Om tjänsten Råbe Tooling är just nu inne i en generationsväxling inom Kvalitetsområdet och rekryterar därför en Kvalitetschef som även kommer att ansvara för EHS-området för hela företaget. I rollen som kvalitetschef har du en stor påverkan på företagets utveckling och framgång. Du kommer att ha en nyckelroll i att bygga vidare på den kvalitetskultur där kvalitetstänket är en naturlig del i medarbetarnas dagliga arbete och som medlem i ledningsgruppen driver du och följer upp Kvalitets- och EHS frågorna på högsta ledningsnivå. Detta är en fantastisk möjlighet att få vara med och vidareutveckla ett företag med en stark kundbas och gott kvalitetsrykte som grund. Som Kvalitets- och EHS-chef är du den som tar kvalitetsarbetet till nästa nivå och skapar trygghet både internt och till kunder och leverantörer. Du får möjligheten att komma in i ett mycket spännande skede i Råbe Toolings historia där erfarenhets- och hantverksbaserade arbetssätt ersätts av mer faktabaserade och standardiserade metoder. För dig innebär det att du får en möjlighet att både utvecklas själv och sätta ett bestående avtryck på ett företaget. Ansvarsområden I samråd med platschef sätta mål på kvalitets & miljöområdet samt sammanställa och följa upp dessa KPIer. Analysera utfall och avvikelser samt utifrån det identifiera korrigerande & utvecklande åtgärder. Revisioner. Genomföra interna revisioner. Samordna kund- & certifierings - revisioner samt myndighetsinspektioner. Leda det systematiska Miljö-och Arbetsmiljöarbetet internt och företräda företaget i dessa frågor utåt mot myndigheter och certifieringsorgan. Vara en trygg och närvarande ledare för Mätrummets medarbetare. Hålla en nära dialog med våra kunder i reklamationsärenden och säkra att vi har relevanta aktiviteter för att motverka avvikelser Stötta större leveransprojekt operativt för att säkerställa kompletta leveranser med protokoll, intyg mm. Ort: Skultuna Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har haft en ledande roll i Kvalitets och EHS-arbete från ett tillverkande företag som arbetar med enstyckstillverkning eller korta serier. Du får gärna ha jobbat i ett mindre företag och är van att växla mellan strategiskt och operativt arbete. Som person är du orädd och har en stark vilja att ta dig an nya utmaningar. Du är kommunikativ, prestigelös och utstrålar optimism och framtidstro i möten med kollegor, kunder och leverantörer. Kvalifikationer Kunna läsa och tolka ritningsunderlag för mekanisk tillverkning Erfarenhet av att jobba i ledningssystem och förstå hur de är uppbyggda och vad syftet är med dem Erfarenhet av och förståelse för ISO-systems uppbyggnad och användning Kunskap om miljöledning – lagar, regler och riskanalyser Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att köra CNC-maskiner och förståelse för skärande bearbetning Erfarenhet av mätmaskiner och mätteknik inom mekanisk och skärande bearbetning Genomförd BAM-utbildning Material & värmebehandlingskunskap Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kunden Råbe Tooling är ett mycket välrenommerat företag med rötterna i ABBs verktygs- och produktionstekniska utvecklingsavdelning. Företaget konstruerar och tillverkar verktyg, fixturer och avancerade maskinkomponenter för energisektorn och har ca 60 anställda. Verksamheten innefattar tillverkning av stansverktyg och avancerade komponenter, enstyck eller i små serier samt tillverkning av generatorplåt i stora volymer. Kvalitet är och har alltid varit grunden för företagets affärer och trovärdighet. Våra kunder är några av de största aktörerna inom kraftgenerering med höga krav inom kvalitet, dokumentation och ledningssystem. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
Din nya roll Vill du ta en nyckelroll i en av Sveriges mest samhällsviktiga organisationer under en intensiv utvecklings- och tillväxtfas? Nu söker vi 5 seniora interimchefer inom IT som vill bidra till en verksamhet som står inför omfattande förändringar och modernisering. Vår kund befinner sig i en historisk expansions- och förändringsresa. IT-organisationen växer och utvecklas — och vi söker nu fem erfarna interimchefer som kan ta ansvar för olika verksamhetsområden och leda både personal och verksamhet med hög kvalitet och tydlig riktning. Som interimchef arbetar du självständigt och med stor handlingskraft i en komplex organisation där IT och verksamhet samverkar tätt. Du kommer att spela en viktig roll i att stärka och utveckla både verksamheten och organisationen under en tid av förändring. Dina ansvarsområden: Ha personal- och budgetansvar för ett verksamhetsområde Leda och utveckla medarbetare och verksamheten i linje med organisationens strategiska mål Hålla regelbundna avstämningar och medarbetarsamtal Rekrytera och avropa konsulter vid behov Ingå i ledningsgrupper samt styrgrupper för projekt och/eller förvaltning Följa upp leveranser och driva förbättringsarbete inom linjeverksamhet, projekt och förvaltning Du rapporterar till avdelningschef och ingår i ledningsgrupp samt styrgrupper inom ramen för uppdraget. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Högskole-/universitetsutbildning om 120p/180hp inom Elektroteknik, Datavetenskap eller Systemvetenskap. Eller motsvarande liknande roller/erfarenhet under minst 10 år. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av chefsroller och ledarskap med personalansvar för minst 15 personer, samt med budgetansvar under de senaste 15 åren. Minst 5 års arbetslivserfarenhet i ledande roll som haft teknisk inriktning med fokus på IT-system/applikationer de senaste 10 åren. Arbetslivserfarenhet av att praktiskt ha arbetat med förändringsledning i en medelstor eller stor organisation minst 3 år. I ledande roll, vid minst 3 olika tillfällen/uppdrag, drivit och lett ett större förändringsarbete i form av organisatorisk, strukturell eller annan typ av förändring. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Meriterande: Minst 3 års arbetslivserfarenhet som chef inom organisationer med höga tillgänglighetskrav och 24/7 verksamhet Meriterande: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tillämpning av agila arbetssätt Meriterande: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av informations- och IT-säkerhetsarbete i komplexa miljöer Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och prestigelös ledare med en mycket god samarbets- och initiativförmåga. Du har lätt för att skapa förtroende, är ödmjuk i ditt ledarskap och trivs i en roll där du både får arbeta självständigt och i nära samarbete med andra. Din kommunikativa förmåga är utåtriktad och tydlig, och du har en naturlig fallenhet för att skapa engagemang och gemenskap i dina team. Vidare är du flexibel och anpassningsbar inför förändringar och varierande arbetsbelastning, samtidigt som du har en god strukturell förmåga och arbetar målinriktat med hög leveranskvalitet. Du uppskattar administrativa inslag i ditt arbete och har en väl utvecklad förmåga att planera, följa upp och hålla ordning på flera parallella processer. Som person trivs du i en dynamisk miljö där samarbete, ansvarstagande och ett tydligt ledarskap är avgörande för att lyckas. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: Enligt överenskommelse. Slut: 2026-08-21 med option om förlängning på 1+1+1 år, dvs. längst t.o.m. 2029-08-20. Sista ansökningsdag: 2025-05-19 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning med registerkontroll krävs för uppdraget. Processen för säkerhetsprövning beräknas ta ca 8 till 10 veckor, men kan både ta längre och kortare tid. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning i Norrtälje. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se
I våra varuhus finns en avdelning med flera medarbetare som arbetar med företagsförsäljning till såväl mindre som större kunder. Vårt fokus ligger främst på reservdelar av olika slag men även fordons- och verkstadsutrustning. För att ytterligare stärka erbjudandet byggs även fullt utrustade verkstäder i anslutning till de flesta av våra varuhus. Dessa drivs av externa entreprenörer men är en integrerad del av Motonets helhetskoncept. Vi söker nu dig som kommer att arbeta som kommersiellt ansvarig för Motonets verkstäder, B2B-verksamheten "Motonet PRO" och våra olika servicetjänster! Du kommer ha helhetsansvar för utveckling och resultat. Du driver affären framåt, utvecklar koncept och processer i samråd med kollegor samt säkerställer kvalitet och kundnytta i våra företagsenheter och verkstäder. Rollen innebär att skapa & utveckla riktlinjer, säkerställa gemensamma arbetssätt och utveckla strategier för effektivisering, kundnöjdhet och lönsamhet. Ansvarsområden Övergripande kommersiellt ansvar för verkstäder, vår företagsförsäljning Motonet PRO och våra servicetjänster Utveckling och implementering av verkstadskoncept samt tjänsteerbjudanden inom B2B och service Sätta mål, coacha och utveckla, samt följa upp resultat för verksamheten i samarbete med varuhuschefer, verkstadsentreprenörer och externa & interna samarbetspartners Säkerställa att verksamheten möter kundernas behov, både kvalitativt och ekonomiskt Ansvara för samverkan med entreprenörer och servicepartners Vara en aktiv part i marknadsplanering och konceptutveckling Stöttar vid rekrytering, utbildning och kompetenssäkring i alla enheter Inget direkt personalansvar, dock en viktig roll i att skapa engagemang, tydlighet och driv Arbetsuppgifter Producera och vidareutveckla operativa riktlinjer och koncept Identifiera och initiera samarbeten med nya partners och affärsmöjligheter Genomföra analyser och uppföljningar av verksamhetens prestation och kundnöjdhet Agera stöd till varuhuschefer och entreprenörer i affärsmässiga och operativa frågor Delta i planering av fastighetsprojekt kopplade till verksamheten Hålla dig uppdaterad om marknadens utveckling och konkurrenter Vad söker vi i dig? Erfarenhet från affärsutveckling, drift eller ledning inom verkstadsverksamhet, företagsförsäljning eller motsvarande God förståelse för B2B-affärer och tjänstebaserad försäljning Erfarenhet av att driva resultat, gärna i en matris- eller franchisemodell Vana att arbeta med målstyrning, uppföljning och analys Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska – både muntligt och skriftligt Proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad B-körkort och resberedskap inom Sverige eller Norden Varför ska du välja Motonet? Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel. Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: friskvårdsbidrag, tjänstepension och prestationsbaserad bonus. Här ges du en möjlighet att vara en av nyckelspelarna i och bidra till Motonets uppbyggnation i Sverige! Rekryteringsprocessen Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 31 maj och vi kommer att hantera ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan direkt! Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
At Benifex, we’re on a mission to revolutionize employee benefits and engagement. Born from the merger of Benify and Benefex, we’ve combined forces to build remarkable experiences that employees love. With 1,200+ Benifexers across 14 global offices, we partner with 3,000 customers in 120+ countries, supporting 5 million users worldwide . Ready to be part of an exciting journey ahead? Welcome to Benifex! Do you thrive in a fast-paced environment where collaboration, drive, and ambition are key to success? We’re looking for a VP Sales, Nordics to lead our sales professionals across the region and take our growth to the next level. You will report to the CEO, Nordics, and be part of the Nordic leadership team, helping shape the strategic direction of the business. We are looking for someone with extensive hands-on experience in sales leadership, with a deep understanding of what drives success in individual performance and organizational strategy. This role is essential for driving the regional sales strategy to meet and exceed revenue targets. The VP Sales will be responsible for developing and delivering accurate forecasts, standardizing and optimizing sales methodologies, and working closely with the broader organization to align efforts and achieve company-wide goals. As VP Sales Nordics, you will: Lead, coach, and inspire a growing team of over 10+ sales professionals across our Nordic offices. Own and execute the regional sales strategy to meet and exceed revenue targets. Support your team with strategic pipeline reviews, opportunity planning, and performance development. Build forecasting models and deliver accurate, data-driven revenue forecasts to executive leadership. Standardize and optimize sales processes, methodologies, and ways of working to drive efficiency and consistency. Collaborate cross-functionally with Marketing, Customer Success, Product, and other teams to ensure alignment and shared success. Lead recruitment, onboarding, and training of team members to ensure a strong and scalable sales force. You’ll collaborate closely with leaders in other departments and act as a strategic voice in internal discussions to ensure that sales insights, needs, and opportunities are consistently integrated into the broader company strategy. Continuously challenge the status quo to evolve our sales approach and drive transformation. You will play a pivotal role in redefining and rebuilding our sales strategy – and be a driving force in shaping a team culture built on psychological safety, ownership, and a high-performance, hunter mindset. Requirements: Several years of experience in B2B sales, specifically within SaaS or IT software solutions. Proven success in scaling sales organizations, managing complex sales cycles, and consistently exceeding revenue targets. Strong leadership skills with a track record of coaching and developing high-performing sales teams. Demonstrated ability to build and execute go-to-market strategies across the Nordic region. Experience driving transformation and delivering results in fast-paced, dynamic environments. Solid understanding of both mid-market (SME) and enterprise sales. Proficient in using tools like Salesforce or HubSpot to support performance management and data-driven decision-making. Fluency in Swedish, as the role requires close collaboration and communication with customers in Sweden. Willingness to travel occasionally across the Nordics. Desired qualifications: Experience working in the HR space or with HR tech products, with an understanding of the ecosystem and stakeholder landscape. Your mindset and approach: You are passionate about sales and business growth. You’re a motivational leader with a proven ability to develop talent and build high-performing teams where members feel empowered, engaged, and set up for success. You challenge conventional thinking and are constantly looking for smarter ways to work. You thrive in a data-driven culture and use data-driven insights to make strategic decisions. You enjoy being hands-on, adding value to customer interactions, and leading by example. Perks 30 days’ vacation Generous wellness allowance ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning Workation - possibility to work abroad within EU Guaranteed work-life balance with a hybrid working model A variety of social events and activities in the offices You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities Are you ready to take on a key leadership role in a dynamic SaaS environment? Apply now and join us on our journey to success! Practical information Extent: Full-time, 100% Location: Stockholm (the team is located both in Stockholm and Copenhagen). Start date: As soon as we find the right match. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date. Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.
Butiksansvarig till Lyle & Scott butik i Stockholm Quality Outlet Slash.ten är inte bara ett företag som driver konceptbutiker, pop-uper, co-work och events åt några av världens främsta varumärken. Vi är framför allt ett community bestående av fantastiska människor med stora drömmar, ambitiösa mål och viljan att skapa minnesvärda upplevelser för våra alla vi möter. Vi lovar våra kunder att alltid sträva efter att leverera 10poäng. Vi söker nu en passionerad butiksansvarig som ska driva Lyle & Scotts fantastiska butik på Stockholm Quality Outlet tillsammans med ett dedikerat team. Du är en person som drivs av att göra skillnad, bygga starka relationer med kunder, leverantörer och framför allt ditt team. Du bör ha en naturlig entreprenörsanda då du själv skall vara med att utveckla butiken framåt. Varje kund som besöker din butik ska vilja komma dit igen, för att ni gav den något speciellt. En skön känsla, en upplevelse och service som ingen annan kan leverera. Vi tror starkt på strävan att varje dag förbättra oss själva och att hela tiden söka en perfektion i det vi gör i alla aspekter. Vem är du? Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra människor och sprider naturligt energi till alla du träffar. Ditt engagemang går inte att ta miste på och inget gör dig lyckligare än att prestera på topp med ditt team. Du är den som t.ex. håller upp dörrar åt personen som kommer efter, plockar upp det som någon annan tappat och som alltid ställer upp för dina vänner. Du tycker som vi att kundbemötandet är en av de absolut viktigaste delarna för att skapa en fantastisk kundupplevelse! Tjänsten är på drygt 75% Vi letar efter dig som… • Är butiksansvarig eller varit butikssäljare över två år som nu vill ta större ansvar • Ständigt är på jakt efter nya utmaningar • Är van att arbeta framgångsrikt mot måluppfyllelse av uppsatta mål • Har arbetat med starka varumärken eller förut har drivit team • Är lösningsorienterad • Har väldigt enkelt att hantera olika typer av människor och älskar ledarskap Om varumärket Lyle and Scott är mycket uppskattat klädmärke runt om i hela världen och drar in många miljoner om året. Kläderna kännetecknas av kvalité, golf, stilrenhet och den lilla guldiga örnen som brukar placeras på vänstra bröstet av klädesplaggen. Det skotska varumärket Lyle & Scott har 140 års erfarenhet av att skapa stickade tröjor och herrmode av högsta kvalitet. Detta är ett märke som är känt för sin historia, kvalité och expertis över hela världen och allra mest känd är nog den klassiska och ikoniska lammullströjan. I Lyle & Scotts utbud kan du hitta retroinspirerande plagg med en modern twist som pikéer, tröjor och skjortor. Våra kunder betyder allt för oss och strävar dagligen efter att överträffa oss själva med våra skapelser och vårt innehåll för sociala medier. Vi är djupt engagerade i att bryta ny mark och visa våra följare vad det innebär att vara unik och stå ut från mängden. Arbetsuppgifter • Säkerställ högklassig service till alla du möter – samt motivera ditt team att göra likadant • Driver ditt team och butiken mot uppsatta mål • Administrativt arbete så som schemaläggning, rapportering, möten och analysering av butiken • Skapa och upprätthålla butikens rutiner och strukturer • Säkerställ butikens visuella koncept utefter säsong och kampanjer • Lagerstrukturering- och optimering • Kassahantering och inleverans av produkter Om oss Slash.ten är en kundupplevelsebyrå med en organisation och ett team som har lång väldokumenterad erfarenhet inom retail, event och kundupplevelser. Vi tror på mångfald, kraften i att jobba som team och är individer som byggt gasellföretag, utvecklat varumärken och fått utmärkelser för bästa kundservice många år i rad. Målsättningen är tydlig; vi vill bli ihågkomna för att vara fantastiska i allt vi gör. Vi arbetar redan med några av världens största varumärken. Läs mer på: www.slashten.net/ Som stjärna på Slash.ten är du vår och de varumärken vi representerar främsta ambassadör och ansikte utåt.
Om jobbet Är du en driven och ansvarsfull verkstadschef som vill växa i en energirik och expansiv miljö? Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag inom bilbranschen, och vi söker nu en engagerad Verkstadschef som vill vara med på vår spännande resa! Hos oss får du ett varierande arbete där du har möjlighet att utvecklas och ta ansvar i takt med att vi växer. Vi är lösningsorienterade, och ett av Sveriges snabbast växande bolag i bilbranschen, och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – både på och utanför arbetsplatsen. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som verkstadschef på Niemi Bil i Umeå kommer du ansvara för vår verkstad där vi jobbar med både de bilar vi köper in och säljer samt externa kundbilar. Vi är även auktoriserade för MG. Du kommer bidra till att forma, driva och utveckla våra reparationsprocesser, samt driva och utveckla arbetet kring iordningställande av sålda bilar inför leverans till kund. Du kommer även ansvara för Niemi Bils övriga servicefunktioner som finns på plats i Umeå, vilket innefattar t.ex säsongsberoende processer såsom hjulskiften och däckhotell. Du kommer att hantera administrativa uppgifter och samordna verksamheten, där du tar det övergripande ansvarat över verkstadsanläggningens effektivitet och lönsamhet. Du kan även behöva stötta det operativa verkstadsarbetet vid behov. Vem vi söker: Vi söker dig med stor erfarenhet av verkstadsbranschen och ledarskap, som självgående kan driva verksamheten och motivera ditt team. Du tar initiativ och kommunicerar effektivt med kollegor och andra anläggningar, och förstår att ni är en del av en stor familj av anläggningar med hög laganda runtom i Sverige. Är du: • En skicklig ledare med bakgrund som mekaniker? • Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad? • Driven och duktig på att se förbättringsmöjligheter? • En motiverande person med starkt kundfokus? • En lagspelare som tycker om utmaningar? Då hoppas vi att just du är den person som ska följa med på vår resa mot Sveriges nöjdaste kunder! B-körkort är ett krav. Även flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad på Formvägen i Umeå. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Tom Niemi, [email protected], 070-355 38 70. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Om Niemi Bil: Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vår kultur: Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra” är vårt motto. Vi växer, och vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs med att arbeta hos oss. Men för oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar därför idrott, kultur och ungdom för att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Doktor24 är en av Sveriges ledande digifysiska vårdgivare och en del av Doktor.se-koncernen. I samarbete med Apoteket AB erbjuder vi vaccinationer och andra hälsotjänster på över 70 apotek runt om i landet. Våra mottagningar finns både i apoteksmiljö och i egna lokaler, vilket ger oss en stark närvaro och tillgänglighet i hela Sverige. Om rollen Vi söker en Regionchef som ansvarar för att våra mottagningar är rätt utrustade, bemannade och fungerar enligt våra mål, riktlinjer och kvalitetskrav. Du är en närvarande ledare som stöttar personalen i det dagliga arbetet, identifierar förbättringsområden och ser till att varje enhet når sin fulla potential. Ditt uppdrag är: Operativt ledarskap: Leda och stötta mottagningarna i norra Sverige, säkerställa att verksamheten bedrivs effektivt och i enlighet med Doktor24:s värderingar och mål. Kvalitetssäkring: Ansvara för att utveckla och implementera nationella kvalitetsstandarder och förbättringsarbete inom vaccinationsverksamheten. Personalansvar: Rekrytera, leda och utveckla personalen inom regionen, säkerställa att de har rätt kompetens och motivation för att leverera högkvalitativ vård. Samarbete: Arbeta nära med andra enheter inom Doktor24 och externa partners för att säkerställa en sammanhållen och effektiv vårdkedja. Om dig Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra Nord mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska med dokumenterad erfarenhet av vaccinationsverksamhet. Erfarenhet av personalledning och förbättringsarbete inom hälso- och sjukvård. Hög digital mognad och erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system. Genuint engagemang för kvalitet, utveckling och hållbar vård. Vi erbjuder dig En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö inom en innovativ vårdorganisation. Möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet på både regional och nationell nivå. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Stöd i din professionella utveckling genom utbildning och mentorskap Möjlighet till Hybridarbete Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.24 huvudkontor, Sveavägen 63 Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV.
Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries. The position As the Head of one of the Project Offices at Cambio you will be leading a group of professional project managers. You will be part of owning the project methods, tools, and to secure an effective governance that we use to secure high-quality and efficient project deliveries. Cambio’s primary objective is to deliver a high-quality customer experience, and the project managers reporting to you play a critical role in delivering against our customer contracts, needs, and expectations. Achieving this objective will require a strong customer focus and experience from delivering large scale end-to-end projects within complex IT environments for enterprise IT customers where predictability, quality and security are of paramount importance. Your success will be measured through the deliveries from your team, and your responsibility will include (but is not limited to) strategic planning, organisational design, competence development, workforce planning, budgetary management, and career development. Leadership at Cambio builds on trust, openness and safety. It is important for us to treat everyone with dignity, respect and fairness. We use failures as learning opportunities and a way to stimulate development. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do. About you You are highly motivated and driven and thrive in the face of multiple challenges. It will be crucial for you to show direction by making goals, expectations, and priorities clear, encouraging new ways of thinking and working. Decision-making and prioritisation in the face of complex challenges and the ability to identify and mitigate problems at an early stage are essential abilities. Naturally, you will need to be results-driven; however, while being decisive and driving change, you are also someone who recognizes every team member and supports them in reaching their full potential. You will trust and empower your team to achieve scalability and a strong team acumen. Requirements 10+ years of experience within Project Management and several years of leadership experience. Significant and demonstrable experience of the development, implementation and use of different Project and Program Delivery Methodologies. Proven track record of delivering large-scale development and delivery projects and programs through to go-live and beyond to enterprise software customers in a Managed Services environment. Experiences from budget and forecasting Fluency in Swedish and English, both written and spoken Relevant education Place of employment: Stockholm or Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!
Om oss Debe Flow Group består av en grupp företag som är verksamma inom vatten, entreprenad, geoenergi och annan hållbar uppvärmning. Sedan år 1956 har vi etablerat oss som ett marknadsledande bolag på den Nordiska marknaden och i andra delar av Europa och världen. Trots att vi har vuxit under de senaste åren är kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten otroligt viktigt för oss. Vårt huvudkontor är i Stockholm och vi har även verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck. Totalt är vi ungefär 200 anställda i koncernen varav omkring 140 personer arbetar i Sverige. Inom Debe Flow Group arbetar vi efter fyra värdeord: Dedikation, Expertise, Bravery och Efficiency. Nu söker vi en teknik- och produktchef som vill vara med och fortsätta tillgodose marknaden med innovativa och kundanpassade produkter. Om tjänstenSom teknik- och produktchef agerar du, tillsammans med teknikgruppen, brygga mellan företagets affärsområdeschefer och produktionen. De producerande anläggningarna är utspridda i Sverige och de har alla fokus på olika produktområden. I tjänsten är du ansvarig för teknikgruppen som idag består av en tekniker som är stationerad i Växjö. Teamet kommer att växa och du får vara med och rekrytera in ytterligare produktionstekniker till din grupp. Förutom att bygga upp och leda teamet enligt företagets önskemål kommer du att ansvara för att följa upp och hålla samman produktutvecklingsprojekt som kan röra såväl nya som befintliga produkter. Företaget har affärsområdeschefer med god inblick i försäljningen för de olika områdena och du kommer att arbeta tätt med dessa för att få en bild av marknaden. Därtill har du självklart ett nära samarbete med produktionschefer för att föra marknadens önskemål vidare, alltså göra verklighet av kundernas tankar och idéer. Det är även ditt ansvar att produkterna CE-märks. Din placering är på företagets kontor i Växjö men då de har verksamhet på flera orter i Sverige förekommer resor i tjänsten. Det kommer också att bli en del resor till kunder, leverantörer och mässor. Kvalifikationer och egenskaper Avslutad ingenjörsutbildning Erfarenhet av arbete med produktutveckling Erfarenhet av försäljning eller marknadsföring, alternativt erfarenhet av att arbeta i en försäljningsdriven organisation Ledarerfarenhet eller ledarambitioner B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift För att trivas och bli framgångsrik i rollen som teknik- och produktchef har du ett välutvecklat strategiskt tänkande och du trivs som bäst när du får arbeta med kombinationen av affärer och teknik. Även om du är strategiskt duktig ser vi att du får energi av att vara operativt involverad då du kommer att vara delaktig i samtliga projekt. Vidare är du en naturlig ledare och är pedagogiskt lagd, tjänsten innebär till stor del förmedla såväl strategier och tankar som teknisk information till anställda i olika funktioner. Denna tjänst erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person och en möjlighet att få vara med på Debe Flow Groups fortsatta tillväxtresa. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Växjö Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor gällande processen eller tjänsten, tveka inte att höra av dig till [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer