Administratör till mottagningsenheten vuxen (vikariat)

Mottagningsenheten vuxen Har du erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en dynamisk roll där arbetet är väldigt mångsidigt? Vi söker en vikarierande administratör som vill komplettera vårt härliga team och stödja avdelning vuxens verksamheter på socialförvaltningen. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Mottagningsenheten vuxen har 4 administratörer som arbetar med flera enheter inom avdelning vuxen. Vi stödjer verksamheterna inom avdelning vuxen med olika administrativa uppgifter. Ditt uppdrag I arbetet ingår traditionellt receptionsarbete, fakturahantering och att stödja verksamhetens handläggare och chefer med administrativa uppgifter. Det ingår även att bidra till att effektivisera administrationsdelen inom valda processer. Arbetsuppgifterna i det här uppdraget är väldigt varierande och du behöver vara flexibel utifrån att arbetsuppgifterna kan komma att ändras utifrån enhetens uppdrag. I arbetet ingår också: • diverse inköp • arkivfrågor • ge stöd i olika system som exempelvis Lifecare och Cosmic Link. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du ska ha goda datorkunskaper och goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser gärna att du har någon form av administrativ utbildning och god kännedom om kommunen och socialtjänstens organisation. Har du utbildning och erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har kunskaper i: • Heroma • Lifecare • Proceedo. Som person behöver du vara serviceinriktad och flexibel utifrån situationen. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du behöver kunna jobba självständigt och i team och därför ska du vara bra på att samarbeta och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du strukturera, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Rebecca Palmgren, enhetschef, 018-727 15 73. Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning Vill du vidareutveckla dina kunskaper inom ekonomi eller utforska möjligheten av att applicera dem hos ett nytt företag? Som konsult på Randstad arbetar du i en roll som ekonomiassistent hos vår kund i Anderstorp. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi söker dig som har arbetserfarenhet som ekonomiassistent eller liknande roll. Som person beskrivs du ofta som noggrann och ansvarstagande med god förmåga att kommunicera med interna och externa motparter. Excel är du van vid att hantera och du trivs med självständigt arbete. Du är administrativt kunnig och är en positiv och engagerad person som har lätt för att samarbeta. Du har ett öga för detaljer och en initiativtagande person. Vi tror att du har studerat ekonomi alternativt motsvarande arbetserfarenhet. Arbetserfarenhet inom ekonomi är ett krav. Uppdraget är långsiktigt och arbetstiden är förlagd måndag – fredag 8-17 på plats.  Ansvarsområden o  Kund- och leverantörsreskontra o  Fakturahantering, betalningar, reseräkningar etc. o  Löpande bokföring o  Statistik o  Löner, tidredovisning o  Tull och Spedition o  Efterhålla rutiner och instruktioner inom sitt område o  Anmäla frånvaro till chef  Kvalifikationer o  Ekonomiskutbildning och arbetserfarenhet eller motsvarande arbetslivserfarenhet o  Erfarenhet av att arbeta i Excel, det är meriterande om du har läst en fördjupande kurs o  Du har ett öga för digitala verktyg och en systemförståelse o  Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift o  Det är meriterande om du har erfarenhet som ekonomiassistent med tillhörande arbetsuppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra o  Du är initiativtagande och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar Om företaget Mattssons i Anderstorp AB Mattssons erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment av fästelement med över 180 000 artiklar. Med monteringsproffset i åtanke arbetar vi ständigt för att utveckla standardiserade och skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet.

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 augusti 2024
Regional verksamhetsexpert till Region Mitt

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Som regional verksamhetsexpert är du del av ett team av experter. Regionens verksamhetsexperter är ett stöd för region och sektionschef liksom för regionens kriminalvårdschefer i frågor som rör häkte, anstalt, frivård, beredskap, sjukvård och kapacitetsökning. Ditt fokusområde i expertgruppen kommer att vara verksamhetsanalys, schema och bemanning. Du utgör ett stöd till lokal och regional nivå och är sammankallande vid organisations- och schemaförhandlingar. Du omhändertar internt initierade utredningar och projekt och är delaktig i arbetet med regeringsuppdrag. Verksamhetsexperternas roll handlar om allt från det praktiska/handfasta till det mer konceptuella och arbetet kräver att man kan skifta perspektiv mellan operativ vardag och långsiktig, komplex strategi. Som verksamhetsexpert deltar du i möten på nationell, regional och lokal nivå, arbetar med uppföljning av verksamhet, du för diskussion och dialog, du informerar och bereder ärenden för beslut. Du samverkar med övriga experter i områdesöverskridande ärenden. Att skriva remissvar och göra utredningar är en del av vardagen. Kärnverksamhetens behov ger upphov till uppdrag på såväl kort som lång sikt och du kan bli en av dem som genomför utbildnings eller informationsinsatser i regionala forum. Du kan också komma att ingå i något av regionens arbetsutskott. Du samarbetar med skyddsorganisationerna, utreder möjligheter och risker, analyserar och kommer med förslag. Du är en bärare av goda idéer mellan verksamhetsområdena, du samlar ihop frågor som behöver genomlysas i större perspektiv och säkerställer att de omhändertas. Resor ingår i tjänsten, både inom regionen och nationellt. Tjänsten är placerad i Örebro. KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs mycket god analytisk förmåga samt förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar och processer. Förmåga att se helheter och förstå samband i verksamheten är ett krav. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade krav och omständigheter. Du är trygg och stabil även i stressituationer och har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker. Rollen ställer också krav på att du är mål- och resultatinriktad och tar egna initiativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du ska även vara kommunikativ och ha förmåga att informera på ett tydligt sätt samt lyssna in nya idéer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk examen eller annan likvärdig kunskap genom utbildning kombinerad med erfarenhet • Bred erfarenhet av kriminalvårdsverksamhet inom ett eller flera av områdena anstalt, häkte eller frivård • Erfarenhet av planerings-, analys- och uppföljningsarbete • Djupgående kunskap och erfarenhet av schema- och bemanningsfrågor samt verksamhetsanalys • Erfarenhet av ledarskap • Mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift • B-körkort Det är meriterande med erfarenhet av: • Erfarenhet av att arbeta i fler än en nivå inom Kriminalvården (nationellt, regionalt, lokalt) • Erfarenhet av processinriktade arbetssätt • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning i ett övergripande perspektiv •Erfarenhet från arbete med säkerhetsfrågor • Goda kunskaper i Excel För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
HR-generalist till Västermalms församling

Är du en engagerad och erfaren HR-generalist som lockas av en ansvarsfull roll där du får bidra med din fleråriga kompetens inom området? Västermalms församling erbjuder nu en ny tjänst där du får möjlighet att bygga upp en välfungerande HR-funktion i en stabil organisation med dedikerade medarbetare. Här arbetar du tillsammans med ett 60-tal kollegor som gör skillnad för människors liv varje dag. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse och placering är på Västermalms församlings kansli på Kungsholmen. Om tjänsten Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att självständigt driva HR-arbetet, främst operativt men även strategiskt. Du stödjer ledning och medarbetare i personalrelaterade ärenden, skapar och implementerar rutiner och processer samt verkar för en god arbetsmiljö. Vid behov kommer du även att vara behjälplig i rekryteringsprocesser. Du rapporterar till kanslichefen. Andra arbetsuppgifter tjänsten innefattar: • Ansvara för uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet • Ett stöd inom det organisatoriska och sociala arbetsmiljöarbetet • Sekreterare och föredragande i skyddskommittén • Chefsstöd i alla förekommande HR-frågor • Ge stöd och rådgivning i arbetsrättsliga- och arbetsmiljöfrågor • Frågor kopplat till anställning – avtal, villkor, början, avslut, pension mm Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom området och är trygg i din breda HR-roll, gärna från offentlig/politikerstyrd verksamhet. Du har en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande och är väl insatt i arbetsmiljöarbete, arbetsrätt och kollektivavtal. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift och har goda IT-kunskaper. För att lyckas i denna roll ser vi framför oss dig som är trygg och stabil med ett positivt och engagerat förhållningssätt. Du är lyhörd, prestigelös och förtroendeingivande samt kommunicerar på ett tydligt och pedagogisk vis. Vidare är du samarbetsinriktad och hjälpsam samtidigt som du självständigt kan planera, prioritera och driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. Givetvis hanterar du information och känsliga uppgifter med hög integritet och gott omdöme. Vi ser gärna att du som söker delar Svenska Kyrkans värderingar. Om verksamheten Västermalms församling är en stor och växande församling i Stockholm med stabil ekonomi och ca 70 000 invånare. Innerstadspuls, nybyggaranda och idylliska villakvarter präglar församlingens olika delar. I församlingen arbetar ca 60 erfarna och kunniga medarbetare med stort engagemang. Verksamheten bedrivs i arbetslag runt Kungsholms, S:t Görans och Essinge kyrkor med ett gemensamt kansli. De pastorala teamen består av; Gudstjänster och kyrkliga handlingar, Identitet och mognad, Utsatthet och gemenskap, Återhämtning och fördjupning, Kultur och påfyllnad samt Service. Läs mer om oss på https://www.svenskakyrkan.se/vastermalm

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Inskrivningshandläggare, vikariat

Vi söker dig som vill bidra till Sveriges inre och yttre säkerhet i rollen som inskrivningshandläggare. Är du den vi söker? Våra inskrivningshandläggare är en del av en prövningskedja där vi fattar myndighetsbeslut om inskrivning till grundutbildning med värnplikt. Besluten omfattar både de som blivit kallade till mönstring och de som gjort en egen ansökan om att pröva till grundutbildning med värnplikt. Vi söker nu en vikarie för en kommande föräldraledig medarbetare under perioden oktober 2024 till juni 2025 på deltid eller heltid 75-100 procent. Dina arbetsuppgifter I rollen som inskrivningshandläggare träffar du unga vuxna som vägleds i samtal om deras möjlighet att genomföra grundutbildning utifrån Försvarsmaktens befattningskrav. Som handläggare fattar du självständiga beslut om utbildningsplatser och utreder ärenden som rör totalförsvarspliktiga. En annan del av arbetet är som kontaktperson för en eller flera av de förband som utbildar de soldater och sjömän som du och dina kommande kollegor fattat beslut om. Förutom de mönstrande och prövande kommer ni även arbeta med individer som genomför en prövning mot andra uppdrag. Din arbetsplats är på prövningsenheten i Stockholm inom enheten för inskrivning och antagning. Motsvarande enhet finns även i Malmö och Göteborg och enheterna tillhör produktionsledning inskrivning och antagning som är i Karlstad. Vi har en kamratlig känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom produktionsledningen och hela myndigheten. För att skapa gemensamhet förekommer växeltjänstgöring under en vecka till dina kollegor på de tre andra orterna. Som anställd hos oss har du minst 28 dagars semester och upp till 35 dagar beroende av ålder. Du har möjligheten att träna på arbetstid och en friskvårdspeng. Dina kvalifikationer Du har genomfört värnplikt och har god insyn i Försvarsmaktens arbetsområden och om Försvarsmaktens regelverk. Det är meriterande om du utbildat soldater eller arbetat med bemanningsfrågor inom Försvarsmakten och har kunskap om olika befattningars arbetsuppgifter. Det är meriterande om du är yrkesofficer. Dina personliga egenskaper För den här uppgiften krävs att du är lyhörd och har lätt för att kommunicera med människor med olika bakgrund, erfarenhet och perspektiv. Du trivs med att samarbeta, men tar också ansvar för att planera och strukturera eget arbete. Om anställningen Anställningen är ett vikariat på 75-100 procent, från oktober 2024 till och med juni 2025. Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Jämställdhet och mångfald är en tillgång för vår arbetsplats och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om oss Plikt- och prövningsverket är en expertmyndighet inom totalförsvarsområdet. Myndighetens huvuduppgifter är att mönstra och skriva in totalförsvarspliktiga till grundutbildning med värnplikt samt att bemanna krigsorganisationen. Åt andra myndigheter genomförs prövningar för urval för yrken och utbildningar med särskilda krav som handlar om trygghet och säkerhet i det svenska samhället. Läs mer på pliktverket.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Sommarjobba som ekonomiassistent

Vill du jobba som ekonomiassistent i sommar? Har du erfarenhet av att jobba med kundreskontra? Se hit! Vi söker nu någon som kan stötta upp på ekonomiavdelningen hos en av våra kunder i Varberg i sommar.   Om tjänsten Vår kund omsätter idag närmare 2 miljarder årligen och befinner sig på en rejäl tillväxtkurva. På ekonomiavdelningen hanteras kundreskontra av tre medarbetare och arbetsuppgifterna är bl.a. kopplade till Hantering av inbetalningsfiler Fakturafrågor Påminnelser och inkassohantering Inkommande kundfrågor via telefon och mail Fakturakopior, kreditfakturor  Kontroll av ny kunder m.m.     Om dig Den här tjänsten ställer krav på noggrannhet, ansvarstagande samtidigt som du är serviceinriktad och prestigelös. Du bör ha lätt för att samarbeta och vi ser gärna att du har erfarenhet av kundreskontra och flödena på området sedan tidigare. Då mycket handlar om att hålla dialog med såväl interna som externa kontakter ser vi gärna att du är kommunikativt lagd. Ett krav är att du behärskar svenska felfritt i tal och skrift och vi förutsätter att du är duktig i engelska.    När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor är du välkommen att ta kontakt med Niclas Arheden på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Biträdande forskare 75% till statsvetenskapliga institutionen

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Statsvetenskapliga institutionen är en internationell akademisk miljö, vilket innebär att vi välkomnar studenter, forskare och personal från hela världen. Vår forskning fokuserar bland annat på val, opinion och demokrati, politiska institutioner, samt internationell och europeisk politik. Studier bedrivs även kring miljöpolitik, korruption och politiska idéer. Vi anordnar forskningsseminarier och workshops inom de flesta av institutionens forskningsområden. Enligt 2023 års Shanghai-ranking är Statsvetenskapliga institutionen bäst i Sverige, nummer 5 i Europa, och nummer 16 i världen jämfört med andra statsvetenskapliga institutioner. Vi bedriver utbildning inom alla nivåer, på både svenska och engelska. Totalt studerar omkring 1 400 personer hos oss och vi är cirka 180 anställda. Mer information om institutionen finns på vår hemsida www.pol.gu.se. Hur mår den representativa valdemokratin? Varför röstar väljarna som de gör? Sedan 1950-talet genomför Valforskningsprogrammet vid Statsvetenskapliga institutionen, Göteborgs universitet, studier av val och väljarbeteende främst i samband med återkommande nationella val och folkomröstningar. Undersökningsverksamheten syftar till att samla in, analysera, presentera och tillgängliggöra bästa tänkbara forskningsdata om svenska väljares beteende. Valundersökningarna utgör en av de viktigaste datakällorna för vetenskaplig forskning om val, opinion och demokrati i Sverige. Vid Valforskningsprogrammet arbetar en forskningsledare, en dataansvarig och en programsamordnare. Verksamheten är projektbaserad och omfattar en större grupp forskare och biträdande forskare som använder sig av data från undersökningarna. Under kommande år har Valforskningsprogrammet (www.gu.se/valforskning) en långsiktig medverkan i det nationella infrastrukturprojektet Comparative Research Center Sweden (CORS) och ansvarar även för forskningsnätverket Gothenburg Research Group on Elections, Public Opinion and Political Behavior (GEPOP) (www.gu.se/gepop). Förutom projekt om val och väljarbeteende bedrivs för närvarande även forskning om svensk miljö-, energi- och klimatopinion samt kunskapsresistens. Arbetsuppgifter  Som biträdande forskare vid Valforskningsprogrammet förväntas du ge ett kvalificerat stöd till de forskare och forskningsprojekt som är knutna till programmets undersöknings- och forskningsverksamhet. Arbetsuppgifterna är mycket varierade och omfattar stöd till alla delar av forskningsprocessen: litteratursökningar och -sammanställningar, planering och genomförande av nya studier och datainsamlingar, kodning och bearbetning av olika slags data som enkät- och registerdata, statistiska analyser, rapportskrivande och forskningskommunikation. Läs mer om anställningen och sök på lediga anställningar på Göteborgs universitet. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-29 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Kundservicehandläggare, provanställning

Uppskattar du kundkontakt och är sugen på en rolig och utvecklande roll tillsammans med ett grymt team? Då är Transcom i centrala Gävle definitivt något för dig! Vi bryr oss om vem du är och inte så mycket om vad du har gjort tidigare. Det viktigaste för oss är din attityd, ditt driv och din glädje. Din roll kommer innebära att stötta privatkunder via telefon och e-post med diverse frågor inom el och energibranschen. Det inkluderar allt från elförbrukning till avtal och elnät. Det kräver inga förkunskaper inom området då du till en början självklart kommer få en omfattande utbildning inom det. Hos oss är du inte bara en anställd, du är en del av teamet som skapar resultat och har roligt på jobbet! Vi bryr oss om varandra och från dag ett är du en del av gänget, inkluderad precis som du är. Med rätt inställning finns det ingen gräns för hur långt vi kan gå tillsammans. Du kan förvänta dig: En bonusmodell som kompletterar din ordinarie lön och är kopplad till din prestation och resultat. Betald utbildning och omfattande utvecklingsmöjligheter, särskilt med tanke på vår expansiva fas. En trygg anställning med kollektivavtal i samarbete med fackföreningen UNIONEN och Almega. En bred gemenskap inom företaget med en familjär atmosfär, där vi tar oss tid att ha roligt tillsammans genom vår trivselkommité, inklusive aktiviteter som padelkvällar, årliga julfester, afterworks med mera. Ett bonussystem för att rekrytera nya medarbetare. De som bidrar med tips som leder till anställning kan tjäna upp till 3000 kr extra på lönen. I rollen som kundservicehandläggare behöver du: Fullständiga gymnasiebetyg (eller likvärdigt förvärvad utbildning). Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. God datorvana. Rent brottsregister. Meriterande är om du: Har erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt. Uppskattar kundkontakt och får energi av att prata med människor. Har erfarenhet av att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Är problemlösningsorienterad och tävlingsinriktad. Saknar du något av det här, men är övertygad om att just du passar in? Sök jobbet och övertyga oss! Timlön under 24 år: 120,25 kr/h. Timlön över 24 år: 138,05 kr/h. Start: 3 juni 2024 Vi erbjuder en provanställning på 6 mån med en anställningsgrad på 80%.Arbetstiderna kan förläggas mellan måndag och fredag, och de varierar inom intervallet 08:00 till 17:30 (Du har till viss mån möjlighet att påverka ditt schema). Vi ger dig möjligheten att visa din personlighet och potential genom våra urvalsfrågor. CV är frivilligt i vår inkluderande rekryteringsprocess där vi fokuserar mindre på formella dokument och mer på dig. Ta chansen att låta ditt bästa jag lysa genom att svara på våra urvalsfrågor och visa upp vem du är på ett personligt och unikt sätt. Sugen på att vara med på denna resa, varför vänta? Skicka in din ansökan redan idag och låt oss tillsammans skapa något extraordinärt!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Quality Specialist, Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB

Hasselfors Garden AB är en del av Kekkilä-BVB, Europas ledande aktör inom odlingssubstrat. I dag exporterar vi växtsubstrat för professionella växthusodlare till över 100 länder. Till konsument och grönytebranschen erbjuder vi rådgivning, växtsubstrat och jord i Norden och Centraleuropa. Som ett led i att vara ett självklart val för våra kunder har Kekkilä-BVB satt hållbarhet främst i hela konsumtionskedjan. Företagets slogan ”Care for life” visar hur våra odlingssubstrat möjliggör matproduktion, gröna städer och hållbar odling. Kekkilä-BVB är marknadsledare i Norden med kända varumärken som Kekkilä Garden och Hasselfors Garden. Kekkilä-BVB är en del av Neova Group, läs mer om Kekkilä-BVB på https://www.kekkila-bvb.com/. För Hasselfors Gardens räkning så började allt år 1603 i Hasselfors, Närke. Företaget har en lång och gedigen historia som gör oss till ett av de tio äldsta företagen i Sverige. Besök oss och läs mer på https://www.hasselforsgarden.se/. Våra värderingar är: Fokus på kundframgång, Lyckas tillsammans, Mod att förnya och Förtroende genom respekt. Vi söker nu en Quality Specialist på Hasselfors Garden, Kekkilä-BVB! Vi på Hasselfors Garden söker nu en ny Quality Specialist med fokus på att driva företagets produktion framåt i enlighet med våra värde ord: fokus på kundframgång, lyckas tillsammans, mod att förnya och förtroende genom respekt. Tjänsten innefattar arbete på heltid och din placeringsort är i vår fabrik i Mosås, Sverige. Hasselfors Garden erbjuder ett intressant och utmanade arbete samt en verksamhetsnära roll i en global organisation med många kompetenta kollegor och ett givande erfarenhetsbyte. Företagskulturen på Hasselfors Garden präglas av prestigelöshet och en trevlig atmosfär. Här erbjuds du ett helhjärtat stöd från dag 1 för att du ska lyckas och trivas i din nya roll! Vem vi söker För att trivas i rollen som Quality Specialist söker dig som har en analytisk förmåga, tidigare erfarenheter av arbete i produktionsmiljö och en förmåga att arbeta i nära samarbete med produktion, logistik och andra interna intressenter. Du bör ha en noggrann och organiserad inställning till arbete och ha en stor initiativförmåga samt ansvarskänsla. Slutligen bör du även ha en entusiasm för att utveckla produkter tillsammans med vårt produktteam. Arbetsuppgifter: Primära arbetsuppgifter Säkerställa och upprätthålla en god kvalitet på nya och befintliga produkter vid produktionsanläggningen i Mosås. Detta genom att förbättra och säkerställa både kvalitetskontroll (QC) och kvalitetssäkring (QA) i produktionen vilket inkluderar att utföra tester på råmaterial och färdiga varor. Stödja produktion, inköp och produktteam i reklamationer, leverantörsutvärderingar och vid definition av specifikationer/kvalitetskriterier för råmaterial samt genomförande av riskanalyser. Sekundära arbetsuppgifter Arbeta med produkt- och produktionsutveckling genom testning av nya produkter och utveckling av produktionsteknik i Mosås samt vid andra fabriker inom Nordics. Även hjälpa till med receptskapande och produktionsplanering av nya jordprodukter för Hasselfors Garden, Algomin och Private Label. Arbete med tillståndsärenden samt genom att tillsammans med SEQ-avledningen utveckla och upprätthålla lagar, tillstånd och krav som behövs för produktion och lagerhållning för Mosåsanläggningen. För att vara framgångsrik i denna roll är det bra att ha: Utbildning eller erfarenhet inom kvalitetssäkring & kontroll eller laboratorium, livsmedelsindustrin eller trädgårdsodling. 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i skrift och tal. Om anställningen Tillsvidare anställning, vi tillämpar 6 månaders tidsbegränsad anställning (provanställning) innan avtal för tillsvidareanställning. Heltid. Månadslön. Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Hasselfors Gardens fabrik i Mosås Är du den vi söker? Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillrättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 26 maj 2024. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem, följ länken: Quality Specialist För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jonas Olaison på [email protected] eller HR-chef Mathilda Tholster på [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personal chef Bella Roma

Vi är på jakt efter glada och serviceinriktade stjärnor för att toppa vårt team. Är du en mat- och dryckentusiast som älskar att ha kul och trivs i ett högt tempo? Då är du precis den typ av person vi letar efter! På Bella Roma söker vi en personalchef som kan ta hand om allt det administrativa kring personal, inköp och logistik. Känner du att du har vad som krävs? Vår restaurang, belägen mitt på ön, fokuserar på à la carte och det italienska köket. Vi behöver en personalchef som kan ansvara för vårt fantastiska team.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024