Platschef till Fitness24Seven
Adecco Sweden AB
Hotell- och konferenschefer

Om tjänsten Som Gym Experience Manager på Fitness24Seven kommer du att arbeta i en dynamisk och hälsoinriktad miljö där du ansvarar för att maximera lönsamheten för våra anläggningar. Du kommer att leda ett engagerat team och implementera strategiska planer för att förbättra kundservicen och uppnå våra mål. I rollen som Gym Experience Manager kommer du att ansvara för klustret Kronprinsen. Detta är en heltidstjänst på 40 timmar i veckan, måndag - fredag, där dina arbetstider kan variera utefter verksamhetens behov. I din roll som Gym Experience Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Säkerställa leveransen av en exceptionell träningsupplevelse för våra medlemmar • Implementera och följa upp klustrets strategiska planer, mål och budget • Ha fullt personalansvar för samtliga medarbetare inom klustret, inklusive hantering av alla personalrelaterade ärenden • Ansvara för rekrytering, introduktion och upplärning av ny personal • Skapa kostnadseffektiva och hållbara arbetsscheman som säkerställer rätt bemanning utifrån kundflöde och behov • Säkerställa att Fitness24Sevens koncept, riktlinjer, policys och arbetssätts efterlevs • Driva en kostnadseffektiv drift genom aktiv styrning av GOP-relaterade kostnader • Vara närvarande i verksamheten, interagera och engagera med medlemmar för att bygga starka kundrelationer • Aktivt ta till sig erfarenheter och feedback från kollegor samt bidra med kunskap och goda exempel till resten av organisationen • Samarbeta med relevanta interna avdelningar för att främja ett effektivt arbetsflöde och verksamhetsutveckling • Upprätthålla och utveckla goda relationer med samarbetspartners, såsom fastighetsägare, vaktmästare, städpersonal, leverantörer och andra aktörer Om dig Vi söker dig med en avslutad gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning inom ledarskap, försäljning eller liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap och en stark förmåga att strategiskt planera och genomföra försäljningsaktiviteter. Du är resultatorienterad, kommunikativ och har en förmåga att motivera och engagera ditt team. Viktigt för tjänsten är: • Minst 3 års relevant ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar • Erfarenhet från liknande roll inom servicebranschen, exempelvis retail, hotell eller träning • Grundläggande kunskap och intresse för träning och hälsa • God förståelse för grundläggande ekonomi, t.ex. budgetarbete och kostnadsuppföljning • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort är ett krav Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av världens snabbast växande gymkedjor och riktar sig till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På 20 år har de gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha över 250 anläggningar i 5 länder på 3 olika kontinenter. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Fitness24Seven har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar. Värderingarna som genomsyrar företaget är long-term thinking, on the customers’ terms, learning organisation, cooperation makes the team and social responsibility. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Fitness24Seven med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen
FALKÖPINGS KOMMUN
Chefer inom äldreomsorg

Har du lätt för att sätta dig in i nya saker och är bra på att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat? Då har vi jobbet för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Som enhetschef till förfogande inom Socialförvaltningen i Falköpings kommun ska du under ledning av verksamhetschef och tillsammans med övriga medarbetare utveckla och driva Socialförvaltningen in i en spännande framtid. Tjänsten innebär att du som enhetschef till förfogande vanligtvis ersätter ordinarie enhetschef vid dennes frånvaro som kan vara under både kortare och längre perioder. Du arbetar medarbetarnära och med ett hälsofrämjande och tillitsabaserat ledarskap, har fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar, vanligtvis vid längre uppdrag. Tjänsten som enhetschef till förfogande finns organisatoriskt inom verksamhet Hemstöd men placering blir där behov finns inom förvaltningen. Vad söker vi hos dig? Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, alternativt erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren värderar som likvärdig. Arbetet ställer stora krav i att kunna arbeta självständigt. Att arbeta som enhetschef till förfogande ställer krav på utbildning och erfarenhet från flera olika verksamhetsområden då tjänsten innebär arbete inom äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg som ersättare vid ordinarie enhetschefs frånvaro. Vi förutsätter att du har god datavana då vi använder oss av olika datoriserade verksamhetssystem. Vi söker dig med erfarenhet och goda vitsord/referenser av arbete som chef, gärna från verksamheter med politisk styrning. Du ska vara en tydlig ledare, en person som är praktisk, strukturerad och har gott sinne för logik och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbete som enhetschef till förfogande innebär att hantera ett flertal olika arbetsuppgifter samtidigt, arbetet kräver därför att du kan hantera stressande situationer och att du kan prioritera. Körkort behörighet B är ett krav. Upplysningar Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten kan du under semesterperioden kontakta verksamhetschef Ulf Johansson under vecka 26-29 och Marie Gustafson under vecka 30-33. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Gruppchef sökes till Riksgymnasiet för rörelsehindrade (RGRH) Stockholm
Stockholms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Riksgymnasiet för rörelsehindrade (RGRH) är en skola för elever med omfattande rörelsenedsättningar. Vi har drygt 30 elever fördelade på vår egen enhet, S:t Eriks gymnasium och andra gymnasieskolor inom Stockholm stad. Vi erbjuder också elevassistans, elevboende och habilitering i skolans regi. Undervisningen anpassas efter elevens behov. RGRH Stockholm är en del av S:t Eriks gymnasium som är en stor gymnasieskola på Kungsholmen i Stockholms innerstad. Här finns en spännande blandning av både högskoleförberedande program och yrkesprogram där kreativitet och kunskap står i centrum. Skolan har en mångfald av utbildningar, aktiviteter, nationaliteter och språk vilket gör den till en rolig och stimulerande arbetsplats för både elever och personal.  Arbetsbeskrivning Som chef i Stockholm stad erbjuds du ett stimulerande, utmanande och samhällsviktigt uppdrag. Du har en viktig roll i det systematiska kvalitetsarbetet, som omfattar ständiga förbättringar, innovation och digitalisering. Allas insats är viktig och genom dialog och samarbete inom organisationen bidrar du genom att tydliggöra förhållningssätt, förväntningar på arbetssätt och önskade beteenden för dina medarbetare. Det innebär formella befogenheter och sammanhållet ansvar för verksamhet, personal och ekonomi utifrån din chefsnivå och din del av verksamheten. Chefsrollen omfattar ansvar och befogenhet att planera, leda, följa upp, utvärdera och bedöma verksamheten inom alla de områden som ingår i funktionen. Du leder verksamheten genom dina medarbetare som tar ansvar i sitt uppdrag och sin profession utifrån givna budgetramar. Som chef för ca 30 elevassistenter ingår förutom sedvanliga administrativa uppgifter som chef även ansvar för process gällande verksamhetsstöd för elevassistans, schemaläggning för elevassistenterna, medarbetar/lönesamtal, ansvar för genomförande av fortbildning för elevassistenter samt samverkan med de personliga assistenter som finns på RGRH. Du har genom delegation från biträdande rektor ansvar för de arbetsmiljöuppgifter som ingår utifrån din chefsnivå. Du ansvarar och leder även skolassistent RGRH. I verksamheten på RGRH, som är en komplex organisation, har du alltid RGRH:s elever i fokus och samarbetar med både interna och externa intressenter. Du har också god kännedom om vilka lagar, avtal, policys och riktlinjer som gäller både i ditt uppdrag och i området du verkar inom. Du skapar förutsättningar för dina medarbetares utveckling och är tydlig med vilket handlingsutrymme som finns för att kunna ge bästa pedagogiska hjälp och bästa möjliga omvårdnad utifrån elevens individuella behov på RGRH. Du ingår i RGRH:s ledningsgrupp. Att vara en del av en ledningsgrupp innebär att ta ansvar för hela verksamheten, att sätta helheten före den egna verksamheten. I ledningsgruppen arbetar du tillsammans med dina chefskollegor med det gemensamma uppdraget och de ofta komplexa förutsättningar som råder i våra verksamheter på RGRH. Det innebär att du tar ansvar för att fattade beslut kommuniceras och genomförs effektivt i organisationen. Ledningsgruppen säkerställer att organisationens processer är effektiva och samordnas så att det leder till önskat resultat. Ledningsgruppens medlemmar är ömsesidigt beroende av varandra för att lyckas. Du har inom ledningsgruppen RGRH ett nära samarbete med biträdande rektor, arbetslagledare för lärargruppen/specialpedagog och gruppchefer för habiliteringen och boendet. Arbetet som gruppchef för RGRH innebär många kontaktytor med exempelvis olika kommuner, ekonomi- och administrationsavdelningen på skolan, elever, personal och vårdnadshavare. Du deltar i elevhälsoteamets möten kring RGRH:s elever vid behov. Du deltar även i rektors stora ledningsgrupp där samtliga chefer och arbetslagledare ingår (SLG). Kvalifikationer Du har för tjänsten en relevant utbildning och erfarenhet av chefsuppdrag. Du har en mycket god förmåga att organisera, skapa strukturer och rutiner. Erfarenhet av schemaläggning, uppdrag innefattande arbetsledning och systematiskt förbättringsarbete. Kunskap om och erfarenhet från skolans uppdrag och arbete med funktionsnedsättningar. Meriterande Du har erfarenhet av en politiskt styrd organisation eller att du har genomgått chefsförberedande program inom Stockholm stad. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar i behov av särskilt stöd (rörelse-, kognitiva samt andra funktionsnedsättningar). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: Leda Kommunicera Organisera Du har en helhetssyn med goda chefs- och ledaregenskaper, är utvecklingsinriktad och har en god samarbetsförmåga på ett lyhört och smidigt sätt med alla personalkategorier på skolan. Du är tydlig, rak och ödmjuk i din kommunikation samt har adekvat chefserfarenhet. Övrigt Du har goda referenser från liknande chefsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Skolan är HBTQI certifierad.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Byggfabriken Stockholm söker Butikschef

Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan.   Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket.   Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter.   En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder.   Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik   Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid.   Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse.  I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.   Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Verkstadschef till Niemi Bil i Kiruna
Svensk Autorekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad och driven ledare som söker en roll där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad? Vill du vara en del av ett expansivt företag med högt engagemang och stor laganda? Då är detta rätt möjlighet för dig! I rollen som Verkstadschef på vår nyöppnade verkstad i Kiruna kommer du att vara en nyckelperson i verksamhetens uppbyggnad och utveckling. Här får du en operativ roll där du är med och driver den dagliga verksamheten samtidigt som du ansvarar för att skapa effektiva arbetsrutiner och processer. Du kommer att leda och inspirera ditt team, säkerställa att verkstaden arbetar effektivt och upprätthålla en hög kvalitet på våra tjänster. Som verkstadschef har du totalansvar för verkstaden, vilket innefattar personal och rekrytering, budget, arbetsmiljö, drift, bokningar och reservdelshantering. Du säkerställer att allt flyter på smidigt, från dagliga reparationer till iordningställande av sålda bilar inför leverans. Det är en operativ och ansvarsfull roll där du får möjlighet att både vara involverad i den dagliga verksamheten och samtidigt arbeta strategiskt för att forma och effektivisera arbetssätt och processer. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din Profil Vi söker en person som brinner helhjärtat för sitt arbete och har ett starkt driv. Du är en erfaren ledare med tekniskt intresse och har du en bakgrund som mekaniker är det meriterande. Du har förmågan att både vara operativ och strategisk i ditt arbete och trivs i en miljö där du får vara nära den dagliga verksamheten. Eftersom vi är en liten verkstad som växer och utvecklas söker vi någon som både har förmågan att driva arbetet operativt och har en stark vilja att vara med och bygga upp och utveckla verksamheten tillsammans med oss. För att trivas i rollen bör du vara en lösningsorienterad person med ett starkt kundfokus, som inte räds att ta egna initiativ. Du har en tävlingsinriktad och positiv inställning och drivs av att se resultat. Vi ser gärna att du trivs i en liten och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik och där du får möjlighet att göra skillnad. Vi söker dig som: • Har erfarenhet som verkstadschef eller ledande roller inom närliggande branscher • Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. • Är driven och har ett starkt engagemang för att utveckla verksamheter. • Är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och dina kollegor. • B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Om företaget Vi är ett företag som är måna om våra anställda och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, både inom företaget och genom utbildningar. Vi arbetar i en familjär miljö där vi värnar om vårt team och våra kunder. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen på [email protected] eller rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomichef
Finnveden Executive AB
Ekonomi- och finanschefer

Gustafsborg är ett fristående fullservice företag som förvaltar skogsfastigheter, utför avverkningsuppdrag, producerar samt köper och säljer skogsbränsle i Skåne och dess närområde. Gustafsborg har en historia sedan 1867. Vi har ett eget skogsinnehav på 6500 hektar och omsätter idag ca 300 mkr och har 10 st anställda. Verksamheterna hanterar årligen ca 150 000 m3fub virke och med en omsättning på ca 300 GWh skogsbränsle tillhör vi en av de större aktörerna på skogsbränsle i närområdet. Vi värnar om skogen, vår miljö och våra kunders önskemål. Läs mer på www.gustafsborg.se EKONOMICHEF Har du ett affärsdriv och trivs med att arbeta brett inom ekonomi och administration? Lockas du av att leda och utveckla ekonomifunktionen samtidigt som du bidrar till verksamhetens tillväxt? Då kan rollen som Ekonomichef här hos oss vara rätt utmaning för dig! OM ROLLEN Som Ekonomichef får du ett helhetsansvar för ekonomiavdelningen, finans- och husförvaltning. Du leder och utvecklar det ekonomiska arbetet och säkerställer att bolaget har effektiva och moderna processer inom ekonomi, IT och administration. Du arbetar både strategiskt och operativt och är en nyckelperson i företagets fortsatta utveckling. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Ansvar för budgetprocess, bokslut och deklarationer för koncernens bolag Ta fram ekonomiska underlag/rapporter till VD och till styrelsemöten Uppföljning, resultatanalys och rapportering till styrelse och ledning Utveckling av IT-stöd för ekonomi och administration samt IT-säkerhet Tillsammans med VD aktivt delta på styrelsemöten där du också är Styrelsesekreterare, Övergripande ansvarig för förvaltning och uthyrning av bolagets fastigheter och lokaler Som Ekonomichef har du ett personalansvar för en ekonom. Med din expertis blir du en viktig del av ledningsgruppen och du rapporterar till VD. Placering för tjänsten är på Gustafsborg i Vinnarp/ Perstorp. DIN PROFIL Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom ekonomi, eller motsvarande kompetens, samt flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete – både inom redovisning och controlling. Troligtvis har du en liknande roll idag, eller så arbetar du som ekonomikonsult på en redovisningsbyrå där dina uppdragsgivare främst återfinns inom skogs-, lantbruks- eller fastighetssektorn. Du drivs av utveckling och har sannolikt tidigare varit delaktig i att digitalisera eller effektivisera administrativa processer. Du är van vid att växla mellan strategiska och operativa frågor i det dagliga arbetet och känner dig trygg i en ledarroll, där du motiverar och skapar engagemang i din omgivning. DETTA ÄR DU Som person är du analytisk, strukturerad och resultatinriktad. Du har hög integritet, är prestigelös och har ett gott samarbete med såväl interna som externa kontakter. Din förmåga att driva förändring och förbättringsarbete gör dig till en uppskattad ledare och kollega. Du gillar att ta ansvar, tar egna initiativ och vill vara med och utveckla både verksamhet och människor. Om du dessutom delar vårt intresse för skog och natur blir vi extra glada. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. VI ERBJUDER Hos oss får du en utmanande och utvecklande roll i ett framstående företag där du får möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor i en positiv och dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där du har goda möjligheter till självständigt arbete och stort ansvar. Hoppas att vi har väckt ditt intresse! KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Christina Cajtoft tfn +46 70 302 15 23. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef LSS
Sandvikens kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Ledningsgruppen för verksamhetsområdet LSS/Socialpsykiatri utökas nu med en enhetschef - välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du resultatansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa ett gott samarbete genom tillit och engagemang. Vi förväntar oss att du kan coacha och leda förändring och utveckling inom din enhet. I samverkan med andra professioner arbetar vi tillsammans för att ge en god vård och omsorg för våra kommuninvånare. Du kommer med ditt engagemang och din kreativitet tillsammans med medarbetare skapa en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Du är ansvarig för gruppbostäder och för ett antal omsorgstagare med personlig assistans i ordinärt boende. Du kommer att ingå i ett team bestående av enhetschefer som har ansvar för verkställighet av bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet och personlig assistans enligt LSS i Omsorgsförvaltningen. Teamen har ett gott arbetsklimat och arbetar nära tillsammans. Känner du att detta låter som en verksamhet du vill vara en del av? I så fall är du varmt välkommen att söka till oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning och erfarenhet inom området funktionsnedsättning. Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration, IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Det är meriterande att du har ledarerfarenhet och att du har erfarenhet av att arbeta med människor. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att skapa delaktighet och en kreativ och öppen dialog. Genom ditt engagemang får du med dig och lyfter dina medarbetare och motiverar dem att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker en chef för vår nya avdelning Teknik, Process och Miljö
Vingåkers kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Sörmland Vatten och Avfall AB ansvarar för att producera och leverera dricksvatten av god kvalitet, omhänderta och rena avloppsvatten samt ta hand om hushållsavfall på ett ansvarsfullt sätt. Vi tar tillvara på våra restprodukter genom att producera och leverera klimatvänlig biogas samt återföra växtnäring till produktiv åkermark. För en hållbar samhällsutveckling arbetar vi resurseffektivt och kretsloppsanpassat med service och miljö varje dag. Det gör vi för dig som bor i, verkar i eller besöker vår region även kallat Sörmlands hjärta. Vi ägs av de tre kommunerna Flen, Katrineholm och Vingåker. Läs gärna mer om oss på www.sormlandvatten.se. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef får du ett helhetsansvar för att samordna, prioritera och utveckla arbetet inom teknik, miljö och process. Du leder ett team av specialister och arbetar nära både drift, projekt och ledning. Ditt uppdrag är att skapa struktur, driva utveckling och säkerställa att vi möter framtidens krav på vattenkvalitet, miljö och teknisk effektivitet. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och samordna uppdrag från VA-verk, drift och projekt. • Ansvara för uppföljning och analys av vattenkvalitet och miljökrav (inkl. HACCP och Revaq). • Stötta drift- och underhållsorganisationen med teknisk kompetens och processoptimering. • Delta i och leda projekt och utredningar inom VA KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som avdelningschef för Teknik, Miljö och Process behöver du vara en trygg och inspirerande ledare med förmåga att skapa struktur i en komplex vardag. Du kommer att arbeta nära både specialister och driftpersonal, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och ditt ledarskap. Vi ser att: • Du har en naturlig förmåga att leda, motivera och skapa engagemang i din grupp. • Du är tydlig i din kommunikation, lyhörd för andras perspektiv och van att fatta beslut som driver verksamheten framåt. • Du är trygg i dig själv och har god självkännedom. Du hanterar utmaningar med lugn och reflekterar över både egna och andras beteenden för att skapa en konstruktiv arbetsmiljö. • Du trivs i en dynamisk miljö där förutsättningarna kan förändras. • Du har lätt för att anpassa dig och ser förändring som en möjlighet till utveckling. • Du har förmågan att hålla fokus och driva långsiktiga processer i mål, även när det krävs tålamod och uthållighet. Du ger inte upp vid motgångar utan hittar nya vägar framåt. • Du bygger starka relationer både inom och utanför din avdelning. Du är prestigelös, inkluderande och ser värdet i att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vi ser det som ett extra plus om du är en strukturerad person som gillar att skapa ordning och reda, och som har ett öga för att utveckla effektiva arbetssätt. Krav: • Eftergymnasial utbildning i form av högskola/universitet/YH eller motsvarande kompetens. • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • God datorvana, särskilt i Office-paketet. • B-körkort. Meriterande: • Utbildning inom VA, teknik eller process. • Erfarenhet från VA-branschen eller processindustri. • Erfarenhet av projektledning. • Kurser inom Ledarskap/beteendevetenskap/pedagogik ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Security Manager | EY Nordics | Stockholm
Ernst & Young AB
Övriga administrations- och servicechefer

The opportunity In EY, we aim to create a Better Working World and lead the Future of Work. A vital part of this mission is enhancing our unique Workplace Experience for employees and guests while ensuring safety and transparency regarding potential risks. We prioritize the security of our people and the confidentiality of client data with robust security measures in place. The Security Manager will play a crucial role in our Workplace Experience leadership team in the Nordics, overseeing security for over 9,500 EY employees across 110 offices in four countries. This position supports our commitment to providing the best Workplace Experience (WX) to empower our people in serving clients effectively. As a global pilot within EY, we strive to be the best among professional service firms. The Security Manager will report to the Nordic Head of Workplace Experience Operations and collaborate with the European Centre of Excellence for physical security, Nordic Risk Management, and key internal stakeholders. Your key responsibilities As the Security Manager, you will oversee the following processes at a Nordic level within physical security: Risk Management: Identify, assess, and mitigate security risks to protect assets, employees, and information. Incident Response: Develop and implement incident response plans, leading the response to security incidents and emergencies. Managing Security Operations: Oversee security operations across multiple facilities, ensuring effective implementation and maintenance of security measures. Training and Awareness: Conduct security training and awareness programs to foster a security-conscious culture. Being responsible entails developing and maintaining concepts, policies, and guidelines, while driving activities that enhance awareness and behaviors among our people and leadership. Close coordination and stakeholder engagement are essential for success in our complex organization, and some travel may be required. Skills and attributes for success An education or equivalent experience at bachelor’s or master’s degree level 5+ years of relevant professional experience Project management skills and a results-oriented mindset Empathy and great stakeholder management skills Good communication skills in English and one of the Scandinavian languages (verbal and written) Ideally, you’ll also Have relevant training and certifications in the security space What we offer you At EY, we’ll develop you with future-focused skills and equip you with world-class experiences. We’ll empower you in a flexible environment, and fuel you and your extraordinary talents in a diverse and inclusive culture of globally connected teams. Learn more. Are you ready to shape your future with confidence? Apply today. The application deadline is August 15th, 2025. We will start the interviewing process after the application deadline due to summer vacations. Please submit your CV and cover letter online. For inquiries about the position, contact Thomas Forchhammer at [email protected], and for recruitment process questions, reach out to Simon Aspler at [email protected]. Note that a background check will be conducted as part of the recruitment process. At EY, we celebrate diversity and encourage applications from individuals of all backgrounds. If you have any questions, require assistance, or need adjustments to the recruitment process due to a disability, please don't hesitate to reach out to us at [email protected]. We are here to support you. EY | Building a better working world EY exists to build a better working world, helping to create long-term value for clients, people and society and build trust in the capital markets. Enabled by data and technology, diverse EY teams in over 150 countries provide trust through assurance and help clients grow, transform and operate. Working across assurance, consulting, law, strategy, tax and transactions, EY teams ask better questions to find new answers for the complex issues facing our world today.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschef LSS och Medicinsk enhet
Dorotea kommun
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Dorotea kommun får du både frihet och närhet. Friheten finns i vår vänliga vildmark med fjäll, sjö och skog. Närheten hittar du i vår gemenskap av välkomnande och hjälpsamma människor. Utmärkande för Dorotea är medborgarnas samhällsengagemang och vårt goda näringslivsklimat med hög andel egna företagare. Hos oss som arbetsgivare är beslutsvägarna korta och aktivt utvecklingsarbete ständigt pågående. Som anställd i vår organisation ingår i din roll att se helheten och att ta ansvar. I vår organisation erbjuds du en bredd av möjligheter att delta och att vidareutvecklas. Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vi söker en engagerad och trygg ledare som vill utvecklas, utveckla och har en drivkraft till att leda medarbetare i en dynamisk arbetsmiljö. Under 2026 sker en testperiod på en omorganisation med en ny roll, en kombinerad chefsroll som enhetschef för både LSS och medicinska enheten. Låter det som ett uppdrag för dig? Beskrivning Din huvuduppgift som enhetschef är att ansvara för verksamheternas personal, arbetsmiljö och budget. Tillsammans med dina medarbetare arbetar ni strukturerat och målinriktat för att fortsätta att utveckla verksamheterna. Som enhetschef ingår att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Du förväntas bidra till god samverkan med fackliga organisationer samt andra interna och externa parter. Du kommer att ingå i Vård- och stödverksamheternas ledningsgrupp. Som enhetschef över två verksamheter kommer det finnas ett förutbestämt internt stöd i chefsarbetet som gör att arbetet med förändringen är hållbart. Arbetsuppgifter - personal-, arbetsmiljö-, verksamhets- och budgetansvar. - rekrytera, utveckla, kompetens försörja och motivera medarbetare. - leda och fördela det dagliga arbetet. - utveckla verksamheten med fokus på boende och vårdtagare. - leda arbetet utifrån gällande rutiner, riktlinjer och mål. Kvalifikationer Denna tjänst passar dig som är öppen för nytänkande och ser möjligheter. Du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig. Eftersom du ska leda två enheter med skilda regelverk, krävs god förmåga för att sätta sig in och tillämpa relevant lagstiftning. Det här är en tjänst för dig som har: - Erfarenhet av ledarskap, personalfrågor och verksamhetsutveckling. - Erfarenhet och/eller intresse av att arbeta med ny digital teknik. - Förmåga att driva igenom förändringar med goda resultat - Strategisk förmåga att se helheten, sätta mål och prioritera. - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande med: - Akademisk utbildning inom socialt arbete eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. - Chefserfarenhet från vård och omsorg. Goda kunskaper inom LSS, HSL och SoL lagstiftningar. - Erfarenhet om förändringsarbete. Som person... - Är du resultatorienterad och initiativtagande. - Har du förmåga till relations skapande, bjuder du in till dialog, skapar delaktighet och inspirerar i ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. - Är du trygg, har självinsikt och mod att agera. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Eftersom Dorotea kommun är ett samiskt förvaltningsområde ser vi det som meriterande om du har goda kunskaper i den sydsamiska kulturen och sydsamiska som språk Villkor Tidsbegränsad anställning om 1 år med möjlighet till förlängning. Vill du flytta till kommunen? Vid eventuell anställning hjälper vi till att hitta bostad. Dorotea kommun erbjuder friskvård på arbetstid en timme per vecka. Rekrytering sker löpande. Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025