Utbildningshandläggare

Sök bland 17 lediga jobb som Utbildningshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handläggare

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar. I miljön för konstnärlig forskning har vi unika möjligheter att fördjupa utbildningarna och skapa tvärkonstnärliga samarbetsprojekt. Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i den kritiskt reflekterande och inkluderande miljön. Genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar vi på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang där olikheter tillvaratas.Välkommen att söka anställning som vikarierande handläggare vid forskningskansliet! Är du en driven och engagerad person som vill arbeta med stöd i forskningsfrågor? Tycker du att det är inspirerande att arbeta med utveckling och förbättring av rutiner och verksamhet? Skulle du vara intresserad av att göra detta i en miljö där vi utbildar morgondagens konstnärer? Då är det förmodligen dig vi söker. Forskningskansliet stödjer forskning och forskarutbildning vid Stockholms konstnärliga högskola och omfattar både strategiskt och operativt stöd. Kansliet är en del av högskolans gemensamma förvaltning. Som en av fem medarbetare på forskningskansliet bidrar du till kansliets gemensamma processer samtidigt som du arbetar med egna ansvarsområden. Arbetsuppgifter Som handläggare på forskningskansliet arbetar du med stöd till forskningen på SKH. Du ansvarar för handläggning av olika slags forskningsärenden och löpande projektadministration, forskningsnyhetsbrev, internt forskningsanslag m.m. Arbetet bedrivs i nära samarbete med chefen för forskningskansliet, forskare, prefekter, ämneschefer och vicerektor för forskning, samt övriga avdelningar på förvaltningen på SKH. I dina arbetsuppgifter ingår att du: • Tar fram styrdokument och riktlinjer. • Arbetar med konferens- och seminariestöd. • Tar fram olika typer av avtal och arvodesersättningar. • Bereder och handlägger ärenden och underlag för beslut i forskningsrelaterade frågor. • Utvecklar administrativa processer och rutiner för forskningsstödet. • Samlar in, analyserar och sammanställer information i de ärenden du ansvarar för samt presenterar den både muntligt och skriftligt på ett tydligt och begripligt sätt för interna och externa aktörer. • Deltar i gemensam planering för verksamheten på kansliet samt andra på kansliet förekommande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: • Högskoleutbildning inom ett utbildningsområde som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom statlig myndighet. • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. • Erfarenhet av att arbeta i olika system och Officepaketet. Meriterande: • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom högskolesektorn, gärna med forskningsadministration. • Erfarenhet av konferens- och seminariestöd samt projektledning. • Erfarenhet av arbetat med avtal och arvoden inom högskolan Vi letar efter en person med engagemang och analytisk förmåga, som snabbt sätter sig in i nya arbetsuppgifter, har lätt för att fatta egna beslut och driva arbetet framåt. Du är självständig, initiativtagande, noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete, i såväl operativa som strategiska frågor. Vidare krävs mycket god samarbetsförmåga, vilket innebär att du tycker om att skapa relationer och utveckla och upprätthålla goda samarbeten. Då vi befinner oss i en intensiv fas av organisationsutveckling är viktigt att du sporras av att tillsammans med kollegor initiera nya rutiner i en samverkande miljö. Då forskningsmiljön delvis är internationell måste du kunna kommunicera på ett lyhört och tydligt sätt på både svenska och engelska. Du har ett intresse för forskning och forskningsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om anställningen Anställningen är ett vikariat på heltid med en varaktighet på nio månader. Tillträde den 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Om ansökan Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med. Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer SKH 2024/252/2.2.1. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-10! Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/p-org För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Utbildningskoordinator sökes! Gör skillnad med oss!

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället. På Höganäs Omsorg AB, kommunens eget omsorgsbolag, är vi inte bara anställda; vi är passionerade livsförbättrare som varje dag går till jobbet med ett enda mål – att göra livet bättre för våra omsorgstagare. Med hjälp av innovation och digitalisering klurar vi ut hur vi kan bli bättre och med både hjärta och hjärna ger vi allt. Vi strävar efter att gå den extra milen, skapa en atmosfär av trygghet och främja självständighet för dem vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Är du en driven processledare, pedagogisk och van att facilitera workshops? Som utbildningskoordinator kommer du att spela en central roll i planeringen, genomförandet och utvärderingen av våra utbildningsprogram. Personal ska få de kunskaper de behöver för att utföra sina uppdrag så grymt effektivt som möjligt och hjälpa till att nå organisationens mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är; Utbildningsplanering: Utveckla och implementera utbildningsplaner och introduktioner baserade på organisationens mål och behovsanalys. Arbeta med vår kompetensförsörjningsplan Samordning och schemaläggning: Ansvara för att planera och schemalägga utbildningsaktiviteter, webbutbildningar och andra e-Learning-aktiviteter Utbildningsutvärdering: Utvärdera utbildningsprogrammen för att identifiera förbättringsområden Skapa Årshjul med återkommande utbildningar. Kommunikation: Informera regelbundet till organisationen Sammanfattningsvis får du äran att vara processledare för att planera, arrangera och följa upp utbildningar Så, gör dig redo att se till att vår fantastiska personal blir ännu bättre på att göra skillnad! KVALIFIKATIONER Du har relevant eftergymnasial utbildning. Vi söker dig som har erfarenhet av; Processledning, att strategiskt driva och jobba i projekt både övergripande och i detalj. Koordinering, planering och genomförande. Vana av administrativa verktyg och programvara. Systemtekniskkunnighet för att effektivt utforma och hantera utbildningssystem och tekniska plattformar. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Egenskaper vi tror är viktiga för rollen är att du som person blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, att du har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och ha förmåga att ha ett helhetsperspektiv samt ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du bör ha förmåga att planera, genomföra och följa upp utbildningsprojekt av varierande storlek och karaktär. Du behöver också ha god språkkänsla och ha lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är känd för att ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då rollen innebär många kontakter. Det innebär att du också behöver ha lätt för att kommunicera på alla nivåer. Du trivs med att själv driva arbetet framåt och är bra på att se förbättringsmöjligheter. Att processleda kommer helt naturligt för dig. Arbetet ställer stora krav på drivkraft, lyhördhet, kreativitet och effektivitet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad inom Rekrytering och Bemanning där vi är ett härligt gäng på 10 kollegier som arbetar med rekrytering, bemanning, schemaläggning och administration. Vi har högt i tak, kommunikationen är öppen, ärlig och det finns ömsesidigt stöd och uppmuntran som bidrar till att stärka sammanhållningen inom vår grupp. Intervjuer planeras den 2 och den 7/5 under eftermiddagen. Urvalet sker löpande ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Samordnare vid MAI

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! För mer information om anställningen https://web103.reachmee.com/ext/I011/853/main?site=6&validator=c5f766a55eafbb016232008485a24b49&lang=SE?rmpage=job&rmjob=24194&rmlang=SE Dina arbetsuppgifter Arbetet som samordnare innebär uppdrag inom flera administrativa områden där man växlar mellan att vara specialist och generalist. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna anställning är att: Vara avdelningsadministratör för en av institutionens fyra avdelningar. Det innebär att ge administrativt stöd till avdelningens arbete med utbildning, forskning och samverkan. En stor del av det administrativa stödet innebär utbildningsadministration vilket bland annat består av resultatrapportering och tentamenshantering. Annat administrativt stöd till avdelningen kan vara rese- och boendebokningar, hantering av ekonomisk ersättning till gäster och att skriva minnesanteckningar på avdelningsmöten. Arbeta som administrativt stöd till studierektor på en av avdelningarna vilket innebär att självständigt arbeta med vissa uppgifter som att arbeta fram underlag för fördelning av arbetsuppgifter rörande undervisning och examination för medverkande lärare inför nästkommande termin eller år. Identifiera behov av rekrytering av amanuenser, sprida nödvändig information till lärare på avdelningen rörande inlämning av schema och annan utbildningsadministrativ information till involverade lärare med mera. Vara institutionens lokalombokare för undervisningslokaler och vara institutionens LADOK-expert, IT-systemet för dokumentation av registrering och resultat. Vara ansvarig för institutionens studerandeexpedition.    Administrera institutionens examensarbeten. Då andra administrativa uppgifter kan tillkomma som medarbetare på Avdelningen för verksamhetsstöd förutsätts du engagera dig i andra administrativa arbetsuppgifter än du vanligtvis gör om behov skulle uppstå. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har minst slutbetyg från 3-årig gymnasieutbildning. Arbetsuppgifterna kräver att du har flera års erfarenhet av administrativa och samordnande uppgifter som ställer höga krav på de kompetenser vi efterfrågat för denna anställning. Har du erfarenhet av arbetsuppgifter av administrativ och samordnande karaktär från universitet/högskola är det meriterande. Erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet/högskola vilket även omfattar erfarenhet av att arbeta i system som Ladok, Exam, TimeEdit och ha erfarenhet av att redigera sidor i HTML är starkt meriterande. Arbetet sker i en miljö med en mångfald av medarbetare, gäster och studenter, med olika nationaliteter och bakgrunder. Vi förutsätter därför att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska ha mycket goda kunskaper i Officepaketets standardprogram och särskilt erfarenhet av att arbeta i excel.  Du måste vara strukturerad och ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver vara duktig på att se både helheten och detaljer och kunna prioritera då det ingår i arbetet att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt. Du måste ha mycket god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och ha en god kommunikationsförmåga. Arbetet ställer även höga krav på förmåga att arbeta självständigt och ha initiativförmåga. Du ska ha engagemang för arbetet och delta aktivt i avdelningens arbete med verksamhetsutveckling. Du måste ha förmåga till helhetsperspektiv och kunna anpassa ditt arbete vid ändrade förutsättningar. Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, lämplighet och förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat i teamet. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Avdelningen för verksamhetsstöd vid Matematiska institutionen. Vi arbetar med att stödja institutionens och universitetets verksamhet genom att säkerställa en väl fungerande administration utifrån verksamhetens behov. Avdelningen består av cirka åtta medarbetare som bland annat arbetar med ekonomi HR, utbildningsadministration, ledningsstöd, lokalhantering med mera. Vi har under de senaste åren gemensamt utvecklat ett arbete med att kartlägga och beskriva våra administrativa processer vilket bland annat underlättar vid introduktion av nyanställda medarbetare Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Omgående Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda https://liu.se/jobba-pa-liu/formaner. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se https://liu.se/jobba-pa-liu/hjalp-for-sokande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning senast den 2 maj 2024.  Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

10 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Handläggare 75%

Fyrbodals kommunalförbund är ett av fyra regionala kommunalförbund i Västra Götaland. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner med sammanlagt 270 000 invånare. Tillsammans blir vi starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Vi arbetar för ett hållbart samhälle med fokus på tillväxt- och utvecklingsfrågor inom områden som infrastruktur & kollektivtrafik, näringsliv, klimat och miljö, kultur, kompetensförsörjning, utbildning och hälso- och sjukvård. Som medarbetare på Fyrbodals kommunalförbund får du en trevlig och dynamisk arbetsplats med ungefär 55 välkomnande kollegor med många olika professioner och uppdrag. Dina kollegor tycker att samarbete och teamkänsla är viktigt. Förbundets ledord är framåt, forum, flerstämmigt och förtroende. Bland de uppdrag vi har finns praktiksamordning och ett gemensamt kansli för gymnasieantagning. Det är till dessa verksamheter vi nu söker en handläggare. Tyngdpunkten ligger på antagningsuppdraget. Tjänsten är inledningsvis 75%. Fördelningen mellan de båda uppdragen kan komma att justeras. Intervjuer sker löpande. Antagning Fyrbodal är ett kansli som hanterar ansökningar och antagning till gymnasiet för elever folkbokförda i 13 av kommunerna i Fyrbodalsområdet. Antagning Fyrbodal består av ett team med tre handläggare som arbetar tillsammans genom hela processen med ansökan och antagning till gymnasiet. Arbetet rör sig i ett spann från rutinmässiga administrativa uppgifter till handläggning av komplexa frågor och ärenden, du kommer t ex att göra kvalificerade bedömningar utifrån gällande lagstiftning. Vi vågar lova dig ett väldigt omväxlande arbete med stort ansvar för den egna insatsen, arbetsuppgifter som varierar över året och en tidplan att hålla – men också trevliga arbetskamrater som ser fram emot en ny kollega i teamet. Som handläggare på Antagning Fyrbodal kommer du att arbeta nära dina kollegor och ha mycket kontakt med såväl sökande och deras vårdnadshavare som representanter för kommuner och skolor. Detta ställer krav på lyhördhet, god social och pedagogisk förmåga samt ett stort mått av integritet. Vi tror att du är en riktig lagspelare som gillar att arbeta i ett ramverk där du, tillsammans med ditt team, ges utrymme att utveckla arbetssätt och rutiner. I uppdraget med praktiksamordning arbetar en processledare med att successivt implementera fler skolor och fler praktikformer. I uppdraget ligger också att anskaffa praktik för några kommuners PRAO i årskurs 8 och 9. Det är detta du kommer att arbeta med. Du kommer att arbeta i ett team med processledaren och ytterligare en person som till del arbetar med praktikanskaffning. Arbetsuppgifter Som handläggare på Antagning Fyrbodal kommer du att: Administrera gymnasieantagningen i enlighet med gällande lagstiftning och antagna rutiner. Ge service till huvudmän, studie- och yrkesvägledare, andra kommuner och antagningskanslier – t ex svara på frågor, göra sammanställningar samt distribuera listor och underlag. Informera och utbilda i antagningsfrågor och tekniskt antagningssystem. Skapa och uppdatera informationsmaterial. Preparera, förvalta och utveckla antagningssystemet Indra2. Ta fram statistikunderlag och medverka i analysarbete. Kontinuerligt medverka och bidra i utvecklingsarbete. Som handläggare i praktiksamordning kommer du att: Kontakta arbetsplatser, främst via telefon och mejl, för att anskaffa praktikplatser. Utbilda användare i verktyget praktikplatsen.se för att erbjuda platser. Delta på t ex arbetslivsträffar. Ge vägledning om hur arbetsplatser kan möta eleven under praktiken. Tjänsten kan även komma att innehålla andra uppdrag inom Fyrbodals kommunalförbund. Kvalifikationer För att passa för tjänsten vill vi att du: har relevant högskoleutbildning. har erfarenhet av att arbeta i ett regelstyrt uppdrag, gärna med myndighetsutövning. Det är meriterande om du arbetat med antagning eller inom utbildningsområdet. har arbetserfarenhet av administration och handläggning. har en mycket god administrativ förmåga och är strukturerad. trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. har förmåga att skapa förtroende och goda kontakter. har mycket god IT-vana, det är en fördel om du har erfarenhet av systemet Indra. kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. kan hantera att tala inför grupp. Övrigt Eftersom verksamheten styrs av antagningens olika skeden är det periodvis högre arbetsbelastning, framför allt i juni och augusti månad vilka är högintensiva perioder i antagningsarbetet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Intervjuer sker löpande. Tillträde: 16 september eller enligt överenskommelse

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Utvecklingsledare till kansliet för lärarutbildning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Kansliet har cirka 25 medarbetare och finns både i Kalmar och Växjö. Lärarutbildningskansliet arbetar med lednings- och verksamhetsnära stöd kopplat till lärarutbildningarna vid Linnéuniversitetet. I detta ingår exempelvis samverkan med universitetets centrala stödfunktioner i utredningar, kvalitetsuppföljning och planering kring forsknings- och utbildningsfrågor kopplat till lärarutbildningarna. En del inom lärarutbildningskansliet är Regionalt utvecklingscentrum (RUC) som har ett särskilt ansvar kring samverkan gentemot skolhuvudmän och myndigheter. Detta innebär exempelvis arbete med samverkansfrågor kring kompetensförsörjning och verksamhetsnära forskning. Vi söker nu en utvecklingsledare till kansliet för lärarutbildning med särskilt fokus på implementering av övningsskolor och övningsförskolor. Uppdraget innebär bland annat samverkan runt avtal gentemot skolhuvudmän men även frågor kring kvalitet, planering och uppföljning av övningsskolor och övningsförskolor. I arbetsuppgifterna ingår även exempelvis: • Erbjuder skolhuvudmän och skolmyndigheter en enkel väg in till Linnéuniversitetet. • Ger ett internt stöd när det gäller samverkansfrågor som handlar om skolväsendet. • Utvecklar kontakter för olika typer av samarbeten mellan skolhuvudmän och universitetets utbildare och forskare. • Erbjuder fakulteter stöd när det gäller uppdragsutbildning i skolväsendet.   Kvalifikationer Vi söker dig som är nyfiken och kommunikativ, har lätt för att skapa goda och förtroendegivande relationer med förmåga att engagera andra. Vi vill att du har en fil. kand och/eller akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av arbete inom skolväsendet. För uppdraget behövs mycket god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av arbete inom universitet eller högskola är meriterande, gärna inom lärarutbildningen. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet, kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga, servicekänsla och effektivitet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då arbetet innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att i varierad grad tjänstgöra på båda orterna. Omfattning: 100 %. Övrigt: Anställningen är placerad vid Kansliet för lärarutbildning. Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Information: Upplysningar lämnas av kanslichef Johan Krantz, [email protected], tel 0480-49 70 30 eller HR-partner Catharina Ljungberg Johansson, [email protected] Tel 0470-767262 Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00  Välkommen med din ansökan senast den 29 april 2024

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Utbildningsledare till kansliet för lärarutbildning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Kansliet har cirka 25 medarbetare och finns både i Kalmar och Växjö. Lärarutbildningskansliet arbetar med lednings- och verksamhetsnära stöd kopplat till lärarutbildningarna vid Linnéuniversitetet. I detta ingår exempelvis samverkan med universitetets centrala stödfunktioner i utredningar, kvalitetsuppföljning och planering kring forsknings- och utbildningsfrågor kopplat till lärarutbildningarna. En del inom lärarutbildningskansliet är Regionalt utvecklingscentrum (RUC) som har ett särskilt ansvar kring samverkan gentemot skolhuvudmän och myndigheter. Detta innebär exempelvis arbete med samverkansfrågor kring kompetensförsörjning och verksamhetsnära forskning. Vi söker nu en utvecklingsledare till kansliet för lärarutbildning med särskilt fokus på implementering av övningsskolor och övningsförskolor. Uppdraget innebär bland annat samverkan runt avtal gentemot skolhuvudmän men även frågor kring kvalitet, planering och uppföljning av övningsskolor och övningsförskolor. I arbetsuppgifterna ingår även exempelvis: • Erbjuder skolhuvudmän och skolmyndigheter en enkel väg in till Linnéuniversitetet. • Ger ett internt stöd när det gäller samverkansfrågor som handlar om skolväsendet. • Utvecklar kontakter för olika typer av samarbeten mellan skolhuvudmän och universitetets utbildare och forskare. • Erbjuder fakulteter stöd när det gäller uppdragsutbildning i skolväsendet.   Kvalifikationer Vi söker dig som är nyfiken och kommunikativ, har lätt för att skapa goda och förtroendegivande relationer med förmåga att engagera andra. Vi vill att du har en fil. kand och/eller akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av arbete inom skolväsendet. För uppdraget behövs mycket god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av arbete inom universitet eller högskola är meriterande, gärna inom lärarutbildningen. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet, kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga, servicekänsla och effektivitet. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då arbetet innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att i varierad grad tjänstgöra på båda orterna. Omfattning: 100 %. Övrigt: Anställningen är placerad vid Kansliet för lärarutbildning. Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Information: Upplysningar lämnas av kanslichef Johan Krantz, [email protected], tel 0480-49 70 30 eller HR-partner Catharina Ljungberg Johansson, [email protected] Tel 0470-767262 Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00  Välkommen med din ansökan senast den 29 april 2024

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Fakultetshandläggare

Områdeskansliet för humaniora och samhällsvetenskap med drygt 40 anställda ingår i universitetsförvaltningen och ansvarar för forsknings- och utbildningsplanering, ekonomisk och annan verksamhetsplanering samt uppföljning av verksamheten inom området. Kansliet bereder beslut till och stödjer områdesnämnden för humaniora och samhällsvetenskap och teologiska, juridiska, historisk-filosofiska, språkvetenskapliga, samhällsvetenskapliga och utbildningsvetenskapliga fakultetsnämnderna. Kansliet utgör en länk mellan organisationens ledning, den centrala administrationen och institutionerna och bereder frågor för beslut och genomförande samt ansvarar för rekrytering av lärarpersonal. Inom kansliets verksamhetsområde bedriver 32 institutioner forskning och utbildning med ca 2 750 anställda. Antalet studenter uppgår till ca 33 300, varav 16 700 helårsstudenter och den ekonomiska omslutningen uppgår till 2,4 miljarder kronor. Just nu behöver fakulteten för utbildningsvetenskaper förstärkning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar ett brett spektrum av uppgifter som förekommer i arbetet vid områdeskansliet, att vara sekreterare i fakultetsnämnd och olika utskott, att handlägga rekrytering av lärare/forskare, att diarieföra ärenden, att handlägga nomineringar och i övrigt bistå fakultetsnämnden i dess arbete. I arbetet kan ingå att anordna konferenser och ceremonier samt hantera övriga ärenden inom kansliets ansvarsområde. Vidare ingår att medverka i extern och intern information, i kvalitets- och utvecklingsarbete samt att i övrigt stå till områdeskansliets förfogande. Kvalifikationskrav Vi söker dig som har högskoleexamen och erfarenhet av arbetsuppgifter som arbetsgivaren finner likvärdiga de som ingår i anställningen. För arbetet krävs minst ett års erfarenhet i närtid av kvalificerat administrativt arbete samt mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på självständighet, noggrannhet, flexibilitet och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer och att du samtidigt har personlig integritet. Likaså krävs förmåga att kunna arbeta under arbetstoppar och hantera flera ärenden parallellt. Intresse för administrativa uppgifter och frågor som rör myndighetsutövning är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som god samarbets- och initiativförmåga samt ett serviceinriktat förhållningssätt. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom högskolesektorn är meriterande liksom utbildning i förvaltningsrätt och arbetsrätt. Om anställningen Anställningen är tillsvidare (provanställning tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: kanslichef Anna Sofia Hedberg, tel. 018-471 69 82, e-post [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 24 april, UFV-PA 2024/1161 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

7 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Uppföljningshandläggare

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Nu söker avdelningen för utbildningsstöd, EDO, en handläggare inom uppföljning och statistik som vill vara en del i en spännande verksamhet i stark utveckling. EDO:s uppdrag inom uppföljning är placerat vid Enheten för utbildningsadministration, gruppen för verksamhetsuppföljning och systemstöd, VoS. Enheten för utbildningsadministration är indelad i tre grupper, antagning, examen samt VoS, där denna tjänst är placerad. VoS ansvarar förutom arbetet med uppföljning och statistik inom antagning, studieadministration och examen, också för arbete med utbildningsadministrativa processer, systemstöd för flertalet av de studieadministrativa system KTH använder, samt för att skapa och genomföra utbildning inom dessa system. VoS består av 17 medarbetare och du kommer tillhöra uppföljningsgruppen. Arbetsuppgifter Som handläggare i uppföljningsgruppen är du del i ett tvåpersoners-team som ansvarar för att utföra EDO:s uppdrag inom uppföljning. Uppdraget innefattar ett antal olika regelbundna leveranser av sifferunderlag från de studieadministrativa systemen, framför allt Ladok, till månadsuppföljningar av utbildningsstatistik för ekonomiska resultat och prognoser, årsredovisning mm. Vidare ingår att hantera uttag och presentation av stora mängder data till KTH:s kvalitetssystem, strategisk verksamhetsanalys, förfrågningar från KTH:s skolor, samt utsökningar och utlämnanden av allmänna handlingar. Uttaget av data görs med sql-programmering, bearbetning och presentation av data görs i nuläget främst i Excel och Power BI. Andra arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma. Arbetet innebär nära samarbete med andra avdelningar och enheter inom verksamhetsstödet, t.ex. ledningskansliet vid årsredovisning och arbete med KTHs kvalitetssystem, men också med akademiskt ansvariga på skolorna för olika typer av underlag. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Uppdraget kräver en problemlösande analytisk förmåga och vi söker dig som därtill också har förmåga till helhetsperspektiv och som självständigt kan ta initiativ till lösningar.  En förutsättning för att fungera väl i rollen är att du trivs i en flexibel miljö med krav på hög kvalitet och ibland snabba leveranser. Vidare att du har lätt för att bygga goda relationer och samverka, både inom enheten samt med övriga avdelningar på KTH. För detta krävs pedagogisk insikt såväl som kommunikativ förmåga. Krav - Högskoleutbildning med inslag av kvantitativ analys, t.ex. matematik, statistik, programmering, statsvetenskap eller nationalekonomi, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Erfarenhet av datauttag ur stora databaser, samt bearbetning och presentation av sammanställd statistik. - Mycket god svenska och engelska i tal och skrift då det ingår i det dagliga arbetet. Meriterande - Goda kunskaper i utbildningsadministrativa system, särskilt Ladok, samt kunskaper i sql-programmering. - Erfarenheter av modellering av data i BI-system, t.ex. Power BI eller Tableau. - Erfarenhet från statlig förvaltning. - Det är också meriterande om du har kunskaper om högskolesektorn i Sverige Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

3 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Klienthandläggare till Anstalten Skogome – Vikariat

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2. Det finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Skogomeanstalten öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg. Anstalten har idag ca 250 anställda fördelade inom flera olika yrkesgrupper och kompetenser. I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer anstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning. Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om ARBETSUPPGIFTER Vid verksamhetsområde Skogome arbetar du som en av flera klienthandläggare. Du kommer inom ramen för dina arbetsuppgifter att arbeta på en eller flera av våra avdelningar. Som klienthandläggare skall du, under kriminalvårdsinspektören, samordna klientarbetet och administrationen av klientärenden. Du ska följa upp ärenden och förbereda dessa till kriminalvårdsinspektören. Klienthandläggarens arbete är fokuserat på klienterna, såväl enskilt som i grupp. Som klienthandläggare har du en viktig roll och bidrar i stor utsträckning till en väl fungerande struktur i anstalten. Genom både intern och extern samverkan strävar klienthandläggaren efter att optimera verkställighetsprocessen för klienten och uppnå Kriminalvårdens vision om Bättre ut. Dina uppgifter som klienthandläggare är också att sprida information, metodhandleda och utbilda personal, följa upp arbetet med klienternas verkställighetsplan, kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet samt att ge personalen stöd i vardagen. Genom detta säkerställs att arbetet gentemot klienterna utförs på ett rättssäkert och humant sätt KVALIFIKATIONER Du ska vara lugn, trygg och stabil samt ha god samarbetsförmåga - även i stressituationer. Uppdraget kräver en samverkan med andra verksamheter och funktioner vid verksamhetsstället. Du ska agera med gott omdöme i alla lägen. Du ska kunna kommunicera på ett lyhört, smidigt och tydligt sätt. Du ska vara noggrann och strukturerad samt kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning. Du ska ha förmåga att kunna hantera stor mängd information och göra väl avvägda bedömningar. Vidare ska du vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha både intresse och vilja att hjälpa andra. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden i Kriminalvården eller inom annan offentlig verksamhet • Erfarenhet av samverkan med externa och interna aktörer • Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa system • Goda förvaltningsrättsliga kunskaper Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för uppdraget. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

2 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024
Klienthandläggare till Anstalten Skogome – inriktning brottsoffersluss

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2. Det finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Skogomeanstalten öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg. Anstalten har idag ca 250 anställda fördelade inom flera olika yrkesgrupper och kompetenser. I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer anstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning. Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skogome/#om ARBETSUPPGIFTER Vid anstalten Skogome arbetar du som en av fem klienthandläggare. Som klienthandläggare ansvarar du under kriminalvårdsinspektör för att utreda och föredra ärenden kopplade till klientprocessen. Klienthandläggarnas arbete på anstalten Skogome är fokuserat på klienterna, såväl enskilt som i grupp. Som klienthandläggare har du en viktig roll och bidrar i stor utsträckning till en väl fungerande struktur i anstalten. Genom både intern och extern samverkan strävar klienthandläggaren efter att optimera verkställighetsprocessen för klienten och uppnå kriminalvårdens vision om bättre ut samtidigt som brottsofferperspektivet är i fokus. Som klienthandläggare med inriktning brottsoffersluss ansvarar du särskilt för handläggning i verksamheten brottsoffersluss där uppdraget är att säkerställa att hänsynen till brottsoffer och andra sårbara personer beaktas vid utredning inför beslut om besöks- och telefontillstånd, vid planering och genomförande av besök samt vid uppföljning av beviljade tillstånd. Vidare kommer arbetet bestå i att tillse att hänsyn tas till brottsoffer och andra sårbara personer vid permission, utslussa andra vistelser utanför anstalt samt i andra ärenden där brottsofferperspektiv särskilt behöver beaktas. Du kommer också ansvara för initial förfrågan om målsägandeinformation. I rollen som klienthandläggare med inriktning brottsoffersluss kan andra uppgifter kopplade till klientprocessen som handläggs av övriga klienthandläggare på anstalten innefattas. Dina uppgifter som klienthandläggare är också att sprida information, metodhandleda och utbilda personal, följa upp arbetet med klienternas verkställighetsplan, kvalitetssäkra rättsvårdsarbetet samt att ge personalen stöd i vardagen. Genom detta säkerställs att arbetet gentemot klienterna utförs på ett rättssäkert och humant sätt. KVALIFIKATIONER För att lyckas och trivas i den här rollen söker vi dig som är lugn, trygg och stabil samt har god samarbetsförmåga - även i stressituationer. Uppdraget kräver en samverkan med andra verksamheter och funktioner vid verksamhetsstället. Du ska agera med gott omdöme i alla lägen. Du ska kunna kommunicera på ett lyhört, smidigt och tydligt sätt. Du ska vara noggrann och strukturerad samt kunna planera och genomföra ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning. Du ska ha förmåga att kunna hantera stor mängd information och göra väl avvägda bedömningar. Vidare ska du vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha både intresse och vilja att hjälpa andra. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • Erfarenhet av utredningsarbete och handläggning av ärenden i Kriminalvården eller inom annan offentlig verksamhet • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med sexualbrottsdömda klienter • Erfarenhet av samverkan med externa och interna aktörer • Erfarenhet av handläggning inom brottsofferlsuss eller arbete med brottsoffer/andra sårbara personer på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som relevant • Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa system • Goda förvaltningsrättsliga kunskaper Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för uppdraget. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

2 april 2024
Sista ansökan:
23 april 2024