IT Service Manager (Windows)

Do you have a passion for driving efficiency and ensuring high-quality service delivery? We are looking for a proactive IT Service Manager to lead and develop our services within Windows Server Operations and Data Centers. In this role, you will work closely with external partners and vendors, ensure services are delivered according to agreed levels, and continuously optimize and streamline processes. Get an idea of the role The role involves overseeing relationships with outsourcing partner companies and vendors within IT Operations, specifically related to Windows Server Operations and Data Centers. You will be accountable for the delivery of services across the company, managing SLAs, KPIs, and financial follow-ups. Other responsibilities include: Oversee license management, audits, and domain process responsibilities. Monitor and develop IT support to align with business needs, implementing changes as necessary. Define vendor requirements, manage documentation and track service quality. Lead service delivery improvements, infrastructure development, and the company’s architectural roadmap. On a personal level We believe you have: Strong leadership and communication skills to manage relationships with vendors and outsourcing partners. Experience overseeing service delivery, including SLAs, KPIs, and financial tracking within IT Operations. Good knowledge of Windows Server Operations and data centers, with responsibility for licenses and audits. Analytical mindset with the ability to assess IT functions, identify improvements, and implement changes. Proven ability to manage vendor relationships, define requirements, and ensure customer satisfaction. Spoken and written experience in English. At least 5 years of experience within relevant roles. Resursin brief At Resurs, we make everyday finances easier through innovative and customer-focused solutions. With customers across the Nordics and a team of around 700 colleagues, we are committed to delivering long-term value for individuals, businesses, and society. Being named a career company for the past six years, we have a strong focus on emphasizing both personal and professional growth. With an inclusive and diverse culture, we create a workplace where employees are valued, supported, and encouraged to reach their full potential. Join an internationalteam Although we are based in the Nordics, our team is enriched by the breadth of perspectives brought by colleagues from countries such as South Africa, Australia, Iran, Germany, New Zealand, the US, and India. We foster a welcoming and supportive culture, where collaboration drives us to achieve the best outcomes for our users. Apply today! Don’t wait to send in your application. Selection and interviews take place on an ongoing basis, and the position may be filled before the last application date. We look forward to hearing from you! Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company. *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process.Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process. #LI-LN1

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Lagerchef sökes till DSV Road i Landskrona
Jobandtalent Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

OM KUNDEN DSV är en global leverantör av transport- och logistiktjänster. Koncernen består av tre divisioner: DSV Road (lastbilstransporter), DSV Air & Sea (sjö- och flygtransporter) och DSV Solutions (lagerhållning och tredjepartslogistik), vilka alla är representerade i Sverige. DSV har över 1600 kontor och logistikanläggningar, återfinns i över 80 länder över hela världen och har idag ca 73 000 anställda. Den 13 september 2024 stod det även klart att DSV förvärvat DB Schenker. OM TJÄNSTEN Till DSV Road i Landskrona söker vi nu en driftig, driven och handlingskraftig lagerchef som vill vara med på en spännande tillväxtresa. I ett nyförvärvat lager håller just nu strukturen på att byggas samt nya kunder att bearbetas för att fortsatt fylla hyllorna. I rollen som lagerchef har du ansvaret för utvecklingen av verksamheterna DSV Road och Road+ i Landskrona där det b.la ingår att driva den strategiska och operativa utvecklingen av siten och säkerställa god lönsamhet, arbetsmiljö, säkerhet, effektivitet och kvalitet i takt med att verksamheten växer. Vidare ser vi att du kan skapa förtroendefulla kundrelationer och ansvarar för att följa upp kvalitets-, arbetsmiljö- och miljömål samt vidtar åtgärder för att dessa uppfylls samt följa och uppfylla tydliga mål kring budget och resultat. Du kommer även att bedriva verksamheten kring lagret och rapportera avvikelser enligt företagets ledningssystem samt ansvara för att delegerade arbetsmiljöuppgifter genomförs. Utöver personalansvaret för mellan 6-20 lagermedarbetare ser vi gärna att du inte har några problem med att själv kavla upp ärmarna om det behövs och arbeta operativt med t.ex truckkörning (motviktstruck och skjutstativ). Har du tidigare bakgrund inom försäljning eller kundhantering kan det även till en början bli aktuellt att få vara en del av nykundsbearbetningen och följa med på kundmöten. Du rapporterar till affärsområdeschefen för lager som sitter i Örebro. Lokalerna är ljusa, fräscha och den totala lagerytan är på 55.000 kvm. Tjänsten är inledningsvis en konsultanställning med möjlighet till övertag/direktanställning hos kunden. ANSVARSOMRÅDEN Personal och resultatansvar Arbetsmiljöansvar Operativ effektivisering med ekonomi i fokus Implementering av nya kunder med operativ syn i fokus Implementering av WMS och säkerhetsställa korrekt användning av WMS Utveckla och genomföra operativa processer i lagerverksamhet Säkerhetsställa smidig fakturering och värdering från WMS Säkerhetsställa och genomföra KPI mätningar i den operativa verksamheten DINA KVALIFIKATIONER Vi söker dig med tidigare liknande arbetslivserfarenhet som lagerchef eller lageransvarig eller annan likvärdig erfarenhet. Har du erfarenhet inom projektleding, flödesoptimering eller försäljning inom lager- och logistik är det meriterande. Vidare tror vi att du är en person som har god förmåga att prioritera bland flera parallella uppgifter och inte har några problem med att kavla upp ärmarna när det behövs och vara hands on i arbetet. KOMPETENSKRAV Analytisk förmåga Ekonomi (god förståelse) Operativ förståelse FG-gods Truck Arbetsmiljöutbildning (BAM eller PAM) OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Enhetschef till barn- och ungdomsboende i Taberg (LSS)
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team i Taberg strax utanför Jönköping. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till en verksamhetschef. Om verksamheten Texavägens barn- och ungdomsboende riktar sig till individer med en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Verksamheterna har fem platser och tillstånd att ta emot barn och unga i åldrarna 6-21 år. Personalgruppen består av 10 årsanställda medarbetare varav en gruppledare och en stödpedagog. Verksamheten är under omstrukturering till följd av ett ökat behov av stöd till barn i lägre åldrar. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande grund att fortsätta vara med att bygga och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på vår verksamhetssida via länken nedan: Texavägen – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg), minst två års erfarenhet från omsorgsverksamhet för barn inom LSS. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Sophia Sahlback, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Nu söker vi en rektor till Norlandia Nyöppnade förskola Turbinen i Motala
Norlandia Förskolor AB
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Nu söker vi på Norlandia Förskolor en driven, ambitiös person som vill vara med och starta upp vår nya förskola Turbinen i Motala. söker dig som vill jobba som rektor på vår förskola Turbinen i Motala. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Läs mer om våra koncept här. Vad innebär jobbet som rektor på Norlandia Förskolor? Hos oss får du möjligheten att följa med i samhällets utveckling kring förskola och skola. En god värdegrund innebär att ge barnen en inre kompass som de kan lita på och stärka dem genom livet. Vi anser att vi på förskolan har möjlighet att lägga grunden för barnen vidare i livet. På Norlandia riktar vi blicken mot att bidra till en hållbar värld. Du som rektor är drivande i att jobba med hållbarhetsfrågor via våra koncept som är en del av läroplanen. För oss är daglig fysisk rörelse ett måste både för barnen och vuxna där du är en aktiv ledare och driver Norlandiaskuttet tillsammans med dina medarbetare. Måltidspedagogik, ekologisk och kravmärkt mat är en självklarhet hos oss. I uppdraget som rektor arbetar du tillsammans med pedagogerna för att skapa en utbildning som stärker barnens förmågor och förutsättningar för framtiden. I ditt pedagogiska ledarskap tar du en aktiv roll och tillsammans med pedagogerna utvecklar ni det kollegiala lärandet. Du skapar förutsättningar för en reflekterande kultur och kontinuerlig utveckling. Ditt personliga ledarskap kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke. Du är en kommunikativ, tydlig och relationsskapande ledare som aktivt arbetar för att skapa delaktighet och arbetsglädje. Som ledare ser du styrkan i olikheter och mångfald. Du har en analytisk förmåga, är bra på att prioritera och att se helheter. Inom företaget har du stora möjligheter att påverka, utvecklas och forma ditt arbete. Vi utgår från Norlandias värdegrund CARE (competence, ambition, respect, energetic) där din yrkesroll, dina relationer, ditt bemötande och engagemang ihop med viljan gör skillnad. Ett gott samarbete mellan vårdnadshavare och dig är viktigt för oss. När vårdnadshavare känner förtroende känner barnet också trygghet och glädje och kan utvecklas på bästa sätt. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad i barns liv. Kunna vara extremt lösnings orienterad och se möjligheter är en viktig egenskap. Kunna vara flexibel och ta tag där det behövs är otroligt viktigt i just denna roll då vi är i i uppbyggnadsfas och ska forma denna fantastiska förskola och kultur tillsammans. Som ledare behöver du ha mod att leda utifrån förskolans och medarbetarnas behov och förutsättningar. Du har en drivkraft att utveckla och är självständig i ditt arbete och ser vad som behöver göras. Kvalifikationer: Genomfört rektorsutbildning eller pågående (likvärdig ledarutbildning eller erfarenhet är också aktuellt) Du är väl förtrogen med läroplanens mål samt annan lagstiftning utifrån rektorsrollen Erfarenhet av arbete inom förskoleverksamhet, helst förskolelärare Erfarenhet av budgetarbete och arbetsmiljö Kunskap och erfarenhet av att leda det systematiska kvalitetsarbetet på enhetsnivå Bidrar till förskolans värdegrundsarbete genom ett demokratiskt förhållningssätt som uppmuntrar till inflytande och samspel Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office365 Stirra dig inte blind på kvalifikationerna. Vi söker efter en härligt sprudlande person med rätt inställning som kan driva denna förskola framåt. Om förskolan Turbinen Denna förskola är helt ny och kommer att öppnas i Augusti. Förskolan kommer ha 5 avdelningar med plats för totalt 80 barn. Vid full barnstyrka kommer vi vara ca 12 pedagoger anställda. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett nära ledarskap av skolchef samt ett tätt samarbete och kollegialt lärande i rektorsteamet. Vi träffas i vårt rektorsteam två gånger per månad för att följa upp processer, utvecklas och lära av varandra. Dessutom har vi två gånger per år på konferensdagar där deltar alla rektorer deltar med fokus på ledarskap och kompetensutveckling. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Omfattning: 80%-100% Arbetstider: ~7-17 Tillträde: Maj/juni Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsida här. Varmt välkommen med din ansökan!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Projektplanerare
Edge of Talent AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Om Edge of Talent Edge of Talent är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning, specialiserad på att matcha rätt talanger med rätt företag. Vi erbjuder våra konsulter spännande uppdrag och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din roll Som Project Planner kommer du att spela en central roll i att stötta delprojektledare och koordinera projektens planering. Du kommer att arbeta med tidplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning för att säkerställa att projektets huvudsakliga syfte, byggnation, uppnås. Ditt ansvar Stödja delprojektledare i planering och uppföljning av projektaktiviteter. Koordinera tidsplaner, avtal, tillstånd samt material- och tjänsteförsörjning. Säkerställa att projektmål och syften uppnås inom uppsatta tidsramar. Använda och underhålla planeringsverktyg som MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Kvalifikationer Civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot bygg eller likvärdig utbildning. Erfarenhet av liknande arbete inom projektplanering och -koordination. Goda kunskaper i MS Project, Antura Projects, SAP och Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande erfarenheter Erfarenhet inom bygg- eller industrisektorn. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. God kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika intressenter. Självgående med ett proaktivt arbetssätt. Placering Uppdraget innebär en kombination av arbete på plats hos kunden (2-3 dagar per vecka) samt viss möjlighet till distansarbete. Tjänsten kräver vissa tjänsteresor med övernattningar, främst inom Sverige. Tidplan och omfattning Start: Enligt överenskommelse Uppdragets längd: 6+ (6*3) månader Omfattning: Heltid Stor möjlighet till framtida anställning hos kunden. Ansökan Vänligen skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast [sista ansökningsdatum]. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Teamlead för Gaming-satsning
NRG Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Nordic Retail Group söker Teamlead för Gaming-satsning Om kunden: En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Din roll som Teamlead Vi söker en engagerad och erfaren Teamlead som kan leda ett team av passionerade och sociala gamingexperter. I denna roll blir du en nyckelperson med ansvar för att säkerställa förstklassiga kundupplevelser och att teamet når sina mål. Vi söker dig som trivs med en dynamisk arbetsmiljö och är bekväm med att resa frekvent i tjänsten. Ansvarsområden: Leda, inspirera och coacha teamet för att nå både individuella och gemensamma mål. Ansvara för att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder, medarbetare och samarbetspartners. Planera och genomföra utbildningar för teamet inom PC-gamingprodukter och säljstrategier. Säkerställa att teamet levererar högklassig kundservice och är uppdaterade kring de senaste trenderna inom PC-gaming. Analysera resultat och data för att fatta informerade beslut och kontinuerligt optimera arbetssättet. Vi erbjuder dig: Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-gaming. Ledarskaps- och säljutbildningar för att stärka dina färdigheter. En unik möjlighet att arbeta med ett passionerat team i en spännande och expansiv bransch. Stöd från Nordens starkaste nätverk av säljare. Din bakgrund Vi söker dig som har: Ett genuint intresse för PC-gaming. Arbetat inom detaljhandeln i minst 2-5 år, inom konsumentelektronik är meriterande. Erfarenhet av att leda team till framgång med mätbara resultat. Erfarenhet av att bygga och underhålla starka relationer. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Körkort. Ett resultatdrivet förhållningssätt och förmåga att fatta beslut baserade på analys. Trivs i en roll med mycket resande. Personliga egenskaper: Ansvarstagande och strukturerad. Ser utmaningar som möjligheter att lösa. Serviceinriktad och stresstålig. Socialt kompetent och njuter av att träffa nya människor. Trivs med att stå på scen och hålla i utbildningar. Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utför uppdraget hos vår kund. Tjänsten är på heltid och erbjuds som ett projektanställning på ett år, med planerad start omgående. Intervjuer hålls löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected]. Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com för mer information.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Enhetschef korttidsvistelser och daglig verksamhet
Ågrenska AB (svb)
Chefer inom hälso- och sjukvård

Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska Stiftelsen, som är en icke vinstdrivande organisation. Ågrenska har närmare 90 tillsvidareanställda och bedriver förutom korttidsvistelser och daglig verksamhet, även familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar. Om tjänsten Vi söker dig som med ett stort engagemang och driv vill utveckla vår fantastiska korttidsvistelse och dagliga verksamhet. Vår verksamhet är unik med en fantastisk miljö och ett engagerat team, vilket resulterar i en mycket hög nöjdhet bland våra deltagare. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsskede och vill att du leder förändringsarbetet för en flexibel och anpassningsbar verksamhet tillsammans med medarbetarna. Den dagliga verksamheten har tre tillsvidareanställda medarbetare varav en är teamledare. Inom korttidsvistelserna arbetar ca 150 timanställda under arbetsledning av våra tillsvidareanställda gruppansvariga som du leder under deras arbetstid i korttid. Den andra delen av sina tjänster arbetar de inom Ågrenskas familjevistelser, vilket gör att du har ett nära samarbete med enhetschef för familj och- vuxenvistelser, samt korttids-och verksamhetskoordinator. Dina arbetsuppgifter Föreståndare mot IVO och säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och regler (bl a SoL och LSS). Leda och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. Säkerställa en effektiv personal- och resursplanering samt schemaläggning Systematiskt arbetsmiljöarbete som stödjer medarbetarnas utveckling och engagemang Kompetensutveckling: proaktivt arbeta för att alla medarbetare har den kompetens som krävs för uppdraget och aktuell målgrupp. Budget- och resultatansvar för korttid och daglig verksamhet. Utföra specifika aktiviteter såsom att ta fram förslag på åtgärder och förändringar i verksamheten för en budget i balans Arbeta nära externa aktörer och bygga starka relationer i nätverk för att ständigt höja verksamhetens nivå. Samverkan med medarbetare och fackliga representanter i personal- och organisationsfrågor tillsammans med HR. Vem är du som söker? För tjänsten är det ett krav att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis socionom, beteendevetenskap eller motsvarande Minst 3 års chefserfarenhet, gärna inom funktionsstöd, socialt arbete eller omvårdnad och erfarenhet av att vara föreståndare med IVO-ansvar. God administrativ och digital kompetens (särskilt Office 365). Goda kunskaper om schemaläggning Erfarenhet av förändringsledning och att leda verksamheter genom utveckling. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Erfarenhet och kunskap om LSS-verksamhet, gärna med inriktning på korttidsvistelser och daglig verksamhet är meriterande. Utbildning i socialrätt och goda kunskaper gällande lagstiftning och arbetsrätt är ett stort plus. Vi tror även att nedan är förutsättningar för att lyckas i rollen Du kommunicerar på ett effektivt och tillitsskapande sätt, både internt med medarbetare och externt med samarbetspartners och tillsynsmyndigheter. Du har förmågan att tänka långsiktigt, fatta välgrundade beslut och leda verksamheten i rätt riktning, även under press. Du har förmågan att hantera förändringar och osäkerhet samt snabbt anpassa strategier och arbetssätt efter nya förutsättningar. Du har en proaktiv inställning där du aktivt driver utvecklings- och förbättringsprocesser. Vi erbjuder dig En utmanande och ansvarsfull roll: Du får möjlighet att forma och utveckla en verksamhet där både deltagare och medarbetare står i centrum. En inspirerande arbetsmiljö: Arbeta i ett team med engagerade kollegor och en inspirerande miljö med ständig utveckling. Förtroendearbetstid: Arbetstid 8-16.30 med flexibilitet under förtroendearbetstid. Attraktiva anställningsvillkor: Friskvårdsbidrag och friskvårdtid med möjlighet till två extra lediga dagar per år och därtill en fantastiskt vacker arbetsmiljö på lilla Amundön i Hovås. Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde: Snarast. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktpersoner: Du är varmt välkommen med frågor eller funderingar inför din ansökan. Verksamhetschef chef Josefine Elfvin, 0732-705352, [email protected] HR Partner Lisa Åhrman, 0738-455898 [email protected] Fackliga företrädare: Ida Apelmo, Akademikerföreningen vid Ågrenska 0709-161949, [email protected] Tommy Johansson, Visionsklubben vid Ågrenska 070-612 34 53, [email protected] Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Detta beställs på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy. Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och tillvägagångssätt. Vi undanbeder oss därför kontakter gällande detta.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Regional Operationschef för region Öst/Syd
Isolerab AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Isolerab växer och söker nu en driven Regional Operationschef för region Öst/Syd! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, samt både Södra och Norra Stockholm är vi stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt och ser fram emot en fortsatt positiv utveckling på både befintliga och framtida marknader. Om tjänsten: Vi söker vi nu en engagerad och erfaren Regional Operationschef. I denna nyckelroll kommer du att vara ansvarig för att etablera nya och utveckla våra befintliga installationsavdelningar i region Öst/Syd. Du är ytterst ansvarig för all installation, kundhantering & fakturering som sker i dina lokala kontor. Du ansvarar för att leda & följa upp företagets uppsatta faktureringsmål, nyckeltal och värdegrund. Du är personalansvarig & därmed säkerställer du medarbetarnas trivsel & arbetsmiljö genom ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Du ansvarar för processen on-off- re-boarding av dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap och personlig utveckling. Stor utvecklingspotential inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar Friskvårdsbidrag Vem söker vi? Vi söker en person med erfarenhet av att leda och driva team. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande bransch. Som person är du en naturlig ledare med goda kommunikativa egenskaper och besitter förmågan att skapa resultat genom andra Du tycker om att se andra lyckas/ växa i sin roll och teamets resultat och mående är viktigt för dig. Du har en positiv inställning, är lyhörd & ser utmaningar som något positivt där du använder ditt driv till att vilja lösa dem. Vi ser att du är kommunikativ, målmedveten och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har förmågan att bygga långsiktiga relationer och motivera dina team till att uppnå sina mål. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo där dagen inte alltid blir som man planerat. Du har en strävan efter att få utvecklas och ta ansvar och ser dig som en del av Isolerabs ansikte utåt. Kriterier: Mångårig erfarenhet av ledande befattning inom byggbranschen Erfarenhet av ekonomisk analysering Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av coaching och personalutveckling B-körkort (obligatoriskt) Flytande svenska i tal och skrift Merit om du har erfarenhet & förståelse av B2C direktförsäljning eller B2B-försäljning Goda kunskaper av rekrytering Utbildning i ledarskap Goda kunskaper i Officepaketet Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, så ansök redan idag för din chans att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt via mobil eller dator. Vi ser fram emot att höra från dig!

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Operations Manager La Neta & Los Tacos
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Restaurang- och kökschefer

Vi har en av årets mest spännande tjänster inom F&B! Vi söker en Operations Manager för restaurangkoncepten La Neta och Los Tacos i Sverige och Danmark. Vill du vara en del av en växande restauranggrupp i expansionsfas? Vi söker en dynamisk ledare som vill använda sin operativa ledarskapserfarenhet för att lyfta andra och säkerställa fortsatt tillväxt för två spännande restaurangkoncept i Skandinavien. Los Tacos är Norges största och mest populära Tex-Mexkedja med 15 restauranger, fyra food trucks och två nya restauranger under konstruktion. La Neta, känd för sin autentiska mexikanska streetfood, har fyra restauranger i Stockholm, två i Köpenhamn och en nyöppnad restaurang på Arlanda flygplats. Tillsammans driver gruppen 22 enheter. Tjänstens fokusområden Säkerställa drift, effektivitet och lönsamhet på La Neta och Los Tacos Vara en nyckelresurs för restaurangcheferna genom att erbjuda stöd och vägledning i operativa utmaningar Utveckla och implementera effektiva rutiner och processer Övervaka och analysera KPI:er för att optimera prestanda och lönsamhet Utvärdera och utveckla menyalternativ för att hålla dem konkurrenskraftiga och attraktiva Säkerställa varumärkets koncept och standarder Initiera och genomföra effektiviseringsåtgärder inom både kök och matsal Spela en central roll vid öppning av nya restauranger, inklusive rekrytering och utbildning av personal för både La Neta och Los Tacos Leda tillståndsprocesser och godkännanden för nya etableringar och stödja expansionsplanerna för båda varumärkena Vem är du? En kommersiellt driven person med stark ledarskaps- och managementerfarenhet från restaurangbranschen En flexibel, proaktiv och social person som är skicklig på att bygga starka relationer Någon som drivs av att uppnå goda resultat och som kan balansera strategiskt tänkande med detaljerat genomförande Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift, spanska är meriterande Du bör ha 3-5 års erfarenhet av restaurangledning Som ledare är du beslutsam, tydlig och väl insatt i relevanta lagar och regler Du motiveras av att skapa framgång för de enskilda restaurangerna och båda varumärkena som helhet Vad får du? Hos La Neta och Los Tacos blir du en del av en informell, samarbetsinriktad miljö med platt organisation och stödjande kultur. Detta är en spännande möjlighet att växa professionellt samtidigt som du bidrar till utvecklingen av två blomstrande restaurangkedjor. Tjänsten är baserad i Stockholm med regelbundna resor. Mycket av din tid kommer att tillbringas på plats i restaurangerna för att säkerställa smidig drift och stöttning av de lokala teamen både i Sverige och Danmark. Känner du att detta rollen just för dig? Då ser vi fram emot att få läsa din ansökan! Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen maila till [email protected] All kommunikation och ansökningar går via RestaurangAssistans.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Lagerchef sökes till DSV Road i Landskrona
Jobandtalent Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

OM KUNDEN DSV är en global leverantör av transport- och logistiktjänster. Koncernen består av tre divisioner: DSV Road (lastbilstransporter), DSV Air & Sea (sjö- och flygtransporter) och DSV Solutions (lagerhållning och tredjepartslogistik), vilka alla är representerade i Sverige. DSV har över 1600 kontor och logistikanläggningar, återfinns i över 80 länder över hela världen och har idag ca 73 000 anställda. Den 13 september 2024 stod det även klart att DSV förvärvat DB Schenker. OM TJÄNSTEN Till DSV Road i Landskrona söker vi nu en driftig, driven och handlingskraftig lagerchef som vill vara med på en spännande tillväxtresa. I ett nyförvärvat lager håller just nu strukturen på att byggas samt nya kunder att bearbetas för att fortsatt fylla hyllorna. I rollen som lagerchef har du ansvaret för utvecklingen av verksamheterna DSV Road och Road+ i Landskrona där det b.la ingår att driva den strategiska och operativa utvecklingen av siten och säkerställa god lönsamhet, arbetsmiljö, säkerhet, effektivitet och kvalitet i takt med att verksamheten växer. Vidare ser vi att du kan skapa förtroendefulla kundrelationer och ansvarar för att följa upp kvalitets-, arbetsmiljö- och miljömål samt vidtar åtgärder för att dessa uppfylls samt följa och uppfylla tydliga mål kring budget och resultat. Du kommer även att bedriva verksamheten kring lagret och rapportera avvikelser enligt företagets ledningssystem samt ansvara för att delegerade arbetsmiljöuppgifter genomförs. Utöver personalansvaret för mellan 6-20 lagermedarbetare ser vi gärna att du inte har några problem med att själv kavla upp ärmarna om det behövs och arbeta operativt med t.ex truckkörning (motviktstruck och skjutstativ). Har du tidigare bakgrund inom försäljning eller kundhantering kan det även till en början bli aktuellt att få vara en del av nykundsbearbetningen och följa med på kundmöten. Du rapporterar till affärsområdeschefen för lager som sitter i Örebro. Lokalerna är ljusa, fräscha och den totala lagerytan är på 55.000 kvm. Tjänsten är inledningsvis en konsultanställning med möjlighet till övertag/direktanställning hos kunden. ANSVARSOMRÅDEN Personal och resultatansvar Arbetsmiljöansvar Operativ effektivisering med ekonomi i fokus Implementering av nya kunder med operativ syn i fokus Implementering av WMS och säkerhetsställa korrekt användning av WMS Utveckla och genomföra operativa processer i lagerverksamhet Säkerhetsställa smidig fakturering och värdering från WMS Säkerhetsställa och genomföra KPI mätningar i den operativa verksamheten DINA KVALIFIKATIONER Vi söker dig med tidigare liknande arbetslivserfarenhet som lagerchef eller lageransvarig eller annan likvärdig erfarenhet. Har du erfarenhet inom projektleding, flödesoptimering eller försäljning inom lager- och logistik är det meriterande. Vidare tror vi att du är en person som har god förmåga att prioritera bland flera parallella uppgifter och inte har några problem med att kavla upp ärmarna när det behövs och vara hands on i arbetet. KOMPETENSKRAV Analytisk förmåga Ekonomi (god förståelse) Operativ förståelse FG-gods Truck Arbetsmiljöutbildning (BAM eller PAM) OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

28 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025