Markingenjör

Vi söker en markingenjör till vår nybildade markgrupp på samhällsplaneringsenheten, som tillsammans med oss vill var med och utveckla Sollentuna genom ett aktivt förvaltande av det kommunala markinnehavet. Samhällsplaneringsenheten arbetar proaktivt för att främja fullmäktiges övergripande uppdrag om inga utsatta områden, fler arbetstillfällen och ett klimatneutralt Sollentuna till 2030. Du bidrar till att kommunens markreserv förvaltas och utvecklas på ett klokt sätt och du är en av de som förhandlar och upprättar kommunens markupplåtelser och markavtal. Det innebär att svara på remisser och göra yttranden som kommunens markägare till andra myndigheter. Köp och försäljning av hela och delar av fastigheter ingår också i uppdraget. Du kommer att ha många externa kontakter och du är en god representant för Sollentuna kommun. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: - Upprättande och omförhandling av arrenden, nyttjanderätter, markavtal och tomträtter. - Genomföra försäljningar av planlagda tomter. - Representera kommunen som fastighetsägare i den ekonomisk/juridiska förvaltningen av marken inklusive avtal och förhandlingar. - Diverse lantmäteri- och fastighetsjuridiska frågor - Göra yttranden och svara på remisser till andra myndigheter både externt till t ex Lantmäteriet och internt till t ex Bygglovsenheten - Samverka med kommunens andra verksamheter i gränsdragningsfrågor mellan verksamheternas uppdrag - Samt andra uppgifter kopplade till markförvaltning Kvalifikationer Vi söker dig som är ingenjör inom samhällsbyggnad/lantmäteri med fastighetsjuridisk inriktning eller annan akademisk examen som bedöms likvärdig. Du behöver goda kunskaper i relevant lagstiftning såsom fastighetsjuridik och PBL, god förhandlingsvana samt god svenska i tal och skrift. Vi önskar också att du har erfarenhet av arbete med: - markförvaltning eller exploatering i kommunal eller privat verksamhet. - fastighetsrätt och fastighetsrättsliga avtal - tomträtts- och arrendefrågor. - förvärv och försäljning av fastigheter. I den här rollen kommer du att ställas inför problemställningar som du ska lösa i samförstånd med en rad olika aktörer. Vi tror att du självständigt behöver kunna arbeta med komplexa frågor och ta ansvar för din uppgift. Vidare ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågorna.  Övrigt Vi kommer att göra bakgrundskontroll på slutkandidat. Vi erbjuder Som markingenjör jobbar du i samhällsplaneringsenhetens nystartade markgrupp med ca 4 vassa kollegor där du rapporterar till markchefen. I samhällsplaneringsenheten, bestående av ca 35 medarbetare finns även en exploateringsgrupp, en plangrupp och en strategisk grupp. Du blir en del av samhällsbyggnadsavdelningen som ansvarar för att förvalta och utveckla vackra, funktionella och hållbara livsmiljöer för dagens och kommande generationers boende och verksamma i Sollentuna. Vi ansvarar för alla delar i samhällsbyggnadsprocessen – från idé till förvaltning. Det ger oss en bra översikt och större förståelse för helheten. Vi tänker nytt och vågar testa! Vi tror på att de bästa idéerna föds ur ett samarbetsklimat där alla känner sig hörda. Din utveckling är viktig och vi ser fram emot att se dig växa tillsammans med oss. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, distansarbetsmöjligheter, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. https://www.sollentuna.se/jobb--foretagande/jobba-i-sollentuna-kommun/formaner/ Arbetsplatsen ligger i vårt nyrenoverade kommunhus i centrala Sollentuna Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Redovisningsekonom till interimsuppdrag
Vindex AB
Redovisningsekonomer

Vi på Vindex är just nu ute efter en Redovisningsekonom till ett interimsuppdrag hos vår kund. Uppdraget pågår i ungefär sex månader, med start så snart som möjligt. Som Redovisningsekonom på det här bolaget blir du en del av ett härligt team som gräplas av högt i tak-kultur! Placering: Stockholmsområdet Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande bokföring Kundfakturering Kontoavstämningar Delaktig i bokslut Förekommande ad hoc-uppgifter Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har god kompetens inom Excel och som person är du noggrann och strukturerad. Utöver det kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Ansökan Kan det här vara en roll för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer AXRE2936. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Alexander Butler ([email protected], 070-920 84 92). Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga tjänster.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Talent Acquisition
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och forma framtidens energilösningar – med människan i fokus? Siemens Energy i Finspång befinner sig i en expansiv fas och satsar stort på framtiden. I takt med detta behöver även deras Talent Acquisition-team förstärkas. Vi söker nu en Talent Acquisition Specialist för ett spännande konsultuppdrag hos Siemens Energy. I denna roll får du arbeta nära verksamheten, bygga starka relationer med chefer och bidra strategiskt till företagets långsiktiga kompetensförsörjning. Du blir en del av en innovativ och global organisation som erbjuder en inkluderande kultur, stort eget ansvar och goda möjligheter att påverka morgondagens arbetsplats. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post – ansök enkelt via vår hemsida. Välkommen med din ansökan redan idag. Ansvarsområden Agera som nyckelkontakt och betrodd rådgivare till rekryterande chefer, och led rekryteringsprocessen i samarbete med vår Candidate Experience Partner och TA-koordinator. Etablera ett nära samarbete med chefer för att identifiera rekryteringsbehov utifrån nyckeluppgifter och önskade resultat, i linje med Siemens Energys långsiktiga kompetensplanering. Bidra med datadrivna insikter om arbetsmarknaden och konkurrenter genom regelbunden kontakt med interna kunder, inklusive proaktiv analys av historisk rekryteringsdata för att stödja framtida rekryteringsstrategier.  Hålla dig uppdaterad om aktuella trender på arbetsmarknaden, konkurrenters rörelser och generella rekryteringstrender. Kvalifikationer För rollen som Talent Acquisition Specialist söker vi dig som har några års erfarenhet av rekrytering och känner dig trygg med att driva hela rekryteringsprocessen på egen hand – från behovsanalys till tillsättning. Vi ser att du har: En god analytisk förmåga och vana vid att arbeta med data som stöd i beslutsfattande. Ett prestigelöst och samarbetsinriktat arbetssätt samt ett genuint intresse för människor och relationer. Ett proaktivt och lösningsorienterat synsätt – du trivs i en rådgivande roll och är nyfiken på att utvecklas vidare kunna uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare
Jobbplats Sverige AB
Kundtjänstpersonal

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare
Jobbplats Sverige AB
Kundtjänstpersonal

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare
Jobbplats Sverige AB
Kundtjänstpersonal

RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Följande annons kommer från en av våra uppdragsgivare. Företaget är en av de största callcenterverksamheterna i Sverige. Det har ett väletablerat namn i branschen och har hand om extern support för stora med välkända företag. Företaget har ett brett utbud av uppdrag och för rätt person finns stora möjligheter att avancera inom bolaget. Vi söker nu 3 st kundtjänstmedarbetare till et av företagets största kunder. Kunden är en av Sveriges största Operatörer för telefoni och mobila bredband. Du kommer att arbeta på avdelningen savedesk, vars huvud syssla består av att hjälpa kunder som vill avsluta sitt abonnemang, och om möjligt försöka få kunden att återansluta sig till operatören. Arbetsuppgiften består av att ta emot samtal från kunder som vi avsluta sitt abonnemang. Vi de tillfällen då tillfälle bjuds arbetar du med att behålla kunden. Majoriteten av arbetsuppgiften består av att bistå kunden i deras serviceärenden. Vi söker: - Du som god service kompetens och viljan att hjälpa människor - Dig som är social och gillar att ta kontakt med människor - Har intresse för att göra goda resultat och som strävar efter nå bra resultat Inga tidigare erfarenheter behövs men är såklart meriterande. Känner du att detta är något för dig? Vänta inte med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Hjälpreda till kontoret
Faham Service & Utbildning AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi är ett privat hemtjänstföretag i Gävle som växer och behöver förstärka vårt kontor med en extra hjälpreda / planerare Vi söker dig som tycker om ordning och reda samt kan organisera och jobba självständigt. Du kommer få jobba med olika administrativa arbetsuppgifter på vårt kontor, hjälpa personal med att hålla ordning på telefoner, bilnycklar m.m. Det är ett varierande jobba med blandade uppgifter. Du behöver kunna behärska det svenska språket i både tal och skrift samt är det en fördel om du har körkort. För mer information skicka in en ansökan så kallar vi dig till en träff där vi berättar mer om jobbet och om oss. Välkommen med din ansökan till: [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Ekonomiadministratör
Hirely AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du strukturerad, analytisk och vill arbeta nära verksamheten? Forenom söker en ekonomiadministratör Hotell & Fastighet till Stockholm North. Logitjänst Forenom AB är en del av Forenom Group, Nordens ledande aktör inom företagsboende. Med över 20 års erfarenhet och en portfölj på fler än 8 000 lägenheter erbjuder bolaget trygga, flexibla och kostnadseffektiva boendelösningar för företag med medarbetare på resande fot. Verksamheten är etablerad i både storstäder och mindre orter och kännetecknas av ett starkt fokus på kvalitet, service och tillgänglighet. Målet är att göra det enkelt för gäster att känna sig hemma – även långt bort från det egna hemmet. Om rollen I denna roll är du navet mellan ekonomi, drift och service inom det geografiska området Stockholm North. Du arbetar nära platsorganisationen samt i tät dialog med Supervisor och Area Manager för att säkerställa att verksamheten är kostnadseffektiv, följer budget och håller hög kvalitet. Rollen passar dig som exempelvis har arbetat i en hotellmiljö, gärna inom administration eller ekonomi – och som nu vill ta ett kliv vidare mot en roll med större verksamhetsansvar och analytiskt fokus. Du har ett naturligt sinne för struktur och siffror, är noggrann och självgående, och trivs i ett högt tempo där du får möjlighet att påverka, samarbeta och bidra till förbättringar. Dina arbetsuppgifter Du kommer bland annat att: Följa upp driftskostnader och analysera dessa i relation till budget och forecast Utföra kontering och fakturahantering Identifiera kostnadsbesparingar och föreslå förbättringar i inköpsrutiner Ansvara för korrekt fakturaflöde, både internt och externt Hantera extradebiteringar till gäster vid tillkommande kostnader Arbeta med ekonomisk rapportering och uppföljning av nyckeltal kopplat till  serviceproduktion Beställa material till lagret i samråd med Supervisor och följa leverantörsavtal Rätt profil för rollen För att trivas och lyckas i rollen som ekonomiadministratör ser vi att du är en strukturerad, noggrann och självgående person med ett naturligt sinne för ordning och detaljer. Du har tidigare arbetat med ekonomiadministrativa uppgifter och är van vid att ta ansvar för uppföljning av kostnader, fakturahantering och analys i en operativ miljö. Erfarenhet från hotell, fastighet eller annan serviceintensiv verksamhet är en stor fördel – särskilt om du haft en roll nära driften. Du har god förståelse för ekonomiska flöden och trivs i en roll där du får kombinera analys och struktur med nära samarbete med både driftpersonal och chefer. Du har ett professionellt och prestigelöst bemötande, och motiveras av att bidra till förbättringar, lönsamhet och kvalitet i vardagen. Vi söker dig som: Har erfarenhet från hotell, fastighet eller annan serviceintensiv verksamhet Är strukturerad, noggrann och van att arbeta självständigt Har erfarenhet av ekonomiadministration, fakturahantering och kostnadsuppföljning Har god förståelse för ekonomiska flöden och budgetarbete Är en kommunikativ lagspelare som trivs med att samarbeta med drift och chefer Har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem – gärna Palette eller motsvarande Trivs i ett högt tempo och tar ansvar för att struktur och kvalitet genomsyrar arbetet Övrig information Anställningen sker via Carotte Staff, ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med inriktning mot servicebranschen. Uppdraget är förlagt hos Logitjänst Forenom AB och inleds som en uthyrning med en provanställning på 6 månader. Efter avslutat uppdrag finns möjlighet till övertag och anställning direkt hos Forenom. Tjänst: Heltid, 40 timmar/vecka Placering: Stockholm Alvik Tillträde: Omgående Välkommen med din ansökan Ansökningar hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Ekonomiadministratör sökes!
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Familjärt bolag inom betong- och stålteknik söker en noggrann och samarbetsvillig ekonomiadministratör för att stärka teamet och hantera den ökande affärsvolymen. Här erbjuds en utvecklande roll med möjlighet att växa inom organisationen. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Betong och stålteknik består av 20 personer och är en del av koncernen Qflow Group AB. Det är ett familjärt bolag med drivna teknikkonsulter som har stor kunskap och lång erfarenhet av att arbeta med både nybyggda och befintliga byggnadsverk uppförda i betong eller stål. Kontoret ligger i Hägersten, Stockholm Som ekonomiadministratör kommer du att vara ett sammanhållande och stöttande nav inom fakturering, uppdragsstart och hjälpa uppdragsledare att hålla koll på sina projekt, exempelvis genom att flagga när budgetar riskerar att överskridas. På sikt finns möjlighet att ta sig an mer komplexa arbetsuppgifter inom ekonomi och redovisning. Betong och stålteknik har ingen egen ekonomiavdelningen, den delen är outsourcat. Du kommer i rollen fungera som en brygga mellan den outsourcade ekonomiavdelningen. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work med start på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet så finns det goda chanser till förlängning eller överrekrytering. Du erbjuds: - Möjlighet att utvecklas inom ekonomi och redovisning samt att växa inom koncernen - Flexibla arbetstider med majoriteten på plats på kontoret ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Initialt kommer uppgifterna att vara enklare administrativa så som uppstart och uppföljning av uppdrag. Det finns en skalbarhet i rollen där du på sikt kan ta dig an mer komplexa arbetsuppgifter inom ekonomi, såsom redovisning mot koncern och årsredovisningar. * Uppstart och uppföljning av uppdrag * Fakturering * Hantering av underkonsulters påslag * Budgetuppföljning * På sikt mer redovisning VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande - Har tidigare arbetslivserfarenhet inom fakturering - Har god systemvana främst inom Spiris/Visma - Kan kommunicera flytande i tal och skrift i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Arbetat inom sektorn för bygg- och anläggningsteknik - Erfarenhet från konsultbranschen För att lyckas i rollen är du noggrann och samarbetsvillig, du har en god förståelse för vad kunderna vill ha, främst statliga kunder. Vidare är du självgående och vågar ta egna initiativ till systemförbättringar. Du trivs i att arbeta i ett mindre bolag med hög teknisk kompetens. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Betong- och stålteknik i Stockholm, del av Qflow Group AB. Läs mer om dem här: https://www.bostek.se/

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Ekonomiassistent på deltid till välkänt bolag
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker en ekonomistudent till ett deltidsuppdrag med start i höst hos en av våra kunder som verkar inom kredithantering. Vi söker dig som är noggrann, prestigelös, kommunikativ samt mån om att leverera ett kvalitativt arbete. Är det dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Vår kund är ett väletablerat svenskt bolag som verkar inom kredithantering. De har funnits i flera decennier och har en stark position på marknaden, med både nationell räckvidd och bred kundbas inom flera branscher. För vår kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent på cirka 50% i syfte att täcka upp för en föräldraledighet. Vi söker dig som kan påbörja uppdraget i slutet av augusti alternativt början på september där uppdraget sträcker sig cirka ett år. Som ekonomiassistent kommer du att erbjudas en stor flexibilitet att själv bestämma vilka dagar och tider du väljer att arbeta, detta för att på ett smidigt sätt kunna kombinera arbetet med dina ekonomistudier. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Som en del av processen kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på slutkandidaten. Mer information om det kommer längre fram i processen. Du erbjuds - Ett flexibelt extrajobb att kombinera parallellt med dina studier - Meriterande erfarenhet inom redovisning och särskilt inom kundreskontra - Ett utökat kontaktnät på ett stort bolag som verkar inom flera länder - En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer man att tillhöra ett team på sex personer och primärt ansvara för bolagets kundreskontra. Detta innebär bland annat arbete med att fånga upp och matcha inbetalningsfiler med fakturor samt korrigera de fakturor som blivit fel. På sikt kommer man även att få de övriga kollegorna i teamet med deras uppgifter kopplat till redovisning. VI SÖKER DIG SOM - Studerar ekonomi på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av studierna. Det är meriterande med studier inriktade på redovisning. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi - Tidigare erfarenhet av administration För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som är mycket noggrann och mån om att leverera ett kvalitativt arbete där saker och ting inte faller mellan stolarna. Du är ansvarstagande och proaktiv och trivs med att ta ett stort ägandeskap för de uppgifter som du tar dig an. Vidare är du prestigelös och har inga problem med att hjälpa till med det som behövs. Vi tror även att du är kommunikativ och orädd för att be om hjälp i de situationer som kräver det. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025