl grundutbildning av värnpliktiga som utveckling och vidmakthållande av enheter med kontinuerligt anställda soldater. Ingenjörbataljonens stab består av flertalet funktioner som dels har i uppgift att stödja bataljonchefen i dennes besluttagande, och dels stödjer våra kompanier i det dagliga arbetet gällande personaltjänst, materieltjänst, utbildning m.m. Tjänsten kommer vara placerad som en del i denna stab och förväntas därmed stödja vid olika beredningar och ärenden högt som lågt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som värnpliktshandläggare är du ett internt chefsstöd i frågor som rör den värnpliktiges rättigheter och skyldigheter under sin grundutbildning. Arbetet innefattar också ett nära samarbete med Plikt och prövningsverket (PPV) samt Försvarsmaktens HR-centrum. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Utreda och handlägga ärenden i granskningsnämnd såsom avbrottsärenden m.m. under grund- och repetitionsutbildning • Vara ett kunskapsstöd i frågor om lag om totalförsvarsplikt och disciplinansvar i totalförsvaret och Försvarets författningssamling m.m • Samordna och stödja andra delar av staben utefter behov Kvalifikationer Krav för tjänsten • Gymnasieexamen • Minst tre års yrkeserfarenhet av administrativt arbete • God kompetens inom MS Office, främst Ms Excel • Mycket god förmåga och erfarenhet av att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort Personliga egenskaper Tjänsten innehåller unika kompetensområden, vilket innebär utbildning och mycket ny information för dig som sökande. Vi ser därför att du har ett öppet och lösningsfokuserat förhållningssätt och stimuleras av de utmaningar som det innebär att ta sig an nya uppgifter. Vidare innefattar tjänsten en bred kontaktyta, och du behöver vara kommunikativ, lyhörd och ha lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Då värnpliktshandläggaren självständigt utreder omständigheter om en värnpliktig och presenterar förslag till krigsförbandschef och nämnd ställs stora krav på integritet och personlig mognad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Tidigare arbetserfarenhet från Försvarsmakten • Genomförd militär grundutbildning • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-stödsystem • Tidigare arbetserfarenhet från annan myndighetshandläggning • Annan dokumenterad erfarenhet av tillämpning av lagar, förordningar och föreskrifter • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis HR eller att som arbetsgivaren bedömer relevant Vi erbjuder dig: Vi erbjuder en arbetsplats med samhällsnyttiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och en verksamhet med stor variation och hög komplexitet. Som anställd i Försvarsmakten är träning en arbetsuppgift – Tre arbetstimmar i veckan. Årsvis genomförs test i fysisk prestationsförmåga. Försvarsmaktens personal ska ha en tillräcklig fysisk prestationsförmåga för att kunna lösa de ålagda uppgifter som tjänsten kräver, men ses också bidra till bättre hälsa, välbefinnande och livskvalitet. Våra anställda har dessutom ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina mål • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Övrigt • Anställningsform: Tjänsten gäller tillsvidare med sex månaders provanställning • Sysselsättningsgrad: Heltid • Arbetsort: Eksjö, men tjänsteresor förekommer samt kvälls- och helgtjänstgöring med övernattningar på annan ort. • Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse • Lön: Individuell lönesättning Upplysningar om tjänsten lämnas av: Lt Kristina Lindh, Personalchef Ingbat Mobil: 073-363 14 01, e-post: [email protected] Fackliga företrädare: Fackliga representanter nås via växeln 0381-180 00. Peter Djerf, OF Eksjö Carola Blomdahl, Försvarsförbundet Mats Felix, SEKO Sofie Bergkvist, SACO Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Din ansökan bör innehålla CV, senaste betyg från gymnasie eller högskola samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Göta ingenjörregemente, Ing 2, är Sveriges enda ingenjörregemente. Regementet rekryterar och utbildar officerare och soldater till ingenjörförband med specialkompetens att utföra kvalificerade fältarbeten för nationella och internationella uppgifter. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Högskolan i Skövde är en central och ledande aktör för utbildning, forskning och samverkan som stödjer omställningen för en hållbar framtid – regionalt, nationellt och internationellt. Våra 10 000 studenter och 500 medarbetare skapar förutsättningar för samhällets digitala transformation och hållbar samhällsutveckling genom högkvalitativ utbildning och forskning inom valda områden. Välkommen till ett levande campus mitt i Skaraborg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att samordna högskolans forskarutbildningar. I detta ingår bland annat att vara kontaktperson, ha ett övergripande ansvar för information, introducera doktorander och handledare, utveckla och kvalitetssäkra processer och rutiner för Högskolans forskarutbildningar, samt ge beredande och administrativt stöd inom Högskolan. Ytterligare arbetsuppgifter kan komma att ingå i befattningen. Vi söker dig som uppfyller följande krav: • Avlagt doktorsexamen • dokumenterad god administrativ förmåga • dokumenterad god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • dokumenterad god samarbetsförmåga och förmåga att skapa relationer och nätverk. Vi kommer också att värdera följande bedömningsgrunder vid anställningen: • God förmåga att leda och driva verksamhetens utveckling genom nya idéer och infallsvinklar • god förmåga att planera, organisera, genomföra och nå uppsatta mål i arbetet både självständigt och i grupp • erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete • god system- och datorvana och förmåga att lära sig nya system • dokumenterad erfarenhet från statlig verksamhet, helst inom högskolesektorn. Vid denna anställning kommer stor vikt att fästas god förmåga att leda och driva verksamhetens utveckling genom nya idéer och infallsvinklar, god förmåga att planera, organisera, genomföra och nå uppsatta mål i arbetet både självständigt och i grupp samt erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete. Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning. Högskolan kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Omfattning: 100 % Sista ansökningsdatum: 1 juni 2025 Diarienummer: Ref nr HS 2025/310 Tillträde: 1 september 2025 eller enligt överenskommelse Kontaktuppgifter: Upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Kassie Sundin. Facklig information lämnas av Anders Johansson (Saco-S) eller Sonja Nohlgren (ST). Samtliga personer nås via Högskolans växel 0500-44 80 00. Ansökan Du söker anställningen via vår hemsida, www.his.se/jobb genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. Där kan du även läsa mer oss Högskolans rekryteringsprocess samt vilka förmåner du har som medarbetare hos oss. Välkommen med din ansökan! Till din ansökan ska följande dokument bifogas: • Personligt brev • CV med personuppgifter, examina, övriga utbildningar, tidigare anställningar och annan relevant erfarenhet • Intyg/betyg och övriga dokument som styrker din ansökan
Institutionen för ämnesdidaktik (IÄD) präglas av en dynamisk utbildnings- och forskningsmiljö. Institutionens utbildningsverksamhet rymmer utbildning på såväl grundnivå, avancerad nivå som forskarnivå. Inom grundutbildningen är verksamheten i hög grad knuten till lärarutbildningarna, men även till fristående kurser och uppdragsutbildningar. Antalet medarbetare vid institutionen uppgår för närvarande till närmare 250 personer. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/institutionen-for-amnesdidaktik/. Anställningen är placerad på den fristående enheten Nationella prov i SFI som på uppdrag av Skolverket konstruerar nationella prov i kommunal vuxenutbildning i svenska för invandrare (SFI). Enheten består av 10 medarbetare. För läsåret 2025/2026 kommer vi att stärka upp gruppen med ytterligare en anställning som provutvecklare. Arbetsuppgifter Arbetet som provutvecklare innebär att i samarbete med andra i gruppen utveckla uppgifter och bedömningsanvisningar som ska ingå i nationella prov för SFI. I framtagningsprocessen ingår bland annat att analysera kursplanens mål och betygskriterier, konstruera uppgifter utifrån kursplanen, samverka med referenslärare samt pröva ut provuppgifter. I samband med utprövningar förekommer inrikesresor och även övernattningar. Kvalifikationer Krav för anställningen: - lärarexamen med minst 60 hp i svenska som andraspråk, - erfarenhet av undervisning inom SFI, - goda kunskaper i Office-paketet, - mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska. Meriterande: - erfarenhet av undervisning på kurs C inom SFI, - erfarenhet av provkonstruktion eller liknande arbetsuppgifter, - utbildning i provkonstruktion och bedömning, - studier på avancerad nivå inom svenska som andraspråk, - intresse och dokumenterad erfarenhet av bild- och ljudredigeringsprogam, exempelvis Adobe Photoshop eller Adobe Audition. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet. För att lyckas i ditt arbete som provutvecklare är du kreativ, analytisk och tycker om att vrida och vända på detaljer tills helheten faller på plats. Du trivs med att arbeta i grupp och har en mycket god förmåga att samarbeta. Du är också bekväm med att både ge och ta emot återkoppling, har ett öppet sätt och lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Om anställningen Anställningen omfattar 100 % och är tidsbegränsad under en period om ett år från 2025-08-18 till 2026-08-16. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du har goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, lediga klämdagar och möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av föreståndare Gustav Wallentin Staaf, tfn 08-120 760 25, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ International Office söker en internationell koordinator med uppgift att arbeta med handläggning och administration kopplad till utbytesprogram, studieavgifter och utbyten för studenter och personal. Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-07-01, eller enligt överenskommelse. Internationalisering vid Umeå universitet bedrivs på många olika nivåer och omfattar medarbetare och studenter. International Office arbetar med universitetsgemensamma frågor inom internationalisering. I vårt uppdrag ingår ansvar för universitetets deltagande i flertalet utbytesprogram, nätverk och internationella samarbeten, studieavgiftsadministration, internationell studentrekrytering, internationell alumnverksamhet samt att stödja studenters och medarbetares mobilitet. Vi arbetar i nära samarbete med institutioner, fakulteter och andra enheter. International Office är en självständig enhet inom universitetets förvaltning med 20 anställda. Vi kan erbjuda en dynamisk arbetsplats med spännande möten med studenter, lärare och samarbetspartner från hela världen. Arbetsuppgifter Tjänsten som internationell koordinator är en administrativ tjänst. I ditt arbete som internationell koordinator kommer du att involveras i ett flertal arbetsuppgifter vid International Office. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: - Handlägga stipendieutbetalningar kopplade till student- och personalmobilitet - Administrera ekonomi- och stipendiehantering gällande studieavgifter för internationella avgiftsbetalande studenter - Arbeta med ansökningar och rapporteringar, vad gäller studerandeutbyte och utbytesprogram - Informera, kommunicera och ge service till utländska utbytesstudenter - Informera, kommunicera och ge service till utresande studenter - Informera, kommunicera och ge service till fakulteter och institutioner vid universitetet Arbetsuppgifterna kan komma att förändras efter verksamhetens behov och din kompetens Kvalifikationer För att passa i denna roll söker vi dig som har ett intresse för internationella frågor, gärna inom högre utbildning. Du har en examen från universitet/högskola som arbetsgivaren bedömer som relevant och vi ser gärna att du själv varit på internationellt utbyte. Utöver detta vill vi att du har: - aktuell och relevant erfarenhet av självständigt kvalificerat administrativt arbete - Minst tre års relevant erfarenhet av administrativt arbete inriktat mot internationalisering inom universitet/högskola och god kännedom om de regelverk som styr arbetet - goda datorkunskaper samt vana vid att arbeta med M365 - goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift med vana att kunna använda engelska som arbetsspråk. Som person har du en professionell inställning till administrativt arbete med en hög servicenivå i såväl interna som externa kontakter. Du har god initiativ- och organisationsförmåga med sinne för detaljer vilket bland annat innebär att du är flexibel och känner det stimulerande att jobba i en miljö med varierande arbetsuppgifter och på olika nivåer. Arbetet kräver också att du har ett öppet förhållningssätt där du arbetar lösningsfokuserat och prestigelöst. Vi ser att du är trygg som person och kan fungera väl i arbete som utförs såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Villkor Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-07-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 2025-05-15. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen. Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Ingrid Svensson, Tel: 070 - 588 10 27 e-post: [email protected] och biträdande enhetschef Petra Käck, Tel: 090 -786 71 56, e-post: [email protected] frågor kring rekryteringsprocessen kontakta vår HR -specialist Therése Stark tel. 090-786 58 03, [email protected]. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Välkommen till enheten för Utbildnings- och forskningsplanering. Enheten tillhör det centrala verksamhetsstödet under avdelningen för Planering och ekonomi och ansvarar för att säkerställa ett väl fungerande beslutsstöd till ledning och fakultetsnämnder i frågor som rör utbildning och forskning. Vi söker nu en handläggare med fokus på utbildningsfrågor. Vi söker dig som vill arbeta med kvalificerat utrednings-, analys- och handläggningsarbete. Du kommer främst involveras i ärenden som rör utbildningsfrågor på grundnivå och avancerad nivå såsom revideringar av utbildningsplaner och programutbud. Även ärenden relaterade till uppföljning av utbildning samt andra uppdrag inom verksamhetsområdet kan tillkomma. I handläggarrollen ingår förvaltande uppgifter såsom kontinuerlig kvalitetssäkring av rutiner och riktlinjer och ett ständigt fokus på kvalitetsförbättrande åtgärder. Du kommer att ha en rådgivande roll inom ditt ansvarsområde gentemot våra institutioner. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen om minst 180 hp och några års relevant yrkeserfarenhet. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete såsom planering, utredning och uppföljning av verksamhet i högskolesektorn är meriterande. Likaså är examen på avancerad nivå, erfarenhet av forskarutbildning eller av arbetet med utbildningsdatabaser meriterande. Tjänsten förutsätter god kommunikationsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Förmåga att kunna kommunicera och anpassa språket till mottagaren är viktigt. Arbetet ställer stora krav på analytisk förmåga, noggrannhet och struktur. Du förväntas ha god samarbetsförmåga såväl med närmaste kollegor, institutioners och andra funktioners representanter samt vara ansvarstagande för egna ärenden. Därtill ska du ha bra service och bemötande i fokus. Arbetstempot kan variera under året och kräver god förmåga att snabbt kunna sätta sig in i komplexa situationer och problemställningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Omfattning och ort Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå med tillträde under sommar 2025. Provanställning kan eventuellt komma att tillämpas. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Brian Wernicke, enhetschef Utbildnings- och forskningsplanering, 0920-49 3516, [email protected]. Fackliga företrädare SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721, [email protected]. Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Urvalsprocessen kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag är passerad. Sista ansökningsdag: 14 maj 2025 Referensnummer: 1873-2025
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi. Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en utbildningshandläggare, med placering vid Sektionen för farmakologi. Arbetsuppgifter Som utbildningshandläggare kommer du att arbeta som kvalificerat stöd för programledningen för apotekarprogrammet och kompletteringsutbildningen för utländska apotekare. Förekommande arbetsuppgifter är att genomföra kontroll av studenters formella förkunskaper inför kursstart, fatta beslut kring exempelvis antagning, studieuppehåll och återupptagande av studier samt att bereda beslut om undantag för behörighetsvillkor samt tillgodoräknande. Arbete i utbildningsadministrativa system såsom Ladok, Canvas och Gubas ingår, likaså arkivering, diarieföring och hantering av allmänna handlingar. Du kommer vara ett administrativt stöd för utbildningskommittén för farmaci, och förväntas arbeta självständigt avseende exempelvis framtagande av beslutsunderlag och förslag till beslut, planering av och kallelse till möten, skrivande av protokoll och andra mötesrelaterade förberedelser/efterarbeten, samt löpande kontakt med programmets lärare. Du kommer också att utgöra ersättare för institutionens ordinarie utbildningssamordnare centralt på institutionen och tillsammans med denne ingå i Sahlgrenska akademins nätverk för utbildningshandläggare. En genomgående viktig arbetsuppgift är fortlöpande kontakt med studenter såväl via e-post som muntligen. Därtill kommer du att hantera studentinformation via studentportal och universitetets lärplattform. Allmänna administrativa uppgifter kan förekomma såsom arrangemang vid disputationer samt andra möten. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen med relevant inriktning för arbetsuppgifterna eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig. Du har god kunskap om administrativa rutiner och kännedom om de regelverk som styr en statlig myndighet. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom universitet och högskola är meriterande. Hög administrativ kompetens och god kunskap om administrativa rutiner samt god datorvana, främst i Word och Excel, är ett krav. Erfarenhet av Göteborgs universitets administrativa system såsom Ladok och Canvas är meriterande. Som person tror vi att du är utåtriktad, kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt har förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du har god förmåga att planera ditt arbete och att prioritera, samt att hantera många olika uppgifter samtidigt. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Särskild stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning (vikariat) i 6 månader, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Tillsättningsförfarande Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal. Övrigt Att vara statligt anställd har många fördelar, här är några av dem: • 28-35 semesterdagar per år • Som nyanställd har du rätt till semester redan under ditt första anställningsår • Du får gå till läkare och tandläkare på betald arbetstid och vid sjukskrivningar över 14 dagar betalar arbetsgivaren sjukpenningtillägg • Ersättning för läkemedelskostnader och läkarbesök • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka • Möjligheter till kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar • Flexibel arbetstid • Möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Jessica Engström, tfn: 031-786 3375, e-post: [email protected] Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonen. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-13. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsbefrämjande åtgärder, integrationsfrågor och utbildning på gymnasial och eftergymnasial nivå. Här skapar vi förutsättningar för det livslånga lärandet och möjligheter för individen att utvecklas, studera och nå egen försörjning. Vi bidrar också till ett livskraftigt näringsliv genom att tillvarata utvecklingsbehov i näringslivet och skapa projektsatsningar, nätverk och mötesplatser där utbildning och näringsliv kan mötas. Vuxenutbildningen är en del av VIA (Vuxenutbildningen, integrationsenheten och arbetsmarknadsenheten) och ingår i Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen. VIA stödjer människor i processen till att nå sina drömmar genom nytänkande, framåtanda, kunskap och mod. Vill du bidra med din energi och ditt engagemang tillsammans med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi söker en biträdande rektor till vuxenutbildningen i Varberg. Vuxenutbildningen i Varberg erbjuder svenska för invandrare (SFI), enstaka kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt inom anpassad utbildning för vuxna, och yrkesutbildningar på gymnasial nivå. För att de utbildningar och kurser som erbjuds ska stämma överens med elevernas och arbetsmarknadens behov genomförs kommunens vuxenutbildning primärt av fristående utbildningsanordnare som upphandlas enligt Lag om offentlig upphandling förutom grundläggande vuxenutbildning schemalagde kurser som genomförs i egen regi. I arbetslaget för vuxenutbildningen ingår lärare, rektor, SFI samordnare, studie- och karriärvägledare samt utbildningshandläggare inom administration. Vår studie- och karriärvägledare erbjuder vägledning för presumtiva elever och elever samt för alla vuxna i Varbergs kommun som är i behov av vägledning. Tjänsten som biträdande rektor innebär att du samordnar, planerar, drivar och utvecklar verksamheten mot uppställda mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt leder verksamheten i samarbete med rektor. Du kommer samarbete med övriga verksamheter i nämndens ansvarsområden främst med Integrationsenheten som ansvarar för mottagande av kvotflyktingar och Arbetsmarknadsenheten som stödjer arbetssökande med att uppnå egen försörjning. Du kommer ansvara för antagning samt elevärenden på enstaka grundläggande och gymnasiala kurser samt kvalitetsuppföljning av utbildningsanordnare i samarbete med rektor. Du kommer vara delaktig i upphandlingar av externa utbildningsanordnare. Ett fokus under 2025 och 2026 kommer vara planering och utveckling av kombinationsutbildningar i samverkan med externa utbildningsanordnare och Arbetsmarknadsenheten. KVALIFIKATIONER Du har en relevant pedagogisk högskoleutbildning och dokumenterad pedagogisk arbetslivserfarenhet från kommunal vuxenutbildning som drivs både i egen regi samt genom externa utbildningsanordnare. Därmed har du erfarenhet och kunskap i att arbeta med vuxnas lärande. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av pedagogisk verksamhet enligt Lag om offentlig upphandling samt av kvalitetsuppföljning av externa utbildningsanordnare. Det är även meriterande med erfarenhet av studie- och yrkesvägledning. Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. Du har goda ledaregenskaper samt förmåga att driva utvecklings-och kvalitetsarbete utifrån en helhetssyn. Vuxenutbildningen är i ständig utveckling och det krävs att du är positiv, engagerad och flexibel. Arbetet är självständigt, kräver god kommunikation med såväl interna som externa kontakter och att kunna ta egna initiativ som gagnar verksamheten. Du är van att samarbeta, är strukturerad och har god förmåga att prioritera och organisera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och att din syn på ledarskap överensstämmer med kommunens värdegrund. Varbergs kommun har valt att satsa på ett utvecklande ledarskap. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Forsknings-, utbildnings- och studentavdelningen (FUS) är en avdelning inom den centrala högskoleförvaltningen som har i uppdrag att stödja högskolans ledning och kärnverksamhet genom beredning av högskolegemensamma frågor. Avdelningen är uppdelad i två sektioner; utbildnings- och forskningsstöd (UF) samt sektionen för studieadministration (SA). Vi söker dig som vill vara en del av en arbetsplats som just nu är i ett dynamiskt utvecklingsskede och som erbjuder attraktiva utbildningar inom området försvar, krishantering och säkerhet. Försvarshögskolan bedriver även aktuell och spännande forskning med visionen att bli världsledande, hos oss kliver du in i en miljö som präglas av innovativa idéer och engagerade kollegor. FUS består idag av drygt 20 medarbetare. Avdelningens arbetssätt präglas av gemenskap, öppenhet och professionalism. Anställningen är placerad vid den studieadministrativa sektionen inom Forsknings-, utbildnings- och studentavdelningen (FUS) vid Verksamhetsstödet i Stockholm. Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter kommer du att vara delaktig i antagningsprocessen till Officersprogrammet i form av exempelvis planering inför antagning, rekryteringsaktiviteter, bedömning av sökandes behörighet, systemadministration samt bistå i samordningen av de medarbetare som genomför lämplighetsbedömningen till programmet. Du kommer även att leda kommissioner (möten) som sker vid Plikt- och prövningsverkets olika kontor. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter utgörs av uppföljning, sammanställning och analys av ingående delar i processen för antagning till Officersprogrammet i kvalitetssäkringssyfte. Det kan vara i form av att genomföra enkäter, intervjuer samt framtagande och sammanställande av statistik och underlag. Det innefattar även uppföljning av studieresultat, bland annat som en del i uppföljningen av utfall kopplat till behörighetskrav och tester i antagningsprocessen. I rollen ingår även att kommunicera kring programmet både internt och externt, det kan innebära att hålla i utbildningar och delta i informationstillfällen samt driva eller bidra med kompetens i projekt kopplade till programmet. Du samarbetar nära dina kollegor på sektionen vilka också arbetar med uppgifter kopplat till Officersprogrammet. Vidare har du samarbetsytor med programledningen för Officersprogrammet vid FHS som du också stödjer i olika frågor och uppdrag. Det ingår även externa kontakter i rollen, framför allt med Plikt- och prövningsverket samt Försvarsmakten. Även andra administrativa uppgifter inom avdelningens ansvarsområde kan förekomma. Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning. Aktuell erfarenhet av arbete med att göra uppföljningar, sammanställa statistik och analyser av underlag. Förmåga att obehindrat uttrycka dig muntligt och skriftligt både på svenska och engelska. Vana av att använda M365, särskilt Excel. Meriterande är: Officersexamen eller annan motsvarande officersutbildning. Erfarenhet av arbete på högskola/universitet. Erfarenhet av arbete med de studieadministrativa systemen NyA och Ladok. Ett befintlig brett kontaktnät med högskolans främsta avnämare, Försvarsmakten och Plikt- och prövningsverket. Rollen som utbildningshandläggare innebär ett stort ansvarstagande och kräver att du är noggrann och har förmåga att planera samt organisera processer och arbetsflöden. Du har en god administrativ förmåga och du har lätt för att lära nya system. Du är trygg i att göra självständiga bedömningar samt är proaktiv och kreativ för att hitta lösningar. Du är flexibel samt har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter samt anpassa dig vid nya förutsättningar. Du trivs med att kommunicera och att prata inför grupper. I rollen kommer du ha mycket kontaktytor och det är därför av vikt att du har en god förmåga att samarbeta. Vidare har du har ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Anställningen kan också komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - FHS/Förmåner/anställd Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HFHR 78/2025. Din ansökan ska vara tillhanda 9 maj. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). I de fall det inte råder en jämn könsbalans kan Försvarshögskolan vid lika eller i stort sätt lika kvalifikationer hos de sökande anställa den av underrepresenterat kön. Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: Anna-Karin Thimgren Jensen, bitr. avdelningschef, [email protected] Maria Gustafsson, avdelningschef, [email protected] Amanda Beuthan, HR-partner, [email protected] För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected]. #LI-POST Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.På Institutionen för biomedicin bedrivs forskning och undervisning inom prekliniska och kliniska medicinska ämnen. Institutionen är indelad i följande fyra avdelningar: infektionssjukdomar, mikrobiologi och immunologi, medicinsk kemi och cellbiologi samt laboratoriemedicin. För närvarande har institutionen cirka 340 medarbetare och cirka 450 Mkr i omsättning. Hela administrationen för institutionen sitter samlat i fräscha lokaler i en egen byggnad, det finns alltid en erfaren kollega i närheten. Vi har flexibel arbetstid med möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Arbetsuppgifter Vi söker nu en utbildningshandläggare som kommer att arbeta med program- och kursadministration samt med Kirurgiskt Anatomiskt Träningscentrum. Du kommer också att arbeta med koordinering och administration av det nordiska nätverk för forskning om smittskydd och vårdhygien som utvecklats från utbildningen, där vi varje år ordnar ett 2-3 dagars möte: Nordic Seminar on Infection Control. Program- och kursadministration innebär varierande arbetsuppgifter och består bland annat av: administrering i flertalet system, tillgodoräknanden, viss antagningsadministration, hantering av kursutvärderingar, tentamensadministration, resultatrapportering och schemaläggning. Kirurgiskt anatomiskt träningscentrum (KAT) erbjuder kirurgisk färdighetsträning för studenter i utbildning. Du kommer att arbeta med donationsregistret som är ett personregister för de personer som donerar sina kroppar till medicinsk och anatomisk undervisning vid KAT samt delta i utvecklingen av registerhanteringen internt. Därutöver kommer du att arbeta med information till och kommunikation med blivande donatorer, deras anhöriga och med andra instanser. Dessa samtal kan uppfattas som känsliga och krävande. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en samordnande roll, helst inom universitet eller högskolesektorn och som är van att ha mycket kontakter i din yrkesroll. Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens/relevant arbetslivserfarenhet och du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska muntligt och skriftligt. Tjänsten kräver också att du har god datorvana (Officepaketet). Du behöver ha arbetat med kommunikation och informationsförmedling via hemsidor. Erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet eller högskola och kunskap om de lagar och regler som styr universitets utbildningsverksamhet är starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Du behöver ha god förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver vara social och ha lätt att kommunicera med olika människor. Det är viktigt att du har ett serviceinriktat arbetssätt och vi sätter stort värde på flexibilitet, kreativitet, nyfikenhet och att du har ett intresse att vilja hjälpa andra. Då delar av tjänsten innebär hantering av mycket känsliga ärenden krävs stor integritet och förmåga till respektfull kommunikation. Det är därför starkt meriterande om du tidigare har arbetat med registerhållning och sekretessbelagda uppgifter. Det är mycket viktigt att du kan strukturera och planera ditt arbete samt hantera flera och mycket varierade arbetsuppgifter parallellt. Anställning Anställningen är ett vikariat på heltid, 6 månader eller till dess ordinarie befattningshavare är åter i tjänst med placering vid administrativa enheten på Institutionen för biomedicin. Tillträde snarast. Tillsättningsförfarande Hjälp för sökande: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande#S%C3%A5-h%C3%A4r-g%C3%A5r-rekryteringsprocessen-till % Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Birgitta Vallhagen, administrativ chef, tfn: 031-786 5007, e-post: [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-07 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Samordnare för pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning Utbildningsenheten vid Gemensamma Förvaltningen söker en samordnare. Vill du arbeta med att samordna pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning vid universitetet? Har du dessutom utbildning på högskolenivå och erfarenhet inom detta område - då hoppas vi att du söker denna tjänst hos oss! Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning och vid enheten arbetar cirka 100 personer. Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQ-certifierade och sedan 2021 HBTQI-certifierade. Tjänsten är placerad vid Utbildningsenheten, sektionen för student- och utbildningsstöd - en av enhetens fem sektioner. För mer information om pedagogiskt stöd vid universitetet se; www.gu.se/studera/plugga-pa-universitetet/studera-med-funktionsnedsattning och www. studentportal.gu.se/pedagogisktstod Arbetsuppgifter I rollen som samordnare för pedagogiskt stöd arbetar du och kollegor med att samordna det pedagogiska stödet till studenter med dokumenterad varaktig funktionsnedsättning. En stor del av arbetet utgörs av egna möten med studenter genom fysiska möten, digitala möten eller möten via telefon. I rollen ingår också att gemensamt med samordnarkollegor vara ett stöd till institutionerna, bland annat i frågor som rör stöd och anpassningar till studenter samt tillgänglighet. I uppdraget ingår att: • Kartlägga studiesituationen och handlägga ärenden för studenter med olika typer av varaktiga funktionsnedsättningar, exempelvis neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, psykiska funktionsnedsättningar, andra medicinska tillstånd m.m. • Utföra administration relaterat till uppdraget och att arbeta i IT- och ekonomisystem • Samarbeta med kollegor inom funktionen och utveckla verksamheten • Informera om generellt stöd och pedagogiskt stöd till studenter • Informera och föreläsa för grupper inom och utanför universitetet om pedagogiskt stöd • Samarbeta med institutioners studievägledare och lärare samt med bibliotek. Kvalifikationer Du som söker har relevant utbildning inom pedagogik/specialpedagogik, logopedi, psykologi på kandidatnivå, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med samtal och/eller handledning samt ha utbildning inom samtalsmetodik, tillgänglighet och likabehandling/lika villkor. Vidare förutsätter tjänsten att du har mycket goda IT-kunskaper och har förmåga att snabbt sätta dig in i olika webbsystem relaterade till administration och ekonomi. Du bör även ha erfarenhet av omfattande kommunikation via e-post. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, samt att du kan målgruppsanpassa din kommunikation. Du behöver även känna dig bekväm med att ge information samt föreläsa inför större grupper. Arbetsuppgifterna ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och noggrannhet. Självklart är du en person som är ansvarstagande och har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställning Anställningen är ett vikariat med en omfattning av 100 % (heltid) med placering vid Sektionen för student- och utbiUtbildningsenheten vid Utbildningsenheten i centrala Göteborg. Tillträde för anställningen är 11 augusti eller enligt överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad tillsvidare dock längst tom 15 juni 2026, eller tills ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Förlängning kan komma att aktualiseras. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Christina Kaspersen via [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 7 maj 2025. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb