Vi på OnePartnerGroup söker nu administratörer/ekonomer till kommande uppdrag hos våra kunder. Om tjänsten Uppdragen kan variera beroende på behovet hos våra olika kunder. Uppdrag via oss är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och få bra erfarenhet med dig alternativt få in en fot på ett företag, då vissa av uppdragen kan leda till långsiktig anställning hos kund. För dessa uppdrag fungerar olika typer av erfarenhet när det kommer till administration/ekonomi. Anställningsvillkor Ort: Växjö med omnejdArbetstider: Kontorstider mån-freOmfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhetStart: Enligt överenskommelse Din profil För att trivas i rollen som konsult hos oss ser vi att du är flexibel, samarbetsvillig och stresstålig. Som konsult representerar du OnePartnerGroup och är vårt ansikte utåt mot kunderna, vi ser därför att du är en driven person med ett positivt bemötande. Du måste vara minst 18 år och ha ett rent belastningsregister för att vara aktuell för någon av tjänsterna. Vi ser också att du har: Goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära nya system Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Utbildning inom administration eller ekonomi Viss arbetslivserfarenhet från yrken inom administration och/eller ekonomi När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Ansökan Du söker med ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan endast via annonsen. När du skickar in en ansökan till oss via denna annons har vi möjlighet att matcha dig mot flera spännande tjänster som kan komma att dyka upp via oss framöver. Då sommaren är här och också semestertider kommer vi hantera din ansökan först i augusti. Vi kikar då på dina ansökningshandlingar och därefter kan du komma att bli kontaktad av oss via telefon eller mejl. Vi hoppas på din förståelse för att processen kan ta lite längre tid än normalt sätt på grund av semestertider. Vid frågor är du välkommen att ta kontakt med Ebba Götberg på [email protected].
Välkommen till XXXLutz där vi förverkligar heminredningsdrömmar! Vi är inte bara inriktade på service och kundnöjdhet i våra möbelbutiker, utan också digitalt! Från beställning till leverans strävar vårt team efter att göra online-shopping för hemmet så trevligt som möjligt. Vårt vänliga Customer Care-team är tillgängligt via telefon, e-post och framöver även på andra plattformar! Som en del av vårt team kommer du ansvara för våra kunders problem via telefon, mail eller via XXXL-chat och du hittar den optimala lösningen snabbt och pålitligt. Du håller huvudet kallt under alla utmaningar i den dagliga verksamheten. Som kundtjänstmedarbetare hos oss tar du på dig uppdraget att "få våra onlinekunder att le" och att hitta rätt lösning för varje problem. Dessutom har du daglig kontakt med andra avdelningar såsom inköp, logistik, marknadsföring och externa leverantörer. Som en empatisk lagspelare säkerställer du ett harmoniskt samarbete med dina kollegor och ger användbar support till våra kunder. Vi erbjuder en tjänst i ett fantastiskt team med erfarna och hjälpsamma kollegor både i Sverige och internationellt. Under din utbildning kommer du få intern upplärning av vårt team på plats.
ÄR DU VÅR NYA STJÄRNA? Vi på DeLarge Nordic AB är stolta över att vara en samarbetspartner för försäljningstillväxt hos företag och organisationer runt om i Norden sedan 2015. Nu står vi inför spännande utmaningar och letar efter en driven, engagerad och motiverad person som vill vara en del utav vårt team. Om tjänsten Som mötesbokare hos oss kommer du att hjälpa våra uppdragsgivare att komma ut på kvalificerade möten. I rollen tilldelas du spännande projekt där du blir en nyckelfigur i våra uppdragsgivares försäljningsprocess. Din primära uppgift kommer vara att skapa meningsfulla relationer och samordna högkvalitativa möten. Ditt arbete omfattar både telefon och e-post, du kommer att vara spindeln i nätet genom effektiv administration i CRM-system. Tillsammans med ditt engagerade och dedikerade team kommer ni att vara mer än kollegor - ni blir partners i framgång. Vi söker: Vi söker efter dig som inte räds utmaningar, älskar att samarbeta och har en passion för att vinna. Du trivs i en strukturerad arbetsmiljö och kan hantera ett högt tempo utan att tappa fokus. Din positiva och energifyllda inställning smittar av sig och du strävar efter personlig utveckling och framsteg. Vi söker efter en medarbetare som inte bara vill nå sina mål, utan överträffa högt uppsatta mål. En utmärkt kommunikativ förmåga på svenska är ett krav (tal och skrift). Meriterande är förståelse för det norska språket, även om du inte nödvändigtvis talar det. Erfarenhet av telefonarbete, försäljning eller serviceyrken är meriterande men vi värdesätter personlighet och potential högt. Vårt erbjudande: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Arbetstider: Må-Tor kl.8-16 | Fre kl.8-15 Fast grundlön + Provision Vi strävar efter en inkluderande och jämställd arbetsgrupp där mångfald och olikheter ses som tillgångar. Vänta inte! Intervjuer och urval pågår löpande och vi ser fram emot att välkomna rätt kandidat till vårt team så snart som möjligt. Om du känner att detta är rätt för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skicka din ansökan med bifogat CV, en kort presentation av dig och varför du är rätt person för tjänsten, till: [email protected] och märk din ansökan med "Mötesbokare”. Vi undanbedes kontakter med erbjudanden om annonsering eller andra rekryteringstjänster.
Department of Animal Biosciences Come join our spider silk team! In this project we will develop novel methods for producing recombinant spider silk proteins. As a research group we are interested in how spiders have solved problems related to protein production, storage and polymerization, and develop methods for producing the material by recombinant protein production and biomimetic fiber spinning. The group consists of an excellent team of several PhD students, PostDocs, and Researchers working on different projects related to biotechnological methods for producing recombinant silk proteins, characterization of these, spinning of fibers, protein engineering, material characterization and bioinformatics to understand the transcriptome profile of the silk glands. The atmosphere in the group is ambitious, innovative, and friendly. In order to develop our production methods further, we are looking for a postdoc with a keen interest in biotechnology and protein biochemistry. About the position Your work will involve the use of several different heterologous hosts to improve our current production methods of spider silk proteins, primarily focusing on prokaryotic systems, but potentially extending to yeasts and cell lines. The candidate is also expected to independently develop efficient protein purification methods. Protein engineering and characterization of the produced proteins by SDS PAGE, CD spectroscopy, FTIR spectroscopy, rheology and SEC are also part of the work. The applicant is expected to pursue the project actively, keep updated with the literature, interact with the other team members, be active at journal clubs and meetings, present results pedagogically, write reports and papers, and have a positive attitude. You will be responsible for planning, executing and analysing data and should enjoy working in a vibrant and collaborative atmosphere. Excellent knowledge of English is a requirement (at least C1 level in reading, writing, and listening). If you apply from outside Europe and are not a native English speaker, a certificate verifying your skills in English (listening, reading, and writing) is required. Your profile A PhD in a relevant field obtained within the past five years, along with several publications in international peer-reviewed journals, including at least one as first author, is required. Extensive previous practical experience in the following is required and should be clearly described in the personal letter: - Protein expression in prokaryotes and/or yeasts - Experience with multiple protein purification techniques - Development of recombinant protein production protocols - Proficiency in at least two methods for protein characterization As a person you are positive, efficient, ambitious, thorough, enjoy lab work, and able to keep deadlines. The appointment will be offered to the applicant who, following a qualitative comprehensive assessment, is deemed to have the best skill set to conduct and develop the duties in question and contribute to the positive development of the organisation. About us The spider silk biomimetics group at SLU is highly productive and successful group that has secured several grants from the European Research Council. Recently, the group has been awarded significant research grants from Olle Engkvist Stiftelse and Knut and Alice Wallenberg Foundation which vouch for a continued high level of research activities. We are dedicated, ambitious and have a friendly and helpful atmosphere. You can read more about us here: https://internt.slu.se/cv-originalen/anna-rising/ At the Department of Animal Biosciences, we teach and research in areas from molecular mechanisms and microbiology to animal structure and function! Our main subjects are genetics, anatomy, physiology, biochemistry, pathology, pharmacology, toxicology, immunology, bacteriology, virology, parasitology, epizootology, comparative medicine, food safety and One Health. Our research covers production animals, companion animals, laboratory animals and wildlife. For more information about the department or division visit: https://www.slu.se/en/departments/Animal-Biosciences/ Read more about our benefits and working at SLU by visiting: https://www.slu.se/en/about-slu/work-at-slu/ Location: SLU, Ultuna campus in Uppsala Form of employment: Temporary employment 24 months, with the possibility of extension. Scope: 100% Start date: As agreed. Application: Please submit your deadline by Aug 17, 2025. You can submit your application by clicking the button below. Applicants must attach three or four documents: 1) CV including contact information, publication list, and contact information for at least two references that know the applicant and his or her qualifications. 2) Description of previous and ongoing research and a justification for the applicant's relevance to obtaining the position. A description of preliminary research ideas is welcome but not required. (Maximum two A4 pages.) 3) Copy of diploma or link to or copy of doctoral dissertation. 4) If the applicant is from outside the EU and does not have English as their mother tongue, an official English proficiency certificate is required. Union representatives: https://internt.slu.se/en/my-employment/employee-associations/kontaktpersoner-vid-rekrytering/ The Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) has a key role in the development for sustainable life, based on science and education. Through our focus on the interaction between humans, animals and ecosystems and the responsible use of natural resources, we contribute to sustainable societal development and good living conditions on our planet. Our main campuses are located in Alnarp, Umeå and Uppsala, however, the university also operates at research stations, experimental forests and teaching sites throughout Sweden. SLU has around 3,000 employees, 5,000 students and doctoral students and a turnover of over SEK 3 billion. We are investing in attractive environments on all of our campuses. We strive to provide a work environment characterised by inclusivity and gender equality, where different experiences generate conversations between people and pave the way for science, creativity and development. Therefore, we welcome applications from people with diverse backgrounds and perspectives.
Vi går mot ett avgörande valår – och vi har bestämt oss: vi ska vinna valet 2026. Vi vill se ett mer jämlikt Sverige ska vi ta striden mot högerpolitikens nedskärningar och privatiseringar. För att lyckas behöver vi bygga en ännu starkare folkrörelse där fler engagerar sig, där fler känner sig delaktiga – och där våra budskap når hela vägen fram. Därför söker vi en medarbetare som vill vara med på den resan – en person som kan organisera, engagera och kommunicera tillsammans med våra förtroendevalda och medlemmar i Jämtlands län. Din insats kommer att spela en viktig roll i att stärka vår rörelse och se till att Socialdemokraternas politik vinner stöd och förtroende i valet 2026. Om tjänsten Tjänsten är en projektanställning på heltid med start enigt ök hösten 2025 och avslut i okt 2026 eller enligt ök. Arbetet innebär att stödja vår organisation i valrörelsearbetet – både praktiskt och kommunikativt. Du kommer att arbeta nära förste ombudsman, distriktsstyrelse, förtroendevalda och medlemmar, och ha en nyckelroll i att planera, genomföra och följa upp kampanjer och aktiviteter. Du kommer att: • Stärka medlemsengagemanget genom att stötta i organisering och mobilisering. • Bidra till vår externa kommunikation, särskilt genom digitala kanaler. • Arbeta självständigt med både strategisk planering och praktiska insatser. • Resa inom länet och delta i aktiviteter som ofta sker på kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en god kommunikatör och har lätt för att skapa engagemang. • Har god kännedom om digitala verktyg och sociala medier. • Har erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter tillsammans med andra. • Trivs i en flexibel arbetsmiljö och kan arbeta självständigt. • Har körkort och tillgång till egen bil. Det är meriterande om du har erfarenhet av ideellt arbete eller politisk verksamhet. Det viktigaste är att du delar våra värderingar och har en stark vilja att vara med och göra skillnad. Du vill vara med och bygga rörelse – och du vet att vi vinner tillsammans. Ansökan Tjänsten är en projektanställning och enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan senast 11 juli. Skicka CV och ett personligt brev där du tydligt anger de digitala verktyg/sociala medier du behärskar samt övriga erfarenheter, till [email protected]. Skriv ”Ansökan projektanställning” i ämnesraden. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Viktoria Jonsson, förste ombudsman, på telefon 063-77 80 41.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och stöttar kommunens totala organisation och verksamhet utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Inom våra avdelningar arbetar vi med ekonomi, HR, kommunikation, medborgarservice samt planering och tillväxt. Vi har ett starkt fokus på hållbar utveckling, kommunikation och innovation i syfte att möta kommunens framtida behov och utmaningar. Arbetsplatsen Vi söker nu en engagerad och driven controller till controllerenheten. Controllerenheten tillhör kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och har till uppgift att tillhandahålla ett kvalificerat controllerstöd till kommunens förvaltningar i ekonomiska frågor såsom budget, uppföljning, analys och utredningar med mera. På enheten arbetar tio controller, två ekonomer och leds av en enhetschef. Du kommer i denna tjänst jobba gentemot arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans utvecklas och bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Som controller är du ett professionellt stöd till verksamheterna. Du kommer ha en viktig roll i våra ekonomiska processer och arbetar nära våra chefer inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Du kommer agera som en stödfunktion där du kontinuerligt bistår med analyser och uppföljning av den löpande verksamheten. Detta är en möjlighet för dig som trivs med att jobba konsultativt och analytiskt samt vågar ta initiativ i ekonomiska frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta framtagande av budgetar, månadsuppföljning, prognoser och även agera rådgivande till chefer och andra beslutsfattare. Det kan till viss del inkludera uppföljning av investeringar, omvärldsbevakning samt diverse analys, samtidigt som du kommer att bidra till enhetsövergripande uppgifter och/eller kvalificerat utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi från högskola/universitet. Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som controller. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet och kännedom inom kommunal verksamhet och inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. För tjänsten krävs god digital vana inom Officepaketet och särskilt Excel samt även förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget Power BI. För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, har sinne för analys samt är utvecklingsinriktad och handlingskraftig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och kan med lätthet se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt kommunikation. Parallellt med ordinarie arbete trivs du även med att driva utveckling och förbättra processer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Kontakt För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Arta Bucolli, enhetschef Controllerenheten 0410-73 33 04. Övrigt Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Vårt uppdrag är att, effektivt och samordnat, ge strategisk och operativ styrning och stöd inom de områden som förvaltningen ansvarar för så att kommunorganisationen ges goda förutsättningar att utföra sina uppdrag för att maximera medborgarnyttan. Arbetet utgår utifrån fem ledord; stöd, strategi, styrning, samverkan och samordning. En av våra löneadministratörer ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en ny kollega till vårt team. Som löneadministratör tillhör du löneenheten som är en del av kommunledningsförvaltningen. Dina närmsta arbetskamrater är löneadministratörer, lönehandläggare, systemförvaltare, arkivassistent och chef. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter. Som löneadministratör registrerar, granskar och kontrollerar du anställningsuppgifter och löneavvikelser. Du hanterar behörigheter och konteringar i kommunens lönesystem. I rollen ingår att redovisa uppgifter till myndigheter, till exempel förfrågningar från Försäkringskassan. Utifrån din kompetens, erfarenhet och ditt engagemang har du möjlighet att vara delaktig och driva egna utvecklingsaktiviteter inom området. Vidare innefattar arbetet som löneadministratör även att kommunicera internt och externt via telefon, e-post och personliga möten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med dina nya kollegor planera och styra din egen arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst 1,5 års YH-utbildning inom lönehantering eller motsvarande utbildning. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med administration eller handläggning av löner. Du är en van användare av Office-paketet och har grundläggande kunskaper i Excel. Vi ställer krav på att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift då en del av arbetet är att kommunicera med interna och externa aktörer. För att lyckas i rollen som löneadministratör behöver du ha en god samarbetsförmåga och uppskatta att arbeta med andra människor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och är delaktig i att sprida din kunskap vidare. Du har en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar. Är det dig vi beskriver? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss! ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Senior Redovisningsekonom Är du en erfaren redovisningsekonom som vill specialisera dig inom internationell redovisning? Då har du chansen att bli en del av Leinonen Sweden AB, en ledande internationell redovisningsbyrå med stark närvaro i över 12 länder, som utökar med ytterligare en senior redovisningsekonom till sin verksamhet vid St. Eriksplan i centrala Stockholm. Om rollen I rollen som Senior Redovisningskonsult hos Leinonen Sweden AB kommer du att vara en viktig del av teamet och aktivt delta i internationellt redovisningsarbete. Du kommer att ha ansvar för en mängd olika uppgifter, inklusive årsbokslut, inkomstdeklarationer, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, arbetsgivar- och momsdeklaration samt lönehantering. Fokus ligger främst på större koncerner och internationella klienter, vilket innebär att du behöver ha en stark förståelse för Sveriges lagar och regler samt förmågan att kommunicera detta effektivt till våra klienter. Din bakgrund Vi söker efter dig som har en gedigen erfarenhet som redovisningsekonom med minst 5 års erfarenhet. Kravet är att du på egen hand har gjort årsredovisningar enligt K2 och K3, på egen hand gjort inkomstdeklarationer, behärskar professionell svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Det är meriterande om du har en relevant ekonomiutbildning och är auktoriserad inom SRF/FAR. Kunskaper i engelska, både tal och skrift, är också fördelaktigt. Vi ser även att du har en vilja till att ta ansvar, är affärsmässig, lösningsorienterad, strukturerad, flexibel och har god social kompetens. Krav Minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom Gjort årsredovisningar på egen hand enligt K2/K3 Gjort inkomstdeklarationer på egen hand Professionell svenska i tal och skrift God datorvana Meriterande Relevant ekonomiutbildning Auktoriserad inom SRF/FAR Engelska Vad vi erbjuder Vi erbjuder en centralt belägen arbetsmiljö i fina rymliga lokaler där du får möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll. Du kommer att arbeta nära erfarna teammedlemmar och ha tillgång till kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling. För rätt person så ges möjlighet vid tillfälle att agera teamledare, eventuell SRF-certifiering samt att driva in affärer. Vi erbjuder konkurrenskraftig ersättning och attraktiva förmåner: - Individuell bonus - Utbildningar som är bonusgrundande - Frisksvårdsbidrag om 5000 kr per år - Betald friskvårdstimme - Laptop, telefon, terminalglasögon - Privat sjukvårdsförsäkring Var: Vid St. Eriksplan i Stockholm Omfattning: Heltid (hybrid) Kollektivavtal: Nej Lön: Individuell fast lön + bonus Startdag: Enligt överenskommelse Leinonen Sweden AB är en del av det välrenommerade Leinonen Group och erbjuder expertis inom redovisning, ekonomi och juridik till våra klienter. Vi är en internationell auktoriserad redovisningsbyrå med en stark närvaro i 12 europeiska länder och vi strävar efter att leverera högkvalitativa och skräddarsydda tjänster till våra klienter. Vårt fokus ligger främst på större koncerner och internationella klienter. Vi har en bred erfarenhet av att arbeta med olika branscher och sektorer. Vår styrka ligger i vårt engagerade team av erfarna och kompetenta medarbetare. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö som främjar samarbete, lärande och utveckling. Vi uppmuntrar våra medarbetare att växa och utvecklas i sina yrkesroller genom kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling. Leinonen Sweden AB är mer än bara en arbetsplats - vi är en gemenskap av professionella medarbetare som delar samma passion för att leverera enastående service till våra klienter. För mer info se https://leinonen.eu/swe/
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Vikarierande administratör med placering vid Centrum för sexologi och sexualitetsstudier (CSS). Vikariatets omfattning är 20% av heltid. Innehåll och arbetsuppgifter Du arbetar självständigt men i nära samarbete med föreståndaren för CSS. Närmast formella chef är administrativ chef vid Fakulteten för hälsa och samhälle, men arbetet leds och fördelas av föreståndaren. Exempel på arbetsuppgifter: • administration och samordning kring seminarier och andra utåtriktade arrangemang • administration kring möten och internat (t.ex. bokningar, beställningar, föra anteckningar) • viss budgetadministration • bistå med underlag i samband med kvalitetsarbete såsom exempelvis rektorsdialog och utvärdering av verksamheten • ansvara för praktiska frågor vid gästforskarbesök i dialog med International Office • kontinuerligt uppdatera CSS hemsida i dialog med kommunikationsavdelningen • kontinuerligt uppdatera sociala medier • administration av CSS nyhetsbrev De ovan beskrivna arbetsuppgifterna utgör endast exempel och kan komma att förändras efter hand. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst högskoleexamen. Utbildning inom sexologi och sexualitetsstudier samt tidigare arbete med frågor som rör sexologi är meriterande. Även erfarenhet av administrativt eller organisatoriskt arbete är meriterande, gärna inom högskola/universitet. Det är en självklarhet att du har goda kunskaper i Office-paketet samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både på svenska och på engelska. Du ska ha intresse för administrativa uppgifter och ha ett stort engagemang för planering och organisation. Du är van att arbeta självständigt men har självklart god samarbets- och initiativförmåga. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter med stöd av övriga medarbetare inom CSS. Arbetsplats Centrum för sexologi och sexualitetsstudier är sedan 2014 ett forskningscentrum vid Malmö universitet, och idag är runt 40 forskare vid lärosätet knutna till CSS. Syftet med att samla forskare inom ett forskningscentrum är att utveckla och stimulera fakultetsövergripande forskning inom ett specifikt område och att stärka och utveckla nationella och internationella forskningssamarbeten samt samverkan inom det specifika forskningsfältet. Sexologi och sexualitetsstudier är ett flervetenskapligt forskningsfält som har utvecklats starkt på Malmö universitet under de senaste 15 åren. Upplysningar Charlotta Holmström, biträdande professor, Centrumföreståndare, 040-665 7439 Stephan Gavare, administrativ chef, 040-6657835 Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-07-16. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten • Löneanspråk Övrigt Anställningen är ett vikariat under perioden 2025-09-15 – 2025-12-31 med en omfattning på 20%. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde 2025-09-15 Fackliga företrädare SACO: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Just nu förstärker vi vårt team! Redo för en ny utmaning efter semestern? Vi söker dig som tidigare arbetat med kundtjänst, gillar ett högt tempo, är självgående och serviceminded. Vi hoppas att du har tidigare erfarenhet av office och av enklare ekonomiska uppgifter. Du gillar att ha kundkontakt både via telefon och är bra på att uttrycka dig i skrift! Vi söker dig som gillar rutin och att arbeta på plats med kollegorna. Du är lösningsorienterad och inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Vi arbetar med en rad olika hushållsnäratjänster, där din främsta uppgift kommer vara den dagliga kontakten med kunder och boka in de tjänster kunden önskar. Är du den vi söker? Tveka inte att höra av dig till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer