Akademiska sjukhusets lednings- och stödfunktion Vår verksamhet Hos oss på Akademiska sjukhuset befinner du dig i hjärtat av hälso- och sjukvårdens utveckling. Enheten för digital utveckling (EDU) leder sjukhusets digitala transformation och AI-satsningar. Det är ett område som växer snabbt och har stor betydelse för framtidens vård. Här får du vara med och bidra till att digitalisering och AI kan förbättra människors liv, varje dag. Vi arbetar nära sjukhusledning, beslutsfattare och vårdpersonal för att säkerställa att digitalisering och AI används på ett sätt som skapar verklig nytta. Under 2026 etableras ett regiongemensamt AI-center, en strategisk satsning som kommer att bli navet för utveckling, kvalitetssäkring och förvaltning av AI-lösningar inom hela Region Uppsala. Tjänsten är en unik möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp något från grunden, påverka riktningen för framtidens vård och bidra till ett mer hållbart och effektivt hälso- och sjukvårdssystem. Hos oss får du arbeta i en miljö där innovation, verksamhet- och patientnytta går hand i hand. Ditt uppdrag Som verksamhetsarkitekt vid Akademiska sjukhuset arbetar du utifrån fastställda utvecklingsmodeller och processbaserade arbetssätt. Du säkerställer att verksamhets- och användarbehov kartläggs och dokumenteras, struktureras och omsätts till tydliga krav som kan ligga till grund för utveckling, upphandling eller anpassning av AI-system. Rollen fungerar som bro mellan verksamhet och AI-center och säkerställer att AI-utvecklingen utgår från verksamhetens behov. I uppdraget ingår att stödja i prioritering och planering av AI-användning samt att arbeta nära intressenter för att identifiera och hantera risker, beroenden och etiska implikationer i AI-initiativ. I uppdraget kommer du att: • Ge stöd i behov- och kravprocessen och säkerställa att kravställningen översätts till relevanta krav för AI-system • Strukturera information, modellera informationsbehov, arbetsflöden, processer, system-av-system etc. • Visualisera verksamheten med hjälp av modeller och beskrivningar • Säkerställa och dokumentera att den information som hanteras i olika system harmoniserar med beslutade standarder, lagar och rekommendationer • Genomföra utredningar av analytisk karaktär och tillhandahålla beslutsunderlag • Medverka i förstudier och vid utvärdering av nya AI-system • Samverka med externa aktörer • Vara ett stöd i prioritering, planering och riskhantering av AI-initiativ. • Bidra till ett hållbart och långsiktigt införande av AI i vården. • Medverka i många samtidiga projekt av varierande karaktär och storlek Det här är en roll för dig som vill kombinera strategiskt tänkande med praktiskt genomförande och för dig som genuint söker en meningsfull vardag. Dina kvalifikationer Vi söker dig som kombinerar teknisk förståelse med starkt verksamhetsfokus och som vill vara med och forma framtidens vård med hjälp av AI. Du är analytisk, strukturerad och har en god förmåga att omsätta komplexa behov till tydliga lösningar. Krav • Högskole- eller universitetsutbildning inom IT, datateknik, systemvetenskap eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Minst 2 års erfarenhet som verksamhetsarkitekt, kravanalytiker, verksamhetsanalytiker, kravledare eller motsvarande roller • Dokumenterad yrkeserfarenhet av kravhantering från behovsanalys till nyttorealisering • Erfarenhet av process-, informations- och systemkartläggning • Du har erfarenhet av arbete i komplexa, verksamhetskritiska och säkerhetskänsliga miljöer Meriterande • Kunskap om AI och dess tillämpningar i verksamhetsutveckling • Erfarenhet från arbete med kravhantering- och visualiseringsverktyg för krav och processer • Erfarenhet av enterprisearkitekturarbete • Erfarenhet av att arbeta inom agil utveckling • Erfarenhet som projektledare, förändringsledare eller workshopledare Din kompetens Du är initiativtagande och drivande med en vilja att samarbeta och prestigelöst dela med dig av din kunskap. Du präglas av att ditt arbete ska tillföra verksamhetsnytta och göra skillnad. Du har verksamhetsfokus, förmåga att leverera, hålla leveranstidpunkter samt vara realistisk i åtaganden, tidsplaner och lösningar. Du kan snabbt ställa om vid förändrade förutsättningar, vilket är avgörande i en miljö där teknikutvecklingen och verksamhetsbehoven ständigt förändras. En analytisk förmåga är viktig för att kunna analysera givna problemställningar och därefter strukturerat kunna redogöra för resultat och slutsatser samt ge rekommendationer. Du är kommunikativ och pedagogisk och har god förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och utmaningar. Utvecklingen inom AI-området sker i ett rasande tempo och din förmåga till ständigt lärande och kompetensutveckling är central. AI-center ska möta Region Uppsalas samlade behov från alla förvaltningar och det är därför viktigt att du har en förmåga att se till helheten. Arbetet inom digitalisering och AI är ett lagarbete med många parter och det ställer höga krav på din samarbetsförmåga. Vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start under januari 2026. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Digitaliseringschef Akademiska sjukhuset, Olle Bergdahl, 018-617 04 32, [email protected] AI-strateg, Jonas Forsman, [email protected] Fackliga representanter nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Would you like to take a key role in an international company and lead the Group’s financial reporting? Then this could be the next step in your career. Ferronordic is a growing company with international presence in Germany, the USA, and Kazakhstan, among others. They are now looking for a Group Reporting Manager who wants to help simplify, streamline, and strengthen the Group’s reporting processes. You will have a central role with broad impact - in a small, close-knit, and ambitious team environment. About the Role As Group Reporting Manager, you serve as a link between local accounting teams and the Group's accounting and consolidation function. You play a crucial role in planning, preparing, and publishing Ferronordic’s financial reports and report directly to the Group Head of Reporting. The workplace is Ferronordic’s headquarters in Stockholm, where the team consists of five people. The role may eventually include some travel, mainly to Frankfurt where your immediate manager is based, but also to other units in the USA and Kazakhstan as needed. Your main responsibilities include: Preparation of monthly, quarterly, and annual reports in accordance with IFRS Responsibility for quarterly reporting packages including notes required for a listed company Participation in the development and maintenance of the Group’s accounting principles Intercompany reconciliations within the Group Collaboration with segment leaders to streamline and automate reporting Support in the implementation of ERP and consolidation systems Contribute to the accounting of the Swedish parent companies Participate in office-related tasks together with colleagues in the Stockholm office Who We Are Looking For We believe you have: A bachelor's degree in accounting, finance, or a related field At least 4 years of professional experience in the field Solid knowledge of accounting, particularly IFRS Experience with consolidation Very good knowledge of Excel Experience with ERP systems Fluency in spoken and written Swedish and English (fluency in Swedish is a requirement for this position) Meritorious: Work experience from both audit firms and industry Experience with consolidation software (Cognos Controller, LucaNet, AARO) You enjoy working in an environment where structure needs to be built and where you can help shape ways of working, processes, and routines. You can work independently as well as in a team. As a person, you are structured and solution-oriented in your work style and also possess the ability to work under pressure. About Ferronordic Ferronordic is a Swedish publicly listed company with an international presence and a forward-looking focus. Operating in Sweden, Germany, Kazakhstan, and the USA, Ferronordic is engaged in the sales, service, and support of machines and transport solutions—with innovation, sustainability, and quality always at the center. The company is in an exciting growth phase and is investing significantly in developing both its business and its employees. Here, you will be part of a dynamic organization with short decision-making paths, an entrepreneurial spirit, and global opportunities. Ferronordic offers an environment where you can make an impact, grow, and help create solutions that make a real difference. Read more about Ferronordic About the Position This is a direct recruitment where you will be employed by Ferronordic. Scope: Full-time, permanent Working hours: Office hours, 4 days in the office and 1 day remote Start: Immediately or as agreed Location: Nybrogatan 6, Stockholm Selection is ongoing, so don't wait too long to submit your application. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Curious about advancing your finance career in a world-leading company within the space industry? Frontgrade Gaisler is looking for a skilled and driven Controller in Finance and Projects to join our Finance team in central Gothenburg. Job description As a Finance and Project controller, you report directly to the Finance Manager and work in a close collaborate on a daily basis. Your primary responsibilities include preparing and analyzing financial data, participating in month-end closings and the annual reporting process, and providing day-to-day support to the Finance Manager in daily operations. You will also serve as a support for our Finance Assistant. The role requires close cross-functional collaboration with our Project Managers and Supply Chain team, you will support project relates financial activities such as calculations, outcome monitoring, budgeting, and inventory analysis. You will also be responsible for preparing calculations and documentation for reporting on government-funded projects to entities such as the EU, the Swedish National Space Agency, Vinnova, and ESA. You will also be responsible for providing user support for various modules within our ERP and project management systems. Prior experience with Power BI report creation is considered advantageous. Our current systems include Visma Net (ERP), Severa (Project module) For the group consolidation we use Oracle Pbcs. In this role, the workload is divided approximately 50% Finance Controller and 50% Project Controller tasks. The Finance team currently consists of three members, including the Finance Manager. This is a full-time position based at our office in central Gothenburg, with the possibility to work remotely up to two days per week. Requirements 5 years of relevant work experience Solid experience in accounting, auditing, and project accounting Experience working in an international company Excellent Excel skills Experience working with larger ERP systems (e.g., Oracle, SAP, Navision) Fluent in both Swedish and English, spoken and written University degree in Finance or Accounting, with a strong knowledge of Swedish accounting standards Preferred qualifications Power BI Visma Net Severa Ad hoc analyses K3 Group consolidating US GAAP IFRS Personal qualities Strong analytical skills Structured and organized Good team player Solution-oriented Flexible and adaptable to the needs of the business Ability to work independently and take initiative Enjoys working in a role that involves a variety of tasks About us Frontgrade Gaisler is a world leader in the space industry, making a real difference by providing cutting-edge products for mission-critical solutions in space. Our customer base is worldwide in an exciting and growing market, working on a scale that benefits humanity on Earth and extends across the solar system.
TJÄNA EXTRA PENGAR – FLEXIBELT OCH ENKELT JOBB ONLINE Vill du ha en extra inkomst som du enkelt kan kombinera med arbete eller studier? Nu har du chansen att delta i onlineundersökningar och få betalt för din tid – snabbt och enkelt! Så fungerar det: Delta i betalda undersökningar via din mobil eller dator, när det passar dig. Du får upp till 30 kr per undersökning. Inbjudningar skickas direkt till din e-post – välj själv om du vill delta. Genom att delta hjälper du företag och organisationer att förbättra sina produkter och tjänster samtidigt som du tjänar pengar. Ett perfekt extraarbete för dig som vill ha flexibilitet! Vad vi erbjuder: Flexibelt upplägg – arbeta var och när du vill. Inga förkunskaper krävs. Ett enkelt sätt att få din röst hörd och påverka framtidens varor och tjänster. Vad vi söker: Du som har grundläggande kunskaper i svenska. Tillgång till en smartphone eller dator med internetuppkoppling. Kom igång redan idag! Det tar bara 1 min att registrera sig: Gå med här ➡️ https://bit.ly/JoinPanelSweden Varmt välkommen till vår panel – där din åsikt gör skillnad!
Om tjänsten Är du en professionell glädjespridare som brinner för service och gillar nya utmaningar? Vi söker nu en riktig servicestjärna till receptionen hos vår kund i centrala Stockholm! Vår kund är verksam inom bland annat rådgivning och kapitalförvaltning och ställer precis som vi, höga krav på service på enastående och professionell nivå. I denna roll är du inte bara ansiktet utåt, utan bygger relationer och representerar företaget i det dagliga mötet – alltid med överraskande och inspirerande service som drivkraft! I ditt team om fyra personer har ni gemensamt ansvar över kontoret som helhet och att lägga grunden för ett positivt och minnesvärt intryck. I dina ansvarsområden ingår bland annat: Välkomna, guida och skriva in besökare Bokningar och beställningar Ha uppsikt över foajé/entré och se till att den är iordningställd Telefon och mailhantering Catering och servering av luncher Post och bud Visst administrativt arbete Varierande servicerelaterade uppgifter Vem är du? Med din välkomnande personlighet, initiativförmåga och strukturerade arbetssätt gör du alltid det lilla extra för att leverera förstklassig service. Du gillar att arbeta i högt tempo och har god prioriteringsförmåga. Att dina gäster och kunder alltid kommer först är en självklarhet för dig och med din höga servicekänsla säkerställer du ett varmt och professionellt välkomnande samt en trivsam och stimulerande arbetsmiljö för alla du kommer i kontakt med. Du har sedan tidigare goda kunskaper och vana inom Office-paketet och lätt för att förstå administrativa processer. Självklart ska du också ha roligt på jobbet – arbetsglädje syns och sprids! För att lyckas med detta tror vi att du är en utåtriktad lagspelare och gillar att utvecklas tillsammans med andra. Tillsammans med dig vill vi skapa en levande och dynamisk arbetsplats där du och ditt team är de främsta ambassadörerna! Vi ser att du har Tidigare jobbat med service, gärna i kontorsmiljö Goda kunskaper av Office-paketet samt datavana Goda kunskaper i Svenska och Engelska Om anställningen Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning Start: 1 september med eventuell möjlighet att börja tidigare Arbetstider: Ca 08:00-17:00 Sysselsättningsgrad: 100% heltid Vi utför bakgrundskontroller på alla kandidater innan anställning. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Vill du arbeta i en samhällsviktig verksamhet där du får kombinera service, struktur och förbättringsarbete? Vi söker nu dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för struktur till ett uppdrag inom kundtjänst och verksamhetsstöd hos en statlig myndighet med fokus på logistik. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos myndigheten i Stockholm. Om rollen: Du kommer att spela en central roll i kundtjänsten och vara ett viktigt stöd för både interna användare och specialister. Uppdraget passar dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för struktur och förbättringar. Som administratör kommer du att arbeta med ärendehantering, intern kommunikation och utveckling av stödmaterial. Du kommer även att bidra till förbättringar av system och processer inom kundtjänst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * bevaka och hantera inkommande e-post i flera funktionsbrevlådor * registrera och fördela ärenden till rätt funktion eller specialist * säkerställa att ärenden uppdateras och följs upp inom rimlig tid. Vid behov ta initiativ till dialog med ansvariga funktionsroller/specialister för att säkerställa en effektiv handläggning. * utveckla och uppdatera hjälptexter, instruktioner och FAQ * identifiera förbättringsbehov i ärendehanteringssystemet och föreslå lösningar * planera och genomföra interna utbildningar samt Öppet hus-aktiviteter riktade till interna intressenter. Detta inkluderar planering, information samt insamling av återkoppling i syfte att öka förståelsen för kundtjänstens verksamhet och ärendehanteringssystemet. Omfattning: Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Startdatum: Tidigast 15 augusti 2025 Uppdragets längd: 12 månader med möjlighet till förlängning Placeringsort: Stockholm, resor kan förekomma Distansarbete: Möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka (i snitt per månad) Kravprofil: * gymnasium eller likvärdig utbildning * goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete * kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift * mycket goda kunskaper i ärendehanteringssystem som Zendesk, ServiceNow eller likvärdigt Vi ser också att du har förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och med hög servicekänsla. Du har en god kommunikativ förmåga och vana att skapa dokumentation och utbildningsmaterial. För att vara aktuell för tjänsten så behövs även: * Två referensuppdrag som visar: * Minst 3 månaders uppdragstid * Liknande arbetsuppgifter inom administration och kundkontakt * Minst ett uppdrag inom offentlig sektor Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Välj ett jobb för att visa detaljer