Praktikant rekrytering eller redovisning sommar/höst 2024

Watershedsär ett mindre, entreprenörsstyrtföretag som främst verkar inom rekrytering. Hos oss bör man haett öppet sinne, ordning och reda samt vara modig att själv kunna kontakta myndigheter, support för de verktyg vi använder, för att trivas. Vårt mål är att bygga snabb tillväxt i företaget, ha riktigt kul och känna stolthet över att vara en del i entreprenörsvärlden. SökerPraktikant som läser en relevant utbildning. ProfilDriven och disciplinerad doer, framåtlutad, orädd, entreprenörsförståelse, vilja att lära, logisk, snabbtänkt, ansvarstagande, kreativ förmåga som arbetar självständigt under handledning, alltid har skrattet under ytansamt att man är lite av en "språkpolis" för svenska språket, då struktur och lätthet att hitta/förståär viktigt för ett litet företag.Du kommer i tid och håller en bra balans mellan fokuserat jobb och friskhet. Vi anser att praktik ska vara en win-win. Vi använder Apples produkter - iPhone och MacBook Air. Arbetsuppgifter (varierar utifrån person)Under din praktikperiod (oavlönad) kommer du främst att arbeta med: Redovisningspraktikanter:Redovisning, personal- ochlönehantering, fakturering,avstämning och förberedelse för bokslutet. Vi använder Fortnox för redovisning, fakturering och lön. Rekryteringspraktikanter:Intervjuer, struktur, taggning, referenstagning, avtalsskrivning, lägga ut annonser i sociala medier,insamlande av uppgifter och kontakt med nya kunder och tillhörande administration. Du kommer också ägna några timmar varje vecka åt att sälja in våra rekryteringstjänster. Du får givetvis relevant stöd även för detta om du är oerfaren. Vi använder Teamtailor, OneFlow, Survey, Callmaker, Zoho,Google Drive, FB, Instagram, Linkedin, MS Office. PraktiklängdEnligt dina studier. PlaceringGamla stan, Stockholm

18 maj 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Konsultchef med passion för den gröna omställningen

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Tycker du om att utveckla ett välfungerande team och bygga långsiktiga kundrelationer, samt har ett intresse för miljö och den gröna omställningen? Då ska du verkligen söka den här tjänsten - så skapar vi en hållbar framtid tillsammans! Om Ecogain 🍃 Vi är Europas ledande kunskapsföretag inom biodiversitet och hållbar omställning. Med fokus på biologisk mångfald och omställning till förnybar energi är Ecogain ett av Europas snabbast växande konsultföretag. Vi hjälper företag till hållbara affärsmodeller med ökad affärsnytta och stärkt varumärke som följd. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer. Ecogain består av ca 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, driv och samarbete. Nu söker vi en trygg ledare med hjärtat på rätta stället som går igång på att skapa bra förutsättningar för individen, teamet och kunderna. Din roll hos oss  Som konsultchef kommer du: vara personalansvarig för 10-15 motiverade konsulter, vilket innebär coachning och utveckling av medarbetare, matchning av uppdrag och rekrytering arbeta med att utveckla och vårda våra kundrelationer och bidra till hög efterfrågan på vår kompetens ingå i konsultverksamhetens ledningsgrupp och tillsammans med de andra konsultcheferna driva tillväxten av konsultverksamheten Du kommer att ha Placeringsort är Umeå, där tjänsten huvudsakligen utgår från vårt kontor. Vem är du?  Du trivs med att arbeta i ett företag med hög tillväxt och tycker om att hitta lösningar och vägar framåt. Du har erfarenhet av att arbeta som konsult och ledare. Du tar naturligt en coachande roll och är en stjärna på att bygga långsiktiga relationer till såväl kollegor som kunder. Det är bekväm med att arbeta i en hybridorganisation där kollegorna och kunder finns på andra orter, och att du har en god kommunikativ förmåga. Du tycker att det är viktigt och roligt att vårda och utveckla kundrelationer samt har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar. Vi söker dig som:  Har erfarenhet av personalansvar, budget- och resultatansvar. Har erfarenhet av att leda projekt och arbetsleda team. Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis biologi, ekologi, geologi, samhällsvetenskap, miljövetenskap, civilingenjör eller juridik, alternativt annan relevant utbildning och erfarenhet. Delar våra värderingar och vår vision. Är lösningsinriktad, flexibel och drivs av att leda mot uppsatta mål. Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande om du:  Har erfarenhet av tillståndsprocesser, MKB och miljöprövning från exempelvis vindkraft, solkraft, industri eller miljöfarlig verksamhet. Har arbetat som konsult. Har vana att arbeta och leda på distans. Har intresse för att bidra till den gröna omställningen av samhället. Så här söker du tjänsten   Låter det här som en rolig utmaning för dig? Då ska du verkligen söka tjänsten. Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - så sök gärna redan idag. Ecogain undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. Kontaktperson: Veronica Khabarova, [email protected], 0703733800

18 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Kundservice för nyblivna studenter. Kickstarta din karriär i sommar!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Tar du studenten i sommar och är sugen på att kickstarta din yrkesresa inom kundservice med start den 17 juni? På Transcom letar vi efter engagerade och drivna individer som precis har tagit studenten och är redo att inleda sin karriär inom kundtjänst. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en unik möjlighet att växa och utvecklas i en stöttande miljö där vi strävar efter att våra kunder alltid ska uppleva ett trevligt, professionellt bemötande samt snabb service. Vi bryr oss om vem du är och inte så mycket om vad du har gjort tidigare. Det viktigaste för oss är din attityd, ditt driv och din glädje. Som kundservicehandläggare innebär ditt arbete att ta emot inkommande samtal och hantera mejl för att assistera kunder i diverse ärenden inom el- och energibranschen med frågor kopplat till allt från elförbrukning till avtal och elnät. Det kräver inga förkunskaper inom området då du till en början självklart kommer få en omfattande utbildning inom det. Varför välja oss? 💪 Stöttande miljö: Hos oss blir du en del av en teamkultur där vi stöttar varandra. Vi värdesätter gemenskap och strävar efter att skapa en positiv arbetsplats. 🚀 Utveckling: Vi erbjuder utbildning och utveckling för att hjälpa dig växa i din roll och klättra på karriärstegen. 💰 Bonusmodell utöver ordinarie lön, som är kopplad till din insats och dina resultat. 🌿 Friskvårdsbidrag 1500kr. 🤝 En trygg anställning med kollektivavtal tillsammans med fackföreningen UNIONEN och Almega. 🎉 Ett brett nätverk i ett större företag som ändå har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att också ha roligt tillsammans genom vår trivselkommité med till exempel padel-kvällar, årlig julfest, after works med mer. 🌟 Bonussystem för att rekrytera nya medarbetare. De medarbetare som hjälper till med tips som leder till anställning kan tjäna upp till 3000 kr extra på lönen. Vi letar efter dig som: Har en genuin passion för service och att hjälpa andra. Tar studenten och är redo för ditt första professionella steg. Visar ett långsiktigt engagemang och en vilja att ständigt utvecklas. Kvalifikationer: Fullständiga gymnasiebetyg (eller likvärdigt förvärvade). Uppskattar och får energi av att kommunicera med människor. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Besitter god datorvana. Rent brottsregister. Meriterande: Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt. Har tidigare arbetat mot tydligt uppsatta mål. Är problemlösningsorienterad och tävlingsinriktad. Timlön under 24 år: 120,25 kr/h + OB-tillägg enligt kollektivavtal. Provanställning 6 mån, start den 17 juni.  Omfattning: 80% Arbetstider: Mån-fre, 08-17.30 Vi slopar traditionella CVn för att ge dig en rättvis chans att låta din personlighet och ditt potential lysa! Genom att använda oss av urvalsfrågor vill vi lyfta fram dina unika färdigheter, driv och vilja att växa. Vi bryr oss mindre om formella dokument och mer om dig. Ansök idag för att få veta mer och bli en del av teamet redan i sommar!

18 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Ordningsamma kaosmästare: praktik som projektledare sommar/höst 2024!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi är ett mindre entreprenörsstyrt företag som driver ett rekryteringskoncept och har för avsikt att gå vår egen väg för att skapa bättre rekryteringar och hitta de bästa kandidaterna åt våra uppdragsgivare.  Praktiken gör du i underbara Gamla stan, Stockholm och den behöver vara knuten till en utbildning. Vi vill att du är fysiskt på plats varje dag för att säkerställa en bra del av din utbildning. För att bli lycklig på din (oavlönade) projektledarpraktik/LIA/APL hos oss, behöver du vara en person som gärna sorterar i box, men boxen har sällan regelbundna sidor och locket kan mycket väl bestå av något okonventionellt. Vidare är du lite av en språkpolis i svenska, då vi använder många verktyg där vi kommunicerar precist och effektivt. Alla även engagerade i varumärkesbyggande försäljning och marknadsföring. Dina arbetsuppgifter består av att leda och samordna en avdelning alternativt hela företaget (mer åt COO), att vara kittet som hjälper övriga medarbetare att hålla riktningen. En liten del av din praktik kommer även bestå av praktisk försäljningslära. Du rapporterar till VD. Som praktikant bör du vara trygg, driven, organiserad, kommunikativ och se möjligheter. Du har givetvis handledning under din tid hos oss. Inför din praktik önskar vi motta en kursplan/mål med praktiken, underlag för försäkring från utbildningen samt praktikavtal med lärosätet. Vi inleder med att gemensamt upprätta ett dokument för vad du vill uppnå, boka in halvtidsavstämning och slutavstämning. Vi anser att praktik bör vara en mental dans och win-win för både företag och den studerande. Vår ambition är att anställa efter avslutad tillfredställande praktik, men vi ger inga garantier och det är ett beslut som tas av dig, oss och omständigheterna där och då. Vi använder Mac, Iphone och de verktyg vi jobbar med i bolaget är bl a Drive, Callmaker, Zoho, Mailchimp, Trello, Teamtailor, Metricool. Kontoret är relativt litet och det är ganska många personer på plats, så du behöver känna dig bekväm med dessa omständigheter. Välkommen!

18 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Praktikant rekrytering eller redovisning sommar/höst 2024

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Watersheds är ett mindre, entreprenörsstyrt företag som främst verkar inom rekrytering. Hos oss bör man ha ett öppet sinne, ordning och reda samt vara modig att själv kunna kontakta myndigheter, support för de verktyg vi använder, för att trivas. Vårt mål är att bygga snabb tillväxt i företaget, ha riktigt kul och känna stolthet över att vara en del i entreprenörsvärlden. Söker Praktikant som läser en relevant utbildning. Profil Driven och disciplinerad doer, framåtlutad, orädd, entreprenörsförståelse, vilja att lära, logisk, snabbtänkt, ansvarstagande, kreativ förmåga som arbetar självständigt under handledning, alltid har skrattet under ytan samt att man är lite av en "språkpolis" för svenska språket, då struktur och lätthet att hitta/förstå är viktigt för ett litet företag. Du kommer i tid och håller en bra balans mellan fokuserat jobb och friskhet. Vi anser att praktik ska vara en win-win.  Vi använder Apples produkter - iPhone och MacBook Air.    Arbetsuppgifter (varierar utifrån person) Under din praktikperiod (oavlönad) kommer du främst att arbeta med: Redovisningspraktikanter: Redovisning, personal- och lönehantering, fakturering, avstämning och förberedelse för bokslutet. Vi använder Fortnox för redovisning, fakturering och lön. Rekryteringspraktikanter: Intervjuer, struktur, taggning, referenstagning, avtalsskrivning, lägga ut annonser i sociala medier, insamlande av uppgifter och kontakt med nya kunder och tillhörande administration. Du kommer också ägna några timmar varje vecka åt att sälja in våra rekryteringstjänster. Du får givetvis relevant stöd även för detta om du är oerfaren. Vi använder Teamtailor, OneFlow, Survey, Callmaker, Zoho, Google Drive, FB, Instagram, Linkedin, MS Office. Praktiklängd Enligt dina studier. Placering Gamla stan, Stockholm

18 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba med Kundservice hos Power Hemelektronik

Nu söker vi på uppdrag av POWER ännu en driven serviceälskande person till deras kundservice i Stockholm. Att du har ett stort intresse för hemelektronik tror vi är en bra början för att vara med på en spännande tillväxtresa nu när Power nyligen tagit över Mediamarkts 29 varuhus, medarbetare, kontorslokaler och distributionssystem i Sverige! Vi önskar att du kan börja under juni/juli. Intervjuer hålls löpande så ansök redan idag! I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du med att ta hand om första kontakten med våra kunder. Då vi är ett litet team där alla hjälps åt kommer du även hantera kundsamtal via telefon, chatt och mail från våra kunder vars frågor rör sig om alltifrån leveransbesked, ärendehantering, produkt- och servicefrågor till försäljningsaktiviteter. Det dagliga arbetet utförs till stor del i våra system SAP, Umbraco, Puzzel och Zendesk så om du har erfarenhet från dessa är det bara en fördel. I och med att det just nu är ett bolag under tillväxt tror vi på att ge våra medarbetare en bred roll med flera olika ansvarsområden, vi tror att det både är stimulerande och kul för dig som anställd att växa och arbeta mer flera olika områden och kunna supporta med det som behövs för både företaget och våra kunder. Du är junior, ung, driven och brinner för chansen att vara med på en resa i ett tillväxtbolag. Vi söker dig som älskar att ge allt för kunder och har en stark vilja att ge service av världsklass. Du behöver också ha stor datorvana och vara flink i fingrarna. Har du ett intresse och fallenhet för teknik, då speciellt hemelektronik, är det helt klart en fördel. Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad där du utmanas av att få och ta eget ansvar så du kan vara med och påverka ditt arbete. I och med att en stor del av tjänsten innebär inkommande kundkontakt och ärendehantering önskar vi dig som är prestigelös kring arbetsuppgifter och har lätt att lära dig nya saker, sätta dig in i rutiner och system och förstå både kunder och finna lösningar till deras önskemål på ett snabbt och enkelt sätt. Du utmanas förmodligen när du ställs inför nya system eller nya uppgifter och utmaningar är något som får dig att trivas på jobbet. Då arbetet stundtals kan präglas av många parallella uppgifter så är det en fördel om du är stabil, lugn och trygg och har en bra struktur och förmåga att prioritera. Vi vill ge dig En bra chans att delta i en bolagsresa där bolaget ska gå från en litet snabbväxande bolag till en stor aktör på svenska marknaden. Power Sverige gick från renodlad e-handlare till omnikanal i samband med övertagandet av Mediamarkts varuhus. Stor möjlighet att lära dig om e-handel och försäljning i ett stort internationellt bolag Varierande arbetsuppgifter och stor möjlighet att påverka lösningar och utveckla system och metodik så att vi höjer kundupplevelsen ytterligare. Power har sitt kontor i helt nyrenoverade lokaler i Barkarby Stora möjligheter att växa och göra framtida karriär internt inom Norden eller Sverige Konkurrenskraftig ersättning Power gör bakgrundskontroller på alla slutkandidater innan anställning kan erbjudas Om bolaget Nordiskt bolag inom hemelektronikbranschen. Bolaget har för närvarande över 300 varuhus och 3000 medarbetare i Norden. Med hjälp av innovativa e-handelslösningar, framträdande omnikanalshandel och ett starkt kunderbjudande med riktigt låga priser har bolaget lyckats växa kraftigt i Norden. POWER är idag en av de största och mest lönsamma elektronikkedjorna i Norden. Sedan augusti är de 29 svenska Mediamarkt-varuhusen också att bli en del av varumärket POWER. Medarbetare, varuhus, kontorslokaler och distributionssystem omfattas av förvärvet som slutfördes under hösten 2023. Rekryteringen sköts av Cronwik som funnits sedan 2014 och är specialiserade på kundservice och där alla anställda har lång erfarenhet av rekrytering och ledning av kundservice. För mer info om cronwik läs mer på cronwik.se . Denna tjänst är en direktrekrytering där du blir anställd av power. kundtjänst kundservice customer sucsess customer service kunder elektronik

18 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

18 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

18 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

18 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

18 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024