Utbildningshandläggare
Sök bland 19 lediga jobb som Utbildningshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!I Älvsbyn är vi måna om den yngre generationens medborgare och deras utbildning. Här samarbetar vi från liten till stor, från förskola till vuxenutbildning för att ge alla förutsättningar att kunna, vilja och våga omsätta sina drömmar! Barns och elevers utbildningstid ska präglas av delaktighet, kontinuitet, igenkännande och framtidstro. Nu har du möjlighet att få vara med och vara en del av skolan i Älvsbyns kommun där vi fokuserar på kunskap och goda relationer. Där verksamheten utgår från vetenskap och beprövad erfarenhet. Där alla ska ges lika förutsättningar i en jämställd verksamhet. Du får möjlighet att få vara en del i en lärande organisation där kreativitet, inflytande och samarbete genomsyrar det livslånga lärandet, idag och i framtiden. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill fungera som ett administrativt stöd gentemot skola och förskola i byarna Vistträsk, Vidsel och Korsträsk i ett nära samarbete med rektor. Du kommer ha ett övergripande ansvar för skolan och förskolans digitala system, barn- och elevregistrering, kontinuerlig hantering och registrering av personalscheman, registrering av personals sjuk- och friskanmälan, uppföljning av ekonomi, uppföljning av kommunens gallringsplan samt på uppdrag av rektor övrig handläggning och administrativt arbete. Kvalifikationer Du har eftergymnasial utbildning och det ses som meriterande om det är inom pedagogik, kommunikation eller samhällsvetenskap. Du har erfarenhet av handläggning och/eller administrativt kontorsarbete. Har du erfarenhet av att arbeta med de datasystem som används inom verksamhetsområdet kommer det ses som meriterande. De system du kommer att arbeta i, utöver kommunens e-tjänster, är: - Nuddis - IST Administration - Visma Vi tror att du är engagerad i det du gör samt uppvisar flexibilitet och med lätthet kan anpassa dig till olika situationer och dess förutsättningar. Du är serviceinriktad, stresstålig och inte rädd för att ta egna initiativ. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt, samtidigt som du besitter god samarbetsförmåga. Formell utbildning är inte ett krav men kan ses som en fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som handläggare på 50 %. Vid nyanställning tillämpas provanställning. Om du som sökande har pedagogisk kompetens finns möjlighet att kombinera rollen som handläggare på 50 % med pedagogiskt innehåll som tillsammans kan uppgå till 100 %. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs. Beroende på kompetens kan den pedagogiska delen förläggas i antingen skola, fritidshem eller förskola. Arbetsplatsen är Vidsel skola och möjlighet finns till distansarbete en dag i veckan för den administrativa delen. Sista ansökningsdag 2024-10-20. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Läs mer om att bo i Älvsbyn Flytta hit | Älvsbyns kommun (alvsbyn.se) Flytta till Älvsbyn Kontakta vår inflyttningslots: Mathilda Kullebjörk [email protected] 0929 – 170 18 Allmänt Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.
Gemensamma verksamhetsstödet Vi söker en engagerad och ansvarsfull internationell handläggare som vill bidra till internationaliseringsarbetet med SLU:s samarbetspartners i världen. Om jobbet Som internationell handläggare ansvarar du, tillsammans med SLU:s campusövergripande Mobility team, för hanteringen av universitetsgemensamma utbytesprogram för studenter och personal. Teamet arbetar med handläggning av in- och utresande studenter och personal utifrån givna processer. Här ingår bland annat dokumenthantering, gemensam mejl, drop-in-möten, tidsbokade möten och informationsmöten i grupp, både på SLU:s campus och på distans. En viktig del av arbetet är att utveckla samarbetet med programföreträdare och lärare. Du kommer också samarbeta med representanter från utländska universitet. Mycket av det löpande arbetet sker i databasen MoveOn och i Ladok, samt via teamets funktionsmejl. Viss representation vid utländska besök kan förekomma, samt andra utåtriktade aktiviteter som att hålla presentationer och delta vid mässor etc. Din bakgrund Vi söker dig som har examen från en relevant högskoleutbildning. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på svenska och på engelska. Du ska känna dig bekväm med att hålla presentationer både fysiskt och digitalt på båda språken. Du ska vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är initiativrik och drivande, och trivs med att ha många kontakter och mycket på gång. Arbetet bedrivs självständigt och i arbetsgrupper, ofta digitalt, så du behöver ha god organisations- och samarbetsförmåga, lätt att kommunicera, vara noggrann och tycka om att möta människor och ge god service. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande är om du har • utbildning eller dokumenterad erfarenhet av att arbeta med internationella frågor • erfarenhet av systemen Moveon, Ladok och NyA. • god kännedom om programmet Erasmus+ • kunskap om SLU:s utbildningsprogram Om oss Utbildningsavdelningen är en avdelning inom universitetets verksamhetsstöd. Vi svarar för administrativa och stödjande verksamheter som i huvudsak berör student- och utbildningsfrågor. De flesta av våra medarbetare finns på campus Ultuna men avdelningen har även personal på SLU:s övriga huvudorter Alnarp och Umeå. Vi söker nu en internationell handläggare med placering i Ultuna. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Vikariat 7 - 8 månaderader. Omfattning: 100% Tillträde: 2025-01-15 eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2024-10-23. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Vad roligt att du är intresserad av att arbeta med oss på Tunaskolan! Tunaskolan, belägen på området mitt mellan Mjölkudden och Notviken, har ett av Luleås större upptagningsområden och en stor mångfald. Inne i Tunaskolan bedriver också anpassade grundskolan sin verksamhet vilket innebär stora möjligheter till samverkan mellan skolorna. Tunaskolan har verksamhet från förskoleklass till årskurs nio. Anpassad grundskola är en egen skolform i årskurs 1–9. Vi strävar efter att varje elev ska lära sig så mycket som möjligt för att kunna bli självständiga individer och goda samhällsmedborgare. I anpassad grundskola erbjuds elever med intellektuell funktionsnedsättning anpassad verksamhet efter sina personliga förutsättningar och behov och vi arbetar aktivt med att hitta balansen mellan anpassning och utmaning för varje elev. I vår skolform lägger vi stor betydelse vid språklig förståelse och kommunikation. Det är grunden för allt lärande och är av högsta betydelse för att hitta ett meningsfullt liv. Elevernas lärande ska bygga på delaktighet, lust, glädje och inspiration. Nu söker vi en skolhandläggare, varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Skolhandläggaren är ett kvalificerat administrativt stöd till rektor och hjälp för linjeorganisationen. Du arbetar resursinriktat och flexibelt i första hand i nära dialog med rektor men även med övrig personal på skolan. Rollen är mångsidig och kan innebära många olika arbetsuppgifter under en dag. Som skolhandläggare arbetar du bland annat med vikarieanskaffning, protokoll och dokumentation, arkiv och diarium av elevärenden, elevskador och tillbud, skydds- och allergirond, SAMS (Systematisk miljö-och säkerhetsarbete), brandskyddsrond samt utredningar och undersökningar. Du ansvarar för beställningar och fakturahantering på enheten. Tjänsten innebär även att du gör uppföljning, kontroller och fungerar som ett allmänt stöd till rektor i dennes uppdrag. I tjänsten ingår 25% pedagogiskt arbete tillsammans med elever. KVALIFIKATIONER Du har lämplig högskoleutbildning med kompetens för att sätta dig in i grundläggande juridiska och ekonomiska frågor. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av skolans organisation och pedagogiska verksamhet samt erfarenhet av arbetsmiljöarbete. Meriterande är erfarenhet av Systematiskt kvalitets- arbetsmiljö-, och miljöarbete. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att ta kontakt med människor. Du kan och har viljan att bidra till värdegrundsarbetet på skolan genom ett demokratiskt förhållningssätt som uppmuntrar till inflytande och samspel. Du är noggrann och har förmåga till struktur och organisation samt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har god digital kompetens. Om du erhåller tjänsten ska du lämna in ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Vill du arbeta som utbildningshandläggare med inriktning mot tentamensadministration? Jobba på en innovativ högskola där olika perspektiv möts! Högskolan i Halmstad skapar värden, driver innovation samt utvecklar människor och samhälle för framtiden. Ända sedan starten 1983 har Högskolan präglats av nytänkande och samverkan med samhället. Forskningen är internationellt välrenommerad och bedrivs till stor del i mångvetenskapliga forskningsprogram inom Högskolans två fokusområden: hälsoinnovation respektive smarta städer och samhällen. Högskolan har ett brett utbildningsutbud med många populära utbildningsprogram. Campus är modernt och välutrustat, och ligger nära både resecentrum och Halmstads trevliga stadskärna. Vi söker nu en utbildningshandläggare med placering vid avdelningen Utbildningsstöd. Utbildningsstöd är en central avdelning inom Högskolans verksamhetsstöd med cirka 50 medarbetare som ansvarar för all studieadministration och studentsupport, både centralt och mot akademin. Avdelningen är organiserad i tre grupper: studiestöd, studentnära stöd och studieadministration. Arbetsuppgifter Arbetet som utbildningshandläggare innebär att du, i samarbete med övriga kollegor, verkar för att de olika delarna av studieadministration och studiedokumentationen genomförs på ett optimalt sätt. Rollen som utbildningshandläggare ger dig möjligheten att arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor inom avdelningen och med personal inom akademierna. Arbetsuppgifterna är mångsidiga och innebär handläggning, service och stöd inom studieadministration och studiedokumentation till studenter och lärare. I rollen ansvar du tillsammans med din kollega för den administrativa delen av tentamen och bidrar till en kvalitativ process för studenter och personal. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att samordna, koordinera och handlägga högskolans tentamensadministration. Det är en dynamisk roll med många kontaktytor. Arbetet följer studentens läsår och intensifieras under tentamensperioderna då arbetsbelastningen är periodvis hög. Arbetet är till stor del styrt av regler och interna policys men de frågor som uppstår har inte alltid givna svar. Tentamensadministrationen planeras och hanteras utifrån olika tidshorisonter samtidigt, vilket gör det viktigt att du kan växla perspektiv i ditt arbete. Du kommer även att arbeta tätt med våra tentamensvärdar som är de personer som är på plats i salen när tentamen genomförs. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: - Administration av tentamensprocessen genom bla att planera och strukturerar tentamensschema, anmälningar från studenter och begära in och hantera tentamen. - Rekrytering, utbildning, planering, arvodeshantering och löpande kommunikation med våra tentamensvärdar - Kommunikation med lärare, administratörer, studenter och personal på övriga stödfunktioner - Delta och driva administrativa och digitala utvecklingsprocesser och förbättringsåtgärder inom tentamensadministrationen. - Administration och information om digital och skriftlig tentamen inkl support till lärare och studenter Högskolan bedriver även utbildning på Campus Varberg vilket innebär att arbete kan komma att utföras på plats. Även arbete på kvällar och helger förekommer i viss mån i samband med tentamensperioderna. Kvalifikationer Vi söker dig som: - har högskoleutbildning motsvarande kandidatexamen inom område som Högskolan bedömer lämpligt. - har god förmåga att kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska. - har god datorvana, du behärskar tex Office-paketet obehindrat och har en grundläggande systemförståelse. - har erfarenhet av att arbeta med administration tex att handlägga ärenden efter en förutbestämd rutin. Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter: - erfarenhet av arbete med administration på en myndighet eller offentlig verksamhet. - erfarenhet av att digitalisera administrativa processer Viktiga förmågor: För att fungera och trivas i denna roll ska du som person vara - Strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. - Självgående genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och själv strukturerar upp ditt arbete och driver dina egna processer vidare. - Har god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till andra på ett lyhört sätt. - Serviceinriktad genom att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. - Stresstålig genom att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Stor vikt kommer att fästas vid den personliga lämpligheten. Ansökan https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss/att-soka-jobb-hos-oss.html Villkor Anställningen är ett vikariat om cirka 12 månader. Individuell lönesättning tillämpas, var god och ange ditt löneanspråk i din ansökan. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet. https://www.hh.se/om-hogskolan/fakta-om-hogskolan.html https://www.hh.se/om-hogskolan/jobba-hos-oss Vill du vara vår nya kollega? Välkommen in med din ansökan! Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker nu en koordinator för inresande studenter till Tekniska fakultetskansliet vid Linköpings universitet (vikariat). Om jobbet Anställningen innebär att, tillsammans med ett par kollegor, ha operativt ansvar för processen inresande utbytesstudenter vid Tekniska fakulteten. Arbetet innebär kvalificerad administration och handläggning. I arbetet ingår att organisera introduktion och mottagning för inresande utbytesstudenter på engelska, hantera nomineringsinformation från partners, administrera ansökningshandlingar från inresande utbytesstudenter i vår mobilitetsdatabas MoveOn, hantera och kontrollera kursval både vid antagning och vid ändring under studiernas gång. Vidare ingår mycket studentkontakt, framför allt via e-mail, såväl före, under som efter studenternas mobilitet. I arbetet ingår även att ge information på engelska om studier vid Linköpings universitet för partneruniversitet och deras studenter. Ett fåtal aktiviteter kan förekomma på kvällstid. Resor i tjänsten kan förekomma. Du arbetar aktivt tillsammans med dina kollegor för att utveckla rutiner och arbetssätt så att de utgör ett effektivt stöd för verksamheten. Samarbete sker även i universitetsgemensamma sammanhang kring internationaliseringsarbetet. Arbetet innebär höga arbetstoppar, särskilt vid terminsstart. Vid behov förväntas du också stödja övrigt arbete inom gruppen även om uppgifterna normalt inte ingår i dina arbetsuppgifter. Om dig Vi söker dig som vill arbeta med kvalificerade administrativa uppgifter och handläggning av ärenden samt har ett genuint intresse för internationaliseringsområdet och för arbete med studenter inom högre utbildning. Som person är du serviceinriktad, noggrann, klarar av att hantera många olika frågor av olika karaktär samtidigt. Du har god förmåga att arbeta systematiskt och målinriktat såväl självständigt som i grupp och du kan prioritera bland arbetsuppgifterna när så krävs. Du levererar i tid och med hög kvalitet. Andra viktiga egenskaper är god samarbets- och kommunikativ förmåga samt god förmåga att bidra med förslag till utvecklingsmöjligheter inom ditt arbetsområde. Vi vill att du har: • relevant akademisk examen • erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av att verka i en internationell och/eller mångkulturell miljö är meriterande. Du måste ha visat noggrannhet och hög kvalitet i tidigare arbeten. En viktig bedömningsgrund är att du har en erkänt god förmåga att kunna samarbeta med andra inom en grupp. För denna anställning kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Tekniska fakultetskansliet koordinerar studentutbytet vid den Tekniska fakulteten och varje år hanteras ca 500 inresande- och ca 200 utresande utbytesstudenter. Du blir en i teamet LiTH international som är en del av Tekniska fakultetskansliet. Gruppen består av sex medarbetare som har till uppgift att stödja och bidra till utveckling av fakultetens internationaliseringsarbete. I vårt arbete ingår bl a administration av utbytesavtal och att verka för en god hantering av inresande och utresande utbytesstudenter, internationella programstudenter samt för ett gott samarbete med våra partneruniversitet. Om anställningen Visstid, vikariat, heltid. Tillträde snarast, varaktighet 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete viss del av din arbetstid när verksamhetens behov och arbetsuppgifterna medger detta. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 20 oktober 2024. Du söker denna anställning genom vår hemsida https://liu.se/jobba-pa-liu/lediga-jobb/25227. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av arbetsplatsen LTH:s verksamhet i Campus Helsingborg utgörs av tre högskoleingenjörsprogram, tekniskt basår samt forskningsverksamhet inom logistik, handel och riskforskning samt administrativt stöd från LTH:s kansli. Läs mera om verksamheten här: https://hbg.lth.se/ Arbetsplatsen präglas av en informell närhet mellan lärare, studenter och den administrativa personalen. I dagsläget utgörs den administrativa personalen av två anställda samt en platsansvarig. De närmsta kollegor arbetar bl.a. med studievägledning och tentamenshantering. I dag är det ca 10 personer som har sin fasta arbetsplats i Helsingborg, men totalt är vi drygt 50 personer som jobbar en eller flera dagar i veckan i Helsingborg. Campus Helsingborg kommer under de kommande åren att renoveras, rustas upp och byggas om vilket kommer förändra och förbättra möjligheterna att bedriva verksamheten på Campus. Vi söker nu en administrativ koordinator som kommer fungera som en länk mellan fakultets kansliet och institutionerna som har verksamhet på Campus Helsingborg. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som administrativ koordinator har du ansvar för olika typer av administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna inkluderar arbete gentemot programledningarna för ingenjörsprogrammen i Helsingborg, där arbetet kan innefatta bland annat mottagning av studenter, poster-utställningar, infodagar och uppdateringar av webbplatser och andra administrativa uppgifter. Utöver detta kommer du att vara tentamenssamordnare för tentamen som arrangeras på Campus, detta innebär att du ansvarar för hela tentamenshanteringsprocessen från att skapa schema över vilka tentamen som ska hållas till rekrytering av tentamensvakter för bemanning av tentamenspass och kontroll av de timmar som rapporteras in av tentamensvakterna efter avslutade tentamen. Detta arbete sker i nära dialog med HR-avdelningen, lärare, institutionerna och tentavakterna. Du kommer även att fungera som ett stöd till platsansvarig för Campus Helsingborg i olika administrativa frågor som kan innehålla t.ex. utredningar, koordinering samt andra administrativa uppgifter kopplade till utvecklingen av LTH:s verksamhet vid Campus. Övriga administrativa uppgifter kan tillkomma utifrån verksamhetens behov. Kvalifikationer Krav för anställningen är: - Högskoleutbildning inom relevant område eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas som likvärdig - Dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera och genomföra administrativa uppdrag och processer - Erfarenhet av att delta i eller självständigt genomföra utredningar och kartläggningar kopplat till utveckling av verksamhet - För denna anställning är det viktigt att du behärskar svenska språket både skriftligen och muntligen på hög nivå. - Det krävs även goda engelsk kunskaper i skrift och i tal - Datavana och säkerhet i hantering av MS Office paketet - Erfarenhet av att samarbete med människor med olika roller, utbildningsbakgrund och kulturell bakgrund Meriterande för anställningen är: - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom högskolesektorn eller annan myndighet - Erfarenhet av schemaläggning - Erfarenhet av projektledning Du har en förmåga att hålla många bollar i luften och trivs med en problemlösande roll och räds inte att ta tag i saker som uppstår. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom LTH:s kanslis verksamhet i Helsingborg samt bidra till dess framtida utveckling. Övrigt Tjänsten är placerad vid Campus Helsingborg men även arbete vid LTH Lund kan förekomma. Anställningen är en visstidsanställning enligt SÄVA under 1 års tid med omfattningen 100 procent. Tillträde i november 2024 eller enligt överenskommelse. Så här söker du Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc). Välkommen med din ansökan! LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Vill du vara med och bidra till KTH:s viktiga antagningsarbete? Välkommen att söka till oss! Vi söker nu en antagningshandläggare för handläggning av sökande till KTH:s utbildningar och med särskilt ansvar för stipendier för studieavgiftsskyldiga studenter. Tjänsten är placerad vid enheten för utbildningsadministration. På enheten finns tre grupper: Examen, Verksamhetsuppföljning och systemstöd samt Antagning. Antagningsgruppen ansvarar för antagning till KTH:s utbildningar på grund- och avancerad nivå och till KTH:s samarbetsprogram. Gruppen ansvarar även för arbetet med studieavgifter och stipendier till studieavgiftsskyldiga studenter. Antagningen består för närvarande av 18 medarbetare. Vi har ett gott arbetsklimat där vi har roligt tillsammans. Här får du ta stort eget ansvar men du har även bra stöd från dina kollegor. Arbetsuppgifter Som antagningshandläggare kommer du att handlägga anmälningar till KTH:s utbildningar, ha kontakt och ge support till studenter och personal via telefon och mejl samt delta aktivt i vårt processinriktade arbete. Vidare har du ansvar för arbetet med stipendier till studieavgiftsskyldiga studenter och är processledare för stipendieprocessen. Arbetsuppgifterna inkluderar många kontakter inom KTH och med externa stipendieorganisationer. Du kommer att ansvara för att information finns upplagd för de som söker stipendium, för underlag till och föredragning inför KTH:s studieavgiftsstipendiekommitté samt för rapportering till Ekonomiavdelning och stipendieorganisationer. En del av arbetet består av att delta vid mottagning och att ha kontakt med stipendiater. Som en del av tjänsten förväntas du även ta dig an annat förekommande arbete inom enheten, relaterat till vårt uppdrag. Arbetet är under delar av året intensivt och du behöver därför kunna hantera en periodvis hög arbetsbelastning med arbete mot uppsatta tidsgränser. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Stort eget ansvar i din yrkesroll - En statlig anställning med goda arbetsvillkor https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant - Mycket goda kunskaper i Excel - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Uppdraget kräver en numerisk, analytisk förmåga och vi söker dig som därtill också är strukturerad, har förmåga till helhetssyn och självständigt kan ta initiativ till lösningar. Du behöver vara trygg med att hantera stora datamängder i Excel och kunna presentera dem på ett begripligt sätt. Rollen förutsätter att du trivs i en flexibel miljö med krav på hög kvalitet och ibland snabba leveranser. Vidare har du lätt för att bygga goda relationer och samverka, både inom enheten samt med övriga avdelningar på KTH. Meriterande - Aktuell kunskap och erfarenhet av antagningsarbete inom högskolesektorn - Aktuell erfarenhet av att arbeta i något av de svenska, nationella studieadministrativa systemen (NyA, Ladok) - Kunskap om högskolans regelverk Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund Tester kan komma att tillämpas i denna rekrytering. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Om anställningen är placerad i säkerhetsklass, krävs en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) för att bli behörig. Information om tjänsten är placerad i säkerhetsklass ges i samband med rekryteringsprocessen. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Internationell handläggare Innehåll och arbetsuppgifter Vi söker en erfaren internationell handläggare med kunskap om internationell utbildningsverksamhet inom universitet. I arbetet ingår bland annat att ansvara för hantering av de universitetsgemensamma utbytesavtalen, säkra god dialog med partneruniversiteten, hantera administrativa processer som underlättar hantering inför och under utlysningsperiod av utbytesplatser, vara proaktiv i hantering av kommunikation till studenter om möjligheter som finns för utbyten, utvärdera och sträva efter att öka mobilitetsverksamheten. Härtill tillkommer arbete med att stödja den inresandeprocessen i form av synliggörande av de möjligheter som finns för utländska studenter vid Malmö universitet. Arbetet sker i nära dialog med övriga medarbetare på International Office. Andra inom enhetens förekommande arbetsuppgifter kan komma att ingå. Kvalifikationer För denna anställning krävs specifikt: Du ska ha en avslutad högskoleutbildning. Det krävs flerårig dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med internationell studentmobilitet och internationalisering inom högre utbildning. Du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom internationell stödverksamhet/universitetsadministration. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Särskilt meriterande för denna anställning: Du ska kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt eller spontant. Som person är du välorganiserad med god förmåga att analysera och bearbeta information. Du är noggrann och mån om att arbeta enligt verksamhetens uppsatta mål. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och hur du kompletterar övriga i teamet. Systemkunskaper i läroplattform (canvas) och mobilitetsverktyg (moveon) Arbetsplats Studentcentrum tillhör Malmö universitet gemensamma verksamhetsstöd där International Office är en av fyra enheter. International Office har ett samordningsansvar för universitetets internationaliseringsarbete. Enhetens huvudsakliga uppdrag består av stöd till mobilitet av in- och utresande studenter på studier och praktik, mentorsprogram och andra aktiviteter på hemmaplan, marknadsföring och rekrytering av internationella studenter, samarbetsavtal, personalmobilitet, fakultetsstöd för internationellt utbildningssamarbete samt stöd till universitetsledningen i strategiska frågor kring internationalisering. Upplysningar Enhetschef Karin Frydenlund [email protected] tel. 040 - 665 72 30 Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2024-10-11. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de nordiska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Anställningen är tillsvidare omfattande 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse Fackliga företrädare SACO-s: [email protected] OFR: [email protected] SEKO: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kansliet för humaniora och samhällsvetenskap med drygt 40 anställda ingår i universitetsförvaltningen och ansvarar där för forsknings- och utbildningsplanering, ekonomisk och annan verksamhetsplanering samt uppföljning av verksamheten inom området. Vidare svarar kansliet för en omfattande rekrytering av lärarpersonal. Kansliet bereder beslut och ger service till områdesnämnden för humaniora och samhällsvetenskap samt till de teologiska, juridiska, historisk-filosofiska, språkvetenskapliga, samhällsvetenskapliga och utbildningsvetenskapliga fakultetsnämnderna. Inom kansliets verksamhetsområde bedriver ett trettiotal institutioner forskning och utbildning med ca 2 500 anställda. Antalet studenter uppgår till ca 31 000 och den ekonomiska omslutningen uppgår till drygt 2,4 miljarder kronor. Just nu behöver samhällsvetenskapliga fakulteten förstärkning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar ett brett spektrum av uppgifter som förekommer i arbetet vid kansliet, särskilt inom området lärarrekrytering, men även att vara sekreterare i fakultetsnämnd och olika utskott, att diarieföra ärenden, att handlägga nomineringar och i övrigt bistå fakultetsnämnden i dess arbete. I arbetet kan ingå att anordna konferenser och ceremonier samt hantera övriga ärenden inom kansliets ansvarsområde. Vidare ingår att medverka i extern och intern information, i kvalitets- och utvecklingsarbete samt att i övrigt stå till områdeskansliets förfogande. Kvalifikationskrav Vi söker dig som har högskoleexamen och erfarenhet av arbetsuppgifter som arbetsgivaren finner likvärdiga de som ingår i anställningen. För arbetet krävs mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på självständighet, noggrannhet, flexibilitet ett strukturerat arbetssätt, samt en god planerings- och prioriteringsförmåga. Det är viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer och att du samtidigt har personlig integritet. Likaså krävs förmåga att kunna arbeta under arbetstoppar och hantera många parallella ärendeprocesser. Intresse för administrativa uppgifter och frågor som rör myndighetsutövning är en förutsättning och du har mycket god datorvana och kan hantera och administrera digitala system. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som god samarbets- och initiativförmåga samt ett serviceinriktat förhållningssätt. Du kan arbeta både självständigt och i arbetsgrupp och har en god kommunikativ förmåga. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom högskolesektorn är meriterande liksom utbildning i förvaltningsrätt och arbetsrätt. Om anställningen Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde 1 december eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Kanslichef Anna Sofia Hedberg, tel. 018-471 69 82, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 14 oktober 2024, UFV-PA 2024/3239. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Det säkerhetspolitiska läget i vårt närområde har förändrats och regeringen har beslutat att den militära förmågan ska stärkas. En annan viktig och påverkande faktor är det svenska Natomedlemskapet, nu blir Norden ett sammanhängande försvarsområde och Sverige får en strategisk och betydande roll i alliansen, inte minst på Nordkalotten. Detta innebär att Försvarsmakten och Norrbottens regemente ska växa. En avgörande faktor för att vi ska kunna växa är att vi kan attrahera nya medarbetare och som Värnpliktshandläggare är du en viktig pusselbit i det arbetet. Arbetsuppgifter Som värnpliktshandläggare kommer du att administrera ärenden gällande värnpliktiga samt samverka med Plikt-och prövningsverket, samordna administrationen vid in- och utryckning, avbrottsrapportering samt behovssättning och krigsplaceringsarbete. Du stödjer chefer och rättshandläggare i rättsfrågor enligt lagen om disciplinansvar inom totalförsvaret samt agerar sakkunnig och sekreterare vid granskningsnämnden. Du är sakkunnig gällande lagar och förordningar för totalförsvarspliktiga samt övriga styrande dokument och riktlinjer inom myndigheten och stödjer chefer i löpande ärenden. Du agerar kontaktperson gentemot HR-Centrum, Arméstaben och Plikt-och prövningsverket inom ditt sakområde. Du stödjer den personal som har en tidvis tjänstgöringsform såsom reservofficerare samt agerar stöd till chefer i frågor gällande dessa. Du har nära samverka med andra roller på förbandet som arbetar med totalförsvarspliktiga personal såsom Rättshandläggare, Värnpliktskonsulent, Försvarshälsan och Utbildningsadjutanter. Viss administration ingår i tjänsten. Kvalifikationer Krav • Svenskt medborgarskap • Gymnasialutbildning inom samhällsvetenskap, juridik, administration och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • B-körkort. • God erfarenhet av att arbeta i digitala stödsystem. • God administrativ förmåga. Personliga egenskaper Du tar egna initiativ och tycker om atta rbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt. Du har hög servicekänsla, ser möjligheter och vill utveckla processer. Du är ordningssam har en god samarbetsförmåga samt en vilja att vara en god ambassadör för hela Försvarsmakten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Kunskaper om Plikt-och prövningsverkets stödsystem ATLAS. • Kunskaper i SAP • Erfarenhet av HR-administrativa sysslor. • God kännedom om Försvarsmaktens verksamhet. • Genomförd värnplikt. • Tidigare arbete inom statlig myndighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning civil befattning Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstid: Arbetsförhållanden innebär i regel 40 timmar arbetsvecka dagtid, men sker ibland på oregelbundna tider, t ex under övningsföhållanden och utbildning. Arbetsort: Boden Individuell lönesättning Tjänsteresor förekommer i tjänsten Tillträde sker enligt överenskommelse Befattningen är placerad vid regementsstaben på Norrbottens regemente, I 19, Boden. Upplysningar om befattningen För frågor om befattningen kontakta Mj Peter Nyberg, 070-234 98 33 Fackliga representanter, vilka nås via Försvarsmaktens växel, tfn: 0921-34 80 00 SEKO: Susanne Thunberg Försvarsförbundet: Annelie Forshage OF Bothnia: Mikael Lundsten SACO: Björn Astermo Välkommen med din ansökan senast 2024-10-13. Din ansökan bör innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Visar 1 till 10 av 19 jobb